SMART 05 Reallocated Sectors Count = ~2000

Data: 2011-02-02 13:16:47
Autor: nolina
SMART 05 Reallocated Sectors Count = ~2000
Witam
Postanowiłem ostatnio sprawdzić dane SMART swoich dysków. I we wszystkich poza
jednym (najstarszym), parametr 05 Reallocated Sectors Count wykazuje
odpowiednio 11, 14 i w najnowszym dysku (miesiąc używania) prawie 2000!.
Wszystkie dyski to Seagate seria 7200.12 i jeden Seagate w laptopie. Programy
przeze mnie używane to Victoria oraz HD Tune. Robiłem także testy-skany w tym
programami Seagate i one nie wykazały żadnych zniszczonych sektorów.
Czy mam się tym przejmować? Reklamować? Czy zostawienie tego jak jest grozi
utratą danych?

Data: 2011-02-02 17:51:58
Autor: sTav
nolina  wrote:
[...]

Skoro  sektor został realokowany przez firmware dysku, nie musi być wykryty przez skan.
Mogł juz zostać formalnie wyłączony z obsługi - zalezy od firmware i od programu testującego.
Uzyj programu MHDD.

> Czy mam się tym przejmować? Reklamować? Czy zostawienie tego jak jest
grozi utratą danych?

Bezwględnie reklamowac!
Oczywiście że grozi utratą danych.
2000! - to złom.

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2011-02-02 19:28:12
Autor: Tomaszek
W dniu 2011-02-02 17:51, sTav pisze:
Bezwględnie reklamowac!
Oczywiście że grozi utratą danych.
2000! - to złom.

1.Bezwzględnie ochłonąć!! I zapuścić SeaTools;)
2.Bezwzględnie podchodzić krytycznie do wyników programów nie dostarczonych przez producenta sprzętu.

Data: 2011-02-03 10:22:43
Autor: nolina
Tomaszek <tomaszek1983@onet.pl> napisał(a):
1.Bezwzględnie ochłonąć!! I zapuścić SeaTools;)
2.Bezwzględnie podchodzić krytycznie do wyników programów nie dostarczonych przez producenta sprzętu.

Jestem ochłonięty :) Więcej wkurzony. Przeraża mnie myśl zarchiwizowania
danych z dysku przed reklamacją, mimo że część-te najważniejsze są
zarchiwizowane ale system,programy. Program dostarczony od producenta czyli
Seatools nic nie wykazuje w żadnym przypadku. A jednak niepewność zostaje.

Data: 2011-02-03 12:03:45
Autor: Tomaszek
W dniu 2011-02-03 11:22, nolina pisze:
[...]

Opiszę Ci sytuację z życia, po której przestałem używać wynalazków pod tytułem HD Tune itp.

Kupiłem sobie laptopa IBM Thinkpad T23. To tzw. refurb ( odświeżany ) Jest w nim dysk twardy 20GB Mitsumi bodajże. Kupiłem go przez allegro przy odbiorze osobistym. Ponieważ sprzęt nie jest nowy, więc gościu dał mi 30 dni gwarancji rozruchowej. A ja go na testy: pamięć Memtest - OK, procesor ( Prime czy coś takiego ) No i na Ultimate boot CD for Windows znalazłem HD Tune. Test wykazał, że kilka sektorów jest uszkodzone. Więc print-screen, mail. Gościu dzwoni: niemożliwe, żeby dysk był uszkodzony, ale sprawdzimy, przywieź.
Pojechałem, gościu przy mnie zapuścił program testujący od producenta dysku ( nie pamiętam nazwy ) Zero błędów.

Dysk pracuje już 2.5 roku i bynajmniej nie leniuchuje;)

Rady dla Ciebie:
1.Jeśli masz super ważne dane to zrób macierz RAID w trybie mirror. Niby na początku duże koszty, ale potem spokój duszy;)
2.Posłuchaj czy dysk stuka, puka podczas takiego testu.
3.Przestań używać HD Tune. To że coś jest znane, nie znaczy, że jest coś warte;)
4.Pewności miał nie będziesz nigdy. Dziś dysk działa, jutro może już nie działać.