SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w n ocy

Data: 2011-12-09 09:20:56
Autor: $tipa
SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w n ocy
Wymyśliłem okulary, w których niestraszne ci światła z naprzeciwka (nawet długie). Są to okulary do jazdy nocnej przyciemnione strefowo, dzięki czemu jadąc widzisz obraz przez całąprzednią szybę, a gdy coś jedzie z naprzeciwka delikatnie skręcasz głowę i "łapiesz" jego światła w przyciemnioną strefę, jednocześnie widząc cały swój pas ruchu. To naprawdę działa. Ja już jestem od nich uzależniony

tak to działa:

http://youtu.be/3ZKnQ-wgyvI

A tu ogólny artykuł o działaniu blueblockerów, czyli tzw. okularów do jazdy nocnej:

www.okularydlakierowcy.manifa.pl

A tu parę zdjęć:

http://allegro.pl/okulary-zapobiegajace-oslepieniu-noca-i1986660048.html

$tipa

Data: 2011-12-09 10:11:27
Autor: Myjk
SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w n ocy
Fri, 09 Dec 2011 09:20:56 +0100, $tipa
Wymyśliłem okulary

Ciekawy patent. Jaka jest baza (szkła)?

A tu ogólny artykuł o działaniu blueblockerów, czyli tzw. okularów do jazdy nocnej:
www.okularydlakierowcy.manifa.pl

Że jak?

--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl - zmieniarka *MP3* http://put-and-go.pl - pasy śniegowe

Data: 2011-12-09 11:24:24
Autor: $tipa
W dniu 2011-12-09 10:11, Myjk pisze:
[...]

No właśnie tak. Bazą okularów są okulary do jazdy nocnej - blueblockery. Takie żółte. Na tej stronie jest artykuł tłumaczący, jak to działa.

$tipa

Data: 2011-12-09 11:44:32
Autor: Myjk
SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w nocy
Fri, 09 Dec 2011 11:24:24 +0100, $tipa
Na tej stronie jest artykuł tłumaczący, jak to działa.

Nie ma.

Data: 2011-12-09 11:57:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
SPAM - okulary zapobiegaj±ce o¶lepianiu w nocy
Hello $tipa,

Friday, December 9, 2011, 11:24:24 AM, you wrote:

Wymy¶li³em okulary
Ciekawy patent. Jaka jest baza (szk³a)?
A tu ogólny artyku³ o dzia³aniu blueblockerów,
czyli tzw. okularów do jazdy nocnej:
www.okularydlakierowcy.manifa.pl
¯e jak?
No w³a¶nie tak. Baz± okularów s± okulary do jazdy nocnej - blueblockery.
Takie ¿ó³te. Na tej stronie jest artyku³ t³umacz±cy, jak to dzia³a.

Na tej stronie jest MANIFA: MANIFEST ANTYDYSKRYMINACYJNY a nie artyku³
o okularach.

--
Best regards,

Data: 2011-12-09 13:54:26
Autor: to
SPAM - okulary zapobiegaj±ce o¶lepianiu w nocy
begin $tipa
No właśnie tak. Bazą okularów są okulary do jazdy nocnej - blueblockery.
Takie żółte. Na tej stronie jest artykuł tłumaczący, jak to działa.

A na koniec wyszedł mindblocker! Gratuluje!

Data: 2011-12-09 13:56:28
Autor: AZ
On 2011-12-09, to <to@xyz.abc> wrote:
No właśnie tak. Bazą okularów są okulary do jazdy nocnej - blueblockery.
Takie żółte. Na tej stronie jest artykuł tłumaczący, jak to działa.

A na koniec wyszedł mindblocker! Gratuluje!

Lepsze jest to ile za wynalazek trzeba placic.

http://allegro.pl/okulary-do-jazdy-nocnej-chronia-przed-oslepieniem-i1962877208.html

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-09 13:58:20
Autor: to
SPAM - okulary zapobiegaj±ce o¶lepianiu w nocy
begin AZ
Lepsze jest to ile za wynalazek trzeba placic.

http://allegro.pl/okulary-do-jazdy-nocnej-chronia-przed-oslepieniem-
i1962877208.html

Tylko czekać, jak nasz wynalazca dzięki swojemu wynalazkowi znajdzie się na liście najbogatszych polaków!

Data: 2011-12-09 16:05:19
Autor: Yogi\(n\)
SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w nocy
Użytkownik "AZ"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:jbt42c$m4b$7@node2.news.atman.pl...

Lepsze jest to ile za wynalazek trzeba placic.

http://allegro.pl/okulary-do-jazdy-nocnej-chronia-przed-oslepieniem-i1962877208.html

Zapomniałeś doliczyć koszt taśmy izolacyjnej o dł. 3 cm!
--
Yogi(n)

Data: 2011-12-09 15:14:59
Autor: to
SPAM - okulary zapobiegaj±ce o¶lepianiu w nocy
begin Yogi\(n\)
Zapomniałeś doliczyć koszt taśmy izolacyjnej o dł. 3 cm!

No i konceptu, pewnie myślał nad tym pół roku. Summa summarum trzeba powiedzieć, że oferta jest wyjątkowo atrakcyjna!

Data: 2011-12-09 16:36:03
Autor: AL
SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w nocy
W dniu 2011-12-09 16:14, to pisze:
begin Yogi\(n\)

Zapomniałeś doliczyć koszt taśmy izolacyjnej o dł. 3 cm!

No i konceptu, pewnie myślał nad tym pół roku. Summa summarum trzeba
powiedzieć, że oferta jest wyjątkowo atrakcyjna!

jesli Ci nie interesuje - to nie kupuj.
Po co glupie komentarze.
Widocznie autor watku tak sobie to skalkulowac i koniec kropka.
Mnie zastanawia slowo 'opatentowany' w tresci aukcji.

Mam zotle nakladki na okulary (nawet nie wiedzialem ze to sie blueblocker nazywa) i czasami ich uzywam jadac noca.
Mam rowniez ciemna folie - taka jak do oklejania szyb.
Sam z ciekawosci sprawdze, czy ten wynalazek dziala - byc moze jest to rozwiazanie na oslepiajace samochody z przeciwka (niektorzy maja tak swiatla ustawione, ze dziwie sie jak przechodza kontrole na stacjach badan).

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-12-09 15:39:18
Autor: to
SPAM - okulary zapobiegaj±ce o¶lepianiu w nocy
begin AL
jesli Ci nie interesuje - to nie kupuj. Po co glupie komentarze.

Pozwól, że wyjaśnię:

- to nie grupa ogłoszeniowa
- pomysł jest idiotyczny
- wykonanie jeszcze bardziej idiotyczne
- cena absurdalna
- całość wygląda jak nieudany żart

Widocznie autor watku tak sobie to skalkulowac i koniec kropka. Mnie
zastanawia slowo 'opatentowany' w tresci aukcji.

Chyba w urzędzie patentowym trolli. :>

[...]

Całą głowę sobie od razu oklej. :>

Data: 2011-12-09 17:41:51
Autor: AL
SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w nocy
W dniu 2011-12-09 16:39, to pisze:
begin AL

[...]

napisal SPAM w tytule
- skonfiguruj se czytnik, by ignorowal takie watki lub tam nie zagladaj

[...]

a jesli to dziala?
dlatego napisalem, ze z ciekawosci sam sprawdze a potem sie wypowiem, czy ma to sens czy nie.
Zrob to samo i napisz swoje wnioski - jesli mama da Ci auto a nie wysle wieczorem do lozka (masz w sumie teraz szanse - ciemno sie teraz robi juz po 17  :>

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-12-09 16:54:10
Autor: to
SPAM - okulary zapobiegaj±ce o¶lepianiu w nocy
begin AL
napisal SPAM w tytule
- skonfiguruj se czytnik, by ignorowal takie watki lub tam nie zagladaj

I co z tego, że napisał? Jak ktoś napisze w tytule GÓWNO, a w treści będzie epos o kupie, to też nie mogę skomentować? SPAM w tytule świadczy tylko o tym, że dany troll spamuje z pełną premedytacją.

a jesli to dziala?
dlatego napisalem, ze z ciekawosci sam sprawdze a potem sie wypowiem,
czy ma to sens czy nie.
Zrob to samo i napisz swoje wnioski

Jak Ci ktoś napisze, żebyś pomalował twarz fluorescencyjną farbą, bo będziesz lepiej widoczny w nocy, to też będziesz chciał to "sprawdzić"?

