SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!

Data: 2009-03-03 17:15:57
Autor: Pester

Data: 2009-03-03 17:39:53
Autor: sorden

Data: 2009-03-03 17:57:03
Autor: Pester
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!

"sorden" <sorden@wp.pl> wrote in message news:gojn10$cmh$1mx1.internetia.pl...
Pester wrote:

SP&500 ma juz 6 z przodu.
Czekam teraz na piateczke.
Hip hip hurraaaaaaa!

500 bedzie jak nic. Potem do gory.

Do gory - owszem - ale pod koniec roku 2010.

Pester

Data: 2009-03-03 19:24:46
Autor: Kudlaty
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!

Pester wrote:

SP&500 ma juz 6 z przodu.
Czekam teraz na piateczke.
Hip hip hurraaaaaaa!

500 bedzie jak nic. Potem do gory.

Do gory - owszem - ale pod koniec roku 2010.

dosc ciekawy wykres sie nam tworzy od poczatku S&P.
czyzby wykresla nam sie szczyt cywilizacji jaka mielismy a teraz tylko trend boczny przez najblizsze 50 lat.
(najgorsze byloby ze zamyka nam sie okres 21 lat w Polsce wolnosci /1918-1939/  i /1988- 2009/ , moze lepiej zastosowac  ciag fibo)

Data: 2009-03-03 19:35:16
Autor: george
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!

"Pester" <pester@o2.pl> wrote in message news:gojl3t$hgb$1opal.futuro.pl...
Uwaga!
SP&500 ma juz 6 z przodu.
Czekam teraz na piateczke.
Hip hip hurraaaaaaa!

Pester

i wtedy wypiesz sobie pierwszego zasłużonego browara w życiu...gratz

Data: 2009-03-03 20:04:05
Autor: skippy
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!

Użytkownik "Pester" <pester@o2.pl> napisał w wiadomości news:gojl3t$hgb$1opal.futuro.pl...
Uwaga!
SP&500 ma juz 6 z przodu.
Czekam teraz na piateczke.
Hip hip hurraaaaaaa!

Pester

Z czego sie cieszysz pacanie

Data: 2009-03-03 21:16:57
Autor: maksWYTNIJTO
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!

 SP&500 ma juz 6 z przodu.

 Najbardziej się boję tego ich "wylewarowania"...

Data: 2009-03-03 21:21:58
Autor: Pester
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
"skippy" <man@on.the.moon> wrote in message news:gojvft$t85$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Ciesze sie, ze konsumpcja spada. Swiat materialnych pokus i pożądań odchodzi do lamusa historii. Nadchodzi nowa era, era rozwoju duchowego ludzkosci.

Zreszta mamy przeciez Wielki Post, wiec IM MNIEJ - tym lepiej.

Pester

Data: 2009-03-03 21:51:12
Autor: george
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!

"Pester" <pester@o2.pl> wrote in message news:gok3h6$91v$1opal.futuro.pl...
[...]

oj obawiam sie ze najpierw doczekasz ery rozwoju duchowego w kartonie po telewizorze...

Data: 2009-03-03 22:00:50
Autor: Pan Papkin
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
george pisze:
[...]

Niestety, tamtych kartonów po telewizorach też już nie ma, teraz są w modzie większe metraże ale niskie, bo po plazmach. Można się za to załapać w promocji deweloperskiej na komplet pościeli z folii bąbelkowej i styropianową poduszkę.
pp

Data: 2009-03-03 22:43:04
Autor: Pester
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
"george"

oj obawiam sie ze najpierw doczekasz ery rozwoju duchowego w kartonie po telewizorze...
Wojny raczej nie bedzie.
Przynajmniej u nas, w UE.

Pester

Data: 2009-03-03 22:05:33
Autor: mwojc
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
Pester wrote:

[...]

No właśnie mieliśmy już erę rozwoju duchowego: średniowiecze. Wielki Post
jest jednym z osiągnięć ...

--
Marek

Data: 2009-03-03 22:45:01
Autor: Pester
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
"mwojc"

No właśnie mieliśmy już erę rozwoju duchowego: średniowiecze. Wielki Post
jest jednym z osiągnięć ...

