SMS specjalny oszukany

Data: 2012-03-18 19:20:40
Autor: MIX-NET
SMS specjalny oszukany
Witam.
Mam trzy numery w play na siebie. Dzisiaj dostalem info smsem, ze
"Koszt wysylanych SMS przez (moj numer) na numer 7928 w dniu 17.03 przekroczyl 31 z vat."

No i mam problem.

1. Nie rejstrowalem sie na zadnych serwisach. Smsy pisze sporadycznie, bo po prostu tego nie lubie.
2. Sprawdzilem historie w telefonie. Z numeru 7928 dostalem 3 takie smsy. Na takie smsy nawet nie spogladam, nie mowiac o odpowiadaniu.
3. Sprawdzilem biling w play24 i tam jak byk widnieje 5 smsow wyslanych z mojej karty. Jestem przekonany w 100%, ze zadnych smsow nie wysylalem. 2 smsy widnieja z data 17.03.2012 o godzinie 08:04:25 oraz 08:04:46. Dodam, ze 17 w sobote o 8 godzinie to ja spie. Biling jest ewidentnie falszywy.
4. Po otrzymaniu sms z play ze juz mi nabili przeszlo 31 zl udalem sie dzis do salonu i zlozylem reklamacje.
5. Po wroceniu do domu zadzwonilem do BOK i juz dostalem odpowiedz, ze reklamacja NIE zostaje uznana, bo jak byk jest ze takie smsy wysylalem. Wkurzylem sie wiec i powiedzialem, ze tak tego nie zostawie przy okazji zablokowalem ten spam na wszystkich 3 numerach.

I teraz co dalej. Jak mowie jestem przekonany na milion procent, ze nie wysylalem tych smsow, ale one jednak na bilingu widnieja. Gdzie mam sie udac wyzej, bo na play chyba nie ma co liczyc?

Czytajac fora internetowe widze, ze mase ludzi ma z tym problem. Czesc jednak przyznaje, ze na takie smsy odpowiadala, jednak jest tez spora grupa ktora tak jak ja jest przekonana w 100% ze nie odpisywali na takie smsy. Jeden przypadek jaki doczytalem, to gosciu mial smsy na bilingu zaliczone wtedy kiedy jechal samochodem, drugi wtedy kiedy komorke mial w serwisie, a trzeci kiedy komorke mial rozladowana.

Jak mam walczyc? Dodam, ze gdyby nie ten sms informujacy o rachunku dalej bym nic nie wiedzial.

MIX-NET

Data: 2012-03-18 19:36:32
Autor: Robert Tomasik
SMS specjalny oszukany
Użytkownik "MIX-NET" <hk@.pl> napisał w wiadomości news:jk591q$dtm$1inews.gazeta.pl...

Jak mam walczyc? Dodam, ze gdyby nie ten sms informujacy o rachunku dalej bym nic nie wiedzial.

Porozumieć sie na formach z tymi osobami, które na 100% nie wysyłały SMS-ów i wspólnie złożyć zawiadomienie o oszustwie. Najlepiej w Prokuraturze właściwej dla siedziby operatora. Ktoś bedzie miał problem, ale przy kilkudziesięciu pokrzywdzonych trudno uznać, ze wszyscy kłamią. Nie wiem, co z tego wyjdzie, ale lepszego pomysłu nie mam.

Data: 2012-03-19 10:22:42
Autor: Maciek
SMS specjalny oszukany
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał
[...]

A to nie kłóci się z zasadą, że podejrzenie popełnienia przestępstwa zgłasza się tam, gdzie nabrało się tego podejrzenia?
Z moich doświadczeń wynika, że właściwość miejscowa jest stawiana na pierwszym miejscu przez policję/prokuraturę - a gdzie pan był gdy doszedł pan do wniosku, że został oszukany?

problem, ale przy  kilkudziesięciu pokrzywdzonych trudno uznać, ze
wszyscy kłamią.

Porozumieć się należy ale mogę się założyć, że 90% pokrzywdzonych wymięknie i odpuści. Wydrukować, pójść na komisariat, spędzić tam godzinę na przesłuchaniu a wcześniej na walce z dyżurnym o przyjęcie zgłoszenia - yyy, a miało się samo zrobić.

Ja bym proponował skupić się na swoich działaniach. Po uzyskaniu numeru sprawy powiadomić o tym _faktycznie_zainteresowanych_ aby mogli dołączyć taki nr do swoich zgłoszeń.

A to wszystko dlatego, że jak się ludziska zaczną zbierać do wspólnego działania, to albo będzie to trwało rok albo wyjdzie im z tego pozew zbiorowy ;)

--
M.

Data: 2012-03-19 18:28:55
Autor: Robert Tomasik
SMS specjalny oszukany
Użytkownik "Maciek" <mmuran@gmail.com> napisał w wiadomości news:jk6tqk$a6m$1inews.gazeta.pl...
[...]

Podejrzenie można zgłosić gdziekowliek. I tak zostanie wysłane wg właśćiwości miejscowej.

Z moich doświadczeń wynika, że właściwość miejscowa jest stawiana na pierwszym miejscu przez policję/prokuraturę - a gdzie pan był gdy doszedł pan do wniosku, że został oszukany?

Przy oszustwie na odległość meijsce popełnienia przestępstwa, to miejsce, gdzie działał sprawca.

[...]

Jak ktoś zgłosi zbiorowo przestępstwo, to poitem bedą przesłuchiwani w charakterze swiadka. Nie chdoziło mi o składanie kilkuset zawiadomień, tylko jednego zawierajacego te kilkaset nazwisk.

Ja bym proponował skupić się na swoich działaniach. Po uzyskaniu numeru sprawy powiadomić o tym _faktycznie_zainteresowanych_ aby mogli dołączyć taki nr do swoich zgłoszeń.

Głupia rada. Zanim cokolwiek ktokolwiek do tego dołączy, to każda ze spraw samoistnie zostanie umorzona.

A to wszystko dlatego, że jak się ludziska zaczną zbierać do wspólnego działania, to albo będzie to trwało rok albo wyjdzie im z tego pozew zbiorowy ;)

Jeden musi sie poswięcić, zrobic tabelkę i złożyć zawiadomienie w imieniu wszystkich. Przy użyciu poczty elektronicznej, to góra tydzień. Jak ktoś do tygodnia nie odpowie, to po prostu nie jest zainteresowany i tyle.

Data: 2012-03-20 14:56:39
Autor: Maciek
SMS specjalny oszukany
Użytkownik "Robert Tomasik"
[...]

Masz rację, nie przemyślałem :)

Należałoby jednak dodać, że i tak zostanie umorzona i właściwie to od razu można szykować gotowca zażalenia na postanowienie o umorzeniu.

--
M.

Data: 2012-03-20 19:56:38
Autor: Robert Tomasik
SMS specjalny oszukany
Użytkownik "Maciek" <mmuran@gmail.com> napisał w wiadomości news:jka288$pn7$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Robert Tomasik"
[...]

Przy kilkudziesieciu pokrzywdzonych istnieje szansa, ze jednak ktoś sie nad tym zastanowi. Przy pojedynczym pokrzywdzonym nikt się nie bedzie zastanawiał.

Data: 2012-03-18 19:49:47
Autor: news.neostrada.pl
SMS specjalny oszukany

[...]

Masz problem .
Wpadłeś w pułapkę SMSów płatnych przychodzącch .
Najszybciej będzie jak się wyrejestrujesz
z usługi zgodnie z regulaminem wysyłając
SMSa ( SMSy) pod właściwy numer .
Niestety trzeba przeczytać regulamin "konkursu" , i w nim odszukać
informację jak to zrobić :-)
Jaki to "konkurs " możesz wywnioskować z SMSów które
otrzymałeś , po samym numerze ciężko dojść, numer stanowi
tylko taryfę po jakiej jesteś nabijany w butelkę .

Data: 2012-03-18 20:12:10
Autor: MIX-NET
SMS specjalny oszukany

Użytkownik "news.neostrada.pl" <1anvjal@tznvy.pbz> napisał w wiadomości news:jk5aoe$sdv$1adenine.netfront.net...

