SSD a pagefile

Data: 2012-11-14 19:58:36
Autor: Rafał
SSD a pagefile
Heraklit wrote:

Czy "pagefile-a" można zostawić na ssd czy korzystniej będzie go
umieścić na "twardym" hdd?

przy dużej ilości RAMu nie ma to znaczenia.
Bo nawet jesli umieścisz go na hdd, to i tak
nie będzie on używany.

a najlepiej to nic nie rób i zacznij swój SSD po prostu
normalnie używać.
Tak po miesiacu sprawdź ile twój dysk TB zapisał.
Przlicz to na jedne dzień i jelsli ta wartość jest mniejsza
od 10GB na dzień to spij spokojnie.
Dysk starczy ci na jakieś 15 lat.

Mam na myśli SSD kupiony teraz, a nie kilka lat temu.

Przykładowo dla takiego Samsunga 830 128GB
Producent przy zapisie 10 GB/day deklaruje 32 lata
przy 20 GB/day 16 lat... itd.

Data: 2012-11-14 20:05:04
Autor: jerzu
SSD a pagefile
On Wed, 14 Nov 2012 19:58:36 +0100, Rafał <bezspamu@NOSPAM.gazeta.pl>
wrote:

Przykładowo dla takiego Samsunga 830 128GB
Producent przy zapisie 10 GB/day deklaruje 32 lata
przy 20 GB/day 16 lat... itd.

Producent deklaruje, a na ile daje gwarancję? ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-11-14 20:08:33
Autor: Rafał
SSD a pagefile

wrote:

>Przykładowo dla takiego Samsunga 830 128GB
>Producent przy zapisie 10 GB/day deklaruje 32 lata
>przy 20 GB/day 16 lat... itd.

Producent deklaruje, a na ile daje gwarancję? ;)

deklaracja, a gwarancja to dwie różne sprawy.
3 lata gwarancji to i tak bardzo dużo.

Data: 2012-11-14 20:14:40
Autor: jerzu
SSD a pagefile
On Wed, 14 Nov 2012 20:08:33 +0100, Rafał <bezspamu@NOSPAM.gazeta.pl>
wrote:

deklaracja, a gwarancja to dwie różne sprawy.
3 lata gwarancji to i tak bardzo dużo.

U mnie dyski pracują grubo ponad 3 lata, te normalne, talerzowe. Nigdy
nie musiałem korzystać z gwarancji, dyski szły na Allegro, kupcy byli
zadowoleni. Kupiłem teraz budżetowego Kingstona SSD na dysk systemowy,
bardzo jestem ciekaw ile wytrzyma.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-11-14 20:26:56
Autor: Rafał
SSD a pagefile

wrote:

> [...]

nie musiałem korzystać z gwarancji, dyski szły na Allegro, kupcy byli
zadowoleni. Kupiłem teraz budżetowego Kingstona SSD na dysk systemowy,

mój żyje już rok...
i wykresy na HDTune sa takie same jak w chwili zakupu.
Nie wiem, czy za rok czy dwa będe mógł powiedzieć,
że wytrzymał, bo niebawem go sprzedam i kupie coś innego.

Data: 2012-11-14 20:55:35
Autor: Latet
SSD a pagefile
[...]

Może paść za tydzień, za miesiac albo za 5 lat. Nie musi to mieć nic wspólnego z ilością zapisu danych.

latet

Data: 2012-11-15 09:10:59
Autor: Bogus
SSD a pagefile

wrote:

[...]

zwłaszcza że po 3 miesiącach używania cena mojego dysku spadła z 600 na 450zł, za 2 lata wyrzucę go na śmietnik bo 2x większy 2x szybszy będzie pewnie za 200zł

Data: 2012-11-14 20:54:13
Autor: Latet
SSD a pagefile
Przykładowo dla takiego Samsunga 830 128GB
Producent przy zapisie 10 GB/day deklaruje 32 lata
przy 20 GB/day 16 lat... itd.

Mój Samsung z tej serii po ok. 2000 godzin pracy zapisał 1500 GB. Wychodzi ok. 15 GB na dobę. Swap jest na dysku SSD od 3 miesięcy. System (XP) użytkowany normalnie, dość intesywnie. Z tym, że jest to wynik trochę zawyżony, bo przez pierwszy tydzień katowałem ten dysk testami. Co najmniej 300-400 GB wtedy było zapisane. Tak więc pewnie realna średnia to okolice 10GB/24h.

latet

Data: 2012-11-14 22:06:59
Autor: gawfron
SSD a pagefile
[...]