SLD broni kościoła

Data: 2010-10-19 09:11:28
Autor: boukun
SLD broni kościoła
"Sprawa Palikota świadczy o erozji PO"
- W nadchodzących wyborach może stracić co najwyżej PO. My na pewno będziemy silniejsi niż dziś i będziemy mieć szansę na współrządzenie Polską. Za to już w roku 2015 wygramy wybory parlamentarne - zapowiada wiceszefowa SLD, Katarzyna Maria Piekarska w rozmowie z "Polską The Times".

- W ogóle nie postrzegam Palikota jako konkurenta dla SLD. On jest raczej problemem Platformy - jego emancypacja świadczy o erozji tej partii. Może uda się już nam przeforsować kilka ustaw, jak choćby tę o związkach rejestrowanych, coraz powszechniej akceptowaną przez Polaków - mówi rozmówczyni gazety. Jednocześnie deklaruje: "Kościół nie jest naszym przeciwnikiem. SLD nie walczy z Kościołem. Walczymy o świeckie państwo. Wiem, że często to powtarzamy, ale to prawda".

Zdaniem wiceszefowej SLD, rzeczywiście tam pod krzyżem oddolnie - co ją bardzo cieszy - rozpoczęła się wreszcie wielka debata, ile powinno być Kościoła w polskim państwie. Ta debata trwa. Jest potrzeba dyskusji i potrzeba zmian. - Niezwykle ważne są też kwestie podatkowe, które warto by było raz na zawsze rozstrzygnąć. W tej chwili bowiem Kościół płaci tylko ryczałtowy podatek rolny. Można też pomyśleć o systemie finansowania Kościoła na wzór węgierski czy włoski" - dywaguje Piekarska.
Odrzuca jednak model niemiecki. - Bo tam ludzie opodatkowują się na Kościoły. Gdyby wprowadzić to rozwiązanie w Polsce, z pewnością okazałoby się, że mamy tu najwyżej jakieś 15% katolików. Tego nie chcemy robić - mówi posłanka SLD.

(mj)
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Sprawa-Palikota-swiadczy-o-erozji-PO,wid,12770022,wiadomosc_prasa.html

Nie ma się co dziwić, że SLD nie chce opodatkować katolików, w końcu to koalicja kiszczakowska POPiSSLD zasiadła razem z kościołem do targowicy przy okrągłym stole i jako pierwsi uwłaszczali najwięcej kościół...

boukun

SLD broni kościoła