SMSy reklamowe - kto odpowiada?

Data: 2012-01-01 20:10:55
Autor: KK
SMSy reklamowe - kto odpowiada?
Firma X reklamuje sie smsami. Po skardze do tej firmy otrzymalem od niej informacje ze firma X podpisala umowe z firma Y a ta znowu moze zlecic wysylanie smsow firmie Z. Do kogo mam w takim razie kierowac prosby o usuniecie mojego nr i ew skarge do GIODO ?

Data: 2012-01-01 20:40:51
Autor: Krzysztof Jodłowski
SMSy reklamowe - kto odpowiada?
> Do kogo mam w takim razie kierowac prosby o
> usuniecie mojego nr

Zignoruj ich. Oni na pewno ślą z automatu do wszystkich. Zablokuj w komórce lub u operatora numer z którego przychodzą smsy (jeśli się da).

i ew skarge do GIODO ?

No raczej skargę do GIODO powinieneś złożyć do GIODO :)

Ale nr tel nie jest daną osobową i nie ma podstaw do złożenia skargi. Chyba, że ślą w powiązaniu z danymi osobowymi (nazwisko, imię itp.), to tak pod warunkiem, że te dane nie zostały uzyskane za Twoją zgodą.

Krzysztof

Data: 2012-01-01 20:55:31
Autor: KK
W dniu 2012-01-01 20:40, Krzysztof Jodłowski pisze:
> [...]

Chyba, że ślą w powiązaniu z danymi osobowymi (nazwisko, imię itp.), to
tak pod warunkiem, że te dane nie zostały uzyskane za Twoją zgodą.

Ale skoro maja tylko moj nr a ja chce zeby go usuneli to maja taki psi obowiazek chyba?

Data: 2012-01-01 21:08:58
Autor: Krzysztof Jodłowski
SMSy reklamowe - kto odpowiada?
Ale skoro maja tylko moj nr a ja chce zeby go usuneli to maja taki psi
obowiazek chyba?

Nie. Podobnie gdybyś zażądał, żebym np. ja wymazał Twój numer z notatnika. Mogę to zrobić, ale nie muszę.

Jeśli będziesz tych smsów otrzymywał dostatecznie dużo (wartość uznaniowa), to możesz ich próbować skarżyć o nękanie.

Krzysztof

Data: 2012-01-01 21:12:01
Autor: KK
W dniu 2012-01-01 21:08, Krzysztof Jodłowski pisze:
[...]

Nie zgodze sie z Tobą bo np wysylajac smsy konkursowy do polsatu w odp dostaje info o administratorze danych. Rozumiem ze to info dostaje po to zebym mogł sie do niego zglosic i prosic o usuniecie nr zeby nie dostawac innych smsow.
A tutaj nie wiem nic o administratorze a nie chce juz dostawac smsow na ktore nigdy nie wyrazilem zgody

Data: 2012-01-01 21:18:52
Autor: Krzysztof Jodłowski
SMSy reklamowe - kto odpowiada?
> Nie zgodze sie z Tobą bo np wysylajac smsy konkursowy do polsatu w
> odp dostaje info o administratorze danych.

Bo to jest loteria (konkurs).

A tutaj nie wiem nic o administratorze a nie chce juz dostawac smsow na
ktore nigdy nie wyrazilem zgody

Nie musisz wyrażać zgody, żeby ktoś mógł do Ciebie wysłać SMSa (e-maila, listu, faksu, telefonu itp.). Zwłaszcza jeśli jest to SMS słany z automatu do wszystkich numerów po kolei. Nie ma wtedy żadnej bazy, a tym bardziej zawierającej dane osobowe.
Podobnie jest z e-mailem, czy listem. Chyba, że zawiera niezamówioną informację handlową. Wtedy możesz zgłosić to na policji - jest to wykroczenie.

Krzysztof

Data: 2012-01-01 21:27:40
Autor: KK
W dniu 2012-01-01 21:18, Krzysztof Jodłowski pisze:

[...]

Nie wiem czy jest slany z automatu czy nie ale z odpowiedzi jaka dostalem od firmy ktorej to wlasnie smsy reklamowe dostaje (z oferta pozyczki got.) wynika ze firma zlecila wysylanie jakiejs innej firmie ktora to posiada legalna baze danych
Troche to dziwne ze posiadaja moj nr a ja nie moge nic z tym zrobic
Rozumiem ze oferta pozyczki jest niezamowiona inf handlowa i jedyne co moge zrobic to zglosic na policje?
Chcialem to zalatwic polubownie i powolac sie na Ustawę o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.ART 9 pkt 3

"Nieuczciwymi praktykami rynkowymi w każdych okolicznościach są następujące
agresywne praktyki rynkowe:
3) uciążliwe i niewywołane działaniem albo zaniechaniem konsumenta nakłanianie
do nabycia produktów przez telefon, faks, pocztę elektroniczną lub
inne środki porozumiewania się na odległość, z wyjątkiem przypadków egzekwowania
zobowiązań umownych, w zakresie dozwolonym przez obowiązujące
przepisy"

Data: 2012-01-01 22:27:24
Autor: WAM
On Sun, 01 Jan 2012 21:27:40 +0100, KK <noname@nomail.com> wrote:

Troche to dziwne ze posiadaja moj nr a ja nie moge nic z tym zrobic
Kazdy ma prawo sobie wygenerowac dowolne ciagi cyfr i tym samym
"posiadac" numery roznych osob.

WAM

Data: 2012-01-01 21:13:26
Autor: KK
[...]

a to ze masz w notatniku to sobie mozesz miec do momentu jak nie zaczniesz mi wysylac smsow marketingowych bez mojej zgody na ich otrzymywanie

Data: 2012-01-02 20:11:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 1 Jan 2012, KK wrote:

[...]

  Co prawda to prawda.
  Tyle, że jak wystąpi z bezpodstawnym żądaniem (usunięcia numeru[1],
zamiast zaprzestania wysyłania "marketingu"), to fachowo i gładko
odeślą go na drzewo.

  W tym problem.
[1] Jakby argument z "usuwaniem numeru" miał podstawy, to posiadacze
  tablic matematycznych - za czasów przedkalkulatorowych coś
  takiego drukowano - mieliby przechlapane)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-01-02 20:31:56
Autor: KK
On Sun, 1 Jan 2012, KK wrote:

[...]

To co mam zrobic?
Czemu jak napisze do powaznej firmy o usuniecie mojego nr i zaprzestanie wysylania ofert, to oni to robia grzecznie, a na takich malych pajacow nie ma rady?

Data: 2012-01-02 20:47:56
Autor: Krzysztof Jodłowski
SMSy reklamowe - kto odpowiada?
Czemu jak napisze do powaznej firmy o usuniecie mojego nr i zaprzestanie
wysylania ofert, to oni to robia grzecznie, a na takich malych pajacow
nie ma rady?

Duża, poważna firma dba o swój wizerunek. "Małym pajacom" to lata.

Krzysztof

Data: 2012-01-02 21:58:25
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 2 Jan 2012, KK wrote:

Tyle, że jak wystąpi z bezpodstawnym żądaniem (usunięcia numeru[1],
zamiast zaprzestania wysyłania "marketingu"), to fachowo i gładko
odeślą go na drzewo.
[...]

To co mam zrobic?

  Hm... sądziłem że wyżej napisałem jasno i wyraźnie.
  IMVHO - żądać TYLKO tego, do czego masz prawo.
  Ani krańca paznokcia więcej, ani słowa więcej.
  Masz przykład w wątku obok - występujący jako poszkodowany
wspomniał o czymś co miejsca nie miało i na tym się cała
sprawa wyłożyła.

Czemu jak napisze do powaznej firmy o usuniecie mojego nr i zaprzestanie wysylania ofert, to oni to robia grzecznie,

....bo stosują "normalną logikę"... :)

a na takich malych pajacow nie ma rady?

....bo ci stosują "złośliwą logikę prawną", opartą na tym, że
95%++ składających reklamacje, skargi i zażalenia  popełni
błędy już na samym początku (np. żądając "usunięcia numeru"),
a wśród reszty większość się zniechęci :(
  Zwróć uwagę: NIE JESTEŚ uprawniony, aby im wskazywać
*JAK* oni mają to zrobić, żeby zaprzestać wysyłania
spamu. Masz tylko prawo do niezaspamowania, nic więcej.
<satyra on>"Cham jeden, będzie nam mówił co i gdzie
mamy kasować, w życiu, TUP!"<satyra off>

  Jak sądzę, poddają się dopiero jak ktoś NAPRAWDĘ pójdzie
do sądu (i to jeszcze nie popełniając błędów w pozwie).

  Nie wiem, jak w świetle Twojego opisu stosuje się art.429
KC, czy w końcu można ich (jako zleceniodawcę) zmusić,
aby to oni byli zobowiązani do dopilnowania, żeby
ich zleceniobiorca nie wysyłał spamu.

  Może ktoś zajmie stanowisko?

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-01-02 23:09:39
Autor: KK
On Mon, 2 Jan 2012, KK wrote:

[...]

Wiec na jaki przepis powolac sie w pismie z prosba o zaprzestanie wysylania ofert?
Moze to byc ustawa o przeciwdzialaniu nieuczciwym praktykom rynkowym?

Data: 2012-01-07 10:32:54
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 2 Jan 2012, KK wrote:

Wiec na jaki przepis powolac sie w pismie z prosba

  IMVHO odpada.
  Nic poniżej stanowczego żądania nie wchodzi w rachubę :]

Moze to byc ustawa o przeciwdzialaniu nieuczciwym praktykom rynkowym?

  Cała? Chyba nie. Trzeba by było jakiś konkret odszukać.

pzdr, Gotfryd

SMSy reklamowe - kto odpowiada?