SPD - pierwsze wraĹźenia

Data: 2011-04-11 23:12:39
Autor: Adam Jurzyk
SPD - pierwsze wraĹźenia
On 2011-04-11 21:36, gobo wrote:

Pewnie czeka mnie jeszcze niejedna gleba,

Przez cztery lata jak jeżdzę z SPD, leżałem 1 raz bo mi się blok odkręcił. Opowieści o glebach z powodu zatrzasków są mocno przesadzone.

Adam

Data: 2011-04-12 06:34:59
Autor: ...::QRT::...
SPD - pierwsze wraĹźenia

On 2011-04-11 21:36, gobo wrote:

Pewnie czeka mnie jeszcze niejedna gleba,

Przez cztery lata jak jeżdzę z SPD, leżałem 1 raz bo mi się blok odkręcił. Opowieści o glebach z powodu zatrzasków są mocno przesadzone.

ja z powodu SPD w ciągu 6 lat jeżdzenia nie przewróciłem sie nigdy - ale
fakt iż przedtem 10 lat jeździłem z noskami...

Data: 2011-04-12 20:37:30
Autor: gobo
SPD - pierwsze wrażenia
Myślę, że filozofia jest podobna, a noski wręcz wymagają większej koncentracji, więc SPD dla Ciebie to pewnie "piece of cake":)

Data: 2011-04-13 00:21:36
Autor: arturb
SPD - pierwsze wrażenia
W dniu 2011-04-12 06:34, ...::QRT::... pisze:
Przez cztery lata jak jeżdzę z SPD, leżałem 1 raz bo mi się blok
odkręcił. Opowieści o glebach z powodu zatrzasków są mocno przesadzone.

Pamiętam jak teraz iż glębę miałem 1dną konkretną na bok zaraz po pierwszym wpięciu w SPD gdy na próbę się przejechałem 10m i w ogole nie pomyślałem co robie, bo skoncentrowałem się na tym jak to jest jechać w blokach.

Potem już nigdy, ja się nauczyłem ześlizgiwać całkowicie automatycznie i podświadomie czyli jak staję to nie zdejmuję nóg a lekko okręcam i obciążam, "same spadają" z pedałów.
Jak jeżdżę na mieszczuchu to też nie mam problemów z zwykłymi pedałami.

Data: 2011-04-12 20:36:19
Autor: gobo
SPD - pierwsze wraĹźenia
Wśród znajomych śmigających na rowerach więcej niż tylko po mieście na oko 70-80% z nich używa SPD i sobie ten system chwali.
Jak do tej pory 1 osoba zrezygnowała i to po fatalnym locie przez kierownicę, otwartym złamaniu ręki i blisko rocznej rehabilitacji i 3 operacjach...SPD nie było winne, ale od tamtej pory osoba ta ma jakieś lęki:(

Data: 2011-04-12 20:53:21
Autor: Tomek
SPD - pierwsze wrażenia
gobo <gobo007@poczta.onet.pl> napisał(a):
Wśród znajomych śmigających na rowerach więcej niż tylko po mieście
na
oko 70-80% z nich uĹźywa SPD i sobie ten system chwali.
Jak do tej pory 1 osoba zrezygnowała i to po fatalnym locie przez kierownicę, otwartym złamaniu ręki i blisko rocznej rehabilitacji i 3 operacjach...SPD nie było winne, ale od tamtej pory osoba ta ma jakieś lęki:(
 Ja też chwalę ale...   W zeszłym roku mialem paskudny wypadek, przez swoją glupotę. Brałem na szosie w Alpach agrafkę w dół, wszedłem w zakręt w lewo ze zbyt dużą prędkością, połozyło mnie  (poślizg boczny kół ), wewnetrzna noga ulamek sekundy za późno się wypięła, i - klasyczna dźwignia, podudzie zostało między ramą a asfaltem, w efekcie powazne złamanie nad kostką. Bywają więc sytuacje że bezpiecznik zadziala zbyt późno. Gdybym nie mial wpiętej nogi pewno nic by się nie stało.

--

SPD - pierwsze wraĹźenia