[mbank] SN uwzgldni kasacj, sprawa wraca do Sdu Apelacyjnego

Data: 2015-05-14 17:50:07
Autor: Kamil Joca
[mbank] SN uwzgldni kasacj, sprawa wraca do Sdu Apelacyjnego
dla potomnoci:

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Sprawa-nabitych-w-mBank-wraca-do-sadu-wyrok-uchylony-7258301.html

Sd Najwyszy uwzgldni kasacj banku i uchyli wyrok wydany przez Sd
Okrgowy w odzi. Sprawa "nabitych w mBank" wrci do ponownego
rozpatrzenia. Sdzia sprawozdawca Mirosaw Bczyk powiedzia, e wyrok
SA nie mg by utrzymany z powodw formalnych.
[...]
(jeli dobrze rozumiem, powinien powoa biegego)
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Inheritance taxes are getting so out of line, that the deceased family

Data: 2015-05-14 18:46:29
Autor: MarekZ
[mbank] SN uwzgldni kasacj, sprawa wraca do Sdu Apelacyjnego
Uytkownik "Kamil "Joca""  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:87wq0bw440.fsf@alfa.kjonca...

[...]

Szkoda, e SN nie zdecydowa si w tej kwestii orzec co do istoty sprawy, ze wzgldu na precedensowy charakter tego sporu. Moe jednak uzna, e rzeczywicie wymaga to gbszego zbadania, cho w takim razie dwja dla penomocnika powodw, e nie wymg tego na sdach niszych instancji.

Argument, e trzeba powoywa biegego aby "ustali" kto ponosi wiksze ryzyko przy zmianie stopy procentowej, co sprowadza si do zastosowania czterech dziaa jest wg mnie poraajcy. Cho znajc wyniki jakie przyszli prawnicy osigaj na egzaminie z logiki, w sumie moe nie powinienem si dziwi, e jest potrzebny do tego biegy. Mimo e pokolenie sdziw SN jest na pewno jeszcze z okresu obowizkowej matematyki na maturze.

Z zarzutem dotyczcym ustalenia naruszenia obowizku kontraktowego te SN mgby si sam upora na podstawie wycznie dokumentw, gdyby mu si chciao. Eh, ta spychologia na kadym kroku.

Data: 2015-05-14 18:53:14
Autor: Kamil Joca
[mbank] SN uwzgldni kasacj, sprawa wraca do Sdu Apelacyjnego
"MarekZ" <brak.adresu@w.pl> writes:

[...]

Argument, e trzeba powoywa biegego aby "ustali" kto ponosi
wiksze ryzyko przy zmianie stopy procentowej, co sprowadza si do
zastosowania czterech dziaa jest wg mnie poraajcy. Cho znajc

Polemizowabym. Szacowanie ryzyka to jednak jest troch roboty.
Acz te mam wraenie, e cao powinien wzi na klat SN (chyba, e
przepisy mu zabraniaja)

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Children's talent to endure stems from their ignorance of alternatives.

Data: 2015-05-16 00:57:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[mbank] SN uwzgldni kasacj, sprawa wraca do Sdu Apelacyjnego

"MarekZ" mj2jh4$n6a$1@srv13.cyf-kr.edu.pl

Argument, e trzeba powoywa biegego aby "ustali" kto ponosi wiksze ryzyko przy zmianie stopy procentowej, co sprowadza si do zastosowania czterech dziaa jest wg mnie poraajcy. Cho znajc wyniki jakie przyszli

Jakie to dziaania wg Ciebie? Moesz zapisa tok rozumowania tymi dziaaniami?
IMO (jak ju kto napisa) bank nie ryzykuje, ale tak ukada warunki kontaktw,
aby zabezpieczy si przed zuchwaoci franka ze Szwajcarii.

prawnicy osigaj na egzaminie z logiki, w sumie moe nie powinienem si dziwi, e jest potrzebny do tego biegy. Mimo e pokolenie sdziw SN jest na pewno jeszcze z okresu obowizkowej matematyki na maturze.

Przeprasza za ewentualn infantylno -- czy to znaczy, e teraz
matematyka (czasami nazywana krlow nauk) niekoniecznie jest
obecna na maturze? Czy to jest wanie okoomaturalna nowelizacja
ministra Giertycha? :) [bo jeli tak -- suszne jest umiejscowienie
Giertycha obok Leppera; btw, cho to tylko myli, na ktre nikt
nie odpowie, albowiem nikt nie pokusi si o/na zamanie prawa... ;)
ciekawe, czy to prawda, e Giertycha przed samobjstwem uchroni
wzrost -- zestawiony z niskimi sufitami nowego budownictwa?...]

BTW -- niektrzy twierdz, e matematyka nie jest adn nauk,
a jedynie jzykiem, czyli interfejsem. ;) Jzykiem potrzebnym
do opisu zjawisk Boych, zwanych zjawiskami fizycznymi czy po
prostu -- opisu fizyki, lub przyrody, natury itd...

Inne takie (a raczej podobne) interfejsy (suce komunikacji
pomidzy myl ludzk a reszt wiata) to muzyka czy malarstwo
(z fotografi wcznie) bd literatura, chocia akurat muzyka
i literatura posuguj si swoimi skonkretyzowanymi (niele
ustalonymi pod wzgldem jednoznacznoci wypowiedzi)
jzykami/interfejsami -- zapisami uywajcymi nut i liter...

Matematyka ma swoje symbole podobne do nut i liter...
I (rzecz jasna) jest jeszcze mocniej/lepiej (ni muzyka czy
literatura) ustalona pod wzgldem symboliki wyraajcej myli.

IMO nauka musi opiera si o dowiadczenie, podczas gdy matematyka
zezwala na wchodzenie do wiatw nieistniejcych poza umysem;
przykadowo takich, ktre maj nieskoczenie wiele wymiarw czy
choby tyle elementw... Nie ma moliwoci badania takiego wiata
za pomoc eksperymentw.

Ale muzyka czy literatura bd malarstwo mog opisywa wiaty
niespjne, za matematyka -- nie moe tak czyni pomimo tego,
i wychodzi swymi opisowymi_moliwociami poza wiat
namacalnie_rzeczywisty_dosownie. Matematyka, cho pozwala
na opisanie tego, czego tak naprawd nie ma ;) wokoo nas,
jest wewntrznie sptana swymi wasnymi prawami czerpanymi
ze wiata namacalnie_rzeczywstego_w_pospolitym_tego_sowa_znaczeniu.

Z zarzutem dotyczcym ustalenia naruszenia obowizku kontraktowego te SN mgby si sam upora na podstawie wycznie dokumentw, gdyby mu si chciao. Eh, ta spychologia na kadym kroku.

IMO powodem tego dziwnego dziaania nie jest spychologia,
ale literatura, ktr w tym wtku ju raz cytowaem.

Data: 2015-05-18 14:21:00
Autor: J.F.
[mbank] SN uwzgldni kasacj, sprawa wraca do Sdu Apelacyjnego
Uytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisa w wiadomoci
[...]

Matematyka wrocila do obowiazkowych na maturze, przez pare lat nie byla obowiazkowa.
Ale pytania na poziom podstawowy sa IMO banalne
http://maturzysta.dlastudenta.pl/artykul/Sciagnij_arkusze_i_zobacz_odpowiedzi,112897.html

Choc akurat procenty bankowe tam sa :-)

Przy czym jak kojarze, to u schylku komuny byl na prawo egzamin z polskiego i historii.
Co poniekad przyciagalo "tumanistow" i odrzucalo "matematykow".

Teraz np
http://prawo.ug.edu.pl//rekrutacja/studia/kierunki_studiow/20152016/prawo-stacjonarne-jednolite_magisterskie

matematyke na maturze trzeba zaliczyc, bo obowiazkowa, ale do punktacji na studia wynik nie musi byc uzywany.

Co ciekawe, na doradce podatkowego tez nie trzeba znac matematyki, ani na kryminologie, ani na Business Administration.
A na Administracje to juz matematyka w ogole nie oceniana
http://prawo.ug.edu.pl/oferta/rekrutacja

[...]

Nie calkiem - to sie nazywa aksjomaty i mozna je ustawiac dowolnie.
Czasem nie ma to sensu i wychodzi duzo sprzecznosci, czasem ma sens .... bo wychodzi malo sprzecznosci.

J.

Data: 2015-05-19 03:53:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[mbank] SN uwzględnił kasację, sprawa wraca do Sądu Apelacyjnego

"J.F." 5559d92e$0$2193$65785112@news.neostrada.pl

Matematyka wrocila do obowiazkowych na maturze, przez pare lat nie byla obowiazkowa.

Od  kiedy nie była i od kiedy znów jest?

Ale pytania na poziom podstawowy sa IMO banalne
http://maturzysta.dlastudenta.pl/artykul/Sciagnij_arkusze_i_zobacz_odpowiedzi,112897.html

    Wskaż rysunek, na którym przedstawiono przedział,
    będący zbiorem wszystkich rozwiązań
    nierówności −4≤x-1≤4 .

Przypominają się badania IQ w Idiokracji. :)

Choc akurat procenty bankowe tam sa :-)

Ano są...

   Kwotę 1000 zł ulokowano w banku na roczną lokatę oprocentowaną w wysokości 4%
   w stosunku rocznym. Po zakończeniu lokaty od naliczonych odsetek odprowadzany jest
   podatek w wysokości 19%. Maksymalna kwota, jaką po upływie roku będzie można wypłacić
   z banku, jest równa

Z banku? Z banku można wypłacić tyle, ile tam jest, ;) bez względu na %%. :)
Pytanie źle sformułowane, ale biorąc poprawki na brak matury u pytającego,
można przyjąć, że pytamy o to, jaki zysk da ta lokata po roku. Tu także
budzą się skojarzenia z Idiokratami. :)

Przy czym jak kojarze, to u schylku komuny byl na prawo egzamin z polskiego i historii.
Co poniekad przyciagalo "tumanistow" i odrzucalo "matematykow".

Matematyków, którzy by potrafili ,,operować'' procentami? ;)
Przy okazji ZUS (nie chcę wyjaśniać, o co dokładnie chodzi)
przypomniałem sobie o pytaniu skierowanym do ,,docenta''.
Dotyczyło ono porównania matematyki na fizyce i na politechnice. :)
,,Docent'' rozpoczął studia na politechnice, ale po roku przeniósł
się na fizykę, więc wieści miał dobre.

   To, co na fizyce zajęło 90 minut, na politechnice zajęło cały/jeden semestr.

Chyba chodziło o jakieś ,,macierzyste'' równania. :)
(zapewne też na macierzach o nieskończonej liczbie elementów w różnych kierunkach)

[...]

Bo i po co? ;)

ani na kryminologie, ani na Business Administration.

Nieźle. :)

A na Administracje to juz matematyka w ogole nie oceniana
http://prawo.ug.edu.pl/oferta/rekrutacja

Płakać, czy cieszyć się?
Próbować rozmawiać, czy wykorzystywać przygłupów spotkanych na urzędach? :)

Przed wielu laty nakazywano mi cierpliwe ,,nachylanie się'' nad rozmówcami. :)
Dziś wiem, że takie ,,nachylanie się'' jest błędem. :)

Przygłupy nie tylko nie odwzajemnią się, ale wręcz odwrotnie -- będą
zajadle wtłaczać, że 'wypuklina krążka międzykręgowego kręgosłupa' to
inaczej 'skolioza kręgosłupa'. :)

BTW -- jeśli już używać terminologii medycznej, do której wg przygłupów
język polski (wypuklina) nie pasuje -- dlaczego 'skolioza', skoro to
słowo greckiego pochodzenia, nie łacińskiego?...

