SSD: IDE i SATA - nieuczciwa różnica?

Data: 2009-07-21 08:28:13
Autor: Alojzy Zakalec
SSD: IDE i SATA - nieuczciwa różnica?
Dlaczego kiedy są analogiczne 2 modele dysków SSD z których jeden SATA
a drugi to IDE tak bardzo się różnią prędkością, choć są w identycznej
cenie.
Np. Transcend:

1.) IDE
TS32GSSD25-M
Read up to 66MB/s, Write up to 47MB/s (32GB)http://www.memoryc.com/storage/solidstatedisk/transcend32gbinternalss...

2.) SATA
TS32GSSD25S-M
Read up to 150MB/sec, Write up to 90MB/sechttp://www.memoryc.com/storage/solidstatedisk/transcend32gbsatassd.html

Jak to wyjaśnić? Przecież gdyby one rzeczywiście były identyczne w
środku to tylko interfejs IDE ograniczałby, więc powinno by być: Read
100MB/sec (lub <130MBs przy ATA130), Write up to 90MB/sec

O, widać że nie tylko ja zauważyłem ten problem:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=227345

Ale wyjaśnione jest tam, że takie SSD IDE jak Transcend są natywnie
SATA lecz z przejściówką wewnątrz, która BEZSENSOWNIE limituje
transfer.

Natomiast np. MTRON jest natywnie IDE więc w wersji zarówno SATA jaki
i PATA ma 100/100 MB/s (r/w) NIEKŁAMANE!!!

SSD: IDE i SATA - nieuczciwa różnica?