SSD jakie wady?

Data: 2011-07-06 19:13:31
Autor: marfi
SSD jakie wady?
Uytkownik "kocz" <kol@cz.com> napisa w wiadomoci news:iv19h1$qvi$1usenet.news.interia.pl...
Przekonuj mnie takie filmiki http://www.youtube.com/watch?v=Pf_QS3mZsyU&feature=related
a jakie oprcz ceny s wady tej technologi? Podobno plik wymiany potrafi zabi tego typu dysk?

  Na mnie te niegdy zadziaay i mao brako a stabym si wacielem SSD 128GB ale w miedzyczasie uwiadomiem sobie e:
- "Boot Up Speed" daje mi kilkadziesit sekund oszczdnoci na tydzie czy miesic
- performance test mi nic nie daje bo mnie nie podniecaj wskaniki - nawet nie wiem jak to mierzy
- Shut Down Speed mi cakowicie zwisa bo uywam sporadycznie - korzystam bowiem  ze stanu wstrzymania.
- Vibration Test - no c nie jestem drwalem i nie uywam hybrydowego poczenia laptopa z pi spalinow

Jako sobie daj rad ale po namyle zamiast SSD kupiem 2TB NAS :)

--
marfi

Data: 2011-07-06 19:19:57
Autor: Rafał Łukawski
SSD jakie wady?

Na mnie też niegdyś zadziałały i mało brakło a stałbym się właścielem
SSD 128GB ale w miedzyczasie uświadomiłem sobie że:
- "Boot Up Speed" daje mi kilkadziesiąt sekund oszczędności na tydzień
czy miesiąc
- performance test mi nic nie daje bo mnie nie podniecają wskaźniki -
nawet nie wiem jak to mierzyć
- Shut Down Speed mi całkowicie zwisa bo używam sporadycznie - korzystam
bowiem ze stanu wstrzymania.
- Vibration Test - no cóż nie jestem drwalem i nie używam hybrydowego
połączenia laptopa z piłą spalinową

Jakoś sobie daję radę ale po namyśle zamiast SSD kupiłem 2TB NAS :)

Oj, jeżeli komputera używasz do **pracy** (szczególnie notebooka), gdzie trzeba szybko otworzyć prezentacje, zmienić jakieś dane w arkuszu, szybko znalezc cos w tysiacach maili. Roznica jest i to solidna.

Jezeli komputer sluzy do uruchamiania paru gier i przegladarki - na pewno nie warto.

Ciężarówki nie kupuje każdy tylko dlatego, że ma sporo KM... ;)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-07-06 19:40:08
Autor: marfi
SSD jakie wady?
Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości news:iv25fu$dod$1news.onet.pl...
Oj, jeżeli komputera używasz do **pracy** (szczególnie notebooka), gdzie trzeba szybko otworzyć prezentacje, zmienić jakieś dane w arkuszu, szybko znalezc cos w tysiacach maili. Roznica jest i to solidna.

   Ja nie generalizuję - opisuję konkretny przypadek - jeżeli ktoś może stracić klienta z powodu 20 sekund zwłoki to zapewne warto używać SSD.

Jezeli komputer sluzy do uruchamiania paru gier i przegladarki - na pewno nie warto.

  Bardzo powierzchowne  spojrzenie. Nie mam ani jednej gry.
Przeglądarki oczywiście używam ale to FF Portable działający z RAMdysku - rozwiązanie chyba nieco szybsze niż SSD:)

--
marfi

Data: 2011-07-06 21:41:34
Autor: Rafał Łukawski
SSD jakie wady?
On 2011-07-06 19:40, marfi wrote:
[...]

To także jakość pracy, komputer jest narzędziem, jeżeli nam tą prace utrudnia (a kolejne systemy nie są coraz mniej wymagające), to zmniejsza efektywność. Tam szczególnie widze jedno z zastosowań SSD. W warunkach domowych nie ma (moim zdaniem) logicznych przesłanek by bawić się w SSD chyba, że ktoś amatorsko potrzebuje gigantycznych transferów i czasów dostępu. BTW. zawsze można spróbować przyspieszyć system szybkim PenDrive.

Co do zastosowań profesjonalnych - bazy danych, to ciekawy obszar, ale również poza typowymi zastosowaniami prywatnego użytkownika

Jak braknie prądu to też? ;)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-07-06 23:15:41
Autor: marfi
SSD jakie wady?
Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości news:iv2dpg$hk6$1news.onet.pl...

Co do zastosowań profesjonalnych - bazy danych, to ciekawy obszar, ale również poza typowymi zastosowaniami prywatnego użytkownika

  Ktoś poważny się odważył na takie zastosowania?
  Mam wrazenie, że SSD to aktualnie obszar przyszczatych miłosników reklam, którzy  muszą się pochwalić osiągami przed kumplem z sąsiedniej klatki.

