SSD 250 GB - jaki warto obecnie?

Data: 2015-07-03 13:20:05
Autor: szemrany
SSD 250 GB - jaki warto obecnie?
Witam

Planuję pod koniec lipca kupić SSD 250GB, jaki obecnie dysk warto brać pod
uwagę jeśli chcę przeznaczyć na to do 500 zł i oczekuję bezawaryjności
podobnej do Samsungów 8x0 Pro? Innymi słowy powinienem chyba spytać czy jest coś wartego uwagi pomiędzy
Crucialem Mx200 a Samsungiem 850 Pro?

ps. Samsung Evo jakoś mi się źle zakodował w pamięci, czy słusznie?

--
howgh
szemrany

Data: 2015-07-03 13:24:45
Autor: Chris
W dniu 2015-07-03 o 13:20, szemrany pisze:
[...]

SANDISK DYSK SSD ULTRA II 240GB 2.5" SATA 3

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-07-03 14:02:56
Autor: gajowy
SSD 250 GB - jaki warto obecnie?
Użytkownik "szemrany"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:11qwqvk9aoi2p.13br307l7kfjj.dlg@40tude.net...

[...]

==================

Nie piszesz gdzie ten dysk chcesz wÅ‚ożyć (PC, laptop) ale ja polecam TOSHIBA Q SERIES PRO 256 - cienki, 7 mm dysk w dobrej cenie i dobrych osiÄ…gach. Dostaniesz w cenie dysku ewentualnÄ… podkÅ‚adkÄ™ dla gniazda 9 mm oraz dobre i proste oprogramowanie do migracji systemu na dysk SSD.  Tutaj test http://pclab.pl/art58237-77.html, nie musisz siÄ™ nim oczywiÅ›cie sugerować...
Pamiętaj o jednym: komputer musi mieć sata III w przeciwnym razie będziesz miał 50% wydajności,

-- -- g a j o w y

Data: 2015-07-06 12:21:00
Autor: szemrany
SSD 250 GB - jaki warto obecnie?
On Fri, 3 Jul 2015 14:02:56 +0200, gajowy wrote:

Nie piszesz gdzie ten dysk chcesz włożyć (PC, laptop)

Pecet desktopowy

ale ja polecam TOSHIBA Q SERIES PRO 256 - cienki, 7 mm dysk w dobrej cenie i dobrych osiÄ…gach.

Cena 460 zł to nie jest jakaś rewelacja, a w testach ten dysk tyłka nie
urywa mówiąc kolokwialnie.

Dostaniesz w cenie dysku ewentualnÄ… podkÅ‚adkÄ™ dla gniazda 9 mm oraz dobre i proste oprogramowanie do migracji systemu na dysk SSD.

Z kopiowaniem i softwarem nie mam problemu.

Pamiętaj o jednym: komputer musi mieć sata III w przeciwnym razie będziesz miał 50% wydajności,

Wiem, sam pisałem o tym kilka dni temu w innym wątku.

Data: 2015-07-03 18:02:02
Autor: 2late
On 03/07/2015 12:20, szemrany wrote:

ps. Samsung Evo jakoś mi się źle zakodował w pamięci, czy słusznie?

Od poltora roku mam RAID 0 na dwoch EVO 250MB i tak mi sie spodobalo ze dokupilem sobie pol roku temu drugie dwa identyczne i mam 2 x RAID 0.
Zadnych problemow. Polecam.

Data: 2015-07-05 16:52:13
Autor: m4rkiz
"szemrany" <szemrany@offline.off> wrote in message news:11qwqvk9aoi2p.13br307l7kfjj.dlg40tude.net...
ps. Samsung Evo jakoś mi się źle zakodował w pamięci, czy słusznie?

niby tak: http://www.anandtech.com/show/9196/samsung-releases-second-840-evo-fix

ale w praktyce -  mam przekroj samsungow u siebie w roznym sprzecie
(830, 840 pro & evo, 850 pro & evo) i zaden nie sprawial mi zadnych
problemow w normalnym uzytkowaniu

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-07-06 12:14:34
Autor: szemrany
On Sun, 5 Jul 2015 16:52:13 +0200, m4rkiz wrote:

[...]

Że samsungi ogólnie są ok to wiem, sam mam 830, ale akurat Evo
niekoniecznie. Jak długo masz te Evo i jak są używane?

Data: 2015-07-07 21:07:34
Autor: m4rkiz
"szemrany" <szemrany@offline.off> wrote in message news:23r8q4xxzw11.908wznzs62j7$.dlg40tude.net...
Że samsungi ogólnie są ok to wiem, sam mam 830, ale akurat Evo
niekoniecznie.
Jak długo masz te Evo i jak są używane?

840 evo nieco ponad rok w laptopie, 850 evo 4 miesiac w desktopie

byc moze na benchmarkach 840 cos by wyszlo, ale w praktyce nie
zauwazylem zadnego problemu i gdybym nie przeczytal ze jest
to w zyciu bym nie zgadl

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-07-08 16:57:33
Autor: Irokez
W dniu 2015-07-07 o 21:07, m4rkiz pisze:

byc moze na benchmarkach 840 cos by wyszlo, ale w praktyce nie
zauwazylem zadnego problemu i gdybym nie przeczytal ze jest
to w zyciu bym nie zgadl

Jednak dało mi się zauważyć na stacjonarnym komputerze że tak wolniej Windows 7 wstaje niż na początku.
A już po zastosowaniu łaty to się kosmos różnica zrobiła, i już do dziś bez problemów.
Na laptopie to było mniej widoczne, ale sprzęt słabszy.

--
Irokez

Data: 2015-07-08 19:37:35
Autor: z
SSD 250 GB - jaki warto obecnie?
W dniu 2015-07-08 o 16:57, Irokez pisze:
Jednak da³o mi siê zauwa¿yæ na stacjonarnym komputerze ¿e tak wolniej
Windows 7 wstaje ni¿ na pocz±tku.
A ju¿ po zastosowaniu ³aty to siê kosmos ró¿nica zrobi³a, i ju¿ do dzi¶
bez problemów.
Na laptopie to by³o mniej widoczne, ale sprzêt s³abszy.

Te¿ zauwa¿y³em spadek "prêdko¶ci nad¶wietlnej :-)
Teraz dwie sztuki dzia³aj± dobrze.
O dziwo 120 w blaszaku chyba chodzi szybciej ni¿ 240 w laptopie. Przygl±da³em siê w HDTune.

Data: 2015-07-07 07:13:30
Autor: Irokez
[...]

mam 840 Evo sztuk dwie 500GB, jeden w laptopie, drugi w stacjonarce.
Zapinkalają aż miło. Oczywiście wgrane tylko firmware poprawiające ten błąd z wydajnością. Już kupa czasu temu wgrane.

--
Irokez

SSD 250 GB - jaki warto obecnie?