SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem ...

Data: 2011-01-03 04:23:22
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem ...
SM Bobolice przys艂a艂a mi fotk臋, z 偶膮daniem co bym wskaza艂, kto prowadzi na fotce samoch贸d.

Auto przekroczy艂o dozwolon膮 pr臋dko艣膰 o bodaj 7 km/h. Ale to nie ma znaczenia.

Jako, 偶e fotkie przys艂ali w formie zwyk艂ej kser贸wki, a 偶膮dali rozpoznania twarzy - zwr贸ci艂em si臋 do nich z pro艣b膮 o przes艂anie "pliku 藕r贸d艂owego" na maila ...

Fakty:

- zdj臋cie zrobione o jakiej艣 2 w nocy w obszarze zabudowanym
- zdj臋cie zrobione od ty艂u
- na pok艂adzie pojazdu 5 os贸b, w tym 2 nieletnie, wykluczam by prowadzi艂y
- na fotce z trudem rozpozna艂em olbrzymi膮 (bo tak膮 mam) naklejk臋 pmsow膮.
- cho膰by ska艂y sra艂y, z marnej kser贸wki pokazuj膮cej, 偶e SM BOBOLICE oszcz臋dza na tonerze wida膰 czarne auto z 艣nie偶nobia艂膮 rejestracj膮 na pupie i 艣nie偶nobia艂膮 naklejk膮 pms ... 偶adnych dodatkowych szczeg贸艂贸w. 3 doros艂e osoby na pok艂adzie posiadaj膮 prawko, i ka偶da z nich (tym razem na powa偶nie) mog艂a prowadzi膰. Nie mam poj臋cia kto prowadzi艂 5 miesi臋cy temu 0 2 w nocy. Wiem na 100 % kto przebywa艂 na pok艂adzie.

Zwr贸ci艂em si臋 do SM 1,5 miesi膮ca temu o zdj臋cie lepszej jako艣ci bym m贸g艂 okre艣li膰 kto prowadzi艂 furkie  pare miesi臋cy temu w 艣rodku nocy - brak odpowiedzi.

Pozw膮 mnie na wariata, czy wpakuj膮 do kosza ?

Pismo wys艂a艂em *nie anonimowo*, podpisa艂em si臋 z imienia,nazwiska,pesela,wzrostu,koloru oczu. Opisa艂em i wskaza艂em "pozosta艂ych podejrzanych", naprowadzi艂em znaki szczeg贸lne (1 kierowca m贸g艂by膰 w tzw "patentach" tj okularach bez ramek ... 2 kierowca - okulary z ramkami, 3 kierowca - bez okular贸w).

Ba膰 si臋 szeryfa z Bobolic, czy ju偶 ich ola膰 ? :)

--
Rafa艂 "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuter贸w i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2011-01-02 21:55:38
Autor: witek
SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem ...
On 1/2/2011 9:23 PM, "Rafa艂 \"SP\" Gil" wrote:
SM Bobolice

ech, znowu bedzie dlugi flejm az mi艂o.

Zwr贸ci艂em si臋 do SM 1,5 miesi膮ca temu o zdj臋cie lepszej jako艣ci bym m贸g艂
okre艣li膰 kto prowadzi艂 furkie pare miesi臋cy temu w 艣rodku nocy - brak
odpowiedzi.

prawo o ruchu drogowym art 78

4. W艂a艣ciciel lub posiadacz pojazdu jest obowi膮zany wskaza膰 na 偶膮danie uprawnionego organu, komu powierzy艂 pojazd do kierowania lub u偶ywania w oznaczonym czasie, chyba 偶e pojazd zosta艂 u偶yty wbrew jego woli i wiedzy przez nieznan膮 osob臋, czemu nie m贸g艂 zapobiec.

znalaz艂e艣 co艣 tam o fotce?
Nie?
No widzisz.
Mogli ci w zasadzie wys艂a膰 tylko date.
Nie do艣膰 ze podali godzine to jeszcze fotk臋 dla u艂atwienia podes艂ali, a ty jeszcze pyszczysz.

Wstyd.

Pozw膮 mnie na wariata, czy wpakuj膮 do kosza ?

Ba膰 si臋 szeryfa z Bobolic, czy ju偶 ich ola膰 ? :)

to zalezy od rzutu kostk膮, temperatury i wilgotnosci powietrza.

Do tej pory straz miejska nie mia艂a uprawnie艅 do odpytywania o takie rzeczy. Mog艂e艣 odpowiedzie膰 i dosta艂by艣 mandat a mog艂e艣 i nie odpowiedzie膰 i... poniewaz nic wiecej nie mog膮, przekazaliby (LUB NIE) spraw臋 policji, kt贸ra to zada艂aby ci (LUB NIE) dok艂adnie takie samo pytanie,
Policji mozesz odpowiedziec kto kierowa艂 i wowczas kierujacy dostanie takie samo pytanie (uwaga na rekurencje!!!), lub mozesz odpowiedziec, ze nie wiesz i wowczas ty dostaniesz mandat nie za przekroczenie, ale za niewskazanie z art 97 KW. Bo kodeks drogowy nie przewiduje sytuacji, ze wolno ci nie wiedziec komu da艂e艣 samoch贸d.

Poniewaz sprawa zapewnie jest ju偶 nie艣wie偶a i pachnie d艂u偶ej niz 30 dni, to s艂owo mandat zast膮p s艂owem s膮d grodzki, bo policja mandat ma prawo wystwi膰 tylko do 30 dni, po藕niej policja obowi膮zkowo wysy艂a (LUB NIE) spraw臋 do s膮du.
No i s膮d zrobi dok艂adnie to samo. Zada ci pytanie komu powierzy艂e艣 pojazd w tym dniu i jak powiesz, ze nikomu i to ty, do dostaniesz grzywne za przekroczenie, a jak powiesz ze nie wiesz, to dostaniessz (LUB NIE) grzywne za niewskazanie. W obu przypadkach plus koszty s膮dowe zwykle kolo 80 zl.

to tyle wariant prostolinijny.

teraz troche uwag, bo zaraz sie tu tacy jedni doczepi膮, wiec zeby troche flejma skr贸ci膰.
1. straz miejska nie miala uprawnie do karania za nie wskazanie, wiec musialaby przekazac sprawe policji. to jedna mozliwosc, ze papiery pojda do kosza.
2. policja jak im nie odpiszesz to cie wezwie, jak powiesz, ze nie wiesz kto, to ci wystawi膮 mandat o ile jeszcze mog臋, albo jak odmowisz przyj臋cia to wy艣l膮 spraw臋 do s膮du. jak im sie bedzie chcia艂o oczywiscie, to tez mo偶liwosc ze papiery znajd膮 sie w koszu.
3. S膮 dwie wersji, kt贸re s臋dziowie stosuj膮, 偶e art 97 KW sluzy do karania za wykroczenie z art 78.4 PORD,  i druga wersja, ze nie. to znaczy ze art 78.4 w PORD sobie jest ale nie przewiduje kary. Wiec tu jest kolejna opcja, ze sedzia spu艣ci papiery do kosza.

Podsumowanie nr 1. Jak to ty i mandat nie za wysoki to sie przyznaj i zap艂a膰. W sumie chyba by wypada艂o, no nie?
wyjdzie znacznie taniej niz wl贸czenie sie po posterunkach i s膮dach. Nawet jak si臋 sko艅czy, ze nie zap艂acisz w s膮dzie, to troche czasu sobie zmarnujesz.
Podsumowanie nr 2. Weszly zmiany od 1 stycznia, ale jeszcze nie doczyta艂em jakie, w kazdym razie art 78.4 zdaje sie, ze uleg艂 wzmocnieniu i trudniej sie bedzie wykiwa膰.  Za艂ozy艂em, ze to jeszcze w 2010 roku by艂o.
Podsumowanie nr 3. Sprawdz dok艂adnie zmiany w KW i PORD od nowego roku, bo zdaje sie, ze pzedluzono termin na wystawianie mandat贸w, moze sie jeszcze na mandat za艂apiesz zamiast s膮du grodzkiego. oczywiscie o ile papiery tam dojd膮

No dobra, a teraz czekam na flejma, bedzie pewnie d艂ugi.
Jak pogooglasz to ze trzy takie w膮tki juz tu znajdziesz.

Data: 2011-01-03 10:17:36
Autor: rolniczkaWYTNIJTO
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
On 1/2/2011 9:23 PM, "Rafa \"SP\" Gil" wrote:

Podsumowanie nr 1. Jak to ty i mandat nie za wysoki to sie przyznaj i

zap砤. W sumie chyba by wypada硂, no nie?

Za kogo?

Data: 2011-01-05 09:51:22
Autor: Artur M. Piwko
SM BOBOLICE olewa mnie ciep鲁ym moczem ...
In the darkest hour on Mon, 03 Jan 2011 10:17:36 +0100,
rolniczkaWYTNIJTO@onet.pl <rolniczkaWYTNIJTO@onet.pl> screamed:
Podsumowanie nr 1. Jak to ty i mandat nie za wysoki to sie przyznaj i
                      ^^^^^^^^^
zap艂a膰. W sumie chyba by wypada艂o, no nie?

Za kogo?

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:214B ]
[ 09:51:05 user up 12673 days, 21:46,  1 user, load average: 0.50, 0.18, 0.59 ]

                          I came; I saw; I fucked up.

Data: 2011-01-02 22:51:24
Autor: tadek
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
On 3 Sty, 04:23, "Rafa \"SP\" Gil" <use...@motopower.pl> wrote:
SM Bobolice przys砤砤 mi fotk, z 勘daniem co bym wskaza, kto
prowadzi na fotce samoch骴.

Auto przekroczy硂 dozwolon pr阣ko舵 o bodaj 7 km/h. Ale to nie
ma znaczenia.

Jako, 縠 fotkie przys砤li w formie zwyk砮j kser體ki, a 勘dali
rozpoznania twarzy - zwr骳i砮m si do nich z pro禸 o przes砤nie
"pliku 紃骴硂wego" na maila ...

Fakty:

- zdj阠ie zrobione o jakiej 2 w nocy w obszarze zabudowanym
- zdj阠ie zrobione od ty硊
- na pok砤dzie pojazdu 5 os骲, w tym 2 nieletnie, wykluczam by
prowadzi硑
- na fotce z trudem rozpozna砮m olbrzymi (bo tak mam) naklejk
pmsow.
- cho鎎y ska硑 sra硑, z marnej kser體ki pokazuj眂ej, 縠 SM
BOBOLICE oszcz阣za na tonerze wida czarne auto z 秐ie縩obia潮
rejestracj na pupie i 秐ie縩obia潮 naklejk pms ... 縜dnych
dodatkowych szczeg蟪體. 3 doros砮 osoby na pok砤dzie posiadaj
prawko, i ka縟a z nich (tym razem na powa縩ie) mog砤 prowadzi.
Nie mam poj阠ia kto prowadzi 5 miesi阠y temu 0 2 w nocy. Wiem
na 100 % kto przebywa na pok砤dzie.

Zwr骳i砮m si do SM 1,5 miesi眂a temu o zdj阠ie lepszej jako禼i
bym m骻 okre秎i kto prowadzi furkie 爌are miesi阠y temu w
秗odku nocy - brak odpowiedzi.

Pozw mnie na wariata, czy wpakuj do kosza ?

Pismo wys砤砮m *nie anonimowo*, podpisa砮m si z
imienia,nazwiska,pesela,wzrostu,koloru oczu. Opisa砮m i
wskaza砮m "pozosta硑ch podejrzanych", naprowadzi砮m znaki
szczeg髄ne (1 kierowca m骻砨y w tzw "patentach" tj okularach
bez ramek ... 2 kierowca - okulary z ramkami, 3 kierowca - bez
okular體).

Ba si szeryfa z Bobolic, czy ju ich ola ? :)

--
Rafa "SP" Gil -http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuter體 i motocykli MOTOPOWERhttp://www.motopower.pl/

czy mi si wydaje 縠 od Nowego Roku SM,SGminna utraci硑 uprawnienia do
"砤pania" fotoradarem kierowc體?

Data: 2011-01-03 02:51:50
Autor: witek
On 1/3/2011 12:51 AM, tadek wrote:
czy mi si wydaje 縠 od Nowego Roku SM,SGminna utraci硑 uprawnienia do
"砤pania" fotoradarem kierowc體?

nie wiem czy utraci砤 ale krokodylki dosta硑.

Data: 2011-01-03 00:07:10
Autor: tadek
[...]

czy od Nowego Roku SM i SGminna utraci硑 uprawnienia do korzystania z
fotoradar體 przeno秐ych?

Data: 2011-01-03 06:16:59
Autor: PioPio
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...

Pismo wys&#65533;a&#65533;em *nie anonimowo*, podpisa&#65533;em si&#65533; z imienia,nazwiska,pesela,wzrostu,koloru oczu. Opisa&#65533;em i wskaza&#65533;em "pozosta&#65533;ych podejrzanych", naprowadzi&#65533;em znaki szczeg贸lne (1 kierowca m贸g&#65533;by&#65533; w tzw "patentach" tj okularach bez ramek ... 2 kierowca - okulary z ramkami, 3 kierowca - bez okular贸w).

