SSD - czy dobrze podlączony

Data: 2014-12-06 20:55:29
Autor: Budzik
SSD - czy dobrze podlączony
Użytkownik Budzik budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

MAm nowego ssd w laptopie.
Niestety coś jest nie tak - komputer włączasie długo, nie widac tej predkosci.

Wrecz działa bardzo wolno - system ma momenty zamrożenia, włączenie startu czasami jest szybkie, czasami zwiesza sie na minute.
Nie wiem co moze byc przyczyna - na starym dysku talerozwym wszystko działalo ok.

Data: 2014-12-06 21:08:38
Autor: Michal Lukasik
SSD - czy dobrze podlączony
'4KB alignment' zrobiony? Tj. czym zakładałeś partycje i czy ten soft jest na to przygotowany?
Tak w ogóle to
http://www.disk-partition.com/kb/tips-ssd-optimization-windows7-3.html
http://www.maketecheasier.com/12-things-you-must-do-when-running-a-solid-state-drive-in-windows-7/
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-12-06 22:41:06
Autor: Adam
SSD - czy dobrze podlączony
W dniu 2014-12-06 22:08, Michal Lukasik pisze:
'4KB alignment' zrobiony? Tj. czym zakładałeś partycje i czy ten soft
jest na to przygotowany?
(...)

Wydaje mi się, że jeżeli sektory nie zamykają się na 4k, to zapis każdego bloku będzie szedł dodatkowo na sektorze poprzedzającym i następującym. Czyli w przypadku SSD (przy jego prędkości i wydajności IO) nie powinno go to w sposób widoczny spowalniać.

Jeśli się mylę, to proszę o sprostowanie.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-12-07 14:32:58
Autor: Michal Lukasik
SSD - czy dobrze podlączony
On 06/12/2014 21:41, Adam wrote:

[...]

Teoretycznie... w praktyce miałem ze dwa przypadki gdzie SSD zachowywał się jakby był uszkodzony. Po usunięciu wszystkiego i założenia partycji od nowa wszystko działało jak trzeba. Tak czy siak to pierwsza rzecz, którą sprawdzam niezależnie czy wszystko działa dobrze czy nie.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-12-06 23:11:00
Autor: Piotr Rezmer
SSD - czy dobrze podlączony
W dniu 2014-12-06 o 22:08, Michal Lukasik pisze:

Tak w ogóle to
http://www.disk-partition.com/kb/tips-ssd-optimization-windows7-3.html
http://www.maketecheasier.com/12-things-you-must-do-when-running-a-solid-state-drive-in-windows-7/

Czy to samo dotyczy Win8.1? U mnie prefetch jest aktywne w rejestrze. Aktywna jest też usługa Windows Search. Nie wiem jak nazywa się "SuperPrefetch" po polsku.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-12-07 14:47:48
Autor: Michal Lukasik
SSD - czy dobrze podlączony
On 06/12/2014 22:11, Piotr Rezmer wrote:

Czy to samo dotyczy Win8.1?

AFAIK Tak.
http://www.tweakhound.com/2013/11/02/windows-8-1-ssd-settings-etc/
ponadto
http://www.outsidethebox.ms/why-windows-8-defragments-your-ssd-and-how-you-can-avoid-this/

U mnie prefetch jest aktywne w rejestrze.
Aktywna jest też usługa Windows Search. Nie wiem jak nazywa się
"SuperPrefetch" po polsku.

Nie jestem pewien, ale chyba "wstępne ładowanie do pamięci".
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-12-07 00:32:25
Autor: Budzik
SSD - czy dobrze podlączony
Użytkownik Michal Lukasik michu_l@tlenCUT.pl ...

'4KB alignment' zrobiony? Tj. czym zakładałeś partycje i czy ten soft jest na to przygotowany?

To niestety nie ja robiłem.
Podejrzewam że jest ok, ale na wszelki wypadek - czym to sprawdzic?

