SKBank - koniec promocji

Data: 2015-02-23 21:25:08
Autor: Karol
SKBank - koniec promocji
Chyba jeszcze nie było - bezpłatne konto internetowe zamienia się w płatne konto dla tych, którzy nie posiadają aktywnej karty.
Opłata:
- 4 zł gdy nie mamy karty
- 3 zł gdy mamy kartę. ale jej nie używamy
- 0 zł gdy wydamy kartą 300 zł w okresie rozliczeniowym.

Biorąc pod uwagę obecną ofertę lokat i funkcjonalność interfejsu bankowego to powinni płacić klientom za posiadanie u nich konta ;)

I jeszcze ciekawostka.
Chodzą słuchy, że osoby, które posiadają u nich lokaty na dłuższe okresy, a które nie zaakceptują zmian w regulaminie opłat i prowizji stracą wszystkie odsetki.
Przerabiał już ktoś podobną sytuację w innym banku? Może ktoś to potwierdzić? Ciekawe czy KNF by się z tym zgodził.

Data: 2015-02-24 01:16:18
Autor: PP
SKBank - koniec promocji
W dniu 2015-02-23 o 21:25, Karol pisze:

Chodzą słuchy, że osoby, które posiadają u nich lokaty na dłuższe
okresy, a które nie zaakceptują zmian w regulaminie opłat i prowizji
stracÄ… wszystkie odsetki.

Sam myślałem czy by nie zamknąć samego konta a zostawić lokaty + ewentualnie darmowy rachunek avista.
Ale niestety zgodnie z ich nieszczęsnym regulaminem: w momencie zamknięcia konta osobistego ror zamykają dostęp do konta przez internet (EKD), a zamykając EKD zamykają wszystkie lokaty....

Data: 2015-02-24 03:01:40
Autor: Krzysztof
SKBank - koniec promocji
Wyslalem zapytanie do Federacji konsumentow, czy takowe dzialanie z zamykaniem lokat nie podpada pod klauzule niedozwolone, tez musze czekac do sierpnia, jak skonczy mi sie lokata otwierana przez net. Na szczescie rentierskie i inne otwierane w placowce nie wymagaja konta.
Funkconalnosc ich serwisu jest na poziomie lat 90 z bankow komercyjnych, takze po paru miesiacach mocno sie rozczaruja, bo bedzie masowe zamykanie tych kont. Pierwsze oplaty na koniec kwietnia.
Bank sam sobie strzelil w stope, bo chyba nie wie, jaka jest konkurencja bankow komercyjnych. Lokaty rentierskie o dluzszym terminie mozna zalozyc w placowce, oraz walutowe i do tego nie potrzeba dostepu przez net (i tak on na to nie pozwala). Lokaty przez e-banking szczegolnie te o krotszych terminach sa juz ponizej oferty w wielu bankach komercyjnych, takze zamkniecie tego konta internetowego to tylko kwestia czasu dla wielu osob.

Użytkownik "PP"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:mcgfsl$t3e$1@speranza.aioe.org...

[...]

(EKD), a zamykajÄ…c EKD zamykajÄ… wszystkie lokaty....

Data: 2015-02-24 21:14:37
Autor: brum
SKBank - koniec promocji
Funkconalnosc ich serwisu jest na poziomie lat 90 z bankow komercyjnych, takze po paru miesiacach mocno sie rozczaruja, bo bedzie masowe zamykanie tych kont.

"Masowe" nalezy rozumiec przez "byc moze masowe wsrod zorientowanych klientow".
Ilosc osob, ktore sprawdzaja oferty w miare czesto i podejmuja jakies dzialania jest niewielka, pomimo wzrostu tej liczby w ogolnosci.

Data: 2015-02-25 07:50:36
Autor: gral
SKBank - koniec promocji
W dniu 2015-02-24 o 21:14, brum pisze:

[...]

Napisali w piśmie:
"W obu przypadkach nie ponoszą Państwo dodatkowych opłat jednak w
przypadku posiadania lokat terminowych oznaczało to będzie ich zerwanie
ze skutkiem nie dotrzymania okresu umownego i brakiem naliczenia odsetek
w całym okresie utrzymania lokaty."

Chwilowo pominę dywagacje, czy to w ogóle legalne. Zwracam natomiast uwagę, że ich własny regulamin ma inne zdanie na temat naliczania odsetek przy niedotrzymaniu okresu umownego...

§ 47
Naruszenie warunków umowy powoduje naliczenie
odsetek za faktycznÄ… liczbÄ™ dni utrzymania rachunku
terminowego w wysokości zależnej od terminu
naruszenia warunków umowy tj.:
1)
w okresie od dnia wniesienia wkładu do 2
miesięcy
–
oprocentowanie 0%,
2)
w okresie powyżej 2 miesięcy do 3 miesięcy
–
½ stopy procentowej obowiązującej w okresie
utrzymania dla rachunków avista,
3)
w okresie powyżej 3 miesięcy do 6 miesięcy
–
½ stopy procentowej obowiązującej w okresie
utrzymania dla rachunków terminowych 3 miesięcznych,
4)
w okresie powyżej 6 miesięcy do 12 miesięcy
–
½ stopy procentowej obowiązującej
w okresie utrzymania dla rachunków
terminowych 6 miesięcznych,
5)
w okresie powyżej 12 miesięcy do 24 miesięcy
–
½ stopy procentowej obowiązującej
w okresie utrzymania dla rachunków
terminowych 12 miesięcznych,
6)
w okresie powyżej 24 miesięcy
do 36 miesięcy –
½ stopy procentowej obowiązującej
w okresie utrzymania dla rachunków
terminowych 24
miesięcznych,
7)
w okresie powyżej 36 miesięcy do 48 miesięcy
– ½ stopy procentowej obowiązującej
w okresie utrzymania dla rachunków
terminowych 36 miesięczny ch,
8)
w okresie powyżej 48 miesięcy
– ½ stopy procentowej obowiązującej w okresie
utrzymania dla rachunków terminowych 48miesięcznych.

Data: 2015-02-24 03:30:10
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
SKBank - koniec promocji
A od kiedy obowi±zuje ten nowy cennik? Bo ja mam Plan Internetowy i nie zosta³em w ¿aden sposób powiadomiony o zmianach. Na ich stronie nie umiem znale¼æ ¿adnego komunikatu o podwy¿ce. Jak równie¿ nie zauwa¿y³em ¿adnego obci±¿enia na koncie.

Data: 2015-02-24 14:24:50
Autor: Krzysztof
SKBank - koniec promocji

U¿ytkownik "Konfabulator Konfabulatorski"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:a515b908-9af5-48f7-ab39-5f9c168f5d63@googlegroups.com...

[...]
-- -
Wysylaja stopniowo inf przez poczte, nowy cennik jest od stycznia, ale dla starych kont zaczna zdzierac od konca kwietnia

Data: 2015-02-24 18:53:08
Autor: Karol
SKBank - koniec promocji
W dniu 2015-02-24 14:24, Krzysztof pisze:
Wysylaja stopniowo inf przez poczte, nowy cennik jest od stycznia, ale
dla starych kont zaczna zdzierac od konca kwietnia

Zmiany bêd± obowi±zywa³y od 30 kwietnia 2015.
W³a¶nie otrzyma³em pismo. Zacytujê, ¿eby nie by³o w±tpliwo¶ci:

"Zg³oszenie sprzeciwu wobec proponowanych zmian bez dokonania wypowiedzenia Umowy, skutkuje wyga¶niêciem Umowy z dniem poprzedzaj±cym dzieñ wej¶cia w ¿ycie proponowanych zmian. Maj± Pañstwo równie¿ prawo do wypowiedzenia Umowy ze skutkiem natychmiastowym z chwil± wp³ywu do SK banku o¶wiadczenia o wypowiedzeniu.
W obu przypadkach nie ponosz± Pañstwo dodatkowych op³at jednak w przypadku posiadania lokat terminowych oznacza³o to bêdzie ich zerwanie ze skutkiem nie dotrzymania okresu umownego i brakiem naliczenia odsetek w ca³ym okresie utrzymania lokaty."

Interesuj±ca konstrukcja w stylu "my zmieniamy umowê, ale to ty nie dotrzymasz okresu umownego lokaty".
Na mój prosty rozum próbuj± trochê wydymaæ klientów, którzy za³o¿yli dobrze oprocentowane lokaty 24/36 miesiêczne.

Data: 2015-02-24 11:02:06
Autor: namikk
SKBank - koniec promocji
W dniu wtorek, 24 lutego 2015 18:53:16 UTC+1 u¿ytkownik Karol napisa³:

Na mój prosty rozum próbuj± trochê wydymaæ klientów,

Oni to zrobili ju¿ i bêd± robiæ dalej. Co mo¿na na to pocz±æ? Regu³y walki powinny byæ ferr dla dwóch stron tej gry.

Pozdrawiam

Data: 2015-02-26 03:22:04
Autor: marek.wojciechowski1970
SKBank - koniec promocji
Kiedy¶ (kilka lat temu) identyczn± zagrywkê zrobi³ Getin Bank. Op³ata za darmowe wcze¶niej konto, a skasowanie konta = brak odsetek z lokat.

Ale z tego co wyczyta³em jak kto¶ siê burzy³, straszy³ KNF (czy zg³asza³ skargê) to jednak wyp³acali wszystkie nale¿ne odsetki.

Data: 2015-02-27 23:22:06
Autor: Karol
SKBank - koniec promocji
W dniu 2015-02-26 12:22, marek.wojciechowski1970@gmail.com pisze:
[...]

Chyba dotar³em do tego samego bloga co Ty. Ciekawe czy komu¶ bêdzie siê chcia³o i tutaj "burzyæ".

Data: 2015-02-28 10:14:53
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
SKBank - koniec promocji
Ja na pewno dla zasady ich odwiedzê. W ostateczno¶ci wezmê kartê i nawalê im tyle ¶rodków by mi siê te 3 z³ zwraca³o wielokrotnie. Tylko czy ta karta nie ma ¿adnych innych op³at za wydanie/wznowienie? Bo jako¶ siê nie spiesz± z wys³aniem mi tych informacji, a ja z tej ich strony korzystaæ nie umiem. Kiedy¶ o cennik trzeba by³o pisaæ mailem.

A mo¿e mnie nie uracz± podwy¿kami? Bo chyba musieliby mnie powiadomiæ 2 czy 3 miesi±ce wcze¶niej.

Data: 2015-03-02 00:03:10
Autor: Karol
SKBank - koniec promocji
W dniu 2015-02-28 19:14, Konfabulator Konfabulatorski pisze:
[...]

Cennik mo¿na "³atwo" zlokalizowaæ. Le¿y na stronie "O banku" -> "Informacje i komunikaty" -> "Informacje niezbêdne". Proste. Nie widzê ¿adnych dodatkowych op³at za kartê, ale siê nie zag³êbia³em.

Zreszt± cennik na maila to jeszcze nic. Ostatnio Skbank uraczy³ mnie ankiet±, któr± mo¿na wype³niæ i... wydrukowaæ i... odes³aæ poczt± lub zanie¶æ do placówki. Zadbali o wygodê klientów jak nikt inny. Pocz±tki internetu w Polsce siê przypominaj±.

A mo¿e mnie nie uracz± podwy¿kami? Bo chyba musieliby mnie powiadomiæ 2 czy 3 miesi±ce wcze¶niej.

Mo¿e milionerów oszczêdzili ;)

Data: 2015-03-02 21:31:23
Autor: abelincoln
SKBank - koniec promocji
Dnia Sat, 28 Feb 2015 10:14:53 -0800 (PST), Konfabulator Konfabulatorski
napisa³(a):

Ja na pewno dla zasady ich odwiedzê. W ostateczno¶ci wezmê kartê i nawalê im tyle ¶rodków by mi siê te 3 z³ zwraca³o wielokrotnie.

Jak chcesz byæ z³o¶liwy, to popro¶ o kartê vip. Ró¿ni siê tylko
bezp³atno¶ci± wszystkich bankomatów (dla zwyk³ej bezp³atne s± tylko
euronety). Jak poszed³em do placówki zawnioskowaæ o takow±, to uda³o mi siê z³o¿yæ
odpowiedni wniosek dopiero po godzinie negocjacji - bo nikt nie wiedzia³
jak bank definiuje 4500 dochodu (a ponoæ tyle trzeba mieæ by dostaæ takow±
kartê). W placówce powiedzieli ¿e wystarczy ¿e siê zobowi±¿ê do takowego.
Po sprawdzeniu w centrali to potwierdzili. Aczkolwiek jak zrobi³em przelew
z odpowiednim tytu³em, to zaczêli marudziæ ¿e nie jest to z firmowego i nie
dadz± mi karty. Aktualnie trawi± informacjê, ¿e bank w którym mam konto
powi±zane z dzia³alno¶ci± nie ma nic przeciwko (a przynajmniej nie zg³asza³
za¿aleñ) bym u¿ywa³ zwyk³ego ror-a do obs³ugi firmy.

--
Pozdrawiam,
abelincoln

SKBank - koniec promocji