Ba&#65533; si&#65533; szeryfa z Bobolic, czy ju偶 ich ola&#65533; ? :)

By硂 bodaj縠 na tej grupie ale nie mog znale兼 - podobna sytuacja. Go舵
odpisa stra縜kom, 縠 samochodem jecha jego kontrahent z Korei - za潮czona
by砤 nawet wizyt體ka po korea駍ku. Jak pogrzebiesz troch to znajdziesz. Ja tylko czekam, a taki list i taki mandat dostanie jaki zawzi阾y m硂dy
prawnik i poci眊nie spraw a do Strasburba. Przecie to SM czy Policja ma
udowodni win a nie ty musisz udowodni, 縠 by砮 niewinny. We Francji znalaz si odwa縩y i teraz nie ma czego takiego, 縠 jak nie
wska縠sz to dostaniesz mandat. Bzdura do kwadratu. Jeszcze troch i Policja
b阣zie 砤pa砤 przypadkow osob i jak nie wska縠 z硂dzieja to p骿dzie siedzie. PioPio

Data: 2011-01-03 10:29:15
Autor: RadoslawF
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
Dnia 2011-01-03 07:16, U縴tkownik PioPio napisa:

[...]

Tyle 縠 jednak w砤禼iciel pojazdu kt髍ym dokonano wykroczenia
lub przest阷stwa to nie przypadkowa osoba.
A przepisy nak砤daj obowi眤ek podania komu si pojazd u縴czy硂
]czy udost阷ni硂.

Pozdrawiam

Data: 2011-01-03 10:42:53
Autor: PioPio
[...]

No tak, tylko sk眃 ja mam pami阾a kto u縴wa m骿 samoch骴 jaki czas temu.
Przecie to jest absurd. Mam zapisywa kto i kiedy je糳zi i pewnie jeszcze
gdzie si porusza. Poza tym nie mo縩a ukara niewinnego dop髃i nie udowodni mu si winy a
niepami阾anie kto jecha samochodem nie wchodzi chyba w zakres wykrocze
kodeks體 karnych wszelkiej ma禼i. Ja nie pami阾am kto w zesz硑m tygodniu
jecha moim autkiem a co dopiero dwa miesi眂e temu. Ja rozumiem, ze policja lubi chodzi po linii najmniejszego oporu i taki uk砤d
im pasuje ale mam nadziej, 縠 kiedy natkn si na jakiego upartego
obywatela, kt髍y nie b阣zie ba si walki o swoje we wszelkiego rodzaju
trybuna砤ch i po prostu wyka縠 bezsensowno舵 takiego zachowania. --

Data: 2011-01-03 02:57:09
Autor: Matt
On 3 Sty, 11:42, "PioPio" <ede...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
[...]

Ale tu wina jak najbardziej jest - "niepami阾anie" jest wykroczeniem.
Pretensje o sensowno舵 kieruj do pos丑w kt髍zy to uchwalili.

--
Regards
Matt

Data: 2011-01-03 11:07:27
Autor: PioPio
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...

Ale tu wina jak najbardziej jest - "niepami=EAtanie" jest wykroczeniem.
Pretensje o sensowno=B6=E6 kieruj do pos=B3=F3w kt=F3rzy to uchwalili.

--
Regards
Matt

No wiem wiem, czekam tylko na jednego upartego, kt髍y poci眊nie a do
trybuna丑w europejskich tam jako mi si wydaj, 縠 s阣ziowie my秎. Z jednej strony bezsensowne prawo, z drugiej s阣ziowie kt髍zy bezmy秎nie je
stosuj. No ale czego tu sie spodziewa - marzyciel ze mnie. --

Data: 2011-01-03 16:06:36
Autor: Henry(k)
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
Dnia Mon, 3 Jan 2011 11:07:27 +0000 (UTC), PioPio napisa(a):

Z jednej strony bezsensowne prawo,

Sensowne - samoch骴 to nie 縪na - musisz wiedzie kto go u縴wa. Inaczej
ka縟y sprawca wypadku albo wykroczenia by si t硊maczy, 縠 to nie on
jecha.

Henry

Data: 2011-01-03 19:31:18
Autor: niusy.pl
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...

U縴tkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

Z jednej strony bezsensowne prawo,

Sensowne - samoch骴 to nie 縪na - musisz wiedzie kto go u縴wa.

Kt髍y przepis tak to ujmuje ?

Inaczej
ka縟y sprawca wypadku albo wykroczenia by si t硊maczy, 縠 to nie on
jecha.

A jak hulajnog pojedzie to b阣zie si m骻 t硊maczy ?

Data: 2011-01-03 12:46:59
Autor: witek
On 1/3/2011 12:31 PM, niusy.pl wrote:

[...]

wez przeczytaj w眛ek, bo nikomu sie nie chce powtarzac od poczatku.

Data: 2011-01-03 19:29:00
Autor: niusy.pl
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...

U縴tkownik "Matt" <mateusz.wojcik@gmail.com>

[...]

Kt髍y przepis o tym traktuje ?

Pretensje o sensowno舵 kieruj do pos丑w kt髍zy to uchwalili.
--
Najpierw podaj przepis

Data: 2011-01-03 10:51:40
Autor: witek
On 1/3/2011 4:42 AM, PioPio wrote:
[...]

A kogo to obchodzi.
Przepis jest jasny i wyrazny. Masz wiedziec. Ustawa nie okresla jak.
Metoda "wiedzenia" zosta砤 pozostawiona tobie. Mozesz pamietac, zapisywac lub chodzi do wr罂ki.
Znaj眂 kodeks drogowy, bo przeciez prawo jazdy masz powinienies o przepisie wiedziec i sie do niego przygotowac, wiedzac, ze w kazdej chwili mozesz zostac zapytany komu dales samochod.

Przecie to jest absurd. Mam zapisywa kto i kiedy je糳zi i pewnie jeszcze
gdzie si porusza.

jak widac zapisywanie chyba jest najlepsza metoda.

Poza tym nie mo縩a ukara niewinnego dop髃i nie udowodni mu si winy a
niepami阾anie kto jecha samochodem nie wchodzi chyba w zakres wykrocze
kodeks體 karnych wszelkiej ma禼i

no wlasnie wchodzi i tu jest pies pogrzebany

[...]

jedyna szansa to to ze sedzia to uwali na rozprawie lub policji nie bedzie sie chcialo wysylac papierow do sadu.
Uwalenia tego metoda "niezgodne z prawem" nie ma.

Data: 2011-01-03 18:15:49
Autor: PioPio
[...]

Pytanie zasadnicze - czy ja jako w砤禼iciel samochodu musze miec prawo jazdy i
zna kodeks drogowy?
Z tego co si orientuj to raczej nie. Przynajmniej nie musz mie prawa jazdy
co do kodeksu to pewnie nieznajomo舵 prawa  nie zwalnia mnie z jego
przestrzegania.

> [...]
Uwalenia tego metoda "niezgodne z prawem" nie ma.

To rozumiem. Mam tylko w眛pliwo舵, 縠 zgodnie z prawem mo縩a skaza osob
niewinn tylko dlatego, 縠 nie wska縠 winnego. To jest dla mnie absurdem do
kwadratu. Jest to typowe dla naszego Pa駍twa dzia砤nie - znale兼 kogo kto
jest w miar 砤twy do ustalenia i niech on si martwi. To mi przypomina troch moj sytuacj, kiedy zosta砮m oszukany przez
kontrahenta, kt髍y nie zap砤ci VAT a urz眃 skarbowy tych pieni阣zy za勘da
ode mnie. Nie mog znale兼 winnego to szukaj pierwszego z brzegu kt髍ego w
miar 砤two ustali i z niego pr骲uj 禼i眊n辨 kas. Podobnie jest z kierowcami - nie chce im si szuka kto pope硁i wykroczenie
to ukaraj w砤禼iciela samochodu. W sumie to przypomina staropolsk zasad jak to kowal narozrabia a cygana
ukarali. --

Data: 2011-01-03 12:27:12
Autor: witek
On 1/3/2011 12:15 PM, PioPio wrote:
[...]

a pieszy musi czy nie?

wystarczy taka podpowiedz?

Z tego co si orientuj to raczej nie.

raczej tak.
niesety obowi眤uj ci wszystkie ustawy, anwet te o kt髍ych nie masz zielonego poj阠ia.

Przynajmniej nie musz mie prawa jazdy
co do kodeksu to pewnie nieznajomo舵 prawa  nie zwalnia mnie z jego
przestrzegania.

no w砤snie

[...]

czyli jest winna.
ona nie jest winna przekroczenia predkosci, bo sprawcy nie wykryto.
ona jest winna wykroczenia z kodeksu wykroczen w zwiazku z art 78.4 PORD czyli niewskazania osoby mimo nalo縪nego na ni takiego obowi眤ku

jak nie wywiesisz flagi mimo, ze masz taki obowiazek, to tez jestes winny niewinny.

alt.pl.napisz.do.kasi.

Data: 2011-01-03 18:49:43
Autor: PioPio
[...]

A wskazanie (zak潮daj眂, 縠 jest to prawd), 縠 samoch骴 prowadzi Heniek,
kt髍ego pozna砮m w dniu zdarzenia i nie znam ani jego nazwiska ani adresu. Nie
mam prawa legitymowa swoich znajomych a kontakt z nim urwa si po tej
przeja縟縞e. Ciekawe co na to SM?

Data: 2011-01-03 13:52:00
Autor: witek
On 1/3/2011 12:49 PM, PioPio wrote:

[...]

to twoj blad. PORD mowi wyraznie, ze masz wiedziec. a ty dalej nie wiesz komu dales samochod.

Nie
mam prawa legitymowa swoich znajomych a kontakt z nim urwa si po tej
przeja縟縞e.
Ciekawe co na to SM?

Ty nie masz prawa go legitymowac, ale on dobrowolnie pokazac dokumenty prawo ma. Nikt mu tego nie zabrania Nie pokaze dokumentow, nie dostanie samochodu. I tyle.

Data: 2011-01-04 08:26:30
Autor: PioPio
> [...]

Ty nie masz prawa go legitymowac, ale on dobrowolnie pokazac dokumenty prawo ma. Nikt mu tego nie zabrania Nie pokaze dokumentow, nie dostanie samochodu. I tyle.

Mo縠 dobrowolnie pokaza ale jak nie che to ja go nie zmusz. Tylko dlaczego mam nie dawa nieznajomemu samochodu. Mam do tego konstytucyjne
prawo. Musia砨ym tylko wezwa policj, 縠by wylegitymowa砤 i spisa砤 w razie
czego. Pytanie tylko czy policja przyjedzie na tego rodzaju interwencje?

Data: 2011-01-04 09:07:10
Autor: witek
On 1/4/2011 2:26 AM, PioPio wrote:

[...]

alez moesz dawac. miej tylko 秝iadomo舵, 縠 砤miesz art 78.4 PORD.  i mo縠sz poniesc tego konsekwencje.

Data: 2011-01-04 10:38:44
Autor: Henry(k)
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
Dnia Tue, 4 Jan 2011 08:26:30 +0000 (UTC), PioPio napisa(a):

Tylko dlaczego mam nie dawa nieznajomemu samochodu. Mam do tego konstytucyjne
prawo.

A dlaczego nie mo縠sz postrzela z broni ostrej skoro masz do tego
konstytucyjne prawo?
Samoch骴 nie bro, ale i nie zwyk硑 przedmiot. Musisz mie zrobiony
przegl眃 techniczny, samemu te by sprawnym, mie uprawnienia potwierdzone
egzaminem i masz wiedzie komu powierzy砮 sw骿 samoch骴 je秎i to nie Ty
nim je糳zisz. Jest wiele ogranicze zwi眤anych z samochodem a to jedno z
nich. Tobie si nie podoba, ale mi si podoba - chc 縠by wiedzia komu
pozwalasz je糳zi swoim samochodem.

Henry

Data: 2011-01-04 11:00:36
Autor: niusy.pl
[...]

To chyba jego samoch骴 a nie tw骿 by jemu si mog硂 podoba a nie Tobie. Mo縠 jeszcze mia砨y Tobie kupi samoch骴 bo tak Ci si podoba ?

Data: 2011-01-04 11:09:55
Autor: Henry(k)
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
Dnia Tue, 4 Jan 2011 11:00:36 +0100, niusy.pl napisa(a):

To chyba jego samoch骴 a nie tw骿 by jemu si mog硂 podoba a nie Tobie.

Samoch骴 tak - ale je縟縠nie po publicznych drogach jest "wsp髄ne".

Mo縠 jeszcze mia砨y Tobie kupi samoch骴 bo tak Ci si podoba ?

Nie. Ale ma zapali 秝iat砤 bo chc go lepiej widzie. I ma je糳zi wolno
縠bym m骻 砤twiej wyjecha z podporz眃kowanej. I jeszcze ma nie je糳zi po
pijaku. I jeszcze...

