SSD jakie wady?

Data: 2011-07-06 11:22:37
Autor: kocz
SSD jakie wady?
Przekonuj mnie takie filmiki http://www.youtube.com/watch?v=Pf_QS3mZsyU&feature=related
a jakie oprcz ceny s wady tej technologi? Podobno plik wymiany potrafi zabi tego typu dysk?

Data: 2011-07-06 11:25:57
Autor: Andrzej awa
SSD jakie wady?
W dniu 06.07.2011 11:22, kocz pisze:

a jakie oprcz ceny s wady tej technologi? Podobno plik wymiany potrafi
zabi tego typu dysk?

Poczytaj sobie, co to jest Flash EPROM i zapoznaj si z jego cechami.

Data: 2011-07-06 13:20:38
Autor: =Marcos=
SSD jakie wady?
Przekonuj mnie takie filmiki http://www.youtube.com/watch?v=Pf_QS3mZsyU&feature=related
a jakie oprcz ceny s wady tej technologi? Podobno plik wymiany potrafi zabi tego typu dysk?

Statystyki zwrotw gwarancyjnych na maj 2011:
- Intel 0.3% (against 0.6%)
- Kingston 1.2% (against 2.4%)
- Crucial 1.9% (against 2.2%)
- Corsair 2.7% (against 2.2%)
- OCZ 3.5% (against 2.9%)

Statystyki zwrotw dyskw, grudzie 2010:
1 TB Mechanical Drives:
- 5,76% : Hitachi Deskstar 7K1000.B
- 5,20% : Hitachi Deskstar 7K1000.C
- 3,68% : Seagate Barracuda 7200.11
- 3,37% : Samsung SpinPoint F1
- 2,51% : Seagate Barracuda 7200.12
- 2,37% : WD Caviar Green WD10EARS
- 2,10% : Seagate Barracuda LP
- 1,57% : Samsung SpinPoint F3
- 1,55% : WD Caviar Green WD10EADS
- 1,35% : WD Caviar Black WD1001FALS
- 1,24% : Maxtor DiamondMax 23

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

Data: 2011-07-06 14:15:59
Autor: boxfish
SSD jakie wady?
W dniu 2011-07-06 13:20, =Marcos= pisze:

[...]

Co mwi te statystyki ? ano nic, te procenty odnosz sie do czego ?

Data: 2011-07-06 14:38:36
Autor: Norbert
SSD jakie wady?
Dnia Wed, 06 Jul 2011 14:15:59 +0200, boxfish napisał(a):

Statystyki zwrotów gwarancyjnych na maj 2011:
- Intel 0.3% (against 0.6%)
- Kingston 1.2% (against 2.4%)
- Crucial 1.9% (against 2.2%)
- Corsair 2.7% (against 2.2%)
- OCZ 3.5% (against 2.9%)

Statystyki zwrotów dysków, grudzień 2010:
[...]

Co mówią te statystyki ? ano nic, te procenty odnoszą sie do czego ?

Procent ma to do siebie, ze odnosi sie do calosci. Jakos mi nie trudno
wyciagnac wnioski z tych liczb - pomijam kwestie zrodla i jego
wiarygodnosci.

Norbert

Data: 2011-07-06 17:16:01
Autor: boxfish
SSD jakie wady?
W dniu 2011-07-06 14:38, Norbert pisze:

Co mówią te statystyki ? ano nic, te procenty odnoszą sie do czego ?

Procent ma to do siebie, ze odnosi sie do calosci.

Do całości czego ? całej sprzedaży dysków, sprzedażny danej pozycji ?

Jakos mi nie trudno
wyciagnac wnioski z tych liczb

widac masz szklana kulę, ja nie spotkałem się jeszcze z wiarygodnym źródłem podajacym dane od róznych producentów

Data: 2011-07-06 18:09:27
Autor: Norbert
SSD jakie wady?
Dnia Wed, 06 Jul 2011 17:16:01 +0200, boxfish napisał(a):

Co mówią te statystyki ? ano nic, te procenty odnoszą sie do czego ?

Procent ma to do siebie, ze odnosi sie do calosci.

Do całości czego ? całej sprzedaży dysków, sprzedażny danej pozycji ?

No skup się: "statystyka zwrotow gwarancyjnych w maju 2011 dla dyskow SSD
marki Intel wynosi 0,6%" - co to moze znaczyc?

Jakos mi nie trudno
wyciagnac wnioski z tych liczb
widac masz szklana kulę, ja nie spotkałem się jeszcze z wiarygodnym źródłem podajacym dane od róznych producentów

Dlaczego tendencyjnie uwaliles druga czesc wypowiedzi po czym zadajesz
glupie pytanie, ktore wycieta czesc cytatu niwelowala? Prawde mowiac nie
chce mi sie dyskutowac w ten sposob. EOT.

Norbert

Data: 2011-07-06 19:10:06
Autor: Dawid
SSD jakie wady?
W dniu 2011-07-06 18:09, Norbert pisze:
[...]

To może znaczyć wszystko i nic.
Zestawienie jest do luftu i tyle.
Sprzedali 100 dysków czy 100 000 dysków, kto i ile sprzedał?
Intel sprzedał mniej i wypada lepiej, może inni sprzedali więcej lub mniej?Zestawienie wyssane z palca, tyle to znaczy.

Data: 2011-07-06 19:25:28
Autor: Tomasz Chmielewski
SSD jakie wady?
On 06.07.2011 19:10, Dawid wrote:
[...]

Ile sztuk dyskow trzeba sprzedac, aby wyszedl wskaznik 0.3%, 1.2%, 1.9% czy 2.7%?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-07-06 19:49:24
Autor: Dawid
SSD jakie wady?
W dniu 2011-07-06 19:25, Tomasz Chmielewski pisze:
[...]

Dalej nie kapujes?Do szkoły, a wakacje, rozumiem :-)
X sprzedał 100 dysków, zwrócono mu 1-- -- - 1%
Y sprzedał 1000 dysków, zwrócono mu 10-- -- -1%
Który jest lepszy?No prościej już nie można.

Data: 2011-07-06 20:19:05
Autor: Tomasz Chmielewski
SSD jakie wady?
On 06.07.2011 19:49, Dawid wrote:
[...]

No wlasnie sprobuj sam skapowac - jaka jest minimalna ilosc sprzedanych dyskow, by osiagnac taki procent:

Data: 2011-07-08 07:24:36
Autor: Jacek
SSD jakie wady?
On 2011-07-06, Tomasz Chmielewski <tch@nospam.wpkg.org> wrote:
No wlasnie sprobuj sam skapowac - jaka jest minimalna ilosc sprzedanych dyskow, by osiagnac taki procent:

- 5,76% : Hitachi Deskstar 7K1000.B

3 dyski z 52 sprzedanych?

Jacek

Data: 2011-07-08 10:55:23
Autor: Tomasz Chmielewski
SSD jakie wady?
On 2011-07-06, Tomasz Chmielewski<tch@nospam.wpkg.org>  wrote:
No wlasnie sprobuj sam skapowac - jaka jest minimalna ilosc sprzedanych
dyskow, by osiagnac taki procent:

- 5,76% : Hitachi Deskstar 7K1000.B

3 dyski z 52 sprzedanych?

Pudlo, wtedy wychodzi 5,77% ;) (pierwszy pasujacy wynik powyzej 100, o ile sie nie walnalem).

Gdzies tam dalem link, minimalna badana wielkosc to bylo 500 i w gore.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-07-06 21:53:57
Autor: boxfish
SSD jakie wady?
W dniu 2011-07-06 18:09, Norbert pisze:

No skup się: "statystyka zwrotow gwarancyjnych w maju 2011 dla dyskow SSD
marki Intel wynosi 0,6%" - co to moze znaczyc?

No skup się, może znaczyć że u pana Miecia w sklepie, może znaczyć że u dystrybutora ? może znaczyć że w MM - wszystko może znaczyć

Nie marudź, wiem że będziesz do upadłego bronił swej teorii, ja zaś twierdzę że dane statystyczne sa nic nie warte bez informacji czego dokładnie dotyczą - koniec i kropka.

Data: 2011-07-06 22:58:40
Autor: Tomasz Chmielewski
SSD jakie wady?
On 06.07.2011 21:53, boxfish wrote:
[...]

