Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   SPD

SPD

Data: 2009-03-30 09:55:35
Autor: Wojtek
SPD
baranowski.m@wp.pl pisze:
Witam,
Mam pytanie do jeżdżących w SPD na dłuższych dystansach tak powiedzmy
ponad 200 km czy lepiej jest jeździć cały czas wpiętym czy np. co
kilkadziesiąt km pokręcić trochę na platformie żeby kolana odpoczęły??
 I jak takie długotrwałe kręcenie ma wpływ na kolana w porównaniu z
kręceniem na zwykłych platformach.
A i jeszcze jedno czy jazdy turystycznej nie były by lepsze SPD-SL??


Nie ma problemu z nowymi SPD. Stare (tak z 15 lat temu) miały minimalny luz, praktycznie bez luzu, i wtedy ustawienie bloków stawało się sprawą kluczową. Zresztą także w systemie szosowym.

Niektórzy podczas jazdy co jakiś czas (kiedy czują cosik) wypinają nogę i kręcą np kostką... Mój znajomy, 60letni kolarz tak właśnie sobie umila pedałowanie ;)

--
Pozdrawiam,
Wojtek



Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-04-03 20:27:57
Autor: Wojtek B
SPD

Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqptu7$sks$1news.onet.pl...
baranowski.m@wp.pl pisze:
Witam,
Mam pytanie do jeżdżących w SPD na dłuższych dystansach tak powiedzmy
ponad 200 km czy lepiej jest jeździć cały czas wpiętym czy np. co
kilkadziesiąt km pokręcić trochę na platformie żeby kolana odpoczęły??
 I jak takie długotrwałe kręcenie ma wpływ na kolana w porównaniu z
kręceniem na zwykłych platformach.
A i jeszcze jedno czy jazdy turystycznej nie były by lepsze SPD-SL??


Nie ma problemu z nowymi SPD. Stare (tak z 15 lat temu) miały minimalny luz, praktycznie bez luzu, i wtedy ustawienie bloków stawało się sprawą kluczową. Zresztą także w systemie szosowym.

Niektórzy podczas jazdy co jakiś czas (kiedy czują cosik) wypinają nogę i kręcą np kostką... Mój znajomy, 60letni kolarz tak właśnie sobie umila pedałowanie ;)

-- Pozdrawiam,
Wojtek


A może mi ktoś napisać jak wstępnie ustawić bloki do dalszych prob.
Czy są jakieś standardy?
Czy jest to zupełna dowolność?
Do tej pory jeździłem w " noskach " i chce sie przesiąść na SPD y. Od czego zacząć?

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

Data: 2009-04-03 21:43:26
Autor: Wojtek
SPD
Wojtek B pisze:

A może mi ktoś napisać jak wstępnie ustawić bloki do dalszych prob.
Czy są jakieś standardy?
Czy jest to zupełna dowolność?
Do tej pory jeździłem w " noskach " i chce sie przesiąść na SPD y. Od czego zacząć?

Przód-tył: ustawiasz tak, by zacząć od bloku pod stawem palucha w rzucie bocznym. (bardziej do przodu większy power ale i większe obciążenie łydki; w tył bardziej naturalnie ale też moc się traci - i możesz mieć problemy z dogonieniem kolegów; tracisz moc więc mocniej ciśniesz udem)

Oś: na ogół ludzie mają trochę pięty do środka, także ustawiasz bloki lekko skośnie tak, by pięty były lekko do środka (naturalna pozycja do chodzenia) dalej podczas pierwszej przejażdżki sprawdzasz, czy nie przekręcasz stopy i blok nie ma tendencji do wypinania

Lewo-prawo: ustaw tak, by buty były jak najbardziej do wewnątrz, najbliżej korby. Podczas przejażdżki sprawdzasz, czy nie kopiesz piętą w tylny widelec (związane z ustawieniem skosu)

Delikatnie dokręcasz bloki, instrukcje piszą max 3Nm i wybierasz się na przejażdżkę. Koniecznie dobry smar na gwinty!!!! Regulujesz podczas jazdy, uwaga żebyś nie poprzekręcał gwintów bo to naprawdę łatwe! Finalne dokręcenie ok 5Nm powinno wystarczyć.


--
Pozdrawiam,
Wojtek



Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-04-04 11:22:01
Autor: Wojtek B
SPD

Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:gr5ott$2ju$1news.onet.pl...
Wojtek B pisze:

A może mi ktoś napisać jak wstępnie ustawić bloki do dalszych prob.
Czy są jakieś standardy?
Czy jest to zupełna dowolność?
Do tej pory jeździłem w " noskach " i chce sie przesiąść na SPD y. Od czego zacząć?

Przód-tył: ustawiasz tak, by zacząć od bloku pod stawem palucha w rzucie bocznym. (bardziej do przodu większy power ale i większe obciążenie łydki; w tył bardziej naturalnie ale też moc się traci - i możesz mieć problemy z dogonieniem kolegów; tracisz moc więc mocniej ciśniesz udem)

Oś: na ogół ludzie mają trochę pięty do środka, także ustawiasz bloki lekko skośnie tak, by pięty były lekko do środka (naturalna pozycja do chodzenia) dalej podczas pierwszej przejażdżki sprawdzasz, czy nie przekręcasz stopy i blok nie ma tendencji do wypinania

Lewo-prawo: ustaw tak, by buty były jak najbardziej do wewnątrz, najbliżej korby. Podczas przejażdżki sprawdzasz, czy nie kopiesz piętą w tylny widelec (związane z ustawieniem skosu)

Delikatnie dokręcasz bloki, instrukcje piszą max 3Nm i wybierasz się na przejażdżkę. Koniecznie dobry smar na gwinty!!!! Regulujesz podczas jazdy, uwaga żebyś nie poprzekręcał gwintów bo to naprawdę łatwe! Finalne dokręcenie ok 5Nm powinno wystarczyć.


-- Pozdrawiam,
Wojtek


Bardzo dziękuję zaraz jade na próbę.

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

Data: 2009-04-04 23:07:35
Autor: Wojtek B
SPD

Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:gr5ott$2ju$1news.onet.pl...
Wojtek B pisze:

A może mi ktoś napisać jak wstępnie ustawić bloki do dalszych prob.
Czy są jakieś standardy?
Czy jest to zupełna dowolność?
Do tej pory jeździłem w " noskach " i chce sie przesiąść na SPD y. Od czego zacząć?

Przód-tył: ustawiasz tak, by zacząć od bloku pod stawem palucha w rzucie bocznym. (bardziej do przodu większy power ale i większe obciążenie łydki; w tył bardziej naturalnie ale też moc się traci - i możesz mieć problemy z dogonieniem kolegów; tracisz moc więc mocniej ciśniesz udem)

Oś: na ogół ludzie mają trochę pięty do środka, także ustawiasz bloki lekko skośnie tak, by pięty były lekko do środka (naturalna pozycja do chodzenia) dalej podczas pierwszej przejażdżki sprawdzasz, czy nie przekręcasz stopy i blok nie ma tendencji do wypinania

Lewo-prawo: ustaw tak, by buty były jak najbardziej do wewnątrz, najbliżej korby. Podczas przejażdżki sprawdzasz, czy nie kopiesz piętą w tylny widelec (związane z ustawieniem skosu)

Delikatnie dokręcasz bloki, instrukcje piszą max 3Nm i wybierasz się na przejażdżkę. Koniecznie dobry smar na gwinty!!!! Regulujesz podczas jazdy, uwaga żebyś nie poprzekręcał gwintów bo to naprawdę łatwe! Finalne dokręcenie ok 5Nm powinno wystarczyć.


-- Pozdrawiam,
Wojtek



Cztery godziny kręcenia i wszystko OK.
Chyba będzie dobrze.
Żadnej gleby, to sukces.

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

Data: 2009-04-05 12:19:59
Autor: Wojtek
SPD
Wojtek B pisze:


Cztery godziny kręcenia i wszystko OK.
Chyba będzie dobrze.
Żadnej gleby, to sukces.

gratuluje ;)
gleba przyjdzie w najmniej spodziewanym momencie, przy wypinaniu się lub balansowaniu na małej prędkości... pewne NA BANK

--
Pozdrawiam,
Wojtek



Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-04-05 15:41:45
Autor: Wojtek B
SPD

Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:gra0lj$lte$1news.onet.pl...
Wojtek B pisze:


Cztery godziny kręcenia i wszystko OK.
Chyba będzie dobrze.
Żadnej gleby, to sukces.

gratuluje ;)
gleba przyjdzie w najmniej spodziewanym momencie, przy wypinaniu się lub balansowaniu na małej prędkości... pewne NA BANK

-- Pozdrawiam,
Wojtek


Biorę to pod uwagę ale na razie staram sie pamiętać.

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

Data: 2009-04-05 20:31:04
Autor: Szprota aka Stefandora
SPD
Wojtek B wrote:
Biorę to pod uwagę ale na razie staram sie pamiętać.

I ten moment nastąpi właśnie gdy przestaniesz się starać ;)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-04-05 20:50:14
Autor: MAX
SPD
Szprota aka Stefandora pisze:
Wojtek B wrote:
Biorę to pod uwagę ale na razie staram sie pamiętać.

I ten moment nastąpi właśnie gdy przestaniesz się starać ;)

Ja wczoraj 2 gleby w tym jedna bardzo bolesna na asfalcie :(
Dzisiaj jedna.

Tutaj nie chodzi o pamiętanie bo to jest ok chodzi o to ze trzeba potrenować hamowanie i wypinanie najlepiej na miękkim podłożu ;)
Najwięcej kraks jest przy prędkości 0.

pozdrawiam

Początkujący SPD'owiec ;)

Data: 2009-04-05 23:01:34
Autor: Wojtek B
SPD

Użytkownik "MAX" <kgsoft@icpnet.pl> napisał w wiadomości news:grauh7$1d8j$1opal.icpnet.pl...
Szprota aka Stefandora pisze:
Wojtek B wrote:
Biorę to pod uwagę ale na razie staram sie pamiętać.

I ten moment nastąpi właśnie gdy przestaniesz się starać ;)

Ja wczoraj 2 gleby w tym jedna bardzo bolesna na asfalcie :(
Dzisiaj jedna.

Tutaj nie chodzi o pamiętanie bo to jest ok chodzi o to ze trzeba potrenować hamowanie i wypinanie najlepiej na miękkim podłożu ;)
Najwięcej kraks jest przy prędkości 0.

pozdrawiam

Początkujący SPD'owiec ;)

Bo jak jedziesz to masz moment żyroskopowy.
A wypinanie to musi być odruch, w " noskach " tak mam.

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

SPD

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona