SRAM XX - 10 biegów w MTB

Data: 2009-06-10 13:11:29
Autor: kml
SRAM XX - 10 biegów w MTB

Użytkownik "Michał Wolff" <m-wolff@wp.pl> napisał w wiadomości news:b47f628d-fac6-4019-9afc-952ad6eee7e5r33g2000yqn.googlegroups.com...
Nie wiem czy już było na tej grupie, jeśli tak - to przepraszam
SRAM w 2010 wprowadza nową najwyższą grupę osprzętu MTB z 10-biegową
kasetą:
http://sram.com/en/XX/products/

To prawdopodobnie zmusi również Shimano do zmian i wprowadzenia
"dziesiątki" do MTB, na co osobiście bardzo czekam, znowu  osprzęt MTB
stanie się częściowo kompatybilny z szosowym, co wprowadzenie "10s"
tylko w szosie zaburzyło. Choć prawdopodobne jest wprowadzenie z kolei
"11s" na szosie i zacznie się od nowa, bo za duża kompatybilność na
rękę producentom nie bardzo ;)
-- --

Od lat jeżdze 3x8 i uważam, ze styka a problemów z czystością napędu jest aż nadto. Nie rozumiem po co x10 w MTB?

kml
Last update 31/05/2009 czyli manual jak obniżyć amortyzator.

Data: 2009-06-10 16:09:11
Autor: dobrov
SRAM XX - 10 biegów w MTB
kml pisze:

Od lat jeżdze 3x8 i uważam, ze styka a problemów z czystością napędu jest aż nadto. Nie rozumiem po co x10 w MTB?

Przy dwóch blatach z przodu będzie to lżejsze a w wyczynie o to chodzi.

Data: 2009-06-10 16:39:09
Autor: kml
SRAM XX - 10 biegów w MTB

Użytkownik "dobrov" <dobrov0@interia.pl> napisał w wiadomości news:h0odp0$psg$1news.interia.pl...
kml pisze:

Od lat jeżdze 3x8 i uważam, ze styka a problemów z czystością napędu jest aż nadto. Nie rozumiem po co x10 w MTB?

Przy dwóch blatach z przodu będzie to lżejsze a w wyczynie o to chodzi.

To kolesie co generują tyle mocy co mały koń potrzebują 10 sp?

Data: 2009-06-10 17:47:30
Autor: dobrov
SRAM XX - 10 biegów w MTB

kml pisze:

[...]

Elastyczność człowieka jest bardzo mizerna, tzn. wykres mocy w funkcji
częstotliwości kręcenia korbami jest spiczasty. Jeszcze gorzej wychodzi
zapewne funkcja "zużycia zmęczeniowego" - mięśnie zakwaszają jak ciśniesz
za twardo albo za dużo energii spalasz na kręcenie gdy robisz to za szybko.

Tacy kolesie może nie potrzebują tyle biegów żeby se pojeździć ale potrzebują żeby walczyć o pudło  innymi tego typu kolesiami :)

BTW: Ja mam zakres 11-34 i jeżdżę zarówno na 11 jak i 34.
34 faktycznie już jest na granicy stabilności. 32 też mi wystarczało.
Niemniej mając 32 lub 34 odpuszczam pod górę rzadziej niż jak miałem
ósemkę 11-28.
Z innej strony jak sobie pocinam treningowo po parku i próbuję ściganctwa
z kolarzami to wyraźnie czuję za duże "dziury międzybiegowe". Poprzednio
między 12 a 14 a teraz pomiędzy 11 a 13 i 13 a 15.

Data: 2009-06-10 17:40:46
Autor: Wooyek
SRAM XX - 10 biegów w MTB
> Od lat jeżdze 3x8 i uważam, ze styka a problemów z czystością napędu
> jest aż nadto. Nie rozumiem po co x10 w MTB?

Przy dwóch blatach z przodu będzie to lżejsze a w wyczynie o to
chodzi.

Nie tylko o to chodzi. Gdyby chodziło o masę, to można by zrobić lżejszy napęd 2x9 o tym samym zakresie przełożeń. Tyle, że chodzi też o ich ciasne zestopniowanie.

Data: 2009-06-10 23:02:59
Autor: dobrov
SRAM XX - 10 biegów w MTB
Wooyek wrote:
> [...]

Nie tylko o to chodzi. Gdyby chodziło o masę, to można by zrobić lżejszy napęd 2x9 o tym samym zakresie przełożeń. Tyle, że chodzi też o ich ciasne zestopniowanie.

No wiadomo - można by też zrobić 2x6 11-32 ale by się ciężko jeździło :)

Data: 2009-06-11 19:45:55
Autor: amrac
SRAM XX - 10 biegów w MTB
Wooyek pisze:
> [...]

Nie tylko o to chodzi. Gdyby chodziło o masę, to można by zrobić lżejszy napęd 2x9 o tym samym zakresie przełożeń. Tyle, że chodzi też o ich ciasne zestopniowanie.

A jakież to ciaśniejsze ze stopniowanie w 10s skoro owa dodatkowa tarcza (liczmy, że to ta największa) ma 36?

Data: 2009-06-11 11:17:31
Autor: Rowerex
SRAM XX - 10 biegów w MTB
On 11 Cze, 18:45, amrac <szyme...@o2.pl> wrote:

A jakież to ciaśniejsze ze stopniowanie w 10s skoro owa dodatkowa tarcza
(liczmy, że to ta największa) ma 36?

I to jest całe nieszczęście grup mtb. W każdej grupie szosowej jest
multum kombinacji, choć tu tez ilość spada. Np. 9-rzędowa kaseta
ultegry cs-6500 miała 9 różnych stopniowań, 10-rz cs-6700 8, a
najnowszy model cs-6700 już tylko 5. Dura-ace cs-7800 ma ich 6 (tu
ilość wzrosła).

A w mtb? 2 lub 3 stopniowania to maksimum i to niezależnie od
rzędowości. Nie było kaset "juniorskich" jak grupach szosowych. Ktoś
pewnie zaraz napisze, że do dlatego iż w mtb standardem jest korba 3rz
- no ale w szosie też są korby 3rz...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-11 22:09:00
Autor: dobrov
SRAM XX - 10 biegów w MTB
Rowerex wrote:
[...]

BTW:
Dzisiaj dopiero zauważyłem, że w SLX jest kaseta 9-tka 11-28.
Jak dla mnie super sprawa na teren gdzie nie ma maksymalnych podjazdów.
Chyba taką za jakiś czas nabędę drogą kupna. W "ciężki" Beskid pojeździ 11-34
a na resztę okazji będzie 11-28.
Ze stopniowaniem 11-12-13-14-16-18.... na takim maratonie krakowskim podciągnę
czas o parę minut może :)
A i w parku tak łatwo ścigantom się nie dam :)

Data: 2009-06-12 09:00:22
Autor: MadMan
SRAM XX - 10 biegów w MTB
Dnia Thu, 11 Jun 2009 22:09:00 +0200, dobrov napisał(a):

W "ciężki" Beskid pojeździ 11-34
a na resztę okazji będzie 11-28.

Dla mnie 32/34 ma zaletę jedynie psychologiczną pod tytułem "mam jeszcze
1 bieg" - przy 22/28 jeszcze jakoś się da jechać, przy 22/32 jest młynek
okrutny. No i w terenie tak czy inaczej nie podjadę na tym 32 z tyłu, bo
opona się mi ślizgać będzie. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-06-12 09:29:17
Autor: Wojtek Paszkowski
SRAM XX - 10 biegów w MTB
"MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote in message news:zg97chu8rrf5.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...

 No i w terenie tak czy inaczej nie podjadę na tym 32 z tyłu, bo
opona się mi ślizgać będzie.

ale np na takich płytach pod Karkoszczonkę opona raczej ślizgać się nie będzie, a 32 tam jak znalazł dla wyrównania oddechu... Poza tym nawet w Polsce są takie asfalciki, gdzie z sakwami nie byłoby łatwo podjechać bez 32 (Przeł. Karkonoska, sporo singielków podbeskidzkich czy podhalańskich)

pozdr

Data: 2009-06-12 09:53:33
Autor: MadMan
SRAM XX - 10 biegów w MTB
Dnia Fri, 12 Jun 2009 09:29:17 +0200, Wojtek Paszkowski napisał(a):

[...]

Karkonoskiej nie podjeżdżałem, to nie wiem. Z tego co widzę na
odpoczynek dobry jest ten kilometr co ma 7% nachylenia :)
A na złapanie oddechu to ja się zatrzymuję z reguły. --

Data: 2009-06-13 23:14:02
Autor: dobrov
SRAM XX - 10 biegów w MTB
Wojtek Paszkowski wrote:
[...]

Nie zapominajmy też o czynniku zmęczenia "długowycieczkowego". Co nam z tego,
że dany podjazd  możemy zrobić na świeżaka na 22:24 kiedy własnie mamy za sobą
kilkadziesiąt km takich podjazdów? :)

Data: 2009-06-13 23:10:54
Autor: dobrov
SRAM XX - 10 biegów w MTB
MadMan wrote:
[...]

Trzeba mieć dobrą oponę i jeździć, tam gdzie występują zalety fizyczne :)
34 używam. Dzisiaj trachnąłem 50km - ciężki teren w  Beskidzie Żywieckim.
34 rządziło nie raz i nie dwa.
Opona: Panaracer Fire XC PRO 2.1 - bardzo fajnie trzyma ale i tak nie polecam jej
- z innych względów :)

Data: 2009-06-14 07:42:30
Autor: MadMan
SRAM XX - 10 biegów w MTB
Dnia Sat, 13 Jun 2009 23:10:54 +0200, dobrov napisał(a):

[...]

Nie stać mnie na Marathona Extreme. Innych opon przynajmniej częściowo
terenowych do trekkingów nie widziałem. 29" z tyłu raczej mi nie wejdzie. --

Data: 2009-06-14 06:25:52
Autor: Jan Srzednicki
SRAM XX - 10 biegów w MTB
On 2009-06-14, MadMan wrote:
[...]

To poszukaj opon cyclocrossowych, potrafią być relatywnie tanie, a
bieżnik miewają bardzo agresywny (jeno są wąskie).

Data: 2009-06-14 06:36:13
Autor: Jan Srzednicki
SRAM XX - 10 biegów w MTB
On 2009-06-14, Jan Srzednicki wrote:
On 2009-06-14, MadMan wrote:
[...]

O, np. taka:

http://cyklotur.com/x_C_Sz2__T_OPONA+CX+PRO+SCHWALBE.html?PT=53079575&PZTA=8&HNT=T&PD=53010628&WSZDZ=T

Data: 2009-06-14 06:57:45
Autor: Artur
SRAM XX - 10 biegĂłw w MTB
niedziela, 14 cze, Jan Srzednicki:
[...]

A jeździł na takich po normalnym lesie z korzeniami i kamieniami? :) Bo jak
dla mnie to takie oponki się do jazdy po torze cyklokrosowym gdzie masz czyste
błoto nadają, ale do normalnej terenowej jazdy nie bardzo - za mała objętość
opony, brak możliwości jazdy na małym ciśnieniu. No i trzeba uważać przy
jechaniu na takich oponach po asfalcie - przyczepność tragiczna, znacznie
gorzej od slicków.

Data: 2009-06-14 06:53:52
Autor: Artur
SRAM XX - 10 biegĂłw w MTB
niedziela, 14 cze, MadMan:
[...]

Jakieś są i węższe, np. Schwalbe Smart Sam 1,75 (centrumrowerowe.pl), Black
Jack 1,9 (efektywnie 1,75). Jak na tył nie wchodzi szeroka to dawaj tylko na
przód, bo to przód decyduje głównie o poślizgach i w terenie ma większe
znaczenie.

Data: 2009-06-14 22:36:25
Autor: dobrov
SRAM XX - 10 biegów w MTB
MadMan wrote:
[...]

a... Jeżeli jeździsz na trekkingu to twoje 34 to u mnie 31,5 :)
(chyba nie masz masz mniej niż 22 zęby na przedzie :)

Znalazłbym ci pewnie w Beskidzie Żywieckim parę równych dróg gdzie byś
zarzucił te "31,5" jeżeli nie na świeżaka to po małej "rozgrzewce" :D

No oczywiście takie klimaty nie muszą cię kręcić niemniej ale ja chciałem
tylko wykazać, że 34 zęby również w trekkingach mogą mieć realne zastosowanie.

Data: 2009-06-14 22:58:55
Autor: MadMan
SRAM XX - 10 biegów w MTB
Dnia Sun, 14 Jun 2009 22:36:25 +0200, dobrov napisał(a):

a... Jeżeli jeździsz na trekkingu to twoje 34 to u mnie 31,5 :)
(chyba nie masz masz mniej niż 22 zęby na przedzie :)

Dokładnie 22 jest.
Znalazłbym ci pewnie w Beskidzie Żywieckim parę równych dróg gdzie byś
zarzucił te "31,5" jeżeli nie na świeżaka to po małej "rozgrzewce" :D

Nie sądzę.
No oczywiście takie klimaty nie muszą cię kręcić niemniej ale ja chciałem
tylko wykazać, że 34 zęby również w trekkingach mogą mieć realne zastosowanie.

j.w. Ja jak nie umiem kręcić to robię sobie przerwę. Z tym że nie umiem
kręcić z reguły bo płuca wysiadają, a puls osiąga ponad 185 (na
teoretyczne 195). Jak oddech się uspokoi - jadę dalej, z tym że na 22-28
(22-32 to kręcenie nie do przyjęcia dla mnie). --

Data: 2009-06-15 00:12:55
Autor: dobrov
SRAM XX - 10 biegów w MTB
MadMan wrote:
[...]

A może po prostu masz problem z techniką jazdy przy prędkości 5km/h i odruchowo
młynkujesz za mocno? Faktycznie - rower wtedy staje się nieco niepokorny a
z drugiej strony zapas momentu obrotowego podburza do podkręcania.
Lekarstwem na to solidne długodystansowe wypalenie :)

Ja tam na "jedynce" z tętnem>180 to jeżdżę rzadko - tylko jak się uwezmę
na jakąś krótką a tęgą stromiznę. Długodystansowe przebiegi to po prostu
mozolne wyciskanie czasami po kilka km bez zatrzymania ale tak żeby się
nie zajechać pod górkę wcale nie ekstremalnie stromą.
Ta... właśnie długość podjazdu ma zasadnicze znaczenie.

Data: 2009-06-15 08:28:11
Autor: MadMan
SRAM XX - 10 biegów w MTB

Data: 2009-06-15 08:44:44
Autor: MadMan
SRAM XX - 10 biegów w MTB
Dnia Mon, 15 Jun 2009 00:12:55 +0200, dobrov napisał(a):

[...]

Być może. Dodam że podjazdy o których piszę robiłem po jakichś 70 km płaskiego. Po
podjeździe jechałem drugie 70 km płaskiego do domu.
Ta... właśnie długość podjazdu ma zasadnicze znaczenie.

Jak dla mnie nie długość, a stromizna - taki Żar mający około 7 km
łyknąłem z zatrzymaniem na rozebranie się w okolicach 2 kilometra,
zmęczony raczej nie byłem. 3-kilometrowa Magurka Wilkowicka jest dla mnie nie do pokonania "na
raz". No i 5 km/h to prędkość przy której lepiej pchać rower niż na nim jechać
:)

Data: 2009-06-15 09:00:15
Autor: Wojtek Paszkowski
SRAM XX - 10 biegów w MTB
"MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote in message news:mmbf24rg3dyw.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...

Z tym że nie umiem
kręcić z reguły bo płuca wysiadają, a puls osiąga ponad 185 (na
teoretyczne 195). Jak oddech się uspokoi - jadę dalej, z tym że na 22-28

ale przecież właśnie największą zaletą miękkich przełożeń jest to, że na długich, stromych podjazdach (takich w okolicach 20% i więcej) można "odpuścić" i odpocząć sobie na młynku, obniżając tętno. To bardzo cenne zwłaszcza w terenie, gdzie przy niektórych trudniejszych stromych fragmentach trzeba mocno deptnąć i zamłynkować, aby nie utknąć na kamieniach czy korzeniach - a do tego potrzebny jest "zapas" tętna.

(22-32 to kręcenie nie do przyjęcia dla mnie).

kwestia odpowiedniej stromizny. Przy 30% nachylenia pewnie młynkowanie nie sprawiałoby Ci problemu.

Pozdr

Data: 2009-06-15 09:28:48
Autor: MadMan
SRAM XX - 10 biegów w MTB
Dnia Mon, 15 Jun 2009 09:00:15 +0200, Wojtek Paszkowski napisał(a):

kwestia odpowiedniej stromizny. Przy 30% nachylenia pewnie młynkowanie nie sprawiałoby Ci problemu.

Przy 30% pchałbym rower w obawie o polecenie do tyłu. Pomijam to, że na
nieasfalcie nie byłbym stanie jechać na moich oponach w ogóle. Kawałek stromizny w tym stylu podjeżdżałem w tym roku. Było średnio
ciekawie. --

Data: 2009-06-15 09:53:01
Autor: Wojtek Paszkowski
SRAM XX - 10 biegów w MTB

"MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote in message news:1bydb8u1dbu3e.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...

Przy 30% pchałbym rower w obawie o polecenie do tyłu.

ale po co - wystarczy cały czas równo pedałować i przednie koło nie będzie się odrywało. Przy słabym przełożeniu jest to właśnie problematyczne, ale dlatego właśnie są młynki.

Pomijam to, że na nieasfalcie nie byłbym stanie jechać na moich oponach w ogóle.
nno, na nieasfalcie to już oprócz opon trzeba krzepy i techniki zupełnie innego rzędu, jak dla mnie długo nieosiągalnej ;)
trzeba

Kawałek stromizny w tym stylu podjeżdżałem w tym roku. Było średnio
ciekawie.

eeetam, takie podjazdy są właśnie dopiero ciekawe! Najgorsze są nudne, wielokilometrowe podjazdy dolinami albo płaskimi serpentynami z jednocyfrowymi nachyleniami.

pozdr

Data: 2009-06-13 00:27:30
Autor: amrac
SRAM XX - 10 biegów w MTB
amrac pisze:
A jakież to ciaśniejsze ze stopniowanie w 10s skoro owa dodatkowa tarcza (liczmy, że to ta największa) ma 36?

Spoko ale chyba nie zrozumieliście mojej wypowiedzi...

Data: 2009-06-11 10:15:10
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
SRAM XX - 10 biegów w MTB
Dnia 10.06.2009 16:09 użytkownik dobrov napisał :
kml pisze:

Od lat jeżdze 3x8 i uważam, ze styka a problemów z czystością napędu jest aż nadto. Nie rozumiem po co x10 w MTB?

Przy dwóch blatach z przodu będzie to lżejsze a w wyczynie o to chodzi.

W rozwiązaniach typu 2x9 w MTB nigdy masa nie była priorytetem, to jest obiegowy mit.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-06-10 20:26:14
Autor: PeJot
SRAM XX - 10 biegów w MTB
kml pisze:

Od lat jeżdze 3x8 i uważam, ze styka a problemów z czystością napędu jest aż nadto. Nie rozumiem po co x10 w MTB?

Jak nie wiadomo o co chodzi, to z góry wiadomo o co chodzi.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-06-10 15:25:07
Autor: Michał Wolff
SRAM XX - 10 biegów w MTB
On 10 Cze, 20:26, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:

Jak nie wiadomo o co chodzi, to z góry wiadomo o co chodzi.

80-90 lat temu też pewnie nie brakowało takich jak Ty - co jak
pierwsze przerzutki wprowadzano strasznie stękali. Postępu się nie
zatrzyma, a motorem większości postępu jest chęć zarobku - więc to
jest absolutnie normalna sytuacja.

Ja używam 10s, używam 9s i to pierwsze uważam za lepsze od, więc nie
widzę w tym nic złego że wchodzi również do MTB, w dodatku stając się
kompatybilne z grupami szosowymi
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-11 08:44:20
Autor: PeJot
SRAM XX - 10 biegów w MTB
Michał Wolff pisze:

Ja używam 10s, używam 9s i to pierwsze uważam za lepsze od, więc nie
widzę w tym nic złego że wchodzi również do MTB, w dodatku stając się
kompatybilne z grupami szosowymi

Sam używam *mocno zmodyfikowanych* kaset 8 rzędowych na szosie i w MTB i dla mnie są one zupełnie wystarczające, ale ja nie z tych co to przy 75 km/h z górki muszą jeszcze "dokręcić". Delikatnie wkurza mnie sytuacja gdy kurczy mi się rynek części zamiennych, czyli producent mnie do czegoś zmusza. Co prawda zapas koronek do kaset mam zrobiony, ale nie wiem ile jeszcze popracują na przykład 11 letnie manetki XT. Na 9 przejść nie zamierzam, bo nie udało mi się zestopniować kasety tak jak sobie życzę. Może gdyby za jakieś sensowne pieniądze dało się każdą kasetę zrobić z pojedynczych koronek.

Podsumowując - nie ma się czym podniecać, ostatecznie Shimano ma jeszcze schowany patent na napęd 2 x 14.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-06-11 09:39:38
Autor: amrac
SRAM XX - 10 biegów w MTB
Michał Wolff pisze:
Postępu się nie
zatrzyma,

A widział Ty karbonowe inserty w SIDach 2010?

Data: 2009-06-11 11:33:55
Autor: kml
SRAM XX - 10 biegów w MTB

Użytkownik "Michał Wolff" <m-wolff@wp.pl> napisał w wiadomości news:9f9e2f62-0adf-4c27-a022-a46fe362b4e8r16g2000vbn.googlegroups.com...
[...]

A znasz takie powiedzenie, że lepsze jest wrogiem dobrego? Co innego wprowadzenie czegoś zupełnie nowego a co innego wyciskanie do przesady istniejącego rozwiązania.

Ja używam 10s, używam 9s i to pierwsze uważam za lepsze od, więc nie
widzę w tym nic złego że wchodzi również do MTB, w dodatku stając się
kompatybilne z grupami szosowymi

Ja już dawno wyrosłem z opcji że więcej automatycznie znaczy lepiej a i kompatybilność szosa/mtb nie ma dla mnie większego znaczenia.

Data: 2009-06-11 04:40:02
Autor: Michał Wolff
SRAM XX - 10 biegów w MTB
On 11 Cze, 11:33, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

A znasz takie powiedzenie, że lepsze jest wrogiem dobrego?

Gdyby wszyscy tak myśleli - to postęp by nie istniał i dalej byśmy w
jaskiniach siedzieli. Nie masz pojęcia jak będzie wyglądała trwałość
tego systemu, nie masz pojęcia jak będzie działał - ale już sobie
zdanie wyrobiłeś, że jest gorszy. Dla wielu lepsze zestopniowanie jest
istotne, na szosie 10s przyjęło się błyskawicznie, jak bedzie w MTB
zobaczymy. I nie jest to tak, że ludzie kupią wszystko co im się
wciśnie, nietrafione rozwiązania jak np. odwrotne sprężyny wcale nie
są popularne, natomiast rozwiązania dobre jak 10s czy np. szosowe
klamkomanetki, hamulce V itd. - opanowują rynek błyskawicznie

Ja już dawno wyrosłem z opcji że więcej automatycznie znaczy lepiej a i
kompatybilność szosa/mtb nie ma dla mnie większego znaczenia.

Nie przemiawiaj do mnie tonem dziadka uczącego maluczkich. Jak mam do
wyboru kasetę lepiej zestopniowaną i gorzej zestopniowaną ważącą tyle
samo - to dlaczego mam nie wybrać tej lepiej zestopniowanej? Też mi
się wydawało, że gęste stopniowanie nie jest wielce potrzebne, ale
odkąd mam rower szosowy - widzę, że się to przydaje, a nie zapominaj,
że w Polsce większość osprzętu MTB używa się do zastosowań ogólnych,
nie jazdy po górskich szlakach, więc dobre zestopniowanie na pewno nie
jest wartością nieporządaną szczególnie w przypadku bardzo szerokich
kaset jak 11-34 czy 11-36
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-11 17:27:55
Autor: kml
SRAM XX - 10 biegów w MTB

Użytkownik "Michał Wolff" <m-wolff@wp.pl> napisał w wiadomości news:07b6769a-8030-47ab-bf71-a49ab2752b9bf10g2000vbf.googlegroups.com...
[...]

Dla mnie 10 sp w mtb jest jak skrzynia 7 biegowa w zwykłym samochodzie czyli niepotrzebna komplikacja. Upchanie na siłę jednej zębatki to ma być ten postęp? Dla mnie postęp to jest Hammerschmidt albo SpeedHub Rohloffa a nie totalnie odsłonięty i podatny na wszystkie możliwe zanieczyszczenia napęd. Szosa to szosa a mtb to mtb i poza tym, że w obydwu przypadkach w nazwie wystepuje słowo rower to ja zbieżności nie widzę. Oczywiście zestopniowanie kaset jest bardzo ważne ale ja jestem sobie w stanie kupić z gotowych 8sp na rynku i jest mi dobrze. Ludzie kupią wszystko co będzie odpowiednio rozreklamowane w tym napęd 10sp mtb a jeżeli im się przestanie podobać to miną dwa albo trzy lata zanim ktoś o tym głośno powie.

W ostatnich latach dobre rozwiązania schodzą coraz niżej i są tańsze a ja jak dzisiaj pamiętam tekst z Bb z przed kilku lat "V-brake trafiły pod strzechy" W moim odczuciu producent puszcza technologię niżej dopiero wtedy kiedy ten kanał jest całkowicie wyeksploatowany.

[...]

Tak ale czy "dobre zestopniowanie" jest warte nowych manetek, łańcucha etc? Ja jeżdzę wyłącznie na MTB na 8sp i dla mnie jest ok. Chcę mieć ultratwardo zakładam sorę, chcę mieć normalnie to zakładam 11-30/36 etc. Jeżeli dla Ciebie 10 sp jest warte zachodu to ok, ale dla mnie to jest kolejna komplikacja, która zasadniczo do mnie nie przemawia po prostu.

Data: 2009-06-11 08:40:56
Autor: Michał Wolff
SRAM XX - 10 biegów w MTB
On 11 Cze, 17:27, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

Dla mnie 10 sp w mtb jest jak skrzynia 7 biegowa w zwykłym samochodzie
czyli niepotrzebna komplikacja. Upchanie na siłę jednej zębatki to ma być
ten postęp?

Ale w ogóle nie łapiesz argumentu że Twoje opinie mają się nijak do
opinii większości! Twojego zdania większość nie podziela, bo 10s
sprzedaje się jak woda. To, że w Polsce rynek szosówek to jest nisza,
nie zanczy że tak jest gdzie indziej, w Europie Zach jest to rynek
nawet większy od MTB

Tak ale czy "dobre zestopniowanie" jest warte nowych manetek, łańcucha
etc?

Widać jednak dla większości jest warte, skoro to kupują - nie sądzisz?
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-11 18:11:54
Autor: kml
SRAM XX - 10 biegów w MTB

Użytkownik "Michał Wolff" <m-wolff@wp.pl> napisał w wiadomości news:6d2ca59d-64ff-4f87-bd80-30bdf66c05d0y7g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

CZŁOWIEKU ROZMAWIAMY O MTB A NIE O SZOSIE! Ja piszę o moich odczuciach w stosunku do MTB a Ty mi ciągle z szosą wyjeżdzasz.

Widać jednak dla większości jest warte, skoro to kupują - nie sądzisz?

Dla większości szosowców może tak ale ja w większości MTB tego nie widzę.

Data: 2009-06-11 09:17:11
Autor: Rowerex
SRAM XX - 10 biegów w MTB
On 11 Cze, 17:11, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

a Ty mi ciągle z szosą wyjeżdzasz.

Niestety czasem nie ma wyjścia i trzeba jechać asfaltową szosą, gdy
jadę góralem staram się unikać asfaltu, no ale nie zawsze się da

;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-11 18:26:40
Autor: kml
SRAM XX - 10 biegów w MTB

Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:e5f72b0e-2508-490a-b826-56fecba57957l28g2000vba.googlegroups.com...
[...]

I wtedy bez 10sp ani rusz, kręcisz kręcisz a rower stoi w miejscu :>

Data: 2009-06-11 09:35:20
Autor: Michał Wolff
SRAM XX - 10 biegów w MTB
On 11 Cze, 18:11, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

CZŁOWIEKU ROZMAWIAMY O MTB A NIE O SZOSIE! Ja piszę o moich odczuciach w
stosunku do MTB a Ty mi ciągle z szosą wyjeżdzasz.

Jak ktos nnie rozumie co się do niego pisze - to później takie teksty
pisze...
Mam zacytować co juz parę razy pisałem, dlaczego uważam że ma spore
szanse się przyjąć?
Prosze bardzo:
"I ja uważam,
że się jednak przyjmie, choćby coraz częstsze stosowanie dwóch tarcz z
przodu jest tego pewnym zwiastunem. Przy takim układzie lepiej
zestopniowana kaseta jest jak najbardziej pożądana, poza tym w ten
sposób rzadziej trzeba używać przedniej przerzutki i kultura pracy
napędu rośnie, bo tylna zawsze jest o niebo precyzyjniejsza, niemała
część owych zerwań łańcuchów o których wspominacie ma miejsce właśnie
podczas zmiany przedniej tarczy. "

Dla większości szosowców może tak ale ja w większości MTB tego nie widzę.

Ale przeciez Ty jeździsz na 8 i 9 tak samo nie widzisz, co nie zmienia
faktu że rządzi w MTB w sposób niekwestionowany :))
Widać, że Twoje osobiste doświadczenia nie mają żadnego przełożenia na
odczucia i doświadczenia większości
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-11 19:18:45
Autor: kml
SRAM XX - 10 biegów w MTB

Użytkownik "Michał Wolff" <m-wolff@wp.pl> napisał w wiadomości news:00ea5637-70d0-408c-8de0-65b49a860439k2g2000yql.googlegroups.com...
On 11 Cze, 18:11, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

Jak ktos nnie rozumie co się do niego pisze - to później takie teksty
pisze...

W moim odczuciu to popłynąłeś z tematem i teraz mi tutaj cichaczem próbujesz kasetę odkręcić :P

[...]

9 jest niekwestionowanym liderem? Kurcze to coś mi rzeczywiście umknęło bo do tej pory byłem przekonany, że 8 sp ma się bardzo dobrze i nadal jest bardzo popularne.

Data: 2009-06-11 17:34:11
Autor: Michał Wolff
SRAM XX - 10 biegów w MTB
On 11 Cze, 19:18, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

9 jest niekwestionowanym liderem? Kurcze to coś mi rzeczywiście umknęło bo
do tej pory byłem przekonany, że 8 sp ma się bardzo dobrze i nadal jest
bardzo popularne.

Nie żartuj - a kto tu narzekał na brak części do 8s? PeJot czy ja? :))
Wśród ludzi jeżdżących cokolwiek wiecej niz przeciętnie - 9s panuje niepodzielnie, co nie znaczy że wyjątków nie ma

Data: 2009-06-11 19:39:11
Autor: kml
SRAM XX - 10 biegów w MTB

Użytkownik "Michał Wolff" <wolff1@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h0rf6j$7ot$1inews.gazeta.pl...
[...]

Owszem bywa ciężko z częściami ale czy to znaczy że to jest gorsz bo ciężej to kupić? Znam parę osób naprawdę _KONKRETNYCH_ w mtb i z powodzeniem używają 8/9 sp ale do 8mki mają dużo większy sentyment a 9sp mają bo jest łatwiej dostępne.

Tak czy siak cały czas rozmawiamy o mocno subiektywnych kwestiach a ilość sprzedanych napędów jest zależna od tego co zapewni dystrybutor i producent więc dalej to będzie taka akademicka dyskusja :)

Data: 2009-06-11 10:53:40
Autor: Rowerex
SRAM XX - 10 biegów w MTB
On 11 Cze, 18:39, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

ale do 8mki mają dużo większy sentyment a 9sp
(...)
Tak czy siak cały czas rozmawiamy o mocno subiektywnych kwestiach

Nowe pokolenia zaczną kiedyś przygodę z rowerem od 10 rzędów w mtb i
11-rz na szosie, a o 8-rz dowiedzą się z głębokich archiwów precla i
fascynujących, sentymentalnych opowieści swoich dziadków, dziwiąc się
przy tym i pytając "jak można było na tym jeździć?" :o)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-11 21:29:15
Autor: kml
SRAM XX - 10 biegów w MTB

Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:2450919c-7496-42d9-91c5-6fdb7775d7e5x3g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

-- -

Wiesz, ja to mam straszny sentyment do 7sp bo koło było bardziej symetryczne i mocniejsze :) A tak poza tym to masz rację - ja np nie bardzo widzę chodzenie po górach we flaneli zamiast coolmaxie ;)

Data: 2009-06-13 00:24:23
Autor: amrac
SRAM XX - 10 biegów w MTB
Michał Wolff pisze:
Dla wielu lepsze zestopniowanie jest
istotne,

A jakież to lepsze zestopniowanie skoro "dodatkowa" tarcza poszła dołożenie przełożenia 36?

Data: 2009-06-13 00:25:30
Autor: Michał Wolff
SRAM XX - 10 biegów w MTB
On 13 Cze, 00:24, amrac <szyme...@o2.pl> wrote:

A jakież to lepsze zestopniowanie skoro "dodatkowa" tarcza poszła
dołożenie przełożenia 36?

Rusz głową - po pierwsze masz też kasetę 11-32, która z pewnością
będzie dużo popularniejszym zestawem niż 11-36. Po drugie nawet kaseta
tak bardzo szeroka jak 11-36 dzięki 10s będzie miała stopniowanie jak
11-32 z 9s
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-13 09:42:44
Autor: amrac
SRAM XX - 10 biegów w MTB
Michał Wolff pisze:
[...]

Jakoś nie jestem pewien. Zresztą, róbta co chceta, kupujcie nawet i 2x30...

Po drugie nawet kaseta
tak bardzo szeroka jak 11-36 dzięki 10s będzie miała stopniowanie jak
11-32 z 9s

No to skoro wychodzi na jedno to po co przepłacać?

Data: 2009-06-13 00:58:57
Autor: Michał Wolff
SRAM XX - 10 biegów w MTB
On 13 Cze, 09:42, amrac <szyme...@o2.pl> wrote:

No to skoro wychodzi na jedno to po co przepłacać?
Trochę wolno myślisz. Gdzie wychodzi na jedno? Potrzebujesz lepszego
zestopniowania - to kupujesz kasetę 11-32 10s, potrzebujesz szerszego
zakresu bądź chcesz dwóch tarcz by rzadziej używać przedniej
przerzutki  - kupujesz kasetę 11-36. W jednym i drugim przypadku
dostajesz coś więcej niż oferował stary system