SPD NAKŁADKI

Data: 2009-05-25 07:48:11
Autor: kaczor
SPD NAKŁADKI
Moi drodzy.
Od 1.5mc korzystam z SPD PD-M520 i tak jak duża część z Was
przekonałem się o zaletach spięcia się z rowerem na "stałe"
Przekonałem się również o wadach - na szczęście nie na żuczka i
niezbyt boleśnie.

W lesie, na zjazdach, i w mało stabilnym terenie nie mam ochoty się
wpinać.

Jak zjeść i mieć ciastko bo z SPD nie chcę rezygnować.
Kupiłem coś takiego
http://www.starbike.com/php/product_info.php?lang=en&pid=10079
ale to pomyłka, bo żeby toto wpięć lub wypiąć trzeba użyć wkrętaka i
dużo siły a do tego można to wpiąć tylko z jednej strony.

Znacie jakieś inne rozwiązanie ?

Pozdrawiam Roland

Data: 2009-05-25 17:31:58
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
SPD NAKŁADKI
Panie kaczor, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

Jak zjeść i mieć ciastko bo z SPD nie chcę rezygnować.

PD-M324, PD-M647, PD-M525, PD-M424

Data: 2009-05-25 08:57:02
Autor: kaczor1
SPD NAKŁADKI

--
Pozdrowienia,                            | Próżnoś repliki się spodziewał
Marek 'marcus075' Karweta                | Nie dam ci prztyczka ani klapsa.

Tyle że to pedały a nie nakładki - a ja szukam czegoś co mógł bym
założyć przed wjechaniem i zdjąć po wyjechaniu z trudniejszego terenu.

Pozdrawiam.

Data: 2009-05-25 17:49:31
Autor: Wooyek
SPD NAKŁADKI
> Jak zjeść i mieć ciastko bo z SPD nie chcę rezygnować.

PD-M324, PD-M647, PD-M525, PD-M424

Oprócz pierwszego, Twoja propozycja jest bez sensu - te pedały nie służą i nie nadają się do jazdy bez wpinania.

A 324 są beznadziejne (pisałem o tym -> archiwum).

Data: 2009-05-25 17:58:30
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
SPD NAKŁADKI
Panie Wooyek, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gveeme$i96$1inews.gazeta.pl> przy ul....

Jak zjeść i mieć ciastko bo z SPD nie chcę rezygnować.

PD-M324, PD-M647, PD-M525, PD-M424

Oprócz pierwszego, Twoja propozycja jest bez sensu - te pedały nie służą i nie nadają się do jazdy bez wpinania.

Mnie tam z 520-tkami dobrze nawet na zjazdach. Przynajmniej mi nogi z
pedałów nie spadają. ;-) W katalogu wyglądają te pedały na takie "możliwe"
do jeżdżenia bez wpinania.

A 324 są beznadziejne (pisałem o tym -> archiwum).

A to nie mnie oceniać, a użytkownikom. Ja po prostu podpowiadam, że takie
istnieją.

Data: 2009-05-25 20:16:55
Autor: Wooyek
SPD NAKŁADKI

> Oprócz pierwszego, Twoja propozycja jest bez sensu - te pedały nie
> służą i nie nadają się do jazdy bez wpinania.

Mnie tam z 520-tkami dobrze nawet na zjazdach. Przynajmniej mi nogi z
pedałów nie spadają. ;-)

520 są zajebiste (sam mam), pod warunkiem, że jest się wpiętym ;)

W katalogu wyglądają te pedały na takie
"możliwe" do jeżdżenia bez wpinania.

W katalogu... Zatrzask wystaje na tyle mocno, że niemal nie ma różnicy w stosunku do zwykłych SPD bez ramki - but się opiera na nim, nie na ramce. W 424/535 służy ona wyłącznie do ułatwiania wpinania, dużo łatwiej trafić w pedał, sam się ustawia pod stopą jak należy - faktycznie to pomaga, jak np. się spanikuje tuż przed stromym zjazdem i potem trzeba się wpiąć błyskawicznie zaraz po ruszeniu. W 647 - dzięki większej, wyższej ramce - niektóre buty (typu DX, czyli miękkie podeszwy, głęboko osadzony blok) lekko się na tej platformie opierają *po wpięciu*.

Dodam, że miałem zarówno 324 i 545, a obecnie mam 647 i 520.

> A 324 są beznadziejne (pisałem o tym -> archiwum).

A to nie mnie oceniać, a użytkownikom. Ja po prostu podpowiadam, że
takie istnieją.

Jak komuś nie przeszkadzają nieprecyzyjne, ledwo wyczuwalne wpięcia i przypadkowe wypięcia w najmniej oczekiwanych momentach, to może sobie 324 kupić ;)

Już dużo lepsze są A520/A530 (też jednostronne, ale z zatrzaskiem jak w 520 itp.).

Data: 2009-05-25 17:45:54
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
SPD NAKŁADKI
kaczor pisze:
[...]

A to nie może jeździć "na stałe"?
Ja przynajmniej tak jeżdżę drugi sezon...

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-05-25 08:59:40
Autor: kaczor1
SPD NAKŁADKI
On 25 Maj, 17:45, Wojciech 'Wheart' Penar <whe...@NOSPAM.box43.pl>
wrote:
kaczor pisze:

> [...]
> dużo siły a do tego można to wpiąć tylko z jednej strony.

A to nie może jeździć "na stałe"?
Ja przynajmniej tak jeżdżę drugi sezon...

Może. Ale ochoty nie ma - taka fanaberia to, kaprys. ;-)

Pozdrawiam

Data: 2009-05-25 22:18:27
Autor: Heming
SPD NAKŁADKI
Wojciech 'Wheart' Penar pisze:

A to nie może jeździć "na stałe"?
Ja przynajmniej tak jeżdżę drugi sezon...

Mozna, ja tak mam szosie, ale w MTB tych nakladek nie widze, bo raz, ze sa z tandetnego plastyku, a dwa, ze sa po prosty sliskie.

Data: 2009-05-25 22:32:04
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
SPD NAKŁADKI
Heming pisze:
[...]

Ja ich używam jadąc w korku pod nogę, którą się podpieram, tudzież gdy
w sandałach/trampkach jadę po bułki do sklepu, ewentualnie na płaskim,
by dać odpocząć kolanom. Do tych celów nadają się świetnie.
Do skakania lepiej po prostu wpiąć SPD, w razie draki jeszcze nie
zdarzyło mi się, by się same nie wypięły (używam bloków jednostronnych
SM-SH51).

Dużo bardziej śliskie od plastikowych/kiepskich aluminiowych platform
nie są, do tego mają świecidełka (podstawowe założenie projektowe w ich
przypadku) - a mi często zdarza się jechać po zmroku ulicą (bo jadąc
off-road po zmroku zbyt łatwo kark skręcić).

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-05-25 14:25:41
Autor: kaczor1
SPD NAKŁADKI

No dobra.
Zacznijmy od tego że nie wystarczająco precyzyjnie pytanie zadałem.
Pytając o inne rozwiązania miałem namyśli inne nakładki bo te
plastikowe, no cóż są jakie są.

Wooyek nospam ma niewątpliwie racje że powinienem pojeździć jeszcze
parę miesięcy i tak będzie bez wątpienia.
Wiem że wyrobienie odruchów i zmiana przyzwyczajeń wymaga czasu - nie
będę z tym polemizował.

Dyskusja zeszła na temat wpinać się czy się nie wpinać, korzystać z
nakładek czy nie. To tak jak byśmy dyskutowali czy lepsze są platformy
czy SPD a takich dyskusji było tu już sporo. Myślę że to kwestia tego
kto co woli. Ja póki co chce mieć możliwość wyboru a czy z tej
możliwości będę korzystał i w jakich warunkach to już inna kwestia.

Pozdrawiam Roland

Data: 2009-05-26 00:16:34
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
SPD NAKŁADKI
kaczor1 pisze:

[...]

Bo to Twoje ciastko zjedzone i dalej całe sprowadza się do tego, czy
chcesz mieć SPD, czy w miarę porządne platformy.

Ja, używając nakładek, wychodzę z założenia, że bez butów SPD jeżdżę
sporadycznie, a jak jadę w SPD, to po to są, by się wpinać. Odpowiednie
ustawienie sprężyn (minimalny naciąg) powoduje, że w razie draki jestem
w stanie bez zastanawiania się uwolnić nogę. Możesz poeksperymentować z
innymi blokami (SM-SH56 OIDP), oznaczonymi jako "wielokierunkowe" -
aczkolwiek lekko spracowane "jednokierunkowe" bloki potrafią się wypiąć
nawet przy podskoku. Z drugiej strony - pogodziłem się, że z jednej
strony pedałów zatrzaski okupują nakładki - jak po kupnie założyłem, tak
jeżdżą (w założeniu miały być zakładane tylko, gdy planowałem ich
używać). Oglądałem w miarę tanie platformo-zatrzaski np. w Decathlonie,
ale opinie na grupie, że bywa z tym więcej problemów niż zysku
przekonały mnie do kompletu PD-M520 + nakładki.

Z drugiej strony - trzymam w pracy drugi komplet butów (by nie stukać
blokami chodząc po korytarzu i nie spaść ze schodów), na zjazd bez
wpiętych butów bym się nie zdecydował ("platformy" nakładek są wąskie i
śliskie). Ideałem były by nakładki szerokości normalnej platformy, ale
takich nie widziałem.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-05-25 17:54:22
Autor: Wooyek
SPD NAKŁADKI
W lesie, na zjazdach, i w mało stabilnym terenie nie mam ochoty się
wpinać.

Właśnie w lesie, na zjazdach i mało stabilnym (kamienie) terenie SPD mają moim zdaniem największe zalety: kontrola nad rowerem i pewność, że Ci noga nie spadnie z pedału.

Moja propozycja dla Ciebie: pojeździj jeszcze parę miesięcy, to się nauczysz wykorzystywać PEŁNIĘ zalet SPD, a nie kombinuj jak tu sobie utrudnić życie.

Dojeżdżając do trudnego zjazdu/odcinka powinieneś wypatrywać optymalnej linii przejazdu, przyjąć odpowiednią pozycję na rowerze i się wyluzować, a nie kombinować na siedząco, jak by się tu wypiąć i jak nogi postawić - to ogromnie zwiększa Twoje szanse na glebę w porównaniu do przejechania odcinka z wpiętymi butami.

Data: 2009-05-26 11:33:22
Autor: Rowerex
SPD NAKŁADKI
On 25 Maj, 16:54, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:

Właśnie w lesie, na zjazdach i mało stabilnym (kamienie) terenie SPD mają
moim zdaniem największe zalety: kontrola nad rowerem i pewność, że Ci noga
nie spadnie z pedału.

A poza takim terenem to mają wady, czy co?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-05-26 20:52:59
Autor: Wooyek
SPD NAKŁADKI
[...]

Do czego zmierzasz? Nie pisałem nic o wadach, tylko o największych zaletach (hint: nie o zaletach *w ogóle*).

Po prostu uważam, że poza tym terenem zalety są mniej istotne. Może nie licząc pedałowania na okrągło, ale to raczej dotyczy nie-technicznych podjazdów, a w tym wątku mowa o trudnych odcinkach trasy i trudnych zjazdach.

Data: 2009-05-25 20:50:32
Autor: Niewe
SPD NAKŁADKI
kaczor pisze:
W lesie, na zjazdach, i w mało stabilnym terenie nie mam ochoty się
wpinać.

To jakiś nonsens. Właśnie głównie na taki teren stworzone są espedy.

Data: 2009-05-26 10:45:41
Autor: ziemo
SPD NAKŁADKI
Niewe pisze:
kaczor pisze:
W lesie, na zjazdach, i w mało stabilnym terenie nie mam ochoty się
wpinać.

To jakiś nonsens. Właśnie głównie na taki teren stworzone są espedy.

Niekoniecznie, ja mam takie doświadczenia z platform, że mimo używania spd od kilku ładnych lat nadal jeżdżę bardziej asekuracyjnie, zwłaszcza na trudnych (niekoniecznie szybkich) zjazdach, piachu itp. Czasem po prostu ratowałem się machnięciem nogi, jakimś kopem, czy nawet świadomością, że jak się nie wyrobię to momentalnie się podeprę.

--
Ziemo

Data: 2009-05-26 11:47:02
Autor: Rowerex
SPD NAKŁADKI
On 25 Maj, 19:50, Niewe <ni...@beztegoitamtegoo2.pl> wrote:
kaczor pisze:

> W lesie, na zjazdach, i w mało stabilnym terenie nie mam ochoty się
> wpinać.

To jakiś nonsens.

Zawsze znajdą się wyjątki - bywa, że lepiej się wypiąć przygotowując
do spadnięcia z roweru, niż ryzykować fikołka wraz z rowerem i mieć
potem rower na plechach.

Właśnie głównie na taki teren stworzone są espedy.

Ciekawe co było pierwsze, noski w szosówkach czy zatrzaski w góralach?
Wspomniane zalety zatrzasków mtb w trudnym terenie pojawiły się
niejako przy okazji i jest to tylko niewielka część zalet.

Z wypowiedzi w tym wątku można by wywnioskować, że w trudnym terenie
lepiej być "wpiętym", a w łatwym "wypiętym", a przecież nie o to tu
chodzi!

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-05-26 21:00:16
Autor: Wooyek
SPD NAKŁADKI
> [...]

Zawsze znajdą się wyjątki - bywa, że lepiej się wypiąć przygotowując
do spadnięcia z roweru, niż ryzykować fikołka wraz z rowerem i mieć

Wypowiadające się tu osoby widzą to raczej tak: lepiej nie ryzykować fikołka z rowerem (1), niż przygotowywać się do spadnięcia z roweru (2).

1 - będąc wpiętym i dzięki temu przejeżdżając pewnie (= bezpiecznie) trudny odcinek;
2 - asekurancko kombinując z wypinaniem i ustawianiem stopy na śliskim i niestabilnym zatrzasku.

[...]

To akurat zależy od rodzaju jazdy i tego, czego oczekujesz - nie generalizowałbym tak. Jak miałem SPD w zjazdówce, to chodziło mi właściwie wyłącznie o stabilność, pewność i kontrolę nad rowerem. W enduro stawiam to na równi z pedałowaniem na okrągło.

Z wypowiedzi w tym wątku można by wywnioskować, że w trudnym terenie
lepiej być "wpiętym", a w łatwym "wypiętym", a przecież nie o to tu
chodzi!

Masz prawo do własnej interpretacji. Ja z wypowiedzi w tym wątku jasno wnioskuję, że jak już się ma SPD, to lepiej być wpiętym zawsze.

Data: 2009-05-26 00:06:12
Autor: zcxz
SPD NAKŁADKI
kaczor wrote:
[...]
Napisze tak, kilka kolezanek namowilem na spd'y (np. 520, 540 itd.):)
Mialy problemy z wypinaniem w tzw. dziwnych sytuacjach.
Pokazywalem, demonstrowalem jak sie szybko wypinac itd. nie pomagalo.
Zaliczaly gleby i to w z reguly w najtwardszych miejscach np. jezdziemy lasem, podjazdy, zjazdy, korzenie - spox, a one zaliczaly gleby na asfalcie przed swiatlami.
Poddalem sie....az razu pewnego co wymyslily :) smarowanie sprezyny w spd'ach. Oczywiscie sprezyna odkrecona na minimum i na to olej (np. vexol).
U nich to dziala :) sa zadowolone, moze sprobuj :)

--
zcxz

Data: 2009-05-25 23:13:01
Autor: Ryszard Mikke
SPD NAKŁADKI
zcxz <valter@poczta.onet.pl> napisał(a):
kaczor wrote:
> [...]
U nich to dziala :) sa zadowolone, moze sprobuj :)

Albo wywal SPDy w cholerę i kup inne zatrzaski. Time albo Crank...
Jedne i drugie nie sprawiają żadnych problemów z wypinaniem, nie ma
w nich czego regulować i nie trzymają sztywno stopy (ja np. nie rozumiem
w ogóle o co chodzi z wypinaniem, żeby dać odpocząć kolanom).

W Time'ach miałem problem z wpinaniem się szybko, ale np. mój syn nie
ma wcale, więc może to moja krzywa noga... W Crankach tego problemu już nie mam.

Czy ja już jestem trollem? ;)

rmikke

Data: 2009-05-26 07:51:35
Autor: Jan Srzednicki
SPD NAKŁADKI
On 2009-05-25, Ryszard Mikke wrote:
zcxz <valter@poczta.onet.pl> napisał(a): Albo wywal SPDy w cholerę i kup inne zatrzaski. Time albo Crank...
[...]

Hm. Ja mam trochę inne wrażenia z Time vs SPD - dla mnie SPD wypinały
się trochę łatwiej. Nie, żebym miał problem z wypinaniem się w ogóle, z
Time'ów nie zrezygnuję za żadne skarby, ale jednak w SPD było mi
odrobinę łatwiej.

Czy ja już jestem trollem? ;)

A masz zielone włosy? :)

Data: 2009-05-26 20:11:34
Autor: Coaster
SPD NAKŁADKI
Ryszard Mikke wrote:
[...]

Czy ja juĹź jestem trollem? ;)

A dlugo wytrzymujesz w pelnym sloncu? ;-)

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-05-26 14:02:03
Autor: scooby
SPD NAKŁADKI
kaczor pisze:
Kupiłem coś takiego
http://www.starbike.com/php/product_info.php?lang=en&pid=10079
ale to pomyłka, bo żeby toto wpięć lub wypiąć

ale po co ?? jak potrzebujesz klika, odwracasz pedał platformą do dołu, nic nie musisz wypinać; obydwie str są regulowane oddzielnie, więc tą z platformą skręcasz na maxa, żeby nie wypadły;
ja tak jeżdżę i sobie chwalę - w 520 i 540tkach sprawuje sie idealnie

pzdr, scby

SPD NAKŁADKI