SRS prognoza na R3 i podsumowanie R2

Data: 2009-05-18 04:47:54
Autor: L'e-szczur
SRS prognoza na R3 i podsumowanie R2
On 18 Maj, 12:51, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
LAL  7.11
DEN  3.13

RS: Den -7, LAL +14, Den +11, LAL +14

Przy takiej różnicy sersów tylko złośliwe matchupy mogłyby przeważyć
szale na rzecz Denver. Ale matchupy są korzystne dla Lakers.

Przede wszystkim Billups nie jest PG w typie Williamsa/Parkera, a raczej
w stylu Kidda. Duży i silny, a nie mały i szybki. Plus dla Lakers.

Wow, wow. Łejtemynyt. Billups moze i nie bedzie zostawial Fishera w
kazdej akcji o 3 metry za soba, ale to nie znaczy, ze Lakers maja na
tej pozycji przewage.
Caly czas dostana z PG baty, ale juz nie az takie, zeby moglo to
zagrozic wynikowi serii. BTW kibice Houston smieja sie, ze wygraliby
te polfinaly, gdyby Fisher nie zostal zawieszony na G3 :-)
Co wiecej - nie jestem pewien, czy przypadkiem Billups nie dostanie
innego zadania defensywnego niz krycie Fisha, ktorego w zasadzie mozna
zostawiac otwartego i krzywdy swoimi rzutami nie zrobi nikomu poza
Lakers.

Po drugie pierwsza opcja Nuggets gra na SF, a Lakers na SF mają
najlepszego obrońcę. Plus dla Lakers.

Tu zgoda. Ariza/Odom powinni moc przytrzymac Melo na w miare sensownym
procencie. Poza tym zawsze istnieje szansa, ze Ariza tak wkurzy Melo,
ze ten zacznie ciskac trojk z 8 metrow. Niech tylko go sfauluje ze dwa
razy nieco mocniej i Melo peknie.

Po trzecie Bynum wydaje się wracać do sił, a to powoduje dwie rzeczy,
obie dla Nuggets bardzo przykre. Nene musi pilnować Bynuma, Martin musi
kryć Gasola. Plus i plus dla Lakers.

Tak ale tylko do momentu gdy Bynum bedzie musial kryc Nene.
Ofensywnie Nene jest aktywniejszy niz Landry, Hayes i Scola razem
wzieci. A Bynum nie kryje za dobrze "ruchomych" centrow w tym roku.
Poza tym nie zdziwie sie jesli Nuggets beda grali Birdmanem na C a
Nene na PF.
Tak czy inaczej Nugs beda grali przez srodek duzo i wczesnie, zeby
ktorys z wysokich LAL wpadl w problemy z faulami.

Po czwarte Bryanta pilnować będzie Dahntay Jones. Ups...

No co? Jones jest _bardzo_ dobrym obronca 1-on-1. Oczywiscie, ze po
szkole Battiera to bedzie dla Koba spacerek po parku, ale zawszeć to
dla Nuggets lepiej niz gdyby mial go kryc JR.

Lakers znajdą sposób, żeby przegrać któryś mecz w Denver, ale tu nie
będzie niespodzianki - Lakers wejdą do finału.
Typ: Lakers 4-1.

Yup. Ale 4-2.

CLE  8.68
ORL  6.49

Prawdziwe SRS Magic jest ciutkę niższe, bo Alston<Nelson.

RS Orl +11, Cle +4, Orl +39

Gdybym chciał szukać niespodzianki, poszukałbym jej tutaj. Byłaby to
wręcz sensacja - Cleveland jedzie równo, a Orlando męczyło się najpierw
z 76ers, a potem ze zdziesiątkowanymi Celtics. Ale wyniki z RS sugerują,
że Orlando jest niewygodnym rywalem dla Cavs. Prawdopodobnie Howard pod
koszem pozwala ciaśniej bronić na obwodzie, a ponieważ główną bronią
Cavs jest James, którego z kolei główną bronią jest gra pod koszem, to
Howard przeszkadza Cleveland bardziej niż innym zespołom.

Mozliwe. Ale sukcesy Orlando zaleza wrecz idealnie od ich skutecznosci
w rzutach za 3. W starciach z Cavs wbijali wrecz nieprawdopodobne
ilosci trojek. Ponad 11 na mecz przy 44% skutecznosci.
W playoffs trafiaja circa 34%, a pamietajmy, ze Sixers sa bardzo
przecietna druzyna jesli chodzi o Opp 3p%. Celtics sa w czubie ligi,
ale tylko jesli nie musza sadzac Scalabrine na kims takim jak Lewis
przez 30 minut w prawie kazdym meczu.
Tak wiec ta seria bedzie krotka i bolesna, no chyba, ze Magic zaczna
znowu trafiac za 3.

W każdym razie jest to pierwszy poważny przeciwnik Cleveland.

A tam. Magic meczyli sie ze zdziesiatkowanymi Celtami przez 7 spotkan
mimo, ze ci dodatkowo grali bez Raya Allena (tak wole udawac, ze Ray
nie gral w ogole niz przyznac, ze mial FG=34% i 3P=19%).

Jeżeli "prawdziwe" Orlando to Orlando z siódmego meczu z Boston, to Cavs
 będą mieli pełne ręce roboty. Tym niemniej przewaga ponad dwóch sersów plus
HCA powinna przeważyć nad zamglonymi wnioskami z wyników w RS.

A to jeszcze zrobmy mala analize matchupow :
PG - Mo vs Alston
Alston powinien z Mo miec nieco latwiej niz z Rondo. Wystarczy, zeby
przebijal sie przez zaslony i nie dawal mu wychodzic na czysta
pozycje, bo pilka i tak bedzie w rekach LBJ'a. Mimo wszystko przewaga
- Cavs.

SG - West vs Pietrus
Wydaje mi sie, ze w tej serii Stan powinien probowac obijac Westa i
Pietrus wydaje sie najlepszym kandydatem do tego zadania.
Przewaga - Cavs.

SF - LBJ - Turkoglu
Powaznie moze tu byc mowa o jakims innym wyniku niz przytlaczajacej
przewadze Cavs? Turek nie jest elitarnym obronca, caly czas gra na
bolacych kostkach, plus w ataku bedzie kryty przez prawdziwego DPY. No
contest.

PF - Varejao - Lewis
Varejao jest cholernie ruchliwy i twardy, walczy na deskach i nie
odpuszcza. Dlatego bedzie bardzo niewygodnym przeciwnikiem. Lewis to
tylko przyzwoity talent ofensywny, ktrego boli kazda zbiorka.
Przewaga  - Cavs.

C - BigZ - Dwight
Oczywiscie pod samym koszem przewage ma Howard. Ale mysle, ze dobry
rzut z poldystansu Ilgauskasa bedzie zmuszal go do wychodzenia spod
wlasnego kosza, a to z kolei powinno nieco zluzowac miejsce do
penetracji LeBrona.
Przewaga - Magic.

W sumie mysle, ze Cavs przegraja w tej serii swoj pierwszy mecz w tych
playoffs, ale mysle tez ze bedzie to jeden mecz i Magic zostana
odprawieni z kwitkiem mowiacym 4-1.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-05-18 05:00:45
Autor: sooobi
[...]

To chyba poczatek flame'a:)

[...]

Howard bedzie kryl po prostu Vareajo ktory (nie umie nic dalej niz 2
metry od kosza)*.

* - to tak samo jak Howard:)

pzdr

Data: 2009-05-18 05:17:46
Autor: L'e-szczur
On 18 Maj, 14:00, sooobi <soo...@gmail.com> wrote:
> [...]
> odpuszcza. Dlatego bedzie bardzo niewygodnym przeciwnikiem. Lewis to
> tylko przyzwoity talent ofensywny, ktrego boli kazda zbiorka.

To chyba poczatek flame'a:)

A to jest gdzies punkt sporny? Varejao wkurwia ludzi sama swoja
fryzura. A jak dodamy do tego latajace lokcie, rzucanie sie na parkiet
po kazda pilke, czy cieszenie sie jak dziecko po kazdej udanej akcji,
to Lewis moze miec ciezka przeprawe.

Mozliwe, ze tak.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-05-18 05:48:21
Autor: sooobi
On 18 Maj, 14:17, "L'e-szczur" <leszc...@acn.waw.pl> wrote:

> To chyba poczatek flame'a:)

A to jest gdzies punkt sporny?

W punkcie przewaga Cavs:)

Varejao wkurwia ludzi sama swoja
fryzura. A jak dodamy do tego latajace lokcie, rzucanie sie na parkiet
po kazda pilke, czy cieszenie sie jak dziecko po kazdej udanej akcji,

I to ma byc powod dla ktorego Vareajo > Lewis?

pzdr

Data: 2009-05-18 05:51:57
Autor: L'e-szczur
On 18 Maj, 14:48, sooobi <soo...@gmail.com> wrote:

> A to jest gdzies punkt sporny?

W punkcie przewaga Cavs:)

A czemu? Skoro zadania Varejao sprowadzaja sie do dobrej obrony, a
zadania Lewisa niemal wylacznie do skutecznego ataku, to jesli Varejao
wywiaze sie ze swoich obowiazkow, to Lewis nie da rady i Cavs beda
mieli przewage na tej pozycji. Przeciez nie napisalem, ze uwazam
Varejao za lepszego zawodnika niz Rysiu.

A gdzies Ty doczytal ze Varejao>Lewis?

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-05-18 06:28:49
Autor: sooobi
On 18 Maj, 14:51, "L'e-szczur" <leszc...@acn.waw.pl> wrote:

> W punkcie przewaga Cavs:)

A czemu? Skoro zadania Varejao sprowadzaja sie do dobrej obrony, a
zadania Lewisa niemal wylacznie do skutecznego ataku,

A napiszmy to inaczej: Zadania Lewisa sprowadzaja sie do skutecznego
ataku a zadania Vareajo niemal wylacznie do dobrej obrony:)

to jesli Varejao
wywiaze sie ze swoich obowiazkow, to Lewis nie da rady

I Ty wierzysz w to ze Vareajo 1 na 1 jest w stanie zatrzymac Lewisa.
Biorac pod uwage zespolowa obrone Cavs pewnie tak sie stanie, ale
indywidualnie nie bardzo.

 i Cavs beda
mieli przewage na tej pozycji.

Jesli Vareajo wywiaze sie ze swoich obowiazkow a Lewis nie wywiaze to
moze sie tak zdarzyc.

pzdr

Data: 2009-05-18 15:46:32
Autor: wiLQ
L'e-szczur napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> [...]

zadania Lewisa niemal wylacznie do skutecznego ataku, to jesli Varejao
wywiaze sie ze swoich obowiazkow, to Lewis nie da rady i Cavs beda

Um, a w ktorym miejscu uwzgledniasz, ze Lewis bedzie glownie gral na
obwodzie, a obrona Varejao najlepiej sie sprawdza pod koszem?

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-05-18 14:12:12
Autor: Tomasz Radko
L'e-szczur pisze:
[...]

A ja nie twierdzę, że mają. Twierdzę jedynie, że grając przeciw Lakers lepiej mieć na PG "parkera" niż "billupsa".

Mozliwe. Ale sukcesy Orlando zaleza wrecz idealnie od ich skutecznosci
w rzutach za 3.

Tym lepiej dla Magic. Grając ze zdecydowanie faworyzowaną drużyną opłaca się podbić wariancję, czasami nawet kosztem wartości oczekiwanej. Co mi z tego, że EXP spadnie z -4 do -6, ważne jest jedynie, żeby wzrosła całka na przedziale <+1, nieskończoność). Rzuty za trzy wariancję zwiększają.

(...)

W sumie mysle, ze Cavs przegraja w tej serii swoj pierwszy mecz w tych
playoffs, ale mysle tez ze bedzie to jeden mecz i Magic zostana
odprawieni z kwitkiem mowiacym 4-1.

Nie sądzę. Z racji trójek Magic są drużyną wysokowariancyjną. Jest to bardzo niekorzystne, gdy gra się z drużynami teoretycznie słabszymi, ale zbawienne, gdy gra się z kimś dużo lepszym. W końcu przy zerowej wariancji Orlando z 76ers i Celtics wygrałoby po 4-0, a z Cavs przegrało 0-4 (zakładając, że HCA=0 - HCA generalnie strasznie bruździ).

Dokładniej: Magic moga spłynąć nawet 4-0, bo trzeba jeszcze uwzględnić efekt SVG, ale to nie będzie ciach, ciach, ciach.

pzdr

TRad

PS Tak na marginesie - niby Lakers męczyli się z Rockets, niby seria była zacięta - ale przecież większośc meczów to były pogromy. Czasami 4-0 może być dużo bardziej zaciętą serią od 4-3.

Data: 2009-05-18 05:41:19
Autor: L'e-szczur
On 18 Maj, 14:12, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
> [...]

A ja nie twierdzę, że mają. Twierdzę jedynie, że grając przeciw Lakers
lepiej mieć na PG "parkera" niż "billupsa".

A w takim wypadku zgoda. Chociaz Billups i tak naszkodzi Lakersom, to
nie bedzie mozna juz tego zwalic na dramatyczna roznice predkosci.

> [...]

z tego, że EXP spadnie z -4 do -6, ważne jest jedynie, żeby wzrosła
całka na przedziale <+1, nieskończoność). Rzuty za trzy wariancję

Zgoda. Tylko trzeba je czasami trafiac. A wiele wskazuje na to, ze nie
bedzie to proste. Lewis i Hedo dali 48% wszystkich trafien za 3
obecnego skladu Magic (Nelsona wylaczam z powodow oczywistych). A to
oni beda kryci przez najlepszych obroncow druzyny przeciwnej.
Zatem Magic powinni jak najlepiej zbierac w ataku, zeby te pudła
przynajmniej czasami dobijac. I tu tkwi ich szansa.
Niby Cavs zbieraja lepiej jako druzyna (52% wszystkich zbiorek dla
Cavs vs 50,5% Magic). Ale Magic zbieraja 25% wlasnych pudeł, podczas
gdy Cavs daja zbierac 24% wszystkich pilek przeciwnikowi w ataku.
W druga strone tez przewazaja Magic. Pozwalaja przeciwnikom tylko na
20% zbiorek w ataku podczas gdy Cavs zbieraja 27% własych nietrafien.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-05-18 15:31:08
Autor: Tomasz Radko
L'e-szczur pisze:
[...]

Odpadną penetracje. Tzn. będzie ich sporo mniej i będą mniej groźne. A to jest najlepsza recepta na Lakers - penetracja i wykorzystanie leniwej rotacji w obronie.

[...]

Aby zwiększyć wariancję? Wystarczy rzucać ich dużo.

Zabawny fakcik, nikt chyba jeszcze o nim nie pisał: trzy drużyny najlepiej broniące trójek w RS to: Cavs, Magic, Lakers.

pzdr

TRad

Data: 2009-05-18 12:43:58
Autor: L'e-szczur
On 18 Maj, 15:31, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
L'e-szczur pisze:

> A w takim wypadku zgoda. Chociaz Billups i tak naszkodzi Lakersom, to
> nie bedzie mozna juz tego zwalic na dramatyczna roznice predkosci.

Odpadną penetracje. Tzn. będzie ich sporo mniej i będą mniej groźne.

Ale i Nuggets mniej polegaja na rzutach za 3. A penetracje moga byc
rownie grozne tylko inaczej beda inicjowane.

A to jest najlepsza recepta na Lakers - penetracja i wykorzystanie leniwej
rotacji w obronie.

Oj to da sie zalatwic. Po prostu zamiast penetracji straight-up trzeba
bedzie wykorzystywac zaslony. Akurat ten aspekt gry bodaj KMart ma
niezle opanowany.

> Zgoda. Tylko trzeba je czasami trafiac.

Aby zwiększyć wariancję? Wystarczy rzucać ich dużo.

O pewnie. Ale chyba chcielibysmy przy okazji mozliwie malo tracic z
wartosci oczekiwanej? Inaczej najlepsza strategia byloby oddawanie
100% rzutow za 3.

Zabawny fakcik, nikt chyba jeszcze o nim nie pisał: trzy drużyny
najlepiej broniące trójek w RS to: Cavs, Magic, Lakers.

Inny zabawny fakcik: Magic i Cavs sa w Top3 ligi pod wzgledem 3PM. W
czubie jest oczywiscie D'Antoni.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-05-18 16:13:40
Autor: wiLQ
[...]

To nie jest najnowszy cytat, ale mniej wiecej to bym tu napisal...
"The unspoken assumption behind deriding Orlando for shooting all the 3s
is that the Magic will lose if the 3s aren't falling.
Let's test that assumption. There were 27 regular-season games this
season in which the Magic made a third of their 3-point attempts or
fewer, and it's already happened four times in the playoffs. Want to
know what the Magic's record is in those 31 games?
Would you believe 19-12? They're 3-1 in the playoffs when they shoot
that badly from distance, including the Game 1 win in Boston; the one
loss was by two points."

> [...]

przebijal sie przez zaslony i nie dawal mu wychodzic na czysta
pozycje, bo pilka i tak bedzie w rekach LBJ'a. Mimo wszystko przewaga

Hmmm, Alston i Mo ofensywnie glownie maja ciskac z czystej pozycji.
Lepiej robi to Mo, ale defensywnie czyz przewaga nie nalezy do Magic?

SG - West vs Pietrus
Wydaje mi sie, ze w tej serii Stan powinien probowac obijac Westa i
Pietrus wydaje sie najlepszym kandydatem do tego zadania.
Przewaga - Cavs.

IMHO Westa bedzie kryl Lee...
A Pietrus bedzie wchodzil z lawki na LeBrona.
 --
pzdr
wiLQ

Data: 2009-05-18 09:43:13
Autor: L'e-szczur
On 18 Maj, 16:13, wiLQ <N...@spam.com> wrote:
> [...]

Would you believe 19-12? They're 3-1 in the playoffs when they shoot
that badly from distance, including the Game 1 win in Boston; the one

Yup. Tez czytalem ten artykul Hollingera. Ale nie pisalem o sukcesach
Magic przeciwko wszystkim przeciwnikom, a konkretnie przeciwko Cavs.

> [...]

Hmmm, Alston i Mo ofensywnie glownie maja ciskac z czystej pozycji.
Lepiej robi to Mo, ale defensywnie czyz przewaga nie nalezy do Magic?

Alston jest lepszym obronca, ale tez znacznie gorszym napastnikiem.
Andre Millera jakos nie mogl za bardzo powstrzymac. Rondo chyba
przegral walke z samym soba. Mysle, ze z Mo bedzie mial duzo
trudniejsze zadanie.

Jest tez taka mozliwosc.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-05-19 22:22:28
Autor: wiLQ
> [...]

Andre Millera jakos nie mogl za bardzo powstrzymac. Rondo chyba
przegral walke z samym soba. Mysle, ze z Mo bedzie mial duzo

Huh? Mo trudniej kryc niz Rondo czy Andre Millera?
 --
pzdr
wiLQ

Data: 2009-05-19 22:52:41
Autor: L'e-szczur
On 19 Maj, 22:22, wiLQ <N...@spam.com> wrote:

> [...]
> trudniejsze zadanie.

Huh? Mo trudniej kryc niz Rondo czy Andre Millera?

W sumie tak - Mo jest po prostu lepszym zawodnikiem ofensywnym niz
Rondel czy Andre Miller.
Poza tym samo to, ze gra bez pilki a LBJ bedzie penetrowal przy kazdej
okazji bedzie "sklanialo" zawodnikow obwodowych do zciesniania obrony,
a to bedzie prosta droga do zostawienia Williamsa bez krycia na
obwodzie.
Cavs graja to do znudzenia przez caly sezon.  Penetracja, podwojenie,
kickout i rzut z 18 stop Ilgauskasa, albo trojka Mo, Westa lub
Szczerbiaka.
Szkoda, ze nie ma (?) statystyki rzutow oddawanych z czystych pozycji,
bo mam wrazenie ze Cavs oddaja ich najwiecej.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-05-21 00:14:37
Autor: wiLQ
> [...]

okazji bedzie "sklanialo" zawodnikow obwodowych do zciesniania obrony,
a to bedzie prosta droga do zostawienia Williamsa bez krycia na

Ale to nie jest argument potwierdzajacy teze o trudnosci krycia Mo ;-)

Wydaje mi sie, ze trudniej sie broni przeciwko wyraznie
szybszemu/wyzszemu niz przeciwko komus bez zadnej wyrozniajacej cechy.

Szkoda, ze nie ma (?) statystyki rzutow oddawanych z czystych pozycji,
bo mam wrazenie ze Cavs oddaja ich najwiecej.

Sa, tylko wez wyrwij je Moreyowi ;-)

--
pzdr
wiLQ