SPD

Data: 2009-03-29 14:51:50
Autor: baranowski.m
SPD
Witam,
Mam pytanie do jeżdżących w SPD na dłuższych dystansach tak powiedzmy
ponad 200 km czy lepiej jest jeździć cały czas wpiętym czy np. co
kilkadziesiąt km pokręcić trochę na platformie żeby kolana odpoczęły??
 I jak takie długotrwałe kręcenie ma wpływ na kolana w porównaniu z
kręceniem na zwykłych platformach.
A i jeszcze jedno czy jazdy turystycznej nie były by lepsze SPD-SL??

Data: 2009-03-29 21:52:51
Autor: Jan Srzednicki
SPD
On 2009-03-29, baranowski.m@wp.pl <baranowski.m@wp.pl> wrote:
Witam,
[...]

Kup Time'y. ;)

Data: 2009-03-30 08:56:29
Autor: ...::QRT::...
SPD
Dnia Sun, 29 Mar 2009 14:51:50 -0700 (PDT), baranowski.m@wp.pl napisał(a):

[...]

mi tam w spd'ach z kolanami nic sie kopletnie nie dzieje choć nie raczej
jeżdżę po 200 km :) Bardziej dokuczają stopy (ciagły punktowy nacisk w jedno miejsce) ale to
tylko w terenie gdy trzeba czasem dłużej np. po korzeniach jezdzić stojąc
na pedałach.   --
www.warszawski.info

Data: 2009-03-30 09:42:32
Autor: Wojtek
SPD
....::QRT::... pisze:

[...]

Dobre (niestety też drogie) buty poprawiają tę materię, sztywna podeszwa to mus. Też regulacja bloków przód tył daje czasami rezultaty

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-03-30 09:51:40
Autor: ...::QRT::...
SPD
Dnia Mon, 30 Mar 2009 09:42:32 +0200, Wojtek napisał(a):

...::QRT::... pisze:

[...]

wiem - wiem buty mam bardziej turystyczne (adidas) - taki kompromis.
Też regulacja bloków przód tył daje czasami rezultaty

to już ustawione optymalnie a śruby pewnie sie zapiekły :)

--
www.warszawski.info

Data: 2009-03-30 10:00:45
Autor: PeJot
SPD
....::QRT::... pisze:

Też regulacja bloków przód tył daje czasami rezultaty

to już ustawione optymalnie a śruby pewnie sie zapiekły :)

Kilka lat jeździłem na niby optymalnie ustawionych blokach, aż za namową alt.*.kolarstwo przesunąłem bloki w tył. Walka ze śrubami była krwawa, ale opłacalna.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-03-30 10:03:05
Autor: Wojtek
SPD
PeJot pisze:
....::QRT::... pisze:

[...]

Znaczy teraz masz za stawem?

Data: 2009-03-30 10:07:48
Autor: ...::QRT::...
SPD
Dnia Mon, 30 Mar 2009 10:00:45 +0200, PeJot napisał(a):

...::QRT::... pisze:

[...]

ale Ty ZTCP to miałeś problem z notorycznym bólem stóp? Bo u mnie to boli
tylko jak jade dłuższą chwile (najczesciej zjazdy) po korzeniach (lub
podobnych miejsach) na stojąco. W czasie normalnej jazdy (podjazdy na
stojąco też) w zasadzie nic mi nie dokucza. Bloki z tyłu też miałem kiedyś w ramach testów ale nie było mi fajnie :)   --
www.warszawski.info

Data: 2009-03-30 10:31:23
Autor: PeJot
SPD
....::QRT::... pisze:

Kilka lat jeździłem na niby optymalnie ustawionych blokach, aż za namową alt.*.kolarstwo przesunąłem bloki w tył. Walka ze śrubami była krwawa, ale opłacalna.

ale Ty ZTCP to miałeś problem z notorycznym bólem stóp?

To nawet nie był ból, tylko upierdliwe pieczenie. Początkowo wiązałem to z krążeniem w stopach albo płaskostopiem.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-03-31 00:21:28
Autor: dro
SPD
Ja w m540 i jakichś tanich Diatorach przekręciłem z Pragi nad Balaton
bez jakichś większych problemów. Czasami jedynie pojawia się
drętwienie stopy w okolicach bloku i wówczas faktycznie pomaga
wypięcie i chwilowe popedałowanie jak na zwykłych platformach...a
czasami wystarczy tylko nieco rzepy poluzować ;)

Data: 2009-03-30 09:09:57
Autor: Wojtek Paszkowski
SPD
<baranowski.m@wp.pl> wrote in message news:6fe840eb-5d54-474f-a5f1-ac0e542edeb5c36g2000yqn.googlegroups.com...

Mam pytanie do jeżdżących w SPD na dłuższych dystansach tak powiedzmy
ponad 200 km czy lepiej jest jeździć cały czas wpiętym czy np. co
kilkadziesiąt km pokręcić trochę na platformie żeby kolana odpoczęły??

przede wszystkim trzeba (metodą prób i błędów, ze wskazaniem na to pierwsze) dobrać ustawienie siodełka (zarówno w pionie, jak i poziomie!), unikać jazdy na "twardo"  i nie porywać się od razu na spore dystanse (sugerowałbym porywać się na tłuczenie kilometrów dopiero po paru miesiącach jazdy w spd).
Jak już kolana zaczną boleć, to chyba zmiana na platformy niewiele w tym momencie zmieni.

 I jak takie długotrwałe kręcenie ma wpływ na kolana w porównaniu z
kręceniem na zwykłych platformach.
A i jeszcze jedno czy jazdy turystycznej nie były by lepsze SPD-SL??

jak na mój gust, to wręcz przeciwnie - w końcu to system z założenia sztywniejszy. Do tego jazda turystyczna to chyba też trochę chodzenia? A SPD-SL do chodzenia się wyjątkowo nie nadają. Już lepiej wejść w Time - w tych pedałach jest spory luz, odciążający nieco kolana (choć cudów nie ma, też trzeba uważać)
..

pozdr

Data: 2009-03-30 09:27:19
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
SPD
baranowski.m@wp.pl pisze:
[...]

Witaj.

Układ blok-pedał ma specjalnie zaprojektowany odpowiedni luz, tak więc kolano sobie delikatnie pracuje. Czy to na 200 czy 300 k, nigdy nie miałem problemów z kolanami.

Seco

--
Szukam pracy i to pilnie! http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki
Konferencje, eventy, integracja, turystyka.

Data: 2009-03-30 09:55:35
Autor: Wojtek
SPD
baranowski.m@wp.pl pisze:
[...]

Nie ma problemu z nowymi SPD. Stare (tak z 15 lat temu) miały minimalny luz, praktycznie bez luzu, i wtedy ustawienie bloków stawało się sprawą kluczową. Zresztą także w systemie szosowym.

Niektórzy podczas jazdy co jakiś czas (kiedy czują cosik) wypinają nogę i kręcą np kostką... Mój znajomy, 60letni kolarz tak właśnie sobie umila pedałowanie ;)

Data: 2009-04-03 20:27:57
Autor: Wojtek B
SPD

Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqptu7$sks$1news.onet.pl...
baranowski.m@wp.pl pisze:
[...]

A może mi ktoś napisać jak wstępnie ustawić bloki do dalszych prob.
Czy są jakieś standardy?
Czy jest to zupełna dowolność?
Do tej pory jeździłem w " noskach " i chce sie przesiąść na SPD y. Od czego zacząć?

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

Data: 2009-04-03 21:43:26
Autor: Wojtek
SPD
Wojtek B pisze:

[...]

Przód-tył: ustawiasz tak, by zacząć od bloku pod stawem palucha w rzucie bocznym. (bardziej do przodu większy power ale i większe obciążenie łydki; w tył bardziej naturalnie ale też moc się traci - i możesz mieć problemy z dogonieniem kolegów; tracisz moc więc mocniej ciśniesz udem)

Oś: na ogół ludzie mają trochę pięty do środka, także ustawiasz bloki lekko skośnie tak, by pięty były lekko do środka (naturalna pozycja do chodzenia) dalej podczas pierwszej przejażdżki sprawdzasz, czy nie przekręcasz stopy i blok nie ma tendencji do wypinania

Lewo-prawo: ustaw tak, by buty były jak najbardziej do wewnątrz, najbliżej korby. Podczas przejażdżki sprawdzasz, czy nie kopiesz piętą w tylny widelec (związane z ustawieniem skosu)

Delikatnie dokręcasz bloki, instrukcje piszą max 3Nm i wybierasz się na przejażdżkę. Koniecznie dobry smar na gwinty!!!! Regulujesz podczas jazdy, uwaga żebyś nie poprzekręcał gwintów bo to naprawdę łatwe! Finalne dokręcenie ok 5Nm powinno wystarczyć.

Data: 2009-04-04 11:22:01
Autor: Wojtek B
SPD

Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:gr5ott$2ju$1news.onet.pl...
Wojtek B pisze:

[...]

Bardzo dziękuję zaraz jade na próbę.

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

Data: 2009-04-04 23:07:35
Autor: Wojtek B
SPD

Wojtek B pisze:

[...]

Cztery godziny kręcenia i wszystko OK.
Chyba będzie dobrze.
Żadnej gleby, to sukces.

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

Data: 2009-04-05 12:19:59
Autor: Wojtek
SPD
Wojtek B pisze:

Cztery godziny kręcenia i wszystko OK.
Chyba będzie dobrze.
Żadnej gleby, to sukces.

gratuluje ;)
gleba przyjdzie w najmniej spodziewanym momencie, przy wypinaniu się lub balansowaniu na małej prędkości... pewne NA BANK

Data: 2009-04-05 15:41:45
Autor: Wojtek B
SPD

Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:gra0lj$lte$1news.onet.pl...
Wojtek B pisze:

[...]

Biorę to pod uwagę ale na razie staram sie pamiętać.

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

Data: 2009-04-05 20:31:04
Autor: Szprota aka Stefandora
SPD
Wojtek B wrote:
Biorę to pod uwagę ale na razie staram sie pamiętać.

I ten moment nastąpi właśnie gdy przestaniesz się starać ;)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-04-05 20:50:14
Autor: MAX
SPD
Szprota aka Stefandora pisze:
Wojtek B wrote:
Biorę to pod uwagę ale na razie staram sie pamiętać.

I ten moment nastąpi właśnie gdy przestaniesz się starać ;)

Ja wczoraj 2 gleby w tym jedna bardzo bolesna na asfalcie :(
Dzisiaj jedna.

Tutaj nie chodzi o pamiętanie bo to jest ok chodzi o to ze trzeba potrenować hamowanie i wypinanie najlepiej na miękkim podłożu ;)
Najwięcej kraks jest przy prędkości 0.

pozdrawiam

Początkujący SPD'owiec ;)

Data: 2009-04-05 23:01:34
Autor: Wojtek B
SPD

Wojtek B wrote:
[...]

Bo jak jedziesz to masz moment żyroskopowy.
A wypinanie to musi być odruch, w " noskach " tak mam.

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.