SSD OCZ Solid 3 "znika"

Data: 2011-11-09 18:48:53
Autor: BartekK
SSD OCZ Solid 3 "znika"
Problem - dysk SSD "znika" - nie jest wykrywany w biosie ani przez płytę główną (podłączenie sata wprost do płyty) w trybie sata I/II ani "sata 3", ani też nie widać go po podłączeniu (do innych komputerów) przez przejściówkę usb>sata. Ale - wystarczy dysk schłodzić w lodówce, lub popróbowac kilka razy włącz/wyłącz - i jak zaskoczy to działa, aż do kolejnego wyłączenia.
Dysk "znika" i udaje trupa niezależnie od płyty głównej, kabelka SATA, zasilacza, komputera do którego jest podłączany. Brak urządzenia. Na dysku (w środku) swieci się zielona diodka, ale ona chyba tylko sygnalizuje "power" a nie pracę.
Każdy inny dysk sata podłączany w tym samym miejscu - działa prawidłowo.

Sprawdzone na 1sz używanej pewien czas (problem narastał aż klient zdecydował się reklamować) oraz 2szt nowych (świeżo rozpakowanych, prosto z hurtowni) dysków SSD 60GB 2,5'' Solid 3 550/450 MB/s SATA3 (chciałem wymienić a tu objaw ten sam).

firmware 2.15 (najnowsze) na wszystkich dyskach.

powstaje pytanie - WTF ? Fenomen statystyczny by padły w taki sam sposób 3 identyczne dyski, czy zmowa cyklistów i masonów?

Data: 2011-11-09 18:56:49
Autor: qwerty
SSD OCZ Solid 3 "znika"
Użytkownik "BartekK"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:j9eena$1d0$1@mx1.internetia.pl...
powstaje pytanie - WTF ? Fenomen statystyczny by padły w taki sam sposób
3 identyczne dyski, czy zmowa cyklistów i masonów?

Taka technologia. ;)

Data: 2011-11-09 17:00:43
Autor: januszek
SSD OCZ Solid 3 "znika"
qwerty napisa?(a):

Taka technologia. ;)

Stealth... :P

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-11-09 20:19:07
Autor: Mateusz
SSD OCZ Solid 3 "znika"
Użytkownik BartekK napisał:
Problem - dysk SSD "znika"

ufffffffff, moj ciagle nie znikl :)
Ale mam Agility3

:)

Data: 2011-11-10 10:23:08
Autor: Latet
SSD OCZ Solid 3 "znika"
[...]

A czytałeś na forum OCZ o problemach z dyskami serii "3"? Może to własnie to, choć tam raczej pisali o BSOD.

Ale - wystarczy dysk schłodzić w lodówce, lub

Dziwne... To on się aż tak grzeje? Ja akurat mam Vertexa 2 i jest chłodny (leciutko letni) - mam na myśli dotykanie ręką.
Swoją drogą chyba temp. pokazywana przez SMART to jakaś ściema, bo wynosi zawsze 30 st. (podkreślam słowo ZAWSZE).

latet

Data: 2011-11-10 10:54:29
Autor: BartekK
SSD OCZ Solid 3 "znika"
W dniu 2011-11-10 10:23, Latet pisze:
[...]

Czytałem, i to nie jest to. Jak dysk zostanie wykryty przy starcie (jakimś cudem) - to aż do wyłączenia zasilania/resetu (twardego) działa dobrze, 100% stabilności, transfery ok, brak błędów w smart itp

Ale - wystarczy dysk schłodzić w lodówce, lub

Dziwne... To on się aż tak grzeje? Ja akurat mam Vertexa 2 i jest
chłodny (leciutko letni) - mam na myśli dotykanie ręką.
Nie grzeje się, po prostu po schłodzeniu go w lodówce/zamrażarce do tych +5 - +10'C jest _zawsze_ wykrywany, a przechowywany w temperaturze pokojowej - niestety nie, 2 nowe sztuki są wykrywane tak 50/50%, a sztuka używana "od klienta" 10/90% (10% szans że zadziała)

Data: 2011-11-12 00:45:42
Autor: T.F.
SSD OCZ Solid 3 "znika" (OT)
"BartekK"  ...
 Ale - wystarczy dysk sch³odziæ w lodówce

To bywalo grywane dawno (10-15 lat) temu z dyskami SCSI.

PS:
Jeszcze niedawno jedno dziecko tu na grupie
wieszczylo koniec ery HDD i pelna dominacje SDD.
Tia...

--
T.F.

SSD OCZ Solid 3 "znika"