SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

Data: 2012-08-16 11:31:01
Autor: Michal
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Niewątpliwie zaletą SSD Intela z serii 520 jest 5 lat gwarancji producenta, co jest IMHO ważne zwłaszcza przy tak zawodnej technologii jak dyski SSD (tu na szczęśce jeszcze 25 nm synchroniczne kości).

Zakup planowany na miejscu raczej w jednej z mniejszych, specjalizowanych firm komputerowych. I tu problem - jak się ma pecha, to taka firma za parę miesięcy może nie istnieć, nie mówiąc już o perspektywie 5 lat. Wczytując się w sieci w opisy realizacji gwarancji Intela na CPU >2 lata, a przed upływem 3 producenta wnioskuję że te
5 lat gwaracji producenta na SSD to jest w PL dla konsumenta warte tyle, co nic - w tak niecywilizowanym kraju intel ma w *d klienta detalicznego i jeśli SSD padnie, a firma zwinie się/po 2 latach  nie będzie zainteresowana realizacją gwarancji - zostaje się z niczym. Mylę się?

Jeśli to co opisałem wyżej jest zgodne z prawdą wracam do pierwotnej koncepcji SSD samsunga - na sam system, więc wystarczy 64GB i będzie zasadniczo głównie odczyt - tu 830 samsunga spisują się znacznie lepiej niż dowolne SSD małej pojemności na Sandforce 2281 w trybie 2/4 kanałowym. Problem jest taki, że z tego co widzę kupić SSD Samsunga 64GB na miejscu w Wawie to jest spory problem - przy GUSie i mawet na Batorego w weekend praktycznie wszyscy mają tylko OCZ, ew. Adata, jak trafi się pojedynczy SSD Samsunga to min. 128 GB w cenie > 500 zł - na sam system ciut drogo i za duża pojemność. Który sklep w Wawie ma SSD samsunga w dobre cenie i pojemnośći 64 GB - porównywrki zwracają sklepy sieciowe :/

--
/MB

Data: 2012-08-16 11:54:36
Autor: JoteR
"Michal" napisał:

[...]

Mały Jasio wtyka palec między drzwi (a nuż nie przytrzaśnie), duży Jasio kupuje w jakichś z góry podejrzanych sklepikach (a nuż się nie zwiną?) lub na - za przeproszeniem - Allegro (a nuż coś przyślą?). A mówią, że instynkt samozachowawczy wyrabia się z wiekiem.

JoteR

Data: 2012-08-16 13:00:56
Autor: Marx
On 16.08.2012 11:54, JoteR wrote:
"Michal" napisał:

[...]

no to mu pomogłeś
Marx

Data: 2012-08-16 15:20:22
Autor: Imię i nazwisko
"Michal" napisał:

[...]

standardowo przytrolowal bo nie zrozumial tekstu.

Data: 2012-08-16 19:03:00
Autor: JoteR
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
"Marx" napisał:

no to mu pomogłeś

Tak, jeśli wątkopodawca ponownie rozważy sens zakupu w miejscu, co do którego ma podejrzenia takie, jakie sam wszak opisał, to będę uważał, że mu pomogłem. W odróżnieniu od trolli, które czują się w obowiązku zacytować całość dyskusji po to tylko, żeby na końcu dopisać 1 (słownie: jedno) głupawe zdanie.

JoteR

Data: 2012-08-17 00:49:45
Autor: JaromirD
JoteR wrote:

Mały Jasio wtyka palec między drzwi (a nuż nie przytrzaśnie),

To nie tak. Mały Jasio wtyka palec między drzwi bo:
- chce sprawdzić, czy rzeczywiście przytrzaśnie
- chce sprawdzić, czy rzeczywiscie będzie boleć jak przytrzaśnie
- chce sprawdzić, czy rodzice na poważnie zakazali
- i jeszcze kilka innych by się znalazło.
I takie zachowanie Jasia nie ma absolutnie nic wspólnego z jego brakiem inteligencji, posłuszeństwa, pomyślunku, itp. Dzieci po prostu z natury tak działają. Co z kolei bardzo denerwuje dorosłych.

Data: 2012-08-18 02:40:16
Autor: Santana
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

Uytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisa w wiadomoci news:k0ig17$psj$1inews.gazeta.pl...
"Michal" napisa:

Zakup planowany na miejscu raczej w jednej z mniejszych, specjalizowanych firm komputerowych. I tu problem - jak
si ma pecha, to taka firma za par miesicy moe nie istnie,
[...] i jeli SSD padnie, a firma zwinie si/po 2 latach  nie bdzie zainteresowana realizacj gwarancji - zostaje si z niczym.

May Jasio wtyka palec midzy drzwi (a nu nie przytrzanie), duy Jasio kupuje w jakich z gry podejrzanych sklepikach (a nu si nie zwin?) lub na - za przeproszeniem - Allegro (a nu co przyl?).

No patrz, od 11 lat kupuj i zawsze (sic!) przysyaj. Moe Ty, po prostu, pierdoa jeste ? :)

Data: 2012-08-16 15:18:29
Autor: Imię i nazwisko
W dniu 16-08-2012 11:31, Michal pisze:
Niewątpliwie zaletą SSD Intela z serii 520 jest 5 lat gwarancji
producenta, co jest IMHO ważne zwłaszcza przy tak zawodnej technologii
jak dyski SSD (tu na szczęśce jeszcze 25 nm synchroniczne kości).

powiem tak: jak nie chcesz byc wyruchany przez polskich pseudo sprzedawcow/hurtownie itp, to RMA rob bezposrednio przez intela (na www) i wysylaj do nich. najdalej po 10 dniach dostaniesz nowy/naprawiony egzemplarz.
przetestowane na dyskach (nie ssd) seagate i samsung. nie wiem gdzie sobie zyczy odsylac sprzet intel, ale w przypadku w/w sprzet wysyla sie do wawy.

Data: 2012-08-16 17:01:34
Autor: chochlik_drukarski

Użytkownik "Imię i nazwisko" <e-mail@e-mail.com> napisał w wiadomości news:k0is6l$kjt$1mx1.internetia.pl...
[...]

Intel naprawia dyski seagate i samsung?

A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii i rozmowa
wyglądała tak:

Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na gwarancji
reklamować bezpośrednio u Państwa ?
Oni: Nie, spierdalaj

Data: 2012-08-16 17:34:55
Autor: Przemysaw Ryk
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Dnia Thu, 16 Aug 2012 17:01:34 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):

(ciach…)
[...]

A jakąś podstawę podano?

[ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie.  ]
[                                                    (Tadeusz Kochanowicz) ]

Data: 2012-08-16 18:02:24
Autor: chochlik_drukarski

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości news:13eh1jbxfe2r0.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

"Takie mamy zasady. Proszę udać się do sklepu w którym kupił Pan dysk. Czy mogę
jeszcze w czymś pomóc?"

Data: 2012-08-16 18:14:53
Autor: Przemysaw Ryk
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Dnia Thu, 16 Aug 2012 18:02:24 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):

(ciach…)
[...]

Wiesz - mnie kiedyś Orange też próbowało wmówić, że podpisana przez nich
umowa cesji jest nieważna, bo „na naszej stronie jest zapis, że takiej
operacji można dokonać minimum pół roku po podpisaniu umowy na warunkach
promocyjnych”. Ja mało zajadów za śmiechu nie dostałem, a znajomemu
prawnikowi oczy się od razu świeciły.

