Data: 2009-07-21 22:14:57 | |
Autor: Sta$ | |
SR 500 zwiększone obroty | |
Czesc
To znow ja melduje o upierdliwościach SR-y ;) Otoz silnik po dluzszym rozgrzaniu wykazuje tendencje do zwiekaszania wolnych obrotow. Co mam na mysli piszac dluzdze rozgrzanie? Ano to ze jak pade do kumpla kilka ulic dalej jest wszystko ok. Ale jak wybiore sie do centrum, gdzie duzo swiatel, postojow z wlaczonym silnikiem, to nazywam to dluzszym rozgrzaniem. Byc moze jest to juz przegrzanie, ale chyba bez przesady... I w takich wlanie miejskich koreczkach, wrzucam na luz pod swiatlami, i mi wyje na 3-4 tys. obrotow. Jak jade to nie drazni, ale jak stoje to mam poczucie jakbym zarzynal sprzeta. I mi z tym zle :] Teoria moja jest taka, ze gaznik nagrzewa sie od goracego cylindra. I teraz: a) albo cos w nim puchnie i sie zacina, jakas igliczka, albo przepustnica nawet b) albo mieszanak ma wyzsza temperature niz powinna, i lepiej/gorzej wypelnia cylindre/szybciej paruje/nie wiadomo co jeszcze Moje domysly co do przegrzewania gaznika sa chyba uzasadnione, poniewaz w jdenym z egzemplarzy, ktore ogladalem zamocowana byla aluminiowa blacha pomiedzy cylindrem, a gaznikiem, jakby chroniaca go przed cieplem. Mozna ja kupic w Kedo, mozna tez zrobic samemu - zadna filozofia. Pytanie czy to rzeczywiscie moze byc przyczyna zwiekszania sie wolnych obrotow? Mechanicy z doswiadczeniem wypowiadac sie mi :] Pozdrawaim Sta$ GPZ500Sysunia Tatowa SR500 Poznań |
|
Data: 2009-07-22 08:23:41 | |
Autor: johnny | |
SR 500 zwiększone obroty | |
Użytkownik "Sta$" nie pyta o Nel:
<skagger@op.pl> napisał w wiadomości news:78142b86-cb4f-4344-a405-b6a7e156b8a9b14g2000yqd.googlegroups.com... Czesc To znow ja melduje o upierdliwościach SR-y ;) Otoz silnik po dluzszym rozgrzaniu wykazuje tendencje do zwiekaszania wolnych obrotow. Ze mnie to żaden mechanik, ale w mojej Hondzince 125 chłodzonej powietrzem był to standard i pono nie było na to siły. Po prostu za słabe chłodzenie i basta. Jak twoja lalunia chłodzona jest woda to inna bajka, ale jak luftem to podobno musisz grzać przez miasto czysta na ha, bo wtedy dopiero opływ powietrza jest wystarczający;-) Zdroofka Johnny |
|
Data: 2009-07-22 08:25:09 | |
Autor: Kuczu | |
SR 500 zwiększone obroty | |
Sta$ pisze:
Pytanie czy to rzeczywiscie moze byc przyczyna zwiekszania sie wolnych A krociec ssacy wymieniales ? Bo samowolne wchodzenie na obroty to jeden z typowch objawow lapania lewego powietrza. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-22 14:45:00 | |
Autor: Jackare | |
SR 500 zwiększone obroty | |
Pytanie czy to rzeczywiscie moze byc przyczyna zwiekszania sie wolnych obrotow? Mechanicy z doswiadczeniem wypowiadac sie mi :] Prawdopodobnie tzw "fałszywe powietrze" pobierane przez gaźnik. Po nagrzaniu w efekcie rozszerzalności termicznej materiału następuje gdzieś w gaźniku zasysanie lewego powietrza i masz taki efekt jakbyś odemknął przepustnicę. Sprawdź bardzo dokładnie wszystkie połączenia śrubowe gaźnika i gaźnika z silnikiem (głowicą). Nie wiem jak jest w eserce. Jeżeli masz połączenie kołnierzowe, to po obydwu stronach pod łbami śrub i pod nakretkami powinny być podkładki które spełniają tam rolę uszczelek. Dodatkowo pod nakrętkami powinny być podkładki sprężyste lub powinny być zastosowane nakrętki samokontrujące lub zwykłe nakrętki ale na klej do gwintów. Przy połączeniu kołnierzowym zazwyczaj wystepuje podkładka (raczej może przekładka) pomiędzy gaźnikiem a cylindrem wykonana z tworzywa sztucznego, taka jakby uszczelka tyle że gruba. Pełni ona rolę izolatora termicznego i zapobiega niekorzystnemu nagrzewaniu się gaźnika. Przekładka taka może się też znajdowac pomiędzy głowicą a kolektorem dolotowym. Wszystkie połączenia, także te z przekładką powinny być dobrze uszczelnione. Jeżeli połączenie gaźnika z kolektorem lub głowicą na króciec także przyjrzyj się jego szczelności. Kolejnym miejscem narażającym na dopływ lewego powietrza jest oś przepustnicy. Osadzenie tej osi w korpusie gaźnika może się po latach wypracować i rozszczelnic dając w efekcie "cudownie" niestabilną pracę silnika zwłaszcza na wolnych obrotach. Kiedyś się takie zużycia regenerowało, teraz większość napraw wykonuje się poprzez wymianę całego podzespołu. Jeżeli masz możliwość, załóż inny gaźnik, wykonaj "dłuższe rozgrzanie" i porównaj efekty -- Jackare |
|
Data: 2009-07-23 01:12:08 | |
Autor: Eskimos | |
SR 500 zwiększone o broty | |
On Tue, 21 Jul 2009 22:14:57 -0700 (PDT), "Sta$" <skagger@op.pl>
wrote: To znow ja melduje o upierdliwościach SR-y ;) Otoz silnik po dluzszym Lewe powietrze. Kup nowy króciec za 40 czy 50 zł, obejrzyj oś przepustnicy i w ogóle rozbierz przejrzyj porządnie cały gaźnik.Wymień wszystkie możliwe oringi, poskładaj i powinno byc OK -- Darz bór, Eskimos FJ1200 Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!! Poznań |
|
Data: 2009-07-24 22:16:55 | |
Autor: Kuczu | |
SR 500 zwiększone obroty | |
Sta$ pisze:
Czesc No i co ? Doszedles co to Ci robi zle ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-26 16:47:22 | |
Autor: Sta$ | |
SR 500 zwiększone obroty | |
No i co ? Doszedles co to Ci robi zle ? Na razie zamowilem w larssonie kruciec ssacy, ten ktory mam obecnie jest jakis taki zawily, troche blachy, troche gumy, tak jakby kontruktor nie mogl sie zdecydowac. Jesli to nie wyjdzie to zamowie oringi. Jesli to nie wyjdzie to oznacza z tego co zrozumialem luz na przepustnicy. Nie wiem z jakiego jest materialu, ale czy da sie ja podobnie jak lagi pochromowac, a potem przetoczyc do odpowiedniego wymiaru? Na razie poluzowalem linke, i podgazowuje zeby nie zdechl. Kiepskie rozwiazanie, wiem, ale wole to niz zarzynanie sinika. -- Pozdrawiam Sta$ GPZ500Sysunia Tatowa SR500 Poznań |
|
Data: 2009-07-26 18:41:10 | |
Autor: szalat | |
SR 500 zwiększone obroty | |
On 26 Lip, 16:47, "Sta$" <skag...@op.pl> wrote:
....ciach Na razie zamowilem w larssonie kruciec ssacy, ten ktory mam obecnie jest Witam wszystkich po dluzszej nieobecnosci :). Remontuje nadal swoja CB250 (od zeszlych wakacji) (sic!) i wlasnie zauwazylem podobne objawy, wiec skorzystam chetnie i niebawem z rad aby sprawdzic 'lewe powietrze', tymczasem dorzuce swoje trzy grosze. Wydaje mi sie, ze powinienes najpierw sprawdzic oringi a potem krocce (ze wzgledu np. na cene). Druga rzecz, jesli masz tam zwykle oringi okragle to moze lepiej pojsc do hydraulicznego, w ktorym mozna je kupic za 0,30 zl./ sztuka. btw. niedawno uzylem patentu z synchro gaznikow (o ktorej znow bylo glosno) za pomoca deski+rurek+oleju i naprawde daje rade :), ale tylko jesli ktos ma dusze majsterkowicza, ktory lubi sie "pobawic" przy robocie (w pozytywnym znaczeniu). Jesli nie to szkoda czasu. pozdrawiam i powodzenia :) -- szalat. |
|
Data: 2009-07-27 05:35:43 | |
Autor: Sta$ | |
SR 500 zwiekszone obroty | |
Wydaje mi sie, ze Roznica przy singlu 20pln, stac mnie ;) Poza tym uwazam ze oringi odporne na benzyne, a zwykle oringi stanowia roznice, ale moze sie myle. btw. niedawno uzylem patentu z synchro gaznikow (o ktorej znow bylo Ja mam dusze majsterkowicza, ale ma ona pewne granice. Kruccow z deski, gumy od majt itp robic nie bede :) Trzeba sie obracac w doborowym towarzystwie gdzie wszystko jest pod reka prawda NGP? :] -- Pozdrawiam Sta$ GPZ500Sysunia Tatowa SR500 Poznan |
|
Data: 2009-07-27 06:14:49 | |
Autor: szalat | |
SR 500 zwiekszone obroty | |
On 27 Lip, 05:35, "Sta$" <skag...@op.pl> wrote:
> Wydaje mi sie, ze jesli taka roznica to zgadzam sie :) jak juz kos napisal, zdawalo by sie ze nie oplaci sie robic nie olejoodpornych, zwlaszcza ze np. te w kranie powinny byc odporne, bo tam jakiegos smaru sie kladzie do srodka :) Ja mam dusze majsterkowicza, ale ma ona pewne granice. Kruccow z deski, gumy oczywiscie deska+gaciepotacie nie byly czesciami zbudowanych przeze mnie kruccow :) pisalem o synchro. wasze wypoiedzi uswiadamiaja mi powolutku, ze chyba bardziej lubie sie bawic w warsztacie niz naprawiac sprzet ;) nic to. coktolubi-jakktowoli :) pozdrawiam i lece do lar....a po zaworki iglicowe :) -- szalat |
|
Data: 2009-07-27 10:27:18 | |
Autor: Eskimos | |
SR 500 zwiekszone obroty | |
On Mon, 27 Jul 2009 05:35:43 +0200, "Sta$" <skagger@op.pl> wrote:
Poza tym uwazam ze oringi odporne na benzyne, a zwykle oringi stanowia roznice, ale moze sie myle. Nie mylisz sie, ale nawet takie oringi kosztuja kilkadziesiat groszy za sztuke, w Stamarze, na Wojciechowskiego. -- Darz bór, Eskimos FJ1200 Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!! Poznań |
|
Data: 2009-07-27 10:39:28 | |
Autor: Kefir | |
SR 500 zwiekszone obroty | |
Elou!
"Eskimos" <eskimos@tegoniemaicpnet.pl> wrote in message news:f0pq65hen1h9rbauk85gbocareear8991c4ax.com... On Mon, 27 Jul 2009 05:35:43 +0200, "Sta$" <skagger@op.pl> wrote: Hehe, wlasnie o to, nie dalej jak w Sobote gnebilem zaprzyjaznionego na grupie mechanika. Wg niego rownoczesna produkcja oringow nie_odpornych na ropopochodne stracila racje bytu i dla mnie brzmi to rozasadnie. Zalozylem wiec na szybkozlaczke przewodu paliwowego to co bylo dostepne po 35 gr / szt. i wrzucilem pare szt. zapasu do magicznego woreczka w schowku. Zobaczymy. -- Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta |
|
Data: 2009-07-27 09:44:32 | |
Autor: Jasio | |
SR 500 zwiekszone obroty | |
Użytkownik "Kefir" napisał w wiadomości news:h4jp41$s1g$1news.onet.pl... Hehe, wlasnie o to, nie dalej jak w Sobote gnebilem zaprzyjaznionego na grupie mechanika. Wg niego rownoczesna produkcja oringow nie_odpornych na ropopochodne stracila racje bytu i dla mnie brzmi to rozasadnie. Zalozylem wiec na szybkozlaczke przewodu paliwowego to co bylo dostepne po 35 gr / szt. i wrzucilem pare szt. zapasu do magicznego woreczka w schowku. Zobaczymy. Czy w ST jest taki duży schowek pod siedzeniem czy Ty, wkładając tam co i rusz, może czasem coś wyjmujesz? Bo mam wrażenie, że masz tam całą kupę klamotów - przydatnych, owszem. Ale nie jakoś za dużo? Czy to tak jak z wożeniem pianki do opon - póki wozisz, to niepotrzebna? -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-07-27 10:58:26 | |
Autor: Kefir | |
SR 500 zwiekszone obroty [OT] | |
Elou!
"Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> wrote in message news:h4jpdo$aun$1inews.gazeta.pl...
Juz pare razy snulem sie tutaj po watkach o tym co zabrac w trase, nie chce wiec przynudzac na publicu. Zalozenie jest bardzo proste: wszystko co zabieram bedzie, z reguly, nieprzydatne wiec im wiecej zabiore tym mniejsza szansa awaryy. Taki zabobon ;) Przez kilka latek przydaly sie trytytki w roznych rozmiarach, power tape, nieco drutu i ze 2 nakretki M6. Jako zanabylem XT660 dosc ogolocone, w tym nie wyposazone w fabryczny zestaw narzedzi, na forum uzyszkodnikow poprosilem by szczesliwy posiadacz kompletu rozlozyl wszystko co tam ma i cyknal fote. Uszczesliwil tym nie tylko mnie, tym bardziej ze dolozyl pare praktycznych rzeczy od siebie. Moze wiec rozsypac wszystko co tam mam i zrobic Ci fotke na priva? -- Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta |
|
Data: 2009-07-27 10:02:39 | |
Autor: Jasio | |
SR 500 zwiekszone obroty [OT] | |
Użytkownik "Kefir" napisał w wiadomości news:h4jq7j$vau$1news.onet.pl... Jako zanabylem XT660 dosc ogolocone, w tym nie wyposazone w fabryczny zestaw narzedzi, na forum uzyszkodnikow poprosilem by szczesliwy posiadacz kompletu rozlozyl wszystko co tam ma i cyknal fote. Uszczesliwil tym nie tylko mnie, tym bardziej ze dolozyl pare praktycznych rzeczy od siebie. Ja myślałem, że te złączki to do Triumpha pchałeś. Dawaj fotkę zatem, jestem ciekaw ile się w XT może zmieścić. Pod tym względem bardzo negatywnie mnie VFR zaskoczyła - schowek mieścił standardowy zestaw narzędzi i niewiele poza nim. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-07-29 00:14:10 | |
Autor: Przemyslaw 'jadsadah' Augustyn | |
SR 500 zwiekszone obroty [OT] | |
On 27 Lip, 10:58, "Kefir" <kefir_spam...@riders.pl> wrote:
> Czy to tak jak z wożeniem pianki do opon - póki wozisz, to niepotrzebna? Ja rowniez poprosze o wspomniana fotke :) Pozdrawiam, -- Jadu ER 5 Blau |
|
Data: 2009-07-29 06:50:14 | |
Autor: zbigi | |
SR 500 zwiększone obroty | |
Sta$ napisał(a):
[...]No i co ? Doszedles co to Ci robi zle ? Na razie poluzowalem linke, i podgazowuje zeby nie zdechl. Kiepskie rozwiazanie, wiem, ale wole to niz zarzynanie sinika. Jakie kiepskie? Standard w motocyklach z polowy zeszlego wieku :) -- pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :) zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl] Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;) Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;) |