ŚMIERĆ Z LITOŚCI

Data: 2009-12-06 00:17:36
Autor: zeusx
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
"Profesor Jan Hartman oprócz wielu naukowych zajęć, zajmuje się również (o zgrozo) nauczaniem etyki przyszłych adeptów sztuki lekarskiej. Mogliśmy go bliżej poznać podczas telewizyjnego tourne, jakie odbywał w towarzystwie Kazimiery Szczuki z okazji uśmiercenia Włoszki, Eluany Englaro.To wtedy ci piewcy eutanazji i "zabijania z wyższych pobudek" wyartykułowali zdania, które zapadły w moją pamięć.
Profesor Hartman mówił: "Lepiej chodzić na groby bliskich niż opiekować się żywym grobem" albo "Podtrzymywanie funkcji życiowych ciał, które już dawno umarły nie ma sensu".
http://www.bibula.com/?p=16350
zx

Data: 2009-12-06 00:23:54
Autor: Piotr
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
Dnia Sun, 6 Dec 2009 00:17:36 +0100, zeusx napisał(a):

Mogliśmy go bliżej poznać podczas telewizyjnego tourne, jakie odbywał w towarzystwie Kazimiery Szczuki z okazji uśmiercenia Włoszki, Eluany Englaro.

Nic dziwnego, że "sumienie" pana od etyki się obudziło przy okazji obrony
doktoratu przez dr Tadeusza Rydzyka. Piotr

Data: 2009-12-06 09:22:41
Autor: Jadrys
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
zeusx pisze:
[...]

Czyli co? Chcesz powiedzieć że nie zgadzasz się z zdaniem p. profesora?  Bo moim zdaniem jego słowa są jak najbardziej etyczne - zagadnienia medycyny to nie szukanie taniego poklasku wśród osób egoistycznie nastawionych do życia... życia innych oczywiście.

Data: 2009-12-06 14:36:28
Autor: Karol
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
Jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):
[...]

NIE ...Jadrysiu, te slowa tego wymoczka, nie sa ETYCZNE. Poza tym lekarz ma
ratowac ZYCIE czlowieka, a nie pozbawiac go tego zycia !

Do pozbawiania zycia, sa tylko KACI.

Data: 2009-12-06 20:34:34
Autor: Jadrys
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
Karol pisze:
[...]

Tak ratować o ile są jeszcze jakieś nadzieje. Czasem bardziej etyczne jest skrócić czyjeś męczarnie przez odłączenie aparatury...

Data: 2009-12-06 20:06:18
Autor: Karol
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
Jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):

Tak ratować o ile są jeszcze jakieś nadzieje. Czasem bardziej etyczne jest skrócić czyjeś męczarnie przez odłączenie aparatury...

zaden czlowiek nie jest w stanie, nawet przy obecnej wiedzy diagnostycznej,
powiedziec w 100% czy nadziei nie ma. Medycynie znana jest cala masa przypadkow podobno nieuleczalnych, ktore jednak
nie byly beznadziejnymi, bo ludzie powracali do zdrowia. Ponadto, medycyna nie
stoi w miejscu i ciagle sie rozwija, wiec nigdy nie wiadomo jaki lek zostanie
niebawem odkryty.

Nie ma ZADNYCH podstaw etycznych, aby ktos komus zkracal zycie, a juz
szczegolnie nie moze tego robic ZADEN lekarz.

Sprobuj sobie siebie lub kogos z twoich bliskich ktorych KOCHASZ (sic!),
wyobrazic w takiej sytuacji i zastanowic sie, jak TY bys sam w takiej sytuacji
reagowal. Dobrze sie mowi o czyms, kiedy to cos, nas bezposrednio nie dotyczy.

* a ten przemadry pan o ktorym jest mowa w posie, niech popelni samobostwo
jesli bedzie kiedyc nieuleczalnie chory.

Data: 2009-12-06 22:09:55
Autor: Jadrys
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
 Karol pisze:
[...]

Podaj choć jeden przykład wyzdrowienia przy śmierci pnia mózgu.

Nie ma ZADNYCH podstaw etycznych, aby ktos komus zkracal zycie, a juz
szczegolnie nie moze tego robic ZADEN lekarz.