Data: 2011-12-09 20:29:17
Autor: AL
W dniu 2011-12-09 17:54, to pisze:
[...]

e tam - przewrazliwiony jestes.
Podobno naklejanki uzpakajaja ;)

[...]

przyklejenie paska ciemnej folii nie kosztuje nic
Po farbie trzeba by sie myc ;) i za duzo z tym zachodu :-P

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-12-09 22:38:40
Autor: AZ
On 2011-12-09, AL <adam@skads.tam> wrote:

a jesli to dziala?

Dzialac pewnie dziala. Chodzi o sam pomysl, bedziesz jechal w wynalazku,
jebniesz sarne bo nie bedziesz jej widzial na lewym poboczu i tyle.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-09 10:13:45
Autor: news-gazeta
[...]

Po jakim czasie dostaje siÄ™ zeza ?

p.s. to już lepsze bylyby przyciemnione z góry (na calej szerokosci) i wystarczyłoby zrobić ruch głową w dół, a
nie w bok :)

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-12-09 11:21:40
Autor: $tipa
SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w nocy

Po jakim czasie dostaje siÄ™ zeza ?
Po żadnym. Patrzenie oczami lekko w bok to nie zez, bo osie optyczne oczu nadal są równolegle. Poza tym trwa to przy każdym mijaniu 3-4 sekundy.

p.s. to już lepsze bylyby przyciemnione z góry (na calej szerokosci) i
wystarczyłoby zrobić ruch głową w dół, a
nie w bok :)
Aha, pewnie. I przestajesz widzieć wszystko przed sobą. Świetny pomysł. A trzymanie głowy pochylonej jest gorsze niż przekręconej. Sprawdzone doświadczalnie przeze mnie.

$tipa

Data: 2011-12-09 10:25:33
Autor: 4CX250
Użytkownik "$tipa" <drukarnia@drukarniausunto007.pl> napisał w wiadomości news:jbsgd4$7co$1news.task.gda.pl...
Wymyśliłem okulary, w których niestraszne ci światła z naprzeciwka

A ja myślałem że osoby z zaniżonym kątem widzenia nie dostają prawa jazdy...

Marek

Data: 2011-12-09 11:17:31
Autor: $tipa
W dniu 2011-12-09 10:25, 4CX250 pisze:
[...]

A tak konkretnie to o co chodzi? Bo kąty u mnie w porządku. Gdybym miał zaniżone, to bym nie potrzebował tych okularów, bo bym nie widział reflektorów z naprzeciwka.

$tipa

Data: 2011-12-09 10:41:53
Autor: T.
SPAM - okulary zapobiegaj±ce o¶lepianiu w nocy

U¿ytkownik "$tipa" <drukarnia@drukarniausunto007.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jbsgd4$7co$1news.task.gda.pl...
Wymy¶li³em okulary, w których niestraszne ci ¶wiat³a z naprzeciwka (nawet d³ugie). S± to okulary do jazdy nocnej przyciemnione strefowo, dziêki czemu jad±c widzisz obraz przez ca³±przedni± szybê, a gdy co¶ jedzie z naprzeciwka delikatnie skrêcasz g³owê i "³apiesz" jego ¶wiat³a w przyciemnion± strefê, jednocze¶nie widz±c ca³y swój pas ruchu. To naprawdê dzia³a. Ja ju¿ jestem od nich uzale¿niony

tak to dzia³a:

http://youtu.be/3ZKnQ-wgyvI

A tu ogólny artyku³ o dzia³aniu blueblockerów, czyli tzw. okularów do jazdy nocnej:

www.okularydlakierowcy.manifa.pl

A tu parê zdjêæ:

http://allegro.pl/okulary-zapobiegajace-oslepieniu-noca-i1986660048.html

$tipa

No super, zw³aszcza jak jaki¶ pieszy bêdzie szed³ od lewej do prawej w poprzek jezdni...
Ps. Wystarczy³oby wprowadziæ w szyby reflektorów polaryzatory, a drugie - w szybach samochodów. Efekt by³by idealny i nie by³oby problemów z postrzeganiem przedmiotów o¶wietkonych przez strumieñ ¶wiat³a.

Data: 2011-12-09 11:00:00
Autor: $tipa
SPAM - okulary zapobiegaj±ce o¶lepianiu w nocy

No super, zw³aszcza jak jaki¶ pieszy bêdzie szed³ od lewej do prawej w
poprzek jezdni...

Nie masz racji. Okularu "uruchamiasz" na 3 najgorsze sekundy przed miniêciem siê z pojazdem z naprzeciwka, bo w pozycji normalnej strefy s± poza przedni± szyb±. A przez te trzy sekundy pieszy nie zd±¿y dotrzeæ pod twoje ko³a - wpadnie pod ko³a tego z naprzeciwka.
A bez tych okularów  - my¶lisz , ¿e zobaczysz noc± pieszego wchodz±cego z lewego pobocza, gdy naprzeciw masz reflektory samochodu, ¼renice ci siê zwê¿y³y, ma³o widzisz i odwracasz wzrok w prawo, ¿eby nie za¶wietliæ sobie siatkówki oka?

$tipa

Data: 2011-12-09 12:38:39
Autor: T.
SPAM - okulary zapobiegaj±ce o¶lepianiu w nocy

U¿ytkownik "$tipa" <stipa2@wpusunto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jbsm6u$kru$1news.task.gda.pl...

[...]

Generalnie ejstem przeciw wszystkim wynalazkom ograniczaj±cym widoczno¶æ. Polecam kamery termowizyjne - widaæ pieszego po ciemku z kilometra, a wtedy rzeczywi¶cie takie okulary maj± sens. Takie rozwi±zanie stosuje BMW w co lepsiejszych modelach w USA.
T.

Data: 2011-12-09 12:49:41
Autor: Myjk
SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w nocy
Fri, 9 Dec 2011 12:38:39 +0100, T.
Generalnie ejstem przeciw wszystkim wynalazkom ograniczającym widoczność. Polecam kamery termowizyjne - widać pieszego po ciemku z kilometra, a wtedy rzeczywiście takie okulary mają sens. Takie rozwiązanie stosuje BMW w co lepsiejszych modelach w USA.

Tylko taka kamera to koszt 3k zł. Chciałem coś takiego podpiąć pod swoje
CarPC... od Mercedesa akurat.

Data: 2011-12-09 14:09:58
Autor: $tipa
SPAM - sorry - literowka
www.okularydlakierowcy.manifo.com

$tipa

A swoją drogą - 3k zł??? A nie 30 kzł?
Bo w zeszłym roku widziałem pathfindir za 20 tys.

Data: 2011-12-09 14:22:05
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
SPAM - taa, jasne...
W dniu 2011-12-09 14:09, $tipa pisze:
www.okularydlakierowcy.manifo.com

Dobra ¶ciema nie jest z³a. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-12-09 14:42:10
Autor: T.
SPAM - okulary zapobiegaj±ce o¶lepianiu w nocy

U¿ytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1f96pne3exvs5$.dlgmyjk.org...
Fri, 9 Dec 2011 12:38:39 +0100, T.

[...]

Tylko taka kamera to koszt 3k z³. Chcia³em co¶ takiego podpi±æ pod swoje
CarPC... od Mercedesa akurat.

--
3K? W detalu u nas najtañsza kamera termowizyjna kosztuje 1000 ojro, a pewnie ta w BMW, razem z porz±dnym ekranem, softem, kablami i czym tam jeszcze trzeba, to pewnie ze 30K.
T.

Data: 2011-12-09 15:01:56
Autor: Myjk
SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w nocy
Fri, 9 Dec 2011 14:42:10 +0100, T.
3K? W detalu u nas najtańsza kamera termowizyjna kosztuje 1000 ojro, a pewnie ta w BMW, razem z porządnym ekranem, softem, kablami i czym tam jeszcze trzeba, to pewnie ze 30K.

Ja mówiłem o takiej wyrżniętej z rozbitka, samej kamerze. Niestety sama
cena kamery odstraszyła mnie aby badać temat dalej, w sensie czy da się to
podpiąć do mojego systemu (monitor PAL/NTSC), względnie jakoś przez CarPC.

Data: 2011-12-09 15:18:04
Autor: Myjk
SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w nocy
Fri, 9 Dec 2011 15:01:56 +0100, Myjk
Ja mówiłem o takiej wyrżniętej z rozbitka, samej kamerze.

O, coś potaniało, ostatnio sprawdzałem z 6 mies. temu... :D
http://allegro.pl/mercedes-w221-s221-221-kamera-night-vision-i1979537363.html
http://allegro.pl/mercedes-w221-221-kamera-night-vision-i1942038379.html
http://allegro.pl/mercedes-s-221-s221-cl216-kamera-night-vision-i1960534030.html

Data: 2011-12-09 15:39:44
Autor: Karolek
W dniu 2011-12-09 15:18, Myjk pisze:
[...]

