Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   SR 500 zwiększone obroty

SR 500 zwiększone obroty

Data: 2009-07-22 14:45:00
Autor: Jackare
SR 500 zwiększone obroty

Pytanie czy to rzeczywiscie moze byc przyczyna zwiekszania sie wolnych
obrotow? Mechanicy z doswiadczeniem wypowiadac sie mi :]

Prawdopodobnie tzw "fałszywe powietrze" pobierane przez gaźnik.
Po nagrzaniu w efekcie rozszerzalności termicznej materiału następuje gdzieś w gaźniku zasysanie lewego powietrza i masz taki efekt jakbyś odemknął przepustnicę.
Sprawdź bardzo dokładnie wszystkie połączenia śrubowe gaźnika i gaźnika z silnikiem (głowicą). Nie wiem jak jest w eserce. Jeżeli masz połączenie kołnierzowe, to po obydwu stronach pod łbami śrub i pod nakretkami powinny być podkładki które spełniają tam rolę uszczelek. Dodatkowo pod nakrętkami powinny być podkładki sprężyste lub powinny być zastosowane nakrętki samokontrujące lub zwykłe nakrętki  ale na klej do gwintów. Przy połączeniu kołnierzowym zazwyczaj wystepuje podkładka (raczej może przekładka) pomiędzy gaźnikiem a cylindrem wykonana z tworzywa sztucznego, taka jakby uszczelka tyle że gruba. Pełni ona rolę izolatora termicznego i zapobiega niekorzystnemu nagrzewaniu się gaźnika. Przekładka taka może się też znajdowac pomiędzy głowicą a kolektorem dolotowym. Wszystkie połączenia, także te z przekładką powinny być dobrze uszczelnione.
Jeżeli połączenie gaźnika z kolektorem lub głowicą na króciec także przyjrzyj się jego szczelności.
Kolejnym miejscem narażającym na dopływ lewego powietrza jest oś przepustnicy. Osadzenie tej osi w korpusie gaźnika  może się po latach wypracować i rozszczelnic dając w efekcie "cudownie" niestabilną pracę silnika zwłaszcza na wolnych obrotach. Kiedyś się takie zużycia regenerowało, teraz większość napraw wykonuje się poprzez wymianę całego podzespołu.
Jeżeli masz możliwość, załóż inny gaźnik, wykonaj "dłuższe rozgrzanie" i porównaj efekty
--
Jackare

SR 500 zwiększone obroty

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona