Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   SR 500 zwiększone obroty

SR 500 zwiększone obroty

Data: 2009-07-21 22:14:57
Autor: Sta$
SR 500 zwiększone obroty
Czesc
To znow ja melduje o upierdliwościach SR-y ;) Otoz silnik po dluzszym
rozgrzaniu wykazuje tendencje do zwiekaszania wolnych obrotow. Co mam
na mysli piszac dluzdze rozgrzanie? Ano to ze jak pade do kumpla kilka
ulic dalej jest wszystko ok. Ale jak wybiore sie do centrum, gdzie
duzo swiatel, postojow z wlaczonym silnikiem, to nazywam to dluzszym
rozgrzaniem. Byc moze jest to juz przegrzanie, ale chyba bez
przesady... I w takich wlanie miejskich koreczkach, wrzucam na luz pod
swiatlami, i mi wyje na 3-4 tys. obrotow. Jak jade to nie drazni, ale
jak stoje to mam poczucie jakbym zarzynal sprzeta. I mi z tym zle :]
Teoria moja jest taka, ze gaznik nagrzewa sie od goracego cylindra. I
teraz:
a) albo cos w nim puchnie i sie zacina, jakas igliczka, albo
przepustnica nawet
b) albo mieszanak ma wyzsza temperature niz powinna, i lepiej/gorzej
wypelnia cylindre/szybciej paruje/nie wiadomo co jeszcze
Moje domysly co do przegrzewania gaznika sa chyba uzasadnione,
poniewaz w jdenym z egzemplarzy, ktore ogladalem zamocowana byla
aluminiowa blacha pomiedzy cylindrem, a gaznikiem, jakby chroniaca go
przed cieplem. Mozna ja kupic w Kedo, mozna tez zrobic samemu - zadna
filozofia.
Pytanie czy to rzeczywiscie moze byc przyczyna zwiekszania sie wolnych
obrotow? Mechanicy z doswiadczeniem wypowiadac sie mi :]

Pozdrawaim
Sta$
GPZ500Sysunia
Tatowa SR500
Poznań

Data: 2009-07-22 08:23:41
Autor: johnny
SR 500 zwiększone obroty
Użytkownik "Sta$" nie pyta o Nel:

 <skagger@op.pl> napisał w wiadomości news:78142b86-cb4f-4344-a405-b6a7e156b8a9b14g2000yqd.googlegroups.com...
Czesc
To znow ja melduje o upierdliwościach SR-y ;) Otoz silnik po dluzszym
rozgrzaniu wykazuje tendencje do zwiekaszania wolnych obrotow.

Ze mnie to żaden mechanik, ale w mojej Hondzince 125 chłodzonej powietrzem był to standard i pono nie było na to siły. Po prostu za słabe chłodzenie i basta. Jak twoja lalunia chłodzona jest  woda to inna bajka, ale jak luftem to podobno musisz grzać przez miasto czysta na ha, bo wtedy dopiero opływ powietrza jest wystarczający;-)

Zdroofka Johnny

Data: 2009-07-22 08:25:09
Autor: Kuczu
SR 500 zwiększone obroty
Sta$ pisze:

Pytanie czy to rzeczywiscie moze byc przyczyna zwiekszania sie wolnych
obrotow? Mechanicy z doswiadczeniem wypowiadac sie mi :]

A krociec ssacy wymieniales ? Bo samowolne wchodzenie na obroty to jeden z typowch objawow lapania lewego powietrza.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-07-22 14:45:00
Autor: Jackare
SR 500 zwiększone obroty

Pytanie czy to rzeczywiscie moze byc przyczyna zwiekszania sie wolnych
obrotow? Mechanicy z doswiadczeniem wypowiadac sie mi :]

Prawdopodobnie tzw "fałszywe powietrze" pobierane przez gaźnik.
Po nagrzaniu w efekcie rozszerzalności termicznej materiału następuje gdzieś w gaźniku zasysanie lewego powietrza i masz taki efekt jakbyś odemknął przepustnicę.
Sprawdź bardzo dokładnie wszystkie połączenia śrubowe gaźnika i gaźnika z silnikiem (głowicą). Nie wiem jak jest w eserce. Jeżeli masz połączenie kołnierzowe, to po obydwu stronach pod łbami śrub i pod nakretkami powinny być podkładki które spełniają tam rolę uszczelek. Dodatkowo pod nakrętkami powinny być podkładki sprężyste lub powinny być zastosowane nakrętki samokontrujące lub zwykłe nakrętki  ale na klej do gwintów. Przy połączeniu kołnierzowym zazwyczaj wystepuje podkładka (raczej może przekładka) pomiędzy gaźnikiem a cylindrem wykonana z tworzywa sztucznego, taka jakby uszczelka tyle że gruba. Pełni ona rolę izolatora termicznego i zapobiega niekorzystnemu nagrzewaniu się gaźnika. Przekładka taka może się też znajdowac pomiędzy głowicą a kolektorem dolotowym. Wszystkie połączenia, także te z przekładką powinny być dobrze uszczelnione.
Jeżeli połączenie gaźnika z kolektorem lub głowicą na króciec także przyjrzyj się jego szczelności.
Kolejnym miejscem narażającym na dopływ lewego powietrza jest oś przepustnicy. Osadzenie tej osi w korpusie gaźnika  może się po latach wypracować i rozszczelnic dając w efekcie "cudownie" niestabilną pracę silnika zwłaszcza na wolnych obrotach. Kiedyś się takie zużycia regenerowało, teraz większość napraw wykonuje się poprzez wymianę całego podzespołu.
Jeżeli masz możliwość, załóż inny gaźnik, wykonaj "dłuższe rozgrzanie" i porównaj efekty
--
Jackare

Data: 2009-07-23 01:12:08
Autor: Eskimos
SR 500 zwiększone o broty
On Tue, 21 Jul 2009 22:14:57 -0700 (PDT), "Sta$" <skagger@op.pl>
wrote:


To znow ja melduje o upierdliwościach SR-y ;) Otoz silnik po dluzszym
rozgrzaniu wykazuje tendencje do zwiekaszania wolnych obrotow.

Lewe powietrze. Kup nowy króciec za 40 czy 50 zł, obejrzyj oś
przepustnicy i w ogóle rozbierz  przejrzyj porządnie cały
gaźnik.Wymień wszystkie możliwe oringi, poskładaj i powinno byc OK

--
Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-07-24 22:16:55
Autor: Kuczu
SR 500 zwiększone obroty
Sta$ pisze:
Czesc
To znow ja melduje o upierdliwościach SR-y ;)

No i co ? Doszedles co to Ci robi zle ?


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-07-26 16:47:22
Autor: Sta$
SR 500 zwiększone obroty
No i co ? Doszedles co to Ci robi zle ?

Na razie zamowilem w larssonie kruciec ssacy, ten ktory mam obecnie jest jakis taki zawily, troche blachy, troche gumy, tak jakby kontruktor nie mogl sie zdecydowac. Jesli to nie wyjdzie to zamowie oringi. Jesli to nie wyjdzie to oznacza z tego co zrozumialem luz na przepustnicy. Nie wiem z jakiego jest materialu, ale czy da sie ja podobnie jak lagi pochromowac, a potem przetoczyc do odpowiedniego wymiaru?

Na razie poluzowalem linke, i podgazowuje zeby nie zdechl. Kiepskie rozwiazanie, wiem, ale wole to niz zarzynanie sinika.


--
Pozdrawiam
Sta$
GPZ500Sysunia
Tatowa SR500
Poznań

Data: 2009-07-26 18:41:10
Autor: szalat
SR 500 zwiększone obroty
On 26 Lip, 16:47, "Sta$" <skag...@op.pl> wrote:
....ciach
Na razie zamowilem w larssonie kruciec ssacy, ten ktory mam obecnie jest
jakis taki zawily, troche blachy, troche gumy, tak jakby kontruktor nie mogl
sie zdecydowac. Jesli to nie wyjdzie to zamowie oringi. Jesli to nie wyjdzie
to oznacza z tego co zrozumialem luz na przepustnicy. Nie wiem z jakiego
jest materialu, ale czy da sie ja podobnie jak lagi pochromowac, a potem
przetoczyc do odpowiedniego wymiaru?

Na razie poluzowalem linke, i podgazowuje zeby nie zdechl. Kiepskie
rozwiazanie, wiem, ale wole to niz zarzynanie sinika.

Witam wszystkich po dluzszej nieobecnosci :). Remontuje nadal swoja
CB250 (od zeszlych wakacji) (sic!) i wlasnie zauwazylem podobne
objawy, wiec skorzystam chetnie i niebawem z rad aby sprawdzic 'lewe
powietrze', tymczasem dorzuce swoje trzy grosze. Wydaje mi sie, ze
powinienes najpierw sprawdzic oringi a potem krocce (ze wzgledu np. na
cene). Druga rzecz, jesli masz tam zwykle oringi okragle to moze
lepiej pojsc do hydraulicznego, w ktorym mozna je kupic za 0,30 zl./
sztuka.

btw. niedawno uzylem patentu z synchro gaznikow (o ktorej znow bylo
glosno) za pomoca deski+rurek+oleju i naprawde daje rade :), ale tylko
jesli ktos ma dusze majsterkowicza, ktory lubi sie "pobawic" przy
robocie (w pozytywnym znaczeniu). Jesli nie to szkoda czasu.

pozdrawiam i powodzenia :)

--
szalat.

Data: 2009-07-27 05:35:43
Autor: Sta$
SR 500 zwiekszone obroty
Wydaje mi sie, ze
powinienes najpierw sprawdzic oringi a potem krocce (ze wzgledu np. na
cene). Druga rzecz, jesli masz tam zwykle oringi okragle to moze
lepiej pojsc do hydraulicznego, w ktorym mozna je kupic za 0,30 zl./
sztuka.

Roznica przy singlu 20pln, stac mnie ;) Poza tym uwazam ze oringi odporne na benzyne, a zwykle oringi stanowia roznice, ale moze sie myle.

btw. niedawno uzylem patentu z synchro gaznikow (o ktorej znow bylo
glosno) za pomoca deski+rurek+oleju i naprawde daje rade :), ale tylko
jesli ktos ma dusze majsterkowicza, ktory lubi sie "pobawic" przy
robocie (w pozytywnym znaczeniu). Jesli nie to szkoda czasu.

Ja mam dusze majsterkowicza, ale ma ona pewne granice. Kruccow z deski, gumy od majt itp robic nie bede :) Trzeba sie obracac w doborowym towarzystwie gdzie wszystko jest pod reka prawda NGP? :]


--
Pozdrawiam
Sta$
GPZ500Sysunia
Tatowa SR500
Poznan

Data: 2009-07-27 06:14:49
Autor: szalat
SR 500 zwiekszone obroty
On 27 Lip, 05:35, "Sta$" <skag...@op.pl> wrote:
> Wydaje mi sie, ze
> powinienes najpierw sprawdzic oringi a potem krocce (ze wzgledu np. na
> cene). Druga rzecz, jesli masz tam zwykle oringi okragle to moze
> lepiej pojsc do hydraulicznego, w ktorym mozna je kupic za 0,30 zl./
> sztuka.

Roznica przy singlu 20pln, stac mnie ;) Poza tym uwazam ze oringi odporne na
benzyne, a zwykle oringi stanowia roznice, ale moze sie myle.

jesli taka roznica to zgadzam sie :)
jak juz kos napisal, zdawalo by sie ze nie oplaci sie robic nie
olejoodpornych, zwlaszcza ze np. te w kranie powinny byc odporne, bo
tam jakiegos smaru sie kladzie do srodka :)

