SOWA

Data: 2009-04-08 18:58:30
Autor: Panslavista
SOWA
Opozycja Pozaparlamentarna
w stosunku do zydokracji, zydolaków, zydokomuny i zydokorowców
            Kategorie: Wszystkie | Boguslaw Maslinski | Bohdan Poreba |
Edward Makowiecki | Jan Grudniewski | Janusz Piechocinski | Jerzy Kowalski |
Jerzy Tatol | Józef Bizon | Kazimierz J. Wegrzyn | Kazimierz Switon |
Krzysztof Cierpisz | Krzysztof Pytel | Lech Klekot | Leszek Skonka | Ludwik
Wasiak | Magdalenka, PRL-Bis | Marek Chrapan | Michnik Adam | Stanislaw
Tyminski | Stefan Kosiewski | Z Perspektywy Narodowej | apartheid
syjonistyczny | dr.inz. Jan Czekajewski | ludobójstwo / zaglada / genocide |
prof.Zbigniew Dmochowski  RSS

      sroda, 08 kwietnia 2009
      13.04 godz 11. pod krzyz Papieski na zwirowisko w Oswiecimiu zaprasza
Kazimierz SWITON Wielkanoc 2009.pdf

      mariak

                  Link to Kazimier...

              Kazimierz SWITON Wielkanoc 2009.pdf

                  Kazimierz Switon, Katowice April 08, 2009 1:52 PM Dziekuje
za zyczenia i odwzajemniam sie. kazimierz Switon > -- -- - Original
Message -- -- - http://de.groups.yahoo.com/group/kulturzentrum/message/2120

                  http://www.jesusclick.net/blogs/mariak
                        By sowa 36 minutes ago  Size: 393.2kb

                  Source: http://pkn.blox.pl
                  0 View(s)
                  Tags: Poland , Ojczyzna , judeopolonia , zydokomuna

      15:19, reakcja , Kazimierz Switon
      http://www.esnips.com/doc/5789d328-7e36-

http://www.esnips.com/doc/5789d328-7e36-4e2b-aef9-1bdd31d7ba47/Kazimierz-SWITON-Wielkanoc-2009

      Link Dodaj komentarz »
      http://opozycja.blox.pl

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

      Die Vorkämpfer der Solidarnosc in Polen leiden heute Not; Armut für
Mut - Bieda za odwage
      Eingetragen am 28.08.2008 um 22:05 von mariak
      in
        a.. Armut
        b.. Die Vorkämpfer der Solidarnosc
        c.. Mut
        d.. Polen
        e.. Wiedergutmachung

        a.. Weiterlesen

      Kazimierz Switon, zalozyciel pierwszego w Polsce komitetu na rzecz
Wolnych Zwiazków Zawodowych (Katowice,1977) i Stefan Kosiewski (relegowany z
Uniwersytetu Slaskiego w 1977 za protesty w srodowisku studenckim Sosnowca,
skazany sadownie w marcu 1978) w rozmowie z Elzbieta Soltysek, p.o.
Dyrektora Gabinetu Wojewody Slaskiego zabiegaja 17.10.2006 o
zadoscuczynienie moralne i polityczne dla prawdziwych uczestników walki w
PRL-u o wolnosc i demokracje dla Polski. O zadoscuczynienie dla ofiar rezimu
komunistycznego w Polsce; Kazimerz Switon, Stefan Kosiewski, Barbara
Jedrzejczak wnosza do Wojewody Slaskiego. Katowice, 17.10.2006. Aufnahme:
Thomas

http://arbeit.blox.pl/2006/09/postulowany-tu-Fundusz-Zadoscuczynienia-do.html

       http://sowa.beeplog.de/17379_210556.htm

      http://25lat.blox.pl

      Kazimierz Switon, Elzbieta Soltysek, Stefan Kosiewski, Barbara
Jedrzejczak

      Polnisches Kulturzentrum e.V.    Stefan Kosiewski - Postfach 800 626 -
65906 Frankfurt am Main

                                     Frankfurt, 11.10.2006

      Prezes Rady Ministrów Rzeczypospolitej Polskiej
      Pan Prof. Jaroslaw Kaczynski

      Al. Ujazdowskie 1/3
      00-583 Warszawa

      Szanowny Panie Premierze,

      na mocy Zarzadzenia Prezesa Rady Ministrów nr 106 z dnia 5 lipca 2006
r.  z ogólnej rezerwy budzetowej przekazane zostaly srodki pieniezne, które
umozliwily sfinansowanie w województwie mazowieckim Funduszu Czerwiec 1976.

