SOWA

Data: 2009-05-06 12:58:16
Autor: Panslavista
SOWA
      EXIL - emigrant polityczny
      Do Magdalenki i tzw. rozmów okrągłego stołu żydokomuna nie zaprosiła
emigrantów politycznych...
         Kategorie: Wszystkie | Das virtuelle Zentrum für verfolgte Künste |
Departament Swiadczeń Emerytalno-Rentowych ZUS | Fremdenpass |
Gastarbeiter-Baracken | IPN Warszawa - IPN Katowice - figurant "LITERAT" |
Pisma Emigracji Politycznej | Polacy w innych państwach, niż RP | Wysoki
Komisarz ds. Uchodźców ONZ | ein - pisma przychodzące | falsches Zeugnis -
fałszywe świadectwo | forum myśli politycznej i społecznej | fotos |
rechtlich um POLEN - prawnie o Polskę | travel document - Konwencja Genewska
z 28.7.1951 | varia | zbrodnia agresji na Irak  RSS

środa, 06 maja 2009
Do Magdalenki i tzw. rozmów okrągłego stołu żydokomuna nie zaprosiła
emigrantów politycznych...
....z Solidarności, których Służba Bezpieczeństwa zaopatrzyła wcześniej w
paszporty upoważniające  do jednokrotnego przekroczenia granicy PRL.

Po 1989 roku żaden premier i żaden prezydent RP nie stworzył dla Polaków,
emigrantów politycznych, warunków umożliwiających im powrót do Ojczyzny.
Natomiast w stosunku do żydów i tzw. przesiedleńców, którzy wyrzekli się
obywatelstwa polskiego z powodów materialnych i syjonistycznych, lub ze
względu na udowodnioną przez nich samych wcześniej bezsprzeczną
przynależność do narodu niemieckiego, władze państwowe Rzeczypospolitej
Polskiej okazywały i okazują Najwyższą Łaskę. Przywilejami w Polsce cieszą
się ludzie obcych narodowości.

Jako polski emigrant polityczny w Niemczech stwierdzam: Zostaliśmy
wykluczeni i pozostajemy pominięci, dlatego hańba zmowy żydokomuny z
żydokorowcami nie dotyka Polaków. Są w Ojczyźnie Rachunki Krzywd...

Stefan Kosiewski, Frankfurt nad Menem

      Od PKN

11:32, kulturzentrum , Pisma Emigracji Politycznej
Link Dodaj komentarz »
Stefan Kosiewski, mgr/ Univ. Katowice: na tym poziomie konwersacji opluwają
się bezzębni żydzi

....szuja ryczy, szuja kwili, ubek ryczy, ubek kwili - dominacja funkcji
poetyckiej w komunikacie językowym ma często miejsce wtedy, gdy zdenerwowani
chcemy coś powiedzieć;

Nadesłany przez USOPAL komunikat: Znowu szuja spam rozsyła?  ma tutaj taki
właśnie charakter.

Wyeliminowanie z komunikatu językowej funkcji poznawczej poprzez
spłaszczenie trójkąta Brühlera do poziomu gleby emotywno-konatywnej
uniemożliwia poznanie tego, co Nadawca chciał powiedzieć.

Bezpośrednie okazywanie swojego stosunku poprzez ujawnianie szczerych czy
udawanych emocji zamienia komunikat w wezwanie, rozkaz: zamknij szujo mordę!

Stwierdzenie, iż na tym poziomie konwersacji opluwają się bezzębni żydzi nie
powinno być w tej sytuacjiej sytuacji przypisywane Jacobsenowi.

Stefan Kosiewski

Magister der polnischen Philologie (abgekürzt: mgr./ Univ. Katowice)

http://picasaweb.google.com/lh/photo/Z5jxCULirvsNVwaASUE7Wg?feat=directlink

vide:

http://humanistyka.blox.pl/2006/03/Funkcje-komunikatu-wedlug-Romana-Jacobsona.html

