SOS - XP instalka - czarny ekran - kursor miga

Data: 2012-03-14 22:42:40
Autor: ChOpLaCz
SOS - XP instalka - czarny ekran - kursor miga
Witam,

Komp z lekka pajeczynka.
Zadych wodotryskow.

-mobo GigaByte 7n400el
-cpu duron
-2x 512 ramu
-2 HDD na ATA
-GF 6600

Boot z CD, ladowanie sterownikow i gdy przychodzi do "przeskoczenia"
na ekran konfiguracji instalki XP - czarny ekran - miga kursor i tak do
emerytury.

Pamietam ze dawno temu w jednym z kompow mialem podobna jazde
w ukladzie konkretne mobo - konkretna grafika (nie pamietam jaka -
wiem na bank ze chodzilo o GF nvidii)

Nalezalo na ten moment wsadzic jakakolwiek inna karte, ktora "pusci"
instalke i bylo dlaej ok.

Teraz wsadzilem kilka roznych GFow, pozniej dla odmiany Radka,
wyczyscilem wszystko - sloty, wentyl, cpu, pasta,
odpinalem napedy HDD, mieszalem ramem w slotach
(w roznych bankach rozne kosci), defaultowalem bios.

Efekt zawsze ten sam - black screen - kursor mruga - instalki nie puszcza!
Za to mnie zaczynaja nerwy puszczac. :)

To pewnie stary / znany / rozwiazany juz problem, ale nie trafilem na nic
co moglbym podciagnac pod moj config.
Googlalem, czytalem i nic nie wymyslilem.

Bede wdzieczny za sugestie.

pozdrawiam
ChOpLaCz

Data: 2012-03-14 23:14:51
Autor: boxfish
W dniu 2012-03-14 22:42, ChOpLaCz pisze:

Pamietam ze dawno temu w jednym z kompow mialem podobna jazde
w ukladzie konkretne mobo - konkretna grafika (nie pamietam jaka -
wiem na bank ze chodzilo o GF nvidii)

Potwierdzam , miałem kiedyś podobnie. Najprostsza karta lub zintegrowana jeśli jest.

Data: 2012-03-14 23:43:18
Autor: Jacek S.
W dniu 2012-03-14 23:14, boxfish pisze:
[...]

Hm, no ale autor wÄ…tku pisze: "(...) wsadzilem kilka roznych GFow, pozniej dla odmiany Radka(...)Efekt zawsze ten sam"

No, być może żadna z nich nie była "najprostsza"...
Natomiast ja miałem identyczne objawy, wymieniłem prawie wszystko ( jakie to szczęście, że mogłem potem pooddawać - płyta, procesor, pamięć... ), no ale właśnie PRAWIE wszystko. Co się okazało? I tu zonk - wiem, że zabrzmi to jak kiepski żart, bo to zwrot sarkastycznie, żartobliwie, humorystycznie, czy jak to jeszcze zwać, używany od lat na tej grupie, do tego stopnia, że sam w to nie wierzyłem - winny był... zasilacz. Poważnie. Niby wszytko działało - nawet systemy typu Linux LiveCD się uruchamiały, ale już instalacja Windowsa kończyła się porażką. Być może jakieś kondensatory w zasilaczy już powylewały ( nie wiem, nie sprawdzałem ), może już starość go dopadła. Niemniej jednak - po wymianie zasilacza problem znikł :) Może warto i ten element sprawdzić?

--
Jacek S.

Data: 2012-03-15 08:28:29
Autor: ChOpLaCz
SOS - XP instalka - czarny ekran - kursor miga
Hm, no ale autor w±tku pisze: "(...) wsadzilem kilka roznych GFow, pozniej dla odmiany Radka(...)Efekt zawsze ten sam"

No, byæ mo¿e ¿adna z nich nie by³a "najprostsza"...

No wsadza³em 3 karty ró¿ne na poziomie GF 6600
pasywne, z wentylami,  bez, nawet staruszke GF2MX ;)

Natomiast ja mia³em identyczne objawy, wymieni³em prawie wszystko
(...)
sam w to nie wierzy³em - winny by³... zasilacz. Powa¿nie.

Jasne.
Jak najbardziej prawdopodobne.
Tego nie sprawdzi³em.
Dzieki za sugestie.

pozdr
ChOpLaCz

Data: 2012-03-16 09:01:35
Autor: Jawi
W dniu 2012-03-14 23:43, Jacek S. pisze:
I tu zonk - wiem, że zabrzmi to jak kiepski żart, bo to zwrot
sarkastycznie, żartobliwie, humorystycznie, czy jak to jeszcze zwać,
używany od lat na tej grupie,
Miałem podobny objaw.
Miałem taki zasilacz, nówka, i taki dysk też nówka,które:
dysk działał na każdym kompie, sprawdzałem na 2-3 i zawsze ok.
zasilacz działał z każdym kompem,
Ale ten jeden zasilacz z tym konkretnym egzemplarzem dysku walił czarnymi ekranami, albo komp nie wstawał.
Wszystkie kombinacje ok, ale te jak były razem to masakra

Data: 2012-03-15 00:00:07
Autor: JoteR
SOS - XP instalka - czarny ekran - kursor miga
"ChOpLaCz" napisa³:

[...]

Zostawiæ tylko systemowy dysk, zabootowaæ z dyskietki lub CD windziany DOS, zdj±æ wszystkie partycje, wykonaæ fdisk /mbr. Upewniæ siê, czy p³ytka instalacyjna jest sprawna, najlepiej na innym komputerze z porz±dnym Intelem.

JoteR

Data: 2012-03-16 07:30:28
Autor: Einstein
SOS - XP instalka - czarny ekran - kursor miga
W dniu 2012-03-15 00:00, JoteR pisze:
"ChOpLaCz" napisa³:

[...]

Witam
Czy kartê sieciow± masz podpiêt± do sieci?
Na czas instalacji wypnij kabel.

Pozdrawiam

Data: 2012-03-16 09:23:37
Autor: DooMiniK
SOS - XP instalka - czarny ekran - kursor miga
On 14/03/2012 21:42, ChOpLaCz wrote:
Witam,

Komp z lekka pajeczynka.
Zadych wodotryskow.

-mobo GigaByte 7n400el
-cpu duron
-2x 512 ramu
-2 HDD na ATA
-GF 6600

Spróbuj może zacząć instalację na innym komputerze, po pierwszym restarcie wsadź dysk do tego 'felernego' komputera.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

SOS - XP instalka - czarny ekran - kursor miga