SOWA

Data: 2009-06-17 23:24:08
Autor: Panslavista
SOWA
      12.7.2009 r.  Long Branch, Toronto. Msza sw w kosciele pod wezw.
Chrystusa Króla, w 66 rocznice Rzezi Polaków na Wolyniu  Na Wolyniu i
Podolu, Polacy Donbasu - UKRAINA

      Towarzystwo Kultury Polskiej na Donbasie - sp. Prezes Ryszard
Zielinski zmarl 22.2.2008 w Makiejewce - Ks. Witold Józef Kowalów w Diecezji
Luckiej na Wolyniu - ks. Jaroslaw Wisniewski tymczasem na misji w CHINACH
      Kategorie: Wszystkie | 27. Wolynska Dywizja Piechoty AK | 30.10.2005
czwarty raz poswiecony | Biesiada Krzemieniecka | Bohdan Poreba, rezyser |
Bp Marcjan Trofimiak | Irena Androszczuk | Jerzy Sowinski | Kazimierz J.
Wegrzyn | Ks. dr Józef Buraczewski | NATO i Unie Europejska | O. REMIGIUSZ
KRANC: Z Ostroga na Kolyme | Odchodza Kazachstancy - Sybiracy | Pawlokoma |
Polacy na Wolyniu | Polakom, Ofiarom UPA | Polsko-Polonijna Organizacja
Narodu Polskiego - Liga Polska | Ryszard Zielinski | Stefan Kosiewski |
Wasyl Konstanty Ostrogski | Wspolnota , Pomoc Polakom na Wschodzie, MSZ |
ks. Tadeusz Isakowicz-Zaleski | ks. Witold Józef Kowalów - Wolanie z Wolynia
| ks. Wladyslaw Bukowinski | ks.Jaroslaw Wisniewski | manowce, zydokomuna |
w Ostrogu nad Horyniem  RSS

sroda, 17 czerwca 2009
12.7.2009 r. Long Branch, Toronto. W 66 rocznice Rzezi Polaków na Wolyniu
msza sw w kosciele pod wezw. Chrystusa Króla

Msza sw. w kosciele pod wezwaniem Christ the King na Lake Shore Boulevard w
Etobicoke/ Kanada.
W kolejna juz 66 rocznice ludobójstwa na Kresach Wschodnich II RP poruszyc
nalezy sprawe naszego stosunku do narodu ukrainskiego, którego nie
powinnismy identyfikowac ze zbrodniarzami z okresu II wojny swiatowej. Do
trwalego rozwoju swiatowej spolecznosci mozna doprowadzic jedynie przez
ugruntowanie w tej spolecznosci idei sprawiedliwosci i solidarnosci.
 My i nasi najblizsi przezylismy koszmar mordów, gwaltów i grabiezy
popelnionych przez Organizacje Ukrainskich Nacjonalistów (OUN) i jej zbrojne
ramie Ukrainska Powstancza Armie (UPA) nie szczedzacych starców, kobiet,
dzieci, a nawet niemowlat. Rezuni mordowali z wielkim okrucienstwem w
kosciolach, w domach, nozami, siekierami, widlami, czasem strzalem z
karabinu. Palili ludzi zywcem, zamknietych w stodolach, budynkach szkolnych
i prywatnych domach (...).

W 66. rocznice najkrwawszej niedzieli wolynskiego ludobojstwa potepiamy OUN
jako organizatora UPA, potepiamy UPA jako te, która dopuscila sie zbrodni
ludobójstwa na Polakach, Ukraincach, Zydach i ludziach innych narodowosci.
Inicjatorami i wykonawcami tych potwornych zbrodni jest faszystowska
OUN-UPA. Do ulozenia dobrosasiedzkich stosunków miedzy Polska i Ukraina moze
dojsc dopiero wtedy, gdy potepiona zostanie zbrodnicza przeszlosc
Organizacji Ukrainskich Nacjonalistów i Ukrainskiej Powstanczej Armii.
Deklaracji potepiajacej te zbrodnie do tej pory parlament Ukrainy nie wydal.
Dlatego niesubordynowani rozbitkowie tejze organizacji, którzy lubia
rozróby, kpia sobie z Polaków i reszty Europy. Na ironie losu wbrew
protestom srodowisk Kresowych 4 czerwca br. Senat Katolickiego Uniwersytetu
Lubelskiego Jana Pawla II przyznal doktorat prezydentowi Ukrainy Wiktorowi
Juszczence który kpi sobie z Polaków a z drugiej strony szuka u nich
sojusznika.
Filantropisci wielkich fortun wrzucaja tematy zastepcze, zeby Narody
Obrabowane i Zniewolone nie umialy sie pozbierac i podliczyc strat
poniesionych w wyniku panowania nad nimi od dziesiatków lat wplywowej mafii
homo rapax.