No to wlasnie pisalem juz, ze Sredniowiecze powroci.
A ponowny rozwoj, taki jak byl pod koniec wieku XX, nastapi pod koniec wieku XXX.

Pester

Data: 2009-03-03 22:53:57
Autor: grzessiek
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
Pester pisze:
Ciesze sie, ze konsumpcja spada. Swiat materialnych pokus

konsumpcja spada bo materialne pokusy nie mogą być zaspokojone a to
wywołuje frustrację. frustracja jest z kolei przyczyną agresji...
jeśli nowa era przyjdzie to stara musi najpierw zostać zrównana z
ziemią. i ty i ja mamy małe szanse żeby tego doczekać.

g.

Data: 2009-03-04 10:21:55
Autor: Maciej Zywno
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
Pester wrote:
Ciesze sie, ze konsumpcja spada. Swiat materialnych pokus i pożądań odchodzi do lamusa historii. Nadchodzi nowa era, era rozwoju duchowego ludzkosci.

Wlasnie! i wazne, zeby minusy nie przeslonily nam plusow :)
MaciejZ

Data: 2009-03-04 09:20:26
Autor: Pafcik
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
Uwaga!
SP&500 ma juz 6 z przodu.
Czekam teraz na piateczke.
Hip hip hurraaaaaaa!

aktualna rzeczywistość może być frustrująca, szczególnie dla zakompleksionych ludzi którzy nie potrafią się w niej totalnie odnaleźć

ludzi którzy mogą ale nie chcą bo nie widzą w tym sensu jest naprawdę niewielu,
zdecydowanie wiecej jest takich którzy by bardzo chcieli ale poprostu im sie z różnych przyczyn nie udało,

natomiast liczenie na to, że bezboleśnie przejdziemy do jakiegoś innego systemu jest skrajną naiwnością by nie powiedzieć wprost : głupotą

wystarczy odrobina znajomości historii by zauważyć że takie zjawiska nigdy nie działy się ot tak,
zmiany systemów wykluwały się w drodze wielkich wojen, rewolucji,
a taka rewolucja czy wojna ma zwyczaj takim małym pionkom jak ty czy ja dawać mocno po dupie ,
niezależnie od tego za jak dużego spryciarza się uważasz

więc reasumując, twoja radość jest olbrzymią naiwnością, gdyby ziścił się twój sen, to sam byś głośno płakał za pare lat i wspominał jakie to złote czasy były

Data: 2009-03-04 09:33:56
Autor: sorden
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
Pafcik wrote:

więc reasumując, twoja radość jest olbrzymią naiwnością, gdyby ziścił się
twój sen, to sam byś głośno płakał za pare lat i wspominał jakie to złote
czasy były

Wiec spadek indeksu do poziomu 500 to - wedlug Ciebie - jakas wielka
tragedia, zaloba narodowa i nie powinno sie o tym na glos mowic ?

--
in

Data: 2009-03-04 10:02:47
Autor: Wojciech Frybyśu
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
sorden pisze:
Pafcik wrote:

[...]

Kiedyś spadł do 6 z przodu, ale z tyłu nic prawie nie było.
Nie na długo jednak

Data: 2009-03-04 11:43:37
Autor: Pester
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!

"Wojciech Frybyśu" <wfru8548222@pocztaNO-SPAM.iUSUNTOnteria.pl> wrote in message news:golg7b$qti$1atlantis.news.neostrada.pl...
sorden pisze:
Pafcik wrote:

[...]

A mozesz mi powiedziec kiedy tak SPADL??

Pester

Data: 2009-03-04 11:41:33
Autor: Pester
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
"sorden" <sorden@wp.pl> wrote in message news:golett$s7d$1mx1.internetia.pl...
Pafcik wrote:

[...]

Pafcik pewnie zatopil....

Pester

Data: 2009-03-04 12:32:49
Autor: Pafcik
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!