[...]

Mam wrazenie, ze nie doczytales do konca.

SMS na bilingu mam oznaczone jako WYSLANE, czego nie robilem na 100%. 3 z tych smsow wyslalem niby wczoraj kiedy spalem o 8 rano w odstepach 1 minutowych. No chyba, ze system wysyla platne smsy, a w bilingu platne przychodzace = wychodzace? Jakas bzdura nad bzdurami. Zreszta ostatni sms z tym gownem dostalem 04/03/2012 o 19:00 czego na bilingu oczywiscie nie ma, wiec skad data 17.03.2012?

Spam dotyczy jakis gier, dowcpow i czegos tam jeszcze o czym dowiedzialem sie dopiero dzisiaj, bo takich smsow nawet nie czytam, nie mowiac o odpisywaniu.
Wszystkie smsy specjalnie dzis w BOK zablokowalem. Jestem na etapie smarowania pisma do CT Creative Team S.A., bo wygoglowalem ze to do nich nalezy numer. Bede zadal cofniecia naleznosci oraz informacji skad maja moj numer w bazie.

Co do problemu, to pol roku temu widzialem o podobnej sprawie reportaz, tyle ze tam ludzie odpisywali na ten sms i potem faktycznie przychodzily smsy przychodzace platne. Wtedy sobie pomyslalem, dobrze ze tego gowna nawet nie czytam.

Jestem swiadomym uzytkownikiem telefonu, a biling, ktory mi pokazuje ze o 8 rano wczoraj wyslalem 3 smsy specjalne jest po prostu FALSZYWY.
Niestety ja moge mowic ze nie wysylalem, a biling mowi co innego. I czarna dupa.

Widze, ze taki wal moze trafic kazdego. Ja nie zamierzam sie poddac.

MIX-NET

Data: 2012-03-18 20:42:07
Autor: news.neostrada.pl
SMS specjalny oszukany

Użytkownik "MIX-NET" <hk@.pl> napisał w wiadomości news:jk5c2c$ler$1inews.gazeta.pl...

[...]

Sądy nierychliwe , a sms wyłączający usługę nie zaszkodzi .
Umiejętność wyłączania durnych usług może jeszcze przydać
się w życiu - może komuś innemu pomożesz .
Zrobisz jak zechcesz , ale przygotój kasy DUŻO więcej
niż 31 zł. Ci od dowcipnych SMSów wkalkulowali
zdaje się w ryzyko swojego modelu biznesowego również
i sprawy sądowe , i kary od organów kontrolnych .
Ot biznes taki :-))
http://www.cik.uke.gov.pl/wiadomoci-przyjaznynet/136-uwaga-na-premium-sms-
http://di.com.pl/news/37263,0,UKE_Ustalono_srodki_przeciwko_SMS-owym_naciagaczom.html
http://forsal.pl/artykuly/491464,nabici_w_sms_y_czyli_kosztowny_podatek_od_marzen.html

Data: 2012-03-18 20:49:05
Autor: MIX-NET
SMS specjalny oszukany

Użytkownik "news.neostrada.pl" <1anvjal@tznvy.pbz> napisał w wiadomości news:jk5dqi$utf$1adenine.netfront.net...

[...]

Dokladnie 41 zl, bo 4 smsy. Widze co jest na bilingu. I jak pisalem smsy premium (wszystkie) w dniu dzisiejszym zostaly zablokowane. To jednak dalej dla mnie nie pojete zeby na bilingu pojawilo sie COS co wiem, ze nie robilem. Kazdemu mozna wrypac 10 smsow premium i teraz plac?

MIX-NET

Data: 2012-03-18 21:12:29
Autor: Leszek B
SMS specjalny oszukany

[...]

A może android Ci zaszkodził ?
pozdrawiam L

Data: 2012-03-24 19:19:32
Autor: MIX-NET
SMS specjalny oszukany

Użytkownik "Leszek B" <RANGE@RANGE.PL> napisał w wiadomości news:4f6641b2$1news.home.net.pl...