Rozumiem (trochę) sytuację, w której odsyłają Cię do producenta kupionego
notebooka - bo np. dyski w tym kanale dystrybucyjnym mogą mieć inne warunki
gwarancji. W sytuacji, w której idziesz do sklepu, kupujesz dysk, dysk pada
i przedstawicielstwo / serwis producenta Cię olewa? Na jakiej podstawie
prawnej?

Nie, żebym oblatany na wszystkie strony w prawie był - po prostu ciekawość
moja. Ja w każdym razie na tekst „takie mamy zasady” wypaliłbym, że ja też
mam swoje zasady - m.in. sprzęt padnięty oddaję bezpośrednio do serwisu
producenta…

Data: 2012-08-16 18:45:59
Autor: chochlik_drukarski

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości news:sxcec8l8r5nd.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

Pewnie na takiej, że oni nie mają ze mną żadnej umowy, w żaden sposób
nie zobowiązali się tego ze mną załatwiać oraz żaden przepis polskiego
prawa im tego nie nakazuje. Czyli pozostaje dobra wola której w tej sytuacji
najwyraźniej nie mają.

[...]

Też zupełnie nie jestem oblatany ale tym tematem się interesuje i nie spotkałem
się do tej pory z niczym czym można by się w tej sytuacji podeprzeć. Jeśli
ktoś zna przepis mówiący o tym, że producent/dystrybutor/ktokolwiek kto
nie jest bezpośrednim sprzedawcą w stosunku do mnie coś musi to chętnie
przeczytam.

Data: 2012-08-16 22:44:52
Autor: Przemysaw Ryk
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Dnia Thu, 16 Aug 2012 18:45:59 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):

Dnia Thu, 16 Aug 2012 18:02:24 +0200, chochlik_drukarski napisał(a): Rozumiem (trochę) sytuację, w której odsyłają Cię do producenta
[...]

Coś mi się tak kojarzy, że w sytuacji nabywcy indywidualnego - gwarancja
producenta to jedno, rękojmia - to drugie. Niech mnie ktoś poprawi - bardzo
proszę - jeżeli się mylę.

[...]

Ja się szarpałem odnośnie telefonu - konkretnie Nokii E52. Aparat kupiony w
sklepie w Krakowie, padał regularnie (zwis totalny, nie dało się uruchomić).
Trochę się naszarpałem - pocztątkowo z serwisem Nokii, a potem sprzedawcą, o
wymianę na sprawny egzemplarz. W końcu się udało. Chcesz szczegóły -
podrzucę adres bloga, gdzie to zostało detalicznie opisane.

Data: 2012-08-17 07:01:02
Autor: januszek
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Przemysław Ryk napisa?(a):

Coś mi się tak kojarzy, że w sytuacji nabywcy indywidualnego - gwarancja
producenta to jedno, rękojmia - to drugie. Niech mnie ktoś poprawi - bardzo
proszę - jeżeli się mylę.

Gwarancja to jedno. Postanowienia umowy gwarancyjnej są na stronach intela. Jeżeli nabywca jest konsumentem a sprzedawca przedsiębiorcą to niezależnie od gwarancji ma zastosowanie tzw "niezgodność towaru z umową". Jeżeli sprzedawca nie jest przedsiębiorcą (i/lub nabywca nie jest konsumentem) zastosowanie ma rękojmia z KC

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-08-17 09:37:15
Autor: Michal
W dniu 2012-08-16 22:44, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Niestety źle Ci się wydaje. Rekojmia w obrocie konsumenckim nie istnieje w PL już blisko 10 lat, w profesjonalnym występuje szczątkowo, bo najczęściej się ją wyłacza, zresztą zarowno rękojmia jak i obencna ustawowa zgodność z umową łaczy konsumenta tylko na linii konsument-bezpośredni sprzedawca, a regres w stosunku do poprzednich sprzedawców dotyczy tylko sprzedawcy.

Pytam o gwarancję, bo naczytałem się jak intel zlewa RMA od konsumentów - wymaga przesłąnia go przez resellera. To że u seagate i samsunga sprawdza się w razie "godziny W" numer seryjny, wypełnia RMA i wysyła dysk wiepm - z 10 lat temu sam to przerabiałem. Kolejny plus samsunga vs intel w PL.

A co do kupowania w małych sklepach - nie lubię kupować części komputerowych w saturnach / MM itp - zresztą mają one ich mały wybór i ceny z kosmosu (głupi kabel usb po 70 zł itp?). Większość sklepów w przejściach przy GUS istnieje kilkanaście lat, wygodne jest że jest ich sporo w jednym miejscu, więc odpada jeżdżenie po calym mieście za duperelami, więc opowieści o Jasiu można sobie w buty wsadzić.
Ostrożności jednak nigdy za wiele.

--
/MB

Data: 2012-08-17 13:24:50
Autor: Przemysaw Ryk
Dnia Fri, 17 Aug 2012 09:37:15 +0200, Michal napisał(a):

[...]

OK - my fault, dzięki za sprostowanie.

Inna sprawa, że można się w niezłą kołomyję wkręcić. Przykład przerabiany na
własnym tyłku (tyle, że ja nie odpuściłem) - padł telefon. Kupiony w
Krakowie, mieszkam w Wawie. Sprawdzenie, najbliższy punkt Nokia Care
niedaleko ode mnie, zaniosłem. I nosiłem go tak ładnych kilka razy, w
międzyczasie wymieniono mi dwa razy całą płytę główną słuchawki. Potem - gdy
już mnie szlag jasny trafił - zaczęła się zabawa. Nokia twierdziła: dochodź
sobie pan wymiany telefonu u sprzedawcy, sprzedawca twierdził: wymienił pan
płytę główną w serwisie producenta, to już nie jest telefon, który
sprzedaliśmy, dochodź pan wymiany u Nokii…

[...]

Z serwisem Samsunga też mam pozytywne doświadczenia, odnośnie dysków.
Kupowałem w ProLine, gdzieś mi wcięło papierkologię (faktura). Wysłałem
bezpośrednio do Samsunga - bez problemów wymienili. Western Digital raz
wymienił, raz stwierdził, że dysk z serii sprzedanej producentowi laptopa
(prawda) i żeby się dopominać naprawy / wymiany tą drogą.

[...]

Tu też istnieją dwie strony medalu. Zdarza się, że mały sklep się weźmie i
zwinie szybko. Zdarza się, że istnieje latami. Często jednak duża sieć ma
tak poronione procedury rozwiązywania napraw / reklamacji, że człowiekowi
piana na twarz zaczyna wychodzić. Mały sklep może się wykazać większą
elastycznością. Coś za coś, jak to mawiają. :D

Data: 2012-08-17 13:55:56
Autor: Michal
W dniu 2012-08-17 13:24, Przemysław Ryk pisze:

OK - my fault, dzięki za sprostowanie.

Nie przejmuj się - całkiem sporo sprzedawców, pomimo zawodowego charakteru, też jeszcze nie zauważyło zmiany ;)

[...]

Z praktyki - jak zaczynają się takie jazdy z odbijaniem konsmenta jak piłeczki szkoda nerwów i warto załatwiać sprawę przez lokalnego rzewcznika konsumentów. Zazwyczaj od razu zmienia się podejście, zwłaszcza operatora. Te przypadki z którymi miałem styczność kończyły się wymianą i przeprosinami.

[...]

Dzięki za potwwierdzenie. Czyli plany SSD intela przez podejście PL oddziału skreślnone. W sumie OK, bo w tej chwili mam w konfigu 4 raidowe HDD mechaniczne Samsunga - SDD na system ładnie będzie się z nimi komponował, a norton ghost 15 też się przyda.
O ile gwarancja na mechaniczne po przejęciu przez seagate trochę mnie martwi, tak przy SSD nie powinno być problemu.

BTW:
64 GB SSD samsunga jest wyraźnie wolniejszy, ale zwłaszcza w zapisie, odczyt jest zbliżony. Tyle mi wystarczy na system, będzie to głównie odczyt, ale czy warto dopłacić te 200+ zł do 128 GB? Odczuwa się różnicę jako dysk systemowy z głównie odczytem vs SSD 830 64 GB?

[...]

Wiem. Dlatego drążę temat gwarancji producenta. Ponadto w dużych sieciach drażni mnie niekompetencja albo zapominanie 5 min po kupnie o obsłudze klienta. Nie kwestionuję, że w sieciach pracują rónież wybitni fachowcy od sprzętu, ale przynajmniej ja miałem pecha że trafiam na nawijających na uszy papkę, którą usłyszeli chyba na szkoleniach.

--
/MB

Data: 2012-08-17 14:01:28
Autor: Chris
W dniu 2012-08-17 13:55, Michal pisze:

O ile gwarancja na mechaniczne po przejęciu przez seagate trochę mnie
martwi, tak przy SSD nie powinno być problemu.

Na razie awaryjność Intela i Samsunga jeśli chodzi o SSD jest mniej więcej taka sama czyli prawie zerowa. Jedne z najlepszych dysków.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-08-17 15:04:50
Autor: Przemysaw Ryk
Dnia Fri, 17 Aug 2012 13:55:56 +0200, Michal napisał(a):

OK - my fault, dzięki za sprostowanie.
Nie przejmuj się - całkiem sporo sprzedawców, pomimo zawodowego charakteru, też jeszcze nie zauważyło zmiany ;)

Ja generalnie o tym cały czas pamiętam, a jednak co chwilę mi to umyka. ;D

[...]

To nie był telefon kupiony u operatora, tylko po prostu - w sklepie.
Szarpałem się z tym - jak policzyłem - około 300 dni, pisma leciały m.in. do
rzecznika praw konsumenta, opisałem całą sytuację na swoim blogu (chcesz, to
Ci linka podrzucę - uprzedzam, że jest co czytać ;D), forum PCLab.pl i forum
użytkowników Nokii E51 i E52. Koniec końców uzyskałem to co chciałem, ale
zachowanie sklepu komoorki.pl chyba po kres moich dni będę pokazywał, jako
przykład tego, jak _nie należy_ postępować z klientem.

[...]

Dzięki za potwwierdzenie.

Uwaga - odnośnie zakupu dysku Samsunga w Proline - sytuacja sprzed dwóch
lat, dotyczyła 2,5" dysku HDD. :)

[...]

Powiem Ci szczerze, że kumpel kupił (po mojej namowie) SSD właśnie Samsunga
z serii 830 (128GB). Ghost mnie spienił - żeby w obecnych czasach kombinować
jak koń pod górę, żeby sobie przygotować z nim bootowalnego pendrive'a?
Pierdzielę taki interes - wolę Acronisowi zapłacić.

[...]

Powiem wprost - nie wiem. Z SSD do czynienia mam rzadko. W tych sytuacjach,
w których ktoś się uparł, że SSD mieć musi (ja na razie gonię system na
dwóch HDD w RAID0 i sobie chwalę) najczęściej dochodziło do zakupu
jednostki, mającej tak ze 128GB. Po prostu - takie zastosowania, taka ilość
oprogramowania, że system plus soft na 64GB miałby ciasno.

[...]

Ot ciekawostka z jedną dużą firmą z Poznania. Przysłali mi swego czasu nie
tą płytę główną, co zamawiana. Nie ten producent, nie ta podstawka pod
procesor. Pierwszy opad szczęki: mam to zgłaszać jako reklamację odnośnie
wadliwego / uszkodzonego sprzętu. Wypełnianie RMA, odsyłka i - uwaga - dwa
tygodnie na ROZPATRZENIE mojej reklamacji. Mało mnie szlag nie trafił.
Później prowadząca moją sprawę handlowiec nie raczyła odpowiadać na maile,
ani odbierać telefonów. Nnoo cóż… Po tygodniu takiej zabawy wysłałem
kolejnego maila - z kopią do wszystkich członków zarządu owej firmy. Skutek?
Po 15 minutach miałem odpowiedź…

Zderza mi się to cały czas z inną sytuacją - armadamusicshop.com. Zamawiałem
dwa komplety breloczków, każdy wyceniony na oszałamiającą kwotę 22€
(https://www.armadamusicshop.com/#pagenumber=1;Subtitle=Filtered%20by%20artist%3A%20ASOT500%20Character%20Keychains;page=CatalogPage;cachedMaxAge=120;pagesize=20;cmd=sp_XCatalog;artist=ASOT500%20Character%20Keychains).
W jednym z przysłanych kompletów komuś się coś pomyliło i miałem dwie
„niebieskie” postacie zamiast, jednej z pomarańczowymi dekoracjami. Mail
wysłany w piątek o 21-wszej doczekał się odpowiedzi po 10 minutach,
pośmialiśmy się z sytuacji, wymieniliśmy parę maili z opowieściami drugiego
rzędu o pierdołach, gdyż sprawa załatwiona była w 3 minuty i wszyscy byli
uśmiechnięci…

Data: 2012-08-20 03:48:51
Autor: Padre
[...]

Kupiłem ostatnio w sklepie internetowym avans.pl notebook Samsunga, w ofercie 4GB RAM, na fakturze 4GB RAM, w komputerze 2GB i ślady wkrętaka na śrubie niezaplombowanej pokrywki pamięci. Konsultant telefoniczny zaleca wysłanie do serwisu Samsunga, w zasadzie mogę też wypełnić zgłoszenie usterki i wysłać do nich ale wysłać trzeba kompletny a na fakturze jest 4GB...

Kupiłem swego czasu palmtopa Texas Instruments, używanego, od prywatnej osoby. Brak rysika, pokrywki ekranu i stacji dokującej. Piszę maila do najbliższego serwisu TI w Holandii pytanie o możliwość zakupu i oczywiście cenę tych części, miła pani odpisuje mi, że nie ma możliwości zakupu tych elementów z wysyłką do polski ale jeśli nie przeszkadza mi, że będą bez opakowań i mogą mieć delikatne ślady używania to mam im przesłać adres to mi je wyślą gratis. I wysłali...

Data: 2012-08-20 03:57:51
Autor: Padre
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

Kupiłem ostatnio w sklepie internetowym avans.pl notebook Samsunga

warto dodać, że zamówiony i odbierany był w sklepie Avans ale jak się okazało to sklep Avans w sklepie internetowym Avans zamawia "grzecznościowo" w imieniu klienta (trzeba i tak zapłacić koszt przesyłki) ale w reklamacji nie pośredniczy bo nie jest sprzedawcą. Sklep avans.pl i placówki detaliczne Avans ponoć są odrębnymi firmami choć logo nie wskazuje na tylko zbieżność nazwy...

Data: 2012-09-16 04:42:43
Autor: Corran
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Kupiem swego czasu palmtopa Texas Instruments, uywanego, od prywatnej osoby. Brak rysika, pokrywki ekranu i stacji dokujcej. Pisz maila do najbliszego serwisu TI w Holandii pytanie o moliwo zakupu i oczywicie cen tych czci, mia pani odpisuje mi, e nie ma moliwoci zakupu tych elementw z wysyk do polski ale jeli nie przeszkadza mi, e bd bez opakowa i mog mie delikatne lady uywania to mam im przesa adres to mi je wyl gratis. I wysali...

Dorzuc moj histori.

Dobrych par lat temu kupiem w Komputronik.pl pyt gwn Epox (pod Athlona XP) z gwarancj chyb 3 lata. Po ok 2 latach pada, wysaem poczekaem chyba z miesic i wrcia nowa z now gwarancj. Po kolejnych ponad 2 latach pyta znw pada wysaem. Po ok tygodniu, skontaktowa si ze mn kto z serwisu piszc i nie maj moliwoci wymiany pyty na identyczn ze wzgldu na to i jest to stary model i pytali czy chciaem moe wybra inn konstrukcj o podobnych parametrach ich oferty na stronie. Odpisaem i nie ma tam ju adnej konstrukcji o podobnych parametrach (nic pod Socket A). Pan mi grzecznie odpisa i w takim razie zwrc mi ca sum jak zapaciem za pyt ponad 4 lata temu!!!

Ja wiem, e komputronik jest drogi, ale maj we mnie klienta. Wol dopaci te 10% by potem mie spokj. Jeden warunek: kupowa w centrali przez internet!

W miecie z ktrego pochodz otworzono w nowej galerii placwk Komputronika, kupiem tam dysk twardy 2 TB (zaapaem si tu przed powodzi). Dysk pad po 2 miesicach. Okazao si e "nowy" komputronik to tak naprawd stara lokalna firma komputerowa znana z krtactw, 3 miesice si mczyem z dupkami zanim w ogle askawie przesali dysk do centrali (!!!). Po ponad 4 dostaem nowy dysk z powrotem.

Data: 2012-09-17 18:43:48
Autor: Przemysaw Ryk
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Dnia Sun, 16 Sep 2012 04:42:43 -0700 (PDT), Corran napisał(a):

(ciach…)
Ja wiem, że komputronik jest drogi, ale mają we mnie klienta. Wolę
dopłacić te 10% by potem mieć spokój. Jeden warunek: kupować w centrali
przez internet! W mieście z którego pochodzę otworzono w nowej galerii placówkę
Komputronika, kupiłem tam dysk twardy 2 TB (załapałem się tuż przed
powodzią). Dysk padł po 2 miesiącach. Okazało się że "nowy" komputronik
to tak naprawdę stara lokalna firma komputerowa znana z krętactw, 3
miesiące się męczyłem z dupkami zanim w ogóle łaskawie przesłali dysk do
centrali (!!!). Po ponad 4 dostałem nowy dysk z powrotem.

To w końcu polecasz Komputronika, czy nie? :)

[ Nie ma układów między lwami, a ludźmi,                                   ]
[ wilki i jagnięta nie żyją w zgodzie.                             (Homer) ]

Data: 2012-09-21 09:19:05
Autor: Corran
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
W dniu poniedziaek, 17 wrzenia 2012 18:43:54 UTC+2 uytkownik Przemysaw Ryk napisa:

To w kocu polecasz Komputronika, czy nie? :)

Chyba wyranie napisaem, sklep internetowy/centrale tak, sklepy pod mark Komputronik - moe by rnie, bo to oddzielne firmy ktrym dua firma brand uycza.

Data: 2012-09-21 19:03:02
Autor: Przemysaw Ryk
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Dnia Fri, 21 Sep 2012 09:19:05 -0700 (PDT), Corran napisa(a):

To w kocu polecasz Komputronika, czy nie? :)

Chyba wyranie napisaem, sklep internetowy/centrale tak, sklepy pod mark
Komputronik - moe by rnie, bo to oddzielne firmy ktrym dua firma
brand uycza.

U mnie sklep internetowy/centrala podpada o jeden raz za duo niestety.
Moe teraz si co poprawio, ale nie kupuj w tej firmie rzeczy droszych
ni 100-150 PLN.

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Lepiej raz na p roku myle o lubie, ni raz w tygodniu o rozwodzie.  ]

Data: 2012-09-25 04:08:34
Autor: Corran
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
W dniu pitek, 21 wrzenia 2012 19:07:30 UTC+2 uytkownik Przemysaw Ryk napisa:

Moesz napisa co wicej?

Data: 2012-09-25 15:05:36
Autor: Przemysaw Ryk
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Dnia Tue, 25 Sep 2012 04:08:34 -0700 (PDT), Corran napisa(a):

[...]

Wklep moje imi i nazwisko oraz nazw Komputronik w Google - na pewno
znajdziesz. Jak pisaem - sparzyem si o jeden raz za duo i nie ryzykuj
powaniejszych zakupw. Moe teraz si poprawio.

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Jak to mwi daltonici: ycie jest jak tcza - raz biae, raz czarne... ]

Data: 2012-09-25 08:47:41
Autor: Corran
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
W dniu wtorek, 25 wrzenia 2012 15:11:07 UTC+2 uytkownik Przemysaw Ryk napisa:

Wklep moje imi i nazwisko oraz nazw Komputronik w Google - na pewno

znajdziesz. Jak pisaem - sparzyem si o jeden raz za duo i nie ryzykuj

powaniejszych zakupw. Moe teraz si poprawio.

Chodzi o zakupy sprzed 6 lat? Fakt e handlowiec nie za ciekawy ale czy to wina firmy? Ja patrze na to tak... Nie jest to firma "z urzdu" wredna dla kupujcego (zwaszcza jak ju kupi). Dobry przykad to proline ktry (fakt e lata temu) zmieni nazw i waciciela i przesta respektowa gwarancje na produkty sprzedane przez poprzednika. To jest wredne i przekrela dla mnie firm.

Data: 2012-09-25 18:25:36
Autor: Przemysaw Ryk
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Dnia Tue, 25 Sep 2012 08:47:41 -0700 (PDT), Corran napisał(a):

Chodzi o zakupy sprzed 6 lat? Fakt że handlowiec nie za ciekawy ale czy to
wina firmy?

Ja nie przestałem z ich usług korzystać po jednostkowym przypadku
niesatysfakcjonującego mnie poziomu obsługi. Serio.

Ja patrze na to tak... Nie jest to firma "z urzędu" wredna dla kupującego
(zwłaszcza jak już kupił).

Przy obsłudze gwarancyjnej Komputronika, gdy miałem do wymiany padniętego
GTX285 to mało mnie nie trafiło… Kretynizm panujących „procedur” odrzucił
mnie skutecznie.

Dobry przykład to proline który (fakt że lata temu) zmienił nazwę i
właściciela i przestał respektować gwarancje na produkty sprzedane przez
poprzednika. To jest wredne i przekreśla dla mnie firmę.

Hmm… Kupiłem kiedyś 2,5" HDD Samsunga. Padł. Odesłałem do Proline. Wymienili
bez robienia jakichkolwiek problemów.

[ Marriage: It's a three ring circus. Engagement ring, wedding ring and    ]
[ suffe... ring.                                        (demotywatory.com) ]

Data: 2012-09-25 09:41:24
Autor: Corran
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
To moe by nie by takim negatywnym dorad gdzie poziom obsugi (zwaszcza gwarancyjnej) ci odpowiada :)

Przede mn zakup i chtnie poznam twoj opini.

Data: 2012-09-25 21:45:36
Autor: Przemysaw Ryk
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Dnia Tue, 25 Sep 2012 09:41:24 -0700 (PDT), Corran napisa(a):

To moe by nie by takim negatywnym dorad gdzie poziom obsugi (zwaszcza gwarancyjnej) ci odpowiada :)

Przede mn zakup i chtnie poznam twoj opini.

Swego czasu byem bardzo, ale to bardzo zadowolony ze znak.pl (ceny, obsuga
sprzeday i gwarancyjna). Kilka razy zakupy robiem w proline.pl - te byo
OK (obsuga gwarancyjna na razie w jednym przypadku).

Kilka zakupw poszo przez morele.net i cooling.pl - nie miaem na razie
powodw do narzekania. Ale tam jeszcze adnych gwarancyjnych kwestii
rozwizywa nie musiaem.

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Paranoja te jest sposobem na ycie.                                     ]

Data: 2012-09-26 04:58:58
Autor: januszek
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Przemysław Ryk napisa?(a):

[...]

Hmm… Kupiłem kiedyś 2,5" HDD Samsunga. Padł. Odesłałem do Proline. Wymienili bez robienia jakichkolwiek problemów.

To jest loteria :) wiem bo moje przezycia sa niejako odwrotne - zero problemu z reklamacjami w firmie na K i mega schody w firmie na P ;)

Swoja droga ostatnio w firmie na P kupilem zasilacz. W ofercie na stronie napisali, ze udzielaja 56 m-cy gwarancji (w sumie dlatego go wybralem). Przy wydaniu towaru okazalo sie, ze karty gwarancyjnej nie wydaja (czyli gwarancja jest na gebe w zasadzie), jedynym dokumentem jest wiec paragon (czuje w kosciach ze beda w przyszlosci problemy wiec juz kompletuje dokumentacje 'procesowa').

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-09-25 13:28:56
Autor: januszek
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Przemysław Ryk napisa?(a):

Wklep moje imię i nazwisko oraz nazwę Komputronik w Google - na pewno
znajdziesz. Jak pisałem - sparzyłem się o jeden raz za dużo i nie ryzykuję
poważniejszych zakupów. Może teraz się poprawiło.

Mnie wyszło, że kredyt piętnujesz ;P

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-09-25 16:15:36
Autor: Przemysaw Ryk
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Dnia 25 Sep 2012 15:28:56 +0200, januszek napisa(a):

Przemysaw Ryk napisa?(a):

Wklep moje imi i nazwisko oraz nazw Komputronik w Google - na pewno
znajdziesz. Jak pisaem - sparzyem si o jeden raz za duo i nie ryzykuj
powaniejszych zakupw. Moe teraz si poprawio.

Mnie wyszo, e kredyt pitnujesz ;P

H? :-O

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ The trouble with wanting something is the fear of losing it, or never    ]

Data: 2012-09-25 15:20:43
Autor: januszek
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Przemysław Ryk napisa?(a):

Mnie wyszło, że kredyt piętnujesz ;P

Hę? :-O

http://pl.pregierz.narkive.com/6bQ26tEb/komputronik

;)

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-09-25 18:25:36
Autor: Przemysaw Ryk
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Dnia 25 Sep 2012 17:20:43 +0200, januszek napisa(a):

Przemysaw Ryk napisa?(a):

Mnie wyszo, e kredyt pitnujesz ;P

H? :-O

http://pl.pregierz.narkive.com/6bQ26tEb/komputronik

;)

Serio zauwaye tam narzekanie na sam kredyt, a nie poziom obsugi?

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Kobieta jest jak otwarta ksiga, napisana po hebrajsku, za pomoc        ]

Data: 2012-09-26 04:54:10
Autor: januszek
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Przemysław Ryk napisa?(a):

[...]

Serio zauważyłeś tam narzekanie na sam kredyt, a nie poziom obsługi?

Troche zartuje bo zamienianie towarow na "doskonale odpowiedniki", wystawianie do sprzedazy sprzetu, ktorego fizycznie nie posiada sie na wlasnym stanie magazynowym - to typowe zjawiska dla calego handlu w Sieci. Swoja droga zauwazylem, ze im wiekszy sprzedawca tym i skala takich zachowan jest wieksza. Mam na mysli, ze jednoosobowa firemka Zenona Kowalskiego w tym akurat zakresie dziala lepiej, przynajmniej do poki nie padnie ;)

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-09-26 12:40:29
Autor: Przemysaw Ryk
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Dnia 26 Sep 2012 06:54:10 +0200, januszek napisał(a):

Przemysław Ryk napisa?(a):

[...]

[...]

Lepsze jaja miałem przy gwarancyjnej wymianie GTX285 w Komputroniku właśnie.
Nie ma mojego modelu (fabrycznie overclockowany od EVGA). Kiedy będzie? Nie
wiadomo. GTX285 innych producentów? Nie ma żadnego. Kiedy będą? Nie wiemy…
Popatrzyłem po cenach - różnica w cenie między moim, a GTX295 wynosiła
jakieś 50 PLN. OK - to ja chcę tego GTX295. Jak usłyszałem procedurę
wymiany, to mnie szlag trafił: wysłać im uszkodzonego GTX285 z wypełnionym
RMA, Komputronik zrobi to jako zwrot, wyśle mi fakturę korygującą POCZTĄ
POLSKĄ, ja wtedy sobie zamówię w sklepie GTX295. Jak już przestałem się
histerycznie śmiać, to padło proste pytanie, czy nie potrafią faktur
zapakować do pudełka z kartą i wysłać całości kurierem, który ma ode mnie
skasować różnicę w cenie między starą, a nową kartą. W końcu, po kilku
telefonicznych bojach okazało się, że jednak tak się uda zrobić…

W znaku - jak jeszcze istniał - jak miałem problem z drugim egzemplarzem
Asusa Striker Extreme, to wystarczył telefon - umówiliśmy się, że ja tej
płyty mam dosyć, wolę to wymienić na DFI, dograliśmy kiedy podjadę do
sklepu, wszedłem, odwaliliśmy raz dwa papierkologię, po 10 minutach
wyszedłem z wymienionym sprzętem…

[...]

Wiesz - różnie z tym bywa. Jakie przeboje miałem z komoorki.pl, to moje…

[ Lord Marshal: Irgun. One of my best. Richard B. Riddick: If you say so.  ]
[                                            ("The Chronicles of Riddick") ]

Data: 2012-09-26 12:09:42
Autor: januszek
[...]

Swoja droga wlasnie nabylem karte EVGA, zarejestrowalem zakup bezposrednio na stronie producenta i zaproponowali mi, za w sumie smieszne pieniadze, zakup rozszezonej gwarancji na 5 lub 10 lat.

W końcu, po kilku telefonicznych bojach okazało się, że jednak tak się uda zrobić…

Znak kilka malych sklepow/firm, w ktorych po prostu spuszcza sie takich klientow niczym wode w toalecie... ;)

Wiesz - różnie z tym bywa. Jakie przeboje miałem z komoorki.pl, to moje…

O! Znam, wlasnie tam kupilem dwa razy, pierwszy i ostatni ;) (co prawda z premedytacja kupilem cene a towar byl tylko dodatkiem)... ;P

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-09-26 23:20:29
Autor: Przemysaw Ryk
Dnia 26 Sep 2012 14:09:42 +0200, januszek napisał(a):

[...]

Ja za brak rejestracji swojego GeForce'a od XFX sobie w brodę pluję teraz.
:-/

W końcu, po kilku telefonicznych bojach okazało się, że jednak tak się uda zrobić…

Znak kilka malych sklepow/firm, w ktorych po prostu spuszcza sie takich klientow niczym wode w toalecie... ;)

Widzisz - ja z gatunku tych, którefo spuścisz w toalecie, to Ci umywalką
wróci. :)

Wiesz - różnie z tym bywa. Jakie przeboje miałem z komoorki.pl, to moje…

O! Znam, wlasnie tam kupilem dwa razy, pierwszy i ostatni ;) (co prawda z premedytacja kupilem cene a towar byl tylko dodatkiem)... ;P

Ja o wymianę swojego telefonu szarpałem się około 300 dni. Temat opisałem
detalicznie u siebie na blogu, na forum użytkowników Nokii E51 i E52, forum
PCLabu, linkowałem na Facebooku, a kopie korespondencji szły do Rzecznika
Praw Konsumenta. W końcu się poddali.

[ Saying things doesn't make them true.                                    ]
[                                                           ("House M.D.") ]

Data: 2012-09-27 15:18:40
Autor: Chris
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Przemysław Ryk nabazgrał(a):

[...]

Jak brałeś na firmę to weź wystaw znajomemu  dokument sprzedaży i niech on zgłosi na podstawie twojego rachunku dla niego :) w końcu mogła długo leżeć na półce sklepowej bo to mało chodliwy towar :)

Data: 2012-09-27 16:46:25
Autor: Przemysaw Ryk
Dnia Thu, 27 Sep 2012 15:18:40 +0200, Chris napisał(a):

[...]

Polska to jednak kraj cwaniaczków…

[ Życie jest zbyt cięzkie, by przykładać do niego wagę.         (S.J. Lec) ]

Data: 2012-09-27 18:41:16
Autor: Chris
W dniu 2012-09-27 16:46, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Jak być siedział w branży to byś więcej historyjek poznał :) co ciekawe różne opcję z wałkami polecają autoryzowane serwisy albo dystrybutorzy oby tylko producent poszedł na układ :)

Miewaliśmy drukarki mające ponad rok od sprzedaży z paragonami mającymi parę dni ... oczywiście tłumaczenie jak wyżej ... stały na półce i właśnie przy prezentacji dla klienta wykryto wadę, klient kupił drugą .. tu macie paragon sprzedaży ...

Tydzień temu oddawałem do naszego dostawcy a dokładniej serwisu producenta odtwarzacz stacjonarny BD bo mi padł, na dzień dobry po znajomości miałem opcję pisma o nienaprawialności i drogą dystrybucyjną nową sztukę lub zwrot kasy ... ale że nie zależało mi na czasie a na tym żeby działało to w 3 dni naprawili i miałem sprawny w domu.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-09-27 05:49:45
Autor: Corran
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
W dniu roda, 26 wrzenia 2012 14:09:44 UTC+2 uytkownik januszek napisa:

Znak kilka malych sklepow/firm, w ktorych po prostu spuszcza sie takich klientow niczym wode w toalecie... ;)

No i o to wanie chodzi.

Przemek narzeka najoglniej rzecz biorc na procedury, papierki i czekanie.

Dla mnie problemem s sytuacje kiedy jaki skurczybyk ci nie chce uzna gwarancji lub przyjmie dysk, ktry ley 3 miesice na zapleczu "w serwisie" zanim zachce mu si go odesa do producenta!

Przemku, to e w Proline odesali ci dysk do producenta to nic, schody si zaczynaj kiedy serwisowanie czy wymiana ma by na ich koszt. Rozumiem twoje zarzuty ale nie do koca podzielam twj punkt widzenia. Ja tam bym si cieszy e chcieli ci tego Geforca wymieni na innego bo wcale nie musieli, bo w wielu firemkach jak czego nie musz to, to poprostu pierdol!

Komputer ktry kupuje bdzie sta w mieszkaniu w maym miecie, to te jest inna sytuacja ni kiedy mieszkaem we Wrocawiu. Krtko: wole kupi tam gdzie wiem jak mi co padnie to to wymieni/naprawi (czsto trzeba poczeka, ale da si z tym y) ni w sklepie ktrego nie znam i mog mnie po prostu ola (tym bardziej e kupuje wysykowo).

Data: 2012-09-27 16:46:25
Autor: Przemysaw Ryk
Dnia Thu, 27 Sep 2012 05:49:45 -0700 (PDT), Corran napisał(a):

Znak kilka malych sklepow/firm, w ktorych po prostu spuszcza sie takich klientow niczym wode w toalecie... ;)

No i o to właśnie chodzi.

Przemek narzeka najogólniej rzecz biorąc na procedury, papierki i
czekanie.

Czytałeś może jednak moje opisy przebojów z Komputronikiem? Jeżeli nie, to
sugerowałbym jednak przeczytać.

Jeżeli procedura jest debilna, to mam przy okazji siedzieć cichutko i nie
komentować tego? Nie głosować portfelem i nie iść do kogoś, kto je ma
sensowniej opracowane? Jaja sobie robisz?

Dla mnie problemem są sytuacje kiedy jakiś skurczybyk ci nie chce uznać
gwarancji lub przyjmie dysk, który leży 3 miesiące na zapleczu "w
serwisie" zanim zachce mu się go odesłać do producenta! Przemku, to że w Proline odesłali ci dysk do producenta to nic, schody
się zaczynają kiedy serwisowanie czy wymiana ma być na ich koszt.

Wysłałem do Proline dysk znajomej - AFAIR Seagate. Czy odsyłali do
producenta, czy nie - tego nie wiem. Wiem, że w 5 dni dysk był wymieniony.

Rozumiem twoje zarzuty ale nie do końca podzielam twój punkt widzenia. Ja
tam bym się cieszył że chcieli ci tego Geforca wymienić na innego bo
wcale nie musieli, bo w wielu firemkach jak czegoś nie muszą to, to
poprostu pierdolą!

Łaskę mi robią? Bo mnie się jednak wydaje, że pewne obowiązki to jednak
sprzedawca ma.

(ciach…)
Krótko: wole kupić tam gdzie wiem jak mi coś padnie to to
wymienią/naprawią (często trzeba poczekać, ale da się z tym żyć) niż w
sklepie którego nie znam i mogą mnie po prostu olać (tym bardziej że
kupuje wysyłkowo).

Ja również. Wolę jednak kupować tam, gdzie traktuje się mnie jak klienta, a
nie petenta, co dupę zawraca.

[ Skromni ludzie nie istnieją. Po prostu niektórzy nie mają się czym       ]
[ chwalić.                                                (JoeMonster.org) ]

Data: 2012-09-21 23:33:37
Autor: Michal
W dniu 2012-09-21 18:19, Corran pisze:
To w końcu polecasz Komputronika, czy nie? :)
Chyba wyraźnie napisałem, sklep internetowy/centrale tak, sklepy pod marką Komputronik - może być różnie, bo to oddzielne firmy którym duża firma brand użycza.

Teraz bardzo firm lokalnych firm występuje pod logo Komputronika jako uwaga: Komputronik PARTNER). To nawet franczyza chyba nie jest, bo standard obsługi i procedury jaki był w tych małych firmach, taki sam został (w zależności od firmy - albo dobry, albo zły).
W zależności od stopnia kombinowania właściciela, często psuje to Komputronikowi markę. Zresztą nie kupuję tam od 2008 r., czyli od czasu gdy zwodzili mnie przez 2 tygodnie z kartą graficzną by w końcu anulować zamówienie. Pewnie stwierdzili że im się nie opłaca - to był czas rosnącego kursu dolara w październiku 2008. Raptem cena wzrosła o 50 zł, ale uraz do krętactwa działu obsługi klienta mam do tej pory (pisanie że nie mogą sprowadzić kart od dystrybutora z przyczyn niezależnych itp, po czym następnego dnia po anulowaniu zamówienia dziwnym trafem karty w nowych cenach pojawiły się w tym sklepie w dużej ilości. Niesmak mi pozostał.

