SSD na SATA2

Data: 2021-02-02 15:35:33
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
SSD na SATA2
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 2 Feb 2021 15:27:43 +0100  doszła do mnie wiadomość  <rvbngs$1s9a$1@gioia.aioe.org>  od Poldek <pugilares@interia.eu>  :

Mam zabytkowy komputer Fujitsu Siemens Esprimo, bardzo fajny z fajnym monitorkiem Eizo, 8GB RAM, dedykowaną grafiką itd. Standard SATA to SATAII. Zamontowałem dysk SSD i aż miło. Po tygodniu-dwóch zaczynają się problemy. Tzn. komputer się nie uruchamia, a zatrzymuje się na etapie logo Fujitsu-Siemens. Pomaga odłączenie od prądu całkowicie i odczekanie kilku minut. Sytuacja stopniowo się pogarsza, tzn. teraz już trzeba powtarzać kilka razy procedurę z odłączaniem i czekać dłużej. Zmieniłem dysk SSD na inny i początkowo OK, a po tygodniu-dwóch znowu to samo.
Da się coś poradzić, czy ten komputer nadaje się tylko do HDD? Z HDD działał wiele lat normalnie.

Kiedy ostatnio robiłeś wzrokową inspekcję płyty głównej? Objawy pasują do padających
kondensatorów w ekcji zasilania.

SSD na SATA2