SP dynamopiasty

Data: 2013-05-12 17:23:41
Autor: Titus Atomicus
SP dynamopiasty
Witam,
Jakis czas temu pytalem o dynama w piascie firmy SP http://www.sp-dynamo.com/
Juz doczytalem w kiliku miejsach, ze maja bardzo przyzwoite parametry elektrycznie - porownywalne z SONami.
Ale wciaz szukam informacji na temat ich trwalosci i parametrow mechanicznych. A takze uszczelnienia.
I czy to jest na konusach, czy lozyskach maszynowych?
--
TA

Data: 2013-05-13 16:29:53
Autor: Andrzej W.
SP dynamopiasty
W dniu 2013-05-12 17:23, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Juz doczytalem w kiliku miejsach, ze maja bardzo przyzwoite parametry
elektrycznie - porownywalne z SONami.

Dysponujesz jakimiś linkami do porównań, mógłbyś się podzielić?

--
AWa.

Data: 2013-05-14 00:04:22
Autor: Titus Atomicus
SP dynamopiasty
In article <5190f8d8$0$1266$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Andrzej W." <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> wrote:

> [...]
> elektrycznie - porownywalne z SONami.

Dysponujesz jakimiś linkami do porównań, mógłbyś się podzielić?

Generalnie - pojedyncze pozytywne opinie w roznych miejscach.
Tu jest nieco wiecej:
<http://swhs.home.xs4all.nl/fiets/tests/verlichting/index_en.html#Schmidt
_son28>
http://tinyurl.com/cue6bsq
--
TA

Data: 2013-05-14 00:16:28
Autor: Titus Atomicus
SP dynamopiasty
In article <Titus_Atomicus-F5C013.00042214052013@news.atman.pl>,

[...]

A w zasadzie tu:
<http://swhs.home.xs4all.nl/fiets/tests/verlichting/dynamos/SP_8/index_en
..html>
http://tinyurl.com/chf9y63
--
TA

Data: 2013-05-14 09:04:12
Autor: Andrzej W.
SP dynamopiasty
W dniu 2013-05-14 00:04, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Gościu trochę nawiedzony moim zdaniem, ja ujeżdżam od lat Shimano DH-3D71 i jeszcze mi nie przyszło do głowy poczuć wibracje od dynama na miejskich śmieszkach lub w terenie.
Ale to pewnie kwestia naszej infrastruktury, posuwając po frezowanej kostce człowiek ma małe szanse poczuć cokolwiek innego.

Moim zdaniem zwrot "Bearings are sealed cartridges" może sugerować, że są to łożyska maszynowe.

--
Pozdrawiam,
AWa.

Data: 2013-05-14 14:25:26
Autor: Titus Atomicus
SP dynamopiasty
In article <5191e1e2$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

Ale to pewnie kwestia naszej infrastruktury, posuwając po frezowanej kostce człowiek ma małe szanse poczuć cokolwiek innego.
No wlasnie, on pisze, ze to jest odczuwalne na gladkich drogach.

Moim zdaniem zwrot "Bearings are sealed cartridges" może sugerować, że są to łożyska maszynowe.
Ale tam jest znak zapytania.
--
TA

Data: 2013-05-14 14:37:58
Autor: Andrzej W.
SP dynamopiasty
W dniu 2013-05-14 14:25, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Ale tam jest znak zapytania.

W opisie PD-8 na stronie, którą podałeś napisano:
Construction: 26 poles. No earth on the axis, excellent! Bearings are sealed cartridges.

--
AWa.

Data: 2013-05-14 16:32:12
Autor: Titus Atomicus
SP dynamopiasty
In article <5192301b$0$1260$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

W opisie PD-8 na stronie, którą podałeś napisano:
> Construction: 26 poles. No earth on the axis, excellent! Bearings are > sealed cartridges.

No wlasnie na koncu tego zdania u mnie wyswietla sie znak zapytania.
--
TA

SP dynamopiasty