      Zadoscuczynienia za krzywdy wyrzadzone w okresie PRL-u przez nieludzki
rezim komunistyczny oczekuja ofiary tych represji w calej Polsce. Wypowiadam
sie w imieniu swoim oraz w imieniu tych Osób, które znam z dzialalnosci na
rzecz wolnej i demokratycznej Polski.

      Prosze o przekazanie w drodze  Zarzadzenia Prezesa Rady Ministrów
srodków pienieznych, które umozliwia utworzenie przez Wojewode Slaskiego
Funduszu Zadoscuczynienia w Katowicach.

      Nie powinno bowiem byc tak, aby rodziny górników, którzy oddali za
Polske zycie, mialy oddawac do sadu panstwo polskie.  Nie powinien tez w
sadach dochodzic sprawiedliwosci Kazimierz Switon, zalozyciel pierwszych w
PRL-u wolnych zwiazków zawodowych, który zachecil swoim przykladem do
aktywnej dzialalnosci antykomunistycznej Polaków takich jak  ja, którzy tez
mogliby wystawic Ojczyznie Rachunki Krzywd.
      http://ipn.blox.pl/html/1310721,262146,21.html?37280

      Nie godzi sie chyba jednak, aby Polak mial dochodzic sprawiedliwosci
od wlasnej Ojczyzny na zasugerowanej mi  przez Slaski Urzad Wojewódzki
drodze sadowej.

http://arbeit.blox.pl/2005/12/25042005-Slaski-Urzad-Wojewodzki-odsyla-akta.html

      Wobec powyzszego wnosze jak wczesniej.

      Z wyrazami szacunku.

      mgr Stefan Kosiewski

      Prezes Polskiego Osrodka Kultury we Frankfurcie

      czwartek, 02 listopada 2006
      Katowice, 17.10.2006 Stefan Kosiewski, Kazimierz Switon  20:56,
kulturzentrum , Prezes Rady Ministrów
      Link
      http://arbeit.blox.pl/html/1310721,262146,21.html?268336

      O Fundusz Zadoscuczynienia w Gabinecie Wojewody Slaskiego.Katowice
17.10.2006 Kazimierz Switon, Stefan Kosiewski

      http://www.jesusclick.net/blogs/mariak

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

      protokól kulturalny
      Polnisches Kulturzentrum e.V. in Frankfurt am Main
                  Kategorie: Wszystkie | AKANT | Adam Lizakowski | Autoren -
Literatur | Bohdan Poreba | Bücher - ksiazki | Chiny | Chopin | Classik Kult
| Dankhaus - Niemcy w USA | Deutsches-Polen Institut | Die Romanfabrik |
Domfestspiele St. Blasien | France | Giertych | Heinrich Heine | Helmut
Schmidt | Hessens Partnerregion Wielkopolska | Hiperrealizm | Jerzy
Grupinski | Katyn - Andrzej Wajda | Krzysztof Gasiorowski | Lech Klekot |
Lech Kowalski | Lesung, Veranstaltung | Literaturübersetzer | Maksymilian
Biskupski | Manfred Hainz Rogalski | NOBEL | New Jersey | Oper |
Ostsee-Akademie | Podiumsdiskussion | Podstawy Narodowe | Poznan |
PresseClub München e.V. | Remigiusz Dulko | SLAM POEtry | SOKOLNIKI |
Sakamoto | Slovak Union of Artist - Únia slovenských spisovatelov, umelcov a
kultúrnych tvorcov | Stanislaw Krawczyk | Stanislaw Srokowski | Stefan
Kosiewski | Tabor | Theatre | Václav Klaus | ZPAP | Zbigniew Herbert |
Zeitschrift | Zydzi w Polsce | Zloczyncy i Zabytki, pod ochorna | arka |
arte | artysci - foto - sztuka - video | broadrippleart | die Rundfunk
Orchester und Chöre | documenta, Kunsthalle Fridericianum | film | goEast
Wiesbaden | jazz | jewish | muzeum | pobocza | sZAFa  RSS

            sroda, 08 kwietnia 2009
            Happy Easter - Frohe Ostern - Buona Pasqua

            3.04.-22.04.2009

http://sowa-frankfurt.ning.com/photo/albums/agnieszka-galantowicz

            16:40, kultur , ZPAP
            Link Dodaj komentarz »
            http://kulturalny.blox.pl