  Zaznaczam, że to tylko wrażenie z mojej prywatnej klatki - po prostu nie znam osobiście nikogo kto skutecznie SSD używa i się tym chwali (może się wstydzi przyznać :).

--
marfi

Data: 2011-07-07 11:44:13
Autor: Marcin Stankiewicz
SSD jakie wady?
Dnia Wed, 6 Jul 2011 23:15:41 +0200, marfi na pl.comp.pecet napisa(a):

  Zaznaczam, e to tylko wraenie z mojej prywatnej klatki - po prostu nie znam osobicie nikogo kto skutecznie SSD uywa i si tym chwali (moe si wstydzi przyzna :).

Ja uywam :P W picioletnim D620 - kupiem SSD poniewa by tylko 200 PLN
droszy od zwykego dysku, a stary i tak musiaem wymieni :) Moje narzdzie pracy dostao "drugiej modoci" - przestaem z lekkim
politowaniem patrze na uruchamianie "ofisa" z kilkunastomegow
zawartoci, wyszukanie maila w bazie Lotusa trwa jakby kapk* mniej,
zaplanowane skanowanie antywirusowe te nie wywouje u mnie odruchu "no to
teraz czas na kaw" ... komfort pracy zwikszy si do tego stopnia, e
przestaem myle na razie nad wymian sprztu na co zdecydowanie bardziej
up-to-date. Aaa, i to wszystko na XP Prof. - instalacja sprzed 5 lat :)

* ta kapka to kawa czasu jednak ;-)

m.stankiewicz na pomaraczka [ czyli orange ].pl
"Zero do zera, a bdzie kariera. Sztaudynger Jan"

Data: 2011-07-07 13:00:23
Autor: Przemek
SSD jakie wady?
Marcin Stankiewicz nam wczesniej objawi(a), a ja odpowiadam:
zawartoci, wyszukanie maila w bazie Lotusa trwa jakby kapk* mniej,

No tak, wyszukanie czego z lotusie trwa godzin, jak si to skrci do poowy to nieze osignicie ;)
BTW wiem, e OT, ale kto to g... wymyli? Czysta instalacja ma ~23.000 plikw, chore.
Przem

Data: 2011-07-07 12:11:07
Autor: Mark
SSD jakie wady?
Dnia Wed, 6 Jul 2011 23:15:41 +0200, marfi napisa(a):

  Mam wrazenie, e SSD to aktualnie obszar przyszczatych miosnikw reklam, ktrzy  musz si pochwali osigami przed kumplem z ssiedniej klatki.

Gadasz glupoty.
Pokaz komp z dyskiem SSD komus kto uzywa programow typu Photosop/CAD/Office/
czy jakiejkolwiek innej wymagajacej aplikacji - a natychmiast doceni
*gigantyczna* roznice.
To zaden slogan marketingowy, ale tego typu aplikacje zainstalowane na SSD,
w polaczeniu z systemem operacyjnym zainstalowanym na SSD, pracuja
*znaczaco* szybciej i jest to roznica zauwazalna golym okiem.

--
Mark

Data: 2011-07-07 12:48:16
Autor: Marcin N
SSD jakie wady?
Uytkownik "Mark"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:1depxdjpckyy5.dlg@smok.wot...

[...]

============

Jak najlepiej skonfigurowa komputer z SSD? Jaki duy SSD kupi?

Powiedzmy, e chc rozbudowa kompa o taki dysk i mam dwa stare dysk twarde 500 i 1000 GB.
Kupi SSD 60 GB i podzieli na 55 (system i aplikacje) oraz 5 (dla pliku wymiany)? Czy moe jako inaczej?

Data: 2011-07-08 07:10:58
Autor: Rafał Łukawski
SSD jakie wady?

Jak najlepiej skonfigurować komputer z SSD? Jaki duży SSD kupić?

Powiedzmy, że chcę rozbudować kompa o taki dysk i mam dwa stare dysk
twarde 500 i 1000 GB.
Kupić SSD 60 GB i podzielić na 55 (system i aplikacje) oraz 5 (dla pliku
wymiany)? Czy może jakoś inaczej?

Jak duży - zależy od potrzeb na system, oprogramowanie i podstawowe dane (np. poczta). Zazwyczaj 60-120 wystarcza.

Jak skonfigurowac, caly dysk na system i w/w dane, nie ma jakiegos specjalnego uzasadnienia by bawic sie w partycje pod swap/windows.