Ale to sa kamery noktowizyjne, a nie termowizyjne.

--
Karolek

Data: 2011-12-10 02:06:11
Autor: Micha³
SPAM - okulary zapobiegaj±ce o¶lepianiu w nocy
Karolek <dragnospam@o2.pl> napisa³(a):
> [...]
i1960534030.h
tml

Ale to sa kamery noktowizyjne, a nie termowizyjne.

Noktowizory masz w Mercu S od kilku lat
Termowizje w BMW7 te¿ od kilku lat

Merc potrzebuje mocnego do¶wietlania IR, a jak ch³odzony jest sensor z BMW nie mam pojêcia ;)

pozdrawiam.

Data: 2011-12-12 08:15:42
Autor: Myjk
SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w nocy
Fri, 09 Dec 2011 15:39:44 +0100, Karolek
Ale to sa kamery noktowizyjne, a nie termowizyjne.

Aha, racja. Czyli termo pewnie nie potaniały ;)
ale nie mogę ich obecnie znaleźć na wtórnym.

Data: 2011-12-09 16:15:36
Autor: T.
SPAM - okulary zapobiegaj±ce o¶lepianiu w nocy

U¿ytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:13b03lvoh021z.dlgmyjk.org...
Fri, 9 Dec 2011 15:01:56 +0100, Myjk

Ja mówi³em o takiej wyr¿niêtej z rozbitka, samej kamerze.

O, co¶ potania³o, ostatnio sprawdza³em z 6 mies. temu... :D
[...]

http://put-and-go.pl - pasy ¶niegowe

http://www.bmwblog.com/2008/12/31/how-to-retrofit-a-night-vision-system-in-your-bmw/
"The average price for the BMW Night Vision Thermal Camera Kit is $3,499. "
T.
Ps. A filmiki z takiej kamerki mo¿na ja Jutubie znale¼æ.

Data: 2011-12-12 08:21:32
Autor: Myjk
SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w nocy
Fri, 9 Dec 2011 16:15:36 +0100, T.
http://www.bmwblog.com/2008/12/31/how-to-retrofit-a-night-vision-system-in-your-bmw/
"The average price for the BMW Night Vision Thermal Camera Kit is $3,499. "

Pytanie tylko, co jest w kicie za te $3500. Sama kamera, podejrzewam,
kosztuje maks. $1500, co też zgadzałoby się z cenami widzianymi przeze mnie
na Allegro jakiś czas temu (znalazłem wtedy za 3 i 3.5k zł, chyba to było z
BMW7).

Data: 2011-12-12 10:51:56
Autor: T.
SPAM - okulary zapobiegaj±ce o¶lepianiu w nocy

U¿ytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:9fyhf1fu6bi0$.dlgmyjk.org...
Fri, 9 Dec 2011 16:15:36 +0100, T.

[...]

kosztuje maks. $1500, co te¿ zgadza³oby siê z cenami widzianymi przeze mnie
na Allegro jaki¶ czas temu (znalaz³em wtedy za 3 i 3.5k z³, chyba to by³o z
BMW7).

-- Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl - zmieniarka *MP3*
http://put-and-go.pl - pasy ¶niegowe

Pewnie masz racjê - p³aci siê za "BMW". Z drugiej strony - na filmikach widaæ, ¿e soft wy¶wietla znaki na ekranie ostrzegaj±ce o pieszych.
T.

Data: 2011-12-12 11:06:19
Autor: Myjk
SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w nocy
Mon, 12 Dec 2011 10:51:56 +0100, T.
Pewnie masz rację - płaci się za "BMW". Z drugiej strony - na filmikach widać, że soft wyświetla znaki na ekranie ostrzegające o pieszych.

Myślę, że to jest realizowane bezpośrednio przez kamerę.

Data: 2011-12-12 12:08:09
Autor: Myjk
SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w nocy
Mon, 12 Dec 2011 10:51:56 +0100, T.
Pewnie masz rację - płaci się za "BMW".

Ha, nie miałem racji. :P

Mam cenÄ™ od dystrybuutora PL. 2500E kamera, 2700E za KIT. :P
Niezły LOL :D Trzeba będzie szukać z rozbitka. :P

Data: 2011-12-13 09:54:15
Autor: T.
SPAM - okulary zapobiegaj±ce o¶lepianiu w nocy

U¿ytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:fyv9654b3otd.dlgmyjk.org...
Mon, 12 Dec 2011 10:51:56 +0100, T.

Pewnie masz racjê - p³aci siê za "BMW".

Ha, nie mia³em racji. :P

Mam cenê od dystrybuutora PL.
2500E kamera, 2700E za KIT. :P
Niez³y LOL :D

Trzeba bêdzie szukaæ z rozbitka. :P

--
Polecam jeszcze ten filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=joIJOrZWyRc

Widaæ ró¿nicê w postrzeganiu po ciemku...
A swoj± drog± - czym dok³adnie ró¿ni siê kamera termowizyjna od IR?
T.

Data: 2011-12-13 10:15:10
Autor: Myjk
SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w nocy
Tue, 13 Dec 2011 09:54:15 +0100, T.
Polecam jeszcze ten filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=joIJOrZWyRc

To jest dokładnie ta kamera, o cenie której pisałem powyżej. Ciekawe kiedy
to do standardu trafi, najlepiej na filtr na przedniej szybie. Światła
przestałyby być problemem, cena wynalazku by spadła, etc. Eh, marzenia. :)

Widać różnicę w postrzeganiu po ciemku...
A swoją drogą - czym dokładnie różni się kamera termowizyjna od IR?

Nazwą umowną. ;) Za kamery IR uważa się kamery czynne, tj. wymagajace
doświatlania podczerwienią i rejestrujące odbicie. Natomiast kamery
termowizyjne są na tyle czułe, że wykorzystują bierną podczerwień, tj.
emitowaną przez przedmioty. Stąd ta cena, za ten czuły detektor. :/

Data: 2011-12-13 14:25:46
Autor: T.
SPAM - okulary zapobiegaj±ce o¶lepianiu w nocy

U¿ytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:oaz4zs2crzlr$.dlgmyjk.org...
Tue, 13 Dec 2011 09:54:15 +0100, T.

Polecam jeszcze ten filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=joIJOrZWyRc

To jest dok³adnie ta kamera, o cenie której pisa³em powy¿ej. Ciekawe kiedy
to do standardu trafi, najlepiej na filtr na przedniej szybie. ¦wiat³a
przesta³yby byæ problemem, cena wynalazku by spad³a, etc. Eh, marzenia. :)

Widaæ ró¿nicê w postrzeganiu po ciemku...
A swoj± drog± - czym dok³adnie ró¿ni
siê kamera termowizyjna od IR?

Nazw± umown±. ;) Za kamery IR uwa¿a siê kamery czynne, tj. wymagajace
do¶wiatlania podczerwieni± i rejestruj±ce odbicie. Natomiast kamery
termowizyjne s± na tyle czu³e, ¿e wykorzystuj± biern± podczerwieñ, tj.
emitowan± przez przedmioty. St±d ta cena, za ten czu³y detektor. :/

-- Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl - zmieniarka *MP3*
http://put-and-go.pl - pasy ¶niegowe

Thx. :-)
T.

Data: 2011-12-09 13:45:54
Autor: Sebastian Kaliszewski
T. wrote:
Ps. Wystarczy³oby wprowadziæ w szyby reflektorów polaryzatory, a drugie - w szybach samochodów. Efekt by³by idealny i nie by³oby problemów z postrzeganiem przedmiotów o¶wietkonych przez strumieñ ¶wiat³a.

Problem taki, ¿e 100% filtr polaryzacyjny przepuszcza tylko po³owê ¶wiat³a (idealny, realne maj± jeszcze dodatkowe straty) . a AFAIR dla przednich szyb minimalna wymagana przepuszczalno¶æ to 70%. Ten problem rozwi±zywa³by filtr odcinaj±cy tylko czê¶æ ¶wiat³a ¼le spolaryzowanego. Ale s± jeszcze dwie, sprzeczne kwestie.

1. Szyba polaryzuj±ca poziomo w sporym stopniu odcina³aby ¶wiat³o niespolaryzowanych reflektorów odbite od mokrej nawierzchni (a to w³±¶nie gdy jest mokro o¶lepianie jest najgorsze)

2. Z drugiej strony ¿eby mniej o¶lepiaæ u¿ytkowników samochodów bez szyb z polaryzatorem (w pocz±tkowym okresie praktycznie wszystkich) reflektory te¿ powinny mieæ polaryzacjê poziom± (znaczne wyt³umienie odbiæ od mokrej drogi). Tylko to siê gryzie z polaryzacj± szyb.

No i jeszcze problem taki, ¿e polaryzacja odcina czê¶æ (nie koniecznie po³owê[*]) -- wiêc potrzebaby wiêkszej mocy.

[*] Jak siê zrobi sprytnie to przepuszczaæ bêdzie jakie¶ 80-85% ¶wiat³a. Przepis na to jest prosty:
a) reflektor ma mieæ porz±dny odb³y¶nik
b) "id±c" od wnêtrza reflektora umieszczamy najpierw polaryzator ko³owy a potem polaryzator dzia³aj±cy na zasadzie zwierciad³a pó³przepuszczalnego, tzn. ¶wiat³o spolaryzowane w jednym kierunku przepuszcza a spolaryzowane w drugim odbija. To odbite przechodzi przez polaryzator ko³owy, odbija siê od odb³y¶nika, znów przez ko³owy i trafia na liniowy -- i znów po³owa ¶wiat³a wróci ale po³owa przeleci. Gdyby nie by³o strat to ca³e ¶wiat³o w koñcu by wylecia³o w³a¶ciwie spolaryzowane -- ale ¿e s± straty to pewnie z 80-85% emisji da siê wypu¶ciæ.

pzdr
\SK

Data: 2011-12-09 10:58:38
Autor: kamil
On 09/12/2011 08:20, $tipa wrote:
[...]

Co to za spam polityczny?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-12-09 13:32:11
Autor: to
SPAM - okulary zapobiegaj±ce o¶lepianiu w nocy
begin $tipa
http://allegro.pl/okulary-zapobiegajace-oslepieniu-noca-i1986660048.html

ROTFL! Powiedz, że to jakiś PMS-owi happening. --

Data: 2011-12-09 13:34:31
Autor: AZ
On 2011-12-09, to <to@xyz.abc> wrote:
begin $tipa

http://allegro.pl/okulary-zapobiegajace-oslepieniu-noca-i1986660048.html

ROTFL! Powiedz, że to jakiś PMS-owi happening.
Mysle, ze zanim kolega sie pochwalil szerokiemu gronu powinien najpierw
to niezwykle skomplikowane i funkcjonalne urzadzenie opatentowac. To
moze byc hit na skale swiatowa...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-09 13:35:39
Autor: AZ
On 2011-12-09, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
begin $tipa

[...]

A przepraszam, juz jest opatentowany... A te 70 PLN to lepiej
zainwestowac w badanie wzroku. Juz widze mine mojej kobity jak
przyjezdzam po nia w takich brylach ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-09 13:52:28
Autor: to
[...]

Dałem paru znajomym linki do filmików i powiedzieli, że to jakiś wariat. Nie znają się na wynalazczości?

Data: 2011-12-09 13:55:08
Autor: AZ
On 2011-12-09, to <to@xyz.abc> wrote:
[...]

Nie wiem, a jak jest z homologacja tych okularow? --
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-09 13:59:52
Autor: to
SPAM - okulary zapobiegaj±ce o¶lepianiu w nocy
begin AZ
Nie wiem, a jak jest z homologacja tych okularow?

Słuszna uwaga! Może nasz wynalazca się wypowie?

Data: 2011-12-09 18:23:27
Autor: JK
SPAM - okulary zapobiegaj±ce o¶lepianiu w nocy
W dniu 2011-12-09 14:52, to pisze:
begin AZ

A przepraszam, juz jest opatentowany... A te 70 PLN to lepiej
zainwestowac w badanie wzroku. Juz widze mine mojej kobity jak
przyjezdzam po nia w takich brylach ;-)

Da³em paru znajomym linki do filmików i powiedzieli, ¿e to jaki¶ wariat.
Nie znaj± siê na wynalazczo¶ci?

1. linki? Ile ich by³o?
2. To ty masz znajomych?

--
JK

Data: 2011-12-09 13:58:06
Autor: WW
W dniu 2011-12-09 09:20, $tipa pisze:
[...]

Zapomnij.
By³y takie w latach 70. ¯ó³te a na górze mia³y pasek pó³przepuszczalnego lustra.
Problem w tym, ¿e w czasie jazdy g³owa nie jest nieruchomo. Drga a wiec bez przerwy zmienia siê ilo¶æ ¶wiat³a wpadaj±cego do oka, To tak jak jedziesz szpalerem drzew prze¶wietlonym s³oñcem.
Takie okulary bardzo mêcz± wzrok.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik   :-P

Data: 2011-12-12 22:46:47
Autor: Tomasz Pyra
On Fri, 09 Dec 2011 09:20:56 +0100, $tipa wrote:

[...]

Idea nawet niez³a, ale mam  kilka uwag.

Okulary s± ¿ó³to-pomarañczowe.
Kupi³em sobie kiedy¶ takie (bez tych przyciemnionych pól) - niby do jazdy w
nocy. No i do jazdy w nocy one siê zupe³nie nie nadaj±. Owszem daj± doskona³e wra¿enie poprawy kontrastu w chwili zak³±dania, ale
tylko na o¶wietlonych czê¶ciach drogi. Ale rzeczy wy³aniaj±ce siê z
ciemno¶ci (nie o¶wietlone) zauwa¿yæ du¿o trudniej.

Po drugie to pole zmniejszonej jasno¶ci - czego¶ podobnej konstrukcji u¿ywa
siê do leczenia zeza. Konsultowa³e¶ to z jakim¶ akademickim okulist±? Bo
co¶ mi siê wydaje ¿e czym¶ czym normalnie zeza siê leczy, mo¿na go pewnie
te¿ wywo³aæ.

Trzecia sprawa - pola przyciemnione jak widzê s± na wysoko¶ci wzroku, czyli
podczas normalnej pozycji g³owy zas³aniaj± widoczno¶æ z lewej strony i
pewnie powa¿nie utrudniaj± zauwa¿enie np. pieszego wbiegaj±cego z lewej
strony na jezdnie.
Wydaje mi siê, ¿e lepiej gdyby przyciemniona by³a lewa górna czê¶æ okularów
- przy normalnej pozycji zaciemnia³aby tylko kawa³ek nieba, natomiast
mijaj±c siê z samochodem z przeciwka wystarczy³oby pochyliæ g³owê w przód
¿eby zas³oniæ o¶lepiaj±cy reflektor.

tak to dzia³a:

http://youtu.be/3ZKnQ-wgyvI

A tu ogólny artyku³ o dzia³aniu blueblockerów, czyli tzw. okularów do jazdy nocnej:

www.okularydlakierowcy.manifa.pl

Link nie dzia³a (tzn. kieruje na jaki¶ be³kot), natomiast nie znam teorii
dzia³ania takich okularów, natomiast mam takie i s± beznadziejne.
Tzn. daj± bardzo fajny efekt tu¿ po za³o¿eniu - wydaje siê ¿e bêdzie
rewelacja, ale potem okazuje siê ¿e mo¿e i trochê poprawiaj± kontrast jad±c
o¶wietlonymi ulicami czy elementy oswietlone ¶wiat³ami tu¿ przed
samochodem, ale rzeczy pozostaj±ce w ciemno¶ci ³±twiej zauwa¿yæ bez
okularów.
Dlatego wydaje mi siê, ¿e takie okulary do jazdy w nocy to wiêcej szkody
ni¿ po¿ytku.

Data: 2011-12-14 09:41:20
Autor: $tipa
[...]
NO, to ju¿ "rzecz gustu". Wg mnie bueblockery pomagaj± w szarówce, za¶ noc± po prostu nie przeszkadzaj±.

[...]
Podobne to du¿a róznica w porównaniu z takie same. Te strefy s± poza obszarem przedniej szyby, a na nim w³a¶nie siê koncentrujemy jad±c noc± w trasie. Wiêc ich jakby w ogóle nie by³o.

[...]
Jako ¿e zas³aniaj± boczn± szybê, to taki pieszy jest 2-3 m przed mask± i 4-5 m w bok. Nie ma ¿adnych szans wyskoczyæ nagle z rowu czy spoza przystanku autobusowego i dostaæ suiê pod nasze ko³a, bo ma na to jakie¶ 0,1 sekundy.

[...]

Tak te¿ próbowa³em, ale trzymanie g³owy pochylonej jest bardziej niewygodne ni¿ przekrêconej.

$tipa

SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w n ocy