Myślę że decyzję powinien podejmować sam pacjent, (o ile jest w stanie) w dalszej kolejności najbliższa rodzina, a na samym końcu lekarz.. Nam -  mi, Tobie Karolu czy Hammerowi nic do tego.

Sprobuj sobie siebie lub kogos z twoich bliskich ktorych KOCHASZ (sic!),
wyobrazic w takiej sytuacji i zastanowic sie, jak TY bys sam w takiej sytuacji
reagowal.

Nie wiem jak bym zareagował (nie chciałbym tego nigdy  doświadczyć) , Ale gdyby lekarz powiedział że nie ma żadnej nadziei... właśnie z tego powodu że ich kocham nie pozwoliłbym im sie męczyć..

 Dobrze sie mowi o czyms, kiedy to cos, nas bezposrednio nie dotyczy.

Właśnie.. Odnosi się to zdanie do poczynań tzw. obrońców życia.  Nie oni wszakże sa skazani na męczarnie wegetacji.

* a ten przemadry pan o ktorym jest mowa w posie, niech popelni samobostwo
jesli bedzie kiedyc nieuleczalnie chory.

Nie każdy jest na tyle mocny żeby się samemu pozbawić życia.

Data: 2009-12-06 23:07:05
Autor: Karol
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
 Karol pisze:
> Jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a): >  >   >> Tak ratować o ile są jeszcze jakieś nadzieje. Czasem bardziej etyczne >> jest skrócić czyjeś męczarnie przez odłączenie aparatury...

Podaj choć jeden przykład wyzdrowienia przy śmierci pnia mózgu.

kiedys np.gruzlica tez byla nieuleczalna.Uwazasz, ze nalezlo juz wowczas tych
ludzi usmiercac, bo choroba byla wtedy nieuleczalna?

> [...]

Myślę że decyzję powinien podejmować sam pacjent, (o ile jest w stanie) w dalszej kolejności najbliższa rodzina, a na samym końcu lekarz.. Nam -  mi, Tobie Karolu czy Hammerowi nic do tego.

owszem, to mnie i mojej rodziny tez to dotyczy, bo moge ja lub ktos z moich
najblizszych byc w ten sposob potraktowani, przez kogos takiego jak ty, jadrysiu.

> [...]

Nie wiem jak bym zareagował (nie chciałbym tego nigdy  doświadczyć) , Ale gdyby lekarz powiedział że nie ma żadnej nadziei... właśnie z tego powodu że ich kocham nie pozwoliłbym im sie męczyć..

a jesli ten lekarz okazlaoby sie, ze ten lekarz sie jednak mylil, albo byl
psychopata? A tak w ogole, potrafisz sobie wyobrazic sytuacje kiedy lekarzom
daje sie prawo usmiercania ludzi...czy wowczas mialbys do nich nadal zaufanie i mial odwage sie u nich leczyc, np. w szpitalach lub lecznictwie zamknietym
 dla ludzi kalekich lub psychicznie chorych?

Warto o tym pomyslecz, szczegolnie kiedy wielu ludzi bogatych, chetnie kupi
organa ludzkie do przestrzepu.

Data: 2009-12-06 23:32:15
Autor: Karol
ŚMIERĆ Z LITOŚCI - korekta
 Karol <jef_f@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Warto o tym pomyslecz, szczegolnie kiedy wielu ludzi bogatych, chetnie kupi
organa ludzkie do przestrzepu.

tfu..oczywiscie przeszczepu.

Data: 2009-12-07 13:30:45
Autor: Jadrys
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
 Karol pisze:

[...]

Nie uważam, i zupełnie nie widzę analogii..

[...]

Ty dyktatorze mi zarzucasz coś złego? Ty który zmuszasz obcych ci ludzi do wegetacji w męczarniach? Zwróć szanowna uwagę że ja w odróżnieniu od ciebie daję możliwość wyboru.. - Gdy sobie życzysz sztucznego podtrzymywania życia dla siebie lub kogoś z twojej rodziny, to nie ma sprawy, - nikt was nie będzie mordował..  Tylko na wyraźną prośbę zainteresowanych można by odłączać aparaturę podtrzymującą wegetację..

[...]

To nie lekarz jednoosobowo podejmowałby decyzję, a komisja lekarska łącznie z biegłym sądowym i członkami rodziny pacjenta.  Oczywiście mówimy tu o przypadku w którym pacjent nie może podjąć decyzji samodzielnie.

[...]

W moim podejściu do lekarzy nic by się nie zmieniło.  Myślisz że dzisiaj nie trafiają sie kanalie wśród lekarzy? Wyobraź sobie że ciężko choremu mojemu  znajomemu konował nie wypisuje skierowania na badanie specjalistyczne (Rezonans Magnetyczny) ponieważ nie dostaje łapówki..

Warto o tym pomyslecz, szczegolnie kiedy wielu ludzi bogatych, chetnie kupi
organa ludzkie do przestrzepu.

Powtórzę jeszcze - nie mówimy o mordach na zlecenie, tylko o spełnianiu życzeń ludzi nieuleczalnie chorych.. lub ich rodzin.

Data: 2009-12-07 13:38:51
Autor: Prawusek
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
"Jadrys" <Che@yahoo.com> wrote in message news:hfishv$79j$1news.onet.pl...
Karol pisze:

> [...]

sprawy, - nikt was nie będzie mordował..  Tylko na wyraźną prośbę
zainteresowanych można by odłączać aparaturę podtrzymującą wegetację..

Wystarczy że będą płacić za tę fanaberię nie z ubezpieczenia a własnej kasy.

Data: 2009-12-07 20:58:39
Autor: Jadrys
ŚMIERĆ Z LITOŚCI

 Karol pisze:

[...]

Nie Panslav, życie ludzkie to nie fanaberia. Ale gdy to życie staje się już dla kogoś nie do zniesienia i ma życzenie  odejść to barbarzyństwem jest go przy nim utrzymywanie.

Data: 2009-12-07 21:09:57
Autor: Karol
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
Jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):
Nie Panslav, życie ludzkie to nie fanaberia. Ale gdy to życie staje się już dla kogoś nie do zniesienia i ma życzenie  odejść to barbarzyństwem jest go przy nim utrzymywanie.

nikt nikogo na sile przy zyciu nie utrzymuje, przeciez to sami ludzie prosza o
o leczenie. Jesli ktos nie chce zyc, przeciez nikt go nie zmusi aby poddal sie
terapii. Ty sam jak zachorujes, to na pewno w te pedy polecisz do lekarza i bedziesz
prosil o pomoc.

Data: 2009-12-08 21:30:33
Autor: Jadrys
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
Karol pisze:
[...]

Oczywiście.. "w te pędy" i będę prosił o pomoc. Jednak gdy nie będzie już najmniejszych szans na wyleczenie to poproszę lekarza o w miarę bezbolesne i bezstresowe umożliwienie mi zejścia z tego świata.. Szkoda tylko że ty Karolu będziesz mi w tym przeszkadzał.

Data: 2009-12-08 21:08:01
Autor: Karol
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
[...]

hehehe....naprawde chcialbym to zobaczyc, bo jak znam zycie, to ci co
odgrywaja wielkich gierojow, kiedy sa zdrowi i jeszcze im smierc nie zaglada w
oczy, to najgosniej wrzeszcza: ja nie chce umierac ! no... dobra, tosmy se na ten temat pogadali, a ja wiem, ze bedziesz mogl sie
kiedys sam przekonac jak to jest w chwili, kiedy smierc mamy przd oczyma. Ja ci tego absolutnie nie zycze, ale wiem, ze  Stworca czy tez zasady, reguly
rzadzace tym swiatem, pozwalaj zawsze przekonac sie osobiscie jak to jest,
kiedy z tymi zasadami igra:)

* a tak a propos tematu lamania tych regul, pierwszym z brzegu dowodem,
potwierdzajacym te reguly, jest wlasnie przypadek Polanskiego (to juz tak na
marginesie pisze:))

Data: 2009-12-07 21:56:15
Autor: Prawusek
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
"Jadrys" <Che@yahoo.com> wrote in message news:hfjmpp$l71$1news.onet.pl...
Prawusek pisze:
> [...]

Nie Panslav, życie ludzkie to nie fanaberia. Ale gdy to życie staje się
już dla kogoś nie do zniesienia i ma życzenie  odejść to barbarzyństwem

MOJA  UWAGA  DOTYCZYŁA  TEGO  MOMENTU.

Data: 2009-12-06 15:23:08
Autor: HaMMeR
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
Jadrys wrote:
zeusx pisze:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -

I znowu prezentujesz nie pytany, swoje pazdzierzackie zdanie
i to w dodatku swiadczace o tym, ze nie tylko ci brak piatej
klepki, ale i calej poprzedzajacej ilosci!
Prof Hartman prezentujac swoje haniebne zdanie COS z tego ma!
Kumasz? ON jest handlarzem z cenzusem, wiec zna wartosc swoich
konformistycznych opinii, ktore bez zenady SPRZEDAJE!!
A ty co masz z tego bezmyslnego potakiwania nedzny robaczku?
Poza tym, twoje ostatnie zdanie kompromituje ciebie jako
czlowieka z zasadami, jestes letni jak smrod nad wyschnieta
gnojowka...

Data: 2009-12-06 20:30:36
Autor: Jadrys
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
HaMMeR pisze:
Jadrys wrote:
zeusx pisze:
[...]

Myślę że ten profesor tylko wyraża swoje zdanie. - i jest to zdanie słuszne, w pełni sie z nim zgadzam.
A moje zasady są takie że nigdy bym sie nie ważył sprzeciwiać się czyjejś woli. Trzeba być wyjątkowym skurwysynem żeby kogoś obcego zmuszać do wegetacji w męczarniach tylko dla tego że mam takie widzimisię..

Data: 2009-12-07 13:47:50
Autor: Karol
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
Jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):
Nie uważam, i zupełnie nie widzę analogii..

ale ja widze i powiem ci cos jeszcze tak prosto w oczy, bez owijania w bawelne
dlaczego dzisiaj sie forsuje wprowadzenie eutananzji rzekomo z powodu troski o
ludzi cieriacych(nawiasem mowiac medycyna dzisiaj ma swietne i skuteczne
srodki uśmierzajace bol). Eutanazje sie forsuje w NIEKTORYCH panstwach (sam sobie sprawdz w ktorych,
Polska jest jedynym panstwem postkomuszym) dlatego, ze po prostu mozna w ten
sposob pozbyc sie nie tylko ludzi chorych, ale przede wszystkim starych.

To najczesciej ludzie starzy sa powaznie chorzy. Przedluzanie im zycia sporo
kosztuje (renty, emerytury, leki, opieka lekarska i inna).

Przejrzyj sobie tez dane WHO na temat prognoz odnosnie starzenia sie w
najblizszych latach populacji w karajch zachodnich, gdzie sredna zycia ciagle
sie BARDZO wydluza. 100-latkowie dzisiaj nie naleza do rzadkosci.

to sie tylko tak mowi, ale bedzie tak samo jak z ta demokracja w parlamencie
UE o ktorej mowil Farage (wodziales to nagranie video??), NIC od ciebie
zalezec nie bedzie, bo beda decydowac od ciebie *madrzejsi* !!

[...]

nie denerwuj sie, ale niestety to ty zdajesz sie popierac dykatorskie zapedy ludzi ktorzy pod plaszczykiem tolerancji, probuja wprowadzac w zycie, pomysly ktore ( trzeba o tym wyraznie powiedziec), preferowal m.innymi Hitler.
Wszyscy wiemy czym sie to zakonczylo, bo akceptacja eutanazji w obozach
zaglady i komorach gazowych.

...ale mozesz poglebic swoja wiedze na ten temat i pojsc np. do szpitala
i porozmawiac na ten temat z ludzmi chorymi.

To nie lekarz jednoosobowo podejmowałby decyzję, a komisja lekarska łącznie z biegłym sądowym i członkami rodziny pacjenta.  Oczywiście mówimy tu o przypadku w którym pacjent nie może podjąć decyzji samodzielnie.

...takie *komisje* juz historia zna...proponuje zapoznac sie z faktami
historycznymi. W Polsce nawet wieloosobowy sejm jest skorumpowany, wiec mala komisja decydujaca o eutanazji, tez mozna *posterowac*.

[...]

no wiec wlasnie, jesli lekarzom o takiej moralnosci i etyce, ktorzy juz w tej
chwili biora lapowki za zwykla skierowanie na badania, pozwoli sie
przeprowadzac eutanazje (usmiercanie ludzi), to i za lapowke beda ja
przeprowadzac (np. ktos bedzie potrzebowal narzadow na przeszczep, komus zona
sie znudzila albo maz zonie, dzieci maja bogatego dziadka lub babcie  albo
samotna ciotke...itp..itd)

Powtórzę jeszcze - nie mówimy o mordach na zlecenie, tylko o spełnianiu życzeń ludzi nieuleczalnie chorych.. lub ich rodzin.

alez tak, ja rozumiem, my w ogole mowimy TEORETYCZNIE, ale PRAKTYKA I
RZECZYWISTOSC mowi zdecydowane NIE dla eutanazji.

Data: 2009-12-07 14:04:44
Autor: Karol
ŚMIERĆ Z LITOŚCI

..i jeszcze jedno zapomialem dodac, ten posmysl z eutanazja, jest kolejnym
dowodem na to, ze ludzie ktorzy go forsuja maja zapedy TOTALITARNE.

W systemie demokratycznym, czlowiek SAM moze decydowac o sobie, a nie jakies
komisje i moze sobie po prostu odebrac zycie, jesli tak zadecyduje.
Ponadto, tego typu praktyki jak eutanazja moga prowadzic do eliminacji ludzi
ktorzy sa po prostu mniej sprawni intelektualnie, bowiem latwo to dzisiaj sprawdzic poprzez badania genetyczne. Nie chce juz tutaj wprowadzac paniki, ale moglbym przytoczyc wyniki dosc
zaawansowanych badan na temat przekazow genetycznych, ktore ten nizszy poziom
przekazu genetycznego w zakresje intelektu u wielu ludzi potwierdzaja.

Data: 2009-12-07 20:54:54
Autor: Jadrys
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
 Karol pisze:
.i jeszcze jedno zapomialem dodac, ten posmysl z eutanazja, jest kolejnym
dowodem na to, ze ludzie ktorzy go forsuja maja zapedy TOTALITARNE.

Pomyśl chwilę i sobie odpowiedz kto tu ma zapędy totalitarne..

Data: 2009-12-07 21:03:05
Autor: Karol
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
 Karol pisze:
> .i jeszcze jedno zapomialem dodac, ten posmysl z eutanazja, jest kolejnym
> dowodem na to, ze ludzie ktorzy go forsuja maja zapedy TOTALITARNE.

Pomyśl chwilę i sobie odpowiedz kto tu ma zapędy totalitarne..

przeciez to ty a nie ja jestes zwolennikiem ideologi komunizmu.

Komunizm = totalitaryzm

* nawet ten komunizm wg ciebie idealny i sprawiedliwy, ktory jest, jak
historia ludzkosci udowodnila tylko niebezpieczna, grozna utopia.

Data: 2009-12-08 21:38:27
Autor: Jadrys
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
 Karol pisze:

[...]

W tym wątku nie rozmawiamy o polityce i ustrojach politycznych.. Mówię  o twojej totalitarnej chęci  do decydowania o życiu innych..

Data: 2009-12-07 20:52:57
Autor: Jadrys
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
 Karol pisze:
[...]

Będąc niedawno w szpitalu wszedłem przez przypadek na oddział z ciężkimi przypadkami udarów mózgów. Może Karolu jakbyś sam zobaczył te szkielety obciągnięte odpadającą płatami od odleżyn skórą, to pewnie byś nie był tak skory do wydawania pochopnych osądów.

[...]

Myślę że tok twojego rozumowania jest błędny. Przecież w tym wszystkim nie chodzi o mordowanie ludzi. Chodzi tylko o spełnienie ich życzeń. Czyż każdy człowiek nie może dysponować swoim życiem? Dlaczego ty i tobie podobni chcecie odbierać człowiekowi prawo decydowania o swoim losie?

[...]

Na razie to ty chcesz ubezwłasnowolniać ludzi i decydować o ich życiu.

[...]

To raczej nie akceptowanie eutanazji jest dyktaturą.. Wolnego człowieka nie należy pozbawiać prawa wyboru.

[...]

Właśnie ja w odróżnieniu od ciebie (chyba) widziałem nieuleczalnie chorych.. Ale to nie ma nic do rzeczy. - dlaczego z uporem maniaka chcesz pozbawiać ludzi prawa wyboru? Czujesz sie Bogiem?

[...]

Z przykrością stwierdzam że ty chyba masz obsesję na temat mordowania ludzi..

[...]

Czysta fantastyka..

[...]

Ja niestety nie czuję się na siłach żeby decydować o wegetacji w męczarniach dla innych..

Data: 2009-12-07 20:43:38
Autor: Karol
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
[...]

znam doskonale jak takie oddzialy szpitalne wygladaja, ale to nie jest zaden powod aby wprowadic usmiercanie ludzi, zwlaszcza, ze udary mozgu nie sa
nieuleczalne, podobnie jak ciezkie opazenia.

[...]

robiles jakies referendum na temat usmiercania wsrod ludzi chorych?

Na razie to ty chcesz ubezwłasnowolniać ludzi i decydować o ich życiu.

o nie, tak to my rozmawiac nie bedziemy, bowiem to ty chcesz decydowac o losie
tych ludzi, bez pytania ich o zdanie. Ja sie na usmiercanie ABSOLUTNIE nie
zgadzam, bo uwazam, ze to jest tylko morderstwo, usankcjonowane prawnie. Trzeba zapytac WSZYSTKICH ludzi, czy mysla tak jak ty oraz ci co to forsuja w Polsce i wywodza sie glownie z kregow niepolskiej gazety GW.

Usmierc sie sam, jesli masz na to ochote, a nie decyduj za innych.

To raczej nie akceptowanie eutanazji jest dyktaturą.. Wolnego człowieka nie należy pozbawiać prawa wyboru.

WOLNY czlowiek moze sie usmiercic sam, jesli ma na to ochote.
Wolnego czlowieka nie ma prawa USMIERCAC zadna komisja panstwowa, bo to jest
wlasnie forma dyktatury i totalitaryzm, a nie demokracja.

Właśnie ja w odróżnieniu od ciebie (chyba) widziałem nieuleczalnie chorych.. Ale to nie ma nic do rzeczy. - dlaczego z uporem maniaka chcesz pozbawiać ludzi prawa wyboru? Czujesz sie Bogiem?

nadal nie rozumiesz o czym pisze, wiec powtorze: WOLNY czlowiek moze usmiercic
sie sam (ma do dyspozycji cala mase mozliwosci), zadna komisja panstwowa nie
ma prawa kokokolwiek usmiercac, a juz szczegolnie lekarz, bo lekarz ma LECZYC,
a nie zabijac ludzi chorych.

Osobiscie widzialem BARDZO duzo ludzi nieuleczalnie chorych, a nawet takich
mialem w mojej rodzinie.

Z przykrością stwierdzam że ty chyba masz obsesję na temat mordowania ludzi..

a ja z przykroscia zauwazam, ze to ty masz obsesje na punkcie zabijania ludzi
i popierasz mordowanie ludzi nieuleczalnie chorych. Jak to sie ma teraz do
twojego popierania idealnego komunizmu, to sobie sam odpowiedz na to pytanie.

Piszesz na tej grupie ciagle o komunizmie, a dales teraz dowod na to, jak NIEBEZPIECZNI dla spoleczenstwa sa nadal ludzie optujacy za komunizmem.
Komunizm to BARDZO grozna ideologia, bo takich jak ty osob nadal jest na
swiecie sporo i jesli pojawi sie mozliwosc, to chetnie beda USMIERCAC innych,
pod pozorem zmniejszenia ich cierpien. Ot co !!

> [...]
> sie znudzila albo maz zonie, dzieci maja bogatego dziadka lub babcie  albo

Czysta fantastyka..

taaak:))...nie... to tylko umiejetnosc LOGICZNEGO i perspektywicznego myslenia.

> alez tak, ja rozumiem, my w ogole mowimy TEORETYCZNIE, ale PRAKTYKA I
> RZECZYWISTOSC mowi zdecydowane NIE dla eutanazji.

Ja niestety nie czuję się na siłach żeby decydować o wegetacji w męczarniach dla innych..

...ale probujesz jednak decydowac o ich usmiercaniu bez pytania ich o zdanie.

Data: 2009-12-08 21:40:25
Autor: Jadrys
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
 Karol pisze:
[...]

Nie uśmiercania, ale dania szansy wyboru..

[...]

A niby po co referendum?  Niby dziesięciu ludzi ma decydować o tym czy pozwolić na zakończenie  jedenastemu  wegetacji? Oni mają decydować o jego życiu?

[...]

Zrozum wreszcie!! Ty im nie dajesz możliwości wyboru! Masz sie za Boga?

 Trzeba zapytac WSZYSTKICH ludzi, czy mysla tak jak ty oraz ci co to forsuja w Polsce i wywodza sie glownie z kregow niepolskiej gazety GW.

Usmierc sie sam, jesli masz na to ochote, a nie decyduj za innych.

I nie decyduję.. Ja im tylko chcę dać możliwość wyboru.

[...]

I nie uśmierca!!!!!!!! Daje tylko możliwość wyboru!!!!

[...]

Myślisz że to takie proste? - gdyby tak było, to problem by nie istniał.

 zadna komisja panstwowa nie
ma prawa kokokolwiek usmiercac, a juz szczegolnie lekarz, bo lekarz ma LECZYC,
a nie zabijac ludzi chorych.

Moim zdaniem powinien również im zapewnić humanitarne zejście na ich życzenie i gdy juz nie ma żadnej nadziei.

Osobiscie widzialem BARDZO duzo ludzi nieuleczalnie chorych, a nawet takich
mialem w mojej rodzinie.

No i co z tego? Każdy przypadek jest inny.

[...]

Mam tylko obsesje na dawaniu ludziom możliwości wyboru. - to wszystko.

[...]

A wy, kapitaliści tak bardzo się staracie decydować za innych..

Próbuję tylko dać im możliwość wyboru.

Data: 2009-12-07 21:59:59
Autor: Karol
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
Co mowia badania przeprowadzone wsrod ludzi nieuleczalnie chorych:

*Z badań założyciela pierwszego w Holandii hospicjum Polaka dr. Zbigniewa
Żylicza wynika, że 80 proc. osób, które poprosiły o eutanazję, kiedy objęto je
opieką paliatywną, zmieniły zdanie. Willy Ebbers, przełożona pielęgniarek w
hospicjum Zeisterwoude, opowiada "Wprost", że żaden z pacjentów, który życzył
sobie eutanazji, a później trafił do jej ośrodka, po otrzymaniu pomocy i
opieki nie ponawiał już prośby o uśmiercenie. - Kiedyś przez pół godziny
rozmawiałem z nowo przywiezionym pacjentem, któremu nie chciało się żyć.
Później ze łzami w oczach dziękował mi za przywrócenie mu woli życia. Po
prostu wcześniej nikt z nim serdecznie nie porozmawiał - opowiada "Wprost" dr
Żylicz.*

...i kolejne: *Należałoby w tym miejscu przytoczyć wyniki
opublikowanych w JAMA (Journal of American Medical Association)
badań przeprowadzonych przed kilku laty na dużej liczbie chorych
korzystających z opieki w amerykańskich hospicjach, które wykazały, że
jedynie 2% chorych w różnych okresach ciężkiej, postępującej choroby
poparłoby legalizację eutanazji. W publikacji M Filbet (The demand for euthanasia in palliative care units: a
prospective study in seven units of
the &#8216;Rhône-Alpes&#8217; region w Palliative Medicine, Vol. 19, No. 8, 587-593,
2005) jedynie 2,1% z 621 osób chciałoby prosić o skrócenie życia.*

Ludzie po prostu bardzo bezmyslnie wypowiadaja sie na temat eutanazji az do
momentu, kiedy sami nie stana przed takim wyborem zwlaszcza dla siebie samych !

W Polsce wiedza na temat eutanazji jest niska i glownie popularyzowana przez obecna lewice, ktora nie dopuszcza do naglasniania innych pogladow.

--

ŚMIERĆ Z LITOŚCI