Data: 2013-07-09 09:32:00 | |
Autor: cytawa | |
SRAM T3 torpedo - zbyt czu³y hamulec po z³o¿eniu | |
Pawe³ Suwiñski pisze:
Piasty nie rozbiera³em na czê¶ci pierwsze. Wyj±³em jedynie z "bêbna" Znam ten problem i tez sie zastanawiam. Cos mi sie wydaje, ze to sprawa smaru. Byc moze do prawidlowego dzialania hamulca potrzebany gesty smar pod elementami hamujacymi. Przy czyszczeniu skutecznie ten smar zostaje usuniety i nalozony nowy ale rzadki. Przy najblizszej okazji zrobie eksperyment. Nawiasem mowiac takie ostre hamowanie jest dosyc grozne. Zdarza sie, ze gwaltowne zablokowanie hamulca niszczy obejme na rame i wtedy piasta sie rozkreca. Jan Cytawa |
|
Data: 2013-07-09 08:30:46 | |
Autor: Pawe³ Suwiñski | |
SRAM T3 torpedo - zbyt czu³y hamulec po z³o¿eniu | |
Dnia wto, 09 lip 2013 tako rzecze cytawa:
Znam ten problem i tez sie zastanawiam. Cos mi sie wydaje, ze to sprawa smaru. Byc moze do prawidlowego dzialania hamulca potrzebany gesty smar pod elementami hamujacymi. To mo¿e byæ to, dziêki. Id±c tym tropem w manualu SRAM'a znalaz³em informacjê o konieczno¶ci u¿ycia "specjalnego" smaru gdy hamulec zrobi siê nadmiernie czu³y [1]. Rzeczywi¶cie jak rozbiera³em to tam by³ bia³y smar. Wyczy¶ci³em i na³o¿y³em standardowy niebieski smar do ³o¿ysk tocznych. W necie "specjalny" bia³y smar Nexus do piast wielobiegowych kosztuje ~55z³ za 100g (!?). Mo¿e jest jaka¶ mniej markowa i "specjalna" alternatywa? Na jakim¶ forum kto¶ radzi³ smar EP23 (~130z³ na 400g) [3]. Mo¿e ten by siê nada³ (?). [1] http://www.sram.com/_media/pdf/sram/dealers/DTM_GHS_E_99.pdf /grabby brake [2] http://e-bmx.pl/opis/3736891/shimano-nexus-smar-do-piast-wielobiegowych-100g.html [3] http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/9282 -- Pozdrawiam Pawe³ Suwiñski |
|
Data: 2013-07-09 09:48:30 | |
Autor: Tomasz Konik | |
SRAM T3 torpedo - zbyt czu³y hamulec po z³o¿eniu | |
smaru. Byc moze do prawidlowego dzialania hamulca potrzebany gesty smar To mo�e by� to, dzi�ki. Id�c tym tropem w manualu SRAM'a znalaz�em informacj� o konieczno�ci u�ycia "specjalnego" smaru gdy hamulec zrobi si� nadmiernie czu�y [1]. Rzeczywi�cie jak rozbiera�em to tam by� bia�y smar. Wyczy�ci�em i na�o�y�em standardowy niebieski smar do �o�ysk tocznych. Smary przemys³owe i motoryzacyjne plastyczne do ³o¿ysk wystêpuj± zwykle w klasach twardo¶ci NLGI 1 i 2 (OIDP). Szuka³bym czego¶ w klasie 3 a nawet 4. |
|
Data: 2013-07-10 08:12:42 | |
Autor: cytawa | |
SRAM T3 torpedo - zbyt czu³y hamulec po z³o¿eniu | |
Pawe³ Suwiñski pisze:
To mo¿e byæ to, dziêki. Id±c tym tropem w manualu SRAM'a znalaz³em Przy najblizszej okazji, gdy bede rozbieral taka piaste, to nie bede usuwal smaru z okolic elementow hamujacych. Natomiast trzeba usunac i wymienic na lzejszy lepiacy sie smar z trybow, pieskow i wodzikow. Jan Cytawa |
|
Data: 2013-07-10 18:46:17 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
SRAM T3 torpedo - zbyt czuły hamulec po złożeniu | |
Paweł Suwiński wrote:
Dnia wto, 09 lip 2013 tako rzecze cytawa: Niektóre ceny Shimano poszybowały... Mam ten smar i jak na moje to jest on rzadki i raczej nie rozwiąże Twojego problemu z hamulcem, gdyż w nexusach jest on stosowany na pewno jako smar do łożysk kulkowych. Jest trochę innych smarów: http://www.hubstripping.com/shimano-inter8/shimano-grease-oil-en.pdf -- Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news. |