SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki.

Data: 2014-12-11 00:03:16
Autor: Konfabulator
SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki.
Zlecenie polityczne i banksterskie zrealizowane rączkami KNF. SKOK Wołomin po wypłaceniu ponad 10% depozytów ogłasza niewypłacalność. Ciekawe, który bank by tyle wytrzymał... Odpowiem, żaden.

Jutro lub w poniedziałek wniosek o upadłość i od tego momentu BFG ma 20 dni roboczych. Innymi słowy kasa będzie dostępna w drugiej połowie stycznia.

Data: 2014-12-11 12:40:26
Autor: Tomasz Chmielewski
Konfabulator wrote:

[...]

Wytłumacz jedno - czy to "banksterskie KNF" swoimi rączkami udzieliło tych kredytów?

Pożyczki przeterminowane brutto stanowią 79,8 proc. portfela
kredytowego SKOK Wołomin

Prawie 80% pożyczek (wartościowo) w SKOK Wołomin nie jest spłacana!

Dla porównania, w całym sektorze SKOK wynosiło to ok. 38%, z tendencją rosnącą (wzrost o 8 punktów procentowych w stosunku do roku poprzedniego) - wartość również bardzo wysoka.

--
Tomasz Chmielewski
http://www.sslrack.com

Data: 2014-12-11 04:26:02
Autor: Konfabulator
SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki.
Moment. A po co KNF wsadził tam, rączkami polityków, swoje łapska? Udzielał, bo miał taki kaprys. Złych udzielał to by padł i deponenci mieliby problem, a teraz ma ten problem BFG i system bankowy. Jakoś dopóki KNF nie wsadzał tam łap to SKOK nie miał problemów płynnościowych i corocznie wykazywał zyski z działalności. Te lipne duże kredyty też były spłacane terminowo, z tego co piszą gazety.

Ponadto kredyt przeterminowany to nie jest kredyt niespłacany. Taka jest specyfika SKOKów i ich klientów, że spłacają je z opóźnieniami, godząc się i płacąc za to dodatkowe koszty. To często jest grupa, którą banki mają w głębokim poważaniu. Rolnicy, w tym renciści i emeryci KRUSowcy oraz inne grupy zawodowe, które Państwo ma gdzieś. Tylko licząc metodami KNF to jest 79,8% kredytów, bo patrząc na ten problem realnie, czyli z uwzględnieniem specyfiki obsługiwanego sektora, to przeterminowanych zadłużeń było niewiele więcej niż w bankach.

A idąc tym tropem to za chwilę można zamknąć wszystkie SKOKI, jak leci. A jak znam życie to dokładnie przejrzenie portfela banków spółdzielczych spowodowałoby dokładnie to samo. Najlepiej wszystko zlikwidować i oddać providentom, wongom i panom z bejsbolami...

Data: 2014-12-11 14:05:33
Autor: Tomasz Chmielewski
Konfabulator wrote:

Moment. A po co KNF wsadził tam, rączkami polityków, swoje łapska?

Po to, że rolą państwa jest m.in. to, od pewnej skali, aby pieniądze obywateli nie lądowały w niespłacanych kredytach (z lipnym zabezpieczeniem!), udzielanych znajomym.

Udzielał, bo miał taki kaprys.

Jakby udzielał ze swoich, to by mógł mieć taki kaprys.
Ale że udzielał z depozytów ludności, to takiego kaprysu mieć nie może.

> Złych udzielał to by padł

No więc naudzielał złych, i padł.

i deponenci
mieliby problem, a teraz ma ten problem BFG i system bankowy.

Czyli my płacimy z naszych pieniędzy, bo SKOK miał taki kaprys.

Jakoś dopóki
KNF nie wsadzał tam łap to SKOK nie miał problemów płynnościowych i
corocznie wykazywał zyski z działalności.

"I byłem zdrowy, aż poszedłem do lekarza, co powiedział że mam raka. Konował jeden".

> Te lipne duże kredyty też były
spłacane terminowo, z tego co piszą gazety.

Z tego co piszą, to nie były i pokończyły się aresztowaniami.

Ponadto kredyt przeterminowany to nie jest kredyt niespłacany.

Czasem jest spłacany, czasem nie jest spłacany.
Dlatego też należy na nie przeznaczyć odpowiednie rezerwy - a na to SKOK Wołomin nie miał już kasy.

[...]

To dopłacaj do niespłacanych pożyczek ze swoich, od moich pieniędzy trzymaj się z daleka.

Rolnicy, w tym renciści i emeryci KRUSowcy oraz inne
grupy zawodowe, które Państwo ma gdzieś.

Sądząc po skali wydatków budżetu na ten cel, nie do końca.

Tylko licząc metodami KNF to jest
79,8% kredytów, bo patrząc na ten problem realnie, czyli z uwzględnieniem
specyfiki obsługiwanego sektora, to przeterminowanych zadłużeń było
niewiele więcej niż w bankach.

To:
"przeterminowanych zadłużeń było niewiele więcej niż w bankach"

Możesz podać jakieś źródło do tych rewelacji?

[...]

Jak nie spełniają wymogów stawianych prawem, owszem, można je zamknąć - czy to są banki komercyjne, spółdzielcze, czy SKOKi.

--
Tomasz Chmielewski
http://www.sslrack.com

Data: 2014-12-11 05:28:48
Autor: Konfabulator
SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki.

"Po to, że rolą państwa jest m.in. to, od pewnej skali, aby pieniądze
obywateli nie lądowały w niespłacanych kredytach (z lipnym
zabezpieczeniem!), udzielanych znajomym. "

Nie zgadzamy się fundamentalnie w roli Państwa i jego opieki nad obywatelem, więc taka polemika nie ma sensu. Jak Amber Gold przekręcał ludzi na kasę to Państwo zorientowało się dopiero, jak im LOT zaczął padać. Wcześniej tego opiekuńczego Państwa to nie interesowało. Nawet jak złodziej otworzył placówkę naprzeciwko KNF i wywalił kilkuset metrowy baner, że kradnie. I generalnie tak powinno być. SKOKowi nie mógł pieniędzy powierzyć nikt, kto się do niego nie zapisał i nie stał się członkiem, a zarazem współwłaścicielem kasy. Co Państwo obchodzi gdzie taki człowiek inwestuje? Czy jak straci wszystko na giełdzie to ktoś pomoże? Nie. Więc co KNF i Państwo interesuje ten SKOK? Tam, poza Kasą Krajową, nikt i nic nikomu nie gwarantował. Jak się zaczęła nagonka KNF to i zaczęły się problemy i tak to wszystkim wychodzi bokiem ta opieka. 30 tysięcy deponentów któregoś dnia obudziłoby się bez pieniędzy i tyle, a tak zapłacą za to wszyscy. I to nie koniec, bo sposób przeprowadzenia upadku SKOKu W jest na tyle nieprzejrzysty, że zaraz poleci reszta systemu. O co opiekuńczemu Państwu chodzi, bo przecież nie o żadnych obywateli.

Data: 2014-12-11 14:55:17
Autor: Tomasz Chmielewski
Konfabulator wrote:

[...]

baner, Ĺźe kradnie.

No i państwo dało d.
Ale czy to powód, aby dało d. po raz kolejny? Tym bardziej, że SKOKi to kilka rzędów wielkości więcej, niż Amber Gold, więc i płaczu by było dużo więcej.

I generalnie tak powinno być. SKOKowi nie mógł
pieniędzy powierzyć nikt, kto się do niego nie zapisał i nie stał się
członkiem,

Prawie jak z bankami - trzeba założyć konto, coś podpisać, wpłacić pieniądze. Z praktycznego punktu widzenia, wiele się to nie różni.

a zarazem współwłaścicielem kasy.

Współwłaścicielem kasy? Żartujesz sobie?

Co Państwo obchodzi gdzie
taki człowiek inwestuje? Czy jak straci wszystko na giełdzie to ktoś
pomoże? Nie. Więc co KNF i Państwo interesuje ten SKOK?

To, że jakby SKOKami nie interesowało się państwo (poprzez m.in. KNF), to by właśnie pierdzielnęło stratami obwateli na kilkanaście miliardów (głownie emerytów i innych, których w poprzednim poście broniłeś, zapomniałeś?).

Wspaniały sposób na budowanie społeczeństwa i zaufania do państwa.

Tam, poza Kasą
Krajową, nikt i nic nikomu nie gwarantował. Jak się zaczęła nagonka KNF to
i zaczęły się problemy i tak to wszystkim wychodzi bokiem ta opieka.

Mylisz się. Problemy z lewymi kredytami, kredytami bez zabezpieczeń, niespłacanymi kredytami, pieniędzmi wyprowadzanymi przez sieci spółek za granicą nie zaczęły się od "nagonki KNF".