Henry

Data: 2011-01-04 11:29:13
Autor: Maruda
W dniu 2011-01-04 11:09, Henry(k) pisze:

Nie. Ale ma zapali 秝iat砤 bo chc go lepiej widzie. I ma je糳zi wolno
縠bym m骻 砤twiej wyjecha z podporz眃kowanej. I jeszcze ma nie je糳zi po
pijaku. I jeszcze...

Henry
.... a jak mieszka nad Tob w bloku, to ma nie mie w mieszkaniu instalacji wodoci眊owej, a jak pod Tob - to gazowej i dla pewno禼i - elektrycznej. Tak?
A w og髄e, to najlepiej wszystkich zamkn辨, 縠by Ty m骻 kupowa bez kolejki? :D

--
Dzi阫uj.    Pozdrawiam.       Ten Maruda.

Data: 2011-01-04 12:57:33
Autor: Henry(k)
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
Dnia Tue, 04 Jan 2011 11:29:13 +0100, Maruda napisa(a):

... a jak mieszka nad Tob w bloku, to ma nie mie w mieszkaniu instalacji wodoci眊owej, a jak pod Tob - to gazowej i dla pewno禼i - elektrycznej. Tak?

Gazowej tak - je縠li budynek ma wi阠ej ni 35 metr體 to ma nie mie
instalacji gazowej.
Pozosta砮 niech b阣 - jakby co to zawsze wiem kto jest s眘iadem i kogo
poda do s眃u.

Henry

Data: 2011-01-04 11:37:58
Autor: PioPio
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
i masz wiedzie komu powierzy砮 sw骿 samoch骴 je秎i to nie Ty
nim je糳zisz.

Ale w jaki spos骲 mam si dowiedzie komu powierzam samoch骴 je秎i nie mam
prawa legitymowa. Pierwszy lepszy przypadek z 縴cia wzi阾y. Kole縜nka prosi mnie o po縴czenie
samochodu 縠by podjecha do sklepu. W jaki spos骲 mam sprawdzi jej
uprawnienia do prowadzenia pojazdu? Nie mam prawa wylegitymowa, po policj
mam dzwoni?
Wydaj mi si, 縠 bronicie bezsensownego zapisu, 縠 w砤禼iciel samochodu ma
wiedzie kto akurat jecha jego samochodem tylko dlatego, 縠by policji SM by硂
砤twiej i 縠by nie musieli udowadnia tego. Nie ma w眛pliwo禼i 縠 zapis taki jest i 縠 jest co najmniej ma硂 sensowny ju
nie m體i眂 o jaki tam ma硂 wa縩ych prawach do bycia niewinnym dop髃i si nie
udowodni czego wr阠z przeciwnego. Nie w ka縟ym Pa駍twie co takiego obowi眤uje ale wsz阣zie policjanci
chcieliby, 縠by takie zapisy istnia硑. W niekt髍ych krajach np. Francja
policja musia砤 z tego zrezygnowa bo znalaz si odwa縩y i uparty, kt髍y
doprowadzi do zmian tych zapis體 przez s眃 europejski. Teraz musz udowodni,
縠 to ty jecha砮 i kierowa砮 i mandat nak砤da si na kieruj眂ego, kt髍y
pope硁i wykroczenie a nie pierwszego z brzegu, kt髍ego 砤twiej jest znale兼. --

Data: 2011-01-04 09:12:56
Autor: witek
On 1/4/2011 5:37 AM, PioPio wrote:
[...]

poprosic.
jesli odmowi, rownie grzecznie odmowic pozyczenia samochodu.
to r體nie twoje "konstytucyjne" prawo.
tak przy okazji jak ktos sie zaczyna na konstytucje powolowac, to mi zalatuje dzecinada.

[...]

jak ci ktos potr眂i dziecko i zapami阾asz tylko numery rejestracyjne i twarz kierowcy, to wowczas zrozumiesz do czego jest przepis.

Nie w ka縟ym Pa駍twie co takiego obowi眤uje ale wsz阣zie policjanci
chcieliby, 縠by takie zapisy istnia硑.

bardziej bym sie za硂縴, 縠 w wiekszo禼i istnieje ni nieistnieje.
ewentualnie jest bardziej obwarowany restrykcjami kiedy musisz udzieli takiej informacji.

W niekt髍ych krajach np. Francja
policja musia砤 z tego zrezygnowa bo znalaz si odwa縩y i uparty, kt髍y
doprowadzi do zmian tych zapis體 przz s眃 europejski. Teraz musz udowodni,
縠 to ty jecha砮 i kierowa砮 i mandat nak砤da si na kieruj眂ego, kt髍y
pope硁i wykroczenie a nie pierwszego z brzegu, kt髍ego 砤twiej jest znale兼.

jakies szczeg蟪y?

Data: 2011-01-04 16:24:39
Autor: mvoicem
(04.01.2011 16:12), witek wrote:
[...]

Ale po jak choler prosi? Przecie mowa jest o wiedzy komu si
przekazuje pojazd, a nie o sprawdzaniu jego prawa jazdy.

Skoro to kole縜nka - to chyba nie ma problem體 z ustaleniem personali體.

p. m.

Data: 2011-01-04 09:59:31
Autor: witek
On 1/4/2011 9:24 AM, mvoicem wrote:

Ale po jak choler prosi? Przecie mowa jest o wiedzy komu si
przekazuje pojazd, a nie o sprawdzaniu jego prawa jazdy.

to jeszcze zalezy jak prosi.

Art. 96. 1. W砤禼iciel, posiadacz, u縴tkownik lub prowadz眂y pojazd, kt髍y:

2) dopuszcza do prowadzenia pojazdu na drodze publicznej osob nie maj眂 wymaganych uprawnie;

podlega karze grzywny

Data: 2011-01-04 16:34:21
Autor: mvoicem
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
(04.01.2011 12:37), PioPio wrote:
[...]
Nie ma w眛pliwo禼i 縠 zapis taki jest i 縠 jest co najmniej ma硂 sensowny ju
nie m體i眂 o jaki tam ma硂 wa縩ych prawach do bycia niewinnym dop髃i si nie
udowodni czego wr阠z przeciwnego.

Ale przecie nikt ci tego prawa nie zabiera. Jest obowi眤ek (wskazania
osoby kt髍ej przekaza砮 samoch骴) kt髍ego nie dope硁i砮, "organy" si
ciebie pytaj - ty nie udzielasz informacji, wi阠 tym samym jest 縴wy
dow骴 na to 縠 砤miesz przepis. Od tej pory przestajesz by niewinnym,
nie wcze秐iej.

Swoj drog, przepis jest bez sensu, jest taki w rozkroku mi阣zy
pragmatyk a sprawiedliwo禼i.

Zamiast takich 砤ma馽體 z wielorakimi interpretacjami, m骻砨y by zapis
縠 w砤禼iciel pojazdu odpowiada solidarnie razem z kieruj眂ym. I sprawa
by by砤 jasna, prosta, 砤twa w egzekucji. Albo 縠 odpowiada tylko i
wy潮cznie kieruj眂y.

A nie takie co 縠 niby to nie mandat za szybk jazd/parkowanie/itd...
ale skutek ten sam ...

p. m.

Data: 2011-01-04 20:48:36
Autor: niusy.pl
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...

U縴tkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com>

[...]
[...]

Przeczytaj przepis. Wcale nie jest tak, 縠 zawsze musisz wskaza kieruj眂ego.

[...]

Znaczy ... chcesz odpowiada solidarnie ze z硂dziejem ?

Albo 縠 odpowiada tylko i
wy潮cznie kieruj眂y.

Tak dok砤dnie jest, 縠 za kierowanie odpowiada wy潮cznie kieruj眂y.

A nie takie co 縠 niby to nie mandat za szybk jazd/parkowanie/itd...
ale skutek ten sam ...

Ale ...

Data: 2011-01-04 22:25:24
Autor: mvoicem
(04.01.2011 20:48), niusy.pl wrote:

[...]

Ale czy ja cokolwiek napisa砮m o wskazywaniu kieruj眂ego?

[...]

Mo縩a by zrobi wyj眛ek dla *zg硂szonych* kradzie縴 i ograniczy spraw
do drobniejszych rzeczy (czyli przekroczenie pr阣ko禼i, z砮 parkowanie i
tak dalej - tak, wjechanie w t硊m na przystanku - nie).

Albo 縠 odpowiada tylko i
wy潮cznie kieruj眂y.

Tak dok砤dnie jest, 縠 za kierowanie odpowiada wy潮cznie kieruj眂y.

No jakby tak by硂, to by nie by硂 w眛ku :).

p. m.

Data: 2011-01-05 08:31:04
Autor: niusy.pl
[...]

Kieruj眂ego w sensie powierzenia do kierowania.

[...]

I jak nie zd笨ysz zg硂si przed z硂dziejem to amen ?

i ograniczy spraw
do drobniejszych rzeczy (czyli przekroczenie pr阣ko禼i, z砮 parkowanie i
tak dalej - tak, wjechanie w t硊m na przystanku - nie).

Nudzi Ci si i tyle

Albo 縠 odpowiada tylko i
wy潮cznie kieruj眂y.

Tak dok砤dnie jest, 縠 za kierowanie odpowiada wy潮cznie kieruj眂y.

No jakby tak by硂, to by nie by硂 w眛ku :).

To nie za kierowanie

Data: 2011-01-03 20:27:12
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-01-03 17:51, witek pisze:

o przepisie wiedziec i sie do niego przygotowac, wiedzac, ze w
kazdej chwili mozesz zostac zapytany komu dales samochod.

Ale ja wskazuj臋 kto prowadzi艂, kt贸ra艣 z os贸b na pok艂adzie.

Dla u艂atwienia, prowadzi膰 mog艂a albo kobieta, albo 2 m臋偶czyzn, i potrzebuj臋 wi臋cej informacji ... bo a nu偶 zmieniali艣my si臋 minut臋 wcze艣niej/p贸藕niej.

Przejazd z nad morza do centrum polski, cz艂ek mo偶e by膰 zm臋czony, i poprosi膰 o zmian臋 ...

Ja nie chc臋 unikn膮膰 odpowiedzialno艣ci - ja pr贸buj臋 ustali膰 kto odpowiedzialno艣膰 winien ponie艣膰, a jest mi to uniemo偶liwiane. Do tego wmawia mi si臋 na psp, 偶e nale偶y mi si臋 mandat "za utrudnianie" ustalenia.

Ale偶 ja pr贸buj臋 w艂a艣nie ustalenie przebiegu zdarzenia U艁ATWI膯 !

Data: 2011-01-03 13:57:36
Autor: witek
On 1/3/2011 1:27 PM, "Rafa艂 \"SP\" Gil" wrote:
[...]

ale nikt cie nie pyta kto prowadzil.
Zwroc uwaga, ze pytanie brzmi komu powierzyles pojazd, a nie kto siedzial za k贸艂kiem o 14.15.

pytanie o kierujacego jest tylko w kontekscie czy to ty na fotce. Nie w kontekscie kto to jest na fotce.

Przejazd z nad morza do centrum polski, cz艂ek mo偶e by膰 zm臋czony, i
poprosi膰 o zmian臋 ...

to sie jego zapytaja komu powierzyl pojazd. o rekurencji juz pisa艂em.

[...]

ale ty nie masz ustalac przebiegu zdarzenia. to policja ma zrobic.
Ty masz odpowiedziec na pytanie komu dales samochod, a to nie wymaga ustalenia czegokolwiek bo to powinienes wiedziec w momencie dawania samochodu.

Data: 2011-01-04 03:32:17
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-01-03 20:57, witek pisze:

ale nikt cie nie pyta kto prowadzil.
Zwroc uwaga, ze pytanie brzmi komu powierzyles pojazd, a nie kto
siedzial za k贸艂kiem o 14.15.

I tu czuj臋 si臋 spokojniej. Powiedzia艂em, 偶e je艣li b臋d臋 zasypia艂, to pojazd powierzam jednej z 2 pozosta艂ych os贸b, i niech one ustal膮 kto b臋dzie prowadzi艂. Pytanie - czy powierzenie nast膮pi艂o, bo tego nihuja nie jestem w stanie ustali膰.

[...]

Fakt, pojazd powierzony by艂 mnie i 2 innym osobom.

Data: 2011-01-03 21:03:18
Autor: witek
On 1/3/2011 8:32 PM, "Rafa艂 \"SP\" Gil" wrote:
[...]

i tak i nie.

policja zapewne w zgadywanki bawi膰 sie nie bedzie, natomiast sedzia zapyta wprost kto wzi膮艂 kluczyki do r臋ki lub komu da艂e艣 kluczki i dokumenty do r臋ki.
raczej nie by艂y to trzy osoby na raz.

natomiast tam w przepisie jest "zwolnienie" w postaci "bez wiedzy lub zgody czemu nie mog艂e艣 zapobiec".

T艂umaczenie, nikomu nie powierza艂em, poszed艂em spa膰, a kto艣 z rodziny wzi膮艂 kluczyki i pojecha艂 ma sens. Ale niewiele przypadk贸w pod ten scenariusz podpada.

teraz mozemy toczy膰 d艂uga dyskusj臋, bo przepis po prostu precyzyjny nie jest co do "powierzania".

Kiedy艣 samoch贸d przedstawia艂 inn膮 warto艣膰 i raczej jak sie go juz komus dwa艂o to ze strachem w oczach, teraz po prostu m贸wi臋 koledze, kt贸ry mieszka u mnie pod moj膮 nieobecno艣膰, 偶e jakby potrzebowa艂 to samoch贸d stoi w gara偶u i 偶eby si臋 nie kr臋powa艂.
Ale ci膮gle wiem kto konkretnie ode mnie dosta艂 przyzwoenie na korzystanie z samochodu. Komu on go da jego sprawa.
W艂a艣nie ze zwzgl臋du na problemu staram si臋 unika膰 odpowiedzialno艣ci zbiorowej, po potem nie wiadomo komu uszy urwa膰.
Nie raz w pracy by艂o " to co ch艂opcy, zrobicie to?" a potem nie by艂o komu przywali膰 za niedotrzymanie terminu.
Dlatego jak co艣 trzeba zrobi膰, to osob臋 odpowiedzialn膮 wyznacza si臋 jasno i wyra藕nie. 呕eby nie by艂o niedom贸wie艅.
Dlatetgo te偶 wola艂bym, 偶eby albo przepis zosta艂 doprecyzowany, albo zmieniony.
bardziej wola艂bym, 偶eby jego wersja w postaci obowi膮zku udzielenia takich informacji pdo gro藕b膮 kary zosta艂a w kodeksie karnym w zwi膮zku z tocz膮cym si臋 post臋powaniem, a nie s艂u偶y艂a do 艂apania kierowc贸w stoj膮cych na trawniku.

tak przy okazji, taki przepis jest w zasadzie w kazdym kraju tylko w mniej lub bardziej finezyjnej wersji.

Swego czasu te偶 dosta艂em mandat, gdzie na odwrocie by艂o napisane, 偶e mandat "ma zosta膰 zap艂acony" w ci膮gu 21 dni lub w tym samym czasie wlasiciel pojazdu ma sie pojawic przed s膮dem je艣li chce wnie艣膰 sprzeciw do mandatu. Jesli zadne z tego nie nast膮pi w艂asciciel z definicji zostaniu uznany winnym wykroczenia.

Nikogo nie interesowa艂o kto go zap艂aci, ma zosta膰 zap艂acony lub w艂asciciel pojazdu ma wnie艣膰 sprzeciw, albo zostanie uznany winnym.

Brzmi swojsko? Czy偶 nie tak膮 wersj膮 pr贸bowano przepu艣ci膰 u nas jakis czas temu, ale zosta艂o to utr膮cone.

Jak wida膰 nasi ministrowie po swiecie je偶d偶膮 i pomys艂y zgapiaj膮.

Data: 2011-01-03 11:14:14
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.01.2011 10:29, RadoslawF pisze:

Tyle 縠 jednak w砤禼iciel pojazdu kt髍ym dokonano wykroczenia
lub przest阷stwa to nie przypadkowa osoba.
A przepisy nak砤daj obowi眤ek podania komu si pojazd u縴czy硂
]czy udost阷ni硂.

No to poda: tym trzem osobom.

Data: 2011-01-03 14:46:02
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem ...
W dniu 2011-01-03 10:29, RadoslawF pisze:

Tyle 偶e jednak w艂a艣ciciel pojazdu kt贸rym dokonano wykroczenia
lub przest臋pstwa to nie przypadkowa osoba.
A przepisy nak艂adaj膮 obowi膮zek podania komu si臋 pojazd u偶yczy艂o
]czy udost臋pni艂o.

W tym rzecz, 偶e ja mam dobr膮 wol臋, nie kojarz臋 kto prowadzi艂 w tym momencie auta, wys艂a艂em im rysopis kierowc贸w na pok艂adzie i niech przypasuj膮 person臋. Ja dosta艂em ksero fotki i w lusterku kierowcy niestety nie wida膰 odbicia twarzy.

Data: 2011-01-03 10:56:15
Autor: witek
On 1/3/2011 7:46 AM, "Rafa艂 \"SP\" Gil" wrote:
[...]

fotka nie jest obowiazkowa,
w ogole nie musiales jej dostac.
mogles dostac samo zapytanie czy a jesli tak to komu dales samochod w oznaczonym czasie.
niestety wskazanie osoby nalezy do ciebie, a nie do policji na podstawie rysopisu.

Data: 2011-01-03 18:02:29
Autor: RadoslawF
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
Dnia 2011-01-03 14:46, U縴tkownik Rafa "SP" Gil napisa:

Tyle 縠 jednak w砤禼iciel pojazdu kt髍ym dokonano wykroczenia
lub przest阷stwa to nie przypadkowa osoba.
A przepisy nak砤daj obowi眤ek podania komu si pojazd u縴czy硂
]czy udost阷ni硂.

W tym rzecz, 縠 ja mam dobr wol, nie kojarz kto prowadzi w tym momencie auta, wys砤砮m im rysopis kierowc體 na pok砤dzie i niech przypasuj person. Ja dosta砮m ksero fotki i w lusterku kierowcy niestety nie wida odbicia twarzy.

Czyli w zale縩o禼i od szcz甓cia bo mo縠 papier體 dalej nie wy秎.
Jedyny skuteczny przypadek niewiedzy mia砮m jak by砮m w szpitalu.
Poda砮m kto mia dost阷 do pojazdu i kluczyk體 i niech sobie
ustalaj. Ale jak nimi jecha砮 w tym poje糳zie to raczej nie
zadzia砤 jak ju sprawa dojdzie do policji.

Pozdrawiam

Data: 2011-01-03 06:58:16
Autor: megrims
W dniu 2011-01-03 04:23, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:
[...]

Mam nadzieje, 偶e nie sp臋dza Tobie to snu z oczu. ;)

Data: 2011-01-03 07:16:24
Autor: Agent
SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem ...
Pomalutku, co bys chcia艂 偶eby Ci przys艂ali w 艣wi臋ta odpowied偶? Przeciez oni dzi艣 do pracy dopiero wr贸cili to za tydzie艅 dostaniesz odpowied偶 :)

Data: 2011-01-03 08:25:58
Autor: Maruda
SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem ...
W dniu 2011-01-03 04:23, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:

Ba膰 si臋 szeryfa z Bobolic, czy ju偶 ich ola膰 ? :)

I tak zrobi艂e艣 za du偶o. Nie ba膰 si臋.
SM nie jest uprawniona do 艣cigania w艂a艣ciciela pojazdu za "niewskazanie". Mo偶e to zrobi膰 policja, ale musia艂aby udowodni膰 umy艣lno艣膰 zatajenia.
Odpuszcz膮 dopiero w s膮dzie.
Zerknij:
<https://docs.google.com/Doc?docid=0Aa0-OO7epCO1ZHR4dzlrOF8xMTA4ZjN4M3BrcW4&hl=pl&authkey=CNvspf0L>

--
Dzi臋kuj臋.    Pozdrawiam.       Ten Maruda.

Data: 2011-01-15 23:15:30
Autor: Kopernic
W dniu 2011-01-03 08:25, Maruda pisze:
W dniu 2011-01-03 04:23, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:

Zerknij:
<https://docs.google.com/Doc?docid=0Aa0-OO7epCO1ZHR4dzlrOF8xMTA4ZjN4M3BrcW4&hl=pl&authkey=CNvspf0L>

Postanowienie s膮du wystawione z b艂臋dn膮 dat膮 :D

Data: 2011-01-03 08:31:49
Autor: Maruda
SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem ...
W dniu 2011-01-03 04:23, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:

Ba膰 si臋 szeryfa z Bobolic, czy ju偶 ich ola膰 ? :)

Dodam jeszcze dwa linki:
<http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/448192,straz_miejska_to_nie_policja_nie_moze_wnioskowac_o_grzywne_za_niewskazanie_sprawcy_wykroczenia.html>

, przywo艂ane tam Postanowienie S膮du Najwy偶szego z 29 czerwca 2010 r., sygn. akt I KPZ 8/10. (do wyguglania)

oraz
<http://forumprawne.org/prawo-wykroczen/136753-fotoradary-czyli-straz-gminna-miejska-wlasciciel-pojazdu.html>

--
Dzi臋kuj臋.    Pozdrawiam.       Ten Maruda.

Data: 2011-01-03 10:12:14
Autor: Grzegorz
SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem ...
Hello "Rafa艂 \"SP\" Gil" !:

Auto przekroczy艂o dozwolon膮 pr臋dko艣膰 o bodaj 7 km/h. Ale to nie ma
znaczenia.

Ma znaczenie. Zapytaj o tolerancj臋 pomiaru fotoradaru oraz twojego szybko艣ciomierza. O ile wiem w PL dopiero od 10 za szybko dostaje si臋 mandat.

Ba膰 si臋 szeryfa z Bobolic, czy ju偶 ich ola膰 ? :)

Ola膰. Przy przekroczeniu o 7 nic nie mog膮 Ci zrobi膰, w Niemczech by艂by najta艅szy mandat, ale w PL jest tolerancja +9 kmh.

Mam nadziej臋, 偶e wys艂a艂e艣 za potwierdzeniem odbioru ?????

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-01-03 09:34:05
Autor: witek
On 1/3/2011 3:12 AM, Grzegorz wrote:

[...]

5 jak pamietam

10 to po nowym roku

Data: 2011-01-03 16:39:21
Autor: Krzysztof 45
SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem ...
witek napisa艂(a):
5 jak pamieta
Dok艂adnie taki by艂 margines.
10 to po nowym roku
Ale czy wsz臋dzie, czy tylko na pseudo autostradach?
--
Krzysiek

Data: 2011-01-03 10:57:53
Autor: witek
On 1/3/2011 9:39 AM, Krzysztof 45 wrote:
witek napisa艂(a):
5 jak pamieta
Dok艂adnie taki by艂 margines.
10 to po nowym roku
Ale czy wsz臋dzie, czy tylko na pseudo autostradach?

z tego co wiem podniesli tolerancje wsedzie, ale jeszcze nie czytalem nowych przepisow, nie mam czasu.

Data: 2011-01-03 13:13:43
Autor: mvoicem
[OT]Re: SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem .. . - tolerancja pr臋dko艣ciomierza
(03.01.2011 10:12), Grzegorz wrote:
Hello "Rafa艂 \"SP\" Gil" !:

Auto przekroczy艂o dozwolon膮 pr臋dko艣膰 o bodaj 7 km/h. Ale to nie ma
znaczenia.

Ma znaczenie. Zapytaj o tolerancj臋 pomiaru fotoradaru oraz twojego
szybko艣ciomierza.

Apropos pr臋dko艣ciomierza, to we wszystkich samochodach jakimi dot膮d
jecha艂em, pr臋dko艣ciomierz zawy偶a艂 wskazanie o 5-10 km/h. Czyli jak
wskazywa艂 50km/h - naprawd臋 to by艂o 40km/h. Jak 120 - naprawd臋 to by艂o
115km/h.

Czy to jest regu艂a, czy mia艂em akurat takie szcz臋艣cie? Je偶eli to jest
regu艂a, to powo艂ywanie si臋 na tolerancj臋 pr臋dko艣ciomierza nie jest chyba
najw艂a艣ciwsze w tym przypadku.

p. m.

Data: 2011-01-03 10:54:45
Autor: witek
On 1/3/2011 6:13 AM, mvoicem wrote:
[...]

w zadnym samochodzi mi sie tak nie zadrzylo. Roznica w por贸wnaniu z dwoma gpsami i radarem policyjnym byla gora 2 km, ale i to trzeba zrzucic na "b艂膮d" utrzymania sta艂ej pr臋dkosci".

Czy to jest regu艂a, czy mia艂em akurat takie szcz臋艣cie? Je偶eli to jest
regu艂a, to powo艂ywanie si臋 na tolerancj臋 pr臋dko艣ciomierza nie jest chyba
najw艂a艣ciwsze w tym przypadku.

raczej za du偶y b艂膮d.
Fakt ze mi za kazdym razem predkosciomierz pokazywal wiecej niz inne urzadzenia, ale to by艂o g贸ra 2 km/h

Data: 2011-01-03 19:46:56
Autor: niusy.pl
[OT]Re: SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem ... - tolerancja pr臋dko艣ciomierza

U偶ytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com>

[...]

To jest w艂a艣nie po to, by tolerancja nie skutkowa艂a pokazywaniem mniejszej pr臋dko艣ci, ale nie we wszystkich samochodach  zawy偶a. Odpowiedzialno艣ci to raczej nie znosi. Pr臋dzej fotoradar. Je艣li wyka偶esz, 偶e m贸g艂 藕le zmierzy膰 to s膮d musi to uwzgl臋dni膰. Mo偶e w instrukcji pisa膰 np, 偶e w pewnych warunkach mo偶e du偶y b艂膮d pomiaru mie膰...

Data: 2011-01-03 18:52:18
Autor: PioPio
[OT]Re: SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ... - tolerancja pr阣ko禼iomierza

raczej nie znosi. Pr&#65533;dzej fotoradar. Je&#65533;li wyka偶esz, 偶e m贸g&#65533; 藕le zmierzy
&#65533; to s&#65533;d musi to uwzgl&#65533;dni&#65533;. Mo偶e w instrukcji pisa&#65533; np, 偶e w pewnych warunkac
h mo偶e du偶y b&#65533;&#65533;d pomiaru mie&#65533;...
No w砤秐ie, przecie fotoradar jest zasilany akumulatorem, kt髍y mo縠 mie
zmienne warunki zasilania a do tego nie ma 縜dnej homologacji. Gdzie
czyta砮m, 縠 jaki sprytny kierowca w taki spos骲 si wybroni z mandatu i w
s眃zie mu przyznali racj. --

Data: 2011-01-03 13:49:25
Autor: witek
On 1/3/2011 12:52 PM, PioPio wrote:

[...]

gdzies to moze czytales, ale sie niestety nie wybroni.

Data: 2011-01-03 19:54:12
Autor: Arek
W dniu 2011-01-03 19:52, PioPio pisze:
[..] Gdzie
czyta砮m, 縠 jaki sprytny kierowca w taki spos骲 si wybroni z mandatu i w
s眃zie mu przyznali racj.

Gdzie to mo縠 i tak.
Ale nie w Polsce.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2011-01-04 10:32:03
Autor: Henry(k)
[OT]Re: SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ... - tolerancja pr阣ko禼iomierza
Dnia Mon, 3 Jan 2011 18:52:18 +0000 (UTC), PioPio napisa(a):

[...]

By砤 taka bajka w kt髍ej powo硑wano si na ustaw dotycz眂 wag... Ludzie w
to wierzyli bo chcieli wierzy ;-) Henry

Data: 2011-01-03 20:42:52
Autor: Michal Jankowski
[OT]Re: SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ... - tolerancja pr阣ko禼iomierza
mvoicem <mvoicem@gmail.com> writes:

Apropos pr阣ko禼iomierza, to we wszystkich samochodach jakimi dot眃
jecha砮m, pr阣ko禼iomierz zawy縜 wskazanie o 5-10 km/h. Czyli jak
wskazywa 50km/h - naprawd to by硂 40km/h. Jak 120 - naprawd to by硂
115km/h.

Czy to jest regu砤, czy mia砮m akurat takie szcz甓cie? Je縠li to jest
regu砤, to powo硑wanie si na tolerancj pr阣ko禼iomierza nie jest chyba
najw砤禼iwsze w tym przypadku.

To jest regu砤. Poniewa przepisy m體i, 縠 pr阣ko禼iomierz nie mo縠
zani縜, a mo縠 zawy縜 o ile秚am, to z regu硑 producenci ustawiaj
fabrycznie na zawy縜nie o kilka km/h.

  MJ

Data: 2011-01-03 20:50:16
Autor: mvoicem
(03.01.2011 20:42), Michal Jankowski wrote:
[...]

Czyli powo硑wanie si na niedok砤dno舵 pr阣ko禼iomierza mo縠 by, jak to
kto 砤dnie powiedzia, przeciwskuteczne.

p. m.

Data: 2011-01-03 10:58:50
Autor: Krzysztof 45
SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem ...
Rafa艂 "SP" Gil napisa艂(a):
[...]
Musia艂em :) Widzia艂e艣 to?
http://statichg.demotywatory.pl/uploads/201012/1291629192_by_krencik.jpg

W moim przypadku przys艂ali mi 艣wiadectwo legalizacji :-D
Mo偶e w Twoim przypadku maj膮 przeterminowane lub wcale. Sprawdzi艂 bym
to. Sprawa by sie od razu wyja艣ni艂a.
Tak to wygl膮da.
http://img211.imageshack.us/img211/3143/swidlegalfota.jpg
Pozw膮 mnie na wariata, czy wpakuj膮 do kosza ?
Og贸lnie rzecz ujmuj膮c, ola艂 bym SM i zap艂aci艂. Ile Ci za to naliczyli
za te 7 km/h? Mnie kiedy艣 90/110 200pln

Mo偶na sie prztyka膰 w s膮dzie, i prawie pewne 偶e by umorzyli, ale to b臋dzie nie tam gdzie jeste艣 zameldowany tylko w Bobolicach, albo
raczej w Koszalinie. Wi臋c sie nie op艂aca.
--
Krzysiek

Data: 2011-01-03 14:50:35
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-01-03 10:58, Krzysztof 45 pisze:

Musia艂em :) Widzia艂e艣 to?
http://statichg.demotywatory.pl/uploads/201012/1291629192_by_krencik.jpg

Widzia艂em ... jak link do mnie dotar艂 za pierwszym razem, by艂em ju偶 po napisaniu swojego pisma :).

Ale tu ewidentnie wida膰, 偶e Pan se ci膮gnie 艂acha. A ja chc臋 mie膰 mo偶liwo艣膰 ustalenia kto kierowa艂!

Mo偶na sie prztyka膰 w s膮dzie, i prawie pewne 偶e by umorzyli, ale
to b臋dzie nie tam gdzie jeste艣 zameldowany tylko w Bobolicach, albo
raczej w Koszalinie. Wi臋c sie nie op艂aca.

Ale ja lubi臋 je藕dzi膰 do koszalina :)

BTW 7 stycznia mam rozpraw臋 w Wawie za opisywany na pms numer ze skr臋tem z pasa do lewoskr臋tu w prawo na zielonej strza艂ce ;)

Data: 2011-01-03 16:05:14
Autor: Krzysztof 45
SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem ...
Rafa艂 "SP" Gil napisa艂(a):
Widzia艂em ... jak link do mnie dotar艂 za pierwszym razem, by艂em ju偶
po napisaniu swojego pisma :).
Tak my艣la艂em 偶e to musztarda po objedzie.
Ale tu ewidentnie wida膰, 偶e Pan se ci膮gnie 艂acha.
Bzduuurkaaaa.
H... ze SM robi膮 z ludzi 艂acha i frajer贸w. Ma艂o jest na to dowod贸w?
Wykona艂 pi臋kny ruch szachisty. Po takim ruchu, mog膮 mu skoczy膰. W
s膮dzie na bank sprawa umorzona.
A ja chc臋 mie膰 mo偶liwo艣膰 ustalenia kto kierowa艂!
Juz Ci ustali艂em. Anakin Skywalker. Tak powiedz.
Dla tego ola膰 SM, a spraw臋 niech skieruj膮 do s膮du. Ta instytucja jest
troch臋 powa偶niejsza od szopki pt. Stra偶 Miejska.
--
Krzysiek

Data: 2011-01-03 11:19:35
Autor: qwerty
SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem ...
U偶ytkownik ""Rafa艂 \"SP\" Gil""  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:ifrfet$pl8$1@node1.news.atman.pl...
Ba膰 si臋 szeryfa z Bobolic, czy ju偶 ich ola膰 ? :)

Jak masz blisko do tej miejscowo艣ci to popro艣 o orygina艂 legalizacji i poogl膮daj kana艂 tvbigos.

Data: 2011-01-03 16:52:04
Autor: MariuszM
W dniu 3-01-2011 04:23, "Rafa \"SP\" Gil" pisze:

Ba si szeryfa z Bobolic, czy ju ich ola ? :)

Zacznij od tego lektury tego:
http://www.sn.pl/orzecznictwo/uzasadnienia/ik/I-KZP-0008_10.pdf

Proponuj zwr骳i szczeg髄n uwag na uprawnienia Stra縴 Miejskiej jako uprawnionego oskar縴ciela, tj. kierowania wniosku o ukaranie do s眃u wobec w砤禼iciela pojazdu, kt髍y odm體i wskazania, komu powierzy do kierowania pojazd i nie przyj背 mandatu.

Powodzenia.

M.

Data: 2011-01-03 11:46:52
Autor: witek
On 1/3/2011 9:52 AM, MariuszM wrote:
[...]

jezu, ale sie naprodukowali.

przy czym sedzia orzekajac nie musi sie do tego orzecznictwa stosowac i czesc sedziow stwierdza, ze albo nie podpada pod art 97 KW, albo stwierdza ma潮 szkodliwosc spo砮czn i spuszcza sprawe do koszta.
Ale tego sie nie wie, dopoki sie przed obliczem wysokiego sadu nie stanie, co nawet przy wygranej sprawie bedzie kosztowa硂 wiecej niz sam mandat, szczegolnie jak sie ten mandat nale縜.

Data: 2011-01-03 11:55:07
Autor: witek
[...]

tak przy okazji z zupe硁ie innej beczki. na temat fotoradarow.
przypadek nie z polski.
znajomy dosta w砤秐ie pismo od swojego ubezpieczyciela, ze w zwiazku z przekroczeniem predkosci dwa razy w ciagu miesiaca i "istotnemu zwiekszeniu ryzyka" przekalkulowali mu stawki ubezpieczenia i wyszedl kilka st體 do ty硊. Nie tylko w tym roku, ale i w nastepnych, bo na znizki znow bedzie sobie przez 5 lat musia zapracowa.
Kolejny mandat spowoduje kolejn podwyzk stawki ubezpieczenia.

On ma teraz fotoradar w oczach. Jezdzi jak grzeczny przedszkolak.
Zadna policja i zadne fotoradary nie sa potrzebne.

Przyda硂by sie cos takiego u nas.
Czy ktos z sejmu zagl眃a tu czasem? Halo!

Data: 2011-01-03 18:16:30
Autor: Smok Eustachy
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
Dnia Mon, 03 Jan 2011 11:55:07 -0600, witek napisa艂(a):

W dniu 3-01-2011 04:23, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:

Ba膰 si臋 szeryfa z Bobolic, czy ju偶 ich ola膰 ? :)

Zacznij od tego lektury tego:
http://www.sn.pl/orzecznictwo/uzasadnienia/ik/I-KZP-0008_10.pdf

Proponuj臋 zwr贸ci膰 szczeg贸ln膮 uwag臋 na uprawnienia Stra偶y Miejskiej jako
uprawnionego oskar偶yciela, tj. kierowania wniosku o ukaranie do s膮du
wobec w艂a艣ciciela pojazdu, kt贸ry odm贸wi艂 wskazania, komu powierzy艂 do
kierowania pojazd i nie przyj膮艂 mandatu.

tak przy okazji z zupe艂nie innej beczki. na temat fotoradarow. przypadek
nie z polski.
znajomy dosta艂 w艂a艣nie pismo od swojego ubezpieczyciela, ze w zwiazku z
przekroczeniem predkosci dwa razy w ciagu miesiaca i "istotnemu
zwiekszeniu ryzyka" przekalkulowali mu stawki ubezpieczenia i wyszedl
kilka st贸w do ty艂u. Nie tylko w tym roku, ale i w nastepnych, bo na
znizki znow bedzie sobie przez 5 lat musia艂 zapracowa膰. Kolejny mandat
spowoduje kolejn膮 podwyzk臋 stawki ubezpieczenia.

On ma teraz fotoradar w oczach. Jezdzi jak grzeczny przedszkolak. Zadna
policja i zadne fotoradary nie sa potrzebne.

Zwyk艂e oszustwo. Co艣 jak wy艂udzenie

Data: 2011-01-03 20:16:06
Autor: Krzysztof 45
SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem ...
witek napisa艂(a):
jakie oszustwo?
Proste walenie ziomala w dupe.
--
Krzysiek

Data: 2011-01-03 21:23:21
Autor: Krzysztof 45
SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem ...
witek napisa艂(a):
a jaki to paragraf?
j.w.
--
Krzysiek

Data: 2011-01-03 22:51:37
Autor: Smok Eustachy
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
Dnia Mon, 03 Jan 2011 12:27:36 -0600, witek napisa艂(a):
/.../
Zwyk艂e oszustwo. Co艣 jak wy艂udzenie

jakie oszustwo?

Takie 偶e nieuczciwie zawy偶aj膮 sk艂adk臋.

Data: 2011-01-03 17:33:14
Autor: witek
On 1/3/2011 4:51 PM, Smok Eustachy wrote:
Dnia Mon, 03 Jan 2011 12:27:36 -0600, witek napisa艂(a):
/.../
Zwyk艂e oszustwo. Co艣 jak wy艂udzenie

jakie oszustwo?

Takie 偶e nieuczciwie zawy偶aj膮 sk艂adk臋.

kwestia uczciwosci jest wzgl臋dna
wystarczy zapisac ja w regulaminie i juz bedzie uczciwa.

Data: 2011-01-04 10:44:30
Autor: Henry(k)
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
Dnia Mon, 3 Jan 2011 22:51:37 +0000 (UTC), Smok Eustachy napisa(a):

Takie 縠 nieuczciwie zawy縜j sk砤dk.

Je秎i wysz硂 im 縠 kto kto przekracza pr阣ko舵 zwi阫sza ryzyko wypadku (i
wyp砤ty odszkodowania) to jest to bardzo uczciwe. Nieuczciwie jest teraz
gdy ja, je縟勘cy powoli i ostro縩ie, musz p砤ci wysokie sk砤dki bo inni
piratuj i moje sk砤dki id na odszkodowania za nich.

