SPAM

Data: 2010-04-03 03:35:36
Autor: miodu
SPAM
Taki ciekawy przypadek.

Jest pewna linia lotnicza z serii tanich. Co jakiś czas dostaję od
nich na moją skrzynkę mailową tzw "ofertę promocyjną", czy inny
reklamowy badziew, na otrzymywanie którego wyraziłem zgodę przy
rejestracji.

Nie korzystam z tego przewoźnika często, ale jakiś czas temu tak się
złożyło, że nie miałem innego wyboru. Zatem wesoło wchodzę na ich
stronę, loguję się i... lipa, nazwa użytkownika albo hasło jest
nieprawidłowe. Starość nie radość, pamięć bywa zawodna, korzystam więc
z opcji przypomnienia hasła, wpisując adres email na który kilka dni
wcześniej otrzymałem ofertę promocyjną. I tu psikus - informacja, że
taki adres nie figuruje w bazie danych.

Pewno bym to olał, ale wysłałem zapytanie o wyjaśnienie tej kwestii do
działu reklamacji, na odpowiedź (która nie była pomocna w żadnym
wypadku) czekałem na tyle długo że cena biletu zdążyła skoczyć do
góry. To mi się nie spodobało kompletnie.

Pytanie zatem - skoro nie mogę się zalogować, bo wg informacji na
stronie, podany adres nie figuruje w bazie danych, jednocześnie
otrzymuję od firmy "ofertę", która wg mnie w tym przypadku jest już
spamem (wyraziłem zgodę, ale mój email już nie figuruje w bazie
danych, więc umowa nieważna), czy teoretycznie mogę ich za to pozwać,
i jakie byłyby w tym przypadku szanse na wygraną?

Data: 2010-04-03 14:25:51
Autor: niusy.pl
SPAM

Użytkownik "miodu" <oom.honing.ltd@googlemail.com>

--

A to ta właściwa baza ?

Data: 2010-04-03 09:50:18
Autor: miodu
SPAM
On 3 Kwi, 13:25, "niusy.pl" <f...@op.pl.invalid> wrote:
Użytkownik "miodu" <oom.honing....@googlemail.com>

[...]

Raczej innej bazy nie ma. Aby zarezerwowac bilet trzeba sie
zarejestrowac, podajac imie, nazwisko, itp, i w koncu email. Nigdy i
nigdzie indziej nie podawalem mojego maila jak tylko przy rejestracji
(w ktorej wyrazalem zgode na otrzymywanie badziewia) i kolejnych
logowaniach. Do czasu gdy nie moglem tego dluzej robic.

Data: 2010-04-03 19:23:39
Autor: niusy.pl
SPAM

[...]

No tak, ale to nie znaczy, że istnieje jedna baza. Mogą przecież istnieć dwie i w obu na podstawie tej samej rejestracji jakieś dane. Z jednej wyparowały, w drugiej utrzymały się. Nie miałeś okazji zażądać zaprzestania przetwarzania swoich danych. Jest tylko zasadnicze pytanie czy oni w ogóle mogli je przetwarzać skoro już umowę zarealizowali. Może wymogli na Tobie taką zgodę...

SPAM