From: USOPAL
To: SOWA
Cc: Jan Gustaw Grudniewski ; hessen@bueso.de ; A Kruzel ; Artur Górski ;
Andrzej.Marszalkowski ; Alicja Wawrzynska ; Bohdan Szewczyk ; bohdan.poreba
; Bożyk ; Colas Bregnon ; Downar ; elzbietabaran@vp.pl ; endecki@wp.pl ; Jan
Radkiewicz ; Jarznicki ; Jasiek z Toronto ; Kazimierz Świtoń ; Kinga ;
Krakowiak ; ks. Zaleski ; marek pestka ; Marek Podlecki ; Obara ; onr Lodz ;
onrKrakow ; onrmazow ; onr radom ; onr rzeszow ; onrtarnobrzeg ; Onr Pomorze
; onrkielce ; onr ostrowiec ; onr podchale ; Paciorek ; papurec@papurec.org
; Pulwicki ; sowa-frankfurt@googlegroups.com ; Stan ; Strzezek ; Tadeusz
Szerszewski ; Teresa Pietrzak ; tomaszolach ; viko_ja ; W.Wlazlinski ;
woj_tom@op.pl ; Zbyszek Koreywo ; Zygmunt Haduch Suski ; boguchwala@go2.pl ;
sowa@yahoogroups.de ; kulturzentrum_@yahoogroups.de
Sent: Wednesday, May 06, 2009 4:41 AM
Subject: Re: klik

Znowu szuja spam rozsyła?
  -- -- - Original Message -- -- -   From: Kazimierz Józef Styrna
  To: SOWA
  Cc: Jan Gustaw Grudniewski ; hessen@bueso.de ; A Kruzel ; Artur Górski ;
Andrzej.Marszalkowski ; Alicja Wawrzynska ; admusopal ; Bohdan Szewczyk ;
  Sent: Tuesday, May 05, 2009 8:42 AM
  Subject: Odp: klik

  My jako Ruch Społeczny mamy program odebrania "bankierom" ukochanych przez
nich "zabawek" i nie podpisujemy niczego, co jest naszym zdaniem PUSZCZANIE
PARY W GWIZDEK.!!!

11:28, kulturzentrum , Pisma Emigracji Politycznej
Link Dodaj komentarz »
http://emigrant.blox.pl/

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- --

Česko , Slovensko
NAROD MA PRAVO SE BRANIT
      Kategorie: Wszystkie | KOZY - Milkovice | AGORA | Bratři Mašínové,
Milan Paumer | Claudie Nikolajenková | Czech Footbag | Eva Clarowa | Forum
Angažovaných Křesťanů | Fragmenty | František Cigánek | František Všetička |
Fórum života | Hnuti za přímou demokracii | Ivo Dokoupil - Jaroslav Luner |
Jan Baran | Jan Pataky | Jana Tutková (CBR) | Jaroslav Hutka | Jirí Vanek |
Jozef Paluch | Jozef Rydlo | KORUNA ČESKÁ | Karel KRYL | Ladislav Jakl |
Martin Věchet | Miroslav Václavek | Pastor bonus | Pavel Zvěřina | Petr
Cibulka | Robin K. Hajek | Ross Hedvicek | Svetové združenie bývalých
československých politických väzňov - SZCSPV-SR | Tomás Konc | URAN | USSU |
Vaskovic Jozef | Veronika Valdová & Jan Beneš | Vladimir Pavlik | case of
Vladimir Hučin | czeski Partner | do stolicy Czech - Pragi | exil | for
USrael | narod ma pravo se branit | news - info | portál české literatury -
niemieckie i polskie wiersze | sowáci | Únia mužov Slovenska - Hnutie pre
rodinu | Ústav pamäti národa  RSS

wtorek, 05 maja 2009
 Pro Poláky Jiří Fiala: Pražské povstání - poslední šance zachránit národní
čest a důstojnost
v Košíku, 05.05.09
5. května se tradičně objevují čerstvé květiny u pomníčků, rozsetých po celé
Praze a bližším okolí s datem úmrtí obětí obvykle mezi 5. a 8. květnem 1945.
Je jich několik tisíc.

Praha má tu smůlu (někdo říká : To štěstí), že leží v srdci Evropy. A tak se
už několikrát stalo, že tam války, které zasáhly celý evropský kontinent,
nejen začaly, ale také skončily. Kromě třicetileté třeba i ta, co jí dneska
říkáme - druhá světová.

Ano, od Volhy, stejně jako od normandských pláží, je do Prahy asi stejně
daleko. A proto to také trvalo nejdéle, než se k ní vítězící armády na
sklonku války přiblížily.

Pro Němce se Protektorát na sklonku války stával nebezpečnou oázou klidu a
tichým zázemím, kde na ně téměř nikdo neútočil, kde nebyly nálety, ani kudy
nevedla fronta a kde se tudíž mnozí z nich připravovali na poslední
fanatický odpor v baště Bohmen. Napomáhala tomu i geografická členitost
českého terénu s pohraničními horami všude podél zemských hranic (těch
starých, historických, nikoliv nových, protektorátních), která ve srovnání s
polskými a maďarskými rovinami poskytovala mnohačetné možnosti obrany a
ztěžování postupu nepřítele, zejména pak jeho těžké techniky.

Jistě i proto právě v Čechách zůstávala poslední naděje Třetí říše -
mohutná, skoro milionová Schornerova armáda, která prakticky válkou
nedotčena čekala na svou příležitost ovlivnit poslední dny války.

V dubnu se k Šumavě přiblížily z Bavorska prvosledové jednotky Američanů,
které nejprvé vyčkávaly na historických českých hranicích, jakoby si nebyly
jisty, zda do Čech skutečně mají táhnout. Po asi týdnu vyčkávání však přišel
pokyn k rozhodnému pochodu do Čech.

Ve třech mohutných proudech se americká armáda přelila přes hraniční hory a
spouštěla ze Šumavy do nitra Čech. Po průchodu německým pohraničím konečně
došla i do ryze českých měst - Klatov, Strakonic, Horažďovic, Písku a
samozřejmě - především do Plzně.

Právě rychlý postup Američanů počátkem května byl - alespoň podle vyprávění
četných pamětníků - bezprostřední příčinou a výzvou k Pražskému povstání.

První vlajky, které vedle českých v Praze zavlály, byly právě americké.
Obyvatlé města byli přesvědčeni, že při tomto tempu postupu musí být
Američané v Praze nejpozději druhého dne navečer - a chtěli jim připravit
stejně milé přivítání, jaké jim připravila Plzeň.

To se ovšem velice spletli. Neboť to, co vypadá jako pravděpodobné, se ještě
zdaleka pravdou stát nemusí.

Američané se v Plzni náhle zastavili a na další postup už nepomýšleli. Jak
byli zvyklí, respektovali ujednané dohody, a tedy také tu o demarkační čáře
a čáře jejich nejzazšího postupu na východ.

Když v Praze vypuklo povstání, ani generál Patton nebyl ochoten se mlčky
dívat na to, jak Němci těžkými zbraněmi v Praze kosí stovky špatně
vyzbrojených povstalců a coby známý ranař, který se hned tak něčeho
nezalekl,  byl ochoten i riskovat případnou roztržku s Rusy - a jít Praze na
pomoc. Stejně jako už jednou šli pomáhat Paříži, kterou také neplánovali tak
rychle osvobodit, povstání francouzského hnutí odporu však dokázalo jejich
plány změnit z hodiny na hodinu.

Patton měl jedinou podmínku - Praha musí o jeho zásah výslovně požádat.

Prahu tehdy vedla Česká národní rada. Nově vytvořený orgán sdružoval všechny
protifašistické síly, vedle masarykovských demokratů, ztělesňovaných
především jejím předsedou, Dr. Albertem Pražákem, také komunisty. Ty vedl
mladý Josef Smrkovský, pozdější hrdina roku 1968. Jeho role v Pražském
povstání však byla osudově tragická - byl to především on, kdo zabránil
oficiálním představitelům Prahy poslat do Plzně úřední pozvání.

A Američané v Plzni zůstali.

Praha se dostala do nezáviděníhodné situace, se kterou organizátoři povstání
rozhodně nepočítali - sama, spoléhajíc jen na vlastní, velmi chabé síly,
stála tváří v tvář milionové, po zuby vyzbrojené armádě, která se začala ze
všech stran ku Praze hrozivě stahovat. Praha byla pro Schornera především
důležitým komunikačním uzlem, kudy procházely tratě i silnice a kudy vedla
také cesta do případného amerického zajetí - a které se rozhodně nechtěl
vzdát.

Tři dny vzdorovala Praha s vypětím všech sil této zdrcující přesile, sama a
bez pomoci, kterou tolik potřebovala - až to - kupodivu - vzdali Němci.
Jejich úvaha byla jasná - nemáme tolik času, abychom mohli v Praze válčit,
musíme uzavřít příměří za cenu svobodného odchodu. A to se také stalo.

Česká národní rada podepsala s okupanty příměří, které zaručovalo Praze
okamžité ukončení bojů, Němcům pak svobodný průchod městem a odchod na západ
s tím, že jejich těžké zbraně zůstanou tam, kde jsou.

Praha si vydechla. Nálety i tankové útoky ustaly, Němci se začali stahovat.
Pro Pražany to byl čestný smír, řekněme, že boj skončil nerozhodně. Praha se
přesto osvobodila sama a když o den později přijela Rudá armáda, bylo už po
všem.

Proto také Rusové, pokud na Němce v Praze vůbec narazili, tak jen na
poslední, ustupující voje, které kladly odpor právě jen jim.

To byl ovšem zločin, který ani Rusové, ani později komunisté nehodlali
Pražskému povstání odpustit. Znamenalo to, že z toužebně očekávaných
osvoboditelů se stali jelimánkové, kteří propásli svou příležitost - a
přišli pozdě.

Znamenalo to nebezpečný odkaz, který se celá desetiletí snažili komunistké
potlačit, jak se dalo, historii povstání překroutit, zamlžit a hlavně -
podstatné zamlčet. Z pozdního příjezdu Rudé armády udělat zásah v pravý čas,
ač historická skutečnost hovořila o něčem diametrálně odlišném. Právě proto
lze v tomto poselství spatřovat největší a nejdůležitější odkaz Pražského
povstání  - totiž že za osvobzení nemusíme být nikomu vděčni, už vůbec ne
Rudé armádě, protože minimálně Praha se osvobodila sama, bez cizí pomoci.

Jistě i proto celá řada představitelů Pražského povstání skončila v
komunistických věznicích a lágrech. Včetně - samozřejmě - tehdejšího
předsedy České národní rady A. Pražáka.

A nedej Bože, kdyby nebylo konce války !! Kdyby se Pražské povstání, které v
očích Rusů mělo Rudé armádě ukrást vítězství, uskutečnilo o půl roku dříve
!! Namísto druhé Paříže bychom totiž jisto jistě měli z Prahy druhou Varšavu
(pro neznalé jen stručně připomenu, že ve Varšavě vypuklo rovněž povstání
proti Němcům, když se Rudá armáda dostala na východní břeh Visly, ovšem
proto, že varšavské povstání vedla prozápadní a z Londýna řízená Armia
krajowa, Rudá armáda se suše zastavila tam, kde byla -  a půl roku (!!)
cynicky zírala přes Vislu, jak Němci vraždí a pustoší polské hlavní město.
Nedivme se Polákům, že je (Rusy) tak nenávidí - ten, kdo cynicky přihlíží
vyvražďování hlavního města a nezasáhne, ač může a má, jakoby vraždil sám).

Ještě jednu zmínku na konec bych neměl zapomenout, neboť bez ní není
rozhodně vzpomínka na povstání úplná - patří tzv. Ruské osvbozenecké armádě,
tedy Vlasovcům, vojákům generála Vlasova, kteří Praze rozhodným způsobem
pomohli ve chvílích nejtěžších, přesto se lásky k osvoboditelům nikdy
nedočkali. Jim stačilo málo - jen zaručit, že válku přežijí, jen nechat je
slušně žít. Myslím si, že jenom za to, čím pomohli v Praze, si to -
minimálně na českém území - rozhodně zasloužili.

Bohužel, ukázalo se, že i tak málo může být někdy zatraceně hodně.
Málokterému z Vlasovců se podařilo válku přežít a s příchodem Rudé armády po
nich pásly četné oddíly NKVD, které, pokud je dostihly, neznaly slitování.
Hromadný hrob u Lnář o tom vypovídá dosti výmluvně.

Co říci závěrrem ? Ač Pražské povstání nebylo tím, čím chtělo být - totiž
připravením cesty vítězným osvoboditelům, druhou Paříží ve střední Evropě,
na dlouhou dobu zamotalo hlavu politikům i historikům.

Pokud by chtěl někdo snižovat jeho význam poukazem na to, že vypuklo na
poslední chvíli, tak je nutno doplnit, že samozřejmě nikdo tehdy nevěděl
(tak, jako to dnes víme my), že válka za pár dnů skončí a jak ten konec bude
vypadat.

Prostě  - Pražané udělali, co mohli, aby ukázali, že se s okupanty nesmířili
a že si svobodu zaslouží. Tři tisíce z nich při tom položily své životy.  A
jako jedni z mála si svobodu také sami vybojovali.

A to vůbec není málo.

-- -- - Original Message -- -- - From: "Jiří Fiala" <Jiri.Fiala.K213@seznam.cz>