Data: 2009-03-29 14:51:50 | |
Autor: baranowski.m | |
SPD | |
Witam,
Mam pytanie do jeżdżących w SPD na dłuższych dystansach tak powiedzmy ponad 200 km czy lepiej jest jeździć cały czas wpiętym czy np. co kilkadziesiąt km pokręcić trochę na platformie żeby kolana odpoczęły?? I jak takie długotrwałe kręcenie ma wpływ na kolana w porównaniu z kręceniem na zwykłych platformach. A i jeszcze jedno czy jazdy turystycznej nie były by lepsze SPD-SL?? |
|
Data: 2009-03-29 21:52:51 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
SPD | |
On 2009-03-29, baranowski.m@wp.pl <baranowski.m@wp.pl> wrote:
Witam, Kup Time'y. ;) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-03-30 08:56:29 | |
Autor: ...::QRT::... | |
SPD | |
Dnia Sun, 29 Mar 2009 14:51:50 -0700 (PDT), baranowski.m@wp.pl napisał(a):
Witam, mi tam w spd'ach z kolanami nic sie kopletnie nie dzieje choć nie raczej jeżdżę po 200 km :) Bardziej dokuczają stopy (ciagły punktowy nacisk w jedno miejsce) ale to tylko w terenie gdy trzeba czasem dłużej np. po korzeniach jezdzić stojąc na pedałach. -- www.warszawski.info |
|
Data: 2009-03-30 09:42:32 | |
Autor: Wojtek | |
SPD | |
....::QRT::... pisze:
mi tam w spd'ach z kolanami nic sie kopletnie nie dzieje choć nie raczej Dobre (niestety też drogie) buty poprawiają tę materię, sztywna podeszwa to mus. Też regulacja bloków przód tył daje czasami rezultaty -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-03-30 09:51:40 | |
Autor: ...::QRT::... | |
SPD | |
Dnia Mon, 30 Mar 2009 09:42:32 +0200, Wojtek napisał(a):
...::QRT::... pisze: wiem - wiem buty mam bardziej turystyczne (adidas) - taki kompromis. Też regulacja bloków przód tył daje czasami rezultaty to już ustawione optymalnie a śruby pewnie sie zapiekły :) -- www.warszawski.info |
|
Data: 2009-03-30 10:00:45 | |
Autor: PeJot | |
SPD | |
....::QRT::... pisze:
Też regulacja bloków przód tył daje czasami rezultaty Kilka lat jeździłem na niby optymalnie ustawionych blokach, aż za namową alt.*.kolarstwo przesunąłem bloki w tył. Walka ze śrubami była krwawa, ale opłacalna. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-03-30 10:03:05 | |
Autor: Wojtek | |
SPD | |
PeJot pisze:
....::QRT::... pisze: Znaczy teraz masz za stawem? -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-03-30 10:07:48 | |
Autor: ...::QRT::... | |
SPD | |
Dnia Mon, 30 Mar 2009 10:00:45 +0200, PeJot napisał(a):
...::QRT::... pisze: ale Ty ZTCP to miałeś problem z notorycznym bólem stóp? Bo u mnie to boli tylko jak jade dłuższą chwile (najczesciej zjazdy) po korzeniach (lub podobnych miejsach) na stojąco. W czasie normalnej jazdy (podjazdy na stojąco też) w zasadzie nic mi nie dokucza. Bloki z tyłu też miałem kiedyś w ramach testów ale nie było mi fajnie :) -- www.warszawski.info |
|
Data: 2009-03-30 10:31:23 | |
Autor: PeJot | |
SPD | |
....::QRT::... pisze:
Kilka lat jeździłem na niby optymalnie ustawionych blokach, aż za namową alt.*.kolarstwo przesunąłem bloki w tył. Walka ze śrubami była krwawa, ale opłacalna. To nawet nie był ból, tylko upierdliwe pieczenie. Początkowo wiązałem to z krążeniem w stopach albo płaskostopiem. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-03-31 00:21:28 | |
Autor: dro | |
SPD | |
Ja w m540 i jakichś tanich Diatorach przekręciłem z Pragi nad Balaton
bez jakichś większych problemów. Czasami jedynie pojawia się drętwienie stopy w okolicach bloku i wówczas faktycznie pomaga wypięcie i chwilowe popedałowanie jak na zwykłych platformach...a czasami wystarczy tylko nieco rzepy poluzować ;) |
|
Data: 2009-03-30 09:09:57 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
SPD | |
<baranowski.m@wp.pl> wrote in message news:6fe840eb-5d54-474f-a5f1-ac0e542edeb5c36g2000yqn.googlegroups.com...
Mam pytanie do jeżdżących w SPD na dłuższych dystansach tak powiedzmy przede wszystkim trzeba (metodą prób i błędów, ze wskazaniem na to pierwsze) dobrać ustawienie siodełka (zarówno w pionie, jak i poziomie!), unikać jazdy na "twardo" i nie porywać się od razu na spore dystanse (sugerowałbym porywać się na tłuczenie kilometrów dopiero po paru miesiącach jazdy w spd). Jak już kolana zaczną boleć, to chyba zmiana na platformy niewiele w tym momencie zmieni. I jak takie długotrwałe kręcenie ma wpływ na kolana w porównaniu z jak na mój gust, to wręcz przeciwnie - w końcu to system z założenia sztywniejszy. Do tego jazda turystyczna to chyba też trochę chodzenia? A SPD-SL do chodzenia się wyjątkowo nie nadają. Już lepiej wejść w Time - w tych pedałach jest spory luz, odciążający nieco kolana (choć cudów nie ma, też trzeba uważać) .. pozdr |
|
Data: 2009-03-30 09:27:19 | |
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | |
SPD | |
baranowski.m@wp.pl pisze:
Witam, Witaj. Układ blok-pedał ma specjalnie zaprojektowany odpowiedni luz, tak więc kolano sobie delikatnie pracuje. Czy to na 200 czy 300 k, nigdy nie miałem problemów z kolanami. Seco -- Szukam pracy i to pilnie! http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki Konferencje, eventy, integracja, turystyka. |
|
Data: 2009-03-30 09:55:35 | |
Autor: Wojtek | |
SPD | |
baranowski.m@wp.pl pisze:
Witam, Nie ma problemu z nowymi SPD. Stare (tak z 15 lat temu) miały minimalny luz, praktycznie bez luzu, i wtedy ustawienie bloków stawało się sprawą kluczową. Zresztą także w systemie szosowym. Niektórzy podczas jazdy co jakiś czas (kiedy czują cosik) wypinają nogę i kręcą np kostką... Mój znajomy, 60letni kolarz tak właśnie sobie umila pedałowanie ;) -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-04-03 20:27:57 | |
Autor: Wojtek B | |
SPD | |
Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqptu7$sks$1news.onet.pl... baranowski.m@wp.pl pisze: A może mi ktoś napisać jak wstępnie ustawić bloki do dalszych prob. Czy są jakieś standardy? Czy jest to zupełna dowolność? Do tej pory jeździłem w " noskach " i chce sie przesiąść na SPD y. Od czego zacząć? -- - Pozdrawiam: Wojtek " paciak " B. pacia@polnet.cc |
|
Data: 2009-04-03 21:43:26 | |
Autor: Wojtek | |
SPD | |
Wojtek B pisze:
A może mi ktoś napisać jak wstępnie ustawić bloki do dalszych prob. Przód-tył: ustawiasz tak, by zacząć od bloku pod stawem palucha w rzucie bocznym. (bardziej do przodu większy power ale i większe obciążenie łydki; w tył bardziej naturalnie ale też moc się traci - i możesz mieć problemy z dogonieniem kolegów; tracisz moc więc mocniej ciśniesz udem) Oś: na ogół ludzie mają trochę pięty do środka, także ustawiasz bloki lekko skośnie tak, by pięty były lekko do środka (naturalna pozycja do chodzenia) dalej podczas pierwszej przejażdżki sprawdzasz, czy nie przekręcasz stopy i blok nie ma tendencji do wypinania Lewo-prawo: ustaw tak, by buty były jak najbardziej do wewnątrz, najbliżej korby. Podczas przejażdżki sprawdzasz, czy nie kopiesz piętą w tylny widelec (związane z ustawieniem skosu) Delikatnie dokręcasz bloki, instrukcje piszą max 3Nm i wybierasz się na przejażdżkę. Koniecznie dobry smar na gwinty!!!! Regulujesz podczas jazdy, uwaga żebyś nie poprzekręcał gwintów bo to naprawdę łatwe! Finalne dokręcenie ok 5Nm powinno wystarczyć. -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-04-04 11:22:01 | |
Autor: Wojtek B | |
SPD | |
Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:gr5ott$2ju$1news.onet.pl... Wojtek B pisze: Bardzo dziękuję zaraz jade na próbę. -- - Pozdrawiam: Wojtek " paciak " B. pacia@polnet.cc |
|
Data: 2009-04-04 23:07:35 | |
Autor: Wojtek B | |
SPD | |
Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:gr5ott$2ju$1news.onet.pl... Wojtek B pisze: Cztery godziny kręcenia i wszystko OK. Chyba będzie dobrze. Żadnej gleby, to sukces. -- - Pozdrawiam: Wojtek " paciak " B. pacia@polnet.cc |
|
Data: 2009-04-05 12:19:59 | |
Autor: Wojtek | |
SPD | |
Wojtek B pisze:
gratuluje ;) gleba przyjdzie w najmniej spodziewanym momencie, przy wypinaniu się lub balansowaniu na małej prędkości... pewne NA BANK -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-04-05 15:41:45 | |
Autor: Wojtek B | |
SPD | |
Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:gra0lj$lte$1news.onet.pl... Wojtek B pisze: Biorę to pod uwagę ale na razie staram sie pamiętać. -- - Pozdrawiam: Wojtek " paciak " B. pacia@polnet.cc |
|
Data: 2009-04-05 20:31:04 | |
Autor: Szprota aka Stefandora | |
SPD | |
Wojtek B wrote:
Biorę to pod uwagę ale na razie staram sie pamiętać. I ten moment nastąpi właśnie gdy przestaniesz się starać ;) -- Dorota, Szprota. |
|
Data: 2009-04-05 20:50:14 | |
Autor: MAX | |
SPD | |
Szprota aka Stefandora pisze:
Wojtek B wrote:Ja wczoraj 2 gleby w tym jedna bardzo bolesna na asfalcie :( Dzisiaj jedna. Tutaj nie chodzi o pamiętanie bo to jest ok chodzi o to ze trzeba potrenować hamowanie i wypinanie najlepiej na miękkim podłożu ;) Najwięcej kraks jest przy prędkości 0. pozdrawiam Początkujący SPD'owiec ;) |
|
Data: 2009-04-05 23:01:34 | |
Autor: Wojtek B | |
SPD | |
Użytkownik "MAX" <kgsoft@icpnet.pl> napisał w wiadomości news:grauh7$1d8j$1opal.icpnet.pl... Szprota aka Stefandora pisze: Bo jak jedziesz to masz moment żyroskopowy. A wypinanie to musi być odruch, w " noskach " tak mam. -- - Pozdrawiam: Wojtek " paciak " B. pacia@polnet.cc |
|