--
/MB

Data: 2012-09-22 01:03:02
Autor: Przemysaw Ryk
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Dnia Fri, 21 Sep 2012 23:33:37 +0200, Michal napisa(a):

Teraz bardzo firm lokalnych firm wystpuje pod logo Komputronika jako uwaga: Komputronik PARTNER). To nawet franczyza chyba nie jest, bo standard obsugi i procedury jaki by w tych maych firmach, taki sam zosta (w zalenoci od firmy - albo dobry, albo zy).
W zalenoci od stopnia kombinowania waciciela, czsto psuje to Komputronikowi mark. Zreszt nie kupuj tam od 2008 r., czyli od czasu gdy zwodzili mnie przez 2 tygodnie z kart graficzn by w kocu anulowa zamwienie. Pewnie stwierdzili e im si nie opaca - to by czas rosncego kursu dolara w padzierniku 2008. Raptem cena wzrosa o 50 z, ale uraz do krtactwa dziau obsugi klienta mam do tej pory (pisanie e nie mog sprowadzi kart od dystrybutora z przyczyn niezalenych itp, po czym nastpnego dnia po anulowaniu zamwienia dziwnym trafem karty w nowych cenach pojawiy si w tym sklepie w duej iloci. Niesmak mi pozosta.

Ja swoje - nieciekawe przejcia - z poziomem obsugi by Komputronik miaem w
systuacji obsugi czy reklamacji sprztu kupionego online. Wic win
obarczam central, nie franczyzobiorcw. Szlag mnie trafi, powiedziaem
sobie dosy i z usug Komputronika - sklepu internetowego ich - korzystam do
zakupw nie przekraczajcych 150 z. Gdzie mog sobie pozwoli na to, e na
odbir zamwionych dupereli poczekam tydzie (przykadowo).

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Demokracja to rzdy brutali, temperowane przez dziennikarzy.             ]

Data: 2012-09-22 13:10:36
Autor: Animka
W dniu 2012-09-21 23:33, Michal pisze:
[...]

Zamawiaj w internecie, odbieraj osobiście w wybranym przez siebie sklepie.

--
animka

Data: 2012-09-18 08:42:48
Autor: Chris
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Corran nabazgra(a):

[...]

Pytanko czy to Komputronik czy sklep pod mark Komputronika ?
Co do dysku czy przypadkiem nie oferowali ci wczeniej zwrotu kasy za dysk ??

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd histori auta i zobacz czy nie byo wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd VIN, wyposaenie, przebieg, histori wypadkow.

Data: 2012-08-20 10:03:32
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Dnia 2012-08-17, o godz. 13:24:50
Przemysaw Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisa(a):

Wysaem bezporednio do Samsunga - bez problemw wymienili. Western
Digital raz wymieni, raz stwierdzi, e dysk z serii sprzedanej
producentowi laptopa (prawda) i eby si dopomina naprawy / wymiany
t drog.

W Seagate te bez problemu wymiana u producenta. Przy czym dyski
dostarczane producentom sprztu take serwisuj ale tylko do terminu
jaki ustali producent. I np. te same dyski kupione samodzielnie maj 5
lat gwarancji a np. kupione w komputerach Dell-a tyle na ile Dell daje
gwarancje.

Zdrwko

Data: 2012-08-16 19:07:50
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-08-16 17:01, chochlik_drukarski wrote:

[...]

niezrozumiałeś przedpiścy. Przetestowane na dyskach seagate i samsung (który obsługiwany jest przez Seagate). Sam poleciłem taką ścieżke paru klientom (dystrybutorzy maja klienta w d. i zazwyczaj odsyłaja korekte), dziala znakomicie do 7-10 dni detaliczny klient ma wymieniony sprzęt. WD podobnie

Samego samsunga jeszcze nie sprawdzałem, nie mam ichniejszego SSD.

Nagraj, udostępnij nagranie ;)

Data: 2012-08-17 07:50:35
Autor: K
W dniu 16.08.2012 17:01, chochlik_drukarski pisze:

[...]

patrz pan, a ja 10.08 wyslalem dwa padniete seagate 1TB i woczraj dostalem maila:

From: Seagate c/o DHL Global Forwarding

To:
      Poland

Your shipment is due to be delivered by 18:00 on Monday    20/08/2012.

Your Ref:       10352xxxx
Shipper Ref:    226xxxx
Carrier:        DHL Day-Definite International
AWB:            387142548070xxxxxx

Packaging: 1 x PARCEL (021x017x011) 1 kg 3.93 ltrs

You may track your shipment using the following link:

Data: 2012-08-17 07:52:04
Autor: K
[...]

kto ci w ogole wmowil ze masz gdzies dzwonic, wchodzisz na strone segate/samsun, bo seagate serwisuje te dyski. sprawdzasz po serialu czy ma gwarancje, jesli ma to samo ci zaproponuje wypelnienie rma i po sprawie.

Data: 2012-08-17 10:01:27
Autor: chochlik_drukarski

Użytkownik "K" <a@b.c> napisał w wiadomości news:k0km65$sg0$2inews.gazeta.pl...
[...]

Nigdzie nie dzwoniłem tylko korzystałem z live chata. Przekopałem strone samsunga
pod kątem "warranty check" i wszystkie linki jakie znalazłem były nieaktualne. Pan
na tym czacie również stwierdził, że się nie da tego sprawdzić i mam iść do
sklepu.

Więc gdzie to się sprawdza ?

Data: 2012-08-17 10:10:07
Autor: Imię i nazwisko
W dniu 17-08-2012 10:01, chochlik_drukarski pisze:

[...]

na stronie seagate, co najmniej od pol roku.
http://drive.seagate.com/content/samsung-en-us
co prawda, jeszcze w grudniu bylo latwiej tam dotrzec i wygenerowac RMA, ale wierze ze ci sie uda.

Data: 2012-08-17 10:20:04
Autor: chochlik_drukarski

Użytkownik "Imię i nazwisko" <e-mail@e-mail.com> napisał w wiadomości news:k0kugh$qvi$1mx1.internetia.pl...
[...]

Sprytnie. Na stronie seagate.

A mojego dysku to dziadostwo nie znajduje.

Data: 2012-08-17 13:24:54
Autor: Chris
W dniu 2012-08-17 10:20, chochlik_drukarski pisze:

[...]

Jak masz SSD Samsungna to Seagate za to nie odpowiada i jedyne można to reklamować przez sklep gdzie zostało to kupione a potem sklep oddaje do dystrybutora. Innej drogi nie ma.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-08-18 02:43:39
Autor: Santana
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

Uytkownik "chochlik_drukarski" <chochlik_drukarski@wp.pl> napisa w wiadomoci news:k0j1vc$a5k$1inews.gazeta.pl...

Uytkownik "Imi i nazwisko" <e-mail@e-mail.com> napisa w wiadomoci news:k0is6l$kjt$1mx1.internetia.pl...
W dniu 16-08-2012 11:31, Michal pisze:
Niewtpliwie zalet SSD Intela z serii 520 jest 5 lat gwarancji
producenta, co jest IMHO wane zwaszcza przy tak zawodnej technologii
jak dyski SSD (tu na szczce jeszcze 25 nm synchroniczne koci).

[...]

