SOWA

Data: 2009-04-24 05:42:59
Autor: Panslavista
SOWA
w rozkradanej Polsce rozdajemy jak gruszki; Herr von Ribbeck auf Ribbeck im
Havelland exclusiv
            sowa.mypodcast.com
Blog >
« Boza Moc i nasza radosc w Nadziei Zmartwychwstania

nasze serca, mysli i czyny w rozkradanej Polsce rozdajemy jak gruszki; Herr
von Ribbeck auf Ribbeck im Havelland

Hermes auf dem Brüningbrunnen 1904 vom Architekten Karl Wach entworfen; die
Bildhauer Johann Belz und Ph. Hermann Leonhard.

sowa @ 65929 Frankfurt - 16 minutes ago - via web

                                       So klagten die Kinder. Das war nicht
recht -
                             Ach, sie kannten den alten Ribbeck schlecht;

Szanowny Panie,

Theodor Fontane jest autorem wiersza "Herr von Ribbeck auf Ribbeck im
Havelland", który od wielu pokolen wzrusza i naucza Niemców. Herr von
Ribbeck na Ribbeck mial ogród i grusze oraz bardzo mily zwyczaj wychodzenia
przed dom z kieszeniami wypelnionymi owocami, którymi czestowal przechodzace
dzieci. Umierajac poprosil, aby wlozono mu do grobu owoc gruszki. Nowy pan
na Ribbeck dbal o dom i ogród, by byly dobrze strzezone, nie wychodzil jak
jego ojciec do cudzych dzieci, zeby pytac: "Chcesz gruszke"? Dzieci
wspominaly wiec z zalem starego pana, ale nie znaly go dobrze, bo nie
wiedzialy, ze on znajac dobrze swojego syna przezornie poprosil o gruszke do
grobu. Wyroslo z niej drzewo a w jego listowiu wiatr szepcze: "Dziewcze,
chodz ku mnie, dam ci gruszke". Tak darzy blogoslawienstwem dlon von Ribbeck
na Ribbeck im Havelland.

Jest Pan wydawca czasopisma, prowadzi dzialalnosc, która angazuje Pana sily
i srodki finansowe. Kieruje sie Pan w tym dzialaniu madroscia i rachunkiem
ekonomicznym, sprzedaje zapewne swoje czasopismo, a nie rozdaje go Pan za
darmo. Tak samo Gazeta Powiatowa w Zgorzelcu kosztuje w sprzedazy jak i
czasopimo "infonurt" wydawane przez Bohdana Szewczyka w Ameryce. Nie moze
byc wszak inaczej, dopóki na Ziemi nie ma jeszcze Raju. Prosze zwazyc, iz
pierwsi Chrzescijanie nie dzielili sie z obcymi jak Herr von Ribbeck
rozdawal obcym gruszki. Pierwsi Chrzescijanie sprzedawali swoje domy i
oddawali pieniadze swoim nauczycielom na potrzeby wspólnoty religijnej.
Dzielili sie swoim majatkiem ze swoimi.  Cywilizacja hellenska bronila
nawówczas Europy, a w niej: prawdy, dobra i piekna miedzy innymi figurkami
Priapa.

Chlopcze, chcesz gruszke? Chodz, daje ci. Jezeli chcesz fotografie, artykul,
lub jego czesc, zamieszczone w sowie, bierz i nie pytaj nawet o to, czy
mozesz brac. Wiatr nieodmiennie szepcze w galeziach: bierz, ale nie badz
niewdzieczny, wspomnij dlon; Herr von Ribbeck auf Ribbeck im Havelland.

Teodor Fontane zyl w XIX wieku, kiedy nie bylo jeszcze wyszukiwarek
internetowych, ale dzis, kiedy juz sa, zapewne takze by sie dziwil, po cóz
Szewczyk trudzi sie tym i owym, a miedzy innymi wklepywaniem do internetu
tekstów, które juz w tym internecie sa?
Prawo broni slabych przed nadgorliwoscia dobrotliwych zloczynców w
internecie. Zas ulotkom drukowanym na papierze, odbijanym na ksero,
rozrzucanym i rozdawanym jak leci, na prawo i lewo, w rozkradanej od
Magdalenki Polsce nie stawia sie przeszkód;  nasze serca, mysli i czyny
rozdajemy jak gruszki.

Z pozdrowieniami z Frankfurtu nad Menem
Stefan Kosiewski

Artykuly i fotografie z tego blogu sa dostepne na licencji Creative Commons
Uznanie autorstwa-Bez utworów zaleznych 2.0 Germany.

   -- -- - Original Message -- -- -   From: Ziemia Ustecka