Ja mam dusze majsterkowicza, ale ma ona pewne granice. Kruccow z deski, gumy
od majt itp robic nie bede :) Trzeba sie obracac w doborowym towarzystwie
gdzie wszystko jest pod reka prawda NGP? :]

oczywiscie deska+gaciepotacie nie byly czesciami zbudowanych przeze
mnie kruccow :) pisalem o synchro. wasze wypoiedzi uswiadamiaja mi
powolutku, ze chyba bardziej lubie sie bawic w warsztacie niz
naprawiac sprzet ;) nic to. coktolubi-jakktowoli :)
pozdrawiam i lece do lar....a po zaworki iglicowe :)

--
szalat

Data: 2009-07-27 10:27:18
Autor: Eskimos
SR 500 zwiekszone obroty
On Mon, 27 Jul 2009 05:35:43 +0200, "Sta$" <skagger@op.pl> wrote:

Poza tym uwazam ze oringi odporne na benzyne, a zwykle oringi stanowia roznice, ale moze sie myle.

Nie mylisz sie, ale nawet takie oringi kosztuja kilkadziesiat groszy
za sztuke, w Stamarze, na Wojciechowskiego.

--
Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-07-27 10:39:28
Autor: Kefir
SR 500 zwiekszone obroty
Elou!
"Eskimos" <eskimos@tegoniemaicpnet.pl> wrote in message news:f0pq65hen1h9rbauk85gbocareear8991c4ax.com...
On Mon, 27 Jul 2009 05:35:43 +0200, "Sta$" <skagger@op.pl> wrote:

Poza tym uwazam ze oringi odporne na
benzyne, a zwykle oringi stanowia roznice, ale moze sie myle.

Nie mylisz sie, ale nawet takie oringi kosztuja kilkadziesiat groszy
za sztuke, w Stamarze, na Wojciechowskiego.

Hehe, wlasnie o to, nie dalej jak w Sobote gnebilem zaprzyjaznionego na grupie mechanika. Wg niego rownoczesna produkcja oringow nie_odpornych na ropopochodne stracila racje bytu i dla mnie brzmi to rozasadnie. Zalozylem wiec na szybkozlaczke przewodu paliwowego to co bylo dostepne po 35 gr / szt. i wrzucilem pare szt. zapasu do magicznego woreczka w schowku. Zobaczymy.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

Data: 2009-07-27 09:44:32
Autor: Jasio
SR 500 zwiekszone obroty

Użytkownik "Kefir" napisał w wiadomości news:h4jp41$s1g$1news.onet.pl...

Hehe, wlasnie o to, nie dalej jak w Sobote gnebilem zaprzyjaznionego na grupie mechanika. Wg niego rownoczesna produkcja oringow nie_odpornych na ropopochodne stracila racje bytu i dla mnie brzmi to rozasadnie. Zalozylem wiec na szybkozlaczke przewodu paliwowego to co bylo dostepne po 35 gr / szt. i wrzucilem pare szt. zapasu do magicznego woreczka w schowku. Zobaczymy.


Czy w ST jest taki duży schowek pod siedzeniem czy Ty, wkładając tam co i rusz, może czasem coś wyjmujesz?
Bo mam wrażenie, że masz tam całą kupę klamotów - przydatnych, owszem. Ale nie jakoś za dużo?
Czy to tak jak z wożeniem pianki do opon - póki wozisz, to niepotrzebna?


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2009-07-27 10:58:26
Autor: Kefir
SR 500 zwiekszone obroty [OT]
Elou!
"Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> wrote in message news:h4jpdo$aun$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "Kefir" napisał w wiadomości news:h4jp41$s1g$1news.onet.pl...

Hehe, wlasnie o to, nie dalej jak w Sobote gnebilem zaprzyjaznionego na grupie mechanika. Wg niego rownoczesna produkcja oringow nie_odpornych na ropopochodne stracila racje bytu i dla mnie brzmi to rozasadnie. Zalozylem wiec na szybkozlaczke przewodu paliwowego to co bylo dostepne po 35 gr / szt. i wrzucilem pare szt. zapasu do magicznego woreczka w schowku. Zobaczymy.


Czy w ST jest taki duży schowek pod siedzeniem czy Ty, wkładając tam co i rusz, może czasem coś wyjmujesz?
Bo mam wrażenie, że masz tam całą kupę klamotów - przydatnych, owszem. Ale nie jakoś za dużo?
Czy to tak jak z wożeniem pianki do opon - póki wozisz, to niepotrzebna?

Juz pare razy snulem sie tutaj po watkach o tym co zabrac w trase, nie chce wiec przynudzac na publicu. Zalozenie jest bardzo proste: wszystko co zabieram bedzie, z reguly, nieprzydatne wiec im wiecej zabiore tym mniejsza szansa awaryy. Taki zabobon ;)  Przez kilka latek przydaly sie trytytki w roznych rozmiarach, power tape, nieco drutu i ze 2 nakretki M6.
Jako zanabylem XT660 dosc ogolocone, w tym nie wyposazone w fabryczny zestaw narzedzi, na forum uzyszkodnikow poprosilem by szczesliwy posiadacz kompletu rozlozyl wszystko co tam ma i cyknal fote. Uszczesliwil tym nie tylko mnie, tym bardziej ze dolozyl pare praktycznych rzeczy od siebie.
Moze wiec rozsypac wszystko co tam mam i zrobic Ci fotke na priva?

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

Data: 2009-07-27 10:02:39
Autor: Jasio
SR 500 zwiekszone obroty [OT]

Użytkownik "Kefir"  napisał w wiadomości news:h4jq7j$vau$1news.onet.pl...

Jako zanabylem XT660 dosc ogolocone, w tym nie wyposazone w fabryczny zestaw narzedzi, na forum uzyszkodnikow poprosilem by szczesliwy posiadacz kompletu rozlozyl wszystko co tam ma i cyknal fote. Uszczesliwil tym nie tylko mnie, tym bardziej ze dolozyl pare praktycznych rzeczy od siebie.
Moze wiec rozsypac wszystko co tam mam i zrobic Ci fotke na priva?


Ja myślałem, że te złączki to do Triumpha pchałeś.

Dawaj fotkę zatem, jestem ciekaw ile się w XT może zmieścić.
Pod tym względem bardzo negatywnie mnie VFR zaskoczyła - schowek mieścił standardowy zestaw narzędzi i niewiele poza nim.


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2009-07-29 00:14:10
Autor: Przemyslaw 'jadsadah' Augustyn
SR 500 zwiekszone obroty [OT]
On 27 Lip, 10:58, "Kefir" <kefir_spam...@riders.pl> wrote:
> Czy to tak jak z wożeniem pianki do opon - póki wozisz, to niepotrzebna?

Juz pare razy snulem sie tutaj po watkach o tym co zabrac w trase, nie chce
wiec przynudzac na publicu. Zalozenie jest bardzo proste: wszystko co
zabieram bedzie, z reguly, nieprzydatne wiec im wiecej zabiore tym mniejsza
szansa awaryy. Taki zabobon ;)  Przez kilka latek przydaly sie trytytki w
roznych rozmiarach, power tape, nieco drutu i ze 2 nakretki M6.
Jako zanabylem XT660 dosc ogolocone, w tym nie wyposazone w fabryczny zestaw
narzedzi, na forum uzyszkodnikow poprosilem by szczesliwy posiadacz kompletu
rozlozyl wszystko co tam ma i cyknal fote. Uszczesliwil tym nie tylko mnie,
tym bardziej ze dolozyl pare praktycznych rzeczy od siebie.
Moze wiec rozsypac wszystko co tam mam i zrobic Ci fotke na priva?


Ja rowniez poprosze o wspomniana fotke :)

Pozdrawiam,
--
Jadu
ER 5 Blau

Data: 2009-07-29 06:50:14
Autor: zbigi
SR 500 zwiększone obroty
Sta$ napisał(a):
No i co ? Doszedles co to Ci robi zle ?

[...]
Na razie poluzowalem linke, i podgazowuje zeby nie zdechl. Kiepskie rozwiazanie, wiem, ale wole to niz zarzynanie sinika.

Jakie kiepskie? Standard w motocyklach z polowy zeszlego wieku :)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

SR 500 zwiększone obroty

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona