SSD 512GB do laptopa - co polecacie do ok. 350zł

Data: 2018-10-24 22:50:01
Autor: radekp@konto.pl
SSD 512GB do laptopa - co polecacie do ok. 350zł
Wed, 24 Oct 2018 18:10:25 +0200, w <pqq5hi$tgh$1@node1.news.atman.pl>, Chris
<xxx@xxx.xxx> napisał(-a):

W dniu 23.10.2018 o 13:36, radekp@konto.pl pisze:
> Jak w temacie, bo pojęcia nie mam:
> https://www.ceneo.pl/Dyski_SSD/Pojemnosc:512GB;n350.htm

Dołożyć parę złotych i mieć spokój.

https://allegro.pl/dysk-ssd-samsung-500gb-2-5-sata-ssd-860-evo-i7540030682.html?reco_id=f077dc2a-d7a6-11e8-bdb7-000af7f5fff0

Dyski co podałeś to raczej dyski z niskiej półki które padają.

A jaka ich padliwość?
Zamówiłem Silicona -- 3 lata gwarancji to i tak dłużej niż ten starszawy laptop
wytrzyma.

Data: 2018-10-29 23:48:03
Autor: ń
SSD 512GB do laptopa - co polecacie do ok. 350zł
Samsung EVO 860 512GB na morele net dziś 359,- zł.
Samsung powinien udzielać 5 lat gwarancji (nie wiem jak to konkretnie realizuje w Polsce).
Inna sprawa, że za te pieniądze można kupić HDD 3TB-4TB i wyśmiewać brak miejsca.

Data: 2018-10-30 09:31:42
Autor: Chris
W dniu 2018-10-29 o 23:48, ń pisze:
Inna sprawa, że za te pieniądze można kupić HDD 3TB-4TB i wyśmiewać brak
miejsca.

2.5" do laptopa? ciekawe ...

--
Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

Data: 2018-10-30 08:46:10
Autor: Marcin Debowski
On 2018-10-30, Chris <xxx@xxx.com> wrote:
W dniu 2018-10-29 o 23:48, ń pisze:
Inna sprawa, że za te pieniądze można kupić HDD 3TB-4TB i wyśmiewać brak
miejsca.

2.5" do laptopa? ciekawe ...

Owszem. Jest już sporo takich. Zarzuć Goglu 2.5" 3TB.

Np. https://www.newegg.com/global/pl-en/Product/Product.aspx?Item=N82E16822179106

Inna rzecz, że zdecydowanie nie do każdego laptopa.

--
Marcin

Data: 2018-10-30 10:03:01
Autor: Chris
W dniu 2018-10-30 o 09:46, Marcin Debowski pisze:
On 2018-10-30, Chris <xxx@xxx.com> wrote:
[...]

15mm, zdecydowanie do wybranych, większość ma 7-10mm

Data: 2018-10-30 10:05:30
Autor: ń
SSD 512GB do laptopa - co polecacie do ok. 350zł
Do serwerka plików.
Po co tyle do laptopa?
2TB (np. WD serii chyba Blue) były od wieków.

Data: 2018-10-30 10:14:46
Autor: Chris
W dniu 2018-10-30 o 10:05, ń pisze:
Do serwerka plików.
Po co tyle do laptopa?
2TB (np. WD serii chyba Blue) były od wieków.

4TB może być też do konsoli PS4, wtedy możesz mieć full gier cyfrowych na dysku bez potrzeby ciągłych instalacji.

Data: 2018-10-30 11:16:02
Autor: ń
SSD 512GB do laptopa - co polecacie do ok. 350zł
Ludzie kupują zewnętrzne przenośne dyski 3TB-4TB i przekładają, taniej wychodzi niż goły dysk.
Taki 3TB HDD wyjdzie podobnie cenowo co 512GB SSD.

-- -- -
4TB może być też do konsoli PS4

Data: 2018-10-30 11:22:28
Autor: Chris
W dniu 2018-10-30 o 11:16, ń pisze:
Ludzie kupują zewnętrzne przenośne dyski 3TB-4TB i przekładają, taniej
wychodzi niż goły dysk.

O ile jest w obudowie dysk a nie dysk z osobną elektroniką.

Data: 2018-10-30 11:50:07
Autor: Marcin Debowski
On 2018-10-30, Chris <xxx@xxx.com> wrote:
W dniu 2018-10-30 o 11:16, ń pisze:
Ludzie kupują zewnętrzne przenośne dyski 3TB-4TB i przekładają, taniej
wychodzi niż goły dysk.

O ile jest w obudowie dysk a nie dysk z osobną elektroniką.

Albo dysk bezpośrednio przyspawany do przejściówki na usb. Zdaje się albo Samsung albo Seagate mieli takie. Zero złacza SATA.

--
Marcin

Data: 2018-10-30 13:06:15
Autor: Chris
W dniu 2018-10-30 o 12:50, Marcin Debowski pisze:
On 2018-10-30, Chris <xxx@xxx.com> wrote:
[...]

Samsung to Seagate ale masz rację, o ile pamiętam to właśnie oni tak mieli.

Data: 2018-10-30 13:46:41
Autor: ń
SSD 512GB do laptopa - co polecacie do ok. 350zł
Takie rzeczy trzeba wyczytać w komentarzach klientów na amazon.com

-- -- -
O ile jest w obudowie dysk a nie dysk z osobną elektroniką.

Data: 2018-10-30 11:24:13
Autor: Chris
SSD 512GB do laptopa - co polecacie do ok. 350zł
W dniu 2018-10-30 o 11:16, ń pisze:
Ludzie kupują zewnętrzne przenośne dyski 3TB-4TB i przekładają, taniej
wychodzi niż goły dysk.

Ja np. zrobiłem odwrotnie, z PS4 zabrałem dysk 500GB i wsadziłem do laptopa a 1TB z laptopa wsadziłem do PS4.

Data: 2018-10-30 11:45:00
Autor: radekp@konto.pl
SSD 512GB do laptopa - co polecacie do ok. 350zł
Tue, 30 Oct 2018 11:24:13 +0100, w <pr9bg8$ksm$2@node1.news.atman.pl>, Chris
<xxx@xxx.com> napisał(-a):

> [...]

Ja np. zrobiłem odwrotnie, z PS4 zabrałem dysk 500GB i wsadziłem do laptopa a 1TB z laptopa wsadziłem do PS4.

Nie ma z tym żadnych problemów?
Zwykła śrubkologia?

Dane skopiuje jakiś partition copier czy wystarczy po plikach?

Data: 2018-10-30 12:18:57
Autor: Chris
<xxx@xxx.com> napisał(-a):

[...]

Jeśli pytasz o PS4 to wystarczy zdjąć plastikową osłonę i odkręcić 1 śrubkę mocującą sanki do dysku, potem 4 śrubki od dysku, zamieniasz i już.

Dane skopiuje jakiś partition copier czy wystarczy po plikach?

Co do reszty to nowy dysk w PS4 musi być zainicjowany od zera więc tracisz wszytko co na nim miałeś, ALE gry masz w bibliotece więc po prostu tylko czas na powtórną instalację tego co chcesz.

Swoje dane można zgrać na flasha po USB, opis masz na oficjalnej stronie Playstation. Ja mam taką Seria CUH-1200

https://www.playstation.com/pl-pl/get-help/help-library/system-- -hardware/storage-- -data/upgrade-playstation-4-hdd/

Data: 2018-10-30 13:40:03
Autor: radekp@konto.pl
SSD 512GB do laptopa - co polecacie do ok. 350zł
Tue, 30 Oct 2018 12:18:57 +0100, w <pr9emt$g7q$1@node2.news.atman.pl>, Chris
<xxx@xxx.com> napisał(-a):

[...]

Mam PS4 Pro -- o ile to ma znaczenie.

Data: 2018-10-30 14:45:57
Autor: Chris
<xxx@xxx.com> napisał(-a):

[...]

Masz podane w linku, i tak jako pierwsze jest PS4 PRO.

Data: 2018-10-30 19:04:27
Autor: radekp@konto.pl
SSD 512GB do laptopa - co polecacie do ok. 350zł
Tue, 30 Oct 2018 14:45:57 +0100, w <pr9nah$14r$1@node1.news.atman.pl>, Chris
<xxx@xxx.com> napisał(-a):

W dniu 2018-10-30 o 13:40, radekp@konto.pl pisze:

> Mam PS4 Pro -- o ile to ma znaczenie.

Masz podane w linku, i tak jako pierwsze jest PS4 PRO.

Dzięki. Na razie nie potrzebuję, ale warto wiedzieć.

SSD 512GB do laptopa - co polecacie do ok. 350zł