Pozostale dyski na mniej istotne i wielkie dane, mniej istotne (pod katem uzywania) i wielkie oprogramowanie. Przed wirusami to nie zabezpieczy, ale backup na jakikolwiek z tych 'innych' dyskow lepszy niż brak backupu.

System bedzie dzialal jak rakieta.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-07-07 18:24:05
Autor: Rafa
SSD jakie wady?
On 2011-07-07 15:27, CUT_INZ wrote:
[...]

Rowniez potwierdzam, jeeli aplikacje intensywnie korzystaj z I/O, roznica moze byc kolosalna.

Pamietajmy, sa rozne rodzaje dyskow SSD (rozna ilosc operacji/s, przede wszystkim takze roznice w szybkosci zapisu). Jezeli ktos twierdzi, ze nie ma roznicy, cos innego spowolnilo system, tych elementw jest co najmniej kilka, a w szczegolnosci siec i aplikacje sieciowe.

Proste 'bzdura' jest raczej niemiarodajne ;)

Data: 2011-07-07 18:00:43
Autor: qwerty
SSD jakie wady?
[...]

Bzdury gadasz.
Proces migracji profilu na HP 2540 trwa duej ni na HP Compaq 8000. eby nie byo:
dziennie mam nieograniczony dostp do dyskw SSD. System take si szybciej instaluje na zwykym 3,5" sata.

Data: 2011-07-07 20:04:04
Autor: Rafał Łukawski
SSD jakie wady?
On 2011-07-07 18:00, qwerty wrote:
Użytkownik "Mark" napisał w wiadomości grup
[...]

Proces migracji profilu na HP 2540 trwa dłużej niż na HP Compaq 8000.
Żeby nie było:
dziennie mam nieograniczony dostęp do dysków SSD. System także się
szybciej instaluje na zwykłym 3,5" sata.

Jakie systemy, jakie dyski /sector align/ itd.
To taj jakby twierdzic, ze autostrada jezdzi sie wolniej niz polna droga bez definicji co to jest autostrada. Najwolniejsze napędy SSD (w teorii) moga byc wolniejsze od HDD - patrz PenDrive'y.

Poproszę o konkrety. Co to jest 'zwykły 3.5" sata' i co to jest 'nieokraniczony dostęp do SSD" - porownywales np WD green z Vertex 3? ;)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-07-07 21:13:06
Autor: qwerty
SSD jakie wady?
Użytkownik "Rafał Łukawski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iv4sem$ms2$1@news.onet.pl...
Jakie systemy, jakie dyski /sector align/ itd.

Windows 7 x64 enterprise. Jak nie zapomnę to jutro sprawdzę dokładne modele dysków.
Jak wiesz jak w konsoli sprawdzić sector align to podaj komendę.
Desktop stawiany jest w 4 h, a laptop ponad 5h (oba mają 1 Gbps ethernet do serwera z którego pobierane są programy).

Data: 2011-07-07 21:51:04
Autor: Michal Kawecki
SSD jakie wady?
Dnia Thu, 7 Jul 2011 21:13:06 +0200, qwerty napisa(a):

Uytkownik "Rafa ukawski"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:iv4sem$ms2$1@news.onet.pl...
Jakie systemy, jakie dyski /sector align/ itd.

Windows 7 x64 enterprise. Jak nie zapomn to jutro sprawdz dokadne modele dyskw.
Jak wiesz jak w konsoli sprawdzi sector align to podaj komend.
Desktop stawiany jest w 4 h, a laptop ponad 5h (oba maj 1 Gbps ethernet do serwera z ktrego pobierane s programy).

wmic partition get BlockSize, StartingOffset, Name, Index
fsutil fsinfo ntfsinfo c:
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadajc na priv zmie px na pl/

Data: 2011-07-08 09:02:08
Autor: Mark
SSD jakie wady?
[...]

To szukaj problemu w takiej sytuacji gdzie indziej a nie w dysku.
Instalowalem (lokalnie, nie zdalnie) kilka SSD i czas instalacji jest
conajmniej dwukrotnie mniejszy - zwlaszcza na nowych SSD ktore po prostu
wymiataja.
Przyznaje ze z zazdroscia patrzylem jak sprawuje sie Intel320 - 600GB, tyle
ze kosztuje tyle co przyzwoity notebook.

--
Mark

Data: 2011-07-08 19:16:00
Autor: qwerty
SSD jakie wady?
Uytkownik "Mark"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:2ntlydcu4ul4.dlg@smok.wot...
[...]

System instalowany jest z obrazu i dodatkowe aplikacje s pobierane i instalowane przez klienta radia.
SSD to Intel SSDSA1M080G2HP
Desktop ma Hitachi HDS721025CLA382

SSD jakie wady?