SPD

Data: 2010-03-28 19:14:32
Autor: charwel (Oo)==:::
SPD
Cześć.
Zdarzyło się, że dostałem od kolegi pedały SPD SHIMANO PD-M505.
Wiem, Ĺźe nie rewelacja, ale darowanemu ....
Gdzie we Wrocławiu upoluję bloki do tego? A może ktoś ma za dużo i odstąpi za jakieś ?-paki? ;)
A no i jakie buty na początek polecicie? To mój początek z SPD i nie mam o tym pojęcia za dużo.
Chciałbym takie buty, w których dałoby się przejść kilkaset metrów bez problemu.
Jestem totalnym amatorem i jeżdżę rekreacyjnie w granicach 100km.

Pozdrawiam
charwel :)

Data: 2010-03-28 21:30:28
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
SPD
charwel (Oo)==::: bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Gdzie we Wrocławiu upoluję bloki do tego?

Pewnie większość sklepów będzie miała.

A no i jakie buty na początek polecicie? To mój początek z SPD i nie mam o tym pojęcia za dużo.

Ja zaczynałem od Specialized Sport MTB, potem dokupiłem zimowe Defrostery.
Jedne i drugie bardzo sobie chwalę.

Chciałbym takie buty, w których dałoby się przejść kilkaset metrów bez problemu.

Bez problemów nawet w terenie.

Jestem totalnym amatorem i jeżdżę rekreacyjnie w granicach 100km.

100km dziennie? Miesięcznie? Rocznie? 100km przez całe życie? ;-)

Data: 2010-03-28 21:53:13
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
SPD
Dnia 28.03.2010 21:30 użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał :
charwel (Oo)==::: bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Jestem totalnym amatorem i jeżdżę rekreacyjnie w granicach 100km.

100km dziennie? Miesięcznie? Rocznie? 100km przez całe życie? ;-)

100 km/h.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-03-28 23:19:59
Autor: charwel (Oo)==:::
SPD
charwel (Oo)==::: bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):

100km dziennie? Miesięcznie? Rocznie? 100km przez całe życie? ;-)

Jednorazowo ;)

Dzięki Marek

pozdrawiam
charwel:)

Data: 2010-03-28 21:38:27
Autor: Borsuk
SPD
Dnia Sun, 28 Mar 2010 19:14:32 +0200, charwel (Oo)==::: napisał(a):

A no i jakie buty na początek polecicie?

Shimano  SH-MT21c - jestem z nich zadowolony :)

--
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.

Data: 2010-03-29 02:05:31
Autor: emil
SPD
Borsuk pisze:
Dnia Sun, 28 Mar 2010 19:14:32 +0200, charwel (Oo)==::: napisał(a):

A no i jakie buty na początek polecicie?

Shimano  SH-MT21c - jestem z nich zadowolony :)

Kiedyś MT21 albo podobne i bloki na kromera koło mostu kupiłem.

Data: 2010-03-29 11:15:04
Autor: charwel (Oo)==:::
SPD
W dniu 2010-03-29 02:05, emil pisze:

Kiedyś MT21 albo podobne i bloki na kromera koło mostu kupiłem.

Dzięki Emil.
Pojadę pooglądać.
Ale chyba lepiej kupić na allegro sądząc po cenach.

pozdrawiam
charwel:)

Data: 2010-03-29 11:13:55
Autor: charwel (Oo)==:::
SPD
W dniu 2010-03-28 23:38, Borsuk pisze:

A no i jakie buty na początek polecicie?

Shimano  SH-MT21c - jestem z nich zadowolony :)

No właśnie też się im "przyglądałem".
Takie bardziej cywilne są.

dzięki
charwel

Data: 2010-03-29 16:14:15
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
SPD
[...]

Jak wieść niesie lepiej pedałuje się w takich, które mają twardą podeszwę.
Poza tym, sznurówki. Litości...
MT21 czy jakieś podobne przymierzałem, zasadniczo czułem się jak w
trampolach.

Data: 2010-03-29 16:27:32
Autor: Hokan Ashir
SPD

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:1c9rsogzvodm3.dlgpedaluje.ile.moze...

Jak wieść niesie lepiej pedałuje się w takich, które mają twardą podeszwę.

True.dat, problem w tym, że fatalnie się chodzi, więc dla kolegi Charwela takie rozwiązanie raczej odpada.

Poza tym, sznurówki. Litości...

Nic dodać, nic ująć :)

Pozdrawiam
HA

Data: 2010-03-29 14:31:03
Autor: Jan Srzednicki
SPD
On 2010-03-29, Hokan Ashir wrote:

[...]

Dramatyzujesz. Na całodzienne wycieczki może i marnie, ale fatalnie to
się chodzi w szpilkach i ponoć w butach szosowych z racji wystającego
bloku.

Data: 2010-03-29 18:18:19
Autor: Hokan Ashir
SPD
On 2010-03-29, Hokan Ashir wrote:

UĹźytkownik "Marek 'marcus075' Karweta"<m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com>
[...]

Jak kto lubi i przede wszystkim jakie ma kryteria "twardości" podeszwy. Ja nie wyobrażam sobie chodzenia w Sidi Dominator np., ale to rzecz gustu oczywiście.

Pozdrawiam

Data: 2010-03-29 16:55:36
Autor: MadMan
SPD
Dnia Mon, 29 Mar 2010 16:27:32 +0200, Hokan Ashir napisał(a):

Jak wieść niesie lepiej pedałuje się w takich, które mają twardą podeszwę.

True.dat, problem w tym, że fatalnie się chodzi

Dało radę zwiedzić całe centrum Sofii. Busted. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-29 16:30:54
Autor: Ryszard Mikke
SPD
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a):
charwel (Oo)==::: bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić): > W dniu 2010-03-28 23:38, Borsuk pisze:

> Takie bardziej cywilne są.

Jak wieść niesie lepiej pedałuje się w takich, które mają twardą podeszwę.

Zdecydowanie tak.

Poza tym, sznurówki. Litości...

Jednakowoż, po opanowaniu Zapomnianej Sztuki Wiązania Butów,
okazuje się, że sznurówki mają pewne zalety. Np. łatwo je wymienić
na nowe. Oraz lepiej trzymają.

rmikke

Data: 2010-03-29 20:03:16
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
SPD
Ryszard Mikke bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Jednakowoż, po opanowaniu Zapomnianej Sztuki Wiązania Butów,
okazuje się, że sznurówki mają pewne zalety. Np. łatwo je wymienić
na nowe. Oraz lepiej trzymają.

Nie zapominam o Zapomnianej Sztuce Wiązania Butów, ponieważ poza jeżdżeniem
na rowerze chodzę też po górach, a tam, jak wiadomo, trza też porządnie
wiązać buty. Jednakowoż ad rem - kolega półtora roku jeździł w butach
Scotta ze sznurówkami. Przymierzył wspomniane przeze mnie Spece Sport MTB i
stwierdził, że sznurówki w owym Scottie ssą paukę, tzn, że rzepy w Sportach
trzymają znacznie lepiej. Ja tam się nie znam, mówię, co twierdzi mój
znajomy... ;-)

Data: 2010-03-30 00:46:00
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
SPD
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
[...]

A jak rzepy radzą sobie z radosnym off-roadem?
O ile wydłubanie rzepów (tych prawdziwych, chwastów) i przytulii
ze sznurówek przerabiałem, o tyle czyszczenia rzepa (syntetycznego) nie
bardzo sobie wyobrażam - miewa ktoś takie problemy? Jak z zapaćkaniem
rzepa błotem/iem/gliną? Da się to sensownie domyć (i nie stracić
przyczepnych właściwości materiału)?

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-03-30 07:19:43
Autor: solar
SPD
W dniu 2010-03-30 00:46, Wojciech 'Wheart' Penar pisze:

[...]

Co ma się stracić? Na Transcarpatii parę razy opłukiwałem nogi z butami wężem ogrodowym i wszystko działa. Jak na razie przez rok. Jak na razie nie zdarzyło się mi również, aby rzep puścił sam z siebie.
Zresztą nawet w wiązano-rzepowych MT50 rzep trzyma cały czas, a przeżył już dużo.

W czasach rzymskich łotrów wieszano na krzyżach, a teraz jest odwrotnie.

Data: 2010-03-29 22:25:38
Autor: solar
SPD

Jak wieść niesie lepiej pedałuje się w takich, które mają twardą podeszwę.
Poza tym, sznurówki. Litości...
MT21 czy jakieś podobne przymierzałem, zasadniczo czułem się jak w
trampolach.

Jeździłem w 3 modelach wiązanych Shimano, teraz MT51 używam naprzemiennie ze Specami. Jakoś nie widzę wielkiej różnicy, oprócz tego, że w Shimano lepiej się chodzi po górach z rowerem na plecach. :)

"Religia jest dla ludzi bez rozumu."
                                     Józef Piłsudski

Data: 2010-03-29 20:30:19
Autor: Jan Srzednicki
SPD
On 2010-03-29, solar wrote:

[...]

A ja widzę olbrzymią. W Specach Sportach noga mi się zupełnie nie
męczy na rowerze, a w MT50 (poprzednik MT51) to był dramat, "hot shoe"
potrafił mi się objawić po 5km jazdy, no i sama pozycja stopy jakaś nie
ta.

Do chodzenia oczywiście MT50 wygodniejsze. Nie mam również porównania z
w pełni sztywnymi Shimano, eksperymentować już nie zamierzam.

Data: 2010-03-30 00:21:43
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
SPD
charwel (Oo)==::: pisze:
Cześć.
Zdarzyło się, że dostałem od kolegi pedały SPD SHIMANO PD-M505.
Wiem, że nie rewelacja, ale darowanemu ....
Gdzie we Wrocławiu upoluję bloki do tego? A może ktoś ma za dużo i odstąpi za jakieś ?-paki? ;)

Zobacz w Robexie (Kromera). Obsługa bywa niemiła, ale swego czasu tylko
tam znalazłem bloki do moich zatrzasków (PD-M520) i to po cenie niższej
od internetowej (chyba rzadko im się to zdarza).

Osobiście używam bloków SM-SH51 (wypinane tylko w bok, według
instrukcji, mają pasować do Twoich pedałów, pasuję też SM-SH52 oraz
SM-SH55). Jak widzę w sieci - kosztują około 40-50zł...
Jak by co manual (po angielsku):
http://tinyurl.com/ylhchs7

A no i jakie buty na początek polecicie? To mój początek z SPD i nie mam o tym pojęcia za dużo.
Chciałbym takie buty, w których dałoby się przejść kilkaset metrów bez problemu.

Shimano MT31 - kupione w Decathlonie na wyprzedaży dwa lata temu, powoli
mają dość, ale jeszcze "dają radę". Z wierzchu gdyby nie logo Shimano -
nie widać, że but rowerowy (na czym mi zależało), niestety zatrzask
stuka i ślizga się po gładkich twardych powierzchniach (polerowany
granit, stalowe okucia schodów). Cyklotour chce za nie 221zł, ja dałem
jakieś 140-160zł

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-03-30 11:51:28
Autor: charwel (Oo)==:::
SPD
W dniu 2010-03-30 00:21, Wojciech 'Wheart' Penar pisze:

[...]

Kupiłem u nich te same bloki za 49zł.

Shimano MT31 -

Kupiłem MT41 za 179zł

Pozdrawiam
Wojtek

Dziękuję Wojtek za konkretną odpowiedź i pozdrawiam.
charwel:)

Data: 2010-03-30 11:52:02
Autor: charwel (Oo)==:::
SPD
Panowie bardzo dziękuję za dyskusję i rady.

Pozdrawiam

charwel:)

SPD