SMS z zastrzeżonego numeru?

Data: 2010-08-12 08:07:15
Autor: Irk
SMS z zastrzeżonego numeru?
Mam zastrzeżony numer (usługa włączona na stałe) ale gdy wysyłam SMS-a
to numer jest prezentowany. Według mnie to nielogiczne. Czym to jest
spowodowane?

Data: 2010-08-12 16:13:56
Autor: Waldek Godel
SMS z zastrzeżonego numeru?
Dnia Thu, 12 Aug 2010 08:07:15 -0700 (PDT), Irk napisał(a):

Mam zastrzeżony numer (usługa włączona na stałe) ale gdy wysyłam SMS-a
to numer jest prezentowany. Według mnie to nielogiczne. Czym to jest
spowodowane?

Zastrzeżenie numeru znaczy tylko, że twój numer nie znajdzie się w
książkach telefonicznych ani nie będzie podawany przez informację. I nic
więcej.

Operatorzy wraz z zastrzeżeniem, często włączają inną usługę, zwaną CLIR
(którą zapewne byłeś łaskawy pomylić z zastrzeżeniem). Znajdź sobie co ten
skrót znaczy i się nad tym znaczeniem dobrze zastanów.

"Sama nazwa poweruser mowi ze sa wypaczeni :)"- Paweł "robbo" Kamiński aka
Jan Strybyszewski

Data: 2010-08-12 09:12:24
Autor: Irk
SMS z zastrzeżonego numeru?
On 12 Sie, 17:13, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
> [...]

(którą zapewne byłeś łaskawy pomylić z zastrzeżeniem). Znajdź sobie co ten
skrót znaczy i się nad tym znaczeniem dobrze zastanów.

OK, może się źle wyraziłem - mam zatem włączoną usługę CLIR, czyli
"ukrywanie prezentacji własnego
numeru". Z operatorem ustaliłem, że mój numer ma się nie prezentować!
Dlaczego zatem przy wysyłaniu SMS numer jest prezentowany?

Data: 2010-08-12 17:25:34
Autor: Waldek Godel
SMS z zastrzeżonego numeru?
Dnia Thu, 12 Aug 2010 09:12:24 -0700 (PDT), Irk napisał(a):

[...]

po raz kolejny - znajdź sobie co ten skrót znaczy i się nad tym zastanów.
To nie boli, naprawdę.

". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"
Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-08-12 09:37:00
Autor: Irk
SMS z zastrzeżonego numeru?
On 12 Sie, 18:25, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
> [...]

> Dlaczego zatem przy wysyłaniu SMS numer jest prezentowany?

po raz kolejny - znajdź sobie co ten skrót znaczy i się nad tym zastanów.

Nie wiem wiem, czy nie rozumiesz o czym ja mówię, czy udajesz ?
Operator miał tak zastrzec moją prezentację żeby numer się nie
prezentował.
Nie mówiłem czy bedę dzwonił, pisał SMS-y, czy.... może zagladał komuś
przez
okno do środka. Miałem się nie prezentować. Nie isteresuje mnie czy to
się nazywa
CLIR, CLIP, SLD, czy może PiS.
Numer miał się nie prezentować! Koniec kropka!
Zadam więc pytanie po raz 3:
"Dlaczego zatem przy wysyłaniu SMS numer jest prezentowany?

PS
http://www.era.pl/pl/indywidualni/uslugi-porady/telefon_stacjonarny/clir
"Ukrywanie prezentacji własnego numeru" CLIR
http://sjp.pwn.pl/szukaj/prezentacja

Data: 2010-08-12 18:43:51
Autor: Waldek Godel
SMS z zastrzeżonego numeru?
Dnia Thu, 12 Aug 2010 09:37:00 -0700 (PDT), Irk napisał(a):

Operator miał tak zastrzec moją prezentację żeby numer się nie
prezentował.

I zastrzegł - nie prezentuje się.

okno do środka. Miałem się nie prezentować. Nie isteresuje mnie czy to
się nazywa
CLIR, CLIP, SLD, czy może PiS.

szkoda, brak zainteresowania otoczeniem jest charakterystyczny dla idiotów.

"Dlaczego zatem przy wysyłaniu SMS numer jest prezentowany?

Nie jest prezentowany, pojawia ci sie coś na ekranie, tak jak przy
połączeniu?
SMS na dane nadawcy, bo musi mieć.

http://www.era.pl/pl/indywidualni/uslugi-porady/telefon_stacjonarny/clir
"Ukrywanie prezentacji własnego numeru" CLIR

i przecież działa świetnie, sam napisałeś

Data: 2010-08-12 13:50:32
Autor: Irk
SMS z zastrzeżonego numeru?
On 12 Sie, 19:43, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
> [...]

> CLIR, CLIP, SLD, czy może PiS.

szkoda, brak zainteresowania otoczeniem jest charakterystyczny dla idiotów.

wcale Cię tak nie nazwałem, ale skoro tak się nisko oceniasz...

> "Dlaczego zatem przy wysyłaniu SMS numer jest prezentowany?

Nie jest prezentowany, pojawia ci sie coś na ekranie, tak jak przy
połączeniu?
SMS na dane nadawcy, bo musi mieć.

a połączenie głosowe już nie musi ich mieć?

>http://www.era.pl/pl/indywidualni/uslugi-porady/telefon_stacjonarny/clir
> "Ukrywanie prezentacji własnego numeru" CLIR

i przecież działa świetnie, sam napisałeś

czytaj ze zrozumieniem, cytuje Ciebie "to nie boli" -- >
przy SMS brak ukrycia prezentacji

PS
w zasadzie nie oczekuję na Twoje odpowiedzi, bo przejrzałem już
archiwum
i widzę, że skaczesz, szalejesz, obrażasz, ale przy tym w ogóle nie
pomagasz
Strażniku Teksasu

Data: 2010-08-12 21:54:55
Autor: Waldek Godel
SMS z zastrzeżonego numeru?
Dnia Thu, 12 Aug 2010 13:50:32 -0700 (PDT), Irk napisał(a):

a połączenie głosowe już nie musi ich mieć?

Brawo drogi Watsonie, dokładnie tak

w zasadzie nie oczekuję na Twoje odpowiedzi, bo przejrzałem już
archiwum
i widzę, że skaczesz, szalejesz, obrażasz, ale przy tym w ogóle nie
pomagasz

Sherlock Holmes normalnie. Szkoda, że tych detektywistycznych umiejętności
zabrakło ci do poszukania odpowiedzi na twoje jakże skomplikowane pytanie.

"Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-08-12 13:58:57
Autor: Irk
SMS z zastrzeżonego numeru?
On 12 Sie, 22:54, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Dnia Thu, 12 Aug 2010 13:50:32 -0700 (PDT), Irk napisał(a):

> a połączenie głosowe już nie musi ich mieć?

Brawo drogi Watsonie, dokładnie tak

to jeszcze podaj gdzie to jest napisane drogi Sherlocku, że tak
POWINNO
być...

Data: 2010-08-12 22:07:26
Autor: Waldek Godel
SMS z zastrzeżonego numeru?
Dnia Thu, 12 Aug 2010 13:58:57 -0700 (PDT), Irk napisał(a):

Brawo drogi Watsonie, dokładnie tak

to jeszcze podaj gdzie to jest napisane drogi Sherlocku, że tak
POWINNO
być...

w specyfikacji systemu GSM i pośrednio ISDN.
Szukanie masz jeszcze na gorąco opanowane, znajdziesz w mgnieniu oka.

"Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł
"robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-08-12 14:11:27
Autor: Irk
SMS z zastrzeżonego numeru?
On 12 Sie, 23:07, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:

> [...]

w specyfikacji systemu GSM i pośrednio ISDN.
Szukanie masz jeszcze na gorąco opanowane, znajdziesz w mgnieniu oka.

tego się spodziewałem - na trudne pytania nie potrafisz jednak
odpowiadać

PS
przypominam tylko, że w telefonii analogowej też mamy SMS-y :)

Data: 2010-08-12 22:15:18
Autor: Waldek Godel
SMS z zastrzeżonego numeru?
Dnia Thu, 12 Aug 2010 14:11:27 -0700 (PDT), Irk napisał(a):

przypominam tylko, że w telefonii analogowej też mamy SMS-y :)

W jakiej telefoni analogowej, drogi Sherlocku? I jakie SMS-y?
Te odczytywane z komputera?

"HTC HD Mini to chyba pierwszy HTC z microUSB" - Paweł "robbo" Kamiński aka
Jan Strybyszewski

Data: 2010-08-12 23:17:29
Autor: SDD
SMS z zastrzeżonego numeru?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:wx28m7e9qccy.dlglepper.institute.com...

W jakiej telefoni analogowej, drogi Sherlocku? I jakie SMS-y?
Te odczytywane z komputera?

No normalnie - na zwyklym POTS w Tepsie. Po protokole FSK czy jak sie tam toto nazywa.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-08-12 22:21:15
Autor: Waldek Godel
SMS z zastrzeżonego numeru?
Dnia Thu, 12 Aug 2010 23:17:29 +0200, SDD napisał(a):

No normalnie - na zwyklym POTS w Tepsie. Po protokole FSK czy jak sie tam toto nazywa.

normalnie to jest kilka róznych mozliwości i ciężko wiedzieć co ten geniusz
wywiadu ma na mysli - mogą być te, mogą być te o których ja wspomniałem,
mogą być sms-y w śp. telefonii NMT (w końcu też analogowa...)
"Zrozum ze brandzlowanie sie "pseduo funkcjami multitaskingu" dla
uzytkownika "normalnego" jest bez celowe"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-08-13 11:47:02
Autor: Irk
SMS z zastrzeżonego numeru?
On 12 Sie, 23:15, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
> [...]

> przypominam tylko, że w telefonii analogowej też mamy SMS-y :)

W jakiej telefoni analogowej, drogi Sherlocku? I jakie SMS-y?

troche się geniuszu nie douczyłeś, a to przecież podobno nie boli:
http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/telefon_domowy/uslugi_dodane/usl_dodatkowe/domowy_sms_tp/

Data: 2010-08-12 23:52:54
Autor: niusy.pl
SMS z zastrzeżonego numeru?

[...]

W specyfikacji NNTP też jest email co nie przeszkadza wysyłać poprawne wiadomości bez niego

Data: 2010-08-12 23:40:35
Autor: niusy.pl
SMS z zastrzeżonego numeru?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info>

a połączenie głosowe już nie musi ich mieć?

Brawo drogi Watsonie, dokładnie tak

To tylko pole wiadomości. Może być numerem, może być tekstem np pustym

Data: 2010-08-12 23:37:52
Autor: niusy.pl
SMS z zastrzeżonego numeru?

[...]

Teraz zastanów się kto jest kim

"Dlaczego zatem przy wysyłaniu SMS numer jest prezentowany?

Nie jest prezentowany, pojawia ci sie coś na ekranie, tak jak przy
połączeniu?
SMS na dane nadawcy, bo musi mieć.

O to właśnie chodzi, że nie musi

Data: 2010-08-12 19:32:56
Autor: Arti
SMS z zastrzeżonego numeru?
Użytkownik "Irk" <jw1066@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c6198aa5-5ec8-4c1d-8f43-6f9e9fe10136@a36g2000yqc.googlegroups.com...

[...]

Człowieku, bez urazy. Czy z Tobą jest coś ten nie tego?
Przeczytaj co jest napisane na stronie do której link podałeś - podpowiem, jest tam dużo słów które rozpoczynają się na literkę d (druga z, trzecia w a resztę sobie dodaj). Nie ma tam jakiejkolwiek informacji na temat wysyłania wiadomości.

Arti

Data: 2010-08-12 18:20:14
Autor: SDD
SMS z zastrzeżonego numeru?

Użytkownik "Irk" <jw1066@wp.pl> napisał w wiadomości news:5e5b541c-1a6d-44fa-a833-234d1acf304fc10g2000yqi.googlegroups.com...
[...]

To zle troszke przetlumaczyli.
CLIR to skrot od C-alling L-ine I-dentification R-estriction.
Calling znaczy "dzwoniaca" , nie "pisząca SMS-y"
W kazdym razie prawo, poki co, nie naklada na operatorow obowiazku umozliwiania ukrywania prezentacji przy polaczeniach typu glosowego...

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-08-12 17:10:42
Autor: SDD
SMS z zastrzeżonego numeru?

Użytkownik "Irk" <jw1066@wp.pl> napisał w wiadomości news:e84480cb-2cbb-4e56-a672-c21eb30f6319i31g2000yqm.googlegroups.com...
Mam zastrzeżony numer (usługa włączona na stałe) ale gdy wysyłam SMS-a
to numer jest prezentowany. Według mnie to nielogiczne. Czym to jest
spowodowane?

Specyfika warunkow technicznych, protokolu, itp.
Jest tak "od zawsze"... co nie oznacza oczywiscie, ze nie daloby sie tego zmienic - wystarczyloby np. podmieniac kontom z aktywna usluga CLIR numer nadawcy na jakis numer typu "0000" (jak z bramek www) czy nawet na nadawce tekstowego "Zastrzezony". Nikomu jednak nie chce sie tego - na dzien dzisiejszy - zmieniac.

Pozdrawiam
SDD

SMS z zastrzeżonego numeru?