SOWA

Data: 2009-04-28 17:07:49
Autor: Panslavista
SOWA
             O akcji protestacyjnej przed Sądami Apelacyjnymi w Polsce w
dniu 4 maja 2009 r. Stowarzyszenia przeciwko Bezprawiu  no, no
            technika, techniki, technologie, tu i tam    Kategorie:
Wszystkie |
            Badania i Ekspertyzy | BeBook | Biuro Podawcze | Będzin |
Czeladź | DK2KWH | De-Mail | Dąbrowa Górnicza | IHK | IT-Dienstleister des
Landes Hessen | Interaktives Mobile TV | Katowice | Kulturzentrum | Las
Vegas | Lech Wałęsa, Gdańsk | Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i
Administracji | Ministerstwo Sprawiedliwości | Mobile Gaming - Spiele |
MyBlogLog | Poglądy | Policja, UB | Sosnowiec | Stan Tymiński | Surround-
Audiotechnologien | Tomaszów Mazowiecki | Wielka Polityka | Wielki Swiat |
Wrocław | You Tube | blox | dolar | moblo | podcast digital | presse - media
| rozwadniacze, woda aukcyjna | software | w mexyku | yasni | yur.TV  RSS

      wtorek, 28 kwietnia 2009
      Uchroń nas, Jezu przed zmutowaną chorobą ptaka i świni. Modlitwa do
Jana Pawła II. o zachowanie od świńskiej grypy.
      Benedikt XVI
      Joseph Kardinal Ratzinger
      Uchroń nas, Jezu przed zmutowaną chorobą ptaka i świni. Modlitwa do
Jana Pawła II. o zachowanie od świńskiej grypy.

      Karol Wojtyła na Górze św. Anny

      Do Sługi Bożego, Lolka małego Wadowickiego, Wielkiego Jana Pawła II.

      modły wznosimy; Santo Subito dla Ludu prosty,  dla swoich: wujku!
      Teraz przed Bogiem niechaj nas Twoja prośba broni!

      Uchroń nas, Panie przed zmutowaną w pracowni Szatana
      genetyczną zarazą świńskiej grypy!

      Uczyń nas odpornymi na Zło i Nieczystość,
      na spekulantów i oszustów w  życiu publicznym,
      na fałszywych pasterzy w Kościele Twoim,
      na wilków pomiędzy ludźmi w owczej skórze.

      Módlmy się za leżącą w szpitalu w Zielonej Górze
      Polką zarażoną, która wróciła z Meksyku na Ojczyzny łono.

      Za każdą kolejną Ofiarą jeszcze nie ujawnioną
      przez media żydowskie w Polsce, za którą się modlimy.

      Uczyń nas odpornymi na nieprawość obcej Władzy
      i zakusy Mamona, uczyń nas silnymi!

      W Biedzie naszej i w naszym nieszczęściu nie opuszczaj;
      Nie ma wszak innego miejsca na Ziemi dla Dobrego Boga,
      jak tylko z Ludźmi Dobrymi.

      Nie opuszczaj nas dla fałszywej nauki o pozornej ekumenii,
      Nie ma bowiem dla Katolika żadnych "starszych bogów w plemiennej
wierze".

      Do Ciebie, Chryste modły wznosimy,
      który na skale żydowskiej w Jeruzalem
      raz na Dobre śmierć pokonałeś,
      usłysz nas jako i my Ciebie słyszymy.

      Oddal od nas wirusy, wytwory nieludzkiej ręki,
      zaszczepioną perfidnie przez Diabła na Człowieku zarazę,
      uchroń nas, Jezu przed zmutowaną chorobą ptaka i świni.

      Amen
      s.blox.pl

      Świńska grypa już w Polsce? Badania dały jasną odpowiedź
      Wstępne wyniki badań wskazują, że leżąca w zielonogórskim szpitalu
kobieta, która po powrocie z Meksyku źle się czuła, ma infekcję dróg
oddechowych.
      Kobieta trafiła do szpitala wojewódzkiego w Zielonej Górze w
poniedziałek. Kilka tygodni wcześniej wróciła z urlopu w Meksyku. Po
powrocie do Polski źle się czuła, miała stan podgorączkowy. Lekarze z
oddziału zakaźnego umieścili ją w izolatce.

      Rzecznik szpitala Adriana Wilczyńska wyjaśniła, że to standardowa
procedura wobec wszystkich osób, które wracają z zagranicy i skarżą się na
problemy zdrowotne. - Wstępne wyniki, w tym morfologia, wskazują, że ta
pacjentka cierpi na infekcję dróg oddechowych. Nikt z naszego szpitala nie
twierdził, że to świńska grypa - powiedziała.

      Dodała, że pacjentka nadal przebywa na obserwacji, a szpital czeka na
kolejne wyniki badań z zakładu mikrobiologii.

      http://wiadomosci.onet.pl/1960313,11,item.html

      13:03, reakcja , pokolenie JP2

http://benediktxvi.blox.pl/2009/04/Uchron-nas-Jezu-przed-zmutowana-choroba-ptaka-i.html

      13:11, reakcja , Biuro Podawcze
      Link Dodaj komentarz »
      http://nono.blox.pl/

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

      no, no
      poniedziałek, 27 kwietnia 2009
      Jüdisches Museum Hohenems - widziałeś moją Czeladź?
         Jüdisches Museum Hohenems

      Moses in der Sommerfrischen­hölle
      derStandart.at 23. April 2009, 17:44 (...) Juden und die Berge, das
ist eine Geschichte, die bis zum ersten Alpinisten überhaupt zurückreicht,
zu Moses und seinem Aufstieg auf den Berg Sinai. Jüdischer Tradition zufolge
ist die Vernunft an der Grenze von Irdischem und Göttlichem zu lokalisieren,
dort, wo die Natur über sich hinauswächst - eben auf den Gipfeln der Berge.

      "Wenn ich vor Gott stehen werde, wird der Ewige mich fragen: ‚Hast du
meine Alpen gesehen?‘" Diese Frage wird dem 1808 geborenen Rabbiner und
Begründer der jüdischen Neo-Orthodoxie, Samson Raphael Hirsch, zugeschrieben
(...).  http://derstandard.at/?url=/?id=1240298029616

      "Kiedy stanę przed Bogiem, zapyta mnie Wieczysty: Widziałeś moje
Alpy?"  Wiedeńska gazeta "Der Standart" przypomniała ostatnio powiedzenie
przypisywane rabinowi Samsonowi Rafaelowi Hirschowi, który żył w XIX wieku
jako Nowy-Ortodoks, czyli żył  po żydosku,  wyjęty z porządku czasu nie
dopuszczał programowo do siebie, że bóg Izraela może jeszcze zaprzątać w XXI
wieku świat nowymi pytaniami, np: "Czy widziałeś już świat po kryzysie, o
którym żaden Wybrany nie został wcześniej poinformowany?".

      "Czy widziałeś Zachód?" - pyta bóg Izraela swoich od wyzwolenia
Będzina w 1945 roku, bo obiecywali sobie wtedy wszyscy zaraz, że wypuszczą
ich do Niemiec na Zachód. Tymczasem 4 kilometry na Zachód od Będzina leży
Czeladź, w której żydokomuna przystąpiła wnet do budowy osiedla im.
Marcelego Nowotki, a potem  zaczęto przesiedlać masowo żydowską ludność na
ziemiach Polski.

         Jelenia Góra, Czeladź

      Po wyzwoleniu, w ramach akcji niesienia pomocy ocalałym z Zagłady,
podjęto rejestrację ujawniających się Żydów; pierwszą instytucją powołaną
m.in. w tym celu był Referat do spraw Pomocy Ludności Żydowskiej przy
Polskim Komitecie Wyzwolenia Narodowego (PKWN). W październiku 1944 jego
ewidencja obejmowała 8 tys. osób. We wrześniu 1944 zawarto pomiędzy PKWN i
rządem Związku Radzieckiego umowę o repatriacji Polaków i Żydów. Od
listopada 1944 do 1948 wróciło ze Związku Radzieckiego ponad 200 tys. Żydów.
Do tej liczby należy dodać więźniów z wyzwolonych obozów koncentracyjnych,
partyzantów opuszczających lasy, dzieci uratowane przez pol. rodziny i w
klasztorach, osoby ukrywające się po “aryjskiej stronie” i na “aryjskich
papierach” itd. Ich liczbę szacuje się na ok. 50 tys. Wielu z nich po
krótkim pobycie opuszczało jednak Polskę. W czerwcu 1945 Centralny Komitet
Żydów w Polsce rejestrował 74 tys. Żydów, pod koniec 1946 – 192 tys.
Najliczniej zamieszkiwali woj. górnośląskie, łódzkie i dolnośląskie. (...)
Zanikły lub zostały zlikwidowane zwarte enklawy żyd. na ziemiach pol.,
młodzież asymilowała się do kultury pol.  (...).

      Za żyda Gierka  zlikwidowano w dowodach osobistych rubrykę: narodowość

      Dia-pozytyw: SŁOWNIK
       Instytut Adama Mickiewicza, Mokotowska 25, 00-560 Warszawa ...
      www.diapozytyw.pl/pl/site/slownik_terminow/demografia/ - 25k -
      12:35, reakcja , Wielki Swiat
      Link Dodaj komentarz »
      http://nono.blox.pl/

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

      UOP
      Urząd Ochrony Państwa
            Kategorie: Wszystkie | 2007 | Dr hab. Romuald Szeremietiew |
Jaruzelski i Michnik | Jerzy Prus, New Jersey - agent Służby Bezpieczeństwa
| Lech Kaczyński | Lech Wałęsa | Policja | Stefan Hryniewicz (właściwe
nazwisko: Kosiewski) | Władysław Wilczynski | archiv - sowa.blogg.de -
offline | ks. Witold Józef Kowalów | poczta z UOP | solidarnosc "walcząca" |
ustawa | wystawa  RSS

      wtorek, 28 kwietnia 2009
      Wezwanie do zaprzestania prowadzenia przestepczej dzialalnosci. Gazeta
Powiatowa, Zgorzelec, wydawca Zdzislaw Szostek

http://uop.blox.pl/2007/07/kadry-SB-do-UOP-i-do-prywatyzacji-majetnosci.html

      Zdzislaw Szostek najpierw dopuścił się przestępstwa kradzieży cudzej
własności intelektualnej,
      a teraz dopuszcza się kolejnego przestępstwa, pomawia czasopismo SOWA
o bliżej nieokreślone "sprawstwo".
      Wobec powyższego:
      1. Wzywa się niniejszym wydawcę Gazety Powiatowej w Zgorzelcu do
zaprzestania przestępczej działalności prowadzonej na szkodę Magazynu
Europejskiego SOWA;  opublikowania stosownego oświadczenia w najbliższym
wydaniu GP (bez przeprosin!), termin publikacji: do 12.05.2009.
       2. Magazyn Europejski SOWA wyjaśnia, że nie zajmuje się wysyłaniem
spamów (korespondencji reklamującej kancelarie prawne i bezprawne, bandyckie
grupy, mafie żydowskie w zniewolonej Polsce); wysyłka magazynu SOWA odbywa
się z serwerów yahoo oraz google na ogólnoobowiązujących, zgodnych z prawem
zasadach: każdy z 15 tysięcy Odbiorów SOWY może się w każdej chwili sam
wypisać z rozdzielnika; załączona w stopce redakcyjnej informacja wyjaśnia,
jak można się samemu pozbawić niezależnej, wolnej informacji, za którą nie
trzeba żadnym żydom płacić: By wypisać się z grupy wy¶lij e-mail do
sowa-frankfurt+unsubscribe@googlegroups.com  wz. Magda Hanß-Kultur

http://groups.google.de/group/sowa-frankfurt/browse_thread/thread/938eaa149096ef99?hl=pl
      14:09, kultur , ustawa
      Link Dodaj koment
      http://uop.blox.pl/

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

            SEJM
            pisma, wizyty, wypowiedzi, kandydaci do Semu RP - Polnisches
Kulturzentrum e.V.
              Kategorie: Wszystkie | Filip Stankiewicz | Komisja do Spraw
Służb Specjalnych | Warszawa dla Polaków | Andrzej Lepper | Andrzej
Marszałkowski | Arnold Masin | Artur Górski | Biuro Poselskie | Bogusław
Kowalski | Bolesław Szenicer | Grzegorz Dolniak | Janusz Maksymiuk | Jolanta
Szczypińska | Julian Kosik | Józef Bejnarowicz | Krystyna Ewa Górzyńska |
Mieczysław Kasprzak | Stanisław Ostrowski | Stanisław Piechula | Stefan
Kosiewski | Witold Filipowicz | Zygmunt Wrzodak  RSS

      wtorek, 28 kwietnia 2009
      O akcji protestacyjnej przed Sądami Apelacyjnymi w Polsce w dniu 4
maja 2009 r. Stowarzyszenia przeciwko Bezprawiu

      W załączeniu przesyłam informację o akcji protestacyjnej przed Sądami
      Apelacyjnymi w Polsce w dniu 4 maja 2009 r. - organizowanej przez
      Stowarzyszenia przeciwko Bezprawiu.

      Uprzejmie proszę o zamieszczenie informacji.

      Z poważaniem
      Krystyna Górzyńska

      Sądny dzień sądów
       – 4 maja 2009, godz. 9.00. pikiety pod Sądami Apelacyjnymi
      „Albowiem jakim sądem sądzicie, takim was osądzą, i jaką miarą
mierzycie, taką i wam odmierzą” Mt 7,1-5.

      Kondycja sądownictwa i organów ścigania w Polsce jest fatalna.
Wskazują na to m.in.:

      cyklicznie powtarzane badania opinii publicznej – zobacz:

      http://www.rpo.gov.pl/pliki/12387621980.pdf,
http://www.rpo.gov.pl/pliki/12387621820.pdf,
http://www.rpo.gov.pl/pliki/12387621560.pdf,

      www.rpo.gov.pl/pliki/12387621360.pdf,
http://www.rpo.gov.pl/pliki/12387621180.pdf,

      liczne, choć dość ostrożne w konkluzjach, artykuły i audycje w mediach
mainstreamowych, raporty organizacji międzynarodowych – zobacz:

      raport Komisarza Rady Europy ds. Praw Człowieka za lata 2002-2006
http://www.hfhrpol.waw.pl/precedens/pl/aktualnosci/problemy-podejmowane-przez-psp-w-raporcie-komisarza-rady-eu.html,

      raport Transparency International za rok 2007 dotyczący wymiaru
sprawiedliwości
http://www.egospodarka.pl/22270,Korupcja-w-Polsce-2007,1,39,1.html

      wypowiedzi Rzecznika Praw Obywatelskich – zobacz:

      http://www.rpo.gov.pl/pliki/12403175780.pdf,
http://www.rpo.gov.pl/pliki/12378821250.pdf,
http://www.rpo.gov.pl/pliki/12335628440.pdf i wiele innych

      specjalnie założone prywatne strony internetowe dokumentujące
nadużycia w wymiarze sprawiedliwości /np. www.aferyprawa.com,
www.aferyibezprawie.org, www.cieluszecki.pl i wiele innych/

      oraz:

      wzrastająca liczba stowarzyszeń, stawiających sobie za główny cel
batalię o praworządność w kraju, a szczególnie o właściwe funkcjonowanie
prokuratur i sądów.

      14:37, reakcja , Krystyna Ewa Górzyńska
      Link Dodaj komentarz »
      Stowarzyszenia powoływane przeciwko bezprawiu w wymiarze
sprawiedliwości
      podnoszą, iż wiele orzeczeń prokuratorskich i sądowych jest wydawanych
w Polsce z rażącą obrazą przepisów prawa, wbrew zgromadzonym dowodom lub na
podstawie zmanipulowanego materiału dowodowego. Domagają się w związku z tym
rozwiązań, które utrudniałyby stronnicze prowadzenie spraw, m.in.:

      1/ obowiązkowego nagrywania treści rozpraw i posiedzeń sądowych

      Trzeba w tym miejscu zaznaczyć, że w wyżej wskazanym Raporcie
Transparency International nieprawidłowe sporządzanie protokołów uznano za
jeden z ważniejszych czynników  sprzyjających korupcji w sądownictwie.
Cytuję z raportu:

      „Czynnikiem sprzyjającym korupcji w sądownictwie są niektóre elementy
procedur sądowych, w szczególności sposób protokołowania czynności w
postępowaniu przed sądem. Protokół z rozprawy lub z innej czynności jest w
praktyce jedynym dowodem ilustrującym przebieg postępowania. W sprawach, w
których występują mechanizmy korupcyjne, nagminną praktyką jest
nieprawidłowe sporządzanie protokołów, tzn. protokołowanie wybiórcze,
opuszczanie pewnych fragmentów wypowiedzi czy wręcz tendencyjne
przeinaczanie w sposób korzystny dla jednej ze stron. Ważkość tego, co
zostanie zapisane w protokole wynika z faktu, że dokument ten jest
analizowany przez sędziów wyższych instancji przy ponownym rozpoznawaniu
sprawy.