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

            Na Wolyniu i Podolu, Polacy Donbasu - UKRAINA
            Towarzystwo Kultury Polskiej na Donbasie - sp. Prezes Ryszard
Zielinski zmarl 22.2.2008 w Makiejewce - Ks. Witold Józef Kowalów w Diecezji
Luckiej na Wolyniu - ks. Jaroslaw Wisniewski tymczasem na misji w CHINACH
Kategorie: Wszystkie | 30.10.2005 czwarty raz poswiecony | Biesiada
Krzemieniecka | Bohdan Poreba, rezyser | Bp Marcjan Trofimiak | Irena
Androszczuk | Jerzy Sowinski | Kazimierz J. Wegrzyn | Ks. dr Józef
Buraczewski | NATO i Unie Europejska | O. REMIGIUSZ KRANC: Z Ostroga na
Kolyme | Odchodza Kazachstancy - Sybiracy | Pawlokoma | Polacy na Wolyniu |
Polakom, Ofiarom UPA | Polsko-Polonijna Organizacja Narodu Polskiego - Liga
Polska | Ryszard Zielinski | Stefan Kosiewski | Wasyl Konstanty Ostrogski |
Wspolnota , Pomoc Polakom na Wschodzie, MSZ | ks. Tadeusz Isakowicz-Zaleski
| ks. Witold Józef Kowalów - Wolanie z Wolynia | ks. Wladyslaw Bukowinski |
ks.Jaroslaw Wisniewski | manowce, zydokomuna | w Ostrogu nad Horyniem  RSS

      sroda, 08 kwietnia 2009
      28 kwietnia Ks. Tadeusz Isakowicz-Zalewski w Poznaniu: "PRZEMILCZANE
LUDOBÓJSTWO NA KRESACH"
      duchowny,  dzialacz spoleczny i poeta opowie o swojej nowej ksiazce
"Przemilczane ludobójstwo na Kresach". Publikacja porusza m.in. tematyke
stosunków polsko-ukrainskich na Kresach w czasie II wojny swiatowej.

      Wstep do publikacji

      Po opublikowaniu serii artykulów w "Gazecie Polskiej", jak i po
licznych wypowiedziach medialnych, na temat ludobójstwa dokonanego przez
nacjonalistów ukrainskich na Wolyniu i Kresach Poludniowo-Wschodnich,
dostalem bardzo wiele listów. Zawieraly one tak osobiste wspomnienia z
tamtych tragicznych lat, jak i liczne pytania. Te ostatnie pochodzily
glównie od osób z mlodego pokolenia, które wbrew obiegowej opinii w duzym
stopniu zainteresowane jest historia, zwlaszcza ta najnowsza.  Po lekturze
calej tej obfitej korespondencji doszedlem do wniosku, ze istnieje potrzeba
wydania publikacji ksiazkowej, napisanej przystepnym jezykiem, która
zawieralaby  odpowiedzi na wspomniane pytania, a zarazem bylaby opisem
najwazniejszych wydarzen oraz polemika z tzw. poprawnoscia polityczna,
skazujaca Kresy i dramaty tam rozegrane na swiadome przemilczenie.

      Dlatego tez przedkladam Czytelnikom niniejsza publikacje. Zawarte w
niej materialy zostaly tak dobrane, aby osobom urodzonym po wojnie
przyblizyc tragedie, która byla udzialem pokolenia ich rodziców i dziadków.
Z kolei dla Kresowian bedzie to swoistego rodzaju "podróz sentymentalna".
Publikacja podzielona zostala na trzy czesci. Pierwsza z nich sklada sie ze
zbioru felietonów zamieszczonych od stycznia do sierpnia 2008 r. w "Gazecie
Polskiej". Niektóre z nich sa w wersji rozbudowanej. Do felietonów tych
dolaczonych jest siedem nowych, dotad niepublikowanych.

