SPD kontra platformy

Data: 2014-04-11 07:35:14
Autor: PeJot
SPD kontra platformy
W dniu 2014-04-10 20:30, Marek pisze:
Mam poważny opór psychiczny w przypinaniu się do roweru a z drugiej
strony czytam o walorach SPD. Zdarzyło mi się już przeskakiwać nad
kierownicą gdy rower zarył się w czymś lub nie udało mi się podjechać
pod betonowy próg. Boję się, że w identycznej sytuacji wyrżnąłbym twarzą
w betonową krawędź przy SPD. Jaka jest Wasza opinia na temat
bezpieczeństwa i zdrowia (czytałem coś o bolących kolanach) korzystania
z SPD w warunkach miejskich (ulice, schody) a także terenowych gdzie
nierzadko trzeba błyskawicznie i bez planowania podeprzeć się nogą?

MZ w warunkach miejskich  SPD sÄ… do d..y. Te buty Å›rednio nadajÄ… siÄ™ do chodzenia a i zwykle wyglÄ…dajÄ… idiotycznie. Realny zysk na ciÄ…gniÄ™ciu pedaÅ‚a do góry niewielki. Ale to tylko moje zdanie.

Co do zdrowia: poprawne ustawienie bloków, tak by nie robić sobie krzywdy jest sztuką. Mnie to zajęło jakieś 15 lat, a i tak nie jestem pewien czy ból kolan który od czasu do czasu mi dokucza nie jest związany z małym luzem stopy przypiętej do pedała, czy może zwyczajnie z wiekiem i przejechanymi kilometrami.

Nie
jestem wytrawnym rowerzystÄ… ale nie stroniÄ™ od urozmaiconego terenu.

Zacznij od dobrych nosków. A jeżeli już chcesz się przypiąć do roweru, to może nie SPD, tylko coś z większym luzem stopy.

--
P.Jankisz

Data: 2014-04-11 08:02:21
Autor: twistedme
SPD kontra platformy
W dniu 2014-04-11 07:35, PeJot pisze:
[...]

chodzenia a i zwykle wyglądają idiotycznie. Realny zysk na ciągnięciu
pedała do góry niewielki. Ale to tylko moje zdanie.

[...]

Są różne buty, nawet takie :) http://allegro.pl/nowe-buty-mtb-pod-spd-shimano-rozm-37-38-okazja-i4118708913.html

Kumpel miał adidasy z łamaną podeszwą i też spokojnie można było w nich chodzić.

Data: 2014-04-11 10:16:11
Autor: qrt
SPD kontra platformy
Dnia Fri, 11 Apr 2014 08:02:21 +0200, twistedme napisa³(a):

S± ró¿ne buty, nawet takie :) http://allegro.pl/nowe-buty-mtb-pod-spd-shimano-rozm-37-38-okazja-i4118708913.html

Kumpel mia³ adidasy z ³aman± podeszw± i te¿ spokojnie mo¿na by³o w nich chodziæ.

kwestia tego co uwa¿asz za spokojnie. Mam spd ze schowanym blokiem i wcale
extra nie jest. Oczywi¶cie chodziæ sie da ale jest to rozwi±zanie ¿e tak
powiem po³owiczno - ewentualne. Jak kto¶ sie chce przypi±æ do roweru to w mie¶cie IMO noski za znacznie
lepsze ze wzglêdu na uniwersalno¶æ stosowanego obuwia. Z drugiej strony
intuicyjno¶c u¿ycia nosków est jednak ni¿sza ni¿ w spd bo przy noskach
trzeba jednak stopê najpierw cofn±æ.

Data: 2014-04-11 10:59:41
Autor: PeJot
SPD kontra platformy
W dniu 2014-04-11 10:16, qrt pisze:

[...]

Jedn± z cech konstrukcyjnych butów SPD jest *sztywny* szkielet, przez który taki but do chodzenia nadaje siê ¶rednio. Co prawda znam paru wycinaków, którzy w SPD grali w pi³kê kopan±. Blok, nawet g³êboko schowany potrafi wej¶æ w interakcjê np. z krawêdzi± schodów, i gleba gotowa.

Jak kto¶ sie chce przypi±æ do roweru to w mie¶cie IMO noski za znacznie
lepsze ze wzglêdu na uniwersalno¶æ stosowanego obuwia.

Oraz ich koszt.

Z drugiej strony
intuicyjno¶c u¿ycia nosków est jednak ni¿sza ni¿ w spd bo przy noskach
trzeba jednak stopê najpierw cofn±æ.

Sprawa dyskusyjna, kwestia treningu. Na co dzieñ po mie¶cie je¿d¿ê w noskach, w weekend w SPD i nie mam k³opotów z wpinaniem i wypinaniem. No mo¿e faktycznie w SPD da siê szybciej wpi±æ i poci±gn±æ peda³ do góry przy starcie spod ¶wiate³, ale to w mie¶cie nie ma MZ wielkiego znaczenia, bo i tak za chwilê rowerzysta jest wyprzedzany przez resztê.

--
P.Jankisz

Data: 2014-04-11 11:01:04
Autor: twistedme
SPD kontra platformy
[...]

No wiadomo, ¿e jest gorzej, ale skoro kto¶ ma rower, to po co ma chodziæ piechot± :), zawsze mo¿na zakupiæ plastikowe platformy wpinane do peda³ów spd i mieæ 2 w 1.

Stosujê takie rozwi±zanie i polecam.

Data: 2014-04-13 16:02:49
Autor: Piotr Kosewski
SPD kontra platformy
On 2014-04-11 08:02, twistedme wrote:
Są różne buty, nawet takie :)
http://allegro.pl/nowe-buty-mtb-pod-spd-shimano-rozm-37-38-okazja-i4118708913.html

Przebijam.
http://stwww.bikemag.com/wp-content/uploads/2013/03/TURK-2.jpg
:)

No ale co tu dużo mówić. Nawet jakby zrobić eleganckie pantofle
z blokami, to po prostu chodzi siÄ™ w nich inaczej i niewygodnie.
GodzinkÄ™ siÄ™ wytrzyma, ale pracy 8-12h w takich butach sobie
nie wyobrażam*.

Taże SPD do miasta zdecydowanie tak, ale do rekreacji, na zakupy lub
z zapasowym obuwiem, jeśli trzeba gdzieś zostać na dłużej.

W sumie ciekawym rozwiązaniem byłyby "nakładane" mocowania do SPD.
Na zasadzie paskowych raków. Na pewno nie wpadłem na to pierwszy, ale
jakoś nie mogę wygooglać produktu :/.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

*) ale wyobrażam sobie to, że jeśli ktoś na co dzień chodzi w twardych
glanach lub butach turystycznych, to sztywne buty rowerowe nie robiÄ…
mu aż takiej różnicy.

Data: 2014-04-13 18:12:25
Autor: Marek
SPD kontra platformy
W dniu 2014-04-13 16:02, Piotr Kosewski pisze:

W sumie ciekawym rozwiązaniem byłyby "nakładane" mocowania do SPD.
Na zasadzie paskowych raków. Na pewno nie wpadłem na to pierwszy, ale
jakoś nie mogę wygooglać produktu :/.

Ale przecież istnieje obejście w postaci wczepianych w SPD nakładek platformowych.

http://image.ceneo.pl/data/products/17836145/i-shimano-sm-pd22-nakladki-na-pedaly-spd-czarny.jpg

Są niewielkich rozmiarów więc można je wozić ze sobą nawet. Masz potrzebę założenia zwykłych butów - zakładasz nakładkę i pozamiatane.

Marek

Data: 2014-04-13 18:27:30
Autor: PeJot
SPD kontra platformy
W dniu 2014-04-13 18:12, Marek pisze:

W sumie ciekawym rozwi±zaniem by³yby "nak³adane" mocowania do SPD.
Na zasadzie paskowych raków. Na pewno nie wpad³em na to pierwszy, ale
jako¶ nie mogê wygooglaæ produktu :/.

Ale przecie¿ istnieje obej¶cie w postaci wczepianych w SPD nak³adek
platformowych.

http://image.ceneo.pl/data/products/17836145/i-shimano-sm-pd22-nakladki-na-pedaly-spd-czarny.jpg

Takie co¶ znane jest od dawna, tyle ¿e z racji wykonania z polipropylenu ma zerow± trwa³o¶æ. ¦miem twierdziæ ¿e s³u¿y toto wy³±cznie do tego by na nowo zakupionym w SR rowerze z SPD dojechaæ do domu w zwyk³ych butach.

A pomys³ przewija³ siê na grupie kilkakrotnie. Ja to widzê inaczej - ramka, wyrze¼biona z aluminium, mocowana do peda³u za pomoc± standardowego, stalowego bloku.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest

Data: 2014-04-13 20:15:30
Autor: PeJot
SPD kontra platformy
W dniu 2014-04-13 20:09, twistedme pisze:

A pomys³ przewija³ siê na grupie kilkakrotnie. Ja to widzê inaczej -
ramka, wyrze¼biona z aluminium, mocowana do peda³u za pomoc±
standardowego, stalowego bloku.

U¿ywa³e¶?

Czego ?

Nie mam potrzeby u¿ywania rozwi±zañ typu 2 w 1. Mam 2 rowery, jeden z noskami na miasto, drugi z klasycznymi SPD. Dawno temu u¿ywa³em PD-M 323, takich jednostronnych SPD, ale od lat le¿± w przydasiach i nie planujê ich u¿ywaæ.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem

-- -
Ta wiadomo¶æ e-mail jest wolna od wirusów i z³o¶liwego oprogramowania, poniewa¿ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-04-13 20:32:52
Autor: twistedme
SPD kontra platformy
W dniu 2014-04-13 20:15, PeJot pisze:
[...]

Pytam, bo ja u¿ywam takich nak³adek i przy odpowiednim traktowaniu nie uwa¿am, ¿eby nie spe³nia³y swojego zadania. Przez 2 lata zak³ada³em je na tydzieñ ¶ci±ga³em na weekend, potem ze 2 lata siedzia³y na sta³e w rowerze i w³a¶nie w zesz³± sobotê jedna mi odpad³a. Przypuszczam, ¿e to wina plastiku, ale te¿ nie powiem na 100%, bo nie mia³em czasu sprawdziæ dok³adnie samego peda³u.

Tak¿e podsumowuj±c, jak na produkt za 30 z³, to jestem zadowolony, kupiê po raz drugi i polecam.

pozdr

Data: 2014-04-13 20:38:33
Autor: PeJot
SPD kontra platformy
W dniu 2014-04-13 20:32, twistedme pisze:

[...]

Dok³adnie o tym pisa³em, to jest najpodlejszy polipropylen.

Data: 2014-04-13 20:44:35
Autor: twistedme
SPD kontra platformy
W dniu 2014-04-13 20:38, PeJot pisze:
[...]

No, pewnie dlatego kosztuje 3 dychy :)

Data: 2014-04-13 21:34:40
Autor: PeJot
SPD kontra platformy
W dniu 2014-04-13 20:44, twistedme pisze:

No, pewnie dlatego kosztuje 3 dychy :)

1.25 z³ za materia³, reszta za logo :>

ATSD, zdaje siê ¿e mi co¶ takiego zalega, dodawali kiedy¶ gratis do zwyk³ych SPD.

Data: 2014-04-13 22:02:19
Autor: twistedme
SPD kontra platformy
W dniu 2014-04-13 21:34, PeJot pisze:
[...]

No to ju¿ niestety tak jest... A swoj± drog± masz racjê, mogliby zrobiæ wersjê za 6 dych ale z metalowym blokiem i by³by dla mnie idealny produkt.

Data: 2014-04-13 21:27:29
Autor: MadMan
SPD kontra platformy
Dnia Sun, 13 Apr 2014 18:27:30 +0200, PeJot napisa³(a):

Takie co¶ znane jest od dawna, tyle ¿e z racji wykonania z polipropylenu ma zerow± trwa³o¶æ.

Do okazjonalnego u¿ywania niby wystarcza. Niemniej ma parê wad - powierzchnia jest niewielka wiêc s± niezbyt
wygodne, druga sprawa - jak siê je za³o¿y to naprawdê ciê¿ko je zdj±æ -
trzeba ustawiæ peda³ na najmniejsz± si³ê, a w moich zardzewia³ych M520
jest to ju¿ trudne :P

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2014-04-13 19:08:08
Autor: Piotr Kosewski
SPD kontra platformy
On 2014-04-13 18:12, Marek wrote:
Ale przecież istnieje obejście w postaci wczepianych w SPD nakładek
platformowych.

http://image.ceneo.pl/data/products/17836145/i-shimano-sm-pd22-nakladki-na-pedaly-spd-czarny.jpg

Nie chodzi mi o zrobienie z SPD platformy. Chciałbym mieć nakładki na
buta bez bloków, które pozwoliłyby mi się wpiąć w pedał SPD czy inny.
Czyli - jak już napisałem wcześniej - chciałbym coś ala "raki"
z blokami zamiast kolców :).

Dla osób, którym słowo "raki" kojarzy się tylko kulinarnie:
http://image.ceneo.pl/data/products/2342758/i-climbing-technology-raki-paskowe-jannu-antisnow-a8700p.jpg

Są niewielkich rozmiarów więc można je wozić ze sobą nawet. Masz
potrzebę założenia zwykłych butów - zakładasz nakładkę i pozamiatane.

Jak już napisał PeJot - te nakładki są naprawdę słabe. Jest to raczej
rozwiązanie dojazdowe: ze sklepu, do pobliskiego spożywczaka albo jak
Ci się na wycieczce rozpadnie but (tylko ciekawe ile osób woziłoby
takie coÅ› na zapas ;)).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-15 02:01:38
Autor: rmikke
SPD kontra platformy
W dniu niedziela, 13 kwietnia 2014 16:02:49 UTC+2 u¿ytkownik Piotr Kosewski napisa³:

*) ale wyobra¿am sobie to, ¿e je¶li kto¶ na co dzieñ chodzi w twardych
glanach lub butach turystycznych, to sztywne buty rowerowe nie robi±
mu a¿ takiej ró¿nicy.

Dobrze sobie wyobra¿asz, ja w butach Scott Urban bez problemu
prze¿ywa³em dzieñ w pracy. Ale i tak zacz±³em zmieniaæ, bo od
³a¿enia po betonie bloki siê ¶ciera³y.

SPD kontra platformy