SPD - zielono mi ;)

Data: 2017-08-28 09:01:37
Autor: Nuel
SPD - zielono mi ;)
Czolem Grupo!

Wczoraj zostałem obdarowany Shimano M505.
Same pedały, używki,  bez bloków.
Szykowałem sie do zmiany pedałów, to moge spróbowac SPD jak juz wpadły w ręce.
W temacie jestem kompletnie zielony.
Aby to zadziałalo - musze kupić bloki i jakies kapcie do jazdy.
Jak z kompatybilnością - jakie bloki do tego modelu?
Do kazdych butów da sie wpasowac kazde bloki, czy tez trzeba na cos uwazac?
Jakies pułapki?

Opinie i porady mile widziane.

Pozdrówka
Nuel

Data: 2017-08-28 09:30:34
Autor: Łukasz Kroczka
SPD - zielono mi ;)
W dniu 28.08.2017 o 09:01, Nuel pisze:
Jak z kompatybilnością - jakie bloki do tego modelu?

Shimano MTB.

Do kazdych butów da sie wpasowac kazde bloki, czy tez trzeba na cos uwazac?

Są buty MTB i na szosę: SL. Tak samo pedały i bloki.

Jakies pułapki?

505 to stara konstrukcja, do nauki może być, ale z czasem wymieniłbym na 520.

Generalnie wszystko jest w google i na YT.

Data: 2017-08-28 10:58:02
Autor: Maciek
SPD - zielono mi ;)
Opinie i porady mile widziane.

Buty sobie kup wygodne, nie kieruj się tym, że są drogie i super wyglądają.
Dyskomfort tuż po założeniu = na rowerze zapewne będzie jeszcze gorzej, drętwienie palców, stopy itp. Najlepiej pochodzić po sklepach i pomierzyć, jak to z butami.

Docisk sprężyny w pedałach ustaw na najmniejszy. No i "nauka jazdy" - jak się zapomnisz na początku wypiąć lub w sytuacji awaryjnej nie zdążysz - w panice :) - masz szansę po prostu wyrwać buta z zatrzasku i nie zaliczyć gleby.
Do nauki najlepsze chyba jest miasto, ciągle wpinasz się i wypinasz. Wyrobienie nowych nawyków moment. No a potem to już jak oddychanie... ;-)

Data: 2017-08-28 18:43:22
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
SPD - zielono mi ;)
W dniu 2017-08-28 o 09:01, Nuel pisze:
[...]

Nie zdziw się, jak zaliczysz glebę przy zerowej prędkości, bo zapomnisz się wypiąć. Bloki możesz kupić w dwóch rodzajach. Jedne wypinają się przy przekręceniu pięty w bok (w którąkolwiek stronę). Drugie wypną się również przy szarpnięciu w górę (tych nie polecam).

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2017-08-30 18:17:34
Autor: Prot Ogenes
SPD - zielono mi ;)
On 2017-08-28 18:43, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
[...]

Siła potrzebna do wypięcia w górę jest nieporównania większa od tej użytej przy skręcie pięty na zewnątrz. Miałem M520, teraz mam ubijaki i nigdy nie zdarzyło mi się aby noga wypięła się przy ciagnięciu w górę.

pozdr
Prot

Data: 2017-08-30 23:50:07
Autor: rmikke
SPD - zielono mi ;)
On 2017-08-28 18:43, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

> [...]
> Siła potrzebna do wypięcia w górę jest nieporównania większa od tej użytej przy skręcie pięty na zewnątrz. Miałem M520, teraz mam ubijaki i nigdy nie zdarzyło mi się aby noga wypięła się przy ciagnięciu w górę.

....przynajmniej dopóki bloki się nie wyrobią.

Data: 2017-08-31 22:57:16
Autor: Prot Ogenes
SPD - zielono mi ;)
On 2017-08-31 08:50, rmikke wrote:

[...]

Nie potwierdzam. Bloki do ubijaków mam już tak zjechane, że zasadzie są trudnorozpoznawalne. Mimo tego nadal nie wypinają się same do góry.

pozdr
PRot

Data: 2017-09-01 01:23:08
Autor: rmikke
SPD - zielono mi ;)
On 2017-08-31 08:50, rmikke wrote:

> Nie potwierdzam. Bloki do ubijaków mam już tak zjechane, że zasadzie są trudnorozpoznawalne. Mimo tego nadal nie wypinają się same do góry.

No to mamy różne doświadczenia, bo ja bloki do ubijaków właśnie
wymieniam co rok przy niezbyt wyczynowych dystansach (rzadko przekraczam
trzy tysiące kilometrów rocznie).

Data: 2017-08-28 18:56:27
Autor: PeJot
SPD - zielono mi ;)
W dniu 2017-08-28 o 09:01, Nuel pisze:

W temacie jestem kompletnie zielony.
Aby to zadziałalo - musze kupić bloki i jakies kapcie do jazdy.

Zielone, to może te ?

https://www.olx.pl/oferta/buty-kolarskie-giro-rozmiar-42-CID767-IDmUywE.html

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-08-29 08:29:18
Autor: Nuel
SPD - zielono mi ;)
W dniu 28.08.2017 o 18:56, PeJot pisze:
[...]

Twoje ogłoszenie czy jakieś sieciowe?

N.

Data: 2017-08-29 10:39:06
Autor: Maciek
SPD - zielono mi ;)

Twoje ogłoszenie czy jakieś sieciowe?

N.

Podejdź do tego inaczej, masz informacje - sporo tego typu butów jest wąska = możliwy problem ;-)

Data: 2017-08-29 11:23:46
Autor: Nuel
SPD - zielono mi ;)
W dniu 29.08.2017 o 10:39, Maciek pisze:

Twoje ogłoszenie czy jakieś sieciowe?

N.

Podejdź do tego inaczej, masz informacje - sporo tego typu butów jest wąska = możliwy problem ;-)

Ja mam akurat wąską stope.
Temat butów juz zamknięty, dogadałem sie z Piotrem.

Zobaczymy wrażenia z SPD jak wsiądę i wepnę się w pedały.
Recenzja pierwszej gleby będzie na pewno;)

Pozostaje temat siodła, bo aktualny Syncross mnie irytuje -  ale to temat na inny wątek.

n.

Data: 2017-08-30 01:02:30
Autor: mmateusz
SPD - zielono mi ;)
W dniu poniedziałek, 28 sierpnia 2017 09:01:40 UTC+2 użytkownik Nuel napisał:
Wczoraj zostałem obdarowany Shimano M505.
Same pedały, używki,  bez bloków.

Wszystkie pedały Shimano górsko/miejsko/trekingowe: od najtańszych do topowego XTR'a są sprzedawane z komplecie z tymi samymi blokami: SM-SH51
cena "solo" za bloki to 40-45zł (cena pedałów z blokami od 115zł)
http://allegro.pl/bloki-do-pedalow-rowerowych-mtb-shimano-sm-sh51-i6745180501.html
Pułapki:
Sporadycznie sa dostępne bloki SM-SH56 - "multi release" - wypinają sie w kilku kierunkach i  w sumie sam nie wiesz kiedy sie same wypną - nie idz tą drogą :)

--
mm

SPD - zielono mi ;)