Henry

Data: 2011-01-04 15:56:53
Autor: Smok Eustachy
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
Dnia Tue, 04 Jan 2011 10:44:30 +0100, Henry(k) napisa艂(a):

Dnia Mon, 3 Jan 2011 22:51:37 +0000 (UTC), Smok Eustachy napisa艂(a):

Takie 偶e nieuczciwie zawy偶aj膮 sk艂adk臋.

Je艣li wysz艂o im 偶e kto艣 kto przekracza pr臋dko艣膰 zwi臋ksza ryzyko wypadku
(i wyp艂aty odszkodowania) to jest to bardzo uczciwe.

A jak nie wysz艂o?

 Nieuczciwie jest
teraz gdy ja, je偶d偶膮cy powoli i ostro偶nie, musz臋 p艂aci膰 wysokie sk艂adki
bo inni piratuj膮 i moje sk艂adki id膮 na odszkodowania za nich.

To stwarzasz zagro偶enie 偶e kto艣 Ci kufer zdemoluje.

Data: 2011-01-04 12:25:28
Autor: witek
On 1/4/2011 9:56 AM, Smok Eustachy wrote:
[...]

to klient sobie znajdzie firme, ktora zaproponuje mu nizsza sk艂adk臋 i strac膮 klienta.

Data: 2011-01-04 19:32:55
Autor: Krzysztof 45
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
Henry(k) napisa(a):
Nieuczciwie jest teraz
gdy ja, je縟勘cy powoli i ostro縩ie, musz p砤ci wysokie sk砤dki bo inni
piratuj i moje sk砤dki id na odszkodowania za nich.
Je縟勘cy powoli i niby ostro縩ie, powinni p砤ci 50% wi阠ej, poniewa stwarzaj bardzo du縠 zagro縠nie na drodze.
Zmuszaj swoja szmat砤w jazd do ci眊砮go ich wyprzedzania, nawet przez samochody ci昕arowe.
--
Krzysiek

Data: 2011-01-04 13:01:47
Autor: witek
On 1/4/2011 12:32 PM, Krzysztof 45 wrote:
Je縟勘cy powoli i niby ostro縩ie, powinni p砤ci 50% wi阠ej, poniewa
stwarzaj bardzo du縠 zagro縠nie na drodze.

I jak najbardziej mo縩a za to zarobi mandat.

Data: 2011-01-05 10:05:14
Autor: Henry(k)
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
Dnia Tue, 04 Jan 2011 19:32:55 +0100, Krzysztof 45 napisa(a):

Je縟勘cy powoli i niby ostro縩ie, powinni p砤ci 50% wi阠ej, poniewa stwarzaj bardzo du縠 zagro縠nie na drodze.
Zmuszaj swoja szmat砤w jazd do ci眊砮go ich wyprzedzania, nawet przez samochody ci昕arowe.

Zmuszaj? Jak jad 70km/h tam gdzie jest ograniczenie do 70km/h to
_zmuszam_ kogo do wyprzedania? Je縠li zatrzymuj si na znaku STOP przed
przejazdem to te zmuszam innych do zatrzymania si cho nie powinienem?

A nawet jakbym jecha 50/70 to _zmuszam_ kogo do wyprzedzania w
niebezpiecznych miejscach? Kto wam da prawo jazdy...

Henry

Data: 2011-01-05 11:05:14
Autor: mvoicem
(05.01.2011 10:05), Henry(k) wrote:
[...]

Wiesz, tam gdzie wszyscy si poruszaj 2x szybciej ni wolno a ty
jedziesz zgodnie z przepisami, to istotnie znacznie utrudniasz im ruch i
czynisz ich manewry niebezpiecznymi.

Ale nie wiem czy na pewno do Ciebie wtedy powinien by jaki zarzut :).

p. m.

Data: 2011-01-05 12:15:52
Autor: Henry(k)
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
Dnia Wed, 05 Jan 2011 11:05:14 +0100, mvoicem napisa(a):

Wiesz, tam gdzie wszyscy si poruszaj 2x szybciej ni wolno a ty
jedziesz zgodnie z przepisami, to istotnie znacznie utrudniasz im ruch i
czynisz ich manewry niebezpiecznymi.

Ta... pr骲uj sobie przypomnie pewien dowcip o kierowcach... jak to
by硂...
Definicja kierowcy: kto dla kogo wszyscy jad眂y szybciej ni on to
wariaci, a jad眂y wolniej to idioci. ;-)

Pozdrawiam,
               Henry

Data: 2011-01-05 12:22:38
Autor: qwerty
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
U縴tkownik "Henry(k)"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:cuj1adqy00go$.11dt3jdx9anf4$.dlg@40tude.net...
Ta... pr骲uj sobie przypomnie pewien dowcip o kierowcach... jak to
by硂...
Definicja kierowcy: kto dla kogo wszyscy jad眂y szybciej ni on to
wariaci, a jad眂y wolniej to idioci. ;-)

Znam inny: motocykli禼i je縟勘 jak wariaci. Coraz ci昕ej ich wyprzedzi...

Data: 2011-01-05 11:41:34
Autor: Krzysztof 45
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
Henry(k) napisa(a):
Zmuszaj?
Zmuszaj.
Podam Ci przyk砤d.
Trasa za miastem (na禼ie km) ograniczenie 90km/h wszyscy przez ca硑
dzie w潮cznie w ci昕ar體kami pomykaj w tych granicach 90km/h, a taki
boja糽iwy jedzie (twoje powoli i ostro縩ie) 70km/h.
Swoim zachowaniem i zajebi禼ie "bezpieczn" technik jazdy, zmusza
wszystkich w潮cznie z ci昕ar體kami do jego wyprzedzania.
Stwarza taki zagro縠nie czy nie?

A wielu takich cz阺to na dwupasm體kach ci眊nie sie jak szmata lewym
pasem w zaparowanych szybach, nie widzi co si dooko砤 jego dzieje, za
nim robi si peleton, nie wiadomo czy bra go z prawej czy czeka a
sam sie domy秎i 縠 powinien czo砱a sie prawym. Reakcje takich ludzi
s nieprzewidywalne. Ja sie ich po prostu boj.
Jak jad 70km/h tam gdzie jest ograniczenie do 70km/h to _zmuszam_ kogo do wyprzedania?
Tak. Tych co chc jecha 75
Je縠li zatrzymuj si na znaku STOP przed przejazdem to te zmuszam
 innych do zatrzymania si cho nie powinienem?
A ma kto do Ciebie o to pretensj?
A nawet jakbym jecha 50/70 to _zmuszam_ kogo do wyprzedzania w niebezpiecznych miejscach?
A co to dla Ciebie jest niebezpieczne miejsce?
Bo w niebezpiecznych miejscach wszyscy zwalniaja, i nikt do nikogo nie
ma o to pretensji.
Kto wam da prawo jazdy...
Na pewno nie ten co Tobie.
--
Krzysiek

Data: 2011-01-05 12:12:47
Autor: Henry(k)
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
Dnia Wed, 05 Jan 2011 11:41:34 +0100, Krzysztof 45 napisa(a):

[...]

Oczywi禼ie 縠 nie stwarza. Nie ma obowi眤ku wyprzedzania, a tam gdzie nie
wolno jecha zbyt wolno s odpowiednie znaki okre秎aj眂e minimaln
pr阣ko舵.
Masz jaki problem 縠by jecha za nim 70 i czeka do miejsce gdzie b阣ziesz
m骻 bezpiecznie wyprzedzi?

Henry

Data: 2011-01-05 12:31:29
Autor: Krzysztof 45
[...]

Oczywi禼ie 縠 nie stwarza.
Zacznij je糳zi troch dalej ni tylko do ko禼io砤 to pogadamy.
--
Krzysiek

Data: 2011-01-05 13:31:15
Autor: Henry(k)
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
Dnia Wed, 05 Jan 2011 12:31:29 +0100, Krzysztof 45 napisa(a):

Zacznij je糳zi troch dalej ni tylko do ko禼io砤 to pogadamy.

Je糳zi砮m - dziwne bardzo 縠 w Niemczech takich problem體 nie ma - kto
jedzie wolno to inni te jad (a nawet zdarzy硂 mi si by obtr眀ionym za
ryzykowne wyprzedzanie - jecha砮m na niemieckich blachach). Tylko w PL
ka縟y to Ho砮k i od razu jest chory jak widzi przed sob czyj zderzak...

Henry

Data: 2011-01-05 15:51:56
Autor: Krzysztof 45
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
Henry(k) napisa(a):
Zacznij je糳zi troch dalej ni tylko do ko禼io砤 to pogadamy.
Je糳zi砮m - dziwne bardzo 縠 w Niemczech takich problem體 nie ma ]
W Chinach te nie.

Ci昕ko Ci zajarzy 縠 na drogach jest pewien rytm poruszania sie?
I 縠 trzeba by egoist bez wyobra糿i by maj眂 mo縧iwo舵 poruszania
si r體no ze wszystkimi, hamowa ich i zmusza do ci眊砮go siebie
wyprzedzania w imi jaki tam swoich racji? I dla Ciebie to jest
bezpieczne? Jak tak, to znaczy 縠 nie masz rozumu i do秝iadczenia.
--
Krzysiek

Data: 2011-01-05 16:44:53
Autor: RadoslawF
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
Dnia 2011-01-05 15:51, U縴tkownik Krzysztof 45 napisa:

[...]

Porozmawiaj o tym z kretynami kt髍zy przygotowali zmiany w kodeksie
drogowym. Ze szczeg髄nym uwzgl阣nieniem pr阣ko禼i z jakimi mog si
porusza nowi kierowcy.

Pozdrawiam

Data: 2011-01-05 19:07:06
Autor: Krzysztof 45
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
RadoslawF napisa(a):
Porozmawiaj o tym z kretynami kt髍zy przygotowali zmiany w kodeksie
drogowym. Ze szczeg髄nym uwzgl阣nieniem pr阣ko禼i z jakimi mog si
porusza nowi kierowcy.
Na autostradach i ekspresowych jest full aut jad眂ych 100-110, to OK,
nikomu nie przeszkadzaj, a niekt髍ym g體niarzom faktycznie lejce by
sie przyda硑. Ale po za obszarem zabudowanym 80 to totalny kretynizm,
i ni jak nie rozumie ku czemu to ma s硊縴. Ale to Polska, i nic mnie
nie dziwi.
--
Krzysiek

Data: 2011-01-05 19:30:15
Autor: spp
W dniu 2011-01-05 19:07, Krzysztof 45 pisze:

[...]

Dobrze, 縠 w Norwegii nie mieszkasz, dopiero tam by marudzi ... :(
Pow骴? Na autostradzie obowi眤uje max 80 cho, przyznaj, zdarzaj si odcinki gdzie szybko舵 podniesiono do 90 a nawet 100 km/h).

A w砤禼iwie szkoda - trollom by g硂w zawraca a nie nam.  :)
--
spp

Data: 2011-01-05 19:44:01
Autor: Krzysztof 45
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
spp napisa(a):
Dobrze, 縠 w Norwegii nie mieszkasz, dopiero tam by marudzi ... :(
Jak by by w temacie, to zorientowa by si 縠 nie chodzi tu o ograniczenia pr阣ko禼i.
--
Krzysiek

Data: 2011-01-05 19:54:47
Autor: spp
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
W dniu 2011-01-05 19:44, Krzysztof 45 pisze:
spp napisa(a):
Dobrze, 縠 w Norwegii nie mieszkasz, dopiero tam by marudzi ... :(
Jak by by w temacie, to zorientowa by si 縠 nie chodzi tu o
ograniczenia pr阣ko禼i.

Oczywi禼ie. W w眛ku chodzi o to jak 糽i s ludzie je縟勘cy wolno cho zgodnie z przepisami. :)

--
spp

Data: 2011-01-05 20:40:52
Autor: Henry(k)
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
Dnia Wed, 05 Jan 2011 15:51:56 +0100, Krzysztof 45 napisa(a):

[...]

Nie ma 縜dnego rytmu - ka縟y pilnuje siebie i jedzie ile mo縠 i p髃i mo縠.
Poza tym sk眃 za硂縠nie 縠 mog jecha tak samo szybko jak wszyscy? Po
pierwsze je縠li uwa縜m 縠 bezpieczna pr阣ko舵 na danej drodze z racji
warunk體 to 70 to tyle jad. By砨ym idiot gdybym jecha szybciej "bo inni
tak jad" (a jad bo mo縠 maj kontrol trakcji, lepsze opony albo s
g硊pi). Po drugie co z tymi kt髍zy nie mog jecha szybciej? Traktory,
wozy, skutery, rowerzy禼i... Jad眂y drog publiczn traktor te stwarza
zagro縠nie bo _trzeba_ go wyprzedza? Henry

Data: 2011-01-05 20:58:09
Autor: niusy.pl
[...]

Tamowanie ruchu, niew砤禼iwe o秝ietlenie -> traktory na pola

Data: 2011-01-06 14:29:22
Autor: Henry(k)
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
Dnia Wed, 5 Jan 2011 20:58:09 +0100, niusy.pl napisa(a):

Tamowanie ruchu, niew砤禼iwe o秝ietlenie -> traktory na pola

Jasne - bezpieczniej b阣zie na drogach pe硁ych niecierpliwych kierowc體,
ale bez traktor體 - bo jad眂 40km/h za traktorem mo縩a dosta zawa硊...