[...]

Wszystko jest mozliwe........

MIX-NET

Data: 2012-03-18 23:38:24
Autor: J.F.
SMS specjalny oszukany
Dnia Sun, 18 Mar 2012 20:49:05 +0100, MIX-NET napisał(a):
[...]

Zacznij od donosiku do UKE.

To ze nie rozrozniaja tego na bilingu juz zakrawa na kare :-)

J.

Data: 2012-03-19 07:08:30
Autor: phungus
SMS specjalny oszukany
MIX-NET <hk@.pl> napisał(a):

Jak mam walczyc? Dodam, ze gdyby nie ten sms informujacy o rachunku dalej bym nic nie wiedzial.

MIX-NET

http://niebezpiecznik.pl/post/odebranie-tego-sms-a-bedzie-cie-drogo-kosztowalo/

Pozdro,
ph.

Data: 2012-03-19 08:27:28
Autor: MIX-NET
SMS specjalny oszukany

Użytkownik "phungus" <phungus@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jk6m1e$ovm$1inews.gazeta.pl...

http://niebezpiecznik.pl/post/odebranie-tego-sms-a-bedzie-cie-drogo-kosztowalo/

Witam.
O smsach ktore same sie wysylaja bez naszej wiedzy tez juz troche czytalem. Niektorym po reklamacji karty sim udalo sie wyjsc z klopotow. Pytanie gdzie to reklamowac? Sama karte sim? Tzn. dac do ekspertyzy. Do serwisu operatora?

MIX-NET

Data: 2012-03-19 16:00:08
Autor: Krystek
SMS specjalny oszukany
W dniu 2012-03-19 08:27, MIX-NET pisze:
phungus  napisał w wiadomości:

[...]

Polecam obejrzenie archiwalnego odcinka "Ekspresu reporterów " z TVP2 - <http://www.tvp.pl/publicystyka/magazyny-reporterskie/magazyn-ekspresu-reporterow/wideo/01022011-2150/3793195> Była tam sprawa gościa, który dostał wysokie rachunki za SMS-y, których nie wysyłał, a które były wyszczególnione na billingu. Pod tym linkiem, od 52 sekundy jest zajawka materiału (sam materiał od 14 minuty 42 sekundy).

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-03-19 20:58:06
Autor: MIX-NET
SMS specjalny oszukany

[...]

Poki co zablokowalem w playu wszystkie smsy premium i dodatkowo kazalem sobie wyslac papier/podkladke, ze blokuja mi SMS premium zarowno przychodzace jak i wychodzace. Jak sytuacja sie powtorzy, to bedzie papier ze takich uslug sobie nie zyczylem i niech sie bujaja. Z rachunkiem powalcze. Ostatni raz mam abonament w tym zlodziejskim kraju.

MIX-NET

Data: 2012-03-20 10:25:00
Autor: Chris
SMS specjalny oszukany
MIX-NET nabazgrał(a):

rachunkiem  powalcze. Ostatni raz mam abonament w tym zlodziejskim kraju.

Chyba w Play bo w T-Mobile nigdy nie miałem i nie widziałem takiej akcji :)

Data: 2012-03-20 10:56:48
Autor: MIX-NET
SMS specjalny oszukany

Użytkownik "Chris" <spam@spam.net> napisał w wiadomości news:jk9idf$ega$1inews.gazeta.pl...
MIX-NET nabazgrał(a):

rachunkiem  powalcze. Ostatni raz mam abonament w tym zlodziejskim kraju.

Chyba w Play bo w T-Mobile nigdy nie miałem i nie widziałem takiej akcji :)

Jak googlowalem, to widzialem ze problem dotyczy wszystkich sieci, tak ze nie znasz dnia i godziny.........Czego nikomu nie zycze

MIX-NET

Data: 2012-03-20 12:17:23
Autor: Chris
SMS specjalny oszukany
MIX-NET nabazgrał(a):

[...]

Mam wyłączone usługi reklam przez sms  :)

Data: 2012-03-21 11:04:26
Autor: yabba
SMS specjalny oszukany
Użytkownik "MIX-NET" <hk@.pl> napisał w wiadomości news:jk834i$hq8$1inews.gazeta.pl...

[...]

Czy te SMS Premium można zablokować przez Play24 czy tylko przez infolinię?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-03-21 17:46:22
Autor: MIX-NET
SMS specjalny oszukany

Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w wiadomości news:jkc93c$c3h$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "MIX-NET" <hk@.pl> napisał w wiadomości news:jk834i$hq8$1inews.gazeta.pl...

Czy te SMS Premium można zablokować przez Play24 czy tylko przez infolinię?

Przez infolinie.

MIx-NET

Data: 2012-03-20 20:24:53
Autor: dwr
SMS specjalny oszukany
W dniu 2012-03-18 19:20, MIX-NET pisze:
[...]

[...]
Jak mam walczyc? Dodam, ze gdyby nie ten sms informujacy o rachunku dalej
bym nic nie wiedzial.

MIX-NET

A jakby powalczyć trochę z firmą, która za tym stoi?
Niech udowodnią, że mieli Twoją zgodę?
Tak w formie sms'a lub jakiejś rejestracji w serwisie?
Skoro nie ma rejestracji to nie było i zamówienia usługi.

Data: 2012-03-21 13:22:55
Autor: Jingiel
SMS specjalny oszukany

http://www.mojarybka.pl/Res/Regulamin.pdf

Płatne przychodzące. Jest opis jak wyłączyć. Instalowałeś jakieś aplikacje?

--

Jingiel

Data: 2012-03-21 17:47:44
Autor: MIX-NET
SMS specjalny oszukany

Użytkownik "Jingiel" <xxx@xxx.xx> napisał w wiadomości news:jkch76$ol7$1news.task.gda.pl...

http://www.mojarybka.pl/Res/Regulamin.pdf

Płatne przychodzące. Jest opis jak wyłączyć. Instalowałeś jakieś aplikacje?

Aplikacje z marketu to co jakis czas oczywiscie instaluje. Moje smsy nie byly platne przychodzace, bo ja ich w komorce nie mam. Na bilingu mam platne wychodzace. Wychodzace o takiej porze w ktorej spalem, a telefon byl w ladowarce.

MIX-NET

Data: 2012-03-22 09:57:36
Autor: yabba
SMS specjalny oszukany
Użytkownik "Jingiel" <xxx@xxx.xx> napisał w wiadomości news:jkch76$ol7$1news.task.gda.pl...

http://www.mojarybka.pl/Res/Regulamin.pdf

Płatne przychodzące. Jest opis jak wyłączyć. Instalowałeś jakieś aplikacje?

W którym punkcie jest o płatnych przychodzących, bo czytam i nie mogę znaleźć?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-03-28 14:21:07
Autor: Amir
SMS specjalny oszukany
> [...]
5. Po wroceniu do domu zadzwonilem do BOK i juz dostalem odpowiedz, ze reklamacja NIE zostaje uznana, bo jak byk jest ze takie smsy wysylalem. Wkurzylem sie wiec i powiedzialem, ze tak tego nie zostawie przy okazji zablokowalem ten spam na wszystkich 3 numerach.

Miałem podobre problemu z PLAY (mam 3 numery).
Ogolnie cięzko walczyć z nimi, mnie uratowały nagrane rozmowy
i perfidne kłamstwa z ich strony, na koniec odpowiedzieli telefonicznie, ze nie uznali reklamacji.
Nie dostałem pisemnej odpowiedzi mineło ponad miesiąc, poinformowalem o zgłoszeniu sprawy do UKE.

I nagle reklamacja zostala uznana, ale u mnie chodzilo ok 1k.
Opisz wszystko ładnie do nich i również do UKE przeslij kopie pisma.

niestety play wychodzi z założenia, ze nie uznaje reklamacji.

I to taka przygoda zaczeła mi się na początku wspolpracy z play
15 lat w Erze 'będac' nie miałem takich przebojów nigdy.

pozdrawiam
AT

pozdrawiam

SMS specjalny oszukany