      Wprawdzie istnieją w procedurach sądowych unormowania pozwalające na
utrwalanie przebiegu rozprawy za pomocą urządzeń, tym nie mniej sądy
najczęściej nie wyrażają zgody na takie utrwalanie uzasadniając to bliżej
nieokreślonym „dobrem wymiaru sprawiedliwości”. Powoduje to w praktyce
wyeliminowanie możliwości dochodzenia przez stronę postępowania swoich praw,
albowiem treść protokołu nie odpowiada rzeczywistemu przebiegowi rozprawy
(zwłaszcza, że w sprawach, w których dochodzi do korupcji, sędziowie za
wszelką cenę starają się ukryć prawdziwy przebieg sprawy, poprowadzić ją w
sposób niekorzystny dla strony naruszając jej prawa).

      Próbę przezwyciężenia wspomnianej patologii stanowi pomysł
wprowadzenia obligatoryjnego nagrywania rozpraw na nośnikach CD. Pomysł ten
jest obecnie realizowany przez Ministerstwo Sprawiedliwości – i jeżeli
projekt zmian w tym zakresie zostanie wprowadzony w życie – znacznie
ograniczy szerzące się w sądach zjawisko korupcji”.

      Niestety, projekt obligatoryjnego nagrywania rozpraw, przygotowany
przez ekipę Ministra Ziobro, został nieomal natychmiast – wbrew
rekomendacjom TI - utrącony przez jego następcę – prof. Ćwiąkalskiego,
rzekomo z powodu zbyt wielkiej kosztochłonności.

      Stowarzyszenia wracają do tej koncepcji, wskazując jednocześnie jak
można radykalnie obniżyć koszty takiego projektu.

      2/ zmiany treści art. 90 i 91 k.p.k. poprzez pełne dopuszczenie
stowarzyszeń do przesłuchań prokuratorskich, o ile nie zachodzi konieczność
ochrony tajemnicy państwowej, a także do posiedzeń i rozpraw sądowych
poprzez prawo do składania wniosków, oświadczeń, pytań do stron
postępowania, przeglądania akt, a także prawo do zaskarżania orzeczeń
sądowych

      Aktualnie dopuszczenie stowarzyszenia do procesu zależy wyłącznie od
woli sędziego, przy czym stowarzyszenie musi złożyć wniosek najpóźniej przed
rozpoczęciem przewodu sądowego. Nie posiada też żadnych uprawnień poza
składaniem oświadczeń. Obecnie w komisji sejmowej są prowadzone prace nad
zmianą treści art. 91 kpk, ale wyłącznie w zakresie możliwości składania
wniosków dowodowych. Te zmiany są dalece niewystarczające. Warto też
podkreślić, że bardzo często sądy – wbrew Konstytucji – uniemożliwiają
stowarzyszeniom udział w posiedzeniach nawet jako publiczności.

      Gdyby ktoś miał wątpliwości, dlaczego Stowarzyszenia domagają się tak
szerokich kompetencji, skoro istnieją pełnomocnicy profesjonalni, to warto
też przytoczyć w tym miejscu rekomendację Transparency International.
Cytuję:

      „Korupcjogenną sferą w systemie sądownictwa jest wadliwa organizacja i
działanie korporacji prawniczych świadczących pomoc prawną.

      Średni poziom świadczonej przez adwokatów oraz radców prawnych pomocy
prawnej jest niewysoki. Doświadczenia Transparency International Polska
zebrane w toku działania Programu Interwencyjnego wskazują, że nagminna jest
w tych korporacjach praktyka sprzeniewierzania się interesom klientów w celu
osiągnięcia korzyści finansowych.

      W realiach „Polski Powiatowej” adwokaci i radcowie prawni są często
pośrednikami pomiędzy różnymi ogniwami lokalnego układu korupcyjnego –
stanowią łącznik pomiędzy sędziami, ławnikami, prokuraturą. Ten organizowany
aparat tworzony przez nieuczciwych funkcjonariuszy wymiaru sprawiedliwości
funkcjonuje w większości polskich powiatów. Sprzyjają temu następujące
czynniki: a/ Brak częstej wymiany kadr na szczeblu prezesów sądów oraz
kierowników prokuratur, co powoduje, że osoby te często przez lata pełnią
swoje funkcję, na trwałe wtapiają się w miejscową elitę towarzysko –
biznesową doprowadzając do powstawania nieformalnych grup opartych na
wspólnocie znajomości i interesów; jeżeli obywatel pragnie uzyskać korzystne
dla siebie rozstrzygnięcie, to najbardziej skuteczną metodą dochodzenia
swoich roszczeń będzie „szukanie dojścia”, co odbywa się najczęściej za
pośrednictwem adwokata lub radcy prawnego prowadzącego swoją kancelarię w
siedzibie sądu procesowego; b/ Zamknięcie korporacji prawniczych,
ułatwiające skupianie prestiżu władzy i dochodów w ograniczonego kręgu osób.

      <!-- [if !supportEmptyParas]-- > <!-- [endif]-- >

      Czynnikiem sprzyjającym korupcji w tej sferze jest niedostateczny
poziom oraz zbyt mała ilość adwokatów albo radców prawnych świadczących
pomoc prawną. Na statystycznego przedstawiciela fachowej obsługi prawnej
przypada w Polsce około 70 spraw rocznie, co daje naszemu krajowi siódme
miejsce w Europie. Wypada przy tym zauważyć, ze w każdym z pozostałych
dużych krajów Unii Europejskiej na statystycznego adwokata przypada znacznie
miej spraw. Konsekwencją tak dużej liczby spraw przypadającej na adwokata
jest niski poziom świadczonych usług, wysoka cena tych usług oraz powstające
w warunkach monopolu układy korupcyjne bazujące na wieloletnich
znajomościach i wzajemnych powiązaniach koleżeńsko – zawodowych”.

      14:37, reakcja , Krystyna Ewa Górzyńska
      Link Dodaj komentarz »
      TI wskazuje też, że – cytuję:
      <!-- [if !supportEmptyParas]-- >

      „Inną wartą odnotowania sferą sprzyjającą rozwijaniu się zjawiska
korupcji w sądownictwie jest wadliwie funkcjonujące sądownictwo
dyscyplinarne zawodów prawniczych (w zawodach takich jak adwokat, radca
prawny, notariusz – w praktyce działające). Zbyt mała liczba członków tych
korporacji powoduje, że większe znaczenie zyskują wzajemnie powiązania i
znajomości zaś sprawy należytego wykonywania zawodu czy też etyki zawodowej
są bagatelizowane. Nadzór korporacji zawodowych nad prawidłowym wykonywaniem
zawodów prawniczych jest iluzoryczny – osoby rzeczywiście skorumpowane
rzadko kiedy są karane sankcjami dyscyplinarnymi. W tym zakresie wytworzyła
się patologiczna sytuacja, w której władze korporacji „za wszelką cenę”
bronią skorumpowanych członków korporacji przed jakąkolwiek formą
odpowiedzialności”.

      3/ zmiany treści art. 351 k.p.k., polegające na takim dokumentowaniu
przydzielania spraw sędziom, aby nie było możliwe wyznaczanie sędziów do
orzekania w kolejności innej, aniżeli wynikająca z dat wpływu spraw

      <!-- [if !supportEmptyParas]-- >

      Obecnie rozprawy pomimo regulacji wynikającej z art. 351 k.p.k. nie są
przydzielane wg kolejności wpływu. Sądy nie tylko nie przestrzegają treści
art. 351 k.p.k., ale także obywatel nie ma możliwości kontroli w tym
zakresie. Zaś w przypadku posiedzeń jest jeszcze gorzej, bowiem sprawy
przydzielane są przez przewodniczącego bez żadnych uregulowań prawnych.

      <!-- [if !supportEmptyParas]-- >

      4/ zmianę treści art. 55 k.p.k. poprzez uprawnienie pokrzywdzonego do
złożenia prywatnego aktu oskarżenia, w przypadku, gdy prokurator odmówi
wszczęcia śledztwa lub dochodzenia lub je umorzy

      Obecnie prokuratorzy często umarzają oczywiste przestępstwa.
Postanowienia o odmowie wszczęcia śledztwa lub jego umorzeniu przechodzą co
prawda kontrolę sądową na posiedzeniach sądowych, jednak często ma ona
charakter iluzoryczny.

      Na skutek istnienia tej drogi stworzył się niebezpieczny precedens do
prawomocnego umarzania przestępstw. Prokuratorzy bowiem często nie czynią
żadnych ustaleń z urzędu, zaś sądy niejednokrotnie umarzają sprawy nawet nie
znając akt. Umożliwienie złożenia natychmiastowego prywatnego aktu
oskarżenia osobie pokrzywdzonej w przypadku umorzenia sprawy przez
prokuratora, odciąży sądy od wydawania wątpliwych merytorycznie postanowień
umarzających sprawy, a także przyspieszy postępowanie, a z drugiej strony
umożliwi pokrzywdzonemu zachowanie rzeczywistego prawa do sądu i pełnej
dwuinstancyjności orzekania. Utoruje też drogę do nadzwyczajnych środków
zaskarżenia. Zaś opłata zastosowana za złożenie prywatnego aktu oskarżenia z
powodzeniem przeciwdziałać może tzw. pieniactwu procesowemu, czyli składaniu
nieuzasadnionych aktów oskarżenia.

      Transparency International także wskazuje, że:

      „Korupcji w sądownictwie sprzyjają również takie mechanizmy jak:
wadliwe funkcjonowanie nadzoru sądowego nad postępowaniem przygotowawczym,
niedostateczna kontradyktoryjność procesu karnego, ....., brak realnych
możliwości usunięcia z procesu stronniczego sędziego”.  _____

      Stowarzyszeń stających w obronie obywateli pokrzywdzonych przez
prokuratury i sądy jest coraz więcej. W dniu 4 kwietnia 2009 r. odbyła się w
Warszawie ich wspólna konferencja programowa. Zaplanowano pakiet solidarnych
działań, wśród których jest równoczesna akcja protestacyjna przed wszystkimi
Sądami Apelacyjnymi w Polsce w dniu 4 maja 2009 r. o godz. 9.00. Akcja
zakończy się wizytami w lokalnych biurach poselskich, podczas których
złożone zostaną wnioski o zaangażowanie się parlamentarzystów w
przeprowadzenie w Sejmie procesu legislacyjnego, w którym uchwalono by
proponowane przez Stowarzyszenia niezbędne zmiany w kodeksie postępowania
karnego.

      Szczegóły akcji przedstawione są na stronie www.aferyibezprawie.org.

      Organizatorzy serdecznie zapraszają do poparcia akcji poprzez
uczestnictwo w pikiecie i dalsze wspólne działania.

      Zwracają uwagę, iż każdy w Polsce może być fałszywie oskarżony przez
prokuraturę i skazany przez stronniczy sąd. Prokuratura i sąd mogą też nie
chcieć ścigać przestępców, którzy kogoś skrzywdzili.

      „To Państwo należy do nas. Nie pozwólmy go zawłaszczać nierzetelnym
prokuratorom i sędziom. Czy pikiety w dniu 4 maja 2009 r. będą początkiem
drogi ku sprawiedliwej, praworządnej Polsce? Kondycja wymiaru
sprawiedliwości zależy przede wszystkim od nas” /z apelu do Polaków o
wzięcie udziału w pikietach/.

      Harmonogram protestów w dniu 4 maja:

      9.00 – 12.00 pikieta pod Sądem Apelacyjnym

      13.00 – 15.00 pikieta pod Prokuraturą Apelacyjną

      po 15.00 - zbiorowe wizyty w biurach poselskich

      Szczegóły na stronie:

      http://www.aferyibezprawie.org/index.php?menu=newsout&id=717

      Zapraszamy!!!

      -- -- - Original Message -- -- -       From: "Krystyna Górzyńska" <krystynagorzynska@wp.pl>