Henry

Data: 2011-01-06 20:45:57
Autor: niusy.pl
[...]

Eeee nie, ale co te traktory robi na drogach ? Oraj ? Mo縠 w髗ki dla dzieci pu舵my po drogach ? Co maj po chodnikach je糳zi ....

Data: 2011-01-07 09:47:15
Autor: Henry(k)
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
Dnia Thu, 6 Jan 2011 20:45:57 +0100, niusy.pl napisa(a):

Eeee nie, ale co te traktory robi na drogach ? Oraj ? Mo縠 w髗ki dla dzieci pu舵my po drogach ? Co maj po chodnikach je糳zi ....

Nie, nie orz - wioz zbo縠 do skupu, jad ze sklepu do gospodarza,
oczyszczaj drogi, doje縟縜j do miejsc rob髏 drogowych...

A na wsiach to niby gdzie maj je糳zi jak dr骻 dojazdowych do p髄 nie ma,
chodniki tylko w niekt髍ych wsiach. S traktory, w髗ki, wyleguj眂e si na
ciep硑m asfalcie psy... 痚 nie wspomn o kombajnach doje縟縜j眂ych na pole
bez zdejmowania hedera &$@@!*@ (to chyba legalne nie jest, ale si trafia).

Henry

Data: 2011-01-05 22:34:50
Autor: Krzysztof 45
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
Henry(k) napisa(a):
Nie ma 縜dnego rytmu
To znaczy 縠 nie je糳zisz. A jak nie je糳zisz to nie masz do秝iadczenia i wiedzy.
By砨ym idiot gdybym jecha szybciej "bo inni
tak jad" (a jad bo mo縠 maj kontrol trakcji, lepsze opony albo s
g硊pi).
Mo縠 nie idiot, tylko zawalidrog.
Nikt normalny nie je糳zi po drogach publicznych na granicy przyczepno禼i opon, lub na granicy w潮czania si kontroli trakcji. (m體imy oczywi禼ie o normalnych warunkach jazdy)
Jad眂y drog publiczn traktor te stwarza
zagro縠nie bo _trzeba_ go wyprzedza?
Tak, stwarza.
--
Krzysiek

Data: 2011-01-06 14:41:08
Autor: Henry(k)
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
Dnia Wed, 05 Jan 2011 22:34:50 +0100, Krzysztof 45 napisa(a):

To znaczy 縠 nie je糳zisz. A jak nie je糳zisz to nie masz do秝iadczenia i wiedzy.

No tak - nie je糳zi砮m po A4 4.XII, 23.XII, 4.I  - to bym zobaczy ten rytm
poruszania si... Do秝iadczenie zdobywa砮m w zachodnich Niemczech, bo tam je糳zi砮m przez
swoje trzy pierwsze lata jazdy samochodem (dopiero p蠹niej kupi砮m sobie
samoch骴 w Polsce) i nie pisz mi o kulturze jazdy na polskich drogach bo
ona mo縠 wygl眃a dla Ciebie dobrze, ale tylko por體nuj眂 j z Chinami.

Henry

Data: 2011-01-06 15:17:09
Autor: Krzysztof 45
[...]
Dla tego nie mo縠sz sie dopasowa.
--
Krzysiek

Data: 2011-01-05 14:30:10
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem ...
W dniu 2011-01-05 10:05, Henry(k) pisze:

Zmuszaj膮? Jak jad臋 70km/h tam gdzie jest ograniczenie do 70km/h to
_zmuszam_ kogo艣 do wyprzedania? Je偶eli zatrzymuj臋 si臋 na znaku STOP przed
przejazdem to te偶 zmuszam innych do zatrzymania si臋 cho膰 nie powinienem?
A nawet jakbym jecha艂 50/70 to _zmuszam_ kogo艣 do wyprzedzania w
niebezpiecznych miejscach? Kto wam da艂 prawo jazdy...

Nie, ale cz臋sto zmuszasz do gwa艂townego hamowania ... nagminnym jest, 偶e gdy stoi foto na 100 km/h, barany zwalniaj膮 gwa艂townie do ok 50 ...  Ale to chyba nie by艂o w膮tkiem tej dyskusji ...

Data: 2011-01-05 20:42:04
Autor: Henry(k)
SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem ...
Dnia Wed, 05 Jan 2011 14:30:10 +0100, "Rafa \"SP\" Gil" napisa(a):

Nie, ale cz阺to zmuszasz do gwa硉ownego hamowania

Gwa硉ownego? Jak kto zachowuje odpowiedni odst阷 to najwy縠j normalnie
musi zahamowa - od tego ma hamulce. Henry

Data: 2011-01-05 21:03:04
Autor: niusy.pl
[...]

Wystarczy, 縠 musi hamowa jak obiektywnie nie ma takiej potrzeby (ograniczenie 100 a nie 50)

Data: 2011-01-05 21:22:54
Autor: mvoicem
(05.01.2011 21:03), niusy.pl wrote:

[...]

No wybacz, ale b阣眂y przed tob samoch骴 jad眂y mniej ni ty jedziesz
to *jest* obiektywna potrzeba hamowania.

Nikt nie ka縠 ostro hamowa w ostatniej chwili. Mo縩a wcze秐iej, 砤godniej.

p. m.

Data: 2011-01-06 14:54:22
Autor: Henry(k)
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
Dnia Wed, 5 Jan 2011 21:03:04 +0100, niusy.pl napisa(a):

Wystarczy, 縠 musi hamowa jak obiektywnie nie ma takiej potrzeby (ograniczenie 100 a nie 50)

Wiem o czym m體isz bo znam takie miejsce kt髍e jest tu za miastem - do舵
rozbudowane skrzy縪wanie z fotoradarem. I bardzo du縪 kierowc體 tam
zwalania do 50-60km/h. Mnie te to denerwuje ale nie jest niebezpieczne -
bo tym razem zahamowa niepotrzebnie, ale nast阷nym razem mo縠 mie pow骴 -
trzeba si liczy z r罂nymi sytuacjami na drodze, a nie jecha
"rytmicznie".

BTW - w Niemczech te mieli z tym problem - zmienili nawet przepisy 縠by
ostrzej kara tych nie utrzymuj眂ych odpowiedniego odst阷u na autostradzie
i ostro tego pilnuj眂. Ciekawe kiedy w PL do tego dojrzej...

Henry

Data: 2011-01-06 20:51:48
Autor: niusy.pl
[...]

Nie, to jest kwestia zwyk砮j statystyki, pr阣zej czy p蠹niej pomylisz si i im mniej na to szans tym lepiej. Dlatego traktor jednak stwarza to niebezpiecze駍two. Wielu si uda, ale pr阣zej czy p蠹niej kto si pomyli. Cho鎎y w po秎izg wpadnie. Co z tego, 縠 b阣zie to jego wina jak samo zdarzenie mo縩a przewidzie w砤秐ie z samej statystyki.

Data: 2011-01-03 18:32:43
Autor: wowa
SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem ...

U偶ytkownik ""Rafa艂 \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ifrfet$pl8$1node1.news.atman.pl...

Auto przekroczy艂o dozwolon膮 pr臋dko艣膰 o bodaj 7 km/h. Ale to nie ma znaczenia.

Siedem kilometr贸w! O drugiej w nocy! Ca艂kiem im si臋 w dupach poprzewraca艂o!
Wojtek

Data: 2011-01-03 18:54:47
Autor: jedrus
W dniu 2011-01-03 18:32, wowa pisze:

Auto przekroczy艂o dozwolon膮 pr臋dko艣膰 o bodaj 7 km/h. Ale to nie ma
znaczenia.

Siedem kilometr贸w! O drugiej w nocy! Ca艂kiem im si臋 w dupach poprzewraca艂o!

Nic tak nie dowartosciowuje frustrata jak pala w jednym reku, w drugim suszarka. ;)

--
jedrus
http://mokotow.btx.pl/

Data: 2011-01-04 10:45:53
Autor: Henry(k)
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...
Dnia Mon, 3 Jan 2011 18:32:43 +0100, wowa napisa(a):

Siedem kilometr體! O drugiej w nocy! Ca砶iem im si w dupach poprzewraca硂!

Tak... bo w nocy wszystkim w潮cza si rentgen w oczach i widz dalej ni w
dzie i dzi阫i temu mog je糳zi szybciej...

Henry

Data: 2011-01-03 21:48:04
Autor: Marcin Jan
W dniu 11-01-03 04:23, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:
[...]

obstawiam 偶e wywali do kosza, cho膰 powinni Ci co艣 w tej sprawie napisa膰. Zreszt膮 jak pisa艂em wielokrotnie jak nie wida膰 twarzy to wska偶 jedn膮 z tych os贸b co by艂a w aucie. I tyle. Niech tamten si臋 nie przyzna i wska偶e na Ciebie i w tym momencie to ju偶 jest problem SM kto kierowa艂 a nie Tw贸j. Wi臋c p贸jdzie do umorzenia w wyniku braku wykrycia sprawcy.
pozdrawiam
marcin

Data: 2011-01-04 12:19:37
Autor: Robert_J
SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem ...
Jako, 偶e fotkie przys艂ali w formie zwyk艂ej kser贸wki, a 偶膮dali rozpoznania twarzy
- zdj臋cie zrobione od ty艂u

Jak na zdj臋ciu od ty艂u mo偶na w og贸le rozpozna膰 twarz? :-)

Zwr贸ci艂em si臋 do SM 1,5 miesi膮ca temu o zdj臋cie lepszej jako艣ci bym m贸g艂 okre艣li膰 kto prowadzi艂 furkie

My艣lisz 偶e na lepszej fotca nagle kierowca si臋 odwr贸ci? ;-)))

...naprowadzi艂em znaki szczeg贸lne (1 kierowca m贸g艂by膰 w tzw "patentach" tj okularach bez ramek ... 2 kierowca - okulary z ramkami, 3 kierowca - bez okular贸w).

Szczeg贸lnie dobrze na zdj臋ciu od ty艂a b臋d膮 widoczne zw艂aszcza te okulary bez ramek ;-))))

Ba膰 si臋 szeryfa z Bobolic, czy ju偶 ich ola膰 ? :)

Nie, niech ka偶dy z trzech (lub chocia偶 dw贸ch) wskazanych przyzna si臋 偶e prowadzi艂 auto i zmieniali si臋 co kilometr. Ciekawe co wtedy stra偶nik zrobi, bo nie mo偶e ukara膰 wszystkich :-)). Jestem przekonany 偶e sprawa zako艅czy si臋 tylko mandatem, bez punkt贸w...

Data: 2011-01-04 09:15:39
Autor: witek
On 1/4/2011 5:19 AM, Robert_J wrote:
[...]

jak sie juz wszyscy trzej pojawi膮, wyci膮gnie w贸wczas drugie zdj臋cie lepszej jako艣ci od przodu i sam sobie ustali kto prowadzi艂.

po za tym juz widz臋, jak ten odwa偶ny t艂um wali zeznawa膰, 偶e prowadzi艂 po us艂yszeni formu艂ki, 偶e "uprzedzony o odpowiedzialnosci karnej....".

Data: 2011-01-04 19:11:39
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-01-04 16:15, witek pisze:
po za tym juz widz臋, jak ten odwa偶ny t艂um wali zeznawa膰, 偶e
prowadzi艂 po us艂yszeni formu艂ki, 偶e "uprzedzony o
odpowiedzialnosci karnej....".

Nie podoba mi si臋 to, 偶e zak艂adasz, 偶e chc臋 si臋 z mandatu wywin膮膰.

My艣lisz, 偶e kt贸rekolwiek z nas wie kto siedzia艂 w贸wczas za k贸艂kiem ????

Data: 2011-01-04 12:29:09
Autor: witek
On 1/4/2011 12:11 PM, "Rafa艂 \"SP\" Gil" wrote:
[...]

A nie, to by艂o tak og贸lnie, jakby kto艣 chcia艂 t膮 metod臋 zastosowa膰 w szerszym zakresie.

My艣lisz, 偶e kt贸rekolwiek z nas wie kto siedzia艂 w贸wczas za k贸艂kiem ????

Ale偶 nie ma problemu. Nikt cie si艂膮 do wiedzenie nie zmusza, anie siedzie膰 za to nie b臋dziesz.

Po prostu m贸wisz, 偶e nie wiesz i przyjmujsz madant za niewiedzenie i nikt ju偶 d艂u偶ej kierowcy przekraczajacego pr臋dko艣膰 szuka艂 nie bedzie.
To nie kodeks karny i nie prokurator.
A i punkt贸w za to nie ma.

Data: 2011-01-05 04:09:01
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-01-04 19:29, witek pisze:

Nie podoba mi si臋 to, 偶e zak艂adasz, 偶e chc臋 si臋 z mandatu
wywin膮膰.
A nie, to by艂o tak og贸lnie, jakby kto艣 chcia艂 t膮 metod臋
zastosowa膰 w szerszym zakresie.

Za艂贸偶my, 偶e uwierzy艂em Ci ;)

My艣lisz, 偶e kt贸rekolwiek z nas wie kto siedzia艂 w贸wczas za
k贸艂kiem ????
Ale偶 nie ma problemu. Nikt cie si艂膮 do wiedzenie nie zmusza,
anie siedzie膰 za to nie b臋dziesz.

No ale w艂a艣nie nie ma przepisu "za niewiedzenie" ... jest za "nie wskazanie" ... a w mojej skromnej opinii NIEWSKAZANIE = wiem, ale nie powiem ... A to kurwa nie prawda. Ja nie wiem, a nie , 偶e nie chc臋 wskaza膰 ... jak kto艣 zauwa偶y艂, przekroczenie jest o 7 km/h, wi臋c stawka 艣mieszna ... ale dlaczego mam p艂aci膰 za co艣, czego nie zrobi艂em ? Pr贸buj臋 ustali膰 kto prowadzi艂, i co艣 mam wra偶enie, 偶e SM BOBOLICE nie zale偶y na ukaraniu sprawcy, a na wyj臋ciu kasy od kogokolwiek, a to ju偶 pierdolone paserstwo/lichwa jest.

Je艣li to ja prowadzi艂em, to zap艂ac臋. Ale nie wiem kto prowadzi艂.

Po prostu m贸wisz, 偶e nie wiesz i przyjmujsz madant za
niewiedzenie i nikt ju偶 d艂u偶ej kierowcy przekraczajacego
pr臋dko艣膰 szuka艂 nie bedzie.

Bez sensu, bo je艣li zap艂ac臋, a nie ja prowadzi艂em - sprawca wykroczenia b臋dzie uwa偶a艂, 偶e pope艂nianie wykrocze艅 jest OK, bo kara go nie si臋ga ...

Patrz膮c na tw贸j tok rozumowania - podpal kilka chat w DE ... za hitlera ... moogli go w ko艅cu podpierdoli膰 ... a kryli ...

A i punkt贸w za to nie ma.

j.w.

Data: 2011-01-04 23:29:55
Autor: witek
On 1/4/2011 9:09 PM, "Rafa艂 \"SP\" Gil" wrote:

No ale w艂a艣nie nie ma przepisu "za niewiedzenie" ... jest za "nie
wskazanie" ... a w mojej skromnej opinii NIEWSKAZANIE = wiem, ale nie
powiem ...

No wlasnie nie. zrobiles bledne za艂o偶enie.

niewskazanie moze wynikac z dw贸ch powod贸w,
wiem, ale nie powiem
nie wiem, dlatego nie potrafie powiedziec.

  A to kurwa nie prawda. Ja nie wiem, a nie , 偶e nie chc臋
wskaza膰 ... jak kto艣 zauwa偶y艂, przekroczenie jest o 7 km/h, wi臋c stawka
艣mieszna ... ale dlaczego mam p艂aci膰 za co艣, czego nie zrobi艂em ?

przeciez nie musisz tego p艂acic. Nikt cie nie zmusza.

Ale zakazu tez nie ma. Wiec mozesz wybrac:
zap艂acic mniej za to czego nie zrobi艂es, albo wiecej za to co zrobi艂e艣 (czyli za niewskazanie).

Pr贸buj臋 ustali膰 kto prowadzi艂,

b艂ad
nie masz niczego pr贸bowa膰 ustala膰, a w szczeg贸lnosci kto prowadzi艂 i to na dodatek teraz.

to co mia艂e艣 zrobi膰 to zapisac, zapamietac, wyryc na kamieniu (niepotrzebne skre艣lic) komu i o ktorej da艂es kluczyki. I to nale偶a艂o zrobi膰 wtedy a nie teraz.
teraz masz tylko wskazac a nie pr贸bowa膰 ustala膰.

i co艣 mam wra偶enie, 偶e SM BOBOLICE nie
zale偶y na ukaraniu sprawcy, a na wyj臋ciu kasy od kogokolwiek, a to ju偶
pierdolone paserstwo/lichwa jest.

jedno nie wyklucza drugiego.
jak najbardziej zalezy im na ukaraniu sprawcy dlatego tak m臋cz膮 w艂a艣ciciela i na dodatek maj膮 do tego paragrafy (no powiedzmy), wystarczy zamienic SM na policje i juz wowczas bedzie 100% zgodnie z prawd膮.

Je艣li to ja prowadzi艂em, to zap艂ac臋. Ale nie wiem kto prowadzi艂.

jak nizej.

[...]

to juz filozofowanie.
sprawce raczej znasz, bo wiadomo, ze samochodu nie da艂e艣 przechodniowi na ulicy. tylko nie wiesz kt贸ry to.
wiec wiedz wszystkim na sumienie / kup wariograf itp itd.

inaczej jak to sie m贸wi sam sobie piwa nawarzy艂e艣 to teraz sam musisz go wypic.

Data: 2011-01-05 14:36:36
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem ...
W dniu 2011-01-05 06:29, witek pisze:

to juz filozofowanie.

Wr臋cz przeciwnie.

sprawce raczej znasz,

B艂臋dnie zak艂adasz. Sytuacja:

Ja: Drogi Kolego, czy to ty prowadzi艂e艣 m贸j samoch贸d jak wracali艣my z nad morza 11 sierpnia o godzinie 02:11 rano ?
Drogi kolega: a sk膮d mam wiedzie膰 kto o tej godzinie prowadzi艂 ?

Ja: Droga Kole偶anko, czy to ty prowadzi艂a艣 m贸j samoch贸d jak wracali艣my z nad morza 11 sierpnia o godzinie 02:11 rano ?
Droga Kole偶anka: B贸g cie opu艣ci艂 ? Sk膮d mam wiedzie膰 ?

przechodniowi na ulicy. tylko nie wiesz kt贸ry to.
wiec wiedz wszystkim na sumienie / kup wariograf itp itd.

WARIOGRAF tu nic nie da, nie pami臋tamy wszyscy kto prowadzi艂 samoch贸d o 2:11 w nocy, i czterdzie艣ci trzy sekundy ... Co mi da wariograf ? Jak mam wskaza膰 kierowc臋 ?

inaczej jak to sie m贸wi sam sobie piwa nawarzy艂e艣 to teraz sam
musisz go wypic.

Nosz kutwa pr贸buj臋 przecie偶 wypi膰 tylko jaki艣 cymba艂 z SM k艂adzie mi otwart膮 d艂o艅 na kufel gdy go wychyli膰 pr贸buj臋.

Data: 2011-01-04 19:10:40
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-01-04 12:19, Robert_J pisze:

Jako, 偶e fotkie przys艂ali w formie zwyk艂ej kser贸wki, a 偶膮dali
rozpoznania twarzy
- zdj臋cie zrobione od ty艂u
Jak na zdj臋ciu od ty艂u mo偶na w og贸le rozpozna膰 twarz? :-)

Odbita w lusterku :)

Zwr贸ci艂em si臋 do SM 1,5 miesi膮ca temu o zdj臋cie lepszej
jako艣ci bym m贸g艂 okre艣li膰 kto prowadzi艂 furkie
My艣lisz 偶e na lepszej fotca nagle kierowca si臋 odwr贸ci? ;-)))

My艣l臋, 偶e dostrzeg臋 w lusterku, czy kierowca ma okulary ... je艣li nie - wiem kto prowadzi艂, je艣li tak - to tylko 2 osoby s膮 podejrzane :)

[...]

Ale je艣li ju偶 b臋dzie wida膰, 偶e kierowca nie ma okular贸w - to ju偶 wiadomo kt贸ry prowadzi艂.

Dla kogo ?

Data: 2011-01-05 19:18:10
Autor: Krzysztof 45
SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem ...
Rafa艂 "SP" Gil napisa艂(a):
Ba膰 si臋 szeryfa z Bobolic, czy ju偶 ich ola膰 ? :)
Czyta艂e艣 to ?

"Policja i stra偶 miejska nie mog膮 nak艂ada膰 mandat贸w za niewskazanie sprawcy wykroczenia uwidocznionego na nieczytelnym zdj臋ciu z fotoradaru. Na艂o偶one na tej podstawie grzywny mog膮 zosta膰 uchylone przez s膮d".

http://42.pl/u/2xb0
--
Krzysiek

Data: 2011-01-05 12:39:28
Autor: witek
SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem ...
On 1/5/2011 12:18 PM, Krzysztof 45 wrote:
Rafa艂 "SP" Gil napisa艂(a):
[...]

bajdurzenie dziennikarzyny.

Straz miejska nie moze, bo jej uprawnienia byly ograniczone do karania kierujacych, a wlasiciel pojazdu kierujacym nie jest, wiec nie moze cie ukarac jak ich olejesz i nie odpowiesz, ale pytac o kierujacego moze.

Policja jak najbardziej uprawnienia juz ma, i zadne zdjecie do tego nie jest potrzebne.
Zacznie robic sie dym, beda scisle przestrzegac prawa i wysylac tylko pytanie komu powierzylo sie pojazd bez wyjasniania nawet o co chodzi.
I tez im bedzie mozna naskoczyc bo im wolno.

Data: 2011-01-05 19:49:58
Autor: Krzysztof 45
SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem ...
witek napisa艂(a):
Straz miejska nie moze, bo ...]
Policja jak najbardziej uprawnienia juz ma, i ...]
Ja nie o tym. Tylko o orzeczeniach jakie zapad艂y w s膮dach rejonowych.
--
Krzysiek

Data: 2011-01-05 13:14:24
Autor: witek
SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem ...
On 1/5/2011 12:49 PM, Krzysztof 45 wrote:
witek napisa艂(a):
Straz miejska nie moze, bo ...]
Policja jak najbardziej uprawnienia juz ma, i ...]
Ja nie o tym. Tylko o orzeczeniach jakie zapad艂y w s膮dach rejonowych.

tam jest kilka w膮tk贸w
Pierwszy to taki, ze SM zrobi艂a babola i zamiast wstawic paragrafy za niewskazania, wstawia艂a paragrafy za przekroczenie karz膮c za niewskazanie.
To jest ewidentny babol do uchylenia przez s膮d, jak kto艣 sie odwo艂a艂 w terminie.
Dwa, stra偶 nie ma uprawnien do karania za niewskazanie, a kara艂a, wiec taki mnadat tez jest do uchylenia
Trzy pogl膮d czy art 78.4 PORD podpada pod 97 KW nie jest jednoznaczy i s膮 opinie na tak i s膮 opinie na nie. 艂膮cznie z przytoczonym tu ju偶 oreczeniem s膮du najwyzszego, ze jednak tak.
Dziennikarz wzi膮艂 sobie jakiegos tam sedziego i zacytowa艂 go jako "obowiazujace prawo".
Cztery najwazniejsze, kazdy sedzia orzeka wg wlasnego widzimisie.Rownie dobrze moze powo艂a膰 sie na ma艂膮 szkodliwo艣膰 spo艂eczn膮 czynu i niezale偶nie od tego jak policja sie napracuje i jak precyzyjne przygotuje papiery wszystko wrzucic do kibla.

Dziennikarz wymiesza艂 wszystko razem i wysz艂y mu bzdury jakie mu wyszly.
Ale przeciez o poczytnosc gazety chodzi, bo od tego zalezy jego wiersz贸wka. a nie o przdstawienie stanu prawnego, bo na to to by mu kilka wydan bylo potrzebnych.

Data: 2011-01-06 06:43:55
Autor: Kubba Bubba
SM BOBOLICE olewa mnie ciep硑m moczem ...

U縴tkownik ""Rafa \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisa w wiadomo禼i news:ifrfet$pl8$1node1.news.atman.pl...
<ciach>

ehhh 縴cie...

W moim przypadku r體nie przys砤no zdj阠ie z SM, tyle 縠 ja jednoznacznie
stwierdzi砮m, i w tym czasie z ca潮 pewno禼i powierzy砮m samoch骴 mojemu
serdecznemu przyjacielowi Tomaszowi Kowalskiemu. Przebywa on na urlopie w
Polsce, natomiast zgodnie z informacj kt髍 mi przekaza na sta砮 mieszka w
USA, za潮czam adres:

Tomasz Kowalski
2115 Williamsbridge Road,
NY 10461-1601, Stany Zjednoczone

oraz numer telefonu kt髍y otrzyma砮m od niego je秎i chc si z nim
skontaktowa +1 718-222-2222.

Co ciekawe google m體i, 縠 pod w/w adresem mie禼i si chi駍ka restauracja
ale ja tam nie wnikam gdzie Tomek mieszka. Bo i po co - nie b阣 z butami
wchodzi w czyje 縴cie. Telefon te nie odpowiada no ale mo縠 zmieni
numer.

Dziwi si tylko, 縠 nie otrzyma砮m od SM 縜dnej informacji zwrotnej, czy
uda硂 im si ukara Tomka - jako 縠 sprawa mia砤 miejsce 3 lata temu to
pewnie ju nic nie otrzymam :(

Pozdrawiam,

Data: 2011-01-06 00:30:08
Autor: witek
On 1/5/2011 11:43 PM, Kubba Bubba wrote:
[...]

no zycie, czasami bywa brutalne tylko po prostu policji sie nie chce.

SM BOBOLICE olewa mnie ciep艂ym moczem ...