SKOK Polska

Data: 2016-03-02 14:57:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
SKOK Polska

 http://www.bankier.pl/wiadomosc/Wyplaty-dla-deponentow-SKOK-Polska-juz-w-poniedzialek-7332891.html
 2016-03-02 13:05:00

 25 lutego Komisja Nadzoru Finansowego zawiesiła działalno¶ćSpółdzielczej Kasy Oszczędno¶ciowo-Kredytowej
 Polska i wyst±piła do s±du z wnioskiem o jej upadło¶ć. Jak informuje Bankowy Fundusz Gwarancyjny, wypłaty
 ¶rodków gwarantowanych przez fundusz rozpoczn± się 7 marca.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-03-02 23:25:28
Autor: Tomasz Chmielewski
SKOK Polska
On 03/02/2016 10:57 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

Jak to, kolejny SKOK? Przecież tam miało być wszystko w porz±dku.

A gdzie s± teraz ci krzykacze, że objęcie SKOKów nadzorem to Zamach na Polsko¶ć, spisek Żydowski na polecenie Brukseli itp.?

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-03-02 15:28:39
Autor: marfi
SKOK Polska
Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <tch@nospam.example.com> napisał w wiadomo¶ci news:nb6t4n$f1i$1gioia.aioe.org...

A gdzie s± teraz ci krzykacze, że objęcie SKOKów nadzorem to Zamach na Polsko¶ć, spisek Żydowski na polecenie Brukseli itp.?

  Chyba dalej w PiSie i Luxemburgu.

--
marfi

Data: 2016-03-02 15:29:54
Autor: Olin
SKOK Polska
Dnia Wed, 2 Mar 2016 23:25:28 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

A gdzie są teraz ci krzykacze, że objęcie SKOKów nadzorem to Zamach na Polskość, spisek Żydowski na polecenie Brukseli itp.?

Część w rządzie, ale większość na dobrze płatnych posadach, m.in. w
stadninach i kopalniach soli.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

przedmowa do Indeksu KsiÄ…g Zakazanych z 1564 roku

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2016-03-02 16:46:56
Autor: J.F.
SKOK Polska
Użytkownik "Tomasz Chmielewski"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:nb6t4n$f1i$1@gioia.aioe.org...
[...]

Zaraz zaraz - nie ustalilismy jeszcze, czy to SKOK jest zly, czy Komisja jest zla :-)
Ale chyba jest dobra, skoro jeszcze nie zostala zmieniona :-)

Dalej popatrzmy - SKOK Polska dzialal na rynku 20 lat.
A komisarz wyznaczony przez Komisje doprowadzil go do upadlosci w pol roku :-)

A tak swoja droga to ciekaw paru rzeczy:
-czy ten caly nadzor KNF to byl bicz na kasy, czy szansa na ich bezbolesne polozenie, wymodlona przez zarzady ... i wierzycieli ?
-pare juz upadlo - jak to wychodzi finansowo dla BFG, bo syndyk nadal raty kredytow przyjmuje i zakladam ze dluznikow sciga.
-jak to mozliwe, ze kasa stracila np polowe pieniedzy klientow. Tzn jak to mozliwe, ze stracila, a mimo to dzialala bez utraty wyplacalnosci ?
Zasada piramidy, czy wycena komisarza jest przegieta.
Szczegolnie, ze po ustanowieniu komisarza pewnie wielu ludzi wycofalo swoje oszczednosci ...

J.

Data: 2016-03-02 08:32:41
Autor: Kris
SKOK Polska
W dniu środa, 2 marca 2016 16:47:00 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
UĹĽytkownik "Tomasz Chmielewski"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:nb6t4n$f1i$1@gioia.aioe.org...

> [...]

Szczegolnie, ze po ustanowieniu komisarza pewnie wielu ludzi wycofalo swoje oszczednosci ...

Jak taki Getin padnie to w porównaniu do SKOKòw będzie inna skala.

Data: 2016-03-03 01:11:22
Autor: Tomasz Chmielewski
SKOK Polska
On 03/03/2016 12:46 AM, J.F. wrote:

Dalej popatrzmy - SKOK Polska dzialal na rynku 20 lat.
A komisarz wyznaczony przez Komisje doprowadzil go do upadlosci w pol
roku :-)

A nie było tak, że trupa się uratować nie dało (w sensie, w kasie pusto a nikt nie chciał kupić), więc trzeba było zamkn±ć?

A tak swoja droga to ciekaw paru rzeczy:
-czy ten caly nadzor KNF to byl bicz na kasy, czy szansa na ich
bezbolesne polozenie, wymodlona przez zarzady ... i wierzycieli ?

Zarz±dy kogo? Banków? ¦redni interes dokładać parę miliardów rocznie do upadło¶ci Ľle prowadzonych cudzych interesów.

-pare juz upadlo - jak to wychodzi finansowo dla BFG, bo syndyk nadal
raty kredytow przyjmuje i zakladam ze dluznikow sciga.

No wła¶nie ciekawe. SKOK czy bank spółdzielczy upada - banki robi± zrzutę do BFG. Jaki¶ tam syndyk dostaje spłaty obsługiwanych kredytów - czy to idzie do kasy BFG, czy jako¶ pomniejsza składkę banków?

-jak to mozliwe, ze kasa stracila np polowe pieniedzy klientow. Tzn jak
to mozliwe, ze stracila, a mimo to dzialala bez utraty wyplacalnosci ?

Bo miała jeszcze drug± połowę pieniędzy klientów, której nie zd±żyła przetracić, bo zły KNF.

Zasada piramidy, czy wycena komisarza jest przegieta.
Szczegolnie, ze po ustanowieniu komisarza pewnie wielu ludzi wycofalo
swoje oszczednosci ...

Wydaje mi się, że ten komisarz musi wszystko niezależnie zinwentaryzować, próbować znaleĽć kupca na trupa... Nie jest to do zrobienia w dzień czy dwa (choć pewnie dałoby się zrobić lepiej).

Tomasz Chmielewski
http://www.ptravaler.com

Data: 2016-03-02 21:10:07
Autor: J.F.
SKOK Polska
On 03/03/2016 12:46 AM, J.F. wrote:
[...]

Jak w lipcu 2015 powolywano komisarza, to sie nie slyszalo aby SKOK Polska zamknal drzwi, bo w kasie pusto.
Co prawda juz wtedy KNF zarzucal, ze depozyty nie maja pokrycia ... w poprzednim raporcie (kwartalnym ?) musialy jednak miec pokrycie i to z nadwyzka :-)

A tak swoja droga to ciekaw paru rzeczy:
-czy ten caly nadzor KNF to byl bicz na kasy, czy szansa na ich
bezbolesne polozenie, wymodlona przez zarzady ... i wierzycieli ?
Zarz±dy kogo? Banków?

SKOKow. Pobrac pieniadze, przepuscic, a potem niech BFG wyplaci, po co sobie robic demonstracje z haslami "zlodzieje do wiezenia" :-)

[...]

Podejrzewam ze na ogolnych zasadach - syndyk spolka zarzadza, wplywy przyjmuje i wierzycieli zaspokaja w ustawowej kolejnosci.
Najpierw siebie :-)
BFG z chwila wyplaty chyba tez jest wierzycielem.

[...]

No ale ludzie wplacaja, wyplacaja, zaciagaja kredyty ... wydawaloby sie, ze jak nie splacaja kredytow, to dosc szybko powinno na wyplaty w kasie zabraknac.

[...]

To jedno, ale od chwili ogloszenia zarzadu komisarycznego ludzie powinni uciekac ze swoimi oszczednosciami.
A wtedy w kasie tworzy sie juz nie pustka a dziura gleboka.
I to nie musza wszyscy uciec - wystarczy jakies 10%. To moze wykonczyc kazdy bank, nawet taki w dobrej kondycji.

Ludzie nie uciekali, bo wierzyli ze BFG ich zabezpiecza, czy dluznicy calkiem dobrze kredyty splacali i na biezace wyplaty starczalo ?

A i sam komisarz sciagal pieniadze do kasy przez  lokaty
http://www.kasapolska.pl/klienci-indywidualni/lokaty/lokata-terminowa-stala.html

Czy to nie dzialanie na szkode ... BFG ? :-)

Oprocentowanie ... takie sobie. W miare rynkowe.
To wyzsze dostepne po wykupieniu dodatkowych udzialow ... ktore wlasnie przepadly.
Oj, czy to sie do prokuratury nie nadaje - bo to juz na szkode udzialowcow :-)

J.

Data: 2016-03-03 12:10:33
Autor: Olin
SKOK Polska
Dnia Wed, 2 Mar 2016 21:10:07 +0100, J.F. napisał(a):

Oj, czy to sie do prokuratury nie nadaje - bo to juz na szkode udzialowcow :-)

Od piątku w prokuraturze następuje dobra zmiana. Nie można - zwłaszcza w przypadku elektoratu i bojowników PiS- mieć
wątpliwości, że ruszą areszty wydobywcze i podsłuchy, które wykażą, że
winnym upadku SKOK-Ăłw jest Komorowski i WSI.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ubĂłstwie."
autor nieznany

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2016-03-03 16:06:08
Autor: Tomasz Chmielewski
SKOK Polska
On 03/03/2016 12:46 AM, J.F. wrote:
[...]

pusto a nikt nie chciał kupić), więc trzeba było zamknąć?

[...]

ZarzÄ…dy kogo? BankĂłw?

[...]

No właśnie ciekawe. SKOK czy bank spółdzielczy upada - banki robią
zrzutę do BFG. Jakiś tam syndyk dostaje spłaty obsługiwanych kredytów
- czy to idzie do kasy BFG, czy jakoś pomniejsza składkę banków?

[...]

Bo miała jeszcze drugą połowę pieniędzy klientów, której nie zdążyła
przetracić, bo zły KNF.

No ale ludzie wplacaja, wyplacaja, zaciagaja kredyty ... wydawaloby sie,
ze jak nie splacaja kredytow, to dosc szybko powinno na wyplaty w kasie
zabraknac.

Tu jest trochę o tym, jak to wyglądało w przypadku SK Banku:

http://www.pb.pl/4425362,35585,podatnicy-wsparli-bankruta

11 sierpnia 2015 r. Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) wprowadziła w SK Banku zarząd komisaryczny. Klienci, nauczeni bolesnym doświadczeniem SKOK Wołomin, zaczęli szybko wypłacać oszczędności — w ciągu tygodnia depozyty banku zmniejszyły się aż o 1 mld zł. Chcąc ratować płynność, zarząd komisaryczny poprosił o ratunek NBP, a ten 20 sierpnia udzielił SK Bankowi kredytu refinansowego na 0,5 mld zł z terminem spłaty do 18 grudnia 2015 r.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-03-03 16:25:50
Autor: J.F.
SKOK Polska
UĹĽytkownik "Tomasz Chmielewski"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:nb8np0$1emv$1@gioia.aioe.org...
On 03/03/2016 05:10 AM, J.F. wrote:
[...]

No, zasadniczo po to ten mechanizm w NBP jest. Jak rozumiem - kredytu ciagle nie splacono :-)

Tylko zauwaz - to po ogloszeniu komisarza i odplywie depozytow.
Wczesniej SK Bank jakos dzialal. Wystarczy, ze polowa kredytow sie splaca ?
No w sumie, jak sa na wysoki procent, to mogloby wystarczyc ...

J.

Data: 2016-03-03 08:29:51
Autor: Kris
SKOK Polska
W dniu czwartek, 3 marca 2016 16:26:26 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik "Tomasz Chmielewski"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:nb8np0$1emv$1@gioia.aioe.org...
On 03/03/2016 05:10 AM, J.F. wrote:

> [...]
>11 sierpnia 2015 r. Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) wprowadziła w >SK Banku zarz±d komisaryczny. Klienci, nauczeni bolesnym >do¶wiadczeniem SKOK Wołomin, zaczęli szybko wypłacać oszczędno¶ci -- w >ci±gu tygodnia depozyty banku zmniejszyły się aż o 1 mld zł. Chc±c >ratować płynno¶ć, zarz±d komisaryczny poprosił o ratunek NBP, a ten >20 sierpnia udzielił SK Bankowi kredytu refinansowego na 0,5 mld zł z >terminem spłaty do 18 grudnia 2015 r.

No, zasadniczo po to ten mechanizm w NBP jest. Jak rozumiem - kredytu ciagle nie splacono :-)

Refinansowy ten kredyt- co on refinansował?

Data: 2016-03-04 01:31:57
Autor: Tomasz Chmielewski
SKOK Polska
On 03/03/2016 05:10 AM, J.F. wrote:
[...]

https://mfiles.pl/pl/index.php/Kredyt_refinansowy

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-03-03 08:36:13
Autor: Kris
SKOK Polska
W dniu środa, 2 marca 2016 17:11:26 UTC+1 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
On 03/03/2016 12:46 AM, J.F. wrote:

> Dalej popatrzmy - SKOK Polska dzialal na rynku 20 lat.
> A komisarz wyznaczony przez Komisje doprowadzil go do upadlosci w pol
> roku :-)

A nie było tak, że trupa się uratować nie dało (w sensie, w kasie pusto a nikt nie chciał kupić), więc trzeba było zamknąć?

> A tak swoja droga to ciekaw paru rzeczy:
> -czy ten caly nadzor KNF to byl bicz na kasy, czy szansa na ich
> bezbolesne polozenie, wymodlona przez zarzady ... i wierzycieli ?

Zarządy kogo? Banków? Średni interes dokładać parę miliardów rocznie do upadłości źle prowadzonych cudzych interesów.

> [...]

No właśnie ciekawe. SKOK czy bank spółdzielczy upada - banki robią zrzutę do BFG. Jakiś tam syndyk dostaje spłaty obsługiwanych kredytów - czy to idzie do kasy BFG, czy jakoś pomniejsza składkę banków?

No właśnie- trzeba by spojrzeć na salda kredytów upadłych skokòw bo przecież z 70%tego będzie spłaconych a 10% kolejne pewnie zwindykować się da, resztek sprzedać firmom windykacyjnym

Data: 2016-03-03 17:46:41
Autor: J.F.
SKOK Polska
UĹĽytkownik "Kris"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:a2228d41-e26b-4584-9241-2558cfaaddac@googlegroups.com...
On 03/03/2016 12:46 AM, J.F. wrote:
> [...]

czy to idzie do kasy BFG, czy jakoś pomniejsza składkę banków?

No właśnie- trzeba by spojrzeć na salda kredytów upadłych skokòw

KNF raczej zarzucal spadek kapitalow wlasnych do ok -50%.
Czyli komisarz po przeliczeniu wartosci kredytow uznal ze 50% rokuje nadzieje splaty, czy tam - jest splacana terminowo.
O to chyba byl boj - stary zarzad sie chwalil aktywami pokrywajacymi depozyty z nawiazka, nowy jakos blyskawicznie stracil polowe :-)

a 10% kolejne pewnie zwindykować się da,
resztek sprzedać firmom windykacyjnym

A gdzie tam - syndyk sprzeda i prace straci.
Poki starcza na jego utrzymanie, to bedzie windykowal bezposrednio :-)

J.

Data: 2016-03-03 09:01:26
Autor: Kris
SKOK Polska
W dniu czwartek, 3 marca 2016 17:46:45 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Czyli komisarz po przeliczeniu wartosci kredytow uznal ze 50% rokuje nadzieje splaty, czy tam - jest splacana terminowo.
Chyba coś nie bardzo pasuje. KNF wielokrotnie pisał że przeterminowane kredyty w skokach to 30%, a jako przeterminowane uznawał nawet takie gdzie rata bieżąca była 2 dni spóźniona. Ale nawet przyjmując te 30% to 70% jest spłacanych i raczej będzie. A i sporo z tych 30% jest do odzyskania. Więc BFG pewnie z 80% wyłożonej kwoty odzyska.
A gdzie tam - syndyk sprzeda i prace straci.
Poki starcza na jego utrzymanie, to bedzie windykowal bezposrednio :-)
A taki zarzÄ…d komisaryczny jak widzi ĹĽe sytuacja beznadziejna ale kredyt z  NBP bierze? "Z zamiarem niespĹ‚acenia" to paragrafy na to sÄ… chyba;)
Zna ktoś przypadek że zarząd komisaryczny uratował?- czy to zawsze zarząd-upadłość itd?

Data: 2016-03-03 19:57:08
Autor: J.F.
SKOK Polska
UĹĽytkownik "Kris"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:99357ff6-b80e-40ed-8257-f70c5e2c30c9@googlegroups.com...
> [...]

Czyli komisarz po przeliczeniu wartosci kredytow uznal ze 50% rokuje
nadzieje splaty, czy tam - jest splacana terminowo.

Chyba coĹ› nie bardzo pasuje.
[...]

To chyba dane ogolne.
Z ostatniej upadlosci
http://www.kasapolska.pl/prod/newsfiles/komunikat_knf_o_zawieszeniu_dzialalnosci_kasy_i_skierowaniu_wniosku_o_upadlosc_14.pdf

"Z dniem 29 lipca 2015 r. KNF ustanowiła w SKOK Polska zarządcę komisarycznego. Zarządca komisaryczny, wykonując decyzję KNF,
sporządził informację finansową według stanu na dzień poprzedzający ustanowienie zarządcy komisarycznego i poddał ją badaniu przez biegłego rewidenta.
Raport z badania informacji finansowej wpłynął do KNF w lutym 2016 r.
Z ustaleń zarządcy komisarycznego wynika, że SKOK Polska wykazywała
na dzień 28 lipca 2015 r. ujemne fundusze własne w wysokości (-) 80,9 mln zł
oraz ujemny współczynnik wypłacalności na poziomie (-) 58,14%,
co oznacza głęboką niewypłacalność.
Zarządca komisaryczny ujawnił, że dokonane przez poprzedni zarząd
wyceny spółek będących w posiadaniu SKOK Polska były zawyżone –
wartość udziałów tych spółek w bilansie SKOK Polska
została skorygowana w dół z 43,7 mln zł do 8,8 mln zł.

Według najnowszej sprawozdawczości na dzień 31 grudnia 2015 r.,
SKOK Polska posiadała ujemne fundusze własne w wysokości (-) 92 mln zł
i wykazywała bieżącą stratę w wysokości (-) 46,2 mln zł oraz
niepokrytą stratę z lat ubiegłych w wysokości (-) 65,9 mln zł.
Aktualnie depozyty członkowskie zgromadzone przez 15,8 tys.
członków SKOK Polska wynoszą 172,9 mln zł. "

Na ile rozumiem - aktualna wycena aktywow to ponizej polowy wartosci depozytow.
I podobnie bylo w lipcu ub roku wedle oceny nowego zarzadcy.
Oczywiscie wczesniejsze raporty musialy byc bardziej optymistyczne, bo by ich zamkneli wczesniej.

Gdzies w tym sie oczywiscie moze kryc metoda wyceny tych kredytow - np ile jest warty ten, ktorego splata jest 2 dni przeterminowana ... ale chyba maja jakies narzucone metody wyceny ?

SK Bank tez wykazal strate w wysokosci polowy
http://www.skbank.pl/pl/informacje_i_komunikaty/komunikaty

No moze troche mniej (w mln):
1645 - aktywa przychodowe (w tym 1603mln kredytow)
3002 - zobowiazania
2152 - depozyty
  2059 - w tym depozyty osob prywatnych
-1275 - kapitaly

wychodzi jakby BFG musial wyplacic 2 mld, a do odzyskania jest 1.6mld.
ale gdzie ten brakujacy mld - co za zobowiazania ? Obligacji wyemitowal dosc malo o ile pamietam - pozyczal od innych bankow ?

J.