SMS specjalny oszukany

Data: 2012-03-18 19:36:32
Autor: Robert Tomasik
SMS specjalny oszukany
Użytkownik "MIX-NET" <hk@.pl> napisał w wiadomości news:jk591q$dtm$1inews.gazeta.pl...

Jak mam walczyc? Dodam, ze gdyby nie ten sms informujacy o rachunku dalej bym nic nie wiedzial.

Porozumieć sie na formach z tymi osobami, które na 100% nie wysyłały SMS-ów i wspólnie złożyć zawiadomienie o oszustwie. Najlepiej w Prokuraturze właściwej dla siedziby operatora. Ktoś bedzie miał problem, ale przy kilkudziesięciu pokrzywdzonych trudno uznać, ze wszyscy kłamią. Nie wiem, co z tego wyjdzie, ale lepszego pomysłu nie mam.

Data: 2012-03-19 10:22:42
Autor: Maciek
SMS specjalny oszukany
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał
[...]

A to nie kłóci się z zasadą, że podejrzenie popełnienia przestępstwa zgłasza się tam, gdzie nabrało się tego podejrzenia?
Z moich doświadczeń wynika, że właściwość miejscowa jest stawiana na pierwszym miejscu przez policję/prokuraturę - a gdzie pan był gdy doszedł pan do wniosku, że został oszukany?

problem, ale przy  kilkudziesięciu pokrzywdzonych trudno uznać, ze
wszyscy kłamią.

Porozumieć się należy ale mogę się założyć, że 90% pokrzywdzonych wymięknie i odpuści. Wydrukować, pójść na komisariat, spędzić tam godzinę na przesłuchaniu a wcześniej na walce z dyżurnym o przyjęcie zgłoszenia - yyy, a miało się samo zrobić.

Ja bym proponował skupić się na swoich działaniach. Po uzyskaniu numeru sprawy powiadomić o tym _faktycznie_zainteresowanych_ aby mogli dołączyć taki nr do swoich zgłoszeń.

A to wszystko dlatego, że jak się ludziska zaczną zbierać do wspólnego działania, to albo będzie to trwało rok albo wyjdzie im z tego pozew zbiorowy ;)

--
M.

Data: 2012-03-19 18:28:55
Autor: Robert Tomasik
SMS specjalny oszukany
Użytkownik "Maciek" <mmuran@gmail.com> napisał w wiadomości news:jk6tqk$a6m$1inews.gazeta.pl...
[...]

Podejrzenie można zgłosić gdziekowliek. I tak zostanie wysłane wg właśćiwości miejscowej.

Z moich doświadczeń wynika, że właściwość miejscowa jest stawiana na pierwszym miejscu przez policję/prokuraturę - a gdzie pan był gdy doszedł pan do wniosku, że został oszukany?

Przy oszustwie na odległość meijsce popełnienia przestępstwa, to miejsce, gdzie działał sprawca.

[...]

Jak ktoś zgłosi zbiorowo przestępstwo, to poitem bedą przesłuchiwani w charakterze swiadka. Nie chdoziło mi o składanie kilkuset zawiadomień, tylko jednego zawierajacego te kilkaset nazwisk.

Ja bym proponował skupić się na swoich działaniach. Po uzyskaniu numeru sprawy powiadomić o tym _faktycznie_zainteresowanych_ aby mogli dołączyć taki nr do swoich zgłoszeń.

Głupia rada. Zanim cokolwiek ktokolwiek do tego dołączy, to każda ze spraw samoistnie zostanie umorzona.

A to wszystko dlatego, że jak się ludziska zaczną zbierać do wspólnego działania, to albo będzie to trwało rok albo wyjdzie im z tego pozew zbiorowy ;)

Jeden musi sie poswięcić, zrobic tabelkę i złożyć zawiadomienie w imieniu wszystkich. Przy użyciu poczty elektronicznej, to góra tydzień. Jak ktoś do tygodnia nie odpowie, to po prostu nie jest zainteresowany i tyle.

Data: 2012-03-20 14:56:39
Autor: Maciek
SMS specjalny oszukany
Użytkownik "Robert Tomasik"
[...]

Masz rację, nie przemyślałem :)

Należałoby jednak dodać, że i tak zostanie umorzona i właściwie to od razu można szykować gotowca zażalenia na postanowienie o umorzeniu.

--
M.

Data: 2012-03-20 19:56:38
Autor: Robert Tomasik
SMS specjalny oszukany
Użytkownik "Maciek" <mmuran@gmail.com> napisał w wiadomości news:jka288$pn7$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Robert Tomasik"
[...]

Przy kilkudziesieciu pokrzywdzonych istnieje szansa, ze jednak ktoś sie nad tym zastanowi. Przy pojedynczym pokrzywdzonym nikt się nie bedzie zastanawiał.

SMS specjalny oszukany