W 2009 r., w 66. rocznice ofiar rzezi wolynskiej ,12 lipca niedziela o godz.
12 w poludnie, odprawiona zostanie Msza sw. w kosciele pod wezwaniem Christ
the King na Lake Shore Boulevard w Etobicoke. Zapraszamy osóby pochodzace z
tych terenów i ich rodziny, reprezentantów organizacji polonijnych by
pomodlic sie za pomordowanych Polaków.
 Mam nadzieje, ze nie po to zyjemy w bogatej Kanadzie, nie po to jestesmy
uczniami Chrystusa, aby pozwolic mniejszosci wyzbytej jakichkolwiek uczuc
ingerowac w Boze prawa, niszczyc dorobek naszych ojców promujac nam obca nie
do przyjecia ich wole.
Tak waznej dla Polaków rocznicy nie powinnismy zignorowac? Powodem do tego n
ie powinien byc istniejacy podzial i konflikt, jakis spór ideologiczny,
poglady polityczne, wyznaniowe, umowy, czy tez zwykla obojetnosc polonijna!?
Aktualnie w swiatowych mass mediach jest glosno o wojnie w Afganistanie, a
jednoczesnie wycisza sie  ludobójstwo, ludnosci cywilnej w Sudanie i innych
krajach Afryki w obecnosci oddzialów pokojowych ONZ, które mialy by chronic
te ludnosc.
Teraz swiat ubolewa nad tym, ze Bóg dopuscil do tak straszliwej tragedii na
bezbronej ludnosci.

Polacy nie tylko nie maja odwagi upominac sie o utracone mienie na ziemiach
zdradziecko zrabowanych, zadac wyjasnienia ludobójstwa i potepienia sprawców
haniebnych czynów, ale sami zacieraja pamiec o tych tragicznych
wydarzeniach. Musimy zrozumiec, ze to my, spadkobiercy walk o Kresy, ludzie
jeszcze normalni, jestesmy atakowani i dyskryminowani przez wplywowych
liberalów.
Polityka wplywowych wychowanków socjalizmu doprowadzila do utraty polskiego
mienia na ziemiach odzyskanych. Prawdziwi Polacy, odczuwajac polityke
globalistów, denerwuja sie, protestuja, urzadzaja manifestacje itp. A
przeciez kazdy wie, ze to nie ma wiekszego sensu, ze pora juz przejsc do
powaznych dzialan, zeby nie bylo za pózno.
Instytut pamieci Narodowej wypowiada sie ze nie ma dostepu do achiwalnych
materialow  z tamtych czasów. Chcialbym sie zapytac kto ma dostep do nich?
Ktos powie, ze przeciez o tym nic nowego nie mozna powiedziec, gdyz wydano
wiele ksiazek i napisano tysiace artykulów.
I bedzie mial racje - nic nowego w tym artykule nie ma.

A czy jest cos nowego w Starym i Nowym Testamencie, tej najbardziej
poczytnej ksiazce, wydawanej w milionowych nakladach na calym swiecie wciaz
na nowo i od wielu stuleci?
Nic, nic nowego w Biblii nie ma . Sa w niej tylko same stare prawdy, które
zawsze sa nowe i które trzeba wciaz na nowo przypominac nadchodzacym i
przemijajacym pokoleniom, aby nie zdziczec, nie stepiec, nie zapomniec o
swoim pochodzeniu od Boga, o swym  czlowieczenstwie.
Ksiazke o tamtych wydazeniach "Wybaczyc nie Znaczy Zapomniec" mozna bedzie
nabyc po mszy sw.
Na zakonczenie zas przypomnijmy slowa wielkiego Papieza Tysiaclecia Jana
Pawla II:
" Polacy to Naród o ogromnym potencjale talentów ducha, intelektu i woli,
który stac na wiele i który w rodzinie krajów europejskich moze odegrac
doniosla role". Trzeba tylko, aby ocknal sie z letargu, otrzasnal z obcych
wplywów i ponownie poczul sie poteznym narodem kulturowo-,  dziejotwórczym,
jakim przeciez byl w przeciagu swojej ponadtysiacletniej historii. Moga temu
przebudzeniu sluzyc takze ksiazki, dajace swiadectwo chlubnej porzeszlosci
tego uspionego dzis Narodu.

Wladyslaw Dziemianczuk
Toronto

-- -- - Original Message -- -- - From: Walter Dziemianczuk