SPÓŁDZIELNIA NIE ZGADZA SIĘ NA ANTENĘ - co robić?

Data: 2014-09-17 04:23:42
Autor: tttrrraaaiiinnn
SPÓŁDZIELNIA NIE ZGADZA SIĘ NA ANTENĘ - co robić?
Mój balkon ma usytuowanie takie że antena stąd nie widziałaby południowego nieba. Chcę zamontować na kominie ale spółdzielnia nie wyraża zgody uzasadniając: nie dawno remontowano dach i montaż anteny na dachu wiąże się z ryzykiem uszkodzenia dachu.
Ponadto wskazują że udostępniają antenę ZBIORCZĄ dla TV NAZIEMNEJ oraz sugerują UPC (którego repertuar mi nie odpowiada).
Podobno istnieje jakiś przepis gwarantujący dostęp do satelitów? Chcę ewentualnie odpisać im i zdezawuować taką argumentację powołując się na ów przepis...

Data: 2014-09-17 13:38:23
Autor: Jacek Maciejewski
SPÓŁDZIELNIA NIE ZGADZA SIĘ NA ANTENĘ - co robić?
Dnia Wed, 17 Sep 2014 04:23:42 -0700 (PDT), tttrrraaaiiinnn@gmail.com
napisał(a):

Chcę ewentualnie odpisać im i zdezawuować taką argumentację powołując się na ów przepis...

IMO nie ma takiego przepisu. Dogadaj się z sąsiadem który ma balkon od
południa :)
--
Jacek

Data: 2014-09-17 05:39:51
Autor: tttrrraaaiiinnn
SPÓŁDZIELNIA NIE ZGADZA SIĘ NA ANTENĘ - co robić?
W dniu środa, 17 września 2014 13:38:23 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
IMO nie ma takiego przepisu.

Czyzby? Kiedys tu na tej grupie o tym wspominano, jakis przepis prawa Unii Europejskiej: albo spoldzielnia pozwoli lokatorowi zainstalowac talerz samemu albo zapewni antene zbiorcza w tym na satelity: Astre i HotBird...

Dogadaj sie z sasiadem ktory ma balkon od poludnia :)

Ale to ogoromnie daleko, trzeba by przeciagnac szmat kabla, tez nie wiadomo ktoredy. Poza tym sasiad moze nie zechciec, i co wtedy? Podczas gdy obywatel ma chyba prawo miec dostep do informacji bez niczyjej laski?

Data: 2014-09-17 15:16:08
Autor: Chris
W dniu 2014-09-17 14:39, tttrrraaaiiinnn@gmail.com pisze:
[...]

Ma zapewnić instalację TV NAZIEMNEJ a satelita pod to nie podlega więc zostaje dogadanie się tylko.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-09-17 08:31:01
Autor: tttrrraaaiiinnn
SPÓŁDZIELNIA NIE ZGADZA SIĘ NA ANTENĘ - co robić?
W dniu środa, 17 września 2014 15:16:08 UTC+2 użytkownik Chris napisał:
Ma zapewnic instalacje TV NAZIEMNEJ a satelita pod to nie podlega wiec zostaje dogadanie sie tylko.

Oj, mowiliscie wtedy ze antena satelitarna tez pod to podlega...

Data: 2014-09-18 08:26:10
Autor: Chris
W dniu 2014-09-17 17:31, tttrrraaaiiinnn@gmail.com pisze:
[...]

Ja nigdy tak nie mówiłem, dużo spółdzielni na dostęp do satelity za małą opłatą (u mnie było to 10zł miesięcznie)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-09-17 15:56:37
Autor: Jacek Maciejewski
SPÓŁDZIELNIA NIE ZGADZA SIĘ NA ANTENĘ - co robić?
Dnia Wed, 17 Sep 2014 05:39:51 -0700 (PDT), tttrrraaaiiinnn@gmail.com
napisał(a):

ma chyba prawo miec dostep do informacji bez niczyjej laski?

Jasne, niech obywatel sobie kupi dom i nikt mu nie zabroni :) Spółdzielnie
mają to do siebie że na walnym zgromadzeniu lokatorzy uchwalają regulamin i
może on być całkiem dowolny. IMO jedyna szansa to przestudiować ten
regulamin i reklamować sprawę na jego podstawie. Widzimisię prezesa czy
kierownika administracyjnego mało się liczy w sądzie :) --
Jacek

Data: 2014-09-17 21:25:04
Autor: Jacek S.
[...]

Hm... Wspominałeś o kominie? Są specjalne obejmy kominowe do montowania anten... To instalacje bezinwazyjne - nic nie niszczysz, a wręcz wzmacniasz konstrukcję komina ;) U mnie po remoncie dachu od razu firma na każdy komin założyła takie obejmy, i wszyscy są zadowoleni. Sprawdza się to to od lat. Może spróbuj tą drogą jakoś dogadać się ze spółdzielnią. Jak im zaproponujesz, że taką obejmę na własny koszt założysz to, teoretycznie, chyba oprócz zwykłej złośliwości, nie będą mieli podstaw do odmowy. Chociaż z nimi to nigdy nie wiadomo... Coś w ten deseń:

http://satsklep.pl/userdata/gfx/96cdc3ba3edc6c2ea29b7179712685b1.jpg

A... I jeszcze jedno - tak jak na w/w fotce - antena powinna być zamontowana poniżej wylotu komina - jak będzie wyżej - też mogą się przyczepić ( u mnie się do anteny sąsiada kominiarz przyczepił - musiał obniżyć. )
Popróbuj tą drogą..

--
Jacek S.

Data: 2014-09-18 02:51:51
Autor: tttrrraaaiiinnn
SPÓŁDZIELNIA NIE ZGADZA SIĘ NA ANTENĘ - co robić?
W dniu środa, 17 września 2014 21:25:04 UTC+2 użytkownik Jacek S. napisał:
Hm... Wspominales o kominie? Sa specjalne obejmy kominowe do montowania anten... To instalacje bezinwazyjne - nic nie niszczysz, a wrecz wzmacniasz konstrukcje komina ;) U mnie po remoncie dachu od razu firma na kazdy komin zalozyla takie obejmy, i wszyscy sa zadowoleni. Sprawdza sie to to od lat. Moze sprobuj ta droga jakoos dogadac sie ze spoldzielnia. Jak im zaproponujesz, ze taka obejme na wlasny koszt http://satsklep.pl/userdata/gfx/96cdc3ba3edc6c2ea29b7179712685b1.jpg

Ladna fotka, pozwolisz wydrukowac zeby im pokazac? ;)

Wiesz, probelm w tym, ze juz im przedstawialem taka idee, niestety trafilem na jakiegos zakutego urzednika i odpowiedz brzmiala: "ale ludzie potem ciagle laza po tych dachach zeby anteny ciagle poprawiac i ustawiac, bo jak tylko wiatr zawieje to je przesuwa, a zamow sobie Pan UPC i po co tyle krzyku!"

I taka "rozmowa" wlasnie...

Data: 2014-09-18 03:00:56
Autor: tttrrraaaiiinnn
SPÓŁDZIELNIA NIE ZGADZA SIĘ NA ANTENĘ - co robić?
P.S.

> http://satsklep.pl/userdata/gfx/96cdc3ba3edc6c2ea29b7179712685b1.jpg
Ladna fotka, pozwolisz wydrukowac zeby im pokazac? ;)

Fotka ladna, ale moze masz rownie ladna lecz, hmm... z mniejsza ilosca kabli? Po co tyle - dla calej klatki schodowej?
Jak to zobacza to jeszcze przeraza sie ze komin im zatkam!

odpowiedz brzmiala: "ale ludzie potem ciagle laza po tych dachach zeby anteny ciagle poprawiac i ustawiac, bo jak tylko wiatr zawieje to je przesuwa, a zamow sobie Pan UPC i po co tyle krzyku!"

Jemu chodzilo o to, ze jak ludzie zaczynaja lazic po tych dachach to prawdodpodobnie uszkadzaja wtedy nawierzchnie tego dachu - od samego deptania po nim... Przy okazji: czy to prawdopodbny argument?

Data: 2014-09-18 13:04:36
Autor: forestdumb
SPÓLDZIELNIA NIE ZGADZA SIE NA ANTENE - co robic?
wyglada to na zasilanie do multiswitcha czyli instalacja zbiorcza SAT, mozna to przeciez polaczyc z instalacja juz istniejaca naziemna, jednym kablem przesylamy i DVBT i DVBS. To moze przerobcie ta instalacje zb. dodajac po prostu sygnal z popularnego satelity.

Las anten na blokach, kazdy sobie antenke to jedena, wielka porazka. Wystarczy jedna jak na zdjeciu wyzej. Od multiswitcha idzie juz tym samym kablem co naziemna (zakladam ze kabel jest ok). Na zdjeciu jest jeden myk - kable biale dlugo nie pozyja, sa specjalne w oslonie z czarnego tworzywa, UV go nie rusza.

Data: 2014-09-18 15:00:18
Autor: Jacek S.
W dniu 2014-09-18 11:51, tttrrraaaiiinnn@gmail.com pisze:

http://satsklep.pl/userdata/gfx/96cdc3ba3edc6c2ea29b7179712685b1.jpg

Ladna fotka, pozwolisz wydrukowac zeby im pokazac? ;)

A to nie moja fotka ;) Znaleziona na pierwszej lepszej stronie poświęconej instalacjom antenowym. Pełno takich znajdziesz - drukuj ile się da :)

--
Jacek S.

Data: 2014-09-18 23:07:59
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 18 Sep 2014 23:26:39 +0200, brum napisał(a):

[...]

Zieeeew
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-01-913_en.htm

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Ta wiadomość jest wolna od wirusów bo to jest kawałek tekstu, w związku z

Data: 2014-09-19 02:12:54
Autor: tttrrraaaiiinnn
SPÓŁDZIELNIA NIE ZGADZA SIĘ NA ANTENĘ - co robić?
W dniu piątek, 19 września 2014 00:07:59 UTC+2 użytkownik Waldek Godel napisał:
Dnia Thu, 18 Sep 2014 23:26:39 +0200, brum napisaďż˝(a):

> art. 684 kc

Zieeeew

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-01-913_en.htm

I dlaczego zieeew?

Jasno przeciez napisano:

"Administrative obstacles

It is not acceptable to make the installation of a satellite dish subject to systematic prior authorisation or completion of a complex and expensive administrative procedure."

Wiec wystarczy pokazac to urzednikom w spoldzielni przed nos wraz z pismem oddalajacym stanowisko spoldzielni. Rozumiem ze jakby co to NIEZAWISLY SAD uchonoruje ow zapis w prawodawstwie jako przewyzszajacy priorytetem ponad "regulamin spoldzielni" czy cos...?

SPÓŁDZIELNIA NIE ZGADZA SIĘ NA ANTENĘ - co robić?