30
tysięcy deponentów któregoś dnia obudziłoby się bez pieniędzy i tyle, a
tak zapłacą za to wszyscy. I to nie koniec, bo sposób przeprowadzenia
upadku SKOKu W jest na tyle nieprzejrzysty, Ĺźe zaraz poleci reszta
systemu.

Co jest w nim nieprzejrzystego? SKOK Wołomin nie spełnia ustawowych wymagań kapitałowych, szefostwo zajmowało się wyprowadzaniem zdeponowanych pieniędzy, nie było chętnego na przejęcie, więc interes należy zamknąć.

--
Tomasz Chmielewski
http://www.sslrack.com

Data: 2014-12-11 07:07:19
Autor: Konfabulator
SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki.

"Prawie jak z bankami - trzeba założyć konto, coś podpisać, wpłacić
pieniądze. Z praktycznego punktu widzenia, wiele się to nie różni."

Ale to prawie stanowi znaczącą różnicę. Tak, jak kredytów pod nazwą pożyczek udzielają parabanki, tak samo parabankami były SKOKi i różnił je właśnie brak nadzoru, większe ryzyko i tak jak parabanki typu wonga dają komu chcą, tak samo robiły SKOKi.

a zarazem współwłaścicielem kasy.
"Współwłaścicielem kasy? Żartujesz sobie?"

Oczywiście, że nie. By być w SKOK musiałeś wykupić udział w kasie.

[...]

Około 2 mld. Czy tyle ile dziennego przepływu ma średniej wielkości bank. I śmiem twierdzić, że straty byłby o połowę niższe, bo bardzo dużo ludzi by nie powierzyło pieniędzy SKOKowi W, gdyby nie gwarancje BFG.

"Wspaniały sposób na budowanie społeczeństwa i zaufania do państwa."

Społeczeństwo musi nauczyć się myśleć za siebie, a nie być prowadzone za rączkę. Ale to już bardziej polityka, niż p.b.b.

Data: 2014-12-11 07:30:39
Autor: Konfabulator
SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki.
I dodajmy, że straty dotyczą tylko deponentów, a więc nie tych emerytów czy rolników, którym SKOK kredytów udzielił, tylko tych, którzy zainwestowali tam swoje oszczędności. A jedni z drugimi nie mają tu nic wspólnego.

Data: 2014-12-11 17:22:23
Autor: Tomasz Chmielewski
Konfabulator wrote:

"Prawie jak z bankami - trzeba założyć konto, coś podpisać, wpłacić
pieniądze. Z praktycznego punktu widzenia, wiele się to nie różni."

Ale to prawie stanowi znaczącą różnicę.

Wymień kilka _praktycznych_ różnic?

[...]

Provident czy inne Wongi udzielaja pożyczek ze swojej kasy, a nie z depozytów klientów - naprawdę nie widzisz tu różnicy?

SKOKi były "tak jakby" bankami, z niemal wszystkimi ich przywilejami, ale bez żadnych obowiązków.

a zarazem współwłaścicielem kasy.
"Współwłaścicielem kasy? Żartujesz sobie?"

Oczywiście, że nie. By być w SKOK musiałeś wykupić udział w kasie.

Który to "udział w kasie" nic nie dawał, w sensie praktycznym.

[...]

Około 2 mld.

W SKOK Wołomin - owszem, około 2.5 mld. Całe SKOKi to kilkanaście.

> Czy tyle ile dziennego przepływu ma średniej wielkości bank.
I śmiem twierdzić, że straty byłby o połowę niższe, bo bardzo dużo ludzi
by nie powierzyło pieniędzy SKOKowi W, gdyby nie gwarancje BFG.

Sugerujesz, że SKOK Wołomin w zaledwie rok podwoił bazę depozytów? Bardzo odważna teza.

"Wspaniały sposób na budowanie społeczeństwa i zaufania do państwa."

Społeczeństwo musi nauczyć się myśleć za siebie, a nie być prowadzone za
rączkę.

Jasne, więc zróbmy dziki zachód, jeszcze lepiej będzie się żyło w Polsce.

--
Tomasz Chmielewski
http://www.sslrack.com

Data: 2014-12-13 00:21:46
Autor: brum
[...]

Nalesnika da sie pokroic widelcem, wiec nalezy zlikwidowac noze?
Praktycznej roznicy przeciez nie widac.
SKOK to spoldzielnia, przeznaczona dla spoldzielcow. Ich kasa, ich prawo do wyrzucania w bloto.
To nie jest bank dla kazdego, to jest spoldzielnia dla czlonkow.
Jesli ktos traktuje udzial w spoldzielni jako nieznaczaca formalnosc, to jego sprawa.

Oczywiście, że nie. By być w SKOK musiałeś wykupić udział w kasie.
Który to "udział w kasie" nic nie dawał, w sensie praktycznym.

Jednym dawal, innym nie. Dopoki politycy sie nie mieszali, straty SKOKow byly stratami ich czlonkow.
Jesli przedsiebiorstwo bankrutuje, to traca udzialowcy. A teraz udzialowcy nie traca, BFG ich ratuje, ale juz za moje. Jakim prawem?

Data: 2014-12-13 13:10:42
Autor: J.F.
Dnia Sat, 13 Dec 2014 00:21:46 +0100, brum napisał(a):
[...]

Same SKOKi zaczely to zmieniac, przyjmujac depozyty. https://www.skokchmielewskiego.pl/
Widzisz tam Lokaty czy Udzialy ? Udzialy tez sa, i wpisowe, obowiazkowe, ale minimalne, aby nie
odstraszac chetnych deponentow :-)
W Wolominie udzial byl 30 zl, wklad czlonkowski 1zl, wpisowe 39.

A to chyba Kasa Krajowa http://www.skok.pl/

Predzej tam znajdzies informacje o lokatach, czy udzialach ?

Zreszta na swiecie tez sie taka forma zdarza, ludzie tam maja spore
pieniadze, i chca zabezpieczen.
Zreszta jak widac w bankach tez chca, a przeciez kazdy moze sprawdzic
bank w ktorym lokuje, zdywersyfikowac oszczednosci itp..

J.

Data: 2014-12-15 01:41:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki.

"J.F." 52z92h1onus8.t99hpqhh105h.dlg@40tude.net

bank w ktorym lokuje, zdywersyfikowac oszczednosci itp..

Słabo z tą dywersyfikacją.

Data: 2014-12-15 01:39:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki.

"brum" 548b7886$0$2653$65785112@news.neostrada.pl

Jesli przedsiebiorstwo bankrutuje, to traca udzialowcy. A teraz udzialowcy nie traca, BFG ich ratuje, ale juz za moje. Jakim prawem?

Prawem Donalda Tuska. Jest to modyfikacja ,,prawa kaduka''.
Prawo ;) kaduka Tusk stosuje od dawna. Być może za sto lat
zniknie określenie ,,prawo kaduka'', gdyż zostanie ono
skutecznie zastąpione określeniem ,,prawo Tuska''.

Załóżmy Kasę Grupowo-Braterską. (powinno być siostrzaną, ale pasuje B)
Powpłacajmy, powypłacajmy, dobrowolnie ;) dajmy się kontrolować
Komisji, wpłaćmy składki do BFG, udzielmy sobie kredytów, upadnijmy
i weźmy szmal z BFG!

Data: 2014-12-11 19:36:50
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <tch@nospam.wpkg-org.nospam> napisał w wiadomości news:m6c4qr$rbp$1speranza.aioe.org...

Jak nie spełniają wymogów stawianych prawem, owszem, można je zamknąć - czy
to są banki komercyjne, spółdzielcze, czy SKOKi.

Boję się,że problem może być głębszy, niż to widać gołym okiem. Teraz ludzie w panice mogą z pozostałych SKOK-ów wyciągać depozyty, a tego żaden z nich nie wytrzyma. Bo to, że SKOK wykorzystuje troszkę lukę w prawie bankowym, to raczej niespecjalnie jest tajemnicą.

Data: 2014-12-11 19:52:03
Autor: Kamil Jońca
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> writes:

żaden z nich nie wytrzyma. Bo to, że SKOK wykorzystuje troszkę lukę w

Podobają mi się Twoje ostrożne sformułowania ;)
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-12-12 05:09:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki.

"Robert Tomasik" 5489e5c2$0$2153$65785112@news.neostrada.pl

Boję się,że problem może być głębszy, niż to widać gołym okiem.

Gołym prawym okiem widzę niewiele, lewym -- jeszcze mniej...
Ale widzę (ubranym prawym okiem) to jakoś tak:

 -- Plichta utopił swych depozytariuszy w swoim bagnie
 -- SKOKi są wspierane przez nas, a być może wśród nas
    są także dawni klienci tombakowego Plichty (ja nie
    jestem -- dzięki tej grupie!!!)

SKOKi od początku swej działalności były obok prawa.
W tym celu (prania pieniędzy) powstały i temu celowi
będą nadal służyły bez względu na poczynania KNF i rządu RP...

  https://www.youtube.com/watch?v=stHZIgp0Z0M <-- -- biały dYm

Banki swą historię zawdzięczają Templariuszom -- zakonowi
rycerskiemu, którego majątki przepadły po oczyszczających
za_stos_owaniach. Kolejnego wcielenia dzielnych rycerzy
szukać trzeba by w lożach :) masońskich. :)

Wiem, wiem -- mam zakaz zbliżania się do jednodolarowej sowy w jej 13 rozdaniach. :)
I zakazu tego jeszcze nie łamię, a jedynie zauważam swe zbliżenie się do pęku strzał
trzynastu i podobnego liczbą gwiazdozbioru oraz innych cyrkli czy kątownic czających
się za kasablankowym ;) węgłem waszyngtońskim... No tak... Co tutaj robi hiszpański?...

-=-

Wypatroszyłem Kiciusia i wypchałem jego wnętrzności rybami...
Nie, nie Chrześcijanami... Barrakudami... Jedną Barrakudą...
Barrakudą Sigejta. ;) Kiciuś mnie zawsze ratował z opresji...
Tym razem także mnie uratuje? :) AIR Adobego i eDeklaracje...
Porąbane AIR...

-=-

Mam wiele sklepów do wyboru -- dlatego przy sklepach są parkingi a sklepach niskie ceny.
Gdybym miał wiele państw (niby mam, ale raz na kilka lat) do wyboru -- także miałbym
par_kingi, niskie ceny urzędników, skuteczne rozpo_rządzenia... Porąbane państwa by
splajtowały wraz ze swymi właścicielami (Komorowskimi czy Kopaczami lub Tuskami)
a dobre -- by rozkwitały, jak czynią dziś dobre galerie handlowe...

Ale (jak już pisałem) na wschodzie i na południu -- bez zmian!!!

-=-

Jutro 13 grudnia -- ale IMO tu także nie będzie żadnych zmian. ;)

Data: 2014-12-12 05:22:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki.

"Eneuel Leszek Ciszewski" m6dpp4$hq6$1@node2.news.atman.pl

Ale (jak już pisałem) na wschodzie i na południu -- bez zmian!!!

"Eneuel Leszek Ciszewski" m6dpbe$hf3$1@node2.news.atman.pl

Putin zatrzymał się... Kaczyński także utknął...
Po prostu -- stagnacja... Na wschodzie -- bez zmian. ;)
Pewnego dnia IS wprowadzi prawo, sądy, decyzje... Miast
mordowania -- będą prace wieńczące dzieła, jakimi będą
prawomocne wyroki (akurat śmierci) Trybunałów Narodowych
ISlamskiego Państwa...

Na razie -- na południu także bez zmian...

-=-

Jutro 13 grudnia -- ale IMO tu także nie będzie żadnych zmian. ;)

Data: 2014-12-12 16:59:47
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:m6dpp4$hq6$1node2.news.atman.pl...

SKOKi od początku swej działalności były obok prawa.

SKOKi wykorzystały lukę ustawową,która faktycznie była przeznaczona dla kas pracowniczych. Kasy pracownicze działają w ten sposób - dla nieświadomych - jak klasyczne piramidki, tylko z załozenia nie mająna celu oszukania nikogo. Skłądamy się wszyscy do skarbonki, a potem wg jakiegoś tam klucza jedna lub kilka spośród nas osób dostają tę kasę. Pozostałe grzecznie czekają na swoją kolej. Skala takiego przedsięwzięcia oraz pozorna prostota zasad dawała podstawy do tego, by podejrzewać, że nawet gdyby doszło dojakiegoś fraudu, to nie bedzie to miało powaznych następstępstw, bo w danym moencie w kasie jest niewiele środków,. a nadzór ma wiele osób.

Jednak SKOK-i, to już zupełie inna skala problemu. Obracają olbrzymimi kwotami. Gdyby to było takie proste, to nikt by nie wymyślał całego systemu nadzoru bankowego.

W tym celu (prania pieniędzy) powstały i temu celowi
będą nadal służyły bez względu na poczynania KNF i rządu RP...

Doś poważny zarzut. Mógłbyś przybliżyć, w jaki sposób prane są tam brudne pieniądze? Nie twierdzę, ze nie, ale skoro już wywołałeś temat ...

Banki swą historię zawdzięczają Templariuszom -- zakonowi
rycerskiemu, którego majątki przepadły po oczyszczających
za_stos_owaniach.

Po prostu w pewnym momencie ktoś postanowił wyciągnąć rękę po ich majątek i tyle. Ale pomysł obracania pieniędzmi jest chyba troche starszy. Już w Babilonie XII w.p.n.e były domy bankowe. Tak więc nie do końca to słuszne, co piszesz.

Kolejnego wcielenia dzielnych rycerzy
szukać trzeba by w lożach :) masońskich. :)

Zakony rycerskie działają do dziś.

Data: 2014-12-13 01:35:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki. (bajki mają morały)

"Robert Tomasik" 548b1291$0$2143$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Nie wiem, czy kasy spółdzielcze/pracownicze były piramidami.
Niekoniecznie. Jeśli pracowano tam za free (przy okazji
wykonywania innych czynności) a pożyczki były jakoś
oprocentowane/opłacane (IMO było wpisowae itp.) to
nie ma mowy o piramidach.

Na pewno kasy tego typu nie były zwykłymi firmami -- choćby
nie płaciły podatków. I nie jest to specyfika polska, ale
ponoć ogólnoeuropejska.

[...]

A jak pierzemy brudne pieniądze? Wrzucamy do pralki wraz z ubraniami
i portfelami, wsypujemy proszki (bądź wlewamy żele) dolewamy wody/ę
i pierzemy do czysta... [chyba jakoś tak...] Czy to Fundacja Opieki
Nad Żabą Polną, czy kasa zapomogowo-dobroczynna -- proces pralniczy
zawsze jest podobny. Wrzucamy brudne -- wyjmujemy czyste.

Skład detergentów, programy pralnicze (5 obrotów bębna zgodnie
z ruchem Księżyca, 3 -- odwrotnie, przerwa 5 sekund) objęte są
zazwyczaj ścisłą tajemnicą zawodową producenta/twórcy pralki.

Raz za razem wyskakuje ktoś (w TV chociażby) i opisuje, jak SKOK
(ten czy inny) finansował to czy tamto z cwanym (na pograniczu
prawa) omijaniem kontroli państwa i płacenia podatków. A to
stypendium, a to zapomoga, a to wsparcie organizacji dobroczynnej...

Zasada pralki pieniężnej zwykle jest ta sama -- wrzucamy
bez kontroli brudne, pierzemy i wyjmujemy wyprane... IMO
jest to proces zbytnio uproszczony. Ja chyba bym stosował
pranie zasadnicze poprzedzone praniem wstępnym. ;)

 __

  ,,Polski'' bank nie może eksportować ;) zysków do macierzy.
  Ale może kupić krzesło za milion dolarów? Może. Musi je kupić
  w Polsce? Nie musi -- może je kupić akurat tam, gdzie macierzy ;)
  pasuje/odpowiada. :) Jest to proces omijania prawa. Krzesło niewiele
  kosztuje? Ministerstwo jakiś (nie pamiętam, jakie) kupiło fotele
  raczej drogie... Bank też tak potrafi. Ale bank potrafi zatrudnić
  kogoś (jakiegoś dyrektora czy innego kierownika) na miesiąc, po
  czym go zwolnić z wyprawką wartą tyle, co Twój dorobek życia. ;)

                                                                    --

SKOKi nie padają dlatego, że były piramidami, ale dlatego, że
od samego początku nie miały zadania takiego, jakie mają czyste

 () SKOK im. św. Jana z Kęt,
 () SKOK św. Brata Alberta ze Szczytna (tego od Krzyżaków)
 () SKOK Stefczyka (znany z Radia Rydzyka)

i prowadziły działalność dobroczynną.

-IMO-

IMO pewnego dnia proceder przestał Kościołowi odpowiadać, więc należało
SKOSki zlikwidować, ale bezpobleśnie, i nie o znieczulenia chodzi...
Tombakowy Plichta był (nadal IMO) tutaj potrzebny do uspokojenia
społeczeństwa.

 -- Patrzcie, ile zła uczynił Plichta!!
 -- W mordę mu, w mordę!!!
 -- Przyjaciele... Plichtę osOŁdźmy uczciwe,
    ale zstanUFmy się nad innymi podmiotami...
 -- ????
 -- Przykładowo nad SKOKami...
 -- Pod KNF SKOKi!!!

Jakoś tak to widzę. IMO tąpnięcie Plichty (płacz oszukanych)
było potrzebne do ,,ludzkiego'' zdemontowania niesfornych
SKOKów, które przestały odpowiadać Kościołowi. Ale zdaję sobie
sprawę z tego, że być może ulegam spiskowym teoriom:

 () Plichta osłaniający wzięcie SKOKów pod skrzydła BFG i KNF
 () tysiące zabitych w Donbasie osłaniające aneksję Krymu
 () tajenie informacji o szykowanym ataku na Pearl Harbor
    w celu wypowiedzenia wojny
 () tajenie informacji o szykowanym ataku na cele w USA
    (11 września) w celu wysłania żołnierzy do zamordowania
    Osamy bin Ladena (wielu nawet twierdzi, że budynki nie
    zostały zburzone samolotami, ale ładunkami wybuchowymi)

-IMO-

-=-

W ostatniej klasie podstawówki i w pierwszej klasie ogólniaka
byłem skarbnikiem, tedy ;) wiem, że obracanie cudzymi pieniędzmi
(najuczciwsze, nawet ,,z własną stratą'') jest zyskownym interesem. :)

Złośliwi zauważą -- toż w tamtych czasach pieniądze nie miały
w Polsce wartości!!! Miały -- ograniczoną, bo obok pieniędzy
funkcjonowały kartki, ale miały swą wartość, choć niezbyt stałą.
I właśnie dlatego cudze pieniądze miały szczególną wartość!
Rzucili coś w sklepie -- ja miałem cudze pieniądze, które
na czas ,,rzucenia'' przybierały zupełnie inną wartość niż
codzienną...

Oczywiście pożyczenie na procent w tamtych realiach byłoby przestępstwem.

Banki swą historię zawdzięczają Templariuszom -- zakonowi
rycerskiemu, którego majątki przepadły po oczyszczających
za_stos_owaniach.

Po prostu w pewnym momencie ktoś postanowił wyciągnąć rękę

Nie ktoś, ale Filip Piękny. :)

po ich majątek i tyle. Ale pomysł obracania pieniędzmi jest
chyba troche starszy.

Pewnie tak, ale wcześniej nie notowano lichwiarstwa na tę skalę co u Rycerzy Boga. ;)

Sam fakt pożyczania (czy usługiwania) za pieniądze był korzystny.
Jeśli ktoś by spytał Filipa czy innego króla bądź biskupa o dochody
Templariuszy, zapytany mógłby odpowiedzieć: ,,sami ich wzbogacacie'',
dzięki czemu ukryłby prawdziwe źródła finansowania wojen, zaborów,
działalności zakonnej itd...

Już w Babilonie XII w.p.n.e były domy bankowe.
Tak więc nie do końca to słuszne, co piszesz.

E> Banki swą historię zawdzięczają Templariuszom

Czy ja piszę:

?> Banki swą historię zawdzięczają TYLKO Templariuszom

jakoś tak?

IMO to, co napisałem o Templariuszach jest stuprocentową prawdą.
Natomiast Templariusze ani nie wymyślili pieniędzy, ani usług
bankowych nie wymyślili. Zadaniem rycerzy było chronienie
pielgrzymów -- tedy i pieniędzy pielgrzymów. Nic w tym złego.
Zamiast chronić pielgrzyma trzymającego forsę, Templariusz
rekwirował forsę (dając w zamian szyfrowane potwierdzenie)
i chronił osobno forsy a osobno pielgrzyma -- co w tym złego?

Kolejnego wcielenia dzielnych rycerzy
szukać trzeba by w lożach :) masońskich. :)

Zakony rycerskie działają do dziś.

Ale nie Templariusze. ZTCW jedynym zakonem rycerskim z tamtych
lat (z czasów wynikających z wielkiej schizmy) są Joannici, czyli
Kawalerowie Maltańscy bądź Kawalerowie Cypryjscy czy Rodyjscy, ale
i oni nie zachowali się do dni współczesnych jako zakon rycerski,
a jako szpitalnicy. Tak też startowali -- nie jako mordercy Boga,
ale jako opiekunowie schorowanych.

Krzyżacy podobnie -- startowali jako szpitalnicy.
(kończyli jako heretycy -- jako protestanci)

BTW -- ponoć medycyna rycerska w Ziemi Świętej stała na bardzo
wysokim poziomie. Osobne pokoje/sale dla ciężko chorych (izolatki)
świeża pościel często zmieniana, leki, troskliwa obsługa... [nie
wiem, czy każdy pielgrzym mógł grzmocić pielęgniarki do woli, ale
rycerze mieli stosowne upoważnienia papieskie w tej materii, czy
raczej dokładniej -- w materii grzmocenia jasyru czy quasi-jasyru]

Maltańczycy byli wypierani z ziem Chrystusa na Cypr, później na Rodos,
stamtąd na Maltę, aż wreszcie pobił ich sam Napoleon Bonaparte. Choć
wielka Schizma drastycznie rozdzieliła drogi Chrystianizacji
(Konstantynopol nie chciał wojen) Maltańczycy trafili pod skrzydła
(i to dosłownie) cerkwi prawosławnej w Rosji -- zatem i cara. :)

  http://pl.wikipedia.org/wiki/Zakon_Malta%C5%84ski

ZTCW dzisiejsze zakony rycerskie nie są zakonami średniowiecznymi.

-=-

Nie dlatego należy wprowadzić nadzór bankowy, że SKOK (czy inny kangur)
obraca wielkimi pieniędzmi, ale dlatego, że obraca cudzymi pieniędzmi.

RT> Jednak SKOK-i, to już zupełie inna skala problemu.
RT> Obracają olbrzymimi kwotami. Gdyby to było takie
RT> proste, to nikt by nie wymyślał całego systemu
RT> nadzoru bankowego.

Jeśli Ty poobracasz ogromnymi pieniędzmi (wielkości arbuza?) swoimi, raczej
nikt Ci nie narzuci nadzoru, chyba że będziesz obracać tymi Twoimi pieniędzmi
poza swoimi kieszeniami bez stosownego opodatkowania, które staje się dotowaniem
,,elit rządzących''...

Data: 2014-12-12 21:46:03
Autor: Konfabulator
SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki. (bajki mają morały)
Trochę przesadzasz z tym krzesłem za milion. Bank może kupić krzesło za milion, ale z zysku i kapitałów własnych. Czyli może wyprowadzić zysk do macierzy, kasy klientów nie. Nie może tego zrobić ze zdeponowanych pieniędzy. Nie powinien też tego robić SKOK, chyba że w statucie prezes ma władzę absolutną.

W bankach, tak jak i w SKOKach, wałki na kasie zdeponowanej i ewentualne pranie brudnej kasy odbywa się klasycznie, przez udzielanie nietrafionych kredytów, w tym branie i udzielanie ich własnej macierzy. Dam sobie obciąć cokolwiek, że podobne procedery, jak w SKOKU W, odbywają się w każdym banku, tylko że w dużej masie nie jest to tak widoczne.

Data: 2014-12-13 18:35:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki. (bajki mają morały)

"Konfabulator" 23ffba5a-a2e0-401c-8d34-8d758913a455@googlegroups.com

: Trochę przesadzasz z tym krzesłem za milion.

W stu oddziałach może kupić sporo ,,krzeseł'' ,,pod kolor'' logo. ;)

: Bank może kupić krzesło za milion, ale z zysku i kapitałów
: własnych. Czyli może wyprowadzić zysk do macierzy,

Więc ominąć prawo.

: kasy klientów nie. Nie może tego zrobić ze zdeponowanych
: pieniędzy. Nie powinien też tego robić SKOK, chyba że
: w statucie prezes ma władzę absolutną.

Po co SKOK ma wyprowadzać za granicę?
Po prostu ,,strategiczny'' inwestor/depozytariusz uzna, że
SKOK daje za mało %% -- i kasę swą zabierze, aby SKOK upadł.
Upadły SKOK zostanie zamknięty, depozytariusze otrzymają
zwrot swoich pieniędzy z BFG a ,,źli'' kredytobiorcy
uznają swoją niewypłacalność w majestacie prawa. :)
Zyskają ,,źli'' kredytobiorcy kosztem pozostałych
polskich banków w Polsce. (egalitarny Plichta)

: W bankach, tak jak i w SKOKach, wałki na kasie zdeponowanej
: i ewentualne pranie brudnej kasy odbywa się klasycznie, przez
: udzielanie nietrafionych kredytów,

Nie tylko. To jedna z możliwości -- raczej niemal jednorazowa. ;)
(gdy zabraknie dużej ilości szmalu -- SKOK padnie a problemów
będzie sporo) Można sponsorować różne przedsięwzięcia -- niemal
legalnie, co SKOKi czynią choćby dziwnymi stypendiami. Mając
(cudze czy swoje) pieniądze, można mieć władzę nad ludźmi.
Mając cudze pieniądze w swoich rękach -- można mieć więcej
władzy niż mając tylko swoje pieniądze.

SKOKi miały propagandową przewagę nad bankami w Polsce -- były polskie!

: w tym branie i udzielanie ich własnej macierzy.

: Dam sobie obciąć cokolwiek, że podobne procedery, jak w SKOKU
: W, odbywają się w każdym banku, tylko że w dużej masie nie
: jest to tak widoczne.

SKOKi padają nie wtedy, gdy brakuje poręczyciela, ale wtedy, gdy
BFG objął SKOKi swoimi gwarancjami. Czy to nie jest dziwne? Jakoś
SKOKi sobie radziły bez tych gwarancji i nagle padają po tym, jak
zostały wsparte gwarancjami? Gwarancje sprawiły odpływ depozytariuszy?

IMO gwarancje miały na celowniku podniesienie wiarygodności SKOKów,
co miało przyciągać depozytariuszy, których pieniądze miały ratować
SKOKi przed bankructwem. Dlaczego więc lekarstwo nie zadziałało?

-=-

 () państwo może zadłużać się do 60% PKB
 () może zadłużać się tam, gdzie chce, choćby w SKOKu?
    chyba tak
 () pożyczkodawca zyskuje a klient (państwo) jest wiarygodny?
    raczej tak
 () forsą ze SKOKów można wspierać politykę, wybrane instytucje...
 () ale władzę przejął DTusk, któremu forsa przeciekała
    między palcami, przez co utracono możliwość powiększania
    zadłużania, przez co SKOKi straciły na swej atrakcyjności

SKOKi jako niepotrzebne -- należało zlikwidować, ale dlaczego
likwidować coś bez zysku, choćby jednorazowego, gdy można co
nieco jeszcze wydusić z padłego interesu?

IMO powstanie (czy rozrost) SKOKów jest związane/y z wizją przejmowania
władzy w RP przez środowiska sprzyjające pewnym ludziom. Gdy SKOKi nie
mogą realizować swych zadań (władza w rękach wroga SKOKów a większego
zadłużenia być nie może) trzeba Kangury zarżnąć, mięso zeżreć, skórę
zamienić na trzewiki, resztę też jakoś wykorzystać a kosztami likwidacji
obarczyć społeczeństwo...

Pytanie -- do czego te trzewiki teraz (i komu oraz jakim sposobem) posłużą?

Data: 2014-12-13 19:13:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki. (bajki mają morały)

"Eneuel Leszek Ciszewski" m6htv8$vn6$1@node1.news.atman.pl

Zyskają ,,źli'' kredytobiorcy kosztem pozostałych
polskich banków w Polsce. (egalitarny Plichta)

Zyskają ,,źli'' kredytobiorcy kosztem pozostałych
+ klientów banków w Polsce. (egalitarny Plichta)

Data: 2014-12-17 14:10:10
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości
[...]

Ale czemu zli kredytobiorcy maja czekac do upadku skok ?
Zbankrutowac zawsze moga.

[...]

Ale w tym celu nie mozna dopuscic do upadku SKOK, bo wtedy wchodzi syndyk i zabiera te wladze :-)

SKOKi miały propagandową przewagę nad bankami w Polsce -- były polskie!

Ba, nie wahalbym sie nawet napisac "nasze", tzn ich, klientow,  wlasna spoldzielnia :-)

[...]

Moze po prostu KNF teraz latwiej zareagowac szybko i energicznie, bo dawniej bylby problem ze deponenci na lodzie zostali.

IMO gwarancje miały na celowniku podniesienie wiarygodności SKOKów,
co miało przyciągać depozytariuszy, których pieniądze miały ratować
SKOKi przed bankructwem. Dlaczego więc lekarstwo nie zadziałało?

Ale SKOK wczesniej mialy klientow. Na gwarancjach im widac malo zalezalo.
Nikomu tez chyba nie zalezalo na przyciaganiu klientow do SKOK - moze z wyjatkiem ich prezesow.

() państwo może zadłużać się do 60% PKB
() może zadłużać się tam, gdzie chce, choćby w SKOKu?
   chyba tak

Ba, wrecz im do ustawy wpisalo ze moga kupowac pewne papiery, w szczegolnosci obligacje :-)
Przy czym ... nasze panstwo na razie wnioskow o kredyt nie sklada, tylko wlasnie rozne obligacje emituje i sprzedaje tym, co chca kupic ....

() forsą ze SKOKów można wspierać politykę, wybrane instytucje...

Ale one raczej placa, a tu mamy 80% przeterminowanych kredytow.

() ale władzę przejął DTusk, któremu forsa przeciekała
   między palcami, przez co utracono możliwość powiększania
   zadłużania, przez co SKOKi straciły na swej atrakcyjności

Tak ogolnie to sie mowi, ze obligacje panstwowe sa nisko oprocentowane, bo bezpieczne.
U nas jakies dziwne rzeczy sie dzieja, ale chyba nadal zwiazku ze SKOK nie ma to wielkiego - chcesz atrakcyjna oferte budowac, lokujac pieniadze klientow w obligacjach ?

Na razie zauwaz, ze to to kilka SKOK padlo, reszta sie trzyma ...

J.

Data: 2014-12-17 15:28:06
Autor: zarząd komplementariusza
SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki. (bajki mają morały)
Na razie zauwaz, ze to to kilka SKOK padlo, reszta sie trzyma ...

a właśnie - jaki procent klientów i jaki procent kapitału (lokat)
był ulokowany w tych skokach które upadły?

innymi słowami jaką część wszystkich skoków (w ludziach i w lokatach) stanowią skoki upadłe?!

Data: 2014-12-17 22:20:22
Autor: Konfabulator
SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki. (bajki mają morały)
Skoki upadłe to ok. 18% całego systemu.

A już od jutra można odzyskać kasę z Wołomina w dowolnym oddziale PKO BP.

Data: 2014-12-18 10:07:58
Autor: zarząd komplementariusza
SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki. (bajki mają morały)
Skoki upadłe to ok. 18% całego systemu.

p..., k..., p... fajna maszynka do dojenia państwa - taki pokropiony wodą święconą
multi-Amber-Gold z gwarancjami BFG ;)

świetnie to ktoś sobie wymyślił...

Data: 2014-12-18 13:16:39
Autor: Konfabulator
SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki. (bajki mają morały)
Ciekawy wywiad widziałem w tv:

- Co Pan zrobi po odzyskaniu pieniędzy ze Skoku Wołomin?
- Jak to co? Zaniosę do innego Skoku.

Data: 2014-12-18 13:33:17
Autor: zarząd komplementariusza
SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki. (bajki mają morały)
zaniósłby do SKOK Pruszków ale w Pruszkowie nie ma SKOK-u :)

Data: 2014-12-19 16:48:27
Autor: J.F.
SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki. (bajki mają morały)
Użytkownik "zarząd komplementariusza"  napisał
[...]

Niby tak, ale
-depozyty w wolominie byly mniejsze od aktywow, wiec formalnie rzecz biorac wyplacone gwarancje powinny zostac pokryte.
  roznie z tymi aktywami bywa, i z likwidacja, ale znaczna czesc depozytow powinna jednak miec pokrycie.

-teraz sie rozni kredytobiorcy moga zdziwic, ze jednak ktos sie domaga splaty i nie mozna juz zadzwonic do znajomego prezesa.

-od roku skoki cos na BFG wplacaja, wiec moze tegoroczne straty pokryja.

-BFG to nie bardzo "panstwa". Fundusz miedzybankowy, straty przeniosa sie na inne banki, banki rozdziela na klientow, tzn juz rozdzielily, bo skladki placone sa od dawna, a Panstwo nie ma nic do tego - chyba ze szeroko pojmowane, wraz z obywatelami ..

J.

Data: 2015-01-08 05:30:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki. (bajki mają morały)

"J.F." 549180b5$0$21551$65785112@news.neostrada.pl

Ale czemu zli kredytobiorcy maja czekac do upadku skok ?
Zbankrutowac zawsze moga.

Mogą zawsze, o ile nie są zbyt mocno ,,spokrewnieni'' z właścicielami SKOK. ;)

Ale w tym celu nie mozna dopuscic do upadku SKOK, bo wtedy wchodzi syndyk i zabiera te wladze :-)

Kupujesz spodnie, pierzesz prasujesz...
Po jakimś czasie wyrzucasz, bo są zużyte, a Ty masz nowsze. :)

SKOKi miały propagandową przewagę nad bankami w Polsce -- były polskie!

Ba, nie wahalbym sie nawet napisac "nasze", tzn ich, klientow,  wlasna spoldzielnia :-)

Niemal jak fabryki w PRLi. ;)

[...]

(; Natychmiast I Energicznie? ;)

bo dawniej bylby problem ze deponenci na lodzie zostali.

Zgadza się -- teraz może, bo teraz obejmuje opieką. ;)

[...]

Gwarantem był Kościół. :)

Nikomu tez chyba nie zalezalo na przyciaganiu klientow
do SKOK - moze z wyjatkiem ich prezesow.

Mnie zależało -- z tym zgadzam się. :)

() państwo może zadłużać się do 60% PKB
() może zadłużać się tam, gdzie chce, choćby w SKOKu?  chyba tak

Ba, wrecz im do ustawy wpisalo ze moga kupowac pewne papiery, w szczegolnosci obligacje :-)

Im -- czyli SKOKom?

Przy czym ... nasze panstwo na razie wnioskow o kredyt nie sklada, tylko wlasnie rozne obligacje emituje i sprzedaje tym, co chca kupic ...

Czym różni się kredyt od (; emitacji obligacyjnej? ;)

() forsą ze SKOKów można wspierać politykę, wybrane instytucje...

Ale one raczej placa, a tu mamy 80% przeterminowanych kredytow.

One płacą? Ale one miały płacić pod rządami Kaczyńskich nie Tuska. :)
Gdy kura trafiła w cudze ręce -- warto ją zarżnąć (aby nie znosiła
jaj obcym ludziom), gdy nie można jej odzyskać. :)

[...]

Co ma bezpieczeństwo do zysków SKOKów?
Państwo decyduje o rentowności i zyskach, a nawet potrafi
jakoś zwolnić z podatków tych, którzy lokują w obligacje.
Gdy ja kupiłem kiedyś obligacje -- odliczyłem je od
podstawy opodatkowania. Zaoszczędziłem na tym sporo,
choć zyski głupio ulokowałem w MiniDisk Sonego. :)
(w sumie około 24 tysięcy pln ze 20 lat temu)
Jednym z zadań tego MD było nagrywanie rozpraw sądowych. :)

U nas jakies dziwne rzeczy sie dzieja, ale chyba nadal zwiazku ze SKOK nie ma to wielkiego - chcesz atrakcyjna oferte budowac, lokujac pieniadze klientow w obligacjach ?

Dlaczego nie?

Na razie zauwaz, ze to to kilka SKOK padlo, reszta sie trzyma ...

Tak -- na razie chyba tylko 3 SKOKi. Reszta czeka spokojnie
w kolejce, bez awantur, bez pośpiechu, bez paniki... IMO
operacja przygotowana została starannie. :)

Data: 2015-01-08 09:09:22
Autor: J.F.
SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki. (bajki mają morały)
Dnia Thu, 8 Jan 2015 05:30:33 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

tak, skokom.

Przy czym ... nasze panstwo na razie wnioskow o kredyt nie sklada, tylko wlasnie rozne obligacje emituje i sprzedaje tym, co chca kupic ...
Czym różni się kredyt od (; emitacji obligacyjnej? ;)

Niczym, ale panstwo nie biega od banku do banku, nie sklada wniosku, i
nie czeka niecierpliwie przyznaja czy nie przyznaja, tylko oglasza
"halo, uwaga, chetni do pozyczenia mi pieniedzy prosze sie ustawic w
kolejce, z dobrze umotywowanym podaniem".

[...]

Instytucje placa.

[...]

Ale to nie ten przypadek. Banki i Skoki powinny lokowac pieniadze w
miare bezpiecznie, bo to nie ich.

U nas jakies dziwne rzeczy sie dzieja, ale chyba nadal zwiazku ze SKOK nie ma to wielkiego - chcesz atrakcyjna oferte budowac, lokujac pieniadze klientow w obligacjach ?
Dlaczego nie?

a) sa nisko oprocentowane, wiec gdzie ta atrakcja ?
b) sami sobie moga kupic,

[...]

Czekaj, a wiele ich jest ? Bo jesli starczy na kilkaset lat, to chyba
nie ma co mowic o planie.
Fakt, ze Wolomin ponoc najwiekszy byl.

J.

Data: 2015-01-09 22:27:10
Autor: animka
W dniu 2015-01-08 09:09, J.F. pisze:
Dnia Thu, 8 Jan 2015 05:30:33 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
"J.F." 549180b5$0$21551$65785112@news.neostrada.pl
() państwo może zadłużać się do 60% PKB
() moĹźe zadłuĹźać się tam, gdzie chce, choćby w SKOKu?  chyba tak

[...]

    między palcami, przez co utracono moĹźliwość powiększania
    zadłuĹźania, przez co SKOKi straciły na swej atrakcyjności

[...]

Mogliby wreszcie rozwalic SKOK Stefczyka na Sobieskiego, bo mnie okrutnie oszukali z ubezpieczeniem i jeszcze dowalili swoje konto bankowe do wpływów wynagrodzenia, ponadto ściagają mi co m-c 8 zł za prowadzenie konta. Kartę już im oddałam. Nie będą na mnie aż tak, czy chociaż tak zarabiali, bo już i tak nie mało się nachchapali oszuści.
Maja mój weksel i nie chcą zwrócić składki ubezpieczenia ok. 3000 zł! naużeralam juz się, ale regeneruję siły, żeby jeszcze to zgłosić.

--
animka

Data: 2015-06-17 23:10:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki. (bajki mają morały)

"animka" m8phck$5pa$1@node1.news.atman.pl

[...]

Kopanie się z koniem jest trudne i niebezpieczne.
SKOKi warto omijać -- to wiadomo od dawna.
Pewnego dnia przywędruje tu jakaś rewolucja
i wykona wyrok Boży, ale na razie można co
najwyżej ostrzegać innych...

Data: 2014-12-13 10:01:12
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:m6g1kh$s47$1node1.news.atman.pl...

[...]

Nie były oprocentowane. I nie są. Przecież one nadal działają.

Na pewno kasy tego typu nie były zwykłymi firmami -- choćby
nie płaciły podatków. I nie jest to specyfika polska, ale
ponoć ogólnoeuropejska.

Dokładnie.

[...]

i portfelami, wsypujemy proszki Zasada pralki pieniężnej zwykle jest ta sama -- wrzucamy
bez kontroli brudne, pierzemy i wyjmujemy wyprane... IMO
jest to proces zbytnio uproszczony. Ja chyba bym stosował
pranie zasadnicze poprzedzone praniem wstępnym. ;)

NApisałeś, że SKOK-i piorą pieniądze, to pytam jak one to konkretnie robią. Na razie rzucasz sloganami.

[...]

Ale co to ma do omawianego przez nas tematu? Konkrety, kolego konkrety!

[...]

Czyli Twoim zdaniem za upadkiem KOK WOłomin stoi Kościół? Zaczyna to ciekawie wyglądać. Rzuć garścią konkretów :-)

[...]

Choć tyle, ze zdajesz sobie z tego sprawę.

[...]

Nic.

[...]

WPisz sobie w Google Zakon Rycerskie, poszerzysz wiedzę i sie zdziwisz.

ZTCW dzisiejsze zakony rycerskie nie są zakonami średniowiecznymi.

Wszak nie mamy średniowiecza - oczywista oczywistość :-)

Nie dlatego należy wprowadzić nadzór bankowy, że SKOK (czy inny kangur)
obraca wielkimi pieniędzmi, ale dlatego, że obraca cudzymi pieniędzmi.

Racja.

> [...]

poza swoimi kieszeniami bez stosownego opodatkowania, które staje się dotowaniem

A czy ja utrzymuję, że nadzór im nie potrzebny? Po prostu napisałem, jak obeszli przepisy i tyle. Teretycznie Spółdzielnia polega na tym, że obracamy własnymi pieniedzmi. Skłądamy sie z sąsiadami i co KNF do sprawdzania, komu je pożyczamy. Problem polega na tym, że większość osób tam wpłącających ma to w d...ie, że stają się członkami tej spółdzielni i powinni współzarządzać nią.

Data: 2014-12-13 19:08:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki. (bajki mają morały)

"Robert Tomasik" 548c0125$0$2153$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Mój ojciec zaciągnął kredyt w SKOKu Stefczyka -- oprocentowanie
było, na dodatek bardzo wysokie.

I nie są. Przecież one nadal działają.

Wołomin nie jest pierwszym upadłym SKOKiem po wzięciu SKOKów pod skrzydła KNF i BFG.

[...]

Jakoś TV ukazuje dziwną działalność SKOKów. :)
(choćby dziwne stypendia)

[...]

To nie są konkrety? Nie podaję konkretnych oparć o Kościół? Jesteś
jak Kiszowara? -- stawiasz uniwersalny zarzut: ,,niemerytoryczne uwagi''?

[...]

Nie ,,za upadkiem'' stoi, ale ,,za istnieniem stał''.

Konkretem jest tu wnioskowanie. Wiesz, co to poszlaka?
(iść po szlaku/szlakach)

SKOK podpiera się Kościołem (co widać wyraźnie, i co wykazałem) ale
Kościół nie ma chce tego, więc wywiera nacisk i na rząd RP, i na
zarząd SKOKowy, ;) dążąc do likwidacji SKOKów.

Zauważ, że ja piszę IMO:

> [...]

ale jako opiekunowie schorowanych.

WPisz sobie w Google Zakon Rycerskie, poszerzysz wiedzę i sie zdziwisz.

Czym? Ja od lat szukam informacji o zakonach -- także w Googlach. :)
Może Ty zacznij operować konkretami? Zarzucasz mi coś, później
kwitujesz mnie jednym słowem -- 'Nic'; sugerujesz, iż o zakonach
wiem niewiele, zarzucasz niemerytoryczność tam, gdzie pokazuję
wyraźnie (choć nie muszę -- ogólnie SKOKi są kojarzone z Kościołem)
odwoływanie się do Kościoła...

Ty jesteś obrońcą Kościoła -- to widać wyraźnie. (słabym obrońcą -- to widać, ale
niekoniecznie wyraźnie)

,,Z kopa'' traktujesz rozmówcę zarzutem ,,niemerytoryczności'' bez względu
na okoliczności. Odrzucasz to, co Ci nie pasuje i wykorzystujesz (choćby
przez naciąganie) to, co Ci służy -- następnie ,,sprawiedliwie'' osądzasz...

Tak chciał postępować (tak postępuje i tak postępował w przeszłości) Kościół RK.
Tego nauczyli się inni, choćby sędzia Marta Kiszowara.

ZTCW dzisiejsze zakony rycerskie nie są zakonami średniowiecznymi.

Wszak nie mamy średniowiecza - oczywista oczywistość :-)

Ale Kościół pozostał ten sam -- kontynuator Kościoła średniowiecznego.
Natomiast średniowieczne zakony rycerskie upadły; z tamtych zakonów do
dziś przetrwali Joannici, ale nie jako zakon rycerski.

Pojmujesz to, co ja piszę? Pojmujesz, ale kierujesz rozmowę na manowce.

> [...]

,,elit rządzących''...

A czy ja utrzymuję, że nadzór im nie potrzebny?

Komu? SKOKom? A ja Ci cos takiego zarzucam?

Po prostu napisałem, jak obeszli przepisy i tyle.

Jakie przepisy? O podatkach? Takie są przepisy.

[...]

Jak ja mam w d...ie to, że mam zarządzać państwem polskim, które wydaje
na mnie sądowy wyrok (na razie nieprawomocny) śmierci przez zamęczenie?

Ani klient SKOKu nie miał (i nie ma) sił na ,,zarządzanie'' ,,swoim''
SKOKiem; ani ja nie mam sił na ,,zarządzanie państwem polskim; ani
nawet JKaczyńcki nie ma sił na ,,zarządzanie państwem polskim, choć
ma po swojej stronie tłumy i swoje miejsce w Sejmie...

-=-

Dla mnie SKOKi czy Plichta bądź inna Jaskółka to jeden bies.
Dlaczego SKOKi pod KNF i BFG a Plichtę -- nie?
Każde przedsięwzięcie w jakimś momencie musi operować cudzymi
pieniędzmi, czy cudzą pracą (a tę pracę można wyrazić pieniędzmi)
bądź cudzym mieniem, więc dlaczego Plichta -- nie, a SKOKi -- tak?

Ani Plichta nie pracował jako piramida, ani SKOKi nie pracują tak.

Data: 2014-12-13 23:49:28
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:m6hvjl$2in$1node1.news.atman.pl...

[...]
Mój ojciec zaciągnął kredyt w SKOKu Stefczyka -- oprocentowanie, bo Ty też o tym pisałeś. było, na dodatek bardzo wysokie.

A ja pisałem o kasach pracowniczych

NApisałeś, że SKOK-i piorą pieniądze, to pytam jak one to konkretnie robią. Na razie rzucasz sloganami.

Jakoś TV ukazuje dziwną działalność SKOKów. :)
(choćby dziwne stypendia)

Chłopie napisz, o co Ci chodzi z tym praniem pieniedzy,a  nie pisz mi, że w telewizji tak mówią.

Ale co to ma do omawianego przez nas tematu? Konkrety, kolego konkrety!

To nie są konkrety? Nie podaję konkretnych oparć o Kościół? Jesteś
jak Kiszowara? -- stawiasz uniwersalny zarzut: ,,niemerytoryczne uwagi''?

Weź ochłoń trochę. Jak dojdzie do rozbioru na ul. Św. Mikołaja, to też będziesz twierdził, że Kościół winien?

Czyli Twoim zdaniem za upadkiem KOK WOłomin stoi Kościół? Zaczyna to ciekawie wyglądać. Rzuć garścią konkretów :-)
Nie ,,za upadkiem'' stoi, ale ,,za istnieniem stał''.

W jaim sensie?

Konkretem jest tu wnioskowanie. Wiesz, co to poszlaka?
(iść po szlaku/szlakach)

Chyba po to, żeby snuć domysły.

SKOK podpiera się Kościołem (co widać wyraźnie, i co wykazałem) ale
Kościół nie ma chce tego, więc wywiera nacisk i na rząd RP, i na
zarząd SKOKowy, ;) dążąc do likwidacji SKOKów.

Co wykazałeś? Ż do nazw sobie przybierali świętych? A jaki na to miał wpływ Kościól?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_zakon%C3%B3w_rycerskich

Ty jesteś obrońcą Kościoła -- to widać wyraźnie. (słabym obrońcą -- to widać, ale
niekoniecznie wyraźnie)

Aleś wymyślił :-)

[...]

Jakie okoliczności?

Tak chciał postępować (tak postępuje i tak postępował w przeszłości) Kościół RK.
Tego nauczyli się inni, choćby sędzia Marta Kiszowara.

Ale argument. No wręcz powalający :-)

Ale Kościół pozostał ten sam -- kontynuator Kościoła średniowiecznego.
Natomiast średniowieczne zakony rycerskie upadły; z tamtych zakonów do
dziś przetrwali Joannici, ale nie jako zakon rycerski.

No właśnie nie. Przykładowo dalej istnieją Krzyżacy. Ostatnio miałem kontakt przykładowo z takimi ludźmi: http://www.krestanskerytirstvo.eu/o-nas/ . Nie uwazam sie za znawcę tych klasztorów, ale na pewno nie masz racji, ze te klasztory poupadały. Po prostu obecnie nie biegają już i nie ścinają niewiernych, a zajęły sie czym innym.

Pojmujesz to, co ja piszę? Pojmujesz, ale kierujesz rozmowę na manowce.

Nie, cenię konkrety.

[...]

Jak bierzesz kredyt w SKOK, albo wpłącasz pieniadze, to stajesz się członkiem spółdzielni i na tym polega różnica.

Data: 2014-12-14 01:33:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki. (bajki mają morały)

"Robert Tomasik" 548cc39f$0$2650$65785112@news.neostrada.pl

[...]

0. Daleko odeszliśmy od SKOKów.
1. Ja brałem pożyczkę (jako pracownik
   uczelni) w kasie uczelnianej -- na 3% bodajże.

%% małe, bo nie nadążały za ,,czasami''.
IMO takiej kasy nie można nazwać piramidą,
ale zapewne to nie była klasyczna zapomogowo-jakaś.

Rodzice brali w klasycznej pracowniczej -- pożyczka była oprocentowana.

[...]

Lordzie -- nie pracuję w SKOKu. :) A nawet gdybym
pracował -- nie wyjaśniałbym nikomu, na czym
polega pranie brudnych pieniędzy. O istnieniu
SKOKów także wiem z TV, i o wzięciu SKOKów pod
ochronę państwa -- z TV. Dlaczego jedne informacje mam
uznawać za wiarygodne, zaś inne za niewiarygodne, skoro
źródłem w obu wypadkach jest TV? (może nawet ten sam
program, bo na wielu programach mówiono to samo o SKOKach)

Ale co to ma do omawianego przez nas tematu? Konkrety, kolego konkrety!

To nie są konkrety? Nie podaję konkretnych oparć o Kościół? Jesteś
jak Kiszowara? -- stawiasz uniwersalny zarzut: ,,niemerytoryczne uwagi''?

Weź ochłoń trochę.

Gdy siedzący usłyszy: ,,siądnij'' -- wstaje, aby móc usiąść? :)

Jak dojdzie do rozbioru na ul. Św. Mikołaja, to też będziesz twierdził, że Kościół winien?

Do rozbioru budynku kościelnego parafii św. Mikołaja?

0. Jesteś pijany. (wątpię, bom słabej wiary)
1. Używasz wyświechtanych/wysłużonych argumentów.
   (niby tez wątpię, bo jak długo można tak brnąć?)
2. Masz coś ciekawego do przekazania...
   (też wątpię...)

W opinii staruszków SKOKi były Kościelne.

 -- nie okradną
 -- dobrze doradzą
 -- dobrze wykorzystają zysk
    (o ile w ogóle zarobią na staruszce)

Czyli Twoim zdaniem za upadkiem KOK WOłomin stoi Kościół?
Zaczyna to ciekawie wyglądać. Rzuć garścią konkretów :-)

Nie ,,za upadkiem'' stoi, ale ,,za istnieniem stał''.

W jaim sensie?

Ty ochłoń, bo brakuje Ci liter... :)

Co w jakim sensie? W jakim sensie św. Jan z Kęt był świętym Kościoła?

  http://www.parafiarumiajanowo.com.pl/parafia-207/patron-sw-jan-z-ket-212

Wrzucasz do Googli -- i masz!

  () Matka Boska -- nie protestaNTY,
  () święty -- nie żyd,
  () nie w cyrylicy -- nie prawosławny...

Raczej swój...

  http://www.parafiarumiajanowo.com.pl/duszpasterstwa-190/grupa-modlitwy-ojca-pio-235

  () Ojciec Pio -- ZNAM, ZNAM!!! To dobry SKOK!!!

Konkretem jest tu wnioskowanie. Wiesz, co to poszlaka?
(iść po szlaku/szlakach)

Chyba po to, żeby snuć domysły.

Trafne czy chybione?

  domysł m IV, D. -u, Ms. ~yśle; lm M. -y

  <<domyślenie się, przypuszczenie, domniemanie>>

  Trafne, bliskie prawdy domysły.
  Fałszywe, mylne, śmieszne domysły.
  Potwierdzić czyjeś domysły.
  Snuć różne domysły na jakiś temat.
  Coś pozostaje w sferze domysłów.

  Gubić się w domysłach <<snuć najrozmaitsze domysły, nie mogąc żadnego uznać za trafny>>

Domysł od myślenia? Tym człęk góruje nad zwierzęciem
(i tym przypomina Boga) -- że myśli.

[...]

Skuteczny? I wpływ, i wYpływ -- wypływ był lepszy. ;)

  https://www.youtube.com/watch?v=Cb14EgyAyr8&feature=player_detailpage&list=PLFF6DC6C2C9B9AE78#t=112

http://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_zakon%C3%B3w_rycerskich

I co tu ciekawego znalazłeś?

[...]

Nie znasz tego słowa? -- wątpię. ;)

Tak chciał postępować (tak postępuje i tak postępował w przeszłości)
Kościół RK. Tego nauczyli się inni, choćby sędzia Marta Kiszowara.

Ale argument. No wręcz powalający :-)

To nie jest argument. To coś przeciwnego do argumentu.

[...]

Trudno dziś szukać Zakonu Szpitala Najświętszej Maryji Panny
Domu Niemieckiego w Jerozolimie -- pisze o ty także Wikipedia.

Ostatnio miałem kontakt przykładowo z takimi ludźmi:
http://www.krestanskerytirstvo.eu/o-nas/ . Nie uwazam sie za znawcę
tych klasztorów, ale na pewno nie masz racji, ze te klasztory poupadały.

Więc poczytaj (choćby w Wikipedii) jakie losy spotkały Krzyżaków.
(z Napoleonem i Hitlerem oraz Sowietami)

Chodzi mi o ciągłość istnienia, nie o ,,zmartwychwstania''.

W pewnym sensie nadal istnieje Rosja carska?
Albo Rzeczpospolita Obojga Narodów?
Raczej nie.

Zgodnie z moją wiedzą tylko Joannici (z dawnych zakonów rycerskich)
przetrwali do czasów obecnych. Ale można uznać, że Hitler to bandyta
i jego decyzje nie są istotne, zatem Krzyżacy (czy raczej ogryzki
krzyżackie) przetrwały do dzisiaj.

Po prostu obecnie nie biegają już i nie ścinają niewiernych, a zajęły sie czym innym.

Gromadzeniem dóbr doczesnych i władzy nad duszami?
Od początku to robiły.

Pojmujesz to, co ja piszę? Pojmujesz, ale kierujesz rozmowę na manowce.

Nie, cenię konkrety.

Więc konkrety są takie:

 () SKOKi podpierały się renoma Kościoła RK
 () SKOKi prowadziły dziwna działalność, nierzadko na pograniczu prawa
    (po tej lub po tamtej stronie prawa)

[...]

Ale (choć bierzesz kredyt i stajesz się) nie masz noc do powiedzenia. :)
Kupując garść akcji PKO BP SA stajesz się współwłaścicielem -- idź zatem
do banku i postaw swoje żądania, czy choćby swoje postulaty. :)

  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.....

Data: 2014-12-13 11:37:51
Autor: J.F.
Dnia Thu, 11 Dec 2014 04:26:02 -0800 (PST), Konfabulator napisał(a):
[...]

Zaraz zaraz - uwazasz ze:
a) banki nie powinny byc pod nadzorem,
b) SKOK nie powinny byc pod nadzorem, c) to ten nadzor spowodowal upadek SKOK Wolomin ... i wielu innych
[...]

I mowisz ze kasie wolomin swietnie szlo, tylko ta niedobra komisja zle
liczyla ? To skad te problemy z plynnoscia ?

Nie wiem jakie dokladnie te kryteria i jak to dla Wolomina wygladalo,
ale 78% wydaje sie duzo. Inni tyle nie mieli, nawet inne SKOK.

A tak swoja droga ... https://www.skokchmielewskiego.pl/
widzisz gdzies tam informacje
-ze lokaty sa tylko dla czlonkow kasy,
-ze czlonkowie powinni byc polaczeni jakas wiezia poza kasa,
-statut spoldzielni, wyniki finasowe itp

P.S. Cos mi sie tu nie zgadza http://skok.wolomin.pl/Aktualnosci

Jeszcze w czerwcu bylo 32mln zysku, 7.99% wspolczynnika wyplacalnosci
(w 2013 5.44% - istotny postep), potem nagrody, wyroznienia i nagle
taki upadek ? Wszystko przez prokuratora ?

Co prawda gdzies mi w zestawieniu brakuje 50mln
2 719 763 663 zł Depozyty ogółem 2 429 335 036 zł Kredyty i pożyczki ogółem
  236 248 740 zł Kapitały własne
   32 561 262 zł Zysk
no ale
3 088 536 678 zł Suma bilansowa

A idąc tym tropem to za chwilę można zamknąć wszystkie SKOKI, jak leci.

Ale czemu Kasa Krajowa nie pomogla ? ani inny SKOK, skoro Wolomin taki
zysk przynosi  ?

A jak znam życie to dokładnie przejrzenie portfela banków spółdzielczych spowodowałoby dokładnie to samo.

No wiesz, przepis mamy jedne (tzn dla skok drugie). Albo te
spoldzielcze mieszcza sie w kryteriach dla bankow, albo te przepisy g*
warte, albo biegli rewidenci g* warci ... ale w tym momencie i
sprawozdaniom ze SKOK nie wierzymy :-)

Najlepiej wszystko zlikwidować i oddać providentom, wongom i panom z bejsbolami...

Mowisz ze SKOK z Wolomina nie ma panow z bejsbolami ? Ale w koncu  sprzeda dlug Krukowi ? J.

Data: 2015-02-22 23:33:00
Autor: kto_masz
SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki.
Na stronie SKOK Wołomin jest info o ogłoszeniu upadłości i wskazówki jak dokonać zgłoszenia wierzytelności w postępowaniu upadłościowym.

W dniu 2014-12-11 o 09:03, Konfabulator pisze:
[...]

-- -

Data: 2015-02-23 16:23:07
Autor: J.F.
Użytkownik "kto_masz"  napisał w wiadomości
Na stronie SKOK Wołomin jest info o ogłoszeniu upadłości i wskazówki jak dokonać zgłoszenia wierzytelności w postępowaniu upadłościowym.

Ale patrzac na daty, to UFG juz dokonal wyplat.
Teraz pozostaja inni wierzyciele - no i formalnie chyba spoldzielcy, choc watpie, aby cokolwiek dla nich zostalo do podzialu :-)

A swoja droga - wiadomo juz co sie dzieje z kredytami upadlych skokow/bankow ?
Przejal PKOBP, BFG, czy syndyk przyjmuje wplaty i bedzie zaspokajal wszystkich wierzycieli z BFG wlacznie ?