SPM z finałów

Data: 2009-06-18 14:02:32
Autor: Tomasz Radko
SPM z finałów

http://www.basketball-reference.com/blog/?p=2725

Kilka ciekawostek. Gasol dorównał Howardowi. Nelson i Gortat wypadli najsłabiej spośród Magików.

Data: 2009-06-18 23:10:09
Autor: wiLQ
SPM z finałów
Tomasz Radko napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

http://www.basketball-reference.com/blog/?p=2725

Kilka ciekawostek. Gasol dorównał Howardowi. Nelson i Gortat wypadli najsłabiej spośród Magików.

Co zdaje sie byc kolejnym argumentem, ze eksperyment z Nelsonem, o ile
warty sprobowania, trwal za dlugo. A Gortat dlaczego wypadl tak slabo?

A z ciekawostek dodalbym jeszcze TS% Arizy i Bynuma...

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-06-18 23:43:53
Autor: Tomasz Radko
SPM z finałów
wiLQ pisze:
[...]

Magiczny zwrot: wielkośc próbki. Poza tym tak do końca to ja nie wiem, co to takiego to SPM. Zdaje się +/- pożeniony jakoś z box score'm. Niepokoi olbrzymi wynik Bryanta, być może jest to metryka zbyt PERowata.

A z ciekawostek dodalbym jeszcze TS% Arizy i Bynuma...

Ariza nie miał wcale rewelacyjnych finałów. Patrzę na OffRtg-DefRtg z poszczególnyc gier: +20, -22, -16, +22, -2! Jego Floor% (prawdopodobieństwo, że jeżeli Ariza "zużył" possession, Lakers zdobyli co najmniej jeden punkt) ani razu nie przekroczył 50% (Gasol tylko dwa razy spadł poniżej _60%_), a w drugim meczu zanotował 29%.

Natomiast udało mu się zdobywać punkty w momentach uważanych za ważne. Dobrzezagrał w obronie, ale opinia, że świetnie zagrał w ataku, to iluzja.

pzdr

TRad

Data: 2009-06-19 05:41:28
Autor: L'e-szczur
SPM z finałów
On 18 Cze, 23:43, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
wiLQ pisze:

> [...]
> warty sprobowania, trwal za dlugo. A Gortat dlaczego wypadl tak slabo?

Magiczny zwrot: wielkośc próbki. Poza tym tak do końca to ja nie wiem,

ROTFL

Data: 2009-06-19 14:28:53
Autor: wiLQ
SPM z finałów

> [...]

Magiczny zwrot: wielkośc próbki. Poza tym tak do końca to ja nie wiem, co to takiego to SPM. Zdaje się +/- pożeniony jakoś z box score'm. Niepokoi olbrzymi wynik Bryanta, być może jest to metryka zbyt PERowata.

Hmm, to troche dziwi, ze wrzucasz linka do sam nie wiesz czego ;-)
A wyjasnienie jest tu: http://www.basketball-reference.com/blog/?p=1351

Natomiast udało mu się zdobywać punkty w momentach uważanych za ważne. Dobrzezagrał w obronie, ale opinia, że świetnie zagrał w ataku, to iluzja.

A postawa Bynuma jest niepokojaca na przyszlosc czy zwalamy wszystko na
kontuzje i zwiazane z nia okolicznosci?

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-06-19 14:34:55
Autor: Tomasz Radko
SPM z finałów
wiLQ pisze:

[...]

Zdecydowanie. Po pierwsze kontuzja, po drugie Howard.

pzdr

TRad

SPM z finałów