Czy pana Miecia w sklepie, czy dystrybutora - procenty wskazuja, ze chodzi przynajmniej o setki sztuk.

Duzo bardziej wiarygodne niz forumowe "Samsungi sie sypia w serii A, a w serii B sa super".

A skad sie wziely dane do wklejonych procentow, mozna poczytac na http://www.hardware.fr/articles/810-1/taux-pannes-composants.html

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-07-08 14:27:57
Autor: T.F.
SSD jakie wady?
Uytkownik "Tomasz Chmielewski" ...

A skad sie wziely dane do wklejonych procentow, mozna poczytac na http://www.hardware.fr/articles/810-1/taux-pannes-composants.html

dzieki za interesujace statystyki !!!

ps:
A wyborcami PiSu sie nie przejmuj.
Szkoda klawiatury.

--
T.F.

Data: 2011-07-06 15:52:05
Autor: Rafa
SSD jakie wady?
On 2011-07-06 14:15, boxfish wrote:
[...]

Jaki okres czasu, jake wolumeny sprzedazy itp.

Data: 2011-07-06 15:38:22
Autor: Tomaszek
SSD jakie wady?
[...]

Jaka pojemno tych powyej?

[...]

A tu ju podae pojemno. Super porwnanie

1.rdo tych statystyk?
2.Nie zapominaj, e nie kady zwrci dysk uszkodzony. Niektrzy machn rk i wrzuc do kosza.

Data: 2011-07-06 15:52:49
Autor: Tomasz Chmielewski
SSD jakie wady?
On 06.07.2011 15:38, Tomaszek wrote:

2.Nie zapominaj, e nie kady zwrci dysk uszkodzony. Niektrzy machn
rk i wrzuc do kosza.

Uzytkownicy drozszych SSD machna reka, bo maja kase - dlatego mniej tam zwrotow? :)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-07-06 16:05:15
Autor: Tomaszek
SSD jakie wady?
W dniu 2011-07-06 15:52, Tomasz Chmielewski pisze:
Uzytkownicy drozszych SSD machna reka, bo maja kase - dlatego mniej tam
zwrotow? :)

Co w tym stylu;)

Data: 2011-07-06 17:15:49
Autor: d530
SSD jakie wady?

"=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> wrote in message news:iv1gbm$nd$1inews.gazeta.pl...

- Intel 0.3% (against 0.6%)
..
Marcos
marek [AT] microstock . pl

against what ?

Data: 2011-07-06 18:43:29
Autor: Marcin N
SSD jakie wady?
Uytkownik "kocz"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:iv19h1$qvi$1@usenet.news.interia.pl...

Przekonuj mnie takie filmiki
http://www.youtube.com/watch?v=Pf_QS3mZsyU&feature=related
a jakie oprcz ceny s wady tej technologi? Podobno plik wymiany potrafi
zabi tego typu dysk?

==============

Zabrako porwnania ceny. No i przydaoby si take porwnanie dla wikszych pojemnoci.

Data: 2011-07-06 19:24:51
Autor: Rafał Łukawski
SSD jakie wady?
On 2011-07-06 18:43, Marcin N wrote:
Użytkownik "kołcz" napisał w wiadomości grup
> [...]

Przekonują mnie takie filmiki
http://www.youtube.com/watch?v=Pf_QS3mZsyU&feature=related
a jakie oprócz ceny są wady tej technologi? Podobno plik wymiany potrafi
zabić tego typu dysk?

Wytrzymałość napędów SSD (one nie mają w sobie dysków - talerzy) określana jest często w ilości zapisów (rząd wielkości PiB). Nowsze systemy operacyjne zmieniaja zachowanie w stosunku do SSD (m.in wykorzystanie trim, wyłączenie niektórych nadmiarówych funkcji indeksowania itp).

Ogolne twierdzenia o pliku wymiany niewiele wnosza, raz rozne systemy operacyjne roznie nim zarzadzaja, dwa jest to zarzadzanie konfigurowalne, trzy - to jak jest wykorzystywany plik wymiany zalezy od uzytkownika. Jezeli bedziesz mial 1GB ram, uruchomisz pare programów, które zajmują aktywnie po kilkaset MB i będziesz miał plik wymiany 16GB, masz szanse szybko zuzyc nie tylko swoje nerwy, ale dowolny dysk HDD i napęd SDD.

Póki co Vertex2 120 wykorzystuje od grudnia dzien w dzien (praca, rozne pliki, programy). na razie zadnych problemow.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-07-07 10:29:10
Autor: jureq
SSD jakie wady?
Dnia Wed, 06 Jul 2011 19:24:51 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

Wytrzymałość napędów SSD (one nie mają w sobie dysków - talerzy)
określana jest często w ilości zapisów (rząd wielkości PiB).

A tak z ciekawości - co takie określenie oznacza? Np dysk 128 GiB trwałość 1 PiB. Czy to znaczy, że każdą komórkę można zapisać 2^50 razy czy 2^50/(128*2^30)=8192 razy? I co to znaczy "można zapisać"? Bo rozumiem, że błąd nie pojawia się po tylu zapisach z prawdopodobieństwem 100%. A z jakim? I jakie jest prawdopodobieństwo błędu po zapisie połowy tej "trwałości"?

Data: 2011-07-07 21:09:39
Autor: Michal Kawecki
SSD jakie wady?
Dnia Thu, 7 Jul 2011 10:29:10 +0000 (UTC), jureq napisa(a):

Dnia Wed, 06 Jul 2011 19:24:51 +0200, Rafa ukawski napisa(a):

Wytrzymao napdw SSD (one nie maj w sobie dyskw - talerzy)
okrelana jest czsto w iloci zapisw (rzd wielkoci PiB).

A tak z ciekawoci - co takie okrelenie oznacza? Np dysk 128 GiB trwao 1 PiB. Czy to znaczy, e kad komrk mona zapisa 2^50 razy czy 2^50/(128*2^30)=8192 razy? I co to znaczy "mona zapisa"? Bo rozumiem, e bd nie pojawia si po tylu zapisach z prawdopodobiestwem 100%. A z jakim? I jakie jest prawdopodobiestwo bdu po zapisie poowy tej "trwaoci"?

Skomplikuj pytanie uwzgldniajc wewntrzny podzia dyskw SSD na strony
i bloki. Strona (4 kB) jest najmniejsz jednostk podziau dysku SSD,
ktr mona zapisa, ale blok (128 stron, czyli 512 kB) jest najmniejsz
jednostk podziau, ktr mona skasowa. W efekcie prba zapisu
pojedynczego sektora i tak skoczy si nadpisaniem caego bloku.
http://www.purepc.pl/pamieci_masowe/test_dyskow_ssd_60_80_gb_wybieramy_tani_dysk_ssd?page=0%2C1
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadajc na priv zmie px na pl/

Data: 2011-07-06 19:13:31
Autor: marfi
SSD jakie wady?
Uytkownik "kocz" <kol@cz.com> napisa w wiadomoci news:iv19h1$qvi$1usenet.news.interia.pl...
Przekonuj mnie takie filmiki http://www.youtube.com/watch?v=Pf_QS3mZsyU&feature=related
a jakie oprcz ceny s wady tej technologi? Podobno plik wymiany potrafi zabi tego typu dysk?

  Na mnie te niegdy zadziaay i mao brako a stabym si wacielem SSD 128GB ale w miedzyczasie uwiadomiem sobie e:
- "Boot Up Speed" daje mi kilkadziesit sekund oszczdnoci na tydzie czy miesic
- performance test mi nic nie daje bo mnie nie podniecaj wskaniki - nawet nie wiem jak to mierzy
- Shut Down Speed mi cakowicie zwisa bo uywam sporadycznie - korzystam bowiem  ze stanu wstrzymania.
- Vibration Test - no c nie jestem drwalem i nie uywam hybrydowego poczenia laptopa z pi spalinow

Jako sobie daj rad ale po namyle zamiast SSD kupiem 2TB NAS :)

--
marfi

Data: 2011-07-06 19:19:57
Autor: Rafał Łukawski
SSD jakie wady?

Na mnie też niegdyś zadziałały i mało brakło a stałbym się właścielem
SSD 128GB ale w miedzyczasie uświadomiłem sobie że:
- "Boot Up Speed" daje mi kilkadziesiąt sekund oszczędności na tydzień
czy miesiąc
- performance test mi nic nie daje bo mnie nie podniecają wskaźniki -
nawet nie wiem jak to mierzyć
- Shut Down Speed mi całkowicie zwisa bo używam sporadycznie - korzystam
bowiem ze stanu wstrzymania.
- Vibration Test - no cóż nie jestem drwalem i nie używam hybrydowego
połączenia laptopa z piłą spalinową

Jakoś sobie daję radę ale po namyśle zamiast SSD kupiłem 2TB NAS :)

Oj, jeżeli komputera używasz do **pracy** (szczególnie notebooka), gdzie trzeba szybko otworzyć prezentacje, zmienić jakieś dane w arkuszu, szybko znalezc cos w tysiacach maili. Roznica jest i to solidna.

Jezeli komputer sluzy do uruchamiania paru gier i przegladarki - na pewno nie warto.

Ciężarówki nie kupuje każdy tylko dlatego, że ma sporo KM... ;)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-07-06 19:40:08
Autor: marfi
SSD jakie wady?
Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości news:iv25fu$dod$1news.onet.pl...
Oj, jeżeli komputera używasz do **pracy** (szczególnie notebooka), gdzie trzeba szybko otworzyć prezentacje, zmienić jakieś dane w arkuszu, szybko znalezc cos w tysiacach maili. Roznica jest i to solidna.

   Ja nie generalizuję - opisuję konkretny przypadek - jeżeli ktoś może stracić klienta z powodu 20 sekund zwłoki to zapewne warto używać SSD.

Jezeli komputer sluzy do uruchamiania paru gier i przegladarki - na pewno nie warto.

  Bardzo powierzchowne  spojrzenie. Nie mam ani jednej gry.
Przeglądarki oczywiście używam ale to FF Portable działający z RAMdysku - rozwiązanie chyba nieco szybsze niż SSD:)

--
marfi

Data: 2011-07-06 21:41:34
Autor: Rafał Łukawski
SSD jakie wady?
On 2011-07-06 19:40, marfi wrote:
[...]

To także jakość pracy, komputer jest narzędziem, jeżeli nam tą prace utrudnia (a kolejne systemy nie są coraz mniej wymagające), to zmniejsza efektywność. Tam szczególnie widze jedno z zastosowań SSD. W warunkach domowych nie ma (moim zdaniem) logicznych przesłanek by bawić się w SSD chyba, że ktoś amatorsko potrzebuje gigantycznych transferów i czasów dostępu. BTW. zawsze można spróbować przyspieszyć system szybkim PenDrive.

Co do zastosowań profesjonalnych - bazy danych, to ciekawy obszar, ale również poza typowymi zastosowaniami prywatnego użytkownika

Jak braknie prądu to też? ;)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-07-06 23:15:41
Autor: marfi
SSD jakie wady?
Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości news:iv2dpg$hk6$1news.onet.pl...

Co do zastosowań profesjonalnych - bazy danych, to ciekawy obszar, ale również poza typowymi zastosowaniami prywatnego użytkownika

  Ktoś poważny się odważył na takie zastosowania?
  Mam wrazenie, że SSD to aktualnie obszar przyszczatych miłosników reklam, którzy  muszą się pochwalić osiągami przed kumplem z sąsiedniej klatki.

  Zaznaczam, że to tylko wrażenie z mojej prywatnej klatki - po prostu nie znam osobiście nikogo kto skutecznie SSD używa i się tym chwali (może się wstydzi przyznać :).

--
marfi

Data: 2011-07-07 11:44:13
Autor: Marcin Stankiewicz
SSD jakie wady?
Dnia Wed, 6 Jul 2011 23:15:41 +0200, marfi na pl.comp.pecet napisa(a):

  Zaznaczam, e to tylko wraenie z mojej prywatnej klatki - po prostu nie znam osobicie nikogo kto skutecznie SSD uywa i si tym chwali (moe si wstydzi przyzna :).

Ja uywam :P W picioletnim D620 - kupiem SSD poniewa by tylko 200 PLN
droszy od zwykego dysku, a stary i tak musiaem wymieni :) Moje narzdzie pracy dostao "drugiej modoci" - przestaem z lekkim
politowaniem patrze na uruchamianie "ofisa" z kilkunastomegow
zawartoci, wyszukanie maila w bazie Lotusa trwa jakby kapk* mniej,
zaplanowane skanowanie antywirusowe te nie wywouje u mnie odruchu "no to
teraz czas na kaw" ... komfort pracy zwikszy si do tego stopnia, e
przestaem myle na razie nad wymian sprztu na co zdecydowanie bardziej
up-to-date. Aaa, i to wszystko na XP Prof. - instalacja sprzed 5 lat :)

* ta kapka to kawa czasu jednak ;-)

m.stankiewicz na pomaraczka [ czyli orange ].pl
"Zero do zera, a bdzie kariera. Sztaudynger Jan"

Data: 2011-07-07 13:00:23
Autor: Przemek
SSD jakie wady?
Marcin Stankiewicz nam wczesniej objawi(a), a ja odpowiadam:
zawartoci, wyszukanie maila w bazie Lotusa trwa jakby kapk* mniej,

No tak, wyszukanie czego z lotusie trwa godzin, jak si to skrci do poowy to nieze osignicie ;)
BTW wiem, e OT, ale kto to g... wymyli? Czysta instalacja ma ~23.000 plikw, chore.
Przem

Data: 2011-07-07 12:11:07
Autor: Mark
SSD jakie wady?
Dnia Wed, 6 Jul 2011 23:15:41 +0200, marfi napisa(a):

  Mam wrazenie, e SSD to aktualnie obszar przyszczatych miosnikw reklam, ktrzy  musz si pochwali osigami przed kumplem z ssiedniej klatki.

Gadasz glupoty.
Pokaz komp z dyskiem SSD komus kto uzywa programow typu Photosop/CAD/Office/
czy jakiejkolwiek innej wymagajacej aplikacji - a natychmiast doceni
*gigantyczna* roznice.
To zaden slogan marketingowy, ale tego typu aplikacje zainstalowane na SSD,
w polaczeniu z systemem operacyjnym zainstalowanym na SSD, pracuja
*znaczaco* szybciej i jest to roznica zauwazalna golym okiem.

--
Mark

Data: 2011-07-07 12:48:16
Autor: Marcin N
SSD jakie wady?
Uytkownik "Mark"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:1depxdjpckyy5.dlg@smok.wot...

[...]

============

Jak najlepiej skonfigurowa komputer z SSD? Jaki duy SSD kupi?

Powiedzmy, e chc rozbudowa kompa o taki dysk i mam dwa stare dysk twarde 500 i 1000 GB.
Kupi SSD 60 GB i podzieli na 55 (system i aplikacje) oraz 5 (dla pliku wymiany)? Czy moe jako inaczej?

Data: 2011-07-08 07:10:58
Autor: Rafał Łukawski
SSD jakie wady?

Jak najlepiej skonfigurować komputer z SSD? Jaki duży SSD kupić?

Powiedzmy, że chcę rozbudować kompa o taki dysk i mam dwa stare dysk
twarde 500 i 1000 GB.
Kupić SSD 60 GB i podzielić na 55 (system i aplikacje) oraz 5 (dla pliku
wymiany)? Czy może jakoś inaczej?

Jak duży - zależy od potrzeb na system, oprogramowanie i podstawowe dane (np. poczta). Zazwyczaj 60-120 wystarcza.

Jak skonfigurowac, caly dysk na system i w/w dane, nie ma jakiegos specjalnego uzasadnienia by bawic sie w partycje pod swap/windows.

Pozostale dyski na mniej istotne i wielkie dane, mniej istotne (pod katem uzywania) i wielkie oprogramowanie. Przed wirusami to nie zabezpieczy, ale backup na jakikolwiek z tych 'innych' dyskow lepszy niż brak backupu.

System bedzie dzialal jak rakieta.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-07-07 18:24:05
Autor: Rafa
SSD jakie wady?
On 2011-07-07 15:27, CUT_INZ wrote:
[...]

Rowniez potwierdzam, jeeli aplikacje intensywnie korzystaj z I/O, roznica moze byc kolosalna.

Pamietajmy, sa rozne rodzaje dyskow SSD (rozna ilosc operacji/s, przede wszystkim takze roznice w szybkosci zapisu). Jezeli ktos twierdzi, ze nie ma roznicy, cos innego spowolnilo system, tych elementw jest co najmniej kilka, a w szczegolnosci siec i aplikacje sieciowe.

Proste 'bzdura' jest raczej niemiarodajne ;)

Data: 2011-07-07 18:00:43
Autor: qwerty
SSD jakie wady?
[...]

Bzdury gadasz.
Proces migracji profilu na HP 2540 trwa duej ni na HP Compaq 8000. eby nie byo:
dziennie mam nieograniczony dostp do dyskw SSD. System take si szybciej instaluje na zwykym 3,5" sata.

Data: 2011-07-07 20:04:04
Autor: Rafał Łukawski
SSD jakie wady?
On 2011-07-07 18:00, qwerty wrote:
Użytkownik "Mark" napisał w wiadomości grup
[...]

Proces migracji profilu na HP 2540 trwa dłużej niż na HP Compaq 8000.
Żeby nie było:
dziennie mam nieograniczony dostęp do dysków SSD. System także się
szybciej instaluje na zwykłym 3,5" sata.

Jakie systemy, jakie dyski /sector align/ itd.
To taj jakby twierdzic, ze autostrada jezdzi sie wolniej niz polna droga bez definicji co to jest autostrada. Najwolniejsze napędy SSD (w teorii) moga byc wolniejsze od HDD - patrz PenDrive'y.

Poproszę o konkrety. Co to jest 'zwykły 3.5" sata' i co to jest 'nieokraniczony dostęp do SSD" - porownywales np WD green z Vertex 3? ;)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-07-07 21:13:06
Autor: qwerty
SSD jakie wady?
Użytkownik "Rafał Łukawski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iv4sem$ms2$1@news.onet.pl...
Jakie systemy, jakie dyski /sector align/ itd.

Windows 7 x64 enterprise. Jak nie zapomnę to jutro sprawdzę dokładne modele dysków.
Jak wiesz jak w konsoli sprawdzić sector align to podaj komendę.
Desktop stawiany jest w 4 h, a laptop ponad 5h (oba mają 1 Gbps ethernet do serwera z którego pobierane są programy).

Data: 2011-07-07 21:51:04
Autor: Michal Kawecki
SSD jakie wady?
Dnia Thu, 7 Jul 2011 21:13:06 +0200, qwerty napisa(a):

Uytkownik "Rafa ukawski"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:iv4sem$ms2$1@news.onet.pl...
Jakie systemy, jakie dyski /sector align/ itd.

Windows 7 x64 enterprise. Jak nie zapomn to jutro sprawdz dokadne modele dyskw.
Jak wiesz jak w konsoli sprawdzi sector align to podaj komend.
Desktop stawiany jest w 4 h, a laptop ponad 5h (oba maj 1 Gbps ethernet do serwera z ktrego pobierane s programy).

wmic partition get BlockSize, StartingOffset, Name, Index
fsutil fsinfo ntfsinfo c:

Data: 2011-07-08 09:02:08
Autor: Mark
SSD jakie wady?
[...]

To szukaj problemu w takiej sytuacji gdzie indziej a nie w dysku.
Instalowalem (lokalnie, nie zdalnie) kilka SSD i czas instalacji jest
conajmniej dwukrotnie mniejszy - zwlaszcza na nowych SSD ktore po prostu
wymiataja.
Przyznaje ze z zazdroscia patrzylem jak sprawuje sie Intel320 - 600GB, tyle
ze kosztuje tyle co przyzwoity notebook.

--
Mark

Data: 2011-07-08 19:16:00
Autor: qwerty
SSD jakie wady?
Uytkownik "Mark"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:2ntlydcu4ul4.dlg@smok.wot...
[...]

System instalowany jest z obrazu i dodatkowe aplikacje s pobierane i instalowane przez klienta radia.
SSD to Intel SSDSA1M080G2HP
Desktop ma Hitachi HDS721025CLA382

SSD jakie wady?