SN i jej kochanka na wniosek RPO

Data: 2019-03-19 16:14:06
Autor: A. Filip
SN i jej kochanka na wniosek RPO
https://www.tvn24.pl/wyrok-za-malzenska-zdrade-sad-najwyzszy-niewierna-kobieta-i-kochanek-nie-musza-placic,919593,s.html
Zdradzony mąż nie otrzyma odszkodowania. Zdecydował Sąd Najwyższy
19 marca 2019, 8:58

Sąd Najwyższy uchylił wyrok zapłaty zadośćuczynienia dla mężczyzny
zdradzonego przez żonę. Konieczność zapłaty przez kobietę oraz jej
kochanka zasądziły wcześniej sądy niższej instancji. [...]
Mężczyzna zgłosił się do sądu ze skargą, gdy dowiedział się o romansie
żony oraz przyjaciela. Dodatkowo okazało się, że "żadne z czworga
dzieci, które urodziły się w tym związku, nie były jego dziećmi" -
tłumaczył szczegóły tej sprawy rzecznik Sądu Najwyższego Michał
Laskowski.

W sądzie zdradzany mąż poskarżył się, że naruszono jego dobra
osobiste. Sąd rejonowy przychylił się do skargi, zasądzając karę
zadośćuczynienia na korzyść zdradzonego męża. Kobieta miała zapłacić
20 tysięcy, a jej kochanek 15 tysięcy podwyższone przez sąd okręgowy z
10 tysięcy zasądzonych przez sąd rejonowy.

Sąd tłumaczył, że niewierna żona naraziła męża na utratę czci i
godności osobistej. [...]

--
A. Filip

Data: 2019-03-19 22:57:16
Autor: Marcin Debowski
SN stanął po stronie niewiernej żony i jej kochanka na wniosek RPO
On 2019-03-19, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:
[...]

SN wskazał, że przepisy, umożliwiające zasądzenie takiego odszkodowania istniały do 1950, a obecnie relacje pomiędzy małżonkami reguluje kodeks rodzinny, który takich roszczeń nie przewiduje. Generalnie chodzi o to, że konsekwencją istnienia takich roszczeń mógłby być np. sądowy zakaz zbliżania się małżonka/ki do innej osoby.

Sytuacja mogłaby być też pewnie inna, gdyby działania niewiernej zony miały w zamierzeniu ponizyć męża, ale tak według SN nie było.

--
Marcin

Data: 2019-03-20 00:08:07
Autor: u2
W dniu 19.03.2019 o 23:57, Marcin Deb-owski pisze:
Sytuacja mogłaby być też pewnie inna, gdyby działania niewiernej zony
miały w zamierzeniu ponizyć męża, ale tak według SN nie było.

wiadomo SN niełatwo poniżyć:))))))))
--
George Orwell :

Data: 2019-03-20 00:35:04
Autor: A. Filip
Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> pisze:
On 2019-03-19, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:
[...]

Wychowywanie aż CZTERECH cudzych dzieci to poniżenie bez zamiaru?
Jedno dziecko "kukułcze jajo" można potraktować jak "brak zamiaru".
Czwórki ja nie potrafię (chyba że to czworaczki).

Zadziwiającą logika/"logika" sądów bywa.

--
A. Filip

Data: 2019-03-20 00:50:06
Autor: Marcin Debowski
On 2019-03-19, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:
[...]

A płodziła te dzieci aby go ponizyć? Czy sam fakt wychowania kogos kogo sie nie spłodziło jest poniżający? Odseparuj sobie logikę prawna od poczucia sprawiedliwości społecznej. Nie zawsze to to samo.

--
Marcin

Data: 2019-03-20 06:18:40
Autor: A. Filip
On 2019-03-19, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:
[...]

Jak logika prawa zaczyna straszliwie odbiegać od społecznego poczucia
sprawiedliwości to niech się prawo wali.  No chyba żebyśmy żyli w
totalitarnym państwie policyjnym gdzie społeczeństwo jest solidnie
wzięte za mordę.

--
A. Filip

Data: 2019-03-20 01:37:06
Autor: przemek.jedrzejczak
SN stanął po stronie niewiernej żony i jej kochanka na wniosek RPO
ciekawe co SN by zawyrokowal w tej kwestii ?

Natomiast do rozważenia jest nieco inny wariant: czy, skoro mężczyzna cały czas łożył na dzieci swojej żony i kolegi, przysługuje mu roszczenie o zwrot poniesionych wydatków?

Data: 2019-03-20 10:06:13
Autor: nie ma emaila
SN stanął po stronie niewiernej żony i jej kochanka na wniosek RPO
w <2a857d20-89d1-4100-bc89-aa89c51d8bce@googlegroups.com>,
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisał(-a):

[...]

Może być problem, bo je uznał.

Data: 2019-03-20 02:44:44
Autor: przemek.jedrzejczak
SN stanął po stronie niewiernej żony i jej kochanka na wniosek RPO
-- Może być problem, bo je uznał.

podrzuc linka bo znalazlem tylko ze sie rozwiedli ... zreszta czy mozna uznac czyjes (biologicznie) dzieci ? chyba tylko sadownie ?

Data: 2019-03-20 02:47:49
Autor: przemek.jedrzejczak
SN stanął po stronie niewiernej żony i jej kochanka na wniosek RPO
Data: 2019-03-20 09:59:25
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
SN stanął po stronie niewiernej żony i jej kochanka na wniosek RPO
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 20 Mar 2019 02:47:49 -0700 (PDT)  doszła do mnie wiadomość
<50fa8d73-ca9b-4d6d-b961-6f41103313c6@googlegroups.com>  od przemek.jedrzejczak@gmail.com  :
no i ciekawe co dzieciaki maja w aktach urodzenia ? mamuska sie 4 razy pomylila ?

http://adwokat-bielsko-czechowice.pl/czy-kazde-dziecko-ma-ojca/
https://forumprawne.org/prawo-rodzinne-opiekuncze/303654-czy-obowiazkiem-jest-podac-ojca-po-urodzeniu-dziecka.html

Pewnie sama nie wiedziała.

Data: 2019-03-20 11:25:43
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-03-20 o 10:44, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Może być problem, bo je uznał.

podrzuc linka bo znalazlem tylko ze sie rozwiedli ... zreszta czy mozna uznac czyjes (biologicznie) dzieci ? chyba tylko sadownie ?

Jeśli to były dzieci ze ślubu, to nie musiał nic uznawać - istnienie domniemanie ojcostwa męża matki, które można wzruszać, ale w ściśle zakreślonym czasie.

--
Liwiusz

Data: 2019-03-20 04:32:01
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

slabo ... w Niemczech 2 lata od nabrania uzasadnionych podejrzen :-)

Data: 2019-03-20 12:07:19
Autor: A. Filip
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:
[...]

Co jest IMHO zaszłością (prawną głupotą) przy testach DNA.  Jak się
komuś będzie chciało z tym wozić "aż do Strasburga" to IMHO ma 70%
szans na wygraną.

IMHO potem powinno być wyraźnie trudniej i z limitem czasu
"od powzięcia wiedzy".  Świat się zmienia a prawne reguły powstałe
"pod byłą sytuacje" trwają bezsensownie dalej i przestają mieć sens.

--
A. Filip

Data: 2019-03-20 12:13:28
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-03-20 o 12:07, A. Filip pisze:
[...]

Na pewno jest zaszłością, ale co mają do tego testy DNA? Ta zaszłość jest sporym ułatwieniem, a właśnie testy DNA uzasadniają jej istnienie, a testy DNA powodują, że zainteresowane strony mogą w wiarygodny sposób takie domniemania obalać.

--
Liwiusz

Data: 2019-03-20 10:43:55
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nj049ehdlb5cmdo87m445583n9b6iua0sc@4ax.com...
[...]

Bo zostal wprowadzony w blad.
I za to zona powinna zaplacic :-)

Ale oczywiscie nasz kodeks rodzinny ojca nie chroni :-)

J.

Data: 2019-03-20 11:55:37
Autor: u2
W dniu 20.03.2019 o 10:43, J.F. pisze:
Ale oczywiscie nasz kodeks rodzinny ojca nie chroni

to nie biologiczny ojciec, to tylko urzędowy mąż i ojciec, który robił za rogacza:)

--
George Orwell :

Data: 2019-03-20 12:00:15
Autor: A. Filip
nie_ma_emaila@onet.pl pisze:
[...]

Uznał je inaczej niż "z automatu" jako nieświadomy mąż swej
zdradzającej żony?

AFAIR W Niemczech był wyrok zwracający koszty poniesione na cudze dzieci
_nieświadomie_ traktowane jak własne.

--
A. Filip

Data: 2019-03-20 04:31:00
Autor: przemek.jedrzejczak
SN stanął po stronie niewiernej żony i jej kochanka na wniosek RPO
-- AFAIR W Niemczech był wyrok zwracający koszty poniesione na cudze dzieci
_nieświadomie_ traktowane jak własne.

od 2008r ale SN wie lepiej :-)

https://www.focus.de/finanzen/recht/kuckuckskinder-ehebrecher-muss-schadenersatz-leisten_aid_295732.html

w polaczeniu z tanimi testami DNA zapewnia to wieksza wiernosc niemieckich kobiet :-)

Data: 2019-03-23 14:10:15
Autor: Tom N
przemek.jedrzejczak@gmail.com w <news:e4fc2db2-9425-41b0-ad86-d1d3cc784ecdgooglegroups.com>:

w polaczeniu z tanimi testami DNA zapewnia to wieksza wiernosc niemieckich kobiet :-)

Czyżbyś twierdziła, że kobiety to kurwy, ale niemieckie kobiety to wzór...

--
'Tom N'

Data: 2019-03-23 10:50:29
Autor: bytomir.torpeksowy
użytkownik A. Filip napisał:

> [...]

Jak logika prawa zaczyna straszliwie odbiegać od społecznego poczucia
sprawiedliwości to niech się prawo wali.

Logika prawa nie powinna sięgać aż tak daleko, bo zaraz będą pozwy o brak orgazmu w czasie współżycia. Nie chciał bym żyć w społeczeństwie w którym
prawo reguluje absolutnie wszystko.

Data: 2019-03-24 08:08:12
Autor: ń
SN stanął po stronie niewiernej żony i jej kochanka na wniosek RPO
Nawet na kościelnych naukach przedmałżeńskich wykładają, że obowiązkiem męża jest zaspokojenie żony.
Do tego poczytaj KRiO.

-- -- -
bo zaraz będą pozwy o brak orgazmu w czasie współżycia.

Data: 2019-03-25 01:07:30
Autor: nie ma emaila
ń <ku@ta.sie> napisał(-a):

Nawet na kościelnych naukach przedmałżeńskich wykładają, że obowiązkiem męża jest zaspokojenie żony.
Do tego poczytaj KRiO.

dawaj wyciąg z krio
i nie każdy chodzi na nauki pedofilów

Data: 2019-03-25 11:17:08
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-03-25 o 01:07, nie_ma_emaila@onet.pl pisze:
ń <ku@ta.sie> napisał(-a):

Nawet na kościelnych naukach przedmałżeńskich wykładają, że obowiązkiem męża jest zaspokojenie żony.
Do tego poczytaj KRiO.

dawaj wyciąg z krio
i nie każdy chodzi na nauki pedofilów

Stawiam, że chodzi o zaspokajanie potrzeb rodziny :)

--
Liwiusz

Data: 2019-03-25 11:18:35
Autor: Liwiusz
SN stanął po stronie niewiernej żony i jej kochanka na wniosek RPO
W dniu 2019-03-25 o 01:07, nie_ma_emaila@onet.pl pisze:
i nie każdy chodzi na nauki pedofilów

Kurczę, żadnej szkoły nie skończyłeś, na grupie prawnej się udzielasz, a u prawnika nigdy nie byłeś, niezły trep z ciebie :)

--
Liwiusz

Data: 2019-03-25 11:30:22
Autor: nie ma emaila
SN stanął po stronie niewiernej żony i jej kochanka na wniosek RPO
w <q7a9tq$ag6$2@node1.news.atman.pl>, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>
napisał(-a):

W dniu 2019-03-25 o 01:07, nie_ma_emaila@onet.pl pisze:
> i nie każdy chodzi na nauki pedofilów

Kurczę, żadnej szkoły nie skończyłeś, na grupie prawnej się udzielasz, a u prawnika nigdy nie byłeś, niezły trep z ciebie :)

Jak widać w twoim przypadku i tak nic to nie dało

Data: 2019-03-25 12:23:59
Autor: u2
W dniu 25.03.2019 o 11:18, Liwiusz pisze:
W dniu 2019-03-25 o 01:07, nie_ma_emaila@onet.pl pisze:
i nie każdy chodzi na nauki pedofilów

Kurczę, żadnej szkoły nie skończyłeś, na grupie prawnej się udzielasz, a u prawnika nigdy nie byłeś, niezły trep z ciebie :)

to kupa, znany na innych grupach pod wieloma różnymi nickami:)))))

--
George Orwell :

Data: 2019-03-20 01:35:53
Autor: przemek.jedrzejczak
SN stanął po stronie niewiernej żony i jej kochanka na wniosek RPO
-- Sytuacja mogłaby być też pewnie inna, gdyby działania niewiernej zony miały w zamierzeniu ponizyć męża, ale tak według SN nie było. oczywiscie ze nie bo przeciez robila to dla jego dobra :-) logika SN powala :-)

Data: 2019-03-20 10:44:51
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b78796d0-1414-45e3-957f-dba6af8ea0cd@googlegroups.com...
-- Sytuacja mogłaby być też pewnie inna, gdyby działania niewiernej zony
miały w zamierzeniu ponizyć męża, ale tak według SN nie było.

oczywiscie ze nie bo przeciez robila to dla jego dobra :-) logika SN powala :-)

Im wieksze rogi, tym jelen dumniejszy - tak to jest w naturze :-)

J.

SN i jej kochanka na wniosek RPO