[...]

weź troche rusz mózgownicą, przecież pester pojawiający się przy każdych spadkach i znikający gdy indeksy rosną, jemu nie chodzi o to czy jakiś indeks spadnie o 100 czy 200 ście

jego cieszy że każdy spadek przybliża wytęsknione przez niego przemiany cywilizacyjne, że ludzie przestaną być materialistami, zaczną się koncentować na swoim rozwoju duchowym

takie średniowieczne "memento mori", po co sie szarpać na nowy samochód, nowy dom, nową plazmę, pomyśl raczej o nieuchronności tego nie nieuniknione itd itd itd

w sumie gdyby ludzie tak zawsze myśleli to byśmy dalej w jaskiniach się chowali przed wilkami, bo po co sie rozwijać skoro i tak koniec zawsze taki sam

więc ja tylko mu przypominam, że takie przejście z aktualnego systemu (który jest mocno niedoskonały) do jego wymarzonego to nie jest taki drobny pryszcz, to jest wielka przemiana dotycząca paru miliardów ludzi na tym łez padole

i takie rzeczy nie dzieją sie bezboleśnie, są bolesne jak diabli

Data: 2009-03-04 13:25:53
Autor: Pester
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
"Pafcik"

jego cieszy że każdy spadek przybliża wytęsknione przez niego przemiany cywilizacyjne, że ludzie przestaną być materialistami, zaczną się koncentować na swoim rozwoju duchowym

Dokladnie!

[...]

Niezupelnie. Rozwoj ma swoje CYKLE. Teraz skonczyl sie rozwoj w kierunku posiadania dobr materialnych.
Nastepuje wlasnie nawrot Sredniowiecza, ale innego o tego, ktore bylo.
Gdzies od XXVI lub XVII wieku znow zacznie sie rozwoj, ale nie bedzie chyba dotyczyl juz dobr materialnych, raczej duchowych.
Gwaltowny rozwoj nastapi pod koniec XXX wieku, bo to sa cykle 1000-letnie.
Tak wiec SPOKO, przyszedl czas upragnionego odpoczynku.
Kolo zamachowe zegara historii zaczelo sie krecic wolniej, a bedzie sie krecic jeszce wolniej, az ustanie zupelnie.
I tak musi byc. Nie ma innego wyjscia.

[...]

To nie bedzie trwac sekunde ale cale dziesieciolecia wiec SPOKO.

i takie rzeczy nie dzieją sie bezboleśnie, są bolesne jak diabli

Jesli ktos nie ganial za zbytkami, nie kupowal akcji, nie chcial sie szybko dorobic psim swedem, tego nie bedzie bolalo nic. On juz zyje w takim swiecie.

Pester

Data: 2009-03-04 14:40:28
Autor: george
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!

Niezupelnie. Rozwoj ma swoje CYKLE.

łoo jeju .. a jeszcze ostatnio upierałeś się przy czymś zupelnie innym..

Data: 2009-03-04 15:49:11
Autor: Pester
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
"george" <george___@vp.pl> wrote in message news:gom105$470$1nemesis.news.neostrada.pl...

Niezupelnie. Rozwoj ma swoje CYKLE.

łoo jeju .. a jeszcze ostatnio upierałeś się przy czymś zupelnie innym..
Zawwsze bylem zwlennikiem dlugich cykli. Tysiacletnich.

Pester

Data: 2009-03-04 14:06:43
Autor: flower
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
Użytkownik "Pafcik" <spam@stop.pl> napisał w wiadomości

> [...]

takie średniowieczne "memento mori", po co sie szarpać na nowy samochód,
nowy dom, nową plazmę, pomyśl raczej o nieuchronności tego nie

A to w średniowieczu się nie szarpali?

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
   Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

Data: 2009-03-04 15:50:54
Autor: Pester
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
"flower"

A to w średniowieczu się nie szarpali?

A o co sie mieli szarpac? O jakis nowy model forda czy lepiej wypasiony komputer?

Pester

Data: 2009-03-04 18:41:32
Autor: viper
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
"flower"

> A to w średniowieczu się nie szarpali?

A o co sie mieli szarpac? O jakis nowy model forda czy lepiej wypasiony komputer?

Pester

co do tych wartości duchowych to nie mam zdania... ale sprawa ma inny, berdzo przyjemny wymiar... w czasach wojen, wielkich kryzysów w istotach ludzkich odzywa się instykt podtrzymania gatunku, wtedy bardzo się zwiększa zawsze przyrost naturalny, bo wszyscy bzykają się na potęgę :))) ...

Data: 2009-03-04 19:09:46
Autor: sorden
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
Pester wrote:

A o co sie mieli szarpac? O jakis nowy model forda czy lepiej wypasiony
komputer?

W sredniowieczu sie szarpali z antychrystami na wojnach krzyzowych. Zawse
jest jakis bożek.

--
in

Data: 2009-03-05 09:20:53
Autor: flower
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
Użytkownik "sorden" <sorden@wp.pl> napisał w wiadomości
Pester wrote:

> A o co sie mieli szarpac? O jakis nowy model forda czy lepiej wypasiony
> komputer?

W sredniowieczu sie szarpali z antychrystami na wojnach krzyzowych. Zawse
jest jakis bożek.

O, wreszcie jakiś głos rozsądku mówiący o tym, że wyprawy krzyżowe nie były
dla pieniędzy :-)

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
   Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

Data: 2009-03-04 20:24:21
Autor: skippy
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!

Użytkownik "Pester" <pester@o2.pl> napisał w wiadomości news:gom4gh$hh$1opal.futuro.pl...
"flower"

A to w średniowieczu się nie szarpali?

A o co sie mieli szarpac? O jakis nowy model forda czy lepiej wypasiony komputer?

Ludzie się szarpia zawsze o to samo, nic sie nigdy nie zmieni.
Władza, pieniądze, kobiety.

Data: 2009-03-04 21:10:51
Autor: Pester
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
Ludzie się szarpia zawsze o to samo, nic sie nigdy nie zmieni.
Władza, pieniądze, kobiety.

Teraz sie zrobilo tak, ze wszyscy ludzie maja pieniadze. Ale tak nigdy nie bywalo!
W Sredniowieczu pieniadze posiadalo najwyzej 10% ludzi.
Reszta sie zupelnie dobrze obywala bez nich.

Pester

Data: 2009-03-04 21:22:44
Autor: sorden
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
Pester wrote:

W Sredniowieczu pieniadze posiadalo najwyzej 10% ludzi.
Reszta sie zupelnie dobrze obywala bez nich.

Tak, tylko cheć posiadania (niekoniecznie pieniedzy) wiecej niz reszta, to
sprawa stara jak swiat. Przypomnij sobie chocby Stary Testament.
Jest to wraz z paroma innymi cechami jak np. wygodnictwo niezly motor
napedowy cywilizacji.

--
in

Data: 2009-03-04 23:03:36
Autor: Pester
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
"sorden" <sorden@wp.pl> wrote in message news:gomoet$nsb$1mx1.internetia.pl...
Pester wrote:

[...]

Nawet w czasach ST pieniadze mieli jedynie nieliczni. Kilka procent.
Handel wymienny byl wazniejszy. Np. stada owiec.

Pester

Data: 2009-03-05 04:05:48
Autor: sorden
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
Pester wrote:

Nawet w czasach ST pieniadze mieli jedynie nieliczni. Kilka procent.
Handel wymienny byl wazniejszy. Np. stada owiec.

Co jakby nadal nie ma zwiazku z duchowowscia i zerwaniem z materializmem.

--
in

Data: 2009-03-04 22:27:41
Autor: skippy
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!

Użytkownik "Pester" <pester@o2.pl> napisał w wiadomości news:gomn8b$v6b$1opal.futuro.pl...
[...]

Co do pieniędzy - pomyśl; nie będę wyjaśniał.
Zadanie domowe.

Data: 2009-03-04 23:04:33
Autor: Pester
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
"skippy"

Co do pieniędzy - pomyśl; nie będę wyjaśniał.
Zadanie domowe.

Przesadzilem z tymi 10%. Pieniadze mialo znacznie mniej ludzi.

Pester

Data: 2009-03-04 23:34:59
Autor: skippy
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!

Użytkownik "Pester" <pester@o2.pl> napisał w wiadomości news:gomttp$a9h$1opal.futuro.pl...
"skippy"

Co do pieniędzy - pomyśl; nie będę wyjaśniał.
Zadanie domowe.

Przesadzilem z tymi 10%. Pieniadze mialo znacznie mniej ludzi.

Pester

Przeczytaj sam siebie o owcach.

Dobra; zastąp słowo "pieniądz" słowem "wynagrodzenie" w sensie itd... tu namieszasz, ale zobaczymy.

Data: 2009-03-05 00:29:22
Autor: Jan Werbiński
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
Użytkownik "skippy" <man@on.the.moon> napisał w wiadomości news:gomvq7
Dobra; zastąp słowo "pieniądz" słowem "wynagrodzenie" w sensie itd... tu namieszasz, ale zobaczymy.

Pieniądze w Europie istnieją chyba od 300-400 lat, czy się mylę?
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-03-05 09:19:48
Autor: flower
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:gon3e0$pvu$1nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
> namieszasz, ale zobaczymy.

Pieniądze w Europie istnieją chyba od 300-400 lat, czy się mylę?

Nie przygrzało ci za bardzo wiosenne słońce? :-)
A wiesz czego dotyczy prawo Kopernika i kiedy żył Kopernik?

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
   Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

Data: 2009-03-05 23:18:49
Autor: skippy
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!

[...]

Człowieku naprawde myślałem że tu nie piszą przedszkolaki.
Jak komuś cos nosisz albo nawet dajesz, to co to jest.
Pieniądz (słowo) uogólniłem.
Wykuwacie te formułki i później jest takie klapenia do końca życia.
Nawet eksperci sie połapali o co biega, bo po prostu olali te zaczepke:)))

Pozdrawiam

Data: 2009-03-05 23:49:26
Autor: Jan Werbiński
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
Użytkownik "skippy" <man@on.the.moon> napisał w wiadomości news:gopj7u$65f$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Skoro już jesteś po leżakowaniu, to możemy dalej dyskutować.

To zależy od definicji pieniądza.
Monety były dawno temu p.n.e., ale...
w Europie pieniądze papierowe wydawane przez rządowe instytucje pojawiły się dopiero w 17 wieku.
Dzisiejszy pieniądz nie ma nic wspólnego z parytetem złota, ale z papierkami emitowanymi w 17 wieku przez Szwedów.
Więc nie wiem do czego pijesz?

Data: 2009-03-06 00:15:52
Autor: skippy
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w wiadomości news:gopl25$a0i$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

OK
Moja def. jest taka, UWAGA: "coś za coś"
A pieniądz, stricte, tylko to ułatwia sprawy, ale ich nie zmienia.
Dżizas.
Walne i ide dalej leżakować.

Pa.

Data: 2009-03-06 02:27:12
Autor: sorden
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
skippy wrote:

Moja def. jest taka, UWAGA: "coś za coś"

handel wymienny to nie to samo co pieniadz.

--
in

Data: 2009-03-06 23:01:33
Autor: skippy
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!

Użytkownik "sorden" <sorden@wp.pl> napisał w wiadomości news:gopuls$npj$1mx1.internetia.pl...
skippy wrote:

Moja def. jest taka, UWAGA: "coś za coś"

handel wymienny to nie to samo co pieniadz.

-- in

o tak?

Data: 2009-03-06 23:15:27
Autor: sorden
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
skippy wrote:

o tak?

o tak.

--
in

Data: 2009-03-06 00:34:51
Autor: msz
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
Dnia 05-03-2009 o 23:49:26 Jan Werbiński  <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał(a):

Monety były dawno temu p.n.e., ale...

a muszelki?
Pzdr

Data: 2009-03-06 01:12:25
Autor: Jan Werbiński
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
Użytkownik "msz" <CIACH@wp.pl> napisał w wiadomości news:op.uqcegeke3ixox7marcin-560ae85f.torun.mm.pl...
Dnia 05-03-2009 o 23:49:26 Jan Werbiński <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał(a):

Monety były dawno temu p.n.e., ale...

a muszelki?

Monety z kruszcu, czy muszelki same w sobie reprezentowały wartość. Były bliżej handlu wymiennego.
Dzisiejsze pieniądze w postaci monet, papieru czy wpisu w komputerze same w sobie nie mają wartości zbliżonej do swojego nominału. Nie mają jako całość nawet równego swojej wartości zabezpieczenia w złocie, czy towarach.

Data: 2009-03-06 22:41:09
Autor: msz
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
Dnia 06-03-2009 o 01:12:25 Jan Werbiński  <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał(a):

[...]

czyli pieniadz to cos co nie ma specjalnej wartosci, a monety z kruszcu i  muszelki to po prostu monety z kruszcu i muszelki?
Pzdr

Data: 2009-03-07 05:02:24
Autor: Jan Werbiński
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
Użytkownik "msz" <CIACH@wp.pl> napisał w wiadomości news:op.uqd3uvj73ixox7marcin-560ae85f.torun.mm.pl...
[...]

Pieniądz, to szersze pojęcie. W szczególności zawiera ono wpis w komputerze, który nie ma przyporządkowanej do niego jakiejkolwiek wartości. Patrz inflacja w Zimbabwe, patrz dodrukowanie kasy w Anglii.

Data: 2009-03-07 12:15:13
Autor: msz
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!

Data: 2009-03-07 12:56:11
Autor: Jan Werbiński
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!

Data: 2009-03-09 10:01:51
Autor: flower
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:gotntn$6ak$1nemesis.news.neostrada.pl...

> to teraz wroc do swojego pierwszego postu w tym watku. jak bedziesz mial
> watpliwosci to zawsze mozesz sie spytac Kopernika skad wiedzial, ze
> pieniadz pojawi sie 100-200 lat po jego smierci (choc to akurat kiepski
> argument w dyskusji ogolnej, ale do "300-400 lat" pasuje jak ulal).

1. Pieniądz rozumiany, jako moneta z kruszcu, albo coś reprezentujące
określoną wartość istniał przed naszą erą. Sam w sobie miał wartość nawet
po
tym, jak emitent przestał istnieć.

2. W XXI w pieniądze same w sobie nie są nic warte. Papier praktyczne nic
nie kosztuje, a pieniądz w postaci elektronicznej zupełnie nic. Pieniądze
mają tylko ułamkową i praktycznie pomijalną wartość. Ich używanie nie ma
cech handlu wymiennego.

Dzisiejsza definicja pieniądza zawiera w sobie definicję z punktu
pierwszego, ale stanowi ona znikomy ułamek całości, który możemy pominąć.
Dzisiejszy pieniądz, to punkt 2.

Chyba nie chwytam różnicy między tym, że jak się ludzie umówią że za
określony papierek będą dawać tyle a tyle jabłek, to coś zupełnie innego niż
jak się umówią, że za trochę srebra będą dawać tyle a tyle jabłek.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
   Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

Data: 2009-03-09 13:34:19
Autor: Jan Werbiński
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
Użytkownik "flower" <flower19737@wp.pl> napisał w wiadomości news:gp2m1j$ats$1atlantis.news.neostrada.pl...
Chyba nie chwytam różnicy między tym, że jak się ludzie umówią że za
określony papierek będą dawać tyle a tyle jabłek, to coś zupełnie innego niż
jak się umówią, że za trochę srebra będą dawać tyle a tyle jabłek.

To jest właśnie różnica. Zimbabweńczycy ostatnio świetnie ją rozumieją.

Data: 2009-03-09 18:34:41
Autor: msz
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
Dnia 09-03-2009 o 13:34:19 Jan Werbiński  <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał(a):

To jest właśnie różnica. Zimbabweńczycy ostatnio świetnie ją rozumieją.

oczywiste oczywistosci ktore piszesz nie sprawia, ze glupota ktora  walnales na poczatku stanie sie prawda.
eot z mojej strony.
Pzdr

Data: 2009-03-09 23:05:09
Autor: skippy
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!

Użytkownik "Jan Werbiński"

Byc moze sie doktoryzujesz, baaaa bedziesz prezesem NBP itp, ale niestety IMO bredzisz.
Czysta teorią warta zero.

Data: 2009-03-09 23:13:06
Autor: skippy
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!

Użytkownik "Jan Werbiński"

Nie odróżniasz wartości numizmatycznej od realnej.
W dodatku nie bierzesz pod uwagę zmian notowań kruszców.
I miliona spraw.
Czysta teorią warta zero.

Uwierz - pracuję, dostaje papierki, ide do sklepu - to wszystko handel wymienny; na szczęście udoskonalny.

Mylisz i mieszasz pisząc pseudo-prace naukową.

Byc moze sie doktoryzujesz, baaaa bedziesz prezesem NBP itp, ale niestety IMO bredzisz.

PS
http://www.historica.pl/index.php?section=rzym&dzial_id=29&action=forumWiecej&id=97337&page=8
http://wapedia.mobi/pl/Rigsdaler

Wiesz, można dodrukować, a mozna i:
"W 64 r. Neron przeprowadził dewaluację obniżając wartość aureusa do 7, 27 g i denara do 3,41 g. Od czasów tego cesarza normą się stało dodawanie do do monet srebrnych miedzi."

Opanuj się, tak było zawsze.
Naprawdę bredzisz.

Pozdrawiam

Data: 2009-03-09 23:16:16
Autor: skippy
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
"W miejsce denarów wprowadził też nowy pieniądz srebrny, tj. antoniniana (5,11 g) o wartości nominalnej 2 denarów ale o wadze odpowiadającej jedynie 1,5 dotychczasowego denara."

Fajne fajne.
Dzieki bredniom się czegos dowiedziałem - bo czułem, ze wałki musiały byc od zawsze.
:)))

Data: 2009-03-10 00:17:22
Autor: msz
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
Dnia 09-03-2009 o 23:13:06 skippy <man@on.the.moon> napisał(a):

[...]

tu czytelniej:  http://www.nbportal.pl/prezentacje/pieniadz/psucie_pieniadza.html :D

do kolegi po prostu nie dociera, ze wazniejsze od wartosci jaka  reprezentuje jest to, ze pieniadz musi byc (powszechnie) akceptowanym  srodkiem platniczym. jedni lubia muszelki, inni zloto, jeszcze inni  gwarancje panstwowe. pieniadzem mogla by byc i psia kupa byle by sie jacys  amatorzy znalezli lub Pan kazal.
Pzdr

Data: 2009-03-10 00:28:17
Autor: Jan Werbiński
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
do kolegi po prostu nie dociera, ze wazniejsze od wartosci jaka reprezentuje jest to, ze pieniadz musi byc (powszechnie) akceptowanym srodkiem platniczym. jedni lubia muszelki, inni zloto, jeszcze inni

Owszem jest to ważniejsze w normalnej sytuacji, kiedy nie ma załamania rynku.
Jak bańka pęknie, to pieniądz przestaje być akceptowanym środkiem.

Przykłady: Zimbabwe, Islandia.

Data: 2009-03-10 00:47:46
Autor: msz
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
Dnia 10-03-2009 o 00:28:17 Jan Werbiński  <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał(a):

Owszem jest to ważniejsze w normalnej sytuacji, kiedy nie ma załamania  rynku.
Jak bańka pęknie, to pieniądz przestaje być akceptowanym środkiem.
 Przykłady: Zimbabwe, Islandia.

kononowicz? pieniadz nigdy nie przestaje byc akceptowanym srodkiem  platniczym, co najwyzej dolar w zimbabwe przestaje byc pieniadzem.
Pzdr

Data: 2009-03-10 00:50:45
Autor: sorden
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
Jan Werbiński wrote:

Jak bańka pęknie, to pieniądz przestaje być akceptowanym środkiem.

Tak, tylko banka byla spowodowana PSUCIEM PIENIADZA.
Kolko sie zamyka.

--
in

Data: 2009-03-05 09:22:47
Autor: flower
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
> [...]

> A to w średniowieczu się nie szarpali?

A o co sie mieli szarpac? O jakis nowy model forda czy lepiej wypasiony

Czytaj: ładniejszego konia i lepsze liczydło..? Tak właśnie.
W średniowieczu już inwestowano w spółki stoczniowe i kopalnie. Czy to aby
nie nasze akcje?

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
   Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

Data: 2009-03-04 19:07:54
Autor: sorden
SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
Pafcik wrote:

[...]

Spadek indeksu to nic poza przelewaniem forsy z portfeli tych, ktorzy traca
na spadkach do tych ktorzy na nich potrafia zarabiac ;)

--
in

Data: 2009-03-04 11:40:33
Autor: Pester

[...]