SMART dysku do oceny

Data: 2011-09-01 14:59:45
Autor: Latet
SMART dysku do oceny
Od艣wie偶am m贸j niedawny post nt gwarancji dysku (Seagate) na podstawie
jego SMART. Oto on http://tinypic.com/r/n9bgy/7
Ma ponad 2000 relokowanych sektor贸w,odda艂em do serwisu gwarancyjnego
przez sklep i dysk wr贸ci艂 ten sam dalej z t膮 sam膮 liczb膮 relokowanych
sektor贸w.

Oczywi艣cie taka warto艣膰 parametru [05] to jest pow贸d do martwienia si臋.
Ale zwr贸膰 te偶 uwag臋 na parametr nr [07] - seek error rate. Mo偶e on 艣wiadczy膰 o problemie mechanicznym dysku.
Taka偶e parametr [BC] Command Timeout - to zdecydowanie nic dobrego.

No i jeszcze parametr [01] - nie wiem, na ile jest istotny w praktyce, ale mnie ostatnio stresuje, 偶e jest na nowym dysku w okolicach 20 (i nie wiem czy ufa膰 takiemu dyskowi, czy si臋 go pozbywa膰), a ty tam masz ponad 112 milion贸w b艂臋d贸w!

Ja bym na Twoim miejscu stanowczo reklamowa艂 ten dysk - do skutku.

(a w miedzyczasie przeskanuj go mo偶e programem MHDD odpalanym z CD - bardzo jestem ciekawy wyniku).

Pozdrawiam,

latet

Data: 2011-09-01 16:41:19
Autor: m7marek
SMART dysku do oceny

U偶ytkownik "Latet" <latet@latet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:j3nvk6$ans$1inews.gazeta.pl...

[...]

Z tego co mi wiadomo w  seagatach wartosc raw parametru 01 jest nieistotna.

Data: 2011-09-01 17:34:25
Autor: qwerty
SMART dysku do oceny
U偶ytkownik "Latet"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:j3nvk6$ans$1@inews.gazeta.pl...
Ale zwr贸膰 te偶 uwag臋 na parametr nr [07] - seek error rate. Mo偶e on 艣wiadczy膰 o problemie mechanicznym dysku.

Albo o uszkodzonej ta艣my. U mnie na dysku Seagate 07 wskazuje tylko 889789333 i jako艣 偶yje. :)

Data: 2011-09-01 20:22:05
Autor: nolina
SMART dysku do oceny
Latet wrote:

(a w miedzyczasie przeskanuj go mo偶e programem MHDD odpalanym z CD -
bardzo jestem ciekawy wyniku).

A oto wynik skanowania MHDD. http://tinypic.com/r/34r84tv/7
Chyba fota ekranu wystarczy zamiast logu.

Data: 2011-09-02 07:11:28
Autor: Rafa艂 艁ukawski
SMART dysku do oceny
On 2011-09-01 20:22, nolina wrote:
Latet wrote:

(a w miedzyczasie przeskanuj go mo偶e programem MHDD odpalanym z CD -
bardzo jestem ciekawy wyniku).

A oto wynik skanowania MHDD. http://tinypic.com/r/34r84tv/7
Chyba fota ekranu wystarczy zamiast logu.

HDD nie jest liniowym urzadzeniem i czas odczytu sektora (dostepu do niego) moze byc jak najbardziej wiekszy niz 3ms

Wciaz nie widze bledow na dysku.

Data: 2011-09-02 11:17:35
Autor: Latet
SMART dysku do oceny
HDD nie jest liniowym urzadzeniem i czas odczytu sektora (dostepu do niego) moze byc jak najbardziej wiekszy niz 3ms

Wciaz nie widze bledow na dysku.

A zamieni艂by艣 si臋,. gdyby艣 mia艂 identyczny dysk z idealnymi parametrami w SMART, na ten, kt贸ry opisuje w膮tkotw贸rca? Nie s膮dz臋.

latet

Data: 2011-09-02 14:36:18
Autor: Rafa艂
SMART dysku do oceny
On 2011-09-02 11:17, Latet wrote:
[...]

Dlaczego mam si臋 zamienia膰? 艢wiat nie jest idealny ;) Niech dysk pracuje z og贸lnie przyj臋tymi zasadami (cztaj: BACKUPY), jezeli padnie, to na 100% bedzie wymieniony.

SMART dysku do oceny