A jeli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytaem na infolinii i rozmowa
wygldaa tak:

Ja: Dzie dobry, czy mog uszkodzony dysk samsung 830 bdcy na gwarancji
reklamowa bezporednio u Pastwa ?
Oni: Nie, spierdalaj

Konfabulujesz.

Data: 2012-08-17 09:54:32
Autor: Michal
W dniu 2012-08-16 15:18, Imię i nazwisko pisze:

[...]

No właśnie dlatego pytam, że sam to przerabiałem lata temu z seagate (po przeprowadzce bardziej mi się opłacało wysłać do producenta niż do sklepu w PL) ale z tego co sprawdzałem teraz przed zakupem SSD intela u tego producenta tak nie ma - RMA musi wysłać sprzedawca i to nie każdy, tylko autoryzowany reseller. Dlatego właśnie zadałem tu pytanie i z tego co widzę wracam do pierwotnej koncepci samsunga 830 - 5 lat dla PL jest wirtualne - intel AFAIK dba o renomę (wymienia cpu, mobo z wadliwymi chipsetami) w krajach takich jak USA, w PL z tego co sprawdzałem nadal są jazdy w stylu "spadaj na drzewo frajerze" AKA nie pryzjumjemy RMA od byle kogo.

--
/MB

Data: 2012-08-17 13:28:07
Autor: Chris
W dniu 2012-08-17 09:54, Michal pisze:
[...]

Bzdury gadasz :) ale pewnie nie doczytałeś małego druczku Seagata :)
Seagate faktycznie szybko i sprawnie wymienia ale na dyski ponaprawowe oraz po wymianie nie daje nowej gwarancji tylko jest kontynuacja tej co miałeś na początku, sklep wymieniając w 95% wymienia na nowy dysk i daje na niego nową gwarancję więc zdecydowanie jest to bardziej opłacalne.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-08-17 13:41:29
Autor: Michal
W dniu 2012-08-17 13:28, Chris pisze:

Bzdury gadasz :) ale pewnie nie doczytałeś małego druczku Seagata :)

Ostrożniej z tymi bzdurami proszę. Wiem co piszę i większość sklepów z którymi miałem styczność też kontynuuje gwarancję. Sami nie naprawiają, tylko wysyłają do dystrybutora, a ten ew producenta. Czyli na jedno wychodzi, a jakoś wygodniej mi było wysyłać do Seagate AFAIR  niż przez pół kontynentu do sklepu w PL, ten do dysttrybutora i pewnie kazałby mi odebrać osobiście, bo już widzę jak na własny koszt wysyła kurierem przez pół Europy.

Wskazówka:
Ludzie dziś to nie chłopi przypisani do ziemi - raz jesteś tu, innym za parę miesięcy w innym mieście, kraju czy nawet kontynencie. M.in dlatego pytam o gwarancję ogólną producenta, a nie PL sklepów, zazwyczaj i tak dających minimum ustawowe, tzn. 2 lata a potem radź sobie sam.

--
/MB

Data: 2012-08-17 13:52:43
Autor: Chris
W dniu 2012-08-17 13:41, Michal pisze:
[...]

Pracuję u dystrybutora i wymieniamy dyski na nowe dając nowa gwarancję, dodam że cała operacja nie trwa dłużej niż tydzień z odbiorem paczki od nas u sprzedawcy. Jak ktoś leci w ch...  to sklepy :)

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-08-17 14:00:00
Autor: Dawid
W dniu 2012-08-17 13:52, Chris pisze:

Pracuję u dystrybutora i wymieniamy dyski na nowe dając nowa gwarancję,
dodam że cała operacja nie trwa dłużej niż tydzień z odbiorem paczki od
nas u sprzedawcy. Jak ktoś leci w ch...  to sklepy :)

A świstakowi ktoś podpier...ł sreberka.

Data: 2012-08-17 14:02:38
Autor: Michal
> [...]

Pracuję u dystrybutora i wymieniamy dyski na nowe dając nowa gwarancję,
dodam że cała operacja nie trwa dłużej niż tydzień z odbiorem paczki od

A z tym ostatnim zgadzam się w  100%. Czasem sam się dziwię, bo nic na tym nie zyskują traktując klienta "z buta" w 5 min po sprzedaży, wręcz zrażają ludzi nie ponosząc praktycznie dodatkowych kosztów (dorzucić HDD do przsyłki zbiorczej i wypelnić RMA to nie jest chyba jakiś straszny problem). Na szczęście nie wszystkie tak mają :)

--
/MB

Data: 2012-08-17 14:21:14
Autor: Chris
W dniu 2012-08-17 14:02, Michal pisze:
> [...]

do przsyłki zbiorczej i wypelnić RMA to nie jest chyba jakiś straszny
problem). Na szczęście nie wszystkie tak mają :)

Dla tego nasza firma poszła w rozliczanie klienta w 5 dni (większość towarów) bo nie ma sensu trzymać dłużej skoro i tak wiadomo że producent nas nie rozliczy w 5 - 7 - 14 -21 - 30 dni tylko trwa to sporo dłużej bo wysyłkę nie robi się z jednym dyskiem tylko np. 100 czy 200 sztuk bo koszty transportu były by większe niż koszt dysku :)

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-08-17 00:32:10
Autor: Chris
W dniu 2012-08-16 11:31, Michal pisze:

sam system ciut drogo i za duża pojemność. Który sklep w Wawie ma SSD
samsunga w dobre cenie i pojemnośći 64 GB - porównywrki zwracają sklepy
sieciowe :/

Na 100% mają na stanie.

http://www.sferis.pl/produkt/45125-ssd-samsung-64gb-2-5-quot-mz-7pc064d-eu-read-write-520-160mb-s-nort-ramka-asap.html

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2014-03-07 04:28:19
Autor: pawel.skibicki
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Temat niemal z przed dwch lat, ale ja wanie to przerabiam - Gwarancja Intel.

Kupiem okazyjnie na Allegro - Ale od znanego sklepu NEO24.PL dysk Intel SSD serii 320 o pojemnoci 600 GB. Po miesicu dysk pad. Zero kontaktu. Odesany do NEO24.PL, ktre przesao do ABC Data (inporter INTEL na Polsk). Pierwsza odpowied - dysk do wymiany. Po miesicu informacja oddamy kas. Dlaczego ? Ten dysk kosztuje ok. 800 USD mi sprzedano za 1.100 z, INTEL wymieni uszkodzony dysk importerowi ktry sprzeda go ponownie - czysty zysk. Wasnie jestem na etapie korespondencji bezporednio z INTEL ktry twierdzi e dysk musi by wymieniony, tylko e Polski dystrybutor ma jak na razie to gdzie. DYsk zosta kupiony na firm wic ustawa konsumencka nie ma tu zastosowania.

NIE KUPUJCIE INTELA !!!

Data: 2014-03-07 13:48:18
Autor: Chris
SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
pawel.skibicki@gmail.com nabazgra(a):

[...]

Bzdury gadasz kolego, wida e si na tym nie znasz. Intel zawsze wystawia korekt na towar, SSD, Pyty, Procki itd ...

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawd VIN, wyposaenie, przebieg, histori pojazdu.

Data: 2014-03-07 17:02:46
Autor: Dawid
W dniu 2014-03-07 13:48, Chris pisze:

wystawia korekt na towar, SSD, Pyty, Procki itd ...

Go jest w tracie zaatwiania sprawy, ale ty wiesz lepiej od niego co robi.Zreszt nie pierwszy raz si popisujesz.

SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL