SSD czy HDD do laptopa

Data: 2015-04-07 12:20:20
Autor: Heraklit
SSD czy HDD do laptopa
Otrzymałem laptopa Toshiba L300-11 (AMD QL-60) z systemem W7 64-bit i
dyskiem 160GB. Komputer w miarę chodzi (net, "biuro", filmy) jednak
irytuje dość wolna i głośna praca hdd. Pomyślałem  o wymianie dysku na
ssd do 270zł. I tutaj wybór padł na GoodRam C100 120GB. Jest to tylko
120GB, częste zapisy skrócą mu "żywot". Nie wiem czy lepszym wyborem nie
byłby hybrydowy Seagate Momentus XT 500GB. Na pewno szybszy od "starej"
160-ki, pojemny i w miarę cichy (27 dB). Co wybrać?

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2015-04-07 12:19:58

Data: 2015-04-07 12:26:26
Autor: Chris
SSD czy HDD do laptopa
W dniu 2015-04-07 o 12:20, Heraklit pisze:
> [...]

byłby hybrydowy Seagate Momentus XT 500GB. Na pewno szybszy od "starej"
160-ki, pojemny i w miarę cichy (27 dB). Co wybrać?

Jeśli wymagania j/w to brał bym SSD a do HDD dokupił kieszonkę i miał w razie czego na backup filmów.
Pierwszy SSD jaki miałem był w laptopie z PIV HT (1.8GHz) i śmigało to aż miło, zdecydowanie warto.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-04-07 12:40:12
Autor: Jacek Maciejewski
SSD czy HDD do laptopa
Dnia Tue, 7 Apr 2015 12:20:20 +0200, Heraklit napisał(a):

 Jest to tylko
120GB, częste zapisy skrócą mu "żywot".

Spoko, ma spore szanse cię przeżyć :)
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.

Data: 2015-04-07 12:48:56
Autor: 666
SSD czy HDD do laptopa
Zmieniałem tylko z uwagi na hałas, jest różnica, ale to zależy od Twojego środowiska pracy (otoczenia).

-- -- -
irytuje dość wolna i głośna praca hdd.

Data: 2015-04-07 12:54:27
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
SSD czy HDD do laptopa
Dnia 2015-04-07, o godz. 12:20:20
Heraklit <rafal@f12.pl> napisał(a):

[...]

Zależy od tego co Ci potrzeba. Jeśli szybkości to SSD. Jeśli pojemność
to ewentualnie SSHD. Przy czym nie znaczy że SSHD będzie cichy ani
że przy używaniu większej ilości aplikacji przyspieszy znacząco
prędkość. Ewentulanie proponuję sie zastanowić nad szybkim HDD ale to
nei będzie raczej ciche bo dyski 7200 a zwłaszcza 10k rpm ciche nie są.

Może warto dozbierać trochę kasy i kupić SSD 256GB?

Zdrówko

Data: 2015-04-08 10:04:21
Autor: PiteR
SSD czy HDD do laptopa
Heraklit pisze tak:

Pomyślałem  o wymianie dysku na ssd do 270zł. I tutaj wybór padł
na GoodRam C100 120GB. Jest to tylko 120GB, częste zapisy skrócą
mu "żywot".

Używam od 2012r Samsunga 830 64gb. Trim robię w xp ręcznie.
Czy wg Ciebie zamortyzował się już czy nie?

--
Piotrek

Let me see your war face. You have got a war face?

Data: 2015-04-08 11:56:41
Autor: Tasiorsa
SSD czy HDD do laptopa
W dniu 2015-04-08 o 10:04, PiteR pisze:
Używam od 2012r Samsunga 830 64gb. Trim robię w xp ręcznie.
Czy wg Ciebie zamortyzował się już czy nie?
Z ciekawości. Jakim softem robisz TRIM i jak często?

Krzysiek aka Tasiorsa

Data: 2015-04-08 12:26:42
Autor: marfi
SSD czy HDD do laptopa
Użytkownik "Tasiorsa" <tasiorsa@poczta.fm> napisał w wiadomości news:mg2u0q$r17$1speranza.aioe.org...
W dniu 2015-04-08 o 10:04, PiteR pisze:
Używam od 2012r Samsunga 830 64gb. Trim robię w xp ręcznie.
Czy wg Ciebie zamortyzował się już czy nie?
Z ciekawości. Jakim softem robisz TRIM i jak często?

Pytanie co prawda nie do mnie ale mam podobny przypadek (Samsung 830 128GB od 10.2012  w T60 z XP)
Trim robię co 2-3 miesiące oprogramowaniem samsunga. Aktualny wykorzystany zapis ok 5TB.

--
marfi

Data: 2015-04-08 15:56:34
Autor: 666
SSD czy HDD do laptopa
Dla porównania trimuję jak mi się przypomni (raz na kilka tygodni), oprogramowaniem Intela.
Przy czym nie mam pojęcia czy sam trimuje raz na tydzień (gdzieś tam niby ustawione), czy nie.

-- -- -
Trim robię co 2-3 miesiące oprogramowaniem samsunga.

Data: 2015-04-08 12:56:41
Autor: PiteR
SSD czy HDD do laptopa
Tasiorsa pisze tak:

W dniu 2015-04-08 o 10:04, PiteR pisze:
Używam od 2012r Samsunga 830 64gb. Trim robię w xp ręcznie.
Czy wg Ciebie zamortyzował się już czy nie?
Z ciekawości. Jakim softem robisz TRIM i jak często?

Przyznam się, że niezbyt często. Raz na 2 miesiące.

programem Samsung Magician

http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/minisite/SSD/global/html/support/downloads.html

Data: 2015-04-08 13:12:48
Autor: Poldek
SSD czy HDD do laptopa
Heraklit wrote:
[...]

Ja bym brał SSHD Seagate 500 GB, ew. 1000 GB.
Wrażenia użytkowe jak SSD, pojemność HDD, cena niewiele wyższa niż konwencjonalnego HDD. Zabawa z kieszonkami to podwójne koszta i podwójna upierdliwość.

Data: 2015-04-08 16:44:59
Autor: Michal Lukasik
SSD czy HDD do laptopa
On 07/04/2015 11:20, Heraklit wrote:

[...]

Na "net, biuro" będzie aż nadto. Dysk, który masz teraz przełóż w jakąś tanią obudowę i trzymaj na nim filmy. Jak Twój TV potrafi to będziesz sobie je odtwarzał bezpośrednio z niego.

częste zapisy skrócą mu "żywot".

Nie pękaj. Mam SSD, które niedługo skończą 3 lata. No ale backup nigdy nie zaszkodzi.

Nie wiem czy lepszym wyborem nie
byłby hybrydowy Seagate Momentus XT 500GB. Na pewno szybszy od "starej"
160-ki, pojemny i w miarę cichy (27 dB). Co wybrać?

A jak tam bateria w tym laptopie? Bo w porównaniu z SSD czasu pracy na baterii będzie sporo mniej.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-04-09 11:16:06
Autor: 666
SSD czy HDD do laptopa
cyt. "głośna praca hdd"

-- -- -

Data: 2015-04-09 12:19:53
Autor: Michal Lukasik
SSD czy HDD do laptopa
On 09/04/2015 10:16,  666 wrote:
cyt. "głośna praca hdd"

Do czego to przypiąć?
--
  _____ __________________________

Data: 2015-04-10 15:27:34
Autor: Piotr Rezmer
SSD czy HDD do laptopa
W dniu 2015-04-09 o 13:19, Michal Lukasik pisze:

Do czego to przypiąć?

Chyba do stopki. 666 nie umie korzystać z czytnika i grup dyskusyjnych.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

SSD czy HDD do laptopa