Pozostałe rzeczy zrobiłem i to nie to - podejrzewam, ze problem jest z karta graficzna - spróvuje zmienic sterowniki.

Data: 2014-12-07 02:00:00
Autor: Budzik
SSD - czy dobrze podlączony
[...]

I jeszcze jeden objaw - po uruchomieniu wywala sie program catalyst cos tam, komputer muli jakies 20 minut po czym problemy sie koncza i wszystko wraca do normy.

Data: 2014-12-07 12:33:22
Autor: gajowy
SSD - czy dobrze podlączony

Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA3FC1563BD27Ebudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

[...]

To jest program do zarządzania kartą graficzną >> AMD Catalyct Control Center.
Ściągnij najnowszą wersję dla swojego systemu stąd http://www.amd.com/en-us i przeinstaluj
Powinno pomóc, pamiętaj, że musisz mieć zainstalowany Microsoft .NET4 Framework

g a j o w y

Data: 2014-12-07 14:37:26
Autor: Michal Lukasik
SSD - czy dobrze podlączony

http://www.overclock.net/t/1226963/how-to-properly-re-align-your-ssd-hdd-partitions

Pozostałe rzeczy zrobiłem i to nie to - podejrzewam, ze problem jest z
karta graficzna - spróvuje zmienic sterowniki.

Tego nie brałem pod uwagę. ;D
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-12-08 11:24:59
Autor: Poldek
SSD - czy dobrze podlączony
Budzik wrote:
[...]

Miałem taki przypadek, że system Windows 7, który został sklonowany ze starego dysku na nowy nie działał w 100% normalnie. Np. nie działy aktualizacje systemu Windows, jakieś urządzenie i coś tam jeszcze. Trzeba było trochę popedałować po googlach, wgrać sterownik jeden drugi na nowo i sytuacja się unormowała.

Data: 2014-12-08 12:59:52
Autor: Budzik
SSD - czy dobrze podlączony
Użytkownik Poldek pugilares@interia.eu ...

[...]

System był stawiany na nowo.

Data: 2014-12-08 14:29:52
Autor: atm
SSD - czy dobrze podlączony
On 2014-12-08 13:59, Budzik wrote:
[...]

Byl jakis konkretny moment kiedy to zaczelo sie dziac? Moze po instalacji ktoregos sterownika?

Data: 2014-12-08 14:14:23
Autor: Budzik
SSD - czy dobrze podlączony
Użytkownik atm _@vp.pl ...

[...]

Niestety nie wiem, bo nie robiłem tego osobiście :(
Osoba która zakładała nie zauwazyła tych objawów.

Data: 2014-12-08 15:20:34
Autor: atm
SSD - czy dobrze podlączony
On 2014-12-08 15:14, Budzik wrote:
Użytkownik atm _@vp.pl ...

[...]

Przerabialem nieco zblizona sytuacje z W8.1. Po zainstalowaniu starownikow kontrolera na plycie dysk znaczaco zwalnial (jednak bylo to mierzalne jedynie w benchmarku, "na oko" nie odczuwalne). W kazdym razie
sterowniki moga byc przyczyna.

Data: 2014-12-08 15:59:52
Autor: Budzik
SSD - czy dobrze podlączony
Użytkownik atm _@vp.pl ...

[...]

tutaj własciwie trudno mówic o zwalnianiu dysku.
to raczej jest tak, ze pirzez pierwsze 10-20 minut komputer działa tak jakby cały czas sie wieszał.
Przykładowo właczenie przegladarki trwa 5 minut.

Po tym czaseie wszystko sie uspokaja i dziąła ok.
Do ponownego restartu...

Nic, oddaje dzis do sprawdzenia :)

Data: 2014-12-09 12:18:46
Autor: Budzik
SSD - czy dobrze podlączony
[...]

No i co sie okazało... To chyba był jakis problem z windowsem albo z cdromem i wgraniem windy.

W kazdym razie próba przeinstalowania windowsa tym razem w ogole sie nie powiodła.

Wyciągnęlismy wiec dysk i zainstalowalismy windowsa na tym dysku korzystając z inengo laptopa.
Po ponownym włożeniu dysku do mojego lapka, zainstalowaniu sterowników wszystko smiga az miło.

:)

Mam nadzieje, ze błąd przy instalacji windowsa wynikał z jakiegos problemu z cdromem a nie z tym ,ze cos sie dzieje z lapkiem...

Data: 2014-12-09 13:24:53
Autor: atm
SSD - czy dobrze podlączony
)

[...]

Gratulacje.
Teraz sprawdz te wszystkie trimy ;]

Data: 2014-12-09 14:59:55
Autor: Budzik
SSD - czy dobrze podlączony
Użytkownik atm _@vp.pl ...

[...]

Wszystko sprawdzone. zreszta to sprawdzałem poprzednio i tez bło ok.
- trim ok.
- w biosie AHCI
- indexowanie wyłączone
- 4k - AS SSD pokazuje ok
- defragmentowanie wyłączone

Plus jeszcze pare innych rzeczy zgodnie z zaleceniami. :)

Data: 2014-12-09 17:53:04
Autor: atm
SSD - czy dobrze podlączony

[...]

Jakie masz wyniki w Crystal Disk Mark?

Data: 2014-12-10 13:50:41
Autor: Budzik
SSD - czy dobrze podlączony
Użytkownik atm _@vp.pl ...

Jakie masz wyniki w Crystal Disk Mark?

seq 250/108
512: 230/105
4k: 15/40
4kqs32: 47/90

Te wyniki nie maja nic wspolnego z zadeklarowanym przez producenta 500/500 ale moze to ograniczenia moje laptka tudziez tego, ze to dysk systemowy?

Data: 2014-12-10 16:40:47
Autor: Piotr Rezmer
SSD - czy dobrze podlączony
W dniu 2014-12-10 o 14:50, Budzik pisze:

[...]

U mnie na jedynym dysku (czyli też systemowym) mam:
* MB/s = 1,000,000 byte/s [SATA/300 = 300,000,000 byte/s]

            Sequential Read :   511.334 MB/s
           Sequential Write :   490.677 MB/s
          Random Read 512KB :   453.013 MB/s
         Random Write 512KB :   465.530 MB/s
     Random Read 4KB (QD=1) :    36.221 MB/s [  8843.0 IOPS]
    Random Write 4KB (QD=1) :   119.731 MB/s [ 29231.3 IOPS]
    Random Read 4KB (QD=32) :   394.009 MB/s [ 96193.5 IOPS]
   Random Write 4KB (QD=32) :   354.628 MB/s [ 86579.1 IOPS]

   Test : 1000 MB [C: 35.4% (168.6/476.6 GB)] (x5)
   Date : 2014/12/10 16:38:09
     OS : Windows 8.1  [6.3 Build 9600] (x64)

Czyli to raczej nie ma znaczenia czy dysk jest systemowy czy też nie.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-12-10 16:28:36
Autor: Budzik
SSD - czy dobrze podlączony
Użytkownik Piotr Rezmer konta@doman.pl ...

   Date : 2014/12/10 16:38:09
     OS : Windows 8.1  [6.3 Build 9600] (x64)

Czyli to raczej nie ma znaczenia czy dysk jest systemowy czy też nie.

Ok. Co moze byc przyczyną?
Komputer ogranicza?
To jest lapek z A6, 6GB ram.

Podłączalismy tez pod stacjonarke z A10 - tam tez wyniki były nizsze niz obiecane przez producenta 500mb w obie strony.

Data: 2014-12-06 21:58:21
Autor: Piotr Rezmer
SSD - czy dobrze podlączony
W dniu 2014-12-06 o 21:55, Budzik pisze:
[...]

Spróbowałbym wrócić do poprzedniego dysku a ten podłączyć jako zewnętrzny i wtedy pomierzyć prędkość. Jeśli nadal będzie kiepsko, oznacza to, że problem leży w dysku.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

SSD - czy dobrze podlączony