      Druga czesc  sklada sie z opracowania historycznego na temat zaglady
wsi Korosciatyn k. Monasterzysk, rodzinnej miejscowosci moich Dziadków.
Opracowanie to bylo juz publikowane w monografii o ludobójstwie na
Tarnopolszczyznie, ale niniejsza wersja jest mocno poszerzona i wzbogacona o
przypisy. Trzecia czesc, najobszerniejsza, sklada sie z kolejnego
opracowania historycznego, tym razem calkiem nowego, dotyczacego mordów
dokonanych na Ormianach i Polakach w Kutach nad Czeremoszem.  Zawarta jest w
nim tez historia owego miasta, które lezac na Pokuciu, bylo jednym z
najpiekniejszych zakatków Kresów. Opracowanie to, przygotowywane przez kilka
lat, powstalo na podstawie relacji swiadków i kwerendy w archiwach.

      Niniejsza publikacja sfinansowana zostala z honorarium otrzymanego za
ksiazke  "Moje zycie nielegalne" oraz z Nagrody Literackiej im. Józefa
Mackiewicza za ksiazke "Ksieza wobec bezpieki".

      ks. Tadeusz Isakowicz-Zaleski

      http://www.wsnhid.pl/content/view/1481/322/

      POLSKIE TOWARZYSTWO MILOSNIKÓW

      KRZEMIENCA i  ZIEMI  KRZEMIENIECKIEJ,

      wspólnie z:

      TOWARZYSTWEM MILOSNIKÓW LWOWA i KRESÓW POLUDNIOWO

      WSCHODNICH w POZNANIU

      ZAPRASZAJA  na spotkanie autorskie

                     z Ks. Tadeuszem Isakowiczem-Zaleskim

      duszpasterzem Ormian, poeta, prezesem Fundacji sw. Alberta,
historykiem autorem ksiazki

            "PRZEMILCZANE LUDOBÓJSTWO NA KRESACH"

      Spotkanie odbedzie sie

        we wtorek 28 kwietnia  o godzinie 17.30 w auli WSNHiD

        przy ul. Kutrzeby 12  w  Poznaniu (naprzeciwko pomnika "Armii
Poznan")

      16:00, kulturzentrum , ks. Tadeusz Isakowicz-Zaleski
      Link
      http://donbas.blox.pl

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

      YES - POLAND
      Sygn. akt. I. Ns. Rej. Pr 159 - 2000 r. Postanowienie o wpisaniu do
rejestru dzienników i czasopism * YES - POLAND European Magazine * TAK -
POLSKA Magazyn Europejski * JA - POLEN Europäisches Magazin *

Schlesien - Slask - Silesia
1.   2.    3.

4.   5.

Die katholische Kirchen Breslaus / koscioly katolickie Wroclawia

1. Die Kathedrale zum hl. Johannes Bapt. , wnukowie sw. Jadwigi Boleslaus II
(+1278) i Heinrich III (1266) wspierali budowe rozpoczeta w 1244

2. Die Kreuzkirche, Heinrich IV von Schlesien  stiftete am 11.1. 1288; hat
zwei Geschosse

3. St. -Michaelis-Kirche, 1139 von Peter Wlast / Wlostowic do opactwa
Benedyktynów

4. Die St. -Adalbert-Kirche , an der Stelle einer schon im 11 Jhh.
errichteten Kapelle erbaute der Bruder des Peter Wlast eine Kirche, die von
Bischof Siroslaus (1112-1120) eingeweit wurde. Kaplica sw. Czeslawa
(zbudowana 1715-1118) przetrwala nienaruszona oblezenie sowieckie w 1945,
podczas gdy caly kosciól sw. Wojciecha zostal w powaznym stopniu zniszczony

5. St. Maria auf dem Sande, 1149 zakon Augustynów do Wroclawia sprowadzila
Maria, zona Piotra Wlostowica /Peter Wlast, a jej syn Swietoslaw/Swentoslaus
zbudowal dla nich kosciól i klasztor.

-- -- - Original Message -- -- - From: "Schlesisches Museum zu Görlitz" <kontakt@schlesisches-museum.de>