   Niedawno dowiedziałem się, że Anna Romatowska-Dziób, która badała
   mnie jako biegły sądowy, nie wykryła wody w opłucnej, lecz szukała
   zawzięcie raka oskrzeli. :) (nie u mnie)

Bardzo ciekawe jest badanie saturacji (nagazowania; Ty raczej znasz
saturatory uliczne, więc terminologia fachowa ;) jest Ci znana jako
terminologia uliczna -- jak i mnie) mojej krwii. :) Najpierw pani
biegły trzyma mnie około godziny na pogawedce, następnie badając
mnie stetoskopem, każze mi głeboko oddychać. :) Po tym głęgokim
oddychaniu zakłada mi pulsoksymetr mniej więcej taki jak ten:

   http://www.quirumed.com/pl/pulsoksymetr-palcowy-z-krzywa-i-alarmem.html?currency=PLN&gclid=CjwKEAjwm-aqBRD39YPqhbzthzYSJACFj-AtpZm-Rh9bnPzEeFOpJupWbPYC32TEeM2BlIR9HMtMJhoC3p_w_wcB

na palec tak, abym nie mógł zobaczyć wyświetlacza i nie pokazuje mi wyniku. :)

Taki człowiek jest lekarzem, biegłym sądowym...
Chciała człowieka badać tak, że być może zszedłby :) prosto do innego wymiaru. ;)
Co ciekawsze -- wykluczenie raka oskrzeli nie wymagało żadnych ,,ciężkich'' badań.
Starczyła ;) flacha ;) i plwocina. :) A jak pozbyto się wody w opłucnej? Cięciem? ;)
Nie -- lekami moczopędnymi. :) Okazało się, że objawy wyraźnie wskazywały na
płyny w opłucnej. Ale ile tej wody tam było? Ano 60 mm i 67 mm...

Profesjonalizm!!!

Ciekawe, jaką maturę zdawała pani biegły Anna Romatowska-Dziób. :)
I ile gęsi w sumie dała za zdawanie egzaminów...

   http://usk.onestepcloud.pl/pl_PL/oddzial-i-gruzlicy-i-chorob-pluc-z-pododdzialem-chemioterapii.html

Ewidentne objawy wody w opłucnej potraktowała jako wskazanie do leczenia raka oskrzeli. :)
(w tym niezbyt bezpieczny w takim wypadku tomograf z kontrastem, punkcję i... cięcie!)

Ale muzyka czy literatura bądź malarstwo mogą opisywać światy
niespójne, zaś matematyka -- nie może tak czynić pomimo tego,
iż wychodzi swymi opisowymi_możliwościami poza świat
namacalnie_rzeczywisty_dosłownie. Matematyka, choć pozwala
na opisanie tego, czego tak naprawdę nie ma ;) wokoło nas,
jest wewnętrznie spętana swymi własnymi prawami czerpanymi
ze świata namacalnie_rzeczywstego_w_pospolitym_tego_słowa_znaczeniu.

Nie calkiem - to sie nazywa aksjomaty i mozna je ustawiac dowolnie.
Czasem nie ma to sensu i wychodzi duzo sprzecznosci, czasem ma sens ... bo wychodzi malo sprzecznosci.

Ależ nie o aksjomaty mi chodzi. Przykładowo -- świat rzeczywisty nie
składa się ani z nieskończonej liczny wymiarów, ani z nieskończonej
liczby fragmentów. Jest nieciągły, skwantowany, ale jednak jest
okiełznywalny. ;) Matematyk dzieli ,,świat'' w nieskończoność,
a nawet wchodzi spokojnie w rzekomo urojony świat liczb zespolonych...

Wracając do ww. 90 minut -- czy w rzeczywistości potrzebujemy
mnożenia macierzystego ;) nieskończenieelementowego? ;) Ale
czy dla matematyka świat musi być jakoś ,,policzalny''? ;)
(jakoś musi, ale nieskończoność nie oznacza jeszcze niepoliczlności)

Data: 2015-05-19 08:32:07
Autor: J.F.
[mbank] SN uwzgldni kasacj, sprawa wraca do Sdu Apelacyjnego
Dnia Tue, 19 May 2015 03:53:45 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
"J.F." 5559d92e$0$2193$65785112@news.neostrada.pl
Matematyka wrocila do obowiazkowych na maturze, przez pare lat nie byla obowiazkowa.
Od  kiedy nie była i od kiedy znów jest?

http://www.epoznan.pl/news-news-19228-Matura_matematyka_obowiazkowa_po_25_latach_przerwy
Od 1983 ... ale o ile pamietam, to z ta data cos jest nie tak - wydaje
mi sie ze wtedy byla jeszcze obowiazkowa.

[...]

Ale przyznasz, ze to dobre zadanie na logike :-)

Przy czym jak kojarze, to u schylku komuny byl na prawo egzamin z polskiego i historii.
Co poniekad przyciagalo "tumanistow" i odrzucalo "matematykow".

Matematyków, którzy by potrafili ,,operować'' procentami? ;)

Takich, co nie mieli 5 z polskiego :-)

Swoja droga ciekaw jestem jak to teraz jest z ta miedzynarodowa matura
- polski niepotrzebny ?

A dalej, w Unii zyjemy, nie mozna wykluczyc ze jakis obcokrajowiec sie
z dzieckiem przeniesie do Polski, i to dziecko zechce na prawo ... a
dziecko moze miec 17-18 lat ...

[...]

No w zasadzie tak - tu trzeba byc bieglym w ustawach , tam obecnie
"dla dochodow wymienionych w art 30b pkt 7, za wyjatkiem art 25. pkt
3, ust a, b, e ..."

[...]

Policja czy prokurator, jak cie beda przesluchiwac, to tez ci nie
powiedza co tam w aktach maja, a czego nie :-)

[...]

A mnie o to spetanie prawami czerpanymi ze swiata rzeczywistego.
To sie skonczylo, teraz mozna te prawa okreslac inaczej.
Patrz np geometrie nieeuklidesowe.

[...]

Matematycy podzielili nieskonczonosc na czworo ... nie, na
nieskonczonosc. Sa policzalne, niepoliczalne, w kazdym zbiorze jest aksjomat wyboru, albo nie. Sa pojecia konstruowalne i
niekonstruowalne ...

J.

Data: 2015-05-19 23:59:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[mbank] SN uwzględnił kasację, sprawa wraca do Sądu Apelacyjnego

"J.F." 13vzq2dnlvpos$.1b7bjyhrcmzcp.dlg@40tude.net

[...]

Od 1983 jest obowiązkowa? Ja chyba miałem w 1985 -- matematykę
pisałem, co pamiętam. :) Za mną (chyba za mną) siedział syn
nauczycielki -- konsultowaliśmy ze sobą nasze wyniki, do których
dochodziliśmy niemal ;) osobno.

[...]

Owszem -- i na logikę, i z kombinatoryki. ;)
Trzeba logicznie pomyśleć, jak pokombinować, aby zapisać takie znaki. ;)

Logiki w tym zadaniu IMO nie ma.

[...]

Taki Mickiewicz -- ile musiał mieć z matematyki, aby pisać poematy?

Li-two! Oj-czy-zno mo-ja!
1  2     3   4    5     6    7
    Ty jes-teś jak zdro-wie
    1   2    3     4   5       6

Ale nie tylko on. :)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Trzynastozgłoskowiec

Jak myślisz -- byli słabi z matematyki? :)
Ale ogólnie głowy mieli tęgie?

Swoja droga ciekaw jestem jak to teraz jest z ta miedzynarodowa
matura- polski niepotrzebny ?

Nie wiem.

A dalej, w Unii zyjemy, nie mozna wykluczyc ze jakis obcokrajowiec sie
z dzieckiem przeniesie do Polski, i to dziecko zechce na prawo ... a
dziecko moze miec 17-18 lat ...

I co to znaczy -- 17-18 lat?
Już po maturze, czy tuż przed?
Jeśli dziecko a matura to egzamin dojrzalsi -- to chyba przed matura człowiek jest dzieckiem?
Może inaczej -- po maturze nie może być dzieckiem.

[...]

Jeśli nie jest potrzebna matematyka -- po co język polski? :)

[...]

Dobrze podałeś. Policjant pokazuje wynik pomiaru alkoholu w wydychanym powietrzu. :)
Nawet wtedy pokazuje, gdy bada kogoś podejrzanego o ,,stan po spożyciu''.

Bardzo trafna podpowiedź. :)

Policjant i prokurator raczej pokaże mi akta, o ile poproszę,
a może nawet da do podpisania to, co zapisał. :) Dawno nie
przesłuchiwał mnie żaden policjant czy prokurator, ale kiedyś
nie taił przede mną tego, co miał w aktach w mojej sprawie.
Kolegium kiedyś dało mi do podpisania coś, czego nie mówiłem. :)
Policjanci i prokuratorzy czasami nawet domagali się napisania
całości przeze mnie. :) Bywało, że pisali za mnie, ale kazali mi
przepisywać. :)

[...]

Ależ świat pokrzywiony może istnieć. :) Nie tylko może -- istnieje naprawdę!
Rysowanie trójkątów na ziemi/pisku daje inne efekty niż na stole. Weź globus
i narysuj sobie duży trójkąt -- po czym zmierz/zsumuj kąty. :)

Tu nawet jest narysowany. ;)

  http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/38/Triangle_on_spherical_plane.png

[...]

Nie widzę przeszkód na drodze do liczb zespolonych złożonych
nie liczb rzeczywisty i urojonych, ale z trójek liczb, czwórek itd...
Podobnie logika dwuargumentowa nie jest jedyną możliwą do
zapisania na kartce papieru. :)

Problemem jest znalezienie wykorzystania takiego czegoś. :)

nie, na
nieskonczonosc.

Matematyk dysponujący jedną puszką farb może pomalować cały
świat, zostawiając na dnie tej puszki zapas farby na wszelki wypadek... ;)
W rzeczywistości tak nie można malować.
[chyba ONZ zabrania, albo komisarz UE]

Sa policzalne, niepoliczalne,

A w rzeczywistości (w naturze?) po prostu każdemu ,,atomowi'' można
dać liczbę całkowitą, większą od zera. :) (czyli chyba naturalną?)

Użyłem ciapek, aby zauważyć, że niezupełnie o atom w dzisiejszym tego słowa znaczeniu mi chodzi.

  atom, czyli niepodzielne coś

  Słowo atom pochodzi z greckiego ἄτομος − átomos
  (od α-, „nie-” + τέμνω − temno, „ciąć”[1]), oznaczającego
  coś, czego nie da się przeciąć ani podzielić[2]. I

  http://pl.wikipedia.org/wiki/Atom

Skąd zatem liczby inne, niż naturalne? ;)
A tu nie tylko naturalne, ale i ujemne, ale nawet
ułamki, i to niewymierne...
Są przydatne? Owszem -- na przykład do koła. ;)

No i mamy -- choć niewymierne, są stosowane przez Boga, czyli chyba należą do rzeczywistości.
BTW liczb niezupełnie ;) wymiernych -- chyba Bóg ma w nich swe upodobanie.
Taka przykładowo fi, złota liczba, liczba Fibonacciego -- można by o tym prawic
całymi godzinami bez lania wody. Dosłownie godzinami. :) Jest tego dookoła
nas straszliwie dużo. I w naturze, i w naśladownictwie -- nawet na puszce Pepsi. :)

  https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRyJRiT2MFH_AgyzBM24oDUc6hkqcoMqp-vEv328Q87NjYLzigGlzXhves
 (aby było jasne -- nie wiem, jak tego szukać, ale ponoć jest)

  http://www.zobaczycmatematyke.krk.pl/003-Golonka-Kalwaria/index.html

w kazdym zbiorze jest aksjomat wyboru, albo nie.
Sa pojecia konstruowalne i niekonstruowalne ...

Mnie chodziło o coś takiego, jak nieskończoność wymiarów i ciągłość świata.
Świat jest ponoć skwantowany -- nie jest ciągły. Stany energetyczne, ,,atomy''...
Ww. puszka z farbą, którą można bez trudu pomalować cały świat, zostawiając
trochę ;) farby na przyszłe malowania.. ;)

Nie chodzi mi o szybkości większe niż szybkość światła w próżni.
Teoretycznie rzecz ujmując coś, co ma ,,masę spoczynkową''
ujemną, może poruszać się szybciej niż światło w próżni.
OK -- i niech sobie porusza się. :) Nie wiemy, czy jest coś,
co ma taką masę, czy tego czegoś nie ma, jak nie wiemy
przez wiele lat tego, czy jest elektron naładowany odwrotnie
do naszego elektronu -- pozytron bodajże.

Ale dziś wiemy na przykład o skwantowaniu świata, o tym, że
falom ,,odpowiadają'' strumienie cząstek (dualizm korpuskularno-falowy)
a dzielenie materii nie może iść w nieskończoność, a nawet gdyby
można było dzielić w nieskończoność (malwać coraz cieńszą
warstwą farby) nie można otrzymać ciągłego świata...

-=-

Tablet mi spadł z łóżka na podłogę -- ale na szczęście i tym razem ikony nie pomieszały się. ;)

BTW -- czy już ;) znaleziono fale grawitacyjne bądź grawitony? ;)
(; Bo jeśli nie -- dlaczego ten tablet stale i stale spada... ;)

Data: 2015-05-20 08:30:45
Autor: J.F.
[mbank] SN uwzgldni kasacj, sprawa wraca do Sdu Apelacyjnego
Dnia Tue, 19 May 2015 23:59:57 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Od 1983 jest obowiązkowa?

Czytac nie umiesz ? Od 1983 nieobowiazkowa, tak tam napisali.
Obowiazkowa od 2010.

Ja chyba miałem w 1985 -- matematykę
pisałem, co pamiętam. :) Za mną (chyba za mną) siedział syn
nauczycielki -- konsultowaliśmy ze sobą nasze wyniki, do których
dochodziliśmy niemal ;) osobno.

Tez mi sie cos nie zgadza, ale nieobowiazkowa mature z matematyki
nadal mogles pisac.

IMO - w 1983 byla jeszcze obowiazkowa ... a moze zalezalo to od
profilu liceum/klasy ?

google znajduje jeszcze maly epizod
http://www.edukacja.org/matura-prawdy-i-mity/745-profesor-handke-o-nowej-maturze

[...]

Sa dwa warunki i jeden spojnik logiczny :-)

[...]

Tego nie trzeba liczyc, to w duszy gra :-)

Jak myślisz -- byli słabi z matematyki? :)
Ale ogólnie głowy mieli tęgie?

Ale my nie o starych poetach, tylko o wspolczesnych prawnikach :-)

A dalej, w Unii zyjemy, nie mozna wykluczyc ze jakis obcokrajowiec sie
z dzieckiem przeniesie do Polski, i to dziecko zechce na prawo ... a
dziecko moze miec 17-18 lat ...
I co to znaczy -- 17-18 lat?

To znaczy ze przez 17 lat nie chodzilo do polskiej szkoly i nie wie
kto to jest Mickiewicz, Prus ani Wokulski.

Już po maturze, czy tuż przed?

Rozwaz oba przypadki.
Jeśli dziecko a matura to egzamin dojrzalsi -- to chyba przed matura człowiek jest dzieckiem?
Może inaczej -- po maturze nie może być dzieckiem.

No, taki 18-latek to juz w zasadzie nie dziecko.

[...]

Zeby zrozumiec wszystko co w przepisie zapisano :-)

[...]

Do podpisania da, ale reszte niekoniecznie pokaze. Akta sa dla niego, nie dla aresztowanego :-)

[...]

Tu chodzi o zmiane a priori. Moga i czesto zmieniaja sobie reguly
dowolnie i patrza co z tego wyjdzie.
Matematyk dysponujący jedną puszką farb może pomalować cały
świat, zostawiając na dnie tej puszki zapas farby na wszelki wypadek... ;)
W rzeczywistości tak nie można malować.

http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C3%B3g_Gabriela

Mateatyk moze zrobic taka puszke, ze farba w niej zawarta nie
wystarczy do pomalowania jej powierzchni  :-)

[chyba ONZ zabrania, albo komisarz UE]

Na pewno jest jakas dyrektywa unijna :-)

Sa policzalne, niepoliczalne,
A w rzeczywistości (w naturze?) po prostu każdemu ,,atomowi'' można
dać liczbę całkowitą, większą od zera. :) (czyli chyba naturalną?)
atom, czyli niepodzielne coś

A kto powiedzial, ze nie da sie dalej podzielic ?
Grosz tez mozesz na pol, nozycami do blachy :-)

Albo min. fin. kaze ci liczyc z dokladnoscia do 4 miejsc po przecinku,
bo mu to podatki zwiekszy :-)

J.

Data: 2015-05-20 17:07:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[mbank] SN uwzględnił kasację, sprawa wraca do Sądu Apelacyjnego

"J.F." 4t25mqfryxme$.z6q68lcboefp.dlg@40tude.net

[...]

Raczej Ty nie umiesz. Zadałem pytanie:

   E> Od  kiedy nie była i od kiedy znów jest?

Spodziewałem się odpowiedzi zawierającej **dwie** daty. :)
Tymczasem otrzymałem odpowiedź zawierającą **jedną** datę. :)

Od 1983 nieobowiazkowa, tak tam napisali.

Nie czytałem tego, do czego kierował link. :)
Być może dlatego, że strona nie otwierała się -- teraz nie otwiera się,

Obowiazkowa od 2010.

[...]

Mogłem, ale IMO była obowiązkowa.

IMO - w 1983 byla jeszcze obowiazkowa ... a moze zalezalo to od
profilu liceum/klasy ?

O! Możliwe. Byłem w klasie matematyczno-fizycznej, czy jakoś tak.

google znajduje jeszcze maly epizod
http://www.edukacja.org/matura-prawdy-i-mity/745-profesor-handke-o-nowej-maturze

Wybacz, ale i tego nie chcę czytać. :)
Wolałbym krótkie streszczenie. :)

[...]

Owszem, ale idąc tym tropem -- wszędzie (dookoła nas) są zadania logiczne.
(w zupełnej ostateczności można dorzucić coś pustego, związanego/spojonego logicznie) ;)

-=-

BTW -- większość z zadań rozwiązywać można w czasie paru sekund.
Ciekawe, ile czasu jest na rozwiązanie wszystkich zadań.
Najbardziej czasochłonne jest ,,wczytanie'' zadania do ,,głowy''. :)

[...]

Aha. :) W duszy gra. :) Intuicyjnie pisali? ;)
Trzeba mieć tęgi łab (tak zwany) aby napisać poemat trzynastozgłoskowcem.

Bywa, że jakiś poeta opisuje swe boje -- wówczas widać, co musiał
przejść taki Mickiewicz ze swym ,,Ostatnim zajazdem na Litwie''.
Niejeden poeta dopiero wówczas docenił Pana Tadeusza, gdy
sam popróbował takiej formy prezentacji swych myśli... Wówczas
(po bojach i próbach) znikają niskie oceny czy kąśliwe uwagi...

Jak myślisz -- byli słabi z matematyki? :)
Ale ogólnie głowy mieli tęgie?

Ale my nie o starych poetach, tylko o wspolczesnych prawnikach :-)

Współcześni poeci też próbują.

Pamiętam fragment wypowiedzi Jacka Kaczmarskiego.
Niestety tylko fragment. A szkoda, bo temat mnie interesował.
Kaczmarski zmarł, ale IMO należy do współczesności.
Zmarł 10 kwietnia 2004 roku -- łatwo zapamiętać dzień i miesiąc.

Z innej jego wypowiedzi wiem, że dążył do minimaxu ;) -- takiego pisania,
w którym nie można usunąć żadnego słowa bez usuwania treści. :)

Wszystko rzecz jasna językiem poezji, nie prozaicznym. ;)

Ale (z lekcji języka polskiego) pamiętam też boje Mickiewicza.
Kolejne wersje tych samych opisów... Szlifowanie -- niczym
diamentu ;) za pomocą cnót takich jak cierpliwość i wytrwałość...

To nie w duszy gra -- to mozolna praca!

Pamiętam i inne wypowiedzi, szkice, poprawki...

Coś na kształć opowiastki o rysunku koguta zamówionego przez króla
i narysowanego niemal jednym, bezmyślnym machnięciem ręki... Ale...
Poprzedzonego dziesiątkami tysięcy szkiców, rozmyślaniami,
patroszeniami żywych kogutów,  konsultacjami itd...

Inną wersją jest aureola. :) Też rysowana jednym, niemal niedbałym
ruchem ręki znudzonej bęzczynnością..

[...]

I chce startować na studia w Polsce? Nauczy się, jeśli uzna ;) za stosowne.

Poza tym... Jak Polacy uczeni są w polskich szkołach o Szekspirach
(ponoć trzęsigruszach bądź trzęsidzidach -- od czego zależy chamstwo bądź
szlachectwo) tak inni są uczeni o Mickiewiczach...

Już po maturze, czy tuż przed?

Rozwaz oba przypadki.

Jeśli dziecko a matura to egzamin dojrzalsi -- to chyba przed matura człowiek jest dzieckiem?
Może inaczej -- po maturze nie może być dzieckiem.

No, taki 18-latek to juz w zasadzie nie dziecko.

Po maturze musi być dojrzały -- o czym napisałem.

[...]

Po co? Starczy poezja:

     Bóg dał ręce, żeby brać!

Twoim zdaniem w przepisach napisano, że budowa dysku kręgosłupa
zmienia się tak szybko, że potrzebna jest **aktualna** dokumentacja? :)

    http://leszekc.w.tkb.pl/Overmax/renta/Zespol/Wyrok/niemoze.mp3

    E: dysk jest złożony...

    S: dobrze by było zobrazować to jakąś/jakoś dokumentacją aktualną
    E: a biegły zobrazował te 90%?
    S: biegły nie może

[...]

Policjant nie pokaże wyniku alkomatu? :)
Mi zawsze pokazywał. I w TV widzę, że zawsze pokazuje. :)

Akta sa dla niego, nie dla aresztowanego :-)

Jakie akta? Pulskosymetr to akta? :)
To miernik taki, jak alkomat.

Pomijam fakt, że przesłuchiwania przez policję nie tylko
są aresztowanymi i to pomijam, że zazwyczaj każdy ma
prawo do przeglądania swoich akt.

Proponuję nieodbieganie zbyt dalekie -- bo mozna stracic orientacje i nie wrócić. ;)

Policjant pokazuje wynik pomiaru alkoholu.
Biegły nie pokazuje wyniku pomiaru saturacji.
Łatwiej biegłemu pokazać niż policjantowi.
Policjant musi wykonać dodatkowe czynności w celu pokazania
i objaśnienia -- biegłemu wystarczy niezasłanianie wyświetlacza. :)

[...]

Nic nie pojmuję. Krzywe ,,płaszczyzny'' to codzienność.
Płaskie płaszczyzny to ewenement. Idealnie płaskich -- nie ma.

[...]

To tylko dodatkowa woda na MÓJ młyn. :)
Matematyk potrafi wejść w świat nieistniejący.

[chyba ONZ zabrania, albo komisarz UE]

Na pewno jest jakas dyrektywa unijna :-)

Też tak MYŚLĘ.
W nawiasach kwadratowych zapisuje myslenie. ;)
Podczytywanie tego jest karalne.

[...]

Choćby reaktor atomowy. :) To coś już istnieje jako świadomy produkt ludzki.
I światowa ,,równowaga nuklearna'' pomiędzy różnymi narodami. ;)

Wiemy na pewno, że nie można dzielić bez końca.
[a być może i bez początku]

Grosz tez mozesz na pol, nozycami do blachy :-)

Ale w pewnym momencie jest kres tego dzielenia.
Matekamtyk tych kresów nie widzi. Zawsze może podzielić przez dwa. ;)

Albo min. fin. kaze ci liczyc z dokladnoscia do 4 miejsc po przecinku,
bo mu to podatki zwiekszy :-)

To kolejna woda na mój młyn. Ministerstwo nie operuje na fizycznym świecie.
Operuje na liczbach -- liczby można dzielić bez końca. Świata opisywanego
liczbami -- nie można.

-=-

Przypomnę -- zaczyna się [ale co? -- co zaczyna się?] od mego rozważania typu:

     czy matematyka to nauka?

podpieranego wątpliwościami takimi jakimiś:

     nauka musi oprzeć się o eksperyment
     matematyka wkracza w świat, którego napawdę nie ma

Można rzecz jasna budować eksperymenty myślowe. ;)
Ale IMO nie zawsze jest to bezpieczne. ;)

Data: 2015-05-20 19:57:35
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości
"J.F." 4t25mqfryxme$.z6q68lcboefp.dlg@40tude.net
http://www.epoznan.pl/news-news-19228-Matura_matematyka_obowiazkowa_po_25_latach_przerwy
Czytac nie umiesz ?
Raczej Ty nie umiesz. Zadałem pytanie:

A w linku odpowiedz :-)

google znajduje jeszcze maly epizod
http://www.edukacja.org/matura-prawdy-i-mity/745-profesor-handke-o-nowej-maturze
Wybacz, ale i tego nie chcę czytać. :)
Wolałbym krótkie streszczenie. :)

Len :-)

"Pani Łybacka przede wszystkim zablokowała wprowadzenie nowej matury,
a następnie – gdy okazało się, że jej decyzję zakwestionowali prawnicy –
zrobiła ją opcjonalną. I tylko raz, w 2002 r., 10 proc. młodych ludzi zdawało
maturę, do której się przyznaję. Potem nastąpiły w niej zmiany, które pierwotny projekt wypaczyły.

W mojej maturze były trzy przedmioty obowiązkowe: język polski, język obcy i matematyka.
Potem można było sobie wybrać jeden lub więcej nadobowiązkowych.
Tymczasem matematykę zlikwidowano, zastępując ją przedmiotem do wyboru. "

[...]

pare godzin chyba ... wiecej niz 2.

Najbardziej czasochłonne jest ,,wczytanie'' zadania do ,,głowy''. :)

A zaliczyc musisz cos 1/3 czy 40% ...

[...]

Mysle, ze nie liczyli kazdej linijki ..

[...]

A czemu nie proza ? Przyda sie do pisania regulaminow, np bankowych :-)

[...]

Takie jego niezbywalne unijne prawo.

Przeciez nie na polonistyke ... choc w zasadzie czemu nie, polonistyke dla obcokrajowcow chyba mamy.

Poza tym... Jak Polacy uczeni są w polskich szkołach o Szekspirach
(ponoć trzęsigruszach bądź trzęsidzidach -- od czego zależy chamstwo bądź
szlachectwo) tak inni są uczeni o Mickiewiczach...

No coz - o najslynniejszych byc moze, o wszystkich slawnych we wsystkich krajach niepodobna.
No i pomysl ile dziel Szekspira czy Byrona musiales przeczytac, bo lektura obowiazkowa ?
To oni nawet mniej o Mickiewiczu wiedza ...

P.S. nie 13-zgloskowiec, a tez do rymu
http://www.antoranz.net/BIBLIOTEKA/PT051225/PanTad-eng/PT-Start.htm

[...]

Alkomat to pewnie pokaze, ale jak podejrzanego zlodzieja przesluchuje, to mu nie kladzie akt przed nosem.

[...]

Najpierw zanegowano jeden z "rzeczywistych" postulatow Euklidesa, a potem sie okazalo, ze to ma sens.
Pogietej przestrzenii 3D nie znasz, a tez ja mozna analizowac itp.

Wiec jak sam przyznajesz - matematyka wcale nie jest juz tak przywiazana do "rzeczywistego" swiata.

J.

Data: 2015-05-21 00:25:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[mbank] SN uwzgldni kasacj, sprawa wraca do Sdu Apelacyjnego

"J.F." 4t25mqfryxme$.z6q68lcboefp.dlg@40tude.net

Matematyk dysponujcy jedn puszk farb moe pomalowa cay
wiat, zostawiajc na dnie tej puszki zapas farby na wszelki
wypadek... ;) W rzeczywistoci tak nie mona malowa.

Zakadajc skoczon powierzchni wiata.
Zakadajc nieskoczon -- mamy dzielenie nieskoczonoci przez nieskoczono.

http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C3%B3g_Gabriela

Mateatyk moze zrobic taka puszke, ze farba w niej zawarta nie
wystarczy do pomalowania jej powierzchni  :-)

Swoist przeciwwag jest Strzaa Achillesa, czy co na ksztat. ;)
Tu, cho sumujemy nieskoczon liczb elementw, dostajemy skoczony
(czyli realny) wynik. Eksperymentalna strzaa dosiga tarczy.

Rg Gabriela wyglda podobnie, ale nie jest dobrym odpowiednikiem.
I nie tylko dlatego, e (; jak na razie ;) czas mona dzieli w nieskoczono. ;)
[ciekawe, czy odlegoci te mona dzieli w nieskoczono; materii -- nie mona]

Data: 2015-05-22 03:31:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[mbank] SN uwzgldni kasacj, sprawa wraca do Sdu Apelacyjnego

"Eneuel Leszek Ciszewski" mjj1kg$tpr$1@node2.news.atman.pl

Rg Gabriela wyglda podobnie, ale nie jest dobrym odpowiednikiem.
I nie tylko dlatego, e (; jak na razie ;) czas mona dzieli w nieskoczono. ;)
[ciekawe, czy odlegoci te mona dzieli w nieskoczono; materii -- nie mona]

W komputerze nie moemy dzieli czasu w nieskoczono.
W komputerze czas jest skwantowany. :)

Data: 2015-05-19 18:35:36
Autor: 666
[mbank] SN uwzgldni kasacj, sprawa wraca do Sdu Apelacyjnego
Akurat na Master of B. Adm. zdaje si GMAT, gdzie take jest matematyka.

-- -- -
ani na Business Administration.

Data: 2015-05-20 00:01:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[mbank] SN uwzgldni kasacj, sprawa wraca do Sdu Apelacyjnego

" 666" mjfq01$iu6$1@news.supermedia.pl

Akurat na Master of B. Adm. zdaje si GMAT, gdzie take jest matematyka.

-- -- -
ani na Business Administration.

Nie wiem, czy dobrze pojmuj, ale IMO rozmawiamy tu o maturze. ;)

Data: 2015-05-28 10:22:31
Autor: Poldek
  666 wrote:

Akurat na Master of B. Adm. zdaje si GMAT, gdzie take jest matematyka.

To chyba tylko na tych lepszych MBA, na Harvardzie, na Yale. Na tych niedrogich, masowych embiejach na Wyszej Szkole Przedsibiorczoci i Ubezpiecze - czyli tych, ktre ma wikszo managerw - na tych GMAT nie jest potrzebny.

Data: 2015-05-18 17:08:27
Autor: J.F.
[mbank] SN uwzgldni kasacj, sprawa wraca do Sdu Apelacyjnego
Uytkownik "MarekZ"  napisa w wiadomoci grup
[...]

Sad jest nieglupi, i nie orzeka co do istoty, jesli nie musi :-)

[...]

Media pisza ze to niby sad powinien, ale to moze wynikac z ogolnej zasady w sadach cywilnych - pozywajacy musi swoje racje uzasadnic.
Nie ma wiec "samochod byl warty 50 tys zl", tylko wycena rzeczoznawcy z podpisem, pieczatka i moze jeszcze jakimis "uprawnieniami".

No i dzialania niby 4, ale jak sad nigdy kredytu nie bral ani nie udzielal, to moze nie zdawac sobie sprawy z niuansow, ktore biegly moze uwzglednic.

Z zarzutem dotyczcym ustalenia naruszenia obowizku kontraktowego te SN mgby si sam upora na podstawie wycznie dokumentw, gdyby mu si chciao. Eh, ta spychologia na kadym kroku.

No ba, glosuj na Kukiza/Dude, to moze wejdzie ustawa o referendach, i bedzie mozna wpisac w ustawe ze "SN nie moze odmowci wydania orzeczenia".
Bo na razie to mu sie zdarza :-)
Chac watpie aby sie udalo proponowany milion podpisow w takiej sprawie zebrac :-)

J.

Data: 2015-05-29 00:24:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[mbank] SN uwzgldni kasacj, sprawa wraca do Sdu Apelacyjnego

"J.F." 555a006d$0$27515$65785112@news.neostrada.pl

[...]

IMO MarkowiZ chodzio o to, e jednak jest. ;)
Co wicej -- MarkaZ pamitam jako kogo, kto
nie wierzy ,,zbyt gboko'' w mdro sdw.

   "MarekZ" jogl65$h6q$1@srv.cyf-kr.edu.pl

> [...]

Bo na razie to mu sie zdarza :-)
Chac watpie aby sie udalo proponowany milion podpisow w takiej sprawie zebrac :-)

Mona gosowa.
Rzekomo niegupi sd zauway, e niby musi wyda
orzeczenie, ale niekoniecznie musi w skoczonym czasie. ;)

Data: 2015-05-15 01:17:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[mbank] SN uwzgldni kasacj, sprawa wraca do Sdu Apelacyjnego

"Kamil "Joca"" 87wq0bw440.fsf@alfa.kjonca

[...]

My powiemy, e my tu przyszli dla wizyty,

A tak i kozy cae, i wilk bdzie syty.

Przysowie ruskie: Wszystko mona, lecz ostronie:

I to przysowie: Sobie piecz na carskim ronie;

I to przysowie: Lepsza zgoda od niezgody;

Zapltaj dobrze wze, koce wsad do wody.

Raportu nie podamy, tak si nikt nie dowie.

Bg da rce, eby bra, to ruskie przysowie".

   http://literat.ug.edu.pl/panfull/0009.htm

[mbank] SN uwzgldni kasacj, sprawa wraca do Sdu Apelacyjnego