ŚMIERĆ Z LITOŚCI

Data: 2009-12-06 09:22:41
Autor: Jadrys
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
zeusx pisze:
"Profesor Jan Hartman oprócz wielu naukowych zajęć, zajmuje się również (o zgrozo) nauczaniem etyki przyszłych adeptów sztuki lekarskiej. Mogliśmy go bliżej poznać podczas telewizyjnego tourne, jakie odbywał w towarzystwie Kazimiery Szczuki z okazji uśmiercenia Włoszki, Eluany Englaro.To wtedy ci piewcy eutanazji i "zabijania z wyższych pobudek" wyartykułowali zdania, które zapadły w moją pamięć.
Profesor Hartman mówił: "Lepiej chodzić na groby bliskich niż opiekować się żywym grobem" albo "Podtrzymywanie funkcji życiowych ciał, które już dawno umarły nie ma sensu".
http://www.bibula.com/?p=16350
zx

Czyli co? Chcesz powiedzieć że nie zgadzasz się z zdaniem p. profesora?  Bo moim zdaniem jego słowa są jak najbardziej etyczne - zagadnienia medycyny to nie szukanie taniego poklasku wśród osób egoistycznie nastawionych do życia... życia innych oczywiście.

Data: 2009-12-06 14:36:28
Autor: Karol
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
Jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):
[...]

NIE ...Jadrysiu, te slowa tego wymoczka, nie sa ETYCZNE. Poza tym lekarz ma
ratowac ZYCIE czlowieka, a nie pozbawiac go tego zycia !

Do pozbawiania zycia, sa tylko KACI.

Data: 2009-12-06 20:34:34
Autor: Jadrys
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
Karol pisze:
[...]

Tak ratować o ile są jeszcze jakieś nadzieje. Czasem bardziej etyczne jest skrócić czyjeś męczarnie przez odłączenie aparatury...

Data: 2009-12-06 20:06:18
Autor: Karol
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
Jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):

Tak ratować o ile są jeszcze jakieś nadzieje. Czasem bardziej etyczne jest skrócić czyjeś męczarnie przez odłączenie aparatury...

zaden czlowiek nie jest w stanie, nawet przy obecnej wiedzy diagnostycznej,
powiedziec w 100% czy nadziei nie ma. Medycynie znana jest cala masa przypadkow podobno nieuleczalnych, ktore jednak
nie byly beznadziejnymi, bo ludzie powracali do zdrowia. Ponadto, medycyna nie
stoi w miejscu i ciagle sie rozwija, wiec nigdy nie wiadomo jaki lek zostanie
niebawem odkryty.

Nie ma ZADNYCH podstaw etycznych, aby ktos komus zkracal zycie, a juz
szczegolnie nie moze tego robic ZADEN lekarz.

Sprobuj sobie siebie lub kogos z twoich bliskich ktorych KOCHASZ (sic!),
wyobrazic w takiej sytuacji i zastanowic sie, jak TY bys sam w takiej sytuacji
reagowal. Dobrze sie mowi o czyms, kiedy to cos, nas bezposrednio nie dotyczy.

* a ten przemadry pan o ktorym jest mowa w posie, niech popelni samobostwo
jesli bedzie kiedyc nieuleczalnie chory.

Data: 2009-12-06 22:09:55
Autor: Jadrys
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
 Karol pisze:
[...]

Podaj choć jeden przykład wyzdrowienia przy śmierci pnia mózgu.

Nie ma ZADNYCH podstaw etycznych, aby ktos komus zkracal zycie, a juz
szczegolnie nie moze tego robic ZADEN lekarz.

Myślę że decyzję powinien podejmować sam pacjent, (o ile jest w stanie) w dalszej kolejności najbliższa rodzina, a na samym końcu lekarz.. Nam -  mi, Tobie Karolu czy Hammerowi nic do tego.

Sprobuj sobie siebie lub kogos z twoich bliskich ktorych KOCHASZ (sic!),
wyobrazic w takiej sytuacji i zastanowic sie, jak TY bys sam w takiej sytuacji
reagowal.

Nie wiem jak bym zareagował (nie chciałbym tego nigdy  doświadczyć) , Ale gdyby lekarz powiedział że nie ma żadnej nadziei... właśnie z tego powodu że ich kocham nie pozwoliłbym im sie męczyć..

 Dobrze sie mowi o czyms, kiedy to cos, nas bezposrednio nie dotyczy.

Właśnie.. Odnosi się to zdanie do poczynań tzw. obrońców życia.  Nie oni wszakże sa skazani na męczarnie wegetacji.

* a ten przemadry pan o ktorym jest mowa w posie, niech popelni samobostwo
jesli bedzie kiedyc nieuleczalnie chory.

Nie każdy jest na tyle mocny żeby się samemu pozbawić życia.

Data: 2009-12-06 23:07:05
Autor: Karol
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
 Karol pisze:
> Jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a): >  >   >> Tak ratować o ile są jeszcze jakieś nadzieje. Czasem bardziej etyczne >> jest skrócić czyjeś męczarnie przez odłączenie aparatury...

Podaj choć jeden przykład wyzdrowienia przy śmierci pnia mózgu.

kiedys np.gruzlica tez byla nieuleczalna.Uwazasz, ze nalezlo juz wowczas tych
ludzi usmiercac, bo choroba byla wtedy nieuleczalna?

> [...]

Myślę że decyzję powinien podejmować sam pacjent, (o ile jest w stanie) w dalszej kolejności najbliższa rodzina, a na samym końcu lekarz.. Nam -  mi, Tobie Karolu czy Hammerowi nic do tego.

owszem, to mnie i mojej rodziny tez to dotyczy, bo moge ja lub ktos z moich
najblizszych byc w ten sposob potraktowani, przez kogos takiego jak ty, jadrysiu.

> [...]

Nie wiem jak bym zareagował (nie chciałbym tego nigdy  doświadczyć) , Ale gdyby lekarz powiedział że nie ma żadnej nadziei... właśnie z tego powodu że ich kocham nie pozwoliłbym im sie męczyć..

a jesli ten lekarz okazlaoby sie, ze ten lekarz sie jednak mylil, albo byl
psychopata? A tak w ogole, potrafisz sobie wyobrazic sytuacje kiedy lekarzom
daje sie prawo usmiercania ludzi...czy wowczas mialbys do nich nadal zaufanie i mial odwage sie u nich leczyc, np. w szpitalach lub lecznictwie zamknietym
 dla ludzi kalekich lub psychicznie chorych?

Warto o tym pomyslecz, szczegolnie kiedy wielu ludzi bogatych, chetnie kupi
organa ludzkie do przestrzepu.

Data: 2009-12-06 23:32:15
Autor: Karol
ŚMIERĆ Z LITOŚCI - korekta
 Karol <jef_f@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Warto o tym pomyslecz, szczegolnie kiedy wielu ludzi bogatych, chetnie kupi
organa ludzkie do przestrzepu.

tfu..oczywiscie przeszczepu.

Data: 2009-12-07 13:30:45
Autor: Jadrys
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
 Karol pisze:

[...]

Nie uważam, i zupełnie nie widzę analogii..

[...]

Ty dyktatorze mi zarzucasz coś złego? Ty który zmuszasz obcych ci ludzi do wegetacji w męczarniach? Zwróć szanowna uwagę że ja w odróżnieniu od ciebie daję możliwość wyboru.. - Gdy sobie życzysz sztucznego podtrzymywania życia dla siebie lub kogoś z twojej rodziny, to nie ma sprawy, - nikt was nie będzie mordował..  Tylko na wyraźną prośbę zainteresowanych można by odłączać aparaturę podtrzymującą wegetację..

[...]

To nie lekarz jednoosobowo podejmowałby decyzję, a komisja lekarska łącznie z biegłym sądowym i członkami rodziny pacjenta.  Oczywiście mówimy tu o przypadku w którym pacjent nie może podjąć decyzji samodzielnie.

[...]

W moim podejściu do lekarzy nic by się nie zmieniło.  Myślisz że dzisiaj nie trafiają sie kanalie wśród lekarzy? Wyobraź sobie że ciężko choremu mojemu  znajomemu konował nie wypisuje skierowania na badanie specjalistyczne (Rezonans Magnetyczny) ponieważ nie dostaje łapówki..

Warto o tym pomyslecz, szczegolnie kiedy wielu ludzi bogatych, chetnie kupi
organa ludzkie do przestrzepu.

Powtórzę jeszcze - nie mówimy o mordach na zlecenie, tylko o spełnianiu życzeń ludzi nieuleczalnie chorych.. lub ich rodzin.

Data: 2009-12-07 13:38:51
Autor: Prawusek
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
"Jadrys" <Che@yahoo.com> wrote in message news:hfishv$79j$1news.onet.pl...
Karol pisze:

> [...]

sprawy, - nikt was nie będzie mordował..  Tylko na wyraźną prośbę
zainteresowanych można by odłączać aparaturę podtrzymującą wegetację..

Wystarczy że będą płacić za tę fanaberię nie z ubezpieczenia a własnej kasy.

Data: 2009-12-07 20:58:39
Autor: Jadrys
ŚMIERĆ Z LITOŚCI

 Karol pisze:

[...]

Nie Panslav, życie ludzkie to nie fanaberia. Ale gdy to życie staje się już dla kogoś nie do zniesienia i ma życzenie  odejść to barbarzyństwem jest go przy nim utrzymywanie.

Data: 2009-12-07 21:09:57
Autor: Karol
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
Jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):
Nie Panslav, życie ludzkie to nie fanaberia. Ale gdy to życie staje się już dla kogoś nie do zniesienia i ma życzenie  odejść to barbarzyństwem jest go przy nim utrzymywanie.

nikt nikogo na sile przy zyciu nie utrzymuje, przeciez to sami ludzie prosza o
o leczenie. Jesli ktos nie chce zyc, przeciez nikt go nie zmusi aby poddal sie
terapii. Ty sam jak zachorujes, to na pewno w te pedy polecisz do lekarza i bedziesz
prosil o pomoc.

Data: 2009-12-08 21:30:33
Autor: Jadrys
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
Karol pisze:
[...]

Oczywiście.. "w te pędy" i będę prosił o pomoc. Jednak gdy nie będzie już najmniejszych szans na wyleczenie to poproszę lekarza o w miarę bezbolesne i bezstresowe umożliwienie mi zejścia z tego świata.. Szkoda tylko że ty Karolu będziesz mi w tym przeszkadzał.

Data: 2009-12-08 21:08:01
Autor: Karol
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
[...]

hehehe....naprawde chcialbym to zobaczyc, bo jak znam zycie, to ci co
odgrywaja wielkich gierojow, kiedy sa zdrowi i jeszcze im smierc nie zaglada w
oczy, to najgosniej wrzeszcza: ja nie chce umierac ! no... dobra, tosmy se na ten temat pogadali, a ja wiem, ze bedziesz mogl sie
kiedys sam przekonac jak to jest w chwili, kiedy smierc mamy przd oczyma. Ja ci tego absolutnie nie zycze, ale wiem, ze  Stworca czy tez zasady, reguly
rzadzace tym swiatem, pozwalaj zawsze przekonac sie osobiscie jak to jest,
kiedy z tymi zasadami igra:)

* a tak a propos tematu lamania tych regul, pierwszym z brzegu dowodem,
potwierdzajacym te reguly, jest wlasnie przypadek Polanskiego (to juz tak na
marginesie pisze:))

Data: 2009-12-07 21:56:15
Autor: Prawusek
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
"Jadrys" <Che@yahoo.com> wrote in message news:hfjmpp$l71$1news.onet.pl...
Prawusek pisze:
> [...]

Nie Panslav, życie ludzkie to nie fanaberia. Ale gdy to życie staje się
już dla kogoś nie do zniesienia i ma życzenie  odejść to barbarzyństwem

MOJA  UWAGA  DOTYCZYŁA  TEGO  MOMENTU.

Data: 2009-12-06 15:23:08
Autor: HaMMeR
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
Jadrys wrote:
zeusx pisze:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -

I znowu prezentujesz nie pytany, swoje pazdzierzackie zdanie
i to w dodatku swiadczace o tym, ze nie tylko ci brak piatej
klepki, ale i calej poprzedzajacej ilosci!
Prof Hartman prezentujac swoje haniebne zdanie COS z tego ma!
Kumasz? ON jest handlarzem z cenzusem, wiec zna wartosc swoich
konformistycznych opinii, ktore bez zenady SPRZEDAJE!!
A ty co masz z tego bezmyslnego potakiwania nedzny robaczku?
Poza tym, twoje ostatnie zdanie kompromituje ciebie jako
czlowieka z zasadami, jestes letni jak smrod nad wyschnieta
gnojowka...

Data: 2009-12-06 20:30:36
Autor: Jadrys
ŚMIERĆ Z LITOŚCI
HaMMeR pisze:
Jadrys wrote:
zeusx pisze:
[...]

Myślę że ten profesor tylko wyraża swoje zdanie. - i jest to zdanie słuszne, w pełni sie z nim zgadzam.
A moje zasady są takie że nigdy bym sie nie ważył sprzeciwiać się czyjejś woli. Trzeba być wyjątkowym skurwysynem żeby kogoś obcego zmuszać do wegetacji w męczarniach tylko dla tego że mam takie widzimisię..

